abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:24:55 #1
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_73726255
Naar aanleiding van de diverse topics en posts op FOK en de uitspraken uit het Binnenhof, leek het me tijd om eens grondig te klagen over mensen die tegen kraken zijn.

Omdat er al een hoop 'tegen-argumenten' voorbij zijn gekomen, pak ik even wat van die argumenten en zet ik het onder elkaar met mijn tegenargument.

'Je moet met je poten van andermans eigendom blijven!'
Dat is wat kort door de bocht. Op deze bocht kom ik later nog terug.
Een huis is inderdaad een eigendom van iemand. Zoals iedere josti wel weet zit er aan elk bezit wel een serie rechten en plichten gekoppeld. Heel eenvoudig (naar aanleiding van de klachtentopics over BREIN e.d.) als voorbeeld een DVD. Ook deze koop je, en wordt ook je eigendom. Je mag hem bekijken, máár, je mag hem niet verhuren. En nog een aantal dingen niet. Dan kun je hoog en laag springen en schreeuwen dat je het gekocht hebt; je mag er bepaalde dingen mee doen, sommige dingen niet. Over het algemeen staat dit het normaal gebruik niet in de weg.
Zo mag je in je eigen huis wonen. Zolang je er woont mag er niet gekraakt worden. Je mag ook je woning renoveren, en daar zelfs meerdere jaren over doen zonder er te wonen. Ook dan mag het niet gekraakt worden. Zolang dat gewoon in je vergunning staat is er niets aan de hand.
Wat niet mag, en daar komt dan het kraken in beeld, is speculeren. Het opzettelijk leeg laten staan van een woning zorgt ervoor dat het schade toebrengt aan de directe omgeving, omdat er vanuit dat huis geen sociale controle is. Heel simpel, er is niemand in dat huis die de politie kan bellen als er op straat iemand om hulp schreeuwt.
Daarnaast, en dat is een belangrijke, staat de grond waar het huis op staat in het bestemmingsplan aangewezen als een oppervlakte om te wonen. Niet om er huizen op te plaatsen en hiermee te speculeren. Iedereen kan wel bedenken dat het niet de bedoeling is om een huis leeg te laten staan terwijl het bestemmingsplan aangeeft dat het woonruimte is. Voorál in drukbevolkte centrums van steden.
Dat was mijn argument tegen leegstand met als doel te speculeren. Of de overheid dat zou moeten aanpakken of krakers; ook daar kom ik op terug.

Goed, dat was in het kort mijn argument voor kraken. Dan nu wat andere argumenten die verwacht worden.

'Ik mag doen met mijn huis wat ik wil!'
Ten dele waar. Je mag ook met je auto doen wat je wilt, zolang het normaal is. Maar je mag er niet 150 mee door de bebouwde kom rijden.

'Ja, wat zou jij ervan vinden als jouw huis gekraakt wordt TS?'
Dat zou illegaal zijn, omdat ik er woon. Zolang ik er woon, het te koop zet of het aan het renoveren ben maak ik me geen zorgen. Iemand die het binnen een jaar leegstand kraakt is daarnaast een illegale kraker, wat heel wat anders is dan een legale kraker.

'Ja maar pas las ik in de krant van Wakker Nederland dat een huis waar iemand woonde gekraakt werd OPEN JE OGEN!'
Dat is dus een illegale kraak. Feitelijk heeft dat niets meer met kraken te maken. Het is net zoiets als iedere automobilist erop aanspreken als één of andere gestoorde hardrijder met 150 door de bebouwde kom scheurt. Een hardrijder heeft niets te maken met een automobilist. Een illegale kraker ook niet met een kraker.

'Het kraken is niet meer van deze tijd.' (Populair bij politici)
Nonsens. Zolang we leven in een land met een beperkte woonoppervlakte en zolang er huizen meer dan een jaar leeg staan met speculeren als doel is kraken ook van deze tijd.

'De overheid zou leegstand aan moeten pakken, niet de krakers.'
Goed, daar valt over te discussiëren, maar dan lijkt het me dat de overheid eerst zijn wetten aanscherpt betreffende leegstand voordat het krakers aanpakt. Zo lang dat niet gebeurd, blijf ik voor kraken. Niet voor illegaal kraken. Het lijkt me de verkeerde volgorde om eerst krakers aan te pakken om dan pas wetten en sancties tegen leegstand te maken.

'Krakers zijn vuile stinkerds die niet werken voor hun huis.'
Nou en?

'Krakers kraken alleen maar voor een goedkope woning.'
Nou en? Alsof dat wat uitmaakt. Een hardrijder rijdt ook niet te hard om aan de maatschappij aan te tonen dat er ook veilig te hard gereden kan worden.

'Krakers zijn gewelddadiger geworden, dat zeggen politici.'
Dat is dus een leugen. In ieder geval, het hoofd van de politie te Amsterdam op dit moment, en dat is wel iemand die in de positie zit om dat te beoordelen neem ik aan, zegt dat het niet erger is geworden.

'Sommige krakers gebruiken geweld en richten vernielingen aan.'
Dat kan, het zijn net mensen. Automobilisten kunnen ook schade aanrichten en geweld gebruiken. Net als ieder ander mens. Het wetboek van strafrecht biedt hier mijns inziens meer dan voldoende ruimte om dit te bestraffen.

'Ja maar het duurt heel lang om ook die illegale krakers eruit te zetten.'
Klopt, helemaal mee eens. Maar het is dus, zoals het woord al aangeeft, verboden om binnen een jaar te kraken. Dan zouden liever die wetten omtrent illegaal kraken opgehelderd moeten worden. Een tweede verbod voor hetzelfde verhelpt het probleem niet.

'Ik snap er niets van maar ik wil wel meeschreeuwen met de rest '
Hou dan liever je mond.

Sub-klacht:
Users die één van de bovenstaande zinnen gebruiken als 'argument' tegen kraken zonder onderbouwing.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_73726284
Goede OP.
  Donald Duck held donderdag 15 oktober 2009 @ 20:28:33 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_73726414
Zo veel werk aan een OP en dan zo kut. Jammer. Je maakt zeer rare vergelijkingen. Auto's, DVD's, dat gaat echt nergens over.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_73726425
Als je voor veel geld een pand hebt gekocht, wil je toch niet dat dit tuig er zomaar in gaat wonen:
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  Donald Duck held donderdag 15 oktober 2009 @ 20:29:39 #5
46149 __Saviour__
pi_73726464
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:28 schreef 9611Niels het volgende:
Als je voor veel geld een pand hebt gekocht, wil je toch niet dat dit tuig er zomaar in gaat wonen:
[ afbeelding ]
Goor tuig. Ze laten het stereotype wel uitkomen op die manier.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:29:40 #6
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73726466
Ze moeten met hun poten van andermans gebouwen afblijven.

Bovendien zijn het werkeloze AH Pilsener drinkende stoners met rood haar.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:30:06 #7
248844 Bowlingbal
pi_73726489
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo veel werk aan een OP en dan zo kut. Jammer. Je maakt zeer rare vergelijkingen. Auto's, DVD's, dat gaat echt nergens over.
Je zou ook een tegenargument kunnen bedenken.
De voorbeelden zijn slechts als, wat het woord zegt, voorbeeld om aan te geven dat je niet alles mag met een bezit. Het is niet de bedoeling om het te vergelijken.
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:28 schreef 9611Niels het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt, ik ook niet. Daarom zal ik ook gaan wonen in een pand wat ik gekocht heb. Als ik het gekocht heb laat ik het niet leegstaan of iets.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_73726547
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:30 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

[..]

Klopt, ik ook niet. Daarom zal ik ook gaan wonen in een pand wat ik gekocht heb. Als ik het gekocht heb laat ik het niet leegstaan of iets.
En als je een pand koopt om een bedrijf oid in te vestigen, maar je krijgt de vergunningen niet binnen 2 jaar rond?
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_73726553
probeer eens voor de grap serieus in te gaan op een topic jongens, iedereen loopt te klagen over de kwaliteit in klb, help er zelf eens aan mee het beter te krijgen
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:32:01 #10
270242 ynuhh
Cuddle cuddle
pi_73726572
Respect, dat je het opneemt voor de krakers. Je komt tenminste met goede argumenten.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:32:36 #11
248844 Bowlingbal
pi_73726607
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:31 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

En als je een pand koopt om een bedrijf oid in te vestigen, maar je krijgt de vergunningen niet binnen 2 jaar rond?
Dan heb je de vergunning aangevraagd en ben je dus van plan er een bedrijf te starten. Elke kraak is dan illegaal.
En iedereen die panden kraakt die een bestemming hebben (woonruimte, kantoor, onder renovatie, te koop, vergunningfase, etc.) dient er ook met harde hand uit gewerkt te worden. Eerst een waarschuwing en dan 8 uurtjes later er met de ME uit werken en opsluiten die handel. Ja, ik ben hard tegen illegale krakers. Omdat illegaal kraken totaal wat anders is dan legaal kraken.
- Donald Love
pi_73726634
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Zeg dan niets als je geen weerwoord hebt.
-
  Donald Duck held donderdag 15 oktober 2009 @ 20:34:35 #13
46149 __Saviour__
pi_73726692
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:30 schreef Bowlingbal het volgende:
En dat is simpel: als een huis- of pandeigenaar geen plannen met zijn eigendom heeft, dan is dat maar gewoon zo. Het is zijn eigendom. Dat gezever over rechten en plichten in je OP met al die irrelevante voorbeelden is daar geen geldig verweer tegen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Frontpage donderdag 15 oktober 2009 @ 20:35:15 #14
38148 crew  Innisdemon
pi_73726722
Het probleem met de hedendaagse krakers is dat de panden die ze kraken bijna onherstelbaar beschadigd raken.

Als je de foto's van de politierapporten ziet, die gemaakt zijn nadat krakers zijn verwijderd, dan schrik je gewoon van de rommel. Alle muren bespoten, deurkozijnen los/gescheurd/deels weg???

Daar komt nog eens bij dat de krakers van deze tijd vaak mensen zijn die illegaal in ons land verblijven.

Wat mij betreft 2 goeie redenen om het kraken strafbaar te stellen.

Het feit dat er niemand is die hulp kan bieden als er iemand op straat ligt te bloeden is natuurlijk kolder. Dan kun je ook eisen dat er mensen in natuurgebieden gaan wonen, of in kantoorpanden.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_73726733
Het is heel simpel: iemand die eigenaar (dus geen dief) is van een huis heeft dit betaald, voor het geld waarmee hij het heeft betaald heeft hij gewerkt. Hij heeft wat mij betreft niets te maken met huizentekorten, gepruts van de overheid en beroepscriminelen, krakers dus. Op het moment dat je betaald hebt voor iets mag je er, zolang je er niemand anders kwaad mee doet, mee doen wat je zelf wilt.

Het huizentekort is een probleem van de overheid, die haar werk nooit doet; niet van huizeneigenaren.

Ik vind dus ook dat kraken gelijk staat aan inbreken en wat mij betreft mogen ze geweld van een eigenaar tegen een inbreker legaliseren. Gewoon een knokploeg naar binnen dus als er weer een paar van die ongewassen, luie linkse honden ingebroken hebben.

