abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73733462
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:55 schreef henkway het volgende:
Beroven van de modale Nederlander is tegenwoordig normaal en toegestaan

Blij dat ik er niets mee te maken heb
Nee, dat is diefstal en als we toch over mogen hebben mag de regering ook vervolg worden want ze plegen al jaren diefstal van onze belasing geld.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
pi_73733643
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik neem aan dat er naast deze provisie ook nog een winstmarge in het product zelf zit. De verkoper krijgt dus de provisie, de bank ontvangt de winstmarge van het product zelf. Weet iemand wat de winstmarges op dit soort producten is?

Toch blijft de ophef mij wel enigszins verbazen, kostprijzen die meer dan één keer over kop gaan zijn in veel branches best gebruikelijk. Denk aan de broodjeszaak op het station, denk aan merkkleding, en denk aan diverse diensten. Of je nou een opslag betaald die naderhand uitgesplitst wordt in verkoopprovisie en winstmarge, of een opslag die volledig uit winstmarge bestaat, ik zie het verschil niet. Het is denk ik toch een soort selectieve verontwaardiging bij veel mensen, het een vind men gebruikelijk, het ander niet, en dat is dan kennelijk grond om op grond van nieuwe wetgeving te mogen grijpen in het businessmodel dat iemand hanteert. Het stoort mij toch enorm dat zelfs de VVD en D66 hier in mee gaan.
Ik ben ook erg verbaasd. Kennelijk wordt het wel geaccepteerd wanneer het gaat om de modebranche en horeca.

Mensen schrikken van de 80% provisies...er hangt ook een bepaalde kostenplaatje aan dergelijke producten.
pi_73733798
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:08 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Nee, dat is diefstal en als we toch over mogen hebben mag de regering ook vervolg worden want ze plegen al jaren diefstal van onze belasing geld.
Ja ze moeten de milieunormen halen he in 2045 en er moet fors veel subsidie in windmolens

En veel geld naar landbouwsubsidie en naar musea die open moeten
pi_73739288
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
. Ook moet er niet geschroomd worden gewoon 1000 euro voor een adviseur te betalen in plaats van als maar weer die schimmige tussenpersonen.
Dat zou ik best wel willen betalen voor echt onafhankelijke adviseur bij het uitzoeken van de beste hypotheek oplossing, maar dan nog blijven die marges bij de banken hangen terwijl hun adviseurs er niet meer aan te pas komen.

Toen ik met mijn hypotheek bezig was konden 2 van de 3 adviseurs alleen ongeveer zeggen hoeveel het zou gaan kosten bij elke willekeurig constructie anders moesten ze een offciele offerte aanvragen en dat kost geld. He willen ze een klant of niet.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:55:36 #55
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_73739383
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 08:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Toen ik met mijn hypotheek bezig was konden 2 van de 3 adviseurs alleen ongeveer zeggen hoeveel het zou gaan kosten bij elke willekeurig constructie anders moesten ze een offciele offerte aanvragen en dat kost geld. He willen ze een klant of niet.
vragen die gasten nu ook al geld voor het maken van een offerte!?
Dat gaat bij 'normale' bedrijven voor niks.
pi_73739614
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 08:55 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat nog net niet maar ze waren niet happig erop om een officiele offerte ervan te maken.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:15:15 #57
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_73739725
http://content2c2a.omroep(...)bda/nos/docs/AFM.pdf

De link naar dat onderzoek. Als je goed leest dan kun je eruit op maken dat DSB nog steeds wel aan de extreme kant zat (AFM onderzocht ook de consumptieve kredieten en daar is DSB een grote speler in, ook moet niet worden uitgesloten dat AFM meerdere vehikels onder de DSB heeft onderzocht, daar die vehikels afzonderlijke banken zijn).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:07:00 #58
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73740772
De hek is van de dam. Breng het bedrijfs leven maar niet op het idee want voor je het weet mag je voor elk wisje wasje gaan betalen.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
pi_73757851
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

"Hey Dirk, i can make you an offer you can't refuse." Maar serieus, zo werkt het natuurlijk niet, banken en verzekeraars zijn bij uitstek regel neukers. Zelfs een normale verzekeringskwestie kan een aardige papierwinkel worden als de verzekeraar gaat zeiken.
Wim Koesen schreef ooit niet voor niets in zijn managementklassieker:

"De georganiseerde misdaad in Nederland heet verzekeringsmaatschappij".

pi_73758219
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 19:01 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Wim Koesen schreef ooit niet voor niets in zijn managementklassieker:

"De georganiseerde misdaad in Nederland heet verzekeringsmaatschappij".

En dat is tegenwoordig meer waar dan ooit tevoren.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_73772964
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 08:55 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

was het maar waar. Veel bedrijven v ragen daar geld voor als je de opdracht dan niet bij hun doet. Helaas veel ervaring mee, nooit betaald, en niks meer van gehoord.

Ik heb nog nooit gehad dat ik tijdens mijn hypotheek zoektocht moest betalen voor een offerte. Vaak sturen adviseurs berekeningen en beweren ze dat de offterte gelijk is aan de berekening. De offertes die ik gezien heb waren dat ook. Het is volgens mij maar net waar je heen gaat voor advies. Ik heb ook "gratis"advies gehad, maar ben nooit genaaid zoals hier staat. 1 adviseurs wou mij ook een koopsompolis aansmeren, anders wou die mij niet helpen, zogenaamd onder het mom van: als je ziek wordt en niet meer kan werken kan je mij aanklagen omdat je mij niet gewaarschuwd heb.
Ik heb toen maar gelijk gezegd dat ik geen zaken meer wou doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_73785697
Volgens kassa staan DSB, Cardif en SNS-Reaal op de lijst. De lijst is opgesteld door de AFM.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_73830852
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:15 schreef Klopkoek het volgende:
http://content2c2a.omroep(...)bda/nos/docs/AFM.pdf

De link naar dat onderzoek. Als je goed leest dan kun je eruit op maken dat DSB nog steeds wel aan de extreme kant zat (AFM onderzocht ook de consumptieve kredieten en daar is DSB een grote speler in, ook moet niet worden uitgesloten dat AFM meerdere vehikels onder de DSB heeft onderzocht, daar die vehikels afzonderlijke banken zijn).
Volgens mij was alleen de DSB de enige BV van Dirk met een banklicentie.
De rest alleen maar financiele intermediairs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')