Ellendequote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:21 schreef Monopoly_Man het volgende:
Prijzen zijn net vandaag weer omhooggegaan, dus je mag het binnenkort weer gaan aanpassen.
welke prijzen zijn omhoog gegaan? Van reizen in Londen?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:21 schreef Monopoly_Man het volgende:
Prijzen zijn net vandaag weer omhooggegaan, dus je mag het binnenkort weer gaan aanpassen.
Klopt, onze boris kan er weer wat van. Doodleuk de prijzen met 25%! omhoog gooien en buiten het centrum om minder bussen en metro's te laten rijden. Ik moet nu langzamerhand maar mijn studentenkaart krijgen dat scheelt die 25% verhoging weerquote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:21 schreef Monopoly_Man het volgende:
Lijst met hotels leek me inderdaad wel goed. Wellicht dat jij een lijst kunt geven van de goedkope plekken ronde Bayswater/Notting Hill? Daar ken je toch wel wat? Ik ken er weinig, aangezien ik liever in mijn eigen bed slaap als ik in Londen ben....quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klopt, onze boris kan er weer wat van. Doodleuk de prijzen met 25%! omhoog gooien en buiten het centrum om minder bussen en metro's te laten rijden. Ik moet nu langzamerhand maar mijn studentenkaart krijgen dat scheelt die 25% verhoging weerCongestion charge my ass!
Men was er overigens niet over te spreken, 25% verhoging voor OV is echt f'ing immens! Dat zouden ze in nederland eens moeten doen.
Overigens top werk aan de OP! Hetgeen wat er nog bij kan is een lijstje met hotels, je kunt daar alleen geen vaste prijzen voor geven omdat die zo'n beetje soms per week verschillen en afhankelijk zijn per seizoen.
Zucht, laatste keer. In dat overzicht met de prijs voor een dagpas zie je links de Oyster Card Daily Cap staan. Als jij dus het bovenstaande op een dag doet, stopt de Oyster kaart bij deze "Daily Cap" van 6.70 pond. Dat is dus 0.50 pond goedkoper dan een dagkaart en je hoeft het niet eens zelf uit te rekenen, dat doet het systeem voor je.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:56 schreef stevengerrard het volgende:
even een opmerking omtrent die oyster kaartkan gewoon niet snappen hoe dat goedkoper dan zijn dan een onbeperkte dagkaart
![]()
Stel: Als ik van liverpool street naar Pancross ga en dan vervolgens op de dag van pancross naar oxford om dan weer van notting hill -> embankment ga en stel dezelfde weg weer terug. Dan moet ik dus 6x inchecken en 6x uitchecken.
Hoeveel betaal ik dan qua oyster kaart?? Voor een dagkaart was ik dan 7,20 kwijt en als ik de overzicht kaartjes goed lees ( zou wel niet) dan moet ik qua overzicht 3... 6x 2.20 betalen dus meer
Of zie ik het nou verkeerd
Mja, ik zal eens kijken of ik een lijstje kan maken van hotels die mij wel konden bekoren qua prijs/kwaliteit verhouding. Wat te denken van belbare taxi servives? Zoals je weet ben ik wel fan van addison leequote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:15 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Lijst met hotels leek me inderdaad wel goed. Wellicht dat jij een lijst kunt geven van de goedkope plekken ronde Bayswater/Notting Hill? Daar ken je toch wel wat? Ik ken er weinig, aangezien ik liever in mijn eigen bed slaap als ik in Londen ben....
Taxi's kunnen we ook toevoegen inderdaad, hoewel ik betwijfel of veel toeristeren Addison Lee ooit gebruiken, die stappen voor die paar ritjes waarschijnlijk liever in een black cab. Hotels zijn zeker welkom!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, ik zal eens kijken of ik een lijstje kan maken van hotels die mij wel konden bekoren qua prijs/kwaliteit verhouding. Wat te denken van belbare taxi servives? Zoals je weet ben ik wel fan van addison leewat soms goedkoper is dan een normaal ritje met de cab (vooral voor lange ritjes)
Oh, en top dat je het blijft uitleggen wat betreft die oyster, de gemiddelde londenaar zal die bereidheid niet hebben denk ik
hoezo hoef je niet uit te checken dan? Hoe registreerd hij dan dat je bent uitgecheck?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:17 schreef Monopoly_Man het volgende:
Bij bussen en trams check je alleen in bij het opstappen, niet het uitstappen.
Een busreis kost altijd hetzelfde, overdag, 's nachts, en het maakt niet uit hoe ver je reist. Je check in en hij rekent je een pond aan.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:38 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
hoezo hoef je niet uit te checken dan? Hoe registreerd hij dan dat je bent uitgecheck?
De lichtjes op Oxford Street kan best wel leuk zijn denk ik, en je moet zeker Guy Fawkes Night doen! Alexandra Palace is de beste plek om te kijken aangezien het zelf het grootste vuurwerk heeft, en je op een van de hoogste punten van Londen staan en ook heel wat andere vuurwerkshows kunt zien.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:51 schreef Niek. het volgende:
3 November worden de lichtjes van Oxford en Regent street aan gedaan (Jim Carrey doet het in Oxford Street) Iemand daar wel eens heen geweest? Is het wat?
5 November is (weet de naam niet, dag dat Guy Fawkes het parlement wilde opblazen) en rond die tijd is op meerdere plaatsen in de stad vuurwerk/feest, iemand nog een aanrader?.
3 november, wanneer de lichtjes worden aangedaan bij oxford street, ga ik gegarandeerd heen, dat is tussen 5 en 6.30 overigens. Jim Careyquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:51 schreef Niek. het volgende:
3 November worden de lichtjes van Oxford en Regent street aan gedaan (Jim Carrey doet het in Oxford Street) Iemand daar wel eens heen geweest? Is het wat?
5 November is (weet de naam niet, dag dat Guy Fawkes het parlement wilde opblazen) en rond die tijd is op meerdere plaatsen in de stad vuurwerk/feest, iemand nog een aanrader?
14 November is Lord Mayors day, iemand daar voorgaande jaren wel eens heen geweest? Is voor zover ik weet festival langs de Thames met in de avond vuurwerk vanaf de Thames.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:06 schreef Destrix het volgende:
Hoi,
Kun je in london ook met euro's betalen of uitsluitend met ponden?
Zoja, kun je op de vliegvelden anders pinnen met de rabo pas en dan kroketten ponden uit de muur trekken?
Gewoon een roll-deo gebruiken en tandpasta mag mee indien minder dan 100 ml en in een plastic zakje.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Goeie OP, ik ga morgen even kijken hoe ik van en naar luchthavens ga komend weekend. Heb er echt zin in!
Ik bedacht me overigens wel, ik neem enkel een rugzak mee als handbagage maar daar mag dan zeker geen deo en/of tandpasta in of wel?
je heb bij de kruidvat van die kleine busjes deo en tandpasta.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Goeie OP, ik ga morgen even kijken hoe ik van en naar luchthavens ga komend weekend. Heb er echt zin in!
Ik bedacht me overigens wel, ik neem enkel een rugzak mee als handbagage maar daar mag dan zeker geen deo en/of tandpasta in of wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |