dit zijn smoesjes, het afscheid is al geweestquote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:24 schreef _evenstar_ het volgende:
hihi![]()
Ik heb een gesprekje gehad met mijn Muse, en eigenlijk weet ik het al wel hoor.
Maar goed, op deze manier maar een beter afscheid cre-eren .
Voor emzelf, voor Arwen.
Dus niet teveel zorgen maken
quote:
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:54 schreef miss_sly het volgende:
wij gaan lunchen in Assen
evenstar, wat kezz zegt! en vooral het vluchtgedeelte. dat is heel heftig en een goede indicatie van eea,
pas goed op jezelf en je wijze kleine meid
Ja die bedoel ik. Die is idd goed! Djeez oom was de eigenaar. (sinds 2 jaar niet meer)quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:37 schreef RockabeIIa het volgende:
Ingrid, het zat ergens op een hoek, smal gebouwtje met de wc beneden en op de begane grond en boven kon je dan eten. Kan me geen Prenatal herinneren verders, alleen een bak goeie lasagna(en het was echt niet duur!)
Mag ik bij jou eten?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:05 schreef Vicky het volgende:
hier weinig.. mijn zusje is net weg. Tess gaat zo naar bed en Amber mag lekker gaan spelen.
Oeh vanavond eten we heeeeeeeerlijke varkenshazen
Churchill was erg leuk anders. Maar goed, Falliet.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:08 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
waarom toch...![]()
Er zit trouwens wel een erg goeie italiaan in Assen kwamen we vorig jaar achtermaar verder is Assen best wel een beetje doods...
ja hoor, mag best. Heb er gebakken aardappeltjes en doppers bij.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:11 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Mag ik bij jou eten?Dan kunnen onze meiden samen op Tess' leuke speelkleed (vanaf wanneer ben je dat gaan gebruiken? Hier ligtie nog ingepakt..)
Moet je wel laat eten, eer dat ik er ben...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:15 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja hoor, mag best. Heb er gebakken aardappeltjes en doppers bij.
uuhh Tess lag er met een week ofuhhh 5/6 ofzo op denk ik.
En gister heeft ze ook al patat gegeten.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:28 schreef kezz het volgende:
eerst patat, nu weer pizzaheb je ons wat te vertellen Tico???
oehh pinkeltje is zoooo leuk!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:28 schreef Ynske het volgende:
oeh kijk nou wat er te koop staat
[TK] Pinkeltjesboeken 27 stuks leuk voor Sinterklaas
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:28 schreef Ynske het volgende:
oeh kijk nou wat er te koop staat
[TK] Pinkeltjesboeken 27 stuks leuk voor Sinterklaas
nou ik zou niet weten wat behalve dat ik geen trek heb in patat voor avondeten.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:28 schreef kezz het volgende:
Dat ze honger heeft?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:28 schreef kezz het volgende:
ja, wat ik voor handen heb op dat momentquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:19 schreef Fannie het volgende:
Garnalen![]()
Tagliatelle![]()
Hebbie een recept?
Dat is ook wel eens lekker Innepinquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:24 schreef innepin het volgende:
Goedenavond
Ah, een gesprek over eten. Ik heb zojuist zowaar gegeten zonder dat mn meisje erdoorheen schreeuwtDe "het is etenstijd dus ik word wakker en ga huilen"-wekker lijkt uit te zijn
Woohooo!
Jammer dat je het hebt gepost... fokwet... Morgen heb je je wekker precies op tijd denk ik.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:24 schreef innepin het volgende:
Goedenavond
Ah, een gesprek over eten. Ik heb zojuist zowaar gegeten zonder dat mn meisje erdoorheen schreeuwtDe "het is etenstijd dus ik word wakker en ga huilen"-wekker lijkt uit te zijn
Woohooo!
Ok, alles 10 minuten koken en hoppa..... één fééstmenuquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:44 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ja, wat ik voor handen heb op dat moment
gewoon garnaaltjes, tagliatelleroomsaus, kastanjepaddestoelen, zalmsnippers en tagliatelle
k vind t zo tof dat jullie dat doenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:46 schreef Lois het volgende:
Hmm zuurkool!
Wij hebben even snel patatjes gegeten want er moest gecollecteerd worden. Iris wilde het zelf heel graag doen, en ze deed het zo netjes
ik kreeg wel ontzettend veel complimenten over haar keurige opvoeding
nou, wij gingen naar Bartje, daar is mijn teerbeminde naar vernoemdquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:08 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
waarom toch...![]()
Er zit trouwens wel een erg goeie italiaan in Assen kwamen we vorig jaar achtermaar verder is Assen best wel een beetje doods...
Ach, vandaag ging het in elk geval goedquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jammer dat je het hebt gepost... fokwet... Morgen heb je je wekker precies op tijd denk ik.
juhpquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:47 schreef Fannie het volgende:
[..]
Ok, alles 10 minuten koken en hoppa..... één fééstmenu?
Ja, dat pad, met al die planeten uit ons sterrenstelsel en uitleg enzo. Hele mooie wandeling, maar idd best stevig. En we moesten nog terug, en ik had Senna in de doek, en mijn bekken is toch nog niet helemaal tof. Dus nu zit ik uitgeteld op de bank. GElukkig doet de verwarmig het nog en is het lekker warm hierquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat sterrenpad gelopen? hebben wij laatst met de kinderen gedaan, erg leuk. Maar ik vond het een hele tippel hoor, weer terug naar het museum. De jongens hebben het er nu nog over dat we daar geweest zijn. Heeft inderdaad wel erg veel indruk gemaakt.
De omgeving is inderdaad prachtig daar!
Mooi gezegd, sly. Ik denk dat Westerbork relatief meevalt omdat het zo gestileerd is, 't is een park met een fietspad er doorheen. Amersfoort is ook al zo raar gedaan, een hoekje park naast een politieschool. Maar Auschwitz... da's andere koek. Heel heftig vond ik.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:08 schreef miss_sly het volgende:
nou, we hebben het voormalige kamp pas vrij laat bereikt. gewandeld vanaf de parkeerplaats bij het museum. even blijven hangen bij de sterrenwacht, want daarin is schaap erg geinteresseerd. Al met al kwamen we pas tegen half 6 bi j het voormalige kamp aan. Eigenlijk wilde ik dat graag bekijken, ook al is het beladen, maar aangezien we terug moesten lopen (geen bus meer rond die tijd) en mijn bekken het al wat af liet weten, hebben we de terugweg maar aanvaard.
Ik wil er beslist nog een keer terug, zoals ik ook nog eens naar Auschwitz wil, zeker met Senna als ze wat groter is. Maar beladen, dat is het wel. Dat is het nu nog meer dan voor ik een kind had, moet ik zeggen. Er gingen echt vreselijke gedachten door mijn hoofd over wat ouders en kinderen hebben geleden.
De omgeving is wel erg mooi, stil, groots!
ja, met vlagen komt er nog wel eens wat. Over "polities", of mannen in uniformen, en moeten vluchten. het is wel consequent.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:27 schreef cattie het volgende:
Dat is wel heftig debuurvrouw. heeft hij het er later nog wel eens over gehad?
Ik weet zeker dat we reincarneren, weet er best veel van af ondertusse, als je vragen hebt, pm maar.
nee, ik geloof het niet. Het is nu ook alweer een hele tijd rustig. Of hij er verder last van heeft weet ik natuurlijk niet. Maar hij lijkt een sterk en in balans kind.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:44 schreef cattie het volgende:
Heeft hij er geen last van? (nachtmerries ofzo)
Innepin, je inbox is vol!
Ik ben met school in Sachsenhausen geweest.. heb de hele dag met kippevel gelopen..quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:14 schreef Rewimo het volgende:
Wat apart, buuv...
Wij zijn eind vorig jaar in Sachsenhausen bij Berlijn geweest. Voor qltel de eerste keer dat hij in een kamp was, voor mij niet, maar het maakte veel indruk. Zeker als je bedenkt dat dat kamp zo'n beetje IN een dorp ligt, waar men er zogezegd "niets vanaf wist". Dat kan gewoon niet waar zijn
Ik geloof daar ook in. Zeker weten, durf ik niet te zeggen. Maar ik zei als kind zijnde ook dingen die ik qua leeftijd niet kon weten. En ik later een keer regressietherapie gedaan, uit nieuwsgierigheid, en dat was wel heel apart.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:27 schreef cattie het volgende:
Dat is wel heftig debuurvrouw. heeft hij het er later nog wel eens over gehad?
Ik weet zeker dat we reincarneren, weet er best veel van af ondertusse, als je vragen hebt, pm maar.
Dat meen je?!quote:
pinkeltje is jeugdsentimentquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat meen je?!
Gisteren op de boekenmarkt een kraampje met iets van 20 van die boeken in zeer goede staat á 2,50 per stuk.
ohh lekkerrrrrrquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:21 schreef Brighteyes het volgende:
Lunchtijd? IJstijd!
Zometeen lekker Robinson kijken met een pot ijs erbij!
was wel nieuwe uitgave, dus niet die gelequote:
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:24 schreef Vicky het volgende:
wij lasen in de klas altijd Rick en Resie volgnes mij.
quote:
Ja, misschien maar wel dan, als oeke hem ook mistquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:32 schreef PM-girl het volgende:
Groofsken, wil je het plaatje hebben? Ik kan het even voor je regelen, ik stuur je wel even een PM!
Heb jij in de stad waar je woont op de middelbare school gezeten? Mij staat er ook iets vaags van bij. Tripje van de Pabo herinner ik me wel... maar van de middelbare school weet ik niet meer.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:32 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Ik ben wel eens op zo'n kamp geweest (middelbare school) en vond het heel indrukwekkend. Vooral onze eigen voetstappen over de keien, herinner ik me. Een hele schoolklas, niemand sprak. En langzaam hoorde ik de cadans van onze passen steeds ritmischer en fermer worden... Het bracht mij regelrecht in een oorlogsfilm.
hihi, ik weet niet eens meer precies hoe die eruit zag, alleen: ik werd er vrolijk van!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:34 schreef Groofsken het volgende:
Ja, misschien maar wel dan, als oeke hem ook mist...
Terwijl ik echt helemaal niks met dat plaatje had verder![]()
Nee, ik ben hier pas komen wonen voor mijn eerste studie.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heb jij in de stad waar je woont op de middelbare school gezeten? Mij staat er ook iets vaags van bij. Tripje van de Pabo herinner ik me wel... maar van de middelbare school weet ik niet meer.
Herkenbaar. Ik ben in Frankrijk in Oradour sur Glane geweest, een klein dorpje waar de duitsers, net voor of net na de capitulatie nog als wraakactie het hele dorpje in 1 keer afgeslacht hebben. Alle vrouwen en kinderen in de kerk, daar flink in het rond geschoten en toen de kerk in de fik en de mannen op verschillende plekken in het dorp vermoord.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:31 schreef innepin het volgende:
[..]tijd voor een kloon
is geleegd hoor![]()
Rewimo, Sachsenhausen is ook 'mooi', om het maar even zo te zeggen.Ben daar geweest met o.a. twee overlevenden, die gingen daar tijdens de rondleiding vertellen waar zij e.e.a. meegemaakt hadden enzo
![]()
Ik vind wel dat het heel veel meer indruk maakt als er nog delen van het originele kamp over zijn. Alle barakken in Auschwitz, de in de as gelegde gaskamers, commandantenwoningen in Ravensbrück (die nu jeugdherbergen zijn)...
Sorry ik draaf doorVind het een interessant onderwerp
Ik dacht dat jij een rasechte was!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:42 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
[..]
Nee, ik ben hier pas komen wonen voor mijn eerste studie.
He, gelukt!quote:
ooooooooh okequote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:42 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
[..]
Nee, ik ben hier pas komen wonen voor mijn eerste studie.
Wat afschuwelijk!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:43 schreef Brighteyes het volgende:
Herkenbaar. Ik ben in Frankrijk in Oradour sur Glane geweest, een klein dorpje waar de duitsers, net voor of net na de capitulatie nog als wraakactie het hele dorpje in 1 keer afgeslacht hebben. Alle vrouwen en kinderen in de kerk, daar flink in het rond geschoten en toen de kerk in de fik en de mannen op verschillende plekken in het dorp vermoord.
Ze hebben het hele dorpje nooit meer opgebouwd, alles is nog zoals het toen was, maar wel vergaan met de tijd. Dus roestige, bijna vergane auto's op straat, een naaimachine ergens in een ruine waar dus ooit een keuken was etc. etc.
Doodstil. Zo ongelofelijk indrukwekkend, met dan ook een memorial museum waar je nog wat resten kan zien ook... brrr...
Ggggggoeie vraaggggg.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:48 schreef PM-girl het volgende:
MevrouwVanDalen, waar is dan eigenlijk jouw zachte G gebleven? Die hebben ze daar ook, weet ik !
Oh ja, dat is waar ook ja! Dat zal idd best ook heel pittig zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:49 schreef innepin het volgende:
Indrukwekkend BE. En verschrikkelijk
Ik ben benieuwd wat voor verhalen ik tegenkom zodra ik met mijn werk begin... video-interviews met holocaustoverlevenden kijken/beschrijven/samenvatten enzo De eerste staat al op me te wachten, maar ik ben nog even moed aan 't verzamelen.
Oh sorry, nog even dan...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:51 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
[..]
Ggggggoeie vraaggggg.
Ik weet ook niet waarom ik die niet heb.![]()
Misschien is dat de verklaring voor alles: iets dat ik in mijn jeugd verloren ben!
Nouja, ik bedoelde eigenlijk niet de zachte G (want een harde G heb je volgens mij ook niet), maar je klinkt niet als een euh, native speaker zeg maar!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:51 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
[..]
Ggggggoeie vraaggggg.
Ik weet ook niet waarom ik die niet heb.![]()
Misschien is dat de verklaring voor alles: iets dat ik in mijn jeugd verloren ben!
Nou de mijne is nog net zo zacht als voor de opleidingquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:53 schreef _evenstar_ het volgende:
MvD had jij niet iets met theater opleiding gedaan? Is het dan niet zo dat je dan veel beter op je uitspraak moet letten en articuleren etc. dat daardoor die g wat harder wordt ?
ooh hihiquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:54 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Nou de mijne is nog net zo zacht als voor de opleiding.
Precies dat ja. Ik heb ook vol enthousiasme gereageerd toen de vacature voorbij kwam. Heb er 'zin' in, maar met wat angst in m'n achterhoofd voor hoe heftig het zal zijn. Aan de andere kant ben ik in vier verschillende kampen geweest en heb ik zat boeken erover gelezen zonder al te erg geëmotioneerd te raken. Dus dit moet vast goedkomen. Bovendien vind ik het een heel waardevol project, zorgen dat al die interviews niet stof liggen te vergaren op een plank in een donker hok.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:54 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Och innepin, dat lijkt me ook echt heavy ja.Maar uiteindelijk zal het ook werk zijn dat voldoening geeft, denk ik, hoop ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |