Maar dat vergist roggemeel kan je vast niet zo kopen hè en roggemeel haal ik zeker bij een natuurvoedingswinkel?quote:Voorbereiding ‘vergist roggemeel’(2 - 3 dagen)
Doe 100 gram grof gemalen roggemeel in een glazen pot of in een pot van aardewerk en giet er een halve liter warm water overheen. Dek de pot af met bakpapier waarin een paar gaatjes zijn geprikt (zet het papier met een elastiekje of een touwtje vast). Laat de pot op een warme plek gedurende twee of drie dagen staan tot hij een beetje zuur begint te ruiken.
Bereiding
De witte worst in schijfjes snijden en even in de olie aanbakken. Daarna de soepgroenten en de schijfjes worst in een pan doen en anderhalve liter water toevoegen. Een uur laten koken en dan de soepgroenten uit de pan halen. Nu de halve liter vergist roggemeel bij de bouillon voegen en ook de twee teentje knoflook, de marjolein en de citroen. Heel even laten doorkoken en de citroen weer verwijderen. Nu de zure room met een beetje van de soep losroeren en vervolgens door de soep mengen.
Leg in iedere soepkom een half hardgekookt ei en schep de soep er overheen.
Eventueel iets pittiger maken met een lepel geraspte mierikswortel.
Daar maak ik geen punt van hoor, als je die wilt weghalen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:27 schreef Isabeau het volgende:
En qua taalsnobberig zijn: in een titel hoort geen punt.
Oven of magnetron, inderdaad.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:40 schreef Duderella het volgende:
Lieve snobjes van moi, hoe warm je zuurkoolstamppot het beste op, als je niet wilt opbakken?
Pingen?
Pingen ja. Of in een sauna plaatsen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:40 schreef Duderella het volgende:
Lieve snobjes van moi, hoe warm je zuurkoolstamppot het beste op, als je niet wilt opbakken?
Pingen?
Aha. De eerste is ietsje makkelijker te realiseren, maar dank voor de tip.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Pingen ja. Of in een sauna plaatsen.
Een beetje snob heeft een eigen sauna en gaat erbij zittenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:43 schreef Duderella het volgende:
[..]
Aha. De eerste is ietsje makkelijker te realiseren, maar dank voor de tip.
Een sauna thuis is anders erg ordinair hoor!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:07 schreef freecell het volgende:
[..]
Een beetje snob heeft een eigen sauna en gaat erbij zitten
Lekker? Met een rauw uitje of zo er bij door?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:15 schreef Memento-Mori het volgende:
ik ben bietjesstamp aan t maken
Isa, ik zit dit recept zo eens te lezen, maar wat is witte worst?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:27 schreef Isabeau het volgende:
Hoihoi, ik wilde een Poolse soep maken en dit is het recept:
[..]
Maar dat vergist roggemeel kan je vast niet zo kopen hè en roggemeel haal ik zeker bij een natuurvoedingswinkel?
Ik ben overigens gewoon ik.
En qua taalsnobberig zijn: in een titel hoort geen punt.
Uitje samen met spekjes even gebakken en dat erdoor, gesneden en gekookte bietjes gekocht en snufje zout en peper erop, lekkerquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:19 schreef Duderella het volgende:
[..]
Een sauna thuis is anders erg ordinair hoor!
Zo'n dampende Gamma-kist in je tuin.
Een beetje snob gaat tweejaarlijks op sauna-trip naar Scandinavië.
[..]
Lekker? Met een rauw uitje of zo er bij door?
Zo'n gammakist is inderdaad niet je-van-hetquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:19 schreef Duderella het volgende:
[..]
Een sauna thuis is anders erg ordinair hoor!
Zo'n dampende Gamma-kist in je tuin.
Een beetje snob gaat tweejaarlijks op sauna-trip naar Scandinavië.
[..]
Lekker? Met een rauw uitje of zo er bij door?
Het geslachtsdeel van een albino?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:27 schreef Duderella het volgende:
Isa, ik zit dit recept zo eens te lezen, maar wat is witte worst?
Hoort er bij!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:30 schreef Den_Haag het volgende:
Nynke weer in CUL?
En Isa blijft doorposten na slotjeszo weer naar training. zo nog steeds vol van de friet van gister
Bijna de hele fles erin gemieterdquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:25 schreef Smallish het volgende:
Bluezz, ik heb dat stoofpotjesrecept van jou uitgeprint. Lijkt me heel erg lekker.Hoeveel port heb jij gebruikt voor de hoeveelheid vlees in het recept? Die hele fles?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |