Maar dat vergist roggemeel kan je vast niet zo kopen hè en roggemeel haal ik zeker bij een natuurvoedingswinkel?quote:Voorbereiding ‘vergist roggemeel’(2 - 3 dagen)
Doe 100 gram grof gemalen roggemeel in een glazen pot of in een pot van aardewerk en giet er een halve liter warm water overheen. Dek de pot af met bakpapier waarin een paar gaatjes zijn geprikt (zet het papier met een elastiekje of een touwtje vast). Laat de pot op een warme plek gedurende twee of drie dagen staan tot hij een beetje zuur begint te ruiken.
Bereiding
De witte worst in schijfjes snijden en even in de olie aanbakken. Daarna de soepgroenten en de schijfjes worst in een pan doen en anderhalve liter water toevoegen. Een uur laten koken en dan de soepgroenten uit de pan halen. Nu de halve liter vergist roggemeel bij de bouillon voegen en ook de twee teentje knoflook, de marjolein en de citroen. Heel even laten doorkoken en de citroen weer verwijderen. Nu de zure room met een beetje van de soep losroeren en vervolgens door de soep mengen.
Leg in iedere soepkom een half hardgekookt ei en schep de soep er overheen.
Eventueel iets pittiger maken met een lepel geraspte mierikswortel.
Daar maak ik geen punt van hoor, als je die wilt weghalen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:27 schreef Isabeau het volgende:
En qua taalsnobberig zijn: in een titel hoort geen punt.
Oven of magnetron, inderdaad.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:40 schreef Duderella het volgende:
Lieve snobjes van moi, hoe warm je zuurkoolstamppot het beste op, als je niet wilt opbakken?
Pingen?
Pingen ja. Of in een sauna plaatsen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:40 schreef Duderella het volgende:
Lieve snobjes van moi, hoe warm je zuurkoolstamppot het beste op, als je niet wilt opbakken?
Pingen?
Aha. De eerste is ietsje makkelijker te realiseren, maar dank voor de tip.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Pingen ja. Of in een sauna plaatsen.
Een beetje snob heeft een eigen sauna en gaat erbij zittenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:43 schreef Duderella het volgende:
[..]
Aha. De eerste is ietsje makkelijker te realiseren, maar dank voor de tip.
Een sauna thuis is anders erg ordinair hoor!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:07 schreef freecell het volgende:
[..]
Een beetje snob heeft een eigen sauna en gaat erbij zitten
Lekker? Met een rauw uitje of zo er bij door?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:15 schreef Memento-Mori het volgende:
ik ben bietjesstamp aan t maken
Isa, ik zit dit recept zo eens te lezen, maar wat is witte worst?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:27 schreef Isabeau het volgende:
Hoihoi, ik wilde een Poolse soep maken en dit is het recept:
[..]
Maar dat vergist roggemeel kan je vast niet zo kopen hè en roggemeel haal ik zeker bij een natuurvoedingswinkel?
Ik ben overigens gewoon ik.
En qua taalsnobberig zijn: in een titel hoort geen punt.
Uitje samen met spekjes even gebakken en dat erdoor, gesneden en gekookte bietjes gekocht en snufje zout en peper erop, lekkerquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:19 schreef Duderella het volgende:
[..]
Een sauna thuis is anders erg ordinair hoor!
Zo'n dampende Gamma-kist in je tuin.
Een beetje snob gaat tweejaarlijks op sauna-trip naar Scandinavië.
[..]
Lekker? Met een rauw uitje of zo er bij door?
Zo'n gammakist is inderdaad niet je-van-hetquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:19 schreef Duderella het volgende:
[..]
Een sauna thuis is anders erg ordinair hoor!
Zo'n dampende Gamma-kist in je tuin.
Een beetje snob gaat tweejaarlijks op sauna-trip naar Scandinavië.
[..]
Lekker? Met een rauw uitje of zo er bij door?
Het geslachtsdeel van een albino?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:27 schreef Duderella het volgende:
Isa, ik zit dit recept zo eens te lezen, maar wat is witte worst?
Hoort er bij!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:30 schreef Den_Haag het volgende:
Nynke weer in CUL?
En Isa blijft doorposten na slotjeszo weer naar training. zo nog steeds vol van de friet van gister
Bijna de hele fles erin gemieterdquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:25 schreef Smallish het volgende:
Bluezz, ik heb dat stoofpotjesrecept van jou uitgeprint. Lijkt me heel erg lekker.Hoeveel port heb jij gebruikt voor de hoeveelheid vlees in het recept? Die hele fles?
Wat ging er mis met de stamppot? Ok, andijvie moet je niet pingen maar opbakken, maar voor de rest?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:09 schreef ColdFeet het volgende:
Dude, ik heb vandaag ontdooide stamppot gepingd en dat was niet voor herhaling vatbaar
Verder: jayMijn donderdaggroep is superleuk! Vorig jaar had ik gasten die dan echt chagrijnig en ingekakt waren, maar nu niet
Ontdooide aardappelpuree is niet meer mooi smooth, maar klonterig en waterigquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:17 schreef freecell het volgende:
[..]
Wat ging er mis met de stamppot? Ok, andijvie moet je niet pingen maar opbakken, maar voor de rest?
En yay voor je donderdaggroep
Pap zeker?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:09 schreef ColdFeet het volgende:
Dude, ik heb vandaag ontdooide stamppot gepingd en dat was niet voor herhaling vatbaar
Verder: jayMijn donderdaggroep is superleuk! Vorig jaar had ik gasten die dan echt chagrijnig en ingekakt waren, maar nu niet
Opbakken en op broodquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:58 schreef Duderella het volgende:
[..]
Hoe zou je ingevroren stamp dan eigenlijk het beste kunnen doen, denk je?
Ja de parasol moet hier ook nog. Staat al wel weken in de hoes, maar toch. Hij stónd er nog.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:02 schreef DarkElf het volgende:
ja erg he? de mr gaat van het weekend de parasol opbergen (is lastig voor kleine DE's, grote parasol moet naar de kelder..)
![]()
*zucht, ach elk seizoen heeft zijn goeie kanten
Dus: mooie herfstkleuren, stoofpot, stoofperen, boekje lezen onder je dekentje ś avonds met de kaarsjes aan en een lekker glas rode wijn in je hand, strandwandelingen , koude rooie wangen, warme chocomel drinken, wild eten.... uiteindelijk: kerstetc etc...
Oeh masterchef begint...
Oh heerlijk om zo laat te koken en eten.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:04 schreef Q.E.D. het volgende:
Ik begin nu pas met koken.
Dit overkomt mij nooit.
Waar ging het deze keer over Boris?quote:
ik zou gewoon maar wat doen. Ik ga hem denk ik dit weekend maken. Heb al tijden zin in een stoofpot, maar om nu voor me alleen een stoofpot te maken terwijl het vriendje wat anders eet is ook zo wat..quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:13 schreef freecell het volgende:
Die paddestoelenstoof klinkt geniaal! Nu nog even ruzie maken met de engelse maatvoeringWat voor kopje kan ik gebruiken voor een cup?
Er werd straks een champignonstoofpot gepost meen ik!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:22 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik zou gewoon maar wat doen. Ik ga hem denk ik dit weekend maken. Heb al tijden zin in een stoofpot, maar om nu voor me alleen een stoofpot te maken terwijl het vriendje wat anders eet is ook zo wat..
Vegetarische vriendjes..
Ahá!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:24 schreef AKnynke het volgende:
ja, ik geloof dat ik die zelfs gepost heb!
Over ijzer in Special K van Kellogs. Er zit echt ijzer in wat je met een magneet tevoorschijn kan toverenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:21 schreef Duderella het volgende:
[..]
Oh heerlijk om zo laat te koken en eten.
[..]
Waar ging het deze keer over Boris?
Nou, ze maken hun belofte wel waar dus.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:25 schreef borisz het volgende:
[..]
Over ijzer in Special K van Kellogs. Er zit echt ijzer in wat je met een magneet tevoorschijn kan toveren.
Hehe die van mij zit nog niet eens in de knop. Erg laat dit jaar. meestal bloeit hij eind september.. Gek dingquote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:20 schreef Duderella het volgende:
[..]
Og Bluezz? Mijn passiebloem staat in VOLLE bloei!![]()
En maar pronken met die bloemen, terwijl iedere hond inmiddels zijn gordijnen 's avonds dichtschuift en niet langer dan drie seconden buiten wil zijn. Nu ja, zijn al mijn floragebeden toch nog verhoord. Dan zal over twee weken de blauwe bes wel te oogsten zijn.
Er is ook een puik stoofpottentopic!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:30 schreef Smallish het volgende:
Stoofpotjes in ontwikkeling hier dus!
Raar, maar prachtig, vind ik.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:49 schreef Sunnythesun het volgende:
Hij kwam dit jaar pas in september uberhaupt opVind het maar een rare plant...
Enige wat ik van Brugge ken is de Brugge Tripelquote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:37 schreef Duderella het volgende:
[..]
Nou, ze maken hun belofte wel waar dus.![]()
Iemand hier bekend in Brugge? Qua restaurants?
Neuh, ik knip al die lange sprieten op een meter af en dat is het wel. Hij staat hier beschut in een hoekje tegen een aanbouwtje van de buren. Maar groeien kan ie idd. Dit jaar is hij dus niet zo groot omdat hij zo laat begon, maar vorig jaar viel er niet tegenaan te snoeien!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:59 schreef Duderella het volgende:
[..]
Raar, maar prachtig, vind ik.
Ik had 'm verdorie eindelijk dit jaar eens tot volle wasdom opgekweekt (eerder verrotten de wortels steeds, moest een gunstige plek in de tuin zien te vinden), maar toen bleef dat ding maar groeien, en groeien en groeien en groeien en groeien en we hadden zowat geen herkenbare schuur meer en toen groeide het ding nog wat et cetera et cetera.
En nu groeit 'ie nog.Maar doet er ook even een dozijntje blommen bij.
![]()
Hoe breng jij de passiebloem de winter door trouwens? Worstels afdekken?
Ja maar waar moet ik die gaan drinken dan, bij voorkeur?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:00 schreef borisz het volgende:
[..]
Enige wat ik van Brugge ken is de Brugge Tripel
Daar is toch niets mis mee.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:03 schreef Q.E.D. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn avondeten
Wanneer knip jij 'm?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:08 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Neuh, ik knip al die lange sprieten op een meter af en dat is het wel. Hij staat hier beschut in een hoekje tegen een aanbouwtje van de buren. Maar groeien kan ie idd. Dit jaar is hij dus niet zo groot omdat hij zo laat begon, maar vorig jaar viel er niet tegenaan te snoeien!
Vind het ook een erg mooie plant hoor, vooral al die bloemen, maar het blijft een gek ding
Geen idee, Brugge Tripel voor het eerst gedronken in Antwerpen. Andere steden van Belgie, op wat kustplaatsen na heb ik nog niks van Belgie gezienquote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:13 schreef Duderella het volgende:
Ja maar waar moet ik die gaan drinken dan, bij voorkeur?![]()
Ik eet altijd gezond, dus maakt niet uit voor een keer.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:13 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ja maar waar moet ik die gaan drinken dan, bij voorkeur?![]()
[..]
Daar is toch niets mis mee.
Nou ja wel.
Maar dat moet je gewoon verdringen.
[..]
Wanneer knip jij 'm?
Ik moet dat echt eens gaan bijhouden, wanneer ik wat moet snoeien en zo. Ik heb er de ballen verstand van.
Waarom 3 soorten noodles door elkaar?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:03 schreef Q.E.D. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn avondeten
Ik knip hem als ik hem lelijk vind.. En tijdens het groeien als ze de verkeerde kant op gaan en ik ze niet meer goed geleid krijgquote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:13 schreef Duderella het volgende:
Wanneer knip jij 'm?
Ik moet dat echt eens gaan bijhouden, wanneer ik wat moet snoeien en zo. Ik heb er de ballen verstand van.
Mooi score Hobsala!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:23 schreef MissHobje het volgende:
zo pff ik kan geen winkel meer zien gatverdamme gewoon
Mare op en top geslaagd
Leuk grijs/zwart wollig rokje met een paars/roze ruit streep. paars truitje erop en zwart vest, zwarte legging en hele gave laarzen eronder met best wel een hakje!! (ben ik heul niet zo gewend lol)
verder een hele gave riem die mega zwaar is (meteen wat workout tijdens het dragen hehe) en gave ketting met bedels ofzo ( zo;n grove ) oorbellen en leuke ring, kortom laat dat trouwfeestje maar komen
Jij bekend in Brugge?quote:
Groot gelijk.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:23 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik eet altijd gezond, dus maakt niet uit voor een keer.
Ja ik heb lukraak ook al wel wat weggeknipt. Maar ik vroeg me af of ik 'regulatief' en 'weloverwogen' zou moeten snoeien, om te zorgen dat 'ie gewoon lekker in juli bloeit. Dat zou ik nou zo leuk vinden.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:27 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik knip hem als ik hem lelijk vind.. En tijdens het groeien als ze de verkeerde kant op gaan en ik ze niet meer goed geleid krijgIk weet het ook nooit, maar met dit ding durf ik wel wat uit te proberen..
hehe ik heb ze net ff met bed opmaken enzo aangehadquote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:30 schreef Duderella het volgende:
[..]
Mooi score Hobsala!Wel de laarzen lekker inlopen hoor, anders blijven ze in de kast staan.
[..]
Jij bekend in Brugge?
[..]
Groot gelijk.
Ik had net brintaquote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:03 schreef Q.E.D. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn avondeten
I don't know!quote:
Morgen weer spaghetti met een grote bak sla.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:33 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik had net brinta![]()
doe jij het beter heur
Wat leuk wat leuk?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:31 schreef Bluezz het volgende:
De passie bloeit?Wat leuk, wat leuk!
Hij groeit hier ook ineens heul hard, but no flowers.
Het is idd een gek, leuk ding met die kurketrekkers. Benieuwd hoe hij de winter gaat overleven hier!
Maak es een pic, dude?(hoef niet nu persé, zou wel leuk zijn
)
Bij ons is de roos ineens fors aan het uitlopen met 5 knoppen of zo, waarvan 2 al open![]()
Ik heb nog wat crackers nu met smeerkaasquote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:35 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Morgen weer spaghetti met een grote bak sla.
Ik heb de afgelopen week de eerste 4 frambozen van het seizoen geoogst.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:37 schreef Duderella het volgende:
[..]
Wat leuk wat leuk?
Wat is leuk aan een blommende passie in oktober? Bloes, ik wil 'm in juli zo.Dat had 'ie beloofd.
Maar ik zal volgende week eens wat pics maken misschien (het ziet er gewoon uit als een doodnormale passieflora).
Bluezz, doe jij nog iets speciaals om de plant tegen vorst te beschermen straks?
Ik niet, ik ga vast slapuhquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:00 schreef golfer het volgende:
We zijn in afwachting van ome Dirk bij P&W.
Da's een beetje De Librije van Vlaanderen, toch? Ik heb er verder nooit gegetenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:34 schreef Duderella het volgende:
O wacht, De Karmeliet! Dat ken ik wel natuurlijk!
Wel nee, doen we niet hoor.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:08 schreef Bluezz het volgende:
Dude : klik betekent dat ik hem moet uitgraven en naar binnen moet halen? Eg nie
Ja, maar dat hadden we dan al vast moeten reserveren.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:07 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Da's een beetje De Librije van Vlaanderen, toch? Ik heb er verder nooit gegetenDe website heeft de canon in D van Pachelbel
Soms willen ze nog wel lunch couverts hebben op korte termijn, is ook erg leuk natuurlijk!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:11 schreef Duderella het volgende:
Ja, maar dat hadden we dan al vast moeten reserveren.
Dat is waar Isa, daar had ik niet eens aan gedacht.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Soms willen ze nog wel lunch couverts hebben op korte termijn, is ook erg leuk natuurlijk!
Pics orquote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:23 schreef MissHobje het volgende:
zo pff ik kan geen winkel meer zien gatverdamme gewoon
Mare op en top geslaagd
Leuk grijs/zwart wollig rokje met een paars/roze ruit streep. paars truitje erop en zwart vest, zwarte legging en hele gave laarzen eronder met best wel een hakje!! (ben ik heul niet zo gewend lol)
verder een hele gave riem die mega zwaar is (meteen wat workout tijdens het dragen hehe) en gave ketting met bedels ofzo ( zo;n grove ) oorbellen en leuke ring, kortom laat dat trouwfeestje maar komen
'quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:44 schreef Bluezz het volgende:
Slaap lekker voor de slapers
Morgen eerst werken, dan broodje + borrel in de koffiekamer op het werk, hop de bus in naar Amsterdam en dan lekker meezingen met de Bluezz Brothers
Bakkers ookquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:29 schreef freecell het volgende:
Ow en Isa: roggemeel hebben ze sowieso in elke natuurvoedingswinkel
Ohh heerlijk weer mijn uur terugquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 07:10 schreef kaasplankje het volgende:
Mogguh! ja hé? Gaat volgende week de wintertyd al in?
Nice!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:18 schreef DarkElf het volgende:nierfunctie is stabiel en waar ik de medicijnen voor neem is een stuk verbeterd dus DE is heppie
wow dat is tof nieuwsquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:18 schreef DarkElf het volgende:nierfunctie is stabiel en waar ik de medicijnen voor neem is een stuk verbeterd dus DE is heppie
Goed nieuws voor je.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:18 schreef DarkElf het volgende:nierfunctie is stabiel en waar ik de medicijnen voor neem is een stuk verbeterd dus DE is heppie
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:18 schreef DarkElf het volgende:nierfunctie is stabiel en waar ik de medicijnen voor neem is een stuk verbeterd dus DE is heppie
Zit je op de Wadden?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:18 schreef AKnynke het volgende:
hier in het hoge noorden (volgens mij zit ik noger hger dan jij Freecell, schijnt af en toe de zon, maar waait het heeel erg hard. Perfect weer voor een lange wandeling over het strand. Maar goed, dat gaat niet gebeuren. Morgen pakken we wel de trein naar Hamburg, ben ik nog nooit geweest!
Moet je wel een chaperonne meenemenquote:
tsjahquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:43 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Maar ja, heb je nog nooit gezien dus tsjah...
ech niequote:
Ik kom graag met DH chaperonneren, proeven en ruikenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:39 schreef DarkElf het volgende:
Moet je wel een chaperonne meenemen
Ik kan natuurlijk geen vreemde mannen alleen in mijn huis toelaten
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:05 schreef Bloes het volgende:
[..]
Ik kom graag met DH chaperonneren, proeven en ruiken
Moet ik even bellen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:08 schreef Bloes het volgende:
Ik verveel me op het werk, ik heb tel. dienst en quess what?
Je bedoelt zeker chardonnayrenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:05 schreef Bloes het volgende:
[..]
oeh dat doet mij eraan denken dat: t vrijdagavond (bijna)is , dan mag ik wijn van mezelf, ff eentje koud leggenquote:
oh wat vervelend, is het wel goed afgesteld?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:15 schreef Isabeau het volgende:
Hier waait het ook heel gezellig luid in keuken en toilet
(nieuw ventilatiesysteem maakt enorme herrie en m'n huis wordt er koud van!!)
ja maar wel ff doen idd, wegwaaien is ook niet handig.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:18 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan zelf helemaal niets afstellen, dus wat wordt bellen met de woningbouwvereniging.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:05 schreef Bloes het volgende:
[..]
Zo werkt het wel vaker in het levenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:31 schreef AKnynke het volgende:
het stormt hier echt heel hard, zou graag naar het strand willen. Maar dat zit er helaas niet in.
@ Isa: Afrikaavontuur was achteraf heel goed, toen ik er midden in zat niet even makkeljk...
Je wil bellen??quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:08 schreef Bloes het volgende:
Ik verveel me op het werk, ik heb tel. dienst en quess what?
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:38 schreef Isabeau het volgende:
DE: tot mijn grote verbazing sturen ze vanmiddag nog iemand langs!
rete irritantquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:18 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan zelf helemaal niets afstellen, dus wat wordt bellen met de woningbouwvereniging.
whehehe, het is al opgelost, bepaalde ventielen waren te scherp afgesteld oidquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:45 schreef Leintjeuh het volgende:
! Hoe moet dan dan straks? Dan rijzen de haren je niet eens ten berge als je zit te ehhh... toiletteren
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:54 schreef MissHobje het volgende:
Leuke buurman is weer eens aan het schelden.. die gast weet echt maar 3 varianten scheldwoorden
Ben al met mijn bezem bezig geweest, werkt niet.
Ga ook niet aanbellen, dan krijg ik klappen zo fucked up is ie wel.
Ga zo maar eens een briefje in zijn bus doen ofzo.. of ie nog een ander niveautje weet.
Moet je daar nou mee?
Dat is echt kut.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:54 schreef MissHobje het volgende:
Leuke buurman is weer eens aan het schelden.. die gast weet echt maar 3 varianten scheldwoorden
Ga zo maar eens een briefje in zijn bus doen ofzo.. of ie nog een ander niveautje weet.
Moet je daar nou mee?
Jups! Als ie normaal is, valt er maybe mee te praten,.. maar de laatste tijd is hij niet normaal.. dus dat schiet niet erg op idd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]Ja, hoe pak je dat nou aan, klinkt niet prettig. En er valt waarschijnlijk ook erg slecht mee te communiceren hè.
Ja, maf is dat hèquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:55 schreef freecell het volgende:
Das knap! Toen ik een fontein in mijn WC had, elke keer als ik doorspoelde, kwamen ze de volgende dag om 15:00
En het was serieus nog geen 3 minuten werk
Klagen bij de politiequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:04 schreef Isabeau het volgende:
Vraag me serieus af of een briefje gaat helpen. Maar ja, wat danJammer dat je je buren zelden kunt uitzoeken.
Lekker van die situaties waar he helemaal geen trek in hebt, kost tijd, energie en je humeurquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:08 schreef Bloes het volgende:
Door mij en een paar omwonenden zijn een paar jaar geleden buren uit hun huis gezet. Dat was echt zo erg, bedreigingen na enorme overlast de hele dag/nacht door etc etc. Echt een rottijd was dat
Sterkte ermee hobbels.
Cheese cake!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:06 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Klagen bij de politieBij de (evt) woningbouw
En ik ga taart maken. Voor morgen. Een cheese cake denk ikEn een vissie kopen voor in de salade niçoise. En een boodschappenlijst maken. Of misschien moet ik dat eerst doen
Tegen wie of wat heeft hij het dan?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:54 schreef MissHobje het volgende:
Moet je daar nou mee?
Meestal wel. Dan prijs ik mij toch gelukkig in mijn bejaardenbuurtquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:57 schreef Isabeau het volgende:
Golfer, ik vraag me dan altijd af waar die mensen dan naartoe gaan....de volgende buurt terroriseren en lastig vallen?
En vergeet de grote kindercreche die je hebt niet met stampende kinderen!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:18 schreef freecell het volgende:
Volgens onze onderbuurman zijn wij die lastige buren![]()
Onze kat loopt 's nachts om half 4 door het huis
(ja, kat, 1,5 KG, geen tijger)
Jeetje....handgeschreven?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:22 schreef Duderella het volgende:
Een collega vindt net een soort afscheidsbrief tussen oud papier in zijn lokaal.
En hij weet niet van wie...
...daar zou ik helemaal beroerd van wordenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:22 schreef Duderella het volgende:
Een collega vindt net een soort afscheidsbrief tussen oud papier in zijn lokaal.
quote:Fokje Modder is de Schaamnaam 2009. Dat hebben 3FM-radiodj's Coen en Sander vrijdag bekendgemaakt.
De winnares zei dat ze nooit last heeft gehad van haar naam, maar omdat ze nog nooit in het buitenland is geweest, is haar naam nog niet bij Engelstaligen getoetst.
Sinds maandag konden 3FM-luisteraars online stemmen op de raarste naam van het jaar. Ze konden kiezen uit een shortlist met 27 rare namen, waaronder Wil Krikke, Ben Brack en Constant Lam. 3FM verzamelt al jaren rare namen. Die verzameling is te zien op 3FM.nl, een shortlist staat op www.nosheadlines.nl.
Fokje modder
De genomineerden van dit jaar waren:
Aart Appelhof
Aart Beijen
Anna Nas
Anne Frankenhuis
Ben Brack
Ben Kaal
Brad Wursten
Chil Persoon
Charrel Kip
Conny Plassen
Constant Lam
Coos Busters
Cor Nuijten
Fokje Modder
Izzy van Gisteren
Jos Tibant
Lieve Billekens
Mario Netten
Mevrouw Bolle Kip
Mevrouw Man
Roy Bos
Tom Aten
Ton Haring
Wil de Beer
Wil de Haas
Wil Krikke
Willie Wortel
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:22 schreef Duderella het volgende:
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:19 schreef golfer het volgende:
Leuk hoor, Sunny. Lekker uitwaaien op de Wadden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:30 schreef krakkemieke het volgende:
Ik ben geen dokter, maar ik zou een Laphroig ofzo voorschrijven....
Straks. Heb nog steeds een restje van de 15 jaar oude die ik uit Schotland heb meegenomen.quote:
LOL! Ik kan er maar 2 hebben, dan ga ik toch jodelen....quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:49 schreef Sunnythesun het volgende:
Pff van Laphroaig kan ik er wel wat achterover tikken.. alleen de volgende dag he.. dan voel ik hem nog
wehehehe dat heb ik nou nooit.. ik ga alleen heel erg veel praten na 3 glaasjesquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:50 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
LOL! Ik kan er maar 2 hebben, dan ga ik toch jodelen....
Moeh!!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:14 schreef ColdFeet het volgende:
Sunny, je gaat naar SchiermonnikoogYou lucky cow! Lekker met herfstwind over de dijk fietsen
Ja ff kijken of we een mandje of karretje er bij kunnen huren voor hem, en anders wordt het rennenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:27 schreef ColdFeet het volgende:
Mandje achterop en lekker wegwaaien in de polder, jazekersEn daarna ergens in het dorp een tentje zoeken waar je bij de open haard kan zitten. Ohh, ik benijd je! 't Is natuurlijk helemaal geen Waddenseizoen meer, het is vast lekker rustig. Fijn door de duinen kuieren en helemaal niemand tegenkomen
![]()
quote:
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:27 schreef ColdFeet het volgende:
Mandje achterop en lekker wegwaaien in de polder, jazekersEn daarna ergens in het dorp een tentje zoeken waar je bij de open haard kan zitten. Ohh, ik benijd je! 't Is natuurlijk helemaal geen Waddenseizoen meer, het is vast lekker rustig. Fijn door de duinen kuieren en helemaal niemand tegenkomen
Hallo Q.E.D.De puntjes op mijn laptop werken niet bepaald mee. Deze eerste keer begroet ik je netjes met puntjes, maar vanaf een eventuele volgende reactie moet je het zonder doen. Dat je 't effe weet
Geen idee, ik ben waarschijnlijk gewoon in topvormquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 10:18 schreef freecell het volgende:
[..]
Vanwaar deze vreemde wijsheden ineens?
tegen zijn vriending of zijn zoveelste vriendin.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Tegen wie of wat heeft hij het dan?
Wij hebben ook van die onderburen; best een beschaafd en vriendelijk stel verder, maar ze hebben behoorlijk vaak ruzie. En als ze dan ruzie hebben, het liefst om 4 uur 's nachts. Gillen, schreeuwen, heel hard huilen, met deuren slaan...
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:29 schreef borisz het volgende:
Tortelloni klaargemaakt met spinazie uit de oven
De rozijnen, en pijnboompitten erdoorheen maakt het toch wel lekker.
Wat eten en drinken we vandaag? Deel 146quote:
Ach hier is het ook steeds wat eten we vandaagquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:42 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
[..]
Wat eten en drinken we vandaag? Deel 146
Flauwecul.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:42 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
[..]
Wat eten en drinken we vandaag? Deel 146
Trouwen enzo # 52quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:52 schreef Leintjeuh het volgende:
Vandaag een pláátje van een trouwjurk gekocht voor ZusWauw, wat een intens gave jurk. Was ook onwijs gezellig, en na 5 jurken hadden we m gevonden. Echt geniaal
De zoon van een kennis van mijn ouders heet zo, als ik me goed herinner van mijn jeugd. Ik ben benieuwd of dat dezelfde persoon is.quote:
als je ff doorpost heb je dat ook voor elkaarquote:
Ga morgen niet naar me werk, geen puf en steek ik mijn collegas ook nog aan.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:54 schreef Bluezz het volgende:
Wel ff goed al die zuurstof, Piet. Maar doe het rustig aan!
Jaquote:* Bluezz heeft in het kader der dagboek berichten, lekker met Heleen v R. in bad gelegen
Zometeen een wasje ophangen. Gisteren in het restaurant té dicht bij de keuken gezeten, kleren stonken naar frituurIs dat dan een teken dat het oud vet was
thuisquote:
Lijkt mij welquote:Op zondag 18 oktober 2009 17:51 schreef Memento-Mori het volgende:
ik ben net 50minuten uti bed, maar goed ik lag er om 9.30 in, dus dan mag t, toch?
Is met amandelenquote:Op zondag 18 oktober 2009 17:50 schreef DarkElf het volgende:
yep, idd goed geregeld
Chocoladecake met Baileys? Oeh dat klinkt lekker! Wat heb je nog meer gemaakt?
Respect +2quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:51 schreef Memento-Mori het volgende:
ik ben net 50minuten uti bed, maar goed ik lag er om 9.30 in, dus dan mag t, toch?
Klinkt goed je maaltijd!quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Is met amandelenmaar kan vast wel zonder! Zal ik eens over nadenken
Verder hebben we een bietensoepje vooraf en een kabeljauwhaasje van onder de grill met zelfgemaakte kruidenboter, daarbij een spaansig stoofgerecht van aardappeltjes met tomaat, paprika en saffraan. Lekker herfstig!
Echt, herfstgroentenGister al pompoen gegeten. Echt een recept voor jou (gesteld dat je van pompoen houdt): pompoen in stukken roosteren in de oven (olie, peper, zout). Laten afkoelen tot lauwwarm, mengen met paar handen rucola, klein handje peterselie, sesamzaadjes over de pompoen. Erbij een dressing van yoghurt en tahin, met knoflook, komijn en citoensap
Heftig stap-avondtje MeMo?quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:51 schreef Memento-Mori het volgende:
Naar dancefeest geweest, full on ferry in ahoy, duurde tot 7.15 uurquote:
En hoe was Elton John ?quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:25 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Naar dancefeest geweest, full on ferry in ahoy, duurde tot 7.15 uurdus was 9.30 thuis en in bed
MeMo een dance-feest?quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:25 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Naar dancefeest geweest, full on ferry in ahoy, duurde tot 7.15 uurdus was 9.30 thuis en in bed
een zuiplap zijn of van een feestje houden is een heel verschilquote:Op zondag 18 oktober 2009 23:23 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
op parkpop was het ook al zo'n zuiplap
quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:38 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
vannavht ook mar 5 biertjes gehad ofzo
Kunnen wij niet zien.quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:13 schreef DarkElf het volgende:
Heston Blumenthal's 'victorian feast' is op More 4+1 , zo leuk
Daar is eventueel wel wat aan te doen toch?quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:28 schreef golfer het volgende:
Kunnen wij niet zien.
Channel-4 zit helaas niet in ons pakket. Hebben wel vaak de leukste programma's.
Heel veel plezier julliequote:Op maandag 19 oktober 2009 10:01 schreef Sunnythesun het volgende:mogguh!
Tassen zijn gepakt hier.. over een half uurtje of zo rijden we naar Lauwersoog. Tot over 5 dagen dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |