Zover we hebben kunnen ontdekken is het echt alleen koemelk (of bestanddelen ervan). Krijgen geen hulp van een dietiste. Dus of ze wel voldoende binnenkrijgt... zou het niet weten. Ik verglijk met Fleur en aangezien die op deze leeftijd hetzelfde at, lijkt het me redelijk voldoende. Met het grote verschil natuurlijk dat Fleur tot d'r vierde soja-groeimelk heeft gehad 3x per dag. En dat is dus hetgene waar ik bij Maud aan twijfel.
Ochtend:
Fles 180ml rijstemelk
cracker met smeerworst, gelderse worst of geitenkaas (

) Dit eet ze meestal, maar vaak ook niet.
oploslimo en een koekje (theebisquit)
lunch:
1-2 boterhammen met gelderse worst
fles 180ml rijstenmelk
middag:
kiwi of ander fruit (als ze het niet weigert)
oploslimo
soms een koekje of een snoepje en heel zelden vraagt ze om nog een cracker met smeerworst
avond:
aardappels, vlees, groente. (hoeveelheid varieert, soms eet ze 3 hapjes en soms d'r bordje leeg)
toetje (soja-yoghurt....gaat wel goed...melk niet)
beker drinken en een koekje (koekje eet ze meestal niet op)
fles 140ml melk
Zelf denk ik dat dit niet verkeerd is, maar ze eet het niet altijd. Dus als ik naar een week zou kijken dan zal ze de helft van de tijd daadwerkelijk op 1 dag dit binnenkrijgen, maar op andere dagen dus maar een deel, omdat ze weigert. Waarbij ik bij het weigeren voorlopig nog uitga van leeftijdsperikelen en dus een fase. fleur woog met 3 jaar 12,8 kg en was 92 cm lang. Dus als je het zo bekijkt, valt het nog mee met Maud. De vraag is alleen redt ze het om de groeispurt te maken die fleur daarna gemaakt heeft.
In een jaar tijd 3kg en 13cm...