Respect voor de agenten die dit soort vuiligheid moeten oprollen; ik zou ze niet met blote handen aan willen raken...
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:36:32 #16
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73726780
Mensen die tegen kraken zijn, zijn altijd wereldvreemde figuren die bang zijn voor mensen die alternatief gekleed zijn
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:37:18 #17
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73726815
Ik snap niet waarom krakers altijd per se in het centrum van een grote stad willen wonen. Je kan ook gewoon naar Diemen gaan in plaats van het centrum van Amsterdam . Kraken is voor mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
2000 light years from home
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:37:20 #18
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73726816
Credits voor de moeite die je in je OP hebt gestoken trouwens. Zeldzame kwaliteit in KLB.
pi_73726838
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:34 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En dat is simpel: als een huis- of pandeigenaar geen plannen met zijn eigendom heeft, dan is dat maar gewoon zo. Het is zijn eigendom. Dat gezever over rechten en plichten in je OP met al die irrelevante voorbeelden is daar geen geldig verweer tegen.
Prima, maar die DVD is ook jouw eigendom. Toch mag je er niet mee doen wat je wil.
Dus dat iets van jou is, geeft je nog niet alle rechten om er mee te doen wat je wil.
Simpel zat.
-
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:37:54 #20
248844 Bowlingbal
pi_73726840
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:34 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Is dat het? Het 'is gewoon maar zo'? Kun je dat niet iets meer onderbouwen? Waarom zou iemand mogen speculeren in een stad waar ook andere mensen wonen? Waar ook andere mensen belasting betalen en moeite steken in een omgeving om er iets van te maken?
Dat krakers inderdaad vast wel iets minder belasting betalen heeft er dan niets mee te maken. Als mensen panden niet leeg laten staan om ermee te speculeren is er ook geen kraak. Kraken is een gevolg van langdurige leegstand. Niet omdat krakers graag voor niks willen wonen of iets.
- Donald Love
pi_73726913
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:37 schreef Merkie het volgende:
Ik snap niet waarom krakers altijd per se in het centrum van een grote stad willen wonen. Je kan ook gewoon naar Diemen gaan in plaats van het centrum van Amsterdam . Kraken is voor mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Jarenlang midden op een industrieterrein in the middle of nowhere gezeten.
Tussen mensen die of een baan hadden, of studeerden of beide.
En nu?
-
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:40:32 #22
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73726948
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:39 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

En nu?
Dat komt ook voor. Maar dat soort types wonen tegenwoordig anti-kraak. Which is even more stupid
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_73726974
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:35 schreef TimMer1981 het volgende:
Het is heel simpel: iemand die eigenaar (dus geen dief) is van een huis heeft dit betaald, voor het geld waarmee hij het heeft betaald heeft hij gewerkt. Hij heeft wat mij betreft niets te maken met huizentekorten, gepruts van de overheid en beroepscriminelen, krakers dus. Op het moment dat je betaald hebt voor iets mag je er, zolang je er niemand anders kwaad mee doet, mee doen wat je zelf wilt.

Het huizentekort is een probleem van de overheid, die haar werk nooit doet; niet van huizeneigenaren.

Ik vind dus ook dat kraken gelijk staat aan inbreken en wat mij betreft mogen ze geweld van een eigenaar tegen een inbreker legaliseren. Gewoon een knokploeg naar binnen dus als er weer een paar van die ongewassen, luie linkse honden ingebroken hebben.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Respect voor de agenten die dit soort vuiligheid moeten oprollen; ik zou ze niet met blote handen aan willen raken...
Dit dus. opbokken met die naar wodka stinkende alternatieve zweetnekken Het laatste wat je wil aantreffen in je huis na een vermoeiende zakenreis ofzo is een stel van die randdebielen die je huis gekraakt hebben en daar binnen in je woonkamer staan te moshen !!!
  Donald Duck held donderdag 15 oktober 2009 @ 20:41:28 #24
46149 __Saviour__
pi_73726991
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:37 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Is dat het? Het 'is gewoon maar zo'? Kun je dat niet iets meer onderbouwen? Waarom zou iemand mogen speculeren in een stad waar ook andere mensen wonen? Waar ook andere mensen belasting betalen en moeite steken in een omgeving om er iets van te maken?
Ja, 'het is gewoon maar zo''. Het is je eigendom, je bent er de baas over. Daarbij zijn voor de rest geen argumenten te geven, het is gewoon een kwestie van gezond verstand. Leegstand kan soms hooguit onwenselijk zijn, maar dat geeft niemand het recht om dan maar het heft in eigen hand te nemen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:41:47 #25
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73727005
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:39 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

En nu?
Heel fijn. Maar het voornaamste argument vóór kraken zijn de hoge huur- en koopsommen in combinatie met woningnood in grote steden als Amsterdam en Utrecht.
2000 light years from home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')