Ik zal even je woordenschat verbreden:quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:04 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Heb je het nu over speculanten die parasiteren op de omgeving (en daar winst op maken) of krakers die parasiteren op het pand van de speculant (en vrij goedkoop wonen) ?
Ja, klopt. Een speculant die dus op de kosten van de omgeving leeft en daar winst op maakt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:22 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Ik zal even je woordenschat verbreden:
pa·ra·siet de; -en 1 m dier dat, plant die op of in een ander organisme leeft en daaruit voedsel trekt 2 m,v iem die op anderen teert
En je punt is?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:25 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, klopt. Een speculant die dus op de kosten van de omgeving leeft en daar winst op maakt.
Dat wat ik net zei.quote:
Waarom maak jij je druk om hoe anderen zich kleden? Wat boeit het je? Heb je een eigen kledinglijn en voel je concurrentie?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:29 schreef Michielos het volgende:
Waarom moeten krakers er ook altijd zo debiel en sloeberachtig uitzien ofzo?
Dus jij bent van mening dat niemand winst mag maken ten nadele van een ander? Mij ontgaat jouw gehele logica hierachter. De hele wereld profiteert van van elkaar, parasiteren is van een totaal andere rangorde.quote:
Profiteren mag, concurreren mag, maar schade toebrengen aan een buurt waar mensen wonen door panden leeg te laten staan vind ik parasiteren en iets wat niet juist is.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:30 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Dus jij bent van mening dat niemand winst mag maken ten nadele van een ander? Mij ontgaat jouw gehele logica hierachter. De hele wereld profiteert van van elkaar, parasiteren is van een totaal andere rangorde.
Waarom stel je die irrelevante vragen?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:34 schreef twiFight het volgende:
OP argumenten gaan nergens over
Ik vraag me af hoeveel krakers bij een woningbouwvereniging ingeschreven staan, of actief op kamernet o.i.d. zoeken naar een plek. Want er is toch zo'n woningnood? Het kan me niet schelen hoe fout leegstand is, dat is aan de gemeente om er wat aan te doen. Hoeveel mensen hebben wel niet een oude auto/motor in de schuur staan waar ze ooit mee tourden maar nu niks meer mee doen. Zullen we die dan ook maar gewoon uit de garage slopen en mee gaan joyriden?
Schade toebrengen? Wat gebeurt er dan, men raakt depressief omdat er naast hen een huis leeg staat waar een ruitje van ingegooid is?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:33 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Profiteren mag, concurreren mag, maar schade toebrengen aan een buurt waar mensen wonen door panden leeg te laten staan vind ik parasiteren en iets wat niet juist is.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:33 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Profiteren mag, concurreren mag, maar schade toebrengen aan een buurt waar mensen wonen door panden leeg te laten staan vind ik parasiteren en iets wat niet juist is.
Waar haal je dit 'argument' uberhaupt weg? Ik heb nog nooit in mijn hele leven iemand horen zeggen "echt onacceptabel man, dat dat huis leeg staat. Straks valt iemand van zijn fiets, en dan belt niemand de ambulance!" Je blijft het hebben over "schade aan de omgeving", ik wil daar ten eerste wel eens bewijzen voor zien, en ten tweede dan argumenten waarom krakers daar wat aan moeten doen?quote:Wat niet mag, en daar komt dan het kraken in beeld, is speculeren. Het opzettelijk leeg laten staan van een woning zorgt ervoor dat het schade toebrengt aan de directe omgeving, omdat er vanuit dat huis geen sociale controle is. Heel simpel, er is niemand in dat huis die de politie kan bellen als er op straat iemand om hulp schreeuwt.
Stel je inderdaad eens voor hoe je samenleving eruit ziet als je geen buren hebt maar lege panden.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:37 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Schade toebrengen? Wat gebeurt er dan, men raakt depressief omdat er naast hen een huis leeg staat waar een ruitje van ingegooid is?
Waarom geef je van die irrelevante argumenten? Welke schade? Welke? Als krakers ophouden te krijgen is pas iedereen blij.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:37 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Waarom stel je die irrelevante vragen?
Het gaat me om de leegstand. Zolang dat niet aangepakt wordt zijn er krakers nodig om schade aan de omgeving waar mensen wonen te voorkomen. Als leegstand aangepakt wordt en panden dus niet langer dan een jaar leegstaan mag er ook niet meer legaal gekraakt worden en zijn er ook geen krakers meer. Iedereen blij.
Bewijs?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:39 schreef twiFight het volgende:
[..]
Waarom geef je van die irrelevante argumenten? Welke schade? Welke? Als krakers ophouden te krijgen is pas iedereen blij.
Nee dat zijn leuke verhaaltjes voor het slapen gaan maar is helaas geen bewijs. Laat eens wat bronnen zienquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:42 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Bewijs?
Waarom denk je dat er gespeculeerd wordt? Om schade toe te brengen aan de omgeving.
Veel leegstaande panden brengen schade toe aan de omgeving wat tot gevolg heeft dat de prijzen van de overige huizen zakken. Dat die prijzen dan zakken is een bewijs. Een bewezen gevolg dus van de schade. Vervolgens koopt de speculant ook die huizen op totdat hij een hele straat heeft. Vervolgens zet hij het dan pas, na jaren, te koop. Dat terwijl de gemeente zijn uiterste best doet om de omgeving niet te laten verloederen (ten koste van andere buurten) zodat die omgeving na jaren weer gewillig wordt om er te wonen zodra het te koop wordt gezet door de speculant.
Is dat bewijs genoeg voor je?
Waarom denk je dat speculanten bestaan? Of geloof je soms niet dat mensen die ik net beschreef bestaan?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:42 schreef Flammie het volgende:
[..]
Nee dat zijn leuke verhaaltjes. Laat eens wat bronnen zienLinkjes. Onderzoeken die hiernaar gedaan zijn etc.
We praten over 16% leegstand in 2008, denk je nu werkelijk dat het zo'n nijpend probleem is?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:39 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Stel je inderdaad eens voor hoe je samenleving eruit ziet als je geen buren hebt maar lege panden.
Ik vraag mij serieus af wat voor onderzoeken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:45 schreef Flammie het volgende:
Laat nou eens wat onderzoeken zien die je sprookjes bevestigen en draai niet om de hete brij heen want daar ben je nogal goed in.
Ik lees deze dan vervolgens op mijn gemak door en als je bewijs hebt, hey dan geef ik je gelijk hoor
Kom je weer met je 'hoofdargument' dat het "schade toebrengt aan de omgeving". Daar heb ik nog steeds geen enkel bewijs van nee. Want dalende huizenprijzen kunnen net zo goed komen omdat 3 huizen verderop krakers zitten. Is dat ook bewijs voor je dat krakers "schade toebrengen aan de omgeving"?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:42 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Bewijs?
Waarom denk je dat er gespeculeerd wordt? Om schade toe te brengen aan de omgeving.
Veel leegstaande panden brengen schade toe aan de omgeving wat tot gevolg heeft dat de prijzen van de overige huizen zakken. Dat die prijzen dan zakken is een bewijs. Een bewezen gevolg dus van de schade. Vervolgens koopt de speculant ook die huizen op totdat hij een hele straat heeft. Vervolgens zet hij het dan pas, na jaren, te koop. Dat terwijl de gemeente zijn uiterste best doet om de omgeving niet te laten verloederen (ten koste van andere buurten) zodat die omgeving na jaren weer leuk wordt om er te wonen zodra het te koop wordt gezet door de speculant.
Is dat bewijs genoeg voor je?
Volgens mij snap je het woord "bewijs" niet helemaal. Ten eerste zuig je uit je duim dat leegstand schade geeft en ten tweede zuig je er bij dat daardoor - en alleen daardoor - de prijzen zakken, zonder.. je raadt het al (of niet) bewijs te leveren!quote:Dat die prijzen dan zakken is een bewijs. Een bewezen gevolg dus van de schade.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |