abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73714775
quote:
OOSTERHOUT - Een groep Marokkanen terroriseert de buurt rond een buurthuis in Oosterhout.

Zondagavond is een vuurwerkbom bij buurthuis de Bunthoef naar binnen gegooid. Twee dagen later werd bij een 81-jarige vrouw vuurwerk door het raam geschoten. De vrijwilligers van het buurthuis worden al langere tijd door een beveiligingsmedewerker beschermd wanneer zij 's avonds de boel op slot doen.

Schade

Bij een inbraak zijn de beveiligingsbeelden en apparatuur gestolen. Vorige maand is de Bunthoef in brand gestoken. De totale schade bedroeg 50.000 euro. Dat schrijft Omroep Brabant op de website.
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_wijk_O_hout__.html

Hier verder, tenzij men van mening is dat een #2 niet gewenst is
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73714814
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:44 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

De meesten zijn gewoon Nederlanders hoor, je moet echt de grondwet aanpassen om hun nationaliteit te kunnen afpakken.
Blijkbaar niet. Het is nu volgens de wet al mogelijk om mensen onder bepaalde voorwaarden hun Nederlandse nationaliteit af te pakken. En Hirsch-Ballin is bezig met een wet die de mogelijkheden hiervoor ook nog eens verruimt, zodat tuigmarokkaantjes binnen afzienbare tijd binnen deze wet zullen vallen. Bereid je dus alvast maar voor.
pi_73714816
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:46 schreef MarkskeVertongen het volgende:

[..]

Ze vallen gewoon tussen wal en schip... de echte en hechte Marokkaanse gemeenschap moet ze ook niet en wij moeten er ook niks van hebben!
Dus tijd dat de echte Marokkaanse gemeenschap en "wij" (wie is wij?) gezamelijk in actie komt.
Ik zou het liever zien als "de buurt" (iedereen die dat tuig zat is) vs "het tuig".
Zoals ik al zei, ik woonde in Bos en Lommer. 26 jaar lang.
Daar werd iedereen op z'n plek gezet die te ver ging. Of je nou Achmed, Fatih, Klaas of Jermaine heette.
Nog nooit heb ik daar dingen gezien zoals bij het August Allebeplein
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:51 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Af en toe vrees ik daarvoor ja.... En dat willen we allemaal juist niet (mag ik hopen!)
Sja, soms is zoiets nodig om echt dingen te kunnen veranderen.
-
pi_73714827
Ik plaats een tvp-tje in ieder geval.
pi_73714848
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:54 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dus tijd dat de echte Marokkaanse gemeenschap en "wij" (wie is wij?) gezamelijk in actie komt.
Ik wil best in actie komen hoor. Om dat tuig bijeen te vegen en het land uit te trappen!
pi_73714879
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:53 schreef Kietelaar het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. Het is nu volgens de wet al mogelijk om mensen onder bepaalde voorwaarden hun Nederlandse nationaliteit af te pakken. En Hirsch-Ballin is bezig met een wet die de mogelijkheden hiervoor ook nog eens verruimt, zodat tuigmarokkaantjes binnen afzienbare tijd binnen deze wet zullen vallen. Bereid je dus alvast maar voor.
Dream on.
Echt.
Ik heb zelf een dubbele nationaliteit, maar weet 100% zeker dat mijn NL paspoort nooit zomaar afgepakt mag worden.
Ook niet als xenofobe peroxide Geertje de nieuwe Fuhrer wordt.
-
pi_73714901
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:53 schreef Kietelaar het volgende:

[..]

Dat kan dus niet:
quote:
4. Vraag
Bent u bereid de religieuze leiders van deze radicale moskeeën de Nederlandse nationaliteit te ontnemen en Nederland uit te zetten? Zo neen, waarom niet?

4. Antwoord
De Rijkswet op het Nederlanderschap bevat geen bepaling op grond waarvan intrekking van het Nederlanderschap wegens gedachtegoed of ideologie mogelijk is. Invoering van een dergelijke bepaling wordt evenmin overwogen. Het Europees verdrag inzake nationaliteit(Trb. 1998, 10), waartoe ook Nederland is toegetreden, beperkt de mogelijkheden op grond waarvan de nationaliteit kan worden ingetrokken. Op grond van artikel 7, eerste lid, onder d, van het

Verdrag is intrekking alleen mogelijk indien (criminele) gedragingen de essentiële belangen van de staat ernstige schade toebrengen. De toelichting bij het Europees verdrag inzake nationaliteit vermeldt hoogverraad en spionage voor een andere staat als voorbeelden van gedrag dat een aantasting van de essentiële belangen van de staat is, en stelt tevens dat misdrijven van algemene aard, hoe ernstig ook, niet worden bedoeld. Er is een voorstel tot wijziging van de Rijkswet op het Nederlanderschap in voorbereiding waarin in bepaling zal worden opgenomen die intrekking van het Nederlanderschap mogelijk maakt in gevallen als in het Europees verdrag bedoeld.
http://www.minbzk.nl/actueel/111289/antwoorden-op_1c

Samenvatting: je kan een nationaliteit alleen afnemen in geval van misdrijven als hoogverraad, spionage (terrorisme), maar niet in geval van misdrijven van algemene aard.
pi_73714907
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:54 schreef Kietelaar het volgende:

[..]

Ik wil best in actie komen hoor. Om dat tuig bijeen te vegen en het land uit te trappen!
Hoezo het land uit? Als "men" ze gewoon in het gareel kan krijgen, waarom moet iemand dan meteen weg?
-
pi_73714925
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:54 schreef Kietelaar het volgende:

[..]

Waarheen dan? Zijn nogal veel verschillende nationaliteiten
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:56:35 #10
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73714931
Mijn vriendin heeft 3 nationaliteiten (geloof ik)
pi_73714935
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:55 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat kan dus niet:
[..]

Samenvatting: je kan een nationaliteit alleen afnemen in geval van misdrijven als hoogverraad, spionage (terrorisme), maar niet in geval van misdrijven van algemene aard.
Dank je wel, had geen zin om dit zelf op te zoeken.
Maar idd, iemand een nationaliteit afpakken kan helemaal niet. .
-
pi_73714955
Hier ook maar teeveepee
Ik ben toch een kieken hé!
pi_73714977
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:56 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dank je wel, had geen zin om dit zelf op te zoeken.
Maar idd, iemand een nationaliteit afpakken kan helemaal niet. .
En dat moet je ook helemaal niet willen als land/volk zijnde.
Mr. Prolapse 2009
pi_73714980
quote:

[..]

Dat kan dus niet:
[..]

Terrorisme? Ze terroriseren elke buurt, moet makkelijk zijn!
Ik ben toch een kieken hé!
pi_73714996
quote:
Dat is geen antwoord op de vraag waarom België er blijkbaar geen moeite mee heeft. Dus kom als antwoord nou niet weer met een lap wetteksten dan ben je namelijk aan het drammen.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_73715027
quote:

[..]

Dat kan dus niet:
[..]

Ben jij soms een beetje dom? Je komt aanzetten met een link naar het Ministerie van Binnenlandse Zaken en dus niet naar de Europese Rechter. Dat ministerie gaat helemaal niet over wat wel of niet mag/kan. Alleen de rechter gaat daarover. Hoe het ministerie een bepaalde wet of uitspraak interpreteert moet dat ministerie helemaal zelf weten. Maar alleen de rechter mag zich erover uitspreken of die interpretatie juist of onjuist is.
pi_73715038
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:56 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Hoezo het land uit? Als "men" ze gewoon in het gareel kan krijgen, waarom moet iemand dan meteen weg?
Inderdaad... "Als"....
pi_73715057
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:58 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En dat moet je ook helemaal niet willen als land/volk zijnde.
Is iig humaner dan schieten.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_73715075
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:58 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag waarom België er blijkbaar geen moeite mee heeft. Dus kom als antwoord nou niet weer met een lap wetteksten dan ben je namelijk aan het drammen.
Dat is ten eerste geen lap wettekst, maar een antwoord op een (Kamer)vraag. Als je daar nog niet achter was gekomen, heb je het niet goed gelezen, dus dan raad ik je aan om dat eerst te doen.
pi_73715101
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:58 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ja Meki7, geef nou gewoon eens antwoord op de vraag, in plaats van met niet terzake doende lulpraat van één of ander ministerie te komen.
pi_73715120
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:58 schreef MarkskeVertongen het volgende:

[..]

Terrorisme? Ze terroriseren elke buurt, moet makkelijk zijn!
Touché want als er tegenwoordig iets een flexibel begrip is is het terrorisme wel.
pi_73715139
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:00 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat is ten eerste geen lap wettekst, maar een antwoord op een (Kamer)vraag. Als je daar nog niet achter was gekomen, heb je het niet goed gelezen, dus dan raad ik je aan om dat eerst te doen.
Jahoor, jij je zin geen wettekst maar kamervraag.

België?
pi_73715154
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:59 schreef Kietelaar het volgende:

[..]

Ben jij soms een beetje dom? Je komt aanzetten met een link naar het Ministerie van Binnenlandse Zaken en dus niet naar de Europese Rechter. Dat ministerie gaat helemaal niet over wat wel of niet mag/kan. Alleen de rechter gaat daarover. Hoe het ministerie een bepaalde wet of uitspraak interpreteert moet dat ministerie helemaal zelf weten. Maar alleen de rechter mag zich erover uitspreken of die interpretatie juist of onjuist is.
In dat stuk wordt verwezen naar een Europees verdrag, de Nederlandse wetgever heeft daar rekening mee te houden. Heeft niets met interpretatie te maken verder, er wordt duidelijk verwezen naar de toelichting die bij het verdrag hoort.
pi_73715205
Afijn, niets gaat Wilders straks nog tegenhouden als hij criminele Marokkaantjes en Turkjes hun Nederlandse nationaliteit af gaat nemen en hen terug naar Marokko deporteert, uiteraard niet voordat al hun bezittingen zijn afgenomen.

Ik verheug me nu al op de dag dat dag gaat gebeuren, dan gaat bij mij de champagne open en doneer ik al mijn geld aan een goed doel. Want dan weet ik dat het toch nog goed gaat komen met Nederland. Gelukkig komt die dag steeds dichter bij.
pi_73715222
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:01 schreef Kietelaar het volgende:

[..]

Ja Meki7, geef nou gewoon eens antwoord op de vraag, in plaats van met niet terzake doende lulpraat van één of ander ministerie te komen.

Wat zullen we zeggen: The force is not strong in this one.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')