abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73803968
Amber gefeliciteerd
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:15:31 #52
108648 cattie
lieve moeder
pi_73804379
Gefeliciteerd Amber!
KV is kunstvoeding. Evenstar, het is nog niet heel veel, maar al zoveel meer dan eerst.

Ive heeft vanochtend aangegeven dat hij moest plassen en vervolgens heeft hij op de wc geplast! Zou hij nu echt richting zindelijkheid gaan?
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:18:21 #53
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73804488
goed zo Ive, t is een begin Catiie
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:18:54 #54
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_73804511
Lotte eet ook niet veel meer,
en geen melk en soms lukt een toetje, ze drinkt nu limoda, thee of chocomelk.
de weegschaal geeft nu nog steeds 12.7 kilo aan en ze gaat nu in kledingmaat 104 langzaamaan.
mager scharminkel dus.
pi_73805004
Wat goed van Ive! Je hebt toch wel hysterisch staan dansen en springen en juichen cattie?

Het lijkt zo weinig misschien evenstar, maar het is ook al zoveel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:36:22 #56
108648 cattie
lieve moeder
pi_73805154
Hij heeft zelfs een cadeau gekregen!
pi_73805788
Amber gefeliciteerd!

Wat goed van Ive! Hij was zelf vast ook erg trots?
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:56:49 #58
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73805910
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:32 schreef YPPY het volgende:
Wat goed van Ive! Je hebt toch wel hysterisch staan dansen en springen en juichen cattie?

Het lijkt zo weinig misschien evenstar, maar het is ook al zoveel.
is het ook daarom ook gewoon vooral trots
En weer meer ideetjes van mijn helpende hand
Morgen ff de Kinderarts mailen, en anders zelf even kerutabs halen, en dn kan ik dus ook egwoon melkproducten geven omdat de koemelk ansich wel goed gaat alleen de lactose niet.
Dan kan ik gewoon kwarktaart maken !!

Arwen krijgt gewoon taart met haar verjaardag
pi_73805915
hee appelsap, long time no see, doe eens even een update over Damian?
(met foto?)

Goed van Ive! alles wat goed is komt langzaam zeggen ze toch?
En een cadeautje werkt vast motiverend voor hem
Meike mocht bij elke plas een sticker plakken, en als het blad vol was mocht ze een cadeau (ze wilde heel graag een step) Werkte prima.
Toen de step er uiteindelijk was zijn we gestopt met stickeren, en het gaat geweldig.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_73805960
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:56 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Arwen krijgt gewoon taart met haar verjaardag
Agossie ....heeft ze dat nog nooit gehad?
Wat geweldig dat dat nu gaat kunnen!!! Super!
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:00:24 #61
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73806037
Nee ze heeft nog nooit taart gehad, want gewoon niet mogelijkheid met wat ze kon/mocht hebben.
Nu weet ik dus dat je kerutabs kunt halen, en de koemelk gaat goed, dus kwarkytaart, met een bodempje van gepofte rijst en suiker carameliseren. en dan lekker banaantjes erop.

Ik moet er gewoon van huilen van blijdschap hihi
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:02:18 #62
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73808143
Evenstar, wat fijn!! En dan de taart wel vreselijk gaan pimpen met glitters en versiering enzo he!

Vicky, gefeliciteerd met je grote meid

Ive op de wc, hoera!

Jeetje, Lotte is echt een lichtgewichtje

Devin is al de hele dag aan het knippen! Met zo'n bot kinderschaartje. Eerst met 2 handen en een beetje hulp van ons maar al gauw met 1 hand en helemaal alleen. Het hele huis ligt nu vol met papiersnippers
.... met gevoel voor drama....
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:13:23 #63
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73808500
Vicky, gefeliciteerd met de verjaardag van amber!

Evenstar, is arwen voor al het andere allergisch? Dat is wel heftig, hoor! En dan te bedenken dat het nog veel minder was… Pfff, petje af voor jou, hoor!

Cattie, wat goed dat ive op het potje heeft geplast!

Karin, is meike zindelijk? Wanneer zijn jullie daar mee begonnen? Is het minder geworden toen lars werd geboren?

Devin al knippen, wat goed!

Eli is over op het junior bed! Score na 2 nachten: 1x uit bed gedonderd, (sliep zittend verder ) en eerst 3x en gister 2x beer terugvissen of anderszins even troosten. Net bij zn slaapje ook uit zn bed gevallen, maar daarna weer verder geslapen. Hij wordt nu weer wakker.

