abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74430377
Mag ik even opscheppen

- rekentoets en taaltoets in 1x gehaald
- vandaag zei mijn mentor dat ik voor de klas sta alsof ik het al jaren doe (loop nu 6 weken stage) en dat ze me al graag alleen voor de klas zou zetten
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 5 november 2009 @ 21:10:20 #27
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_74433948
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:34 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Mag ik even opscheppen

- vandaag zei mijn mentor dat ik voor de klas sta alsof ik het al jaren doe (loop nu 6 weken stage) en dat ze me al graag alleen voor de klas zou zetten
Het zou een slechte mentor zijn als ze je al alleen voor de klas gaat zetten
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_74434847
Dat zal ze ook niet doen, maar ze bedoelde het in de context van feedback dat ze het me zou toevertrouwen. Niet dat ze het ook echt gaat doen natuurlijk.
  vrijdag 6 november 2009 @ 01:50:03 #29
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_74441795
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:08 schreef Rianne84 het volgende:
Via onderstaand link kun je een onderzoek naar de pabo’s in Nederland downloaden dat gedaan is in opdracht van de AOB.
http://www.aob.nl/i.aspx?p=nws&a=7677
OMG...mijn pabootje staat helemaal onderaan...
Ik vond het ook al zo vreemd dat ik hier niets over gehoord had.
You were born as an original. Don't die as a copy.
  zaterdag 7 november 2009 @ 11:01:54 #30
193759 BartUlft
Working on a dream
pi_74477697
Mijn school staat ook bij die 7
Ze reageerden gisteren door iedereen deze mail te sturen:

(gedeelte eruit:)
De Nederlands Vlaamse Accreditatie Organisatie (NVAO) heeft gemeend om Iselinge Hogeschool aan een verificatietoets te onderwerpen. Deze toetsing heeft in oktober plaats gevonden, de uitslag is nog niet bekend, waardoor de gegevens niet zijn opgenomen in de AOB-tabel. Samen met nog 6 pabo’s is ons dit overkomen. Vooruitlopend op deze uitslagen heeft de NVAO de beschikbare gegevens ter beschikking gesteld, zich onvoldoende realiserend wat het effect hiervan was voor de 7 Pabo’s die nog in de procedure zitten. Het beeld dat hierdoor is ontstaan is niet juist en doet onrecht aan wat er werkelijk aan de hand is.
In een eerdere fase van het proces heeft de Netherlands Quality Agency (NQA) een accreditatiebezoek aan Iselinge Hogeschool gebracht en geruime tijd geleden hebben we daarvan een rapport ontvangen, waardoor we wel over de scores kunnen beschikken. Concreet gaat het om onze accreditatiescore en onze score voor de student/docent-ratio. In de AOB-tabel heb je kunnen zien dat bij deze items van Iselinge Hogeschool geen score staat vermeld, waardoor een totaalscore van 8 staat vermeld.

Vanuit het uitgebrachte rapport van NQA kunnen we de volgende scores citeren:
Accreditatiescore: 11 --> Punten accreditatie AOB-tabel: 3
Student/docent-ratio: 23,4 --> Score student/docentratio AOB-tabel: 2
Wanneer wij