abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:30:47 #251
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74451601
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:21 schreef _Ingrid_ het volgende:
Stickers hebben we nooit gedaan. Luier wil ze niet aan.
Pfff, wordt er zelf ook emo van als ze er overstuur van raakt.
Herkenbaar. Fleur had het gisteren in bed. Stond ze huilend onderaan de trap. Maar het is een ongelukje. En die kunnen nu gewoon gebeuren. Als je ze dat voorhoudt dan zal het echt goedkomen.
pi_74451685
Ingrid heb je al eens bijgehouden wanneer het mis gaat met plassen? Misschien is er wel een bepaalde gebeurtenis of bezigheid waardoor het mis gaat. Als je het steeds op schrijft wanneer en wat ze aan het doen is enzo misshcien zie je ergens een partoon in.
Zo heb ik dat hier ook een tijdje gedaan en kwamen we erachter dat Mikael op psz dagen vaker in zijn broek plaste. Dus op die dagen moest ie extra vaak naar de wc. En na een tijdje is dat vanzelf over gegaan.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:34:50 #253
11682 Moonah
Jolie femme
pi_74451741
Ingrid, ik heb idd een aantal jaren groep 1/2 gehad. En ja, het gebeurt wel eens dat kinderen een ongelukje hebben. Niets aan te doen, ze worden gewoon zonder mokken en probleem verschoond.

Ik zou juist niet aan stickers beginnen nu. Je zegt dat jullie dat nooit gedaan hebben. Als je er nu ineens wél mee zou beginnen leg je er zo de nadruk op. Terwijl luchtigheid mij juist het devies lijkt. En als ze zo gefrustreerd is, probeer haar dan af te leiden, met een grapje of een spelletje oid.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:42:49 #254
108648 cattie
lieve moeder
pi_74452014
Ingrid, is Kim wel helemaal lekker? Niet ziekjes? En voor de rest sluit ik me aan bij de anderen.

Ive heeft vandaag voor het eerst in een week in zijn broek geplast (poepen doet hij helaas nog wel steeds in zijn broek). Toen ik vroeg waarom hij het niet had gezegd was zijn antwoord dat hij daar geen zin in had en de hele dag in zijn broek ging plassen. En ja hoor, 2 uur later weer. Hij heeft er blijkbaar geen zin in. jammer voor hem, hij krijgt geen luier om en heeft een zwembroek aan, want toevallig zaten al zijn broekjes in de was. En ik verschoon hem rustig elke keer als hij in zijn broek plast.
pi_74455250
Hier echt een ziek meisje nu. Eind van de ochtend op de bank in slaap gevallen (en dat is ECHT niks voor mevrouw-ik-kan-niet-langer-als-3-tellen-stilstaan), toen hebben we d'r maar in bed gelegd en nu hangt ze op de bank en heeft ze al 2 x overgegeven. Geen hoge koorts gelukkig, soms een heel klein beetje verhoging. En ze klaagt over hoofdpijn. Gelukkig drinkt ze nog wel (kleine slokjes).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_74455279
Volgens mij is ze niet ziekjes, maar je weet het maar nooit met die kleintjes.

Ik ga idd niet aan de stickers, lijkt me te verwarrend nu. Net heeft ze op het potje geplast. En dat vond ze zelf ook wel fijn. We blijven positief. Ze ziet het wel weer wat meer zitten.
pi_74455301
Beterschap voor Anna.:*
pi_74455470
We kijken nu samen Pluk van de Petteflet op de bank .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 6 november 2009 @ 15:19:48 #259
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_74455519
Ingrid is t niet handig om in de gaten te houden voor een dag of 2 wanneer ze tekenen geeft naar de wc te moeten. en dan je dan daarna, even voordat de tijd is dat ze eerdere dagen moest, haar naar de wc te laten gaan met ga eens even proberen of je moet plassen?

dus bv vandaag is ze om 15 uur geweest, en dat je haar morgen om 14.50u vraagt of ze niet even kan gaan proberen of ze moet plassen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_74455766
Is een idee Ynske. Ze heeft net geprobeerd, maar lukte niet. Zegt ze dat het plasje op is en straks weer gaat proberen.
pi_74476848
Stiemie, wat een lief filmpje!!

Piglet, rare speelotheek, alsof zij kunnen weten wat een kind kan. Dat lijkt me meer een keuze van de ouders toch?

Nijna, treinreizen gaat met onze peuter prima. Op vakantie in denemarken naar kopenhagen geweest met de trein. ongeveer 1,5 uur heen, en weer terug. En op de terugweg ook nog dik 45 minuten vertraging. Helemaal geen problemen mee gehad. Wat boekjes mee, rozijntjes/koekje, drinken. En een beetje vriendelijke medereizigers, en je bent er zo.
Eerder ook al eens door autopech halverwege een reis 's avonds laat met de trein gegaan. Rond half 9 de trein in, en Chris heeft vrolijk gespeeld tot we tegen 10-en uit de trein kwamen.
En af en toe ook gewoon een stukje wandelen, want een uur stilzitten is wel wat lastig soms..

Wat leuk dat Mahre opeens ook beter puzzelt en deelt.

Books, ik moest stiekem wel lachen. Leuk grapjes

Beterschap voor Anna, hoe gaat het vandaag?

Ingrid, wat vervelend voor kim, ook dat het haar zo dwarszit. Ik zou in ieder geval proberen er niet boos/verdrietig/negatief op te reageren. Een ongelukje kan gebeuren, en verschonen is geen probleem.. Weet van iemand dat ze op iets lekkers trakteerde als haar kleine een ongelukje had, maar dat is misschien ook weer niet zo'n goed idee

Hier rust in huis, manlief is 2 nachtjes naar zijn ouders, met Chris.. Gek hoor..
  zaterdag 7 november 2009 @ 18:14:39 #262
56471 pinquit
oh my lama!
pi_74487439
gevalletje van topic kwijt
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_74493812
Vandaag ging het gelukkig goed! Wel sneu bij naar bed gaan was ze zo moe, dat ze vlak voordat de luier omging in haar broek plaste. Gelukkig na wat praten vond ze het niet zo erg meer. Zei ze zelfs een ongelukje kan gebeuren.
  zondag 8 november 2009 @ 07:48:11 #264
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74500067
Books, wat een humor heeft je dochter

Gaan jullie nog wat doen met Sint Maarten?

In de wijk van M's ouders wordt elk jaar een optocht georganiseerd met een fanfare en dan allemaal kinderen (+ouders) met lampionnen erachteraan lopend, liedjes zingend en op het eindpunt krijgen alle kinderen een zakje snoep. Vorig jaar liepen we mee, Devin zat toen op mijn rug in de draagdoek, had een mini-zaklampje vast die hij zelf bediende en hij vond het geweldig!
Dit jaar is hij natuurlijk weer ouder, heeft zelf ook een lampion geknutseld op de psz (hoorde ik, ze mochten nog niet mee naar huis). De afgelopen weken heb ik een paar liedjes met hem geoefend en hem uitgelegd hoe Sint Maarten werkt en we willen weer meelopen met de optocht maar nu gaan we ook proberen langs de deuren te gaan.
Ik vind het zo spannend en leuk
.... met gevoel voor drama....
  zondag 8 november 2009 @ 09:53:40 #265
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74500558
Leuk kersjes

Hoe is het met Anna nu?

ingrid ik zou er ook niet te zwaar aan tillen hoor, ongelukjes kunnen gebeuren.
Arwen is al behoorlijk lang zindelijk, maar heel soms nog wel een onglukje, kan gebeuren toch.
Volgens mij had ze toen ze nog niet zo heel lang bezig was ook even een terugval.

Books wat een lang meisje zeg
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74500911
Anna is wel redelijk opgeknapt, ze is met YPPY op pad vandaag. Gisteren en eergisteren heeft ze de hele dag op de bank gehangen maar vanochtend had ze er echt weer zin in . Gisteren heeft ze ook wel weer aardig gegeten de hele dag, en het is er in gebleven, dus dat komt wel goed. .
  zondag 8 november 2009 @ 11:16:17 #267
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74501572
Gelukkig.

Ik vind Arwen zo grappig op het moment, ze staat echt overal op elk muziekje te dansen en te zingen.

Vanochtend onder de douche zong ze op de melodie van oya lele ( ja K3 heeft zijn intrede gedaan )

Pappakikkie ik hou van jou
oooh papa kikkie ik hou van jou
zo heeel heel veeel
ja haaaa ja
haaaaaaa

zondag 8 november 2009 @ 11:46:06 #268
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74502137
Fijn dat Anna weer opgeknapt is.

Oh Arwen, wat ontzettend schattig

Brrrrr, de visite is weer weg en Devin is met M. naar de speeltuin toe om even uit te razen.
Wat een drama zeg, waren ze gisteravond nog heel lief me't z'n 3en aan het spelen, nu kon Devin bijna alleen nog maar hartverscheurend huilen als 1 van zijn 2 neefjes met zijn speelgoed aan het spelen was
Hij was ook zo territoriaal, alles was van "Dehdeh", tot de trap en de zolder aan toe!
Gelukkig heeft hij de laatste 10 minuten nog wel gezellig kunnen doen.
.... met gevoel voor drama....
  zondag 8 november 2009 @ 13:12:23 #269
108648 cattie
lieve moeder
pi_74504159
Fijn dat het beter gaat met Anna!

Wat is Arwen een schatje.

Kersjes, zo te horen is het fijn dat de visite weg is! Gelukkig was het gisteravond wel leuk.

Ive was gisteren heel ziek, hij heeft in totaal een keer of 25 overgegeven. Heel naar. Vandaag gaat het beter, maar hij slaapt nu wel even. Net als mijn man, want die had hetzelfde virusje.
Toen we het gisteren over Sint maarten hadden, begon Ive te huilen en te zeggen dat hij bang was. Geen Sint Maarten voor ons dus denk ik.
  zondag 8 november 2009 @ 13:32:12 #270
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74504672
He gadver Cattie naar is dat .. hoop dat hij snel opknapt.

Kersje shoop dat het uitrazen wat helpt
pi_74507566
Sint Maarten... we hebben een lampion gemaakt en die vind ze leuk. Maar ik denk dat ze het al grappig genoeg vindt om bij de deur naar de zingende kindjes te kijken. En misschien gaan we wel even bij de buren zingen, kan ze met haar lampion over straat, dat vindt ze vast ook reuze interessant .
Fake it till you make it...
pi_74511594
Beterschap voor Ive!

Sint Maarten doen we hier ook aan. Op psz heeft ze een lampion gemaakt. Dinsdag moet er een lampje mee, gaan ze hem uittesten en liedjes zingen.
We gaan bij de winkels met een groepje lopen. Bij de winkels zingen en dan een rondje lopen. Op het eind krijgt iedereen een gevuld potje mee naar huis.
  zondag 8 november 2009 @ 19:34:09 #273
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_74516180
Gister was Lotte jarig, en die had geluk!
We hadden haar verjaardag in combi met onze house-warming gedaan. Pfff wat is dat kind gruwelijk verwend. Ik weet niet eens meer wat ze allemaal heeft gekregen.
In ieder geval een hoop playmobil van ons en de opa's en oma's (dolfinarium ea in die soort)
een hoop knutselspullen en veel prinsessenspul.
We hadden 's morgens een deel visite, en 's middags de rest, alleen ze viel tussen die twee door van haar stoel af met haar hoofd op de grond.
Ik schrok me rot, ze was heel stil, wilde zelfs gaan slapen. Gelukkig kwam er toen visite binnen en trok ze weer bij. Anders was ik naar de EhBO gegaan. We hebben haar uit voorzorg vannacht wel extra wakker gemaakt. Gelukkig had ze vandaag nergens meer last van.
Wij hadden afgesproken om alle cadeau's zoveel mogelijk dicht te laten, dat was gelukt, dus kon ze vandaag naar hartelust spelen met alle nieuwe dingen.
Een tip, geef geen boa (dat is zon roze sjaal met veertjes) dat is niet leuk als ze daar wel mee gaan spelen. Ik vind nu nog overal veertjes.
  zondag 8 november 2009 @ 19:43:48 #274
1762 YPPY
Yppiaans
pi_74516547
Wat doet Arwen ontzettend schattig. Is ze nog steeds gek van de kikker?

Lastig zo Kersjes, met Devin in de 'alles-is-van-mij-en-zo-niet-dan-toch-fase'.

Arme Ive, beterschap

Of juist wel een boa geven aan anderen dan dus Ik80. Klinkt als een superleuk feestje, helemaal voor Lotte.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74516651
Och Cattie wat naar voor Ive! Gelukkig dat het beter gaat!
Fijn dat Anna opgeknapt is!
Och Devin het is ook lastig he dat delen! Hier ook een meiske dat daar veel problemen mee had!
En Lotte nog gefeliciteerd en wat ben je heerlijk verwend.

Hier word niet zoveel aan Sint Maarten gedaan, ik heb ze vorig jaar in elk geval niet aan de deur gehad. Weet wel dat ze van de opvang met een groepje met lampionnetjes naar een leidster zijn gegaan die aan de overkant woont. Of ze dat dit jaar ook gaan doen geen idee.

hier net een heel bang meisje die niet durfde te gaan slapen, gisteren ook al een klein drama. Blijkt dat ze bang is dat er iemand aan haar oortjes gaat zitten als ze slaapt. Doet toch meer met haar dan we dachten. heb een poos met haar op schoot gezeten en gezegd dat er niemand aan haar oortjes kmt als ze slaapt en dat al haar beren in bed er zijn om haar te helpen/beschermen. Ze is wel rustig nu. Maar vind het zo sneu. Dit was in april ook zo en heeft weken geduurd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')