Goed, hè?
Ik heb vrijdagavond wel ff bij hem in de kamer staan zwijmelen. Mn kleine kind in zo'n groot bed!
Het is wel ietsjes hoger dan zn ledikant, dus dan wil hij erin springen zoals in zijn ledikant, maar hij stoot consequent zijn been, met zo'n keiharde BONK! en hij geeft geen krimp! Bikkel!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73811514
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:05 schreef YPPY het volgende:
Amber al weer weg, wat een grote meid, die is voor mijn gevoel echt het begin van van de fase dat Anna's generatiegenootjes gaan. Heftig!

Gefeliciteerd en een fijne dag.
het is zo hard gegaan!!
Ive,. wat goe!!

Tot over een tijdje allemaal!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:20:21 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73817649
fijn dat Eli het goed doet in zijn bedje!

En ja Voor de rest is Arwen of nog steeds allergisch, en aantal producten moeten we nog proberen
Aantal dingen moeten we ook nog proberen, maar de lijst waar ze allergishc voor is is helaas nog steeds groter als de lijst die wel goed gaat.Maar dat geeft niet, een jaar geleden was die lijst van wat ze toen mocht 1/3e ofzo van wat ze nu mag
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:03:39 #66
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73819917
Amber tot in het kleuter-topic.

Ive super

Devin met de schaar aan de slag!

En Eli in zijn eigen bed

@Evenstar, op de eerste plaats natuurlijk twee . Eentje voor de lijst die al behoorlijk gegroeid is en de andere voor de taart. Eindelijk een eigen taart op d'r verjaardag! Hier moeten we 10 november terug naar de KA. En Maud is nu een halfjaar zonder Allergycare. Krijgt ook alleen rijstemelk als melkproduct. Enige voordeel wat ik heb is dat ze brood mag en koekjes. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me ook zorgen maak over d'r groei. Ze hangt net tegen de 90cm aan en weegt krap 11 kilo. Dat zou betekenen dat ze dus amper gegroeid en nauwelijks aangekomen. Ook hier dus de 'angst' dat de friso terug gaat komen. En ze is dus nog steeds allergisch. Gisteren een 'perongelukkige' provocatie gedaan en na 2 uur was ze onrustig en vanochtend meteen weer onder de exceem. Grote voordeel is dat ik nu dus geen actieve provocatie hoef te doen. Rare is dat je niet ziet dat ze zo mager is, omdat ze zo'n lief rond koppie heeft. Pas als je ze oppakt voel je de ribben uitsteken.
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:08:52 #67
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73820281
Dat bolle hier ook,
Maud is wel jonger natuurlijk.
Maar krijg je geen hulp van een dieetiste ook die kijkt naar de calorie opname?
Waar is ze nu nog allergisch voor buiten de koemelk?
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:30:42 #68
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73821684
Zover we hebben kunnen ontdekken is het echt alleen koemelk (of bestanddelen ervan). Krijgen geen hulp van een dietiste. Dus of ze wel voldoende binnenkrijgt... zou het niet weten. Ik verglijk met Fleur en aangezien die op deze leeftijd hetzelfde at, lijkt het me redelijk voldoende. Met het grote verschil natuurlijk dat Fleur tot d'r vierde soja-groeimelk heeft gehad 3x per dag. En dat is dus hetgene waar ik bij Maud aan twijfel.

Ochtend:
Fles 180ml rijstemelk
cracker met smeerworst, gelderse worst of geitenkaas ( ) Dit eet ze meestal, maar vaak ook niet.
oploslimo en een koekje (theebisquit)

lunch:
1-2 boterhammen met gelderse worst
fles 180ml rijstenmelk

middag:
kiwi of ander fruit (als ze het niet weigert)
oploslimo
soms een koekje of een snoepje en heel zelden vraagt ze om nog een cracker met smeerworst

avond:
aardappels, vlees, groente. (hoeveelheid varieert, soms eet ze 3 hapjes en soms d'r bordje leeg)
toetje (soja-yoghurt....gaat wel goed...melk niet)
beker drinken en een koekje (koekje eet ze meestal niet op)
fles 140ml melk

Zelf denk ik dat dit niet verkeerd is, maar ze eet het niet altijd. Dus als ik naar een week zou kijken dan zal ze de helft van de tijd daadwerkelijk op 1 dag dit binnenkrijgen, maar op andere dagen dus maar een deel, omdat ze weigert. Waarbij ik bij het weigeren voorlopig nog uitga van leeftijdsperikelen en dus een fase. fleur woog met 3 jaar 12,8 kg en was 92 cm lang. Dus als je het zo bekijkt, valt het nog mee met Maud. De vraag is alleen redt ze het om de groeispurt te maken die fleur daarna gemaakt heeft. In een jaar tijd 3kg en 13cm...
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:39:05 #69
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73822295
Ach Arwen is maar een paar cm groter en die heeft ook lang laag egzeten, dat begint nu wel te komen gelukkig. Maar dan wel met toen nog 5 a 6 echt volle eet momenten.
En nu 4, hopenlijk straks naar 3 te schroeven als ze die kerutabs mag.

Denk ik het geval van Maud is dat ze egwoon weinig eet .

Schema hier.

8 uur, 2 a 3 rijstewafels, met 2 plakjesj ham op elk en een plakje kaas soms erbij en een banaan

11 uur, schaaltje vol druifjes.

13:30 kliekjes van de avond ervoor of een vol bord met allemaal snackjes als blokjes kaas, ham, komkommer, cherrietomaatjes.

17:00 2 opscheplepels aardappelen of rijst of polenta, stuk vlees ( volwassen portie vlees ) en een opscheplepel groente

Ze drinkt echt wel zo;n 1.5 a 2 liter waarvan denk ik een a twee glaasjes rijstemelk per dag gemiddeld, water, en icetea van wicky perzik
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:43:00 #70
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73822519
Als Maud dat dagelijks zou eten, zou ik zo blij zijn.... maar inderdaad wat je zegt. het probleem (voor zover jet het dat kunt noemen) ligt bij het niet/weinig eten.
pi_73826639
Davinia, wat leuk dat het zo goed gaat met Eli en zijn nieuwe bed
Meikes nieuwe bed staat op de zolder te wachten op nieuwe bewoner.
Maar ze doet nog geen enkele poging op uit dr ledikant te klimmen, en vindt het allemaal nog wel prima. En wij vinden 1 nachtbraker op het moment wel genoeg haha

Wb het zindelijk worden, Meike is al een tijdje zindelijk. Toen het in juni warm weer was hebben we het geprobeerd, en dat was een paar dagen hopeloos en ineens had ze het door. Ze heeft sinds die tijd hooguit 3 ongelukjes gehad denk ik. Ook de komst van Lars had geen invloed op haar zindelijk zijn, gaat nog steeds geweldig! Heb haar nu ook zover dat ze zelf gaat. Wel zo handig als ik Lars een flesje geef en Meike meldt dat ze moet plassen. Hoef alleen even de broek open te maken en daar gaat de dame.

Ze is vanavond naar opa en oma gegaan, ze wou graag bij opa en oma slapen..... "zonder mijn broertje!"
En of ze gelijk heeft, even lekker de aandacht alleen. Ze gaat morgen met oma zwemmen.
pi_73833817
Davinia, Is Eli netjes blijven liggen vannacht?

Evenstar, wat fijn dat die lijst wat groter is geworden. En tof dat Arwen gewoon lekker taart kan eten op haar verjaardag!!

Catie, wat goed van Ive!

Hier een lekker rustig weekendje achter de rug. Chris begint steeds meer kleuren van dingen te benoemen. Blauw zit er al heel goed in. De rest (groen, rood, geel, paars, oranje) is nog wel eens lastig, maar leuk om zoiets te zien groeien.
  maandag 19 oktober 2009 @ 09:12:25 #73
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_73833989
Weer mensen die dit topic "verlaten"..
chacama en Evenstar succes met etende peuters. We hebben over het algemeen geen klagen. Je merkt wel dat ze het 1 (natuurlijk) lekkerder vindt dan het andere.

Mahre gaat donderdag verder met onderzoeken bij he audiologisch centrum in het ziekenhuis. Er was eerst een summiere gehoortest (OAE), deze was goed. Nu gat ze het officiele traject in en komt er een uitgebreide gehoortest en hierna een spreekuur met logopediste en psycholoog.
Zelf denken we dat er een aantal oefeningen nodig zijn om de klanken goed uit te spreken en te zorgen dat ze de eerste letter(s) goed uitspreekt. Zwemmen spreekt ze uit als "pemmen".
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:53:57 #74
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73837944
Chaca, mag fleur niet iets als appelstroop of pindakaas of zo?
pff, 11 kilo, das niet veel! mijn reus is al de 15 ruim gepasseerd! maar dan ook geen problemen met eten hier dat schuift wel door (eergister was ik in de keuken bezig met paprika en komkommer te snijden, uiteindelijk zaten er een kwart paprika (heb maar gezegd dat het op was ) en een kwart komkommer minder in het gerecht dan de bedoeling was! )

eli is gister wel weer uit zn bed gevallen, geloof ik maar we hebben nu zo'n dun matrasje ernaast gelegd, dat hij minder hard valt verder is hij nog steeds heel blij met zn bed, dus daar ligt het niet aan. ach, nog een paar dagen en hij snapt het wel!

tazz, lijkt me heftig zoveel onderzoeken! hopelijk kunnen ze mahre wel helpen!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73838246
Eli al over de 15 kilo. Dan gaat hij Chris ook goed voorbij.. Die zat een paar weken geleden nog op 14,2 !

Tazz, wat een stapel onderzoeken. Hopelijk komt er iets goed uit voor Mahre!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')