abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73714569
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt en daarom is kopmaken bij die seinen dan ook niet gewenst, omdat de treindienstleiding geen rijweg in kan stellen en het risico op ongevallen aanwezig is. Daarom is de TT ook niet aan te raden
Maar het zelfde geldt zeker ook voor Arnhem-Zuid?
Dan toch de vraag, bij een P-sein is de rijweg dus eigenlijk eenrichting, het kan niet omgeschakeld worden?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:49:26 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73714651
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:47 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar het zelfde geldt zeker ook voor Arnhem-Zuid?
Dan toch de vraag, bij een P-sein is de rijweg dus eigenlijk eenrichting, het kan niet omgeschakeld worden?
Je kunt de rijrichting op zich wel omkeren, maar dan moet er wel dubbel-enkelspoor beveiliging zijn (dus ook volledig beveiligd linkerspoor rijden). Ik weet niet of dat op Ah - Ed aanwezig is. Maar daarbij: de treindienstleider kan niet zien waar een trein staat als hij zich binnen het automatisch blokstel bevindt. Dat werkt zo automatisch dat het een soort zwart gat is waar je een trein in stuurt, pas bij het volgende bediende sein zie je 'm weer terug.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 oktober 2009 @ 14:54:54 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73714855
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:47 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar het zelfde geldt zeker ook voor Arnhem-Zuid?
Dan toch de vraag, bij een P-sein is de rijweg dus eigenlijk eenrichting, het kan niet omgeschakeld worden?
Nee, je kunt beide kanten op. Zolang de blokken achter de seinen niet bezet zijn zal een P-sein groen tonen.

Er zijn uitzonderingen zoals bij station Zwaagwesteinde in de richting Groningen. Daar kan het P-sein ook op rood staan als de stoptrein nadert. Daar is een kastje aan het sein en de overweg gekoppeld maken dat het sein door een mcn te bedienen is door een laserstraal of een sleutel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:17:12 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73715687
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, je kunt beide kanten op. Zolang de blokken achter de seinen niet bezet zijn zal een P-sein groen tonen.
Weet je dat zeker? Dan kun je dus krijgen dat twee treinen tegenover elkaar komen te staan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 oktober 2009 @ 15:22:11 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73715864
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Dan kun je dus krijgen dat twee treinen tegenover elkaar komen te staan.
In theorie volgens mij wel ja. Zolang er geen rijweg ingesteld is die het verhindert ...

Daarom moet je dus ook keren bij bediende seinen. Anders gaat het mis.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 15 oktober 2009 @ 15:35:44 #57
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73716379
Volgens mij kan kopmaken alleen maar achter bediende seinen, want met P-seinen stel je geen rijweg in. Overwegen zul je dan ook moeten aanrijden anders gaan ze niet dicht.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:37:42 #58
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73716452
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, je kunt beide kanten op. Zolang de blokken achter de seinen niet bezet zijn zal een P-sein groen tonen.

Er zijn uitzonderingen zoals bij station Zwaagwesteinde in de richting Groningen. Daar kan het P-sein ook op rood staan als de stoptrein nadert. Daar is een kastje aan het sein en de overweg gekoppeld maken dat het sein door een mcn te bedienen is door een laserstraal of een sleutel.
Mja, dat is dan weer een stop-door-schakeling die de detectielus van de overweg onderbreekt. Je bedient niet rechtstreeks het sein.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_73719099


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:50:09 #60
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_73719103
Ben beetje aan het spelen met de nieuwe dienstregeling. Internationale trein EN 437 (Warszawa - Amsterdam) rijdt voortaan via Eindhoven! ipv Arnhem, Koln/Eindhoven in 3 uur. Vanaf 1 augustus 2010 zo te zien.

[ Bericht 8% gewijzigd door bork op 15-10-2009 16:58:49 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport donderdag 15 oktober 2009 @ 17:00:15 #61
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73719432
In de stopper Enschede-Apeldoorn gaat het niet lekker met de sprintertjes: nog maar 2 van de 6 treinen rijden met SGMm. Twee anderen rijden met een ICMm, en de overige twee doen het met een ICM-IV...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73719496
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In theorie volgens mij wel ja. Zolang er geen rijweg ingesteld is die het verhindert ...

Daarom moet je dus ook keren bij bediende seinen. Anders gaat het mis.
Nee, zo werkt het niet.

Zodra een rijweg naar de vrije baan wordt ingesteld, dan wordt op de vrije baan een rijrichting ingesteld en daardoor gaan alle P-seinen voor de tegenovergestelde rijrichting op rood.

En als een trein met een lastgeving STS de vrije baan op rijdt, dan werkt het nog weer heel anders. Want als op de vrije baan zich een trein bevindt, terwijl er géén rijrichting is ingesteld, dan krijgt die trein weliswaar in beide richtingen groen, maar tegelijk gaan dan alle seinen die in de richting van de betreffende trein rijden op rood!

Met ascii-art:

Met rijrichting:

>>>> [Rd]--| |--[Gr] >>>> [Rd]--| |--[Gl] >>>> [Rd]--| |--[Rd] >>TREIN>> [Rd]--| |--[Gr] >>>> [Rd]--| |--[Gr] >>>>

Zonder rijrichting:

<<<< [Gr]--| |--[Rd] <<<< [Gr]--| |--[Rd] <<<< [Gr]--| |--[Rd] <<TREIN>> [Rd]--| |--[Gr] >>>> [Rd]--| |--[Gr] >>>>

Edit: Alles uitgaande van dubbel-enkelspoorbeveiliging.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2009 17:03:36 ]
  Redactie Sport donderdag 15 oktober 2009 @ 17:12:03 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73719749
Helaas is ook dat niet helemaal kloppend, want toen ik een tijdje terug een uurtje op Almelo de Riet stond (dubbel-enkelspoor) werden de P-seinen gewoon groen op het linkerspoor. Wel werden ze al geruime tijd voordat de blokken erachter bezet waren al rood. Op het moment dat ze groen waren reed er zeker een trein tussen het laatste bediende sein (in Hengelo) en het betreffende P-sein.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73719978
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Ah, leuk!

Ben je toevallig ook bij Whitley Bay geweest? Is dat station net zo mooi als het op de plaatjes op Internet lijkt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2009 17:20:22 ]
pi_73720029
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:12 schreef dennistd het volgende:
Helaas is ook dat niet helemaal kloppend, want toen ik een tijdje terug een uurtje op Almelo de Riet stond (dubbel-enkelspoor) werden de P-seinen gewoon groen op het linkerspoor. Wel werden ze al geruime tijd voordat de blokken erachter bezet waren al rood. Op het moment dat ze groen waren reed er zeker een trein tussen het laatste bediende sein (in Hengelo) en het betreffende P-sein.
Dus een sein stond op groen terwijl er al een trein in de andere richting onderweg was? Dat is vreemd.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 oktober 2009 @ 17:22:37 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73720039
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:12 schreef dennistd het volgende:
Helaas is ook dat niet helemaal kloppend, want toen ik een tijdje terug een uurtje op Almelo de Riet stond (dubbel-enkelspoor) werden de P-seinen gewoon groen op het linkerspoor. Wel werden ze al geruime tijd voordat de blokken erachter bezet waren al rood. Op het moment dat ze groen waren reed er zeker een trein tussen het laatste bediende sein (in Hengelo) en het betreffende P-sein.
Daar doelde ik dus eigenlijk op
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 15 oktober 2009 @ 17:28:25 #67
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73720189
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Dus een sein stond op groen terwijl er al een trein in de andere richting onderweg was? Dat is vreemd.
Ja, weliswaar niet tussen dat sein en het voorgaande sein, maar Hengelo was ie zeker al uit. En op Borne wordt ook niet gesleuteld voor de overweg voor zover ik weet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:50:34 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73720907
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:28 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, weliswaar niet tussen dat sein en het voorgaande sein, maar Hengelo was ie zeker al uit. En op Borne wordt ook niet gesleuteld voor de overweg voor zover ik weet.
Maar dat wil niet zeggen dat daar geen bediend sein staat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 15 oktober 2009 @ 17:58:58 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73721183
Volgens sporenplan is het gewoon een halte aan de vrije baan, de baanvaknaam (HH) blijft namelijk ook gewoon hetzelfde.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73721637
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:50 schreef bork het volgende:
Ben beetje aan het spelen met de nieuwe dienstregeling. Internationale trein EN 437 (Warszawa - Amsterdam) rijdt voortaan via Eindhoven! ipv Arnhem, Koln/Eindhoven in 3 uur. Vanaf 1 augustus 2010 zo te zien.
Dat is gewoon een tijdelijke omlegging van de route wegens de werkzaamheden te Arnhem.
pi_73722670
Zeg, kan ik zaterdag zonder probleempjes gewoon naar Vlissingen of wordt daar ook gewerkt?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 18:52:33 #72
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73722792
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:29 schreef trainfreak het volgende:
Op zondag 4 oktober reden CFL 5519 en NMBS 29.013 in dubbeltractie (enfin, dat was toch de bedoeling..)
[ afbeelding ]
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_73722905
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah, leuk!

Ben je toevallig ook bij Whitley Bay geweest? Is dat station net zo mooi als het op de plaatjes op Internet lijkt?
Nope. Tynemouth is het verste waar ik geweest ben. Ook erg mooi trouwens. Meer foto's komen later wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 15 oktober 2009 @ 19:15:41 #74
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73723612
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:48 schreef IntercityAPT het volgende:
Zeg, kan ik zaterdag zonder probleempjes gewoon naar Vlissingen of wordt daar ook gewerkt?
Tussen Roosendaal en Vlissingen is niks aan de hand iig, maar ik weet niet waar je weg komt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 oktober 2009 @ 19:17:44 #75
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_73723692
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Permissief sein. Wordt niet bediend door de trdl, maar gaat automatisch op groen als het blok erachter niet bezet is. Wordt normaal alleen gebruikt bij blokken zonder wissels, dus meestal op de vrije baan.
Volgens mij gaat het sein op geel als het blok erachter vrij is en pas op groen als het blok daarna ook vrij is. Zo dacht ik het gelezen te hebben iig.
Face, please don't hate me for this palm I am about to bestow upon thee.
AFCA
  donderdag 15 oktober 2009 @ 19:49:13 #76
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73724827
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 19:17 schreef MassimO het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het sein op geel als het blok erachter vrij is en pas op groen als het blok daarna ook vrij is. Zo dacht ik het gelezen te hebben iig.
Uiteraard. En aan het eind van de vrije baan blijft hij natuurlijk geel als er verderop geen rijweg wordt ingesteld.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_73726160
quote:
Gemeenten willen duidelijkheid treinen

ROOSENDAAL - De gemeente Roosendaal doet een dringend beroep op minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat om Belgische treinen die nu niet verder komen dan Essen voortaan door te laten rijden tot Roosendaal.

Het aangetekende schrijven dat de minister vandaag ontvangt, is ondertekend door de gemeenten Essen en Bergen op Zoom en door de provincies Noord-Brabant en Zeeland.

Zij luiden gezamenlijk de noodklok omdat eind dit jaar de hsl gaat rijden tussen Antwerpen en Breda.
Hopen dat Eurlings z'n hoofd eindelijk eens uit de reet van NsHispeed haalt en naar verbindingen gaat kijken die wél praktisch nut hebben..
pi_73726441
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
En het is weer eens mis tussen Arnhem en Winterswijk
tussen Steenwijk en Heerenveen was het ook feest
rode trein oif
pi_73726551
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:23 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hopen dat Eurlings z'n hoofd eindelijk eens uit de reet van NsHispeed haalt en naar verbindingen gaat kijken die wél praktisch nut hebben..
"Zij luiden gezamenlijk de noodklok omdat eind dit jaar de hsl gaat rijden tussen Antwerpen en Breda. "

Ja, de Thalys gaat inderdaad over de HSL rijden, maar die stopt nu ook al niet in Roosendaal. Dus voor Roosendaal veranderd er eind dit jaar helemaal niks...
pi_73726787
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:31 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

"Zij luiden gezamenlijk de noodklok omdat eind dit jaar de hsl gaat rijden tussen Antwerpen en Breda. "

Ja, de Thalys gaat inderdaad over de HSL rijden, maar die stopt nu ook al niet in Roosendaal. Dus voor Roosendaal veranderd er eind dit jaar helemaal niks...
Behalve dat thalys er helemaal niet meer langs komt
pi_73727357
Komt dat zien. Nieuwe filmpjes op mijn Youtube kanaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73727575
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Komt dat zien. Nieuwe filmpjes op mijn Youtube kanaal
Liever lui dan moe... link?

[ Bericht 0% gewijzigd door trainfreak op 15-10-2009 20:54:27 (typfoutje...) ]
pi_73727620
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Komt dat zien. Nieuwe filmpjes op mijn Youtube kanaal
Iets met koeienlul toch..?
pi_73727737
koeielul112 ja.

Ik dacht dat jij geabonneerd was trainfreak?

Komt trouwens nog een compilatie aan van "een uurtje in Blanmont"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73727811
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:31 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

"Zij luiden gezamenlijk de noodklok omdat eind dit jaar de hsl gaat rijden tussen Antwerpen en Breda. "

Ja, de Thalys gaat inderdaad over de HSL rijden, maar die stopt nu ook al niet in Roosendaal. Dus voor Roosendaal veranderd er eind dit jaar helemaal niks...
De nieuwsartikelen zijn inderdaad een beetje vaag geschreven, maar het gaat er vooral om dat Eurlings nog steeds geen duidelijkheid heeft gegeven over het behoud van de Beneluxtrein cq. een intercityverbinding Roosendaal - Antwerpen - Brussel. Het ging van "Zodra over de HSL wordt gereden, verdwijnt die verbinding" naar "De verbinding zal nog een jaar naast de HSL blijven bestaan" naar "De Belgische intercity's zullen tot Roosendaal rijden" tot het huidige plan; "Ik heb geen fucking idee wat ik ermee aan moet en het interesseert me ook vrij weinig".

Ik kan me voorstellen dat het erg chauvinistisch klinkt, maar ik word echt schijtziek van de achterlijke, koppige mongolen in de Nederlandse politiek. De Belgen liggen mijlenver op ons voor wat HSL-netwerken betreft en vrijwel elk punt dat vanuit het zuiden wordt aangedragen, veegt men in Den Haag vliegensvlug van tafel. Die HSL had gewoon moeten lopen zoals de Belgen dat wilden; via Roosendaal. Reizigers uit Dordrecht, Roosendaal, Bergen op Zoom en heel Zeeland zijn straks meer tijd, geld of moeite kwijt waar reizigers uit Breda niks te verliezen hadden. Om nog maar te zwijgen over de miljoenen aan Nederlands belastinggeld dat naar de Belgen is gegaan voor de extra benodigde kilometers van hun HSL-4 (immers is via Breda nou niet bepaald de kortst mogelijke weg..). Die lui in Den Haag moeten eens wat meer praktische en minder prestigegerichte beslissingen gaan maken .
pi_73728146
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
koeielul112 ja.

Ik dacht dat jij geabonneerd was trainfreak?

Komt trouwens nog een compilatie aan van "een uurtje in Blanmont"
Niet geabonneerd dus, nu wel...

Welkom in Faahkiserp Mehnra:
pi_73729264
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:04 schreef trainfreak het volgende:
Niet geabonneerd dus, nu wel...

Welkom in Faahkiserp Mehnra:
ja ja, daar hebben zelfs de Belgen niet van terug
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 15 oktober 2009 @ 22:00:01 #88
136283 knars
Teethgrinder
pi_73730756
Vanochtend iets later in Arnheim gearriveerd
[zeik]
ik zou 8:25 van Gouda vertrekken en 9:31 in Arnhem aankomen, trainingssessie om 10u.
8:25 was aangekondigd als +10, werd +15. In de tussentijd de 8:37 gepakt, die echter niet vertrok voor de vertraagde ic van 8:25 aan de beurt was geweest, waar de hc niet blij mee was ("slechte communicatie", blabla, "hun hebben het in al hun wijsheid besloten het voor ons als verrassing te houden"). Onderweg nog wat verder oponthoud, uiteindelijk met +13 (+12 tov oorspronkelijke vertrektijd) in Utrecht aangekomen. Hier werd net een IC naar Nijmegen opgeheven vanwege de sein-/wisselperikelen bij Driebergen-Zeist (9:07?).

Volgende IC van 9:23 werd aangekondigd met +25. Even denken, dan moeten daar dus de reizigers van de 9:07, 9:23 en 9:37 in? lijkt me geen succes. Kaartje omgeboekt, IC naar Den Bosch gepakt om daar vandaan naar Arnhem te rammelen. Helaas door een aankomst van +5 in Den Bosch de aansluiting op de schrootlijn gemist, dus stoppertje Nijmegen en daar IC naar Arnhem.

Inmiddels was het 11:26. Was ietsje te laat. Morgen herkansing
[/zeik]
  donderdag 15 oktober 2009 @ 22:09:53 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73731140
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:58 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat het erg chauvinistisch klinkt, maar ik word echt schijtziek van de achterlijke, koppige mongolen in de Nederlandse politiek. De Belgen liggen mijlenver op ons voor wat HSL-netwerken betreft en vrijwel elk punt dat vanuit het zuiden wordt aangedragen, veegt men in Den Haag vliegensvlug van tafel. Die HSL had gewoon moeten lopen zoals de Belgen dat wilden; via Roosendaal. Reizigers uit Dordrecht, Roosendaal, Bergen op Zoom en heel Zeeland zijn straks meer tijd, geld of moeite kwijt waar reizigers uit Breda niks te verliezen hadden. Om nog maar te zwijgen over de miljoenen aan Nederlands belastinggeld dat naar de Belgen is gegaan voor de extra benodigde kilometers van hun HSL-4 (immers is via Breda nou niet bepaald de kortst mogelijke weg..). Die lui in Den Haag moeten eens wat meer praktische en minder prestigegerichte beslissingen gaan maken .
Amen!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 23:00:39 #90
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_73733143
Heeft iemand van jullie een idee wat die ontiegelijk lelijke wanstalto-fyra dingen de laatste tijd tussen Eindhoven en Helmond te zoeken hebben ?
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 15 oktober 2009 @ 23:08:18 #91
136283 knars
Teethgrinder
pi_73733447
Ah ja, helemaal vergeten te vertellen. Die V250 reed (zelfstandig) als mijn tegenligger vanochtend tussen Den Bosch en Den Bosch Oost
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 oktober 2009 @ 23:10:20 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73733533
Een Poolse railbeurs met een Nederlandse verrassing: http://grzegorz2404.jalbum.net/trako2009/index.html

Wie o wie herkent m
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73733605
Test rijden, ze mogen hier namelijk 160 km/h rijden, dit is de enigste plek in Nl waar dat kan/mag.. Naja en tussen Leiden en DenHaag volgens mij, maar dat geldt alleen voor de Thalys en is niet geschikt voor het testen..
  donderdag 15 oktober 2009 @ 23:13:48 #94
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_73733652
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Een Poolse railbeurs met een Nederlandse verrassing: http://grzegorz2404.jalbum.net/trako2009/index.html

Wie o wie herkent m
Wtf, wat doet die wadloper daar ?
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_73733666
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:13 schreef MPG het volgende:

[..]

Wtf, wat doet die wadloper daar ?
Wist je niet?

Ook een spurt-achtigetrein staat er tussen

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2009 23:19:33 ]
pi_73734170
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je mag gewoon ergens anders heen hoor, als het je hier niet bevalt

Bevalt me wel alleen vanmorgen zag ik alleen mensen die gebruik maken van de trein en ik vind het leuk dat er ook mensen op komen die beroepsmatig bezig zijn. Maar was te voorbarig misschien en zie nu dat de topic toch een aardig wending heeft gekregen.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
pi_73734646
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:29 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]


Bevalt me wel alleen vanmorgen zag ik alleen mensen die gebruik maken van de trein en ik vind het leuk dat er ook mensen op komen die beroepsmatig bezig zijn. Maar was te voorbarig misschien en zie nu dat de topic toch een aardig wending heeft gekregen.
's Ochtends is het hier inderaad "lief dagboek, m'n trein reed: niet/te laat/over iemand heen". Maar volgens mij zit hier niemand beroepsmatig? De ambitie is iig er wel

Maar voor de beroepsmatige verhalen ben je misschien beter af op ohih?
hula
pi_73734814
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
Maar voor de beroepsmatige verhalen ben je misschien beter af op ohih?
Of Somda...
pi_73734820
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:45 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Maar volgens mij zit hier niemand beroepsmatig? De ambitie is iig er wel
Beroepsmatig had ik ook wel gewild. Maar helaas ben ik een beetje kleurenblind dus bij de medische keuring die machinisten, conducteurs en treindienstleiders moeten doen ben ik bij voorbaat kansloos...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2009 23:52:09 ]
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:03:11 #100
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_73735218
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Een Poolse railbeurs met een Nederlandse verrassing: http://grzegorz2404.jalbum.net/trako2009/index.html

Wie o wie herkent m
Ik vind die dubbeldekker van Bombardier veul interessanter, van binnen

Wat is het, zelfde als duits spul ofzo
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_73735232
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Beroepsmatig had ik ook wel gewild. Maar helaas ben ik een beetje kleurenblind dus bij de medische keuring die machinisten, conducteurs en treindienstleiders moeten doen ben ik bij voorbaat kansloos...
Als bij mij de zaken nou heel slecht gaan lopen, lijkt het me nog wel wat om machinist te worden

Maar sowieso gaat het niet heel hard met de sollicitaties bij de NS heb ik het idee. De was overigens bedoeld voor de aspirant spoorwegeigenaars, niet om het werk in de spoorwegsector af te kraken (Al lijkt me dat ook wel leuk hoor )
hula
pi_73735293
De testen zijn heel erg zwaar hoor als zo lees. En wat het vreemde is, bij de NS is 1.93m de maximale lengte. Terwijl bij Acts (goederenvervoer) geen maximum lengte is. Hoe vreemd

Acts gaf aan dat dit te maken had met de cabine's van vroeger etc..

Ik ben 1.95 dus ik baal er best wel van

Ik ga lekker mijn MBO ICT Niveau 3 afmaken, en wie komt er een keer een plek vrij voor me...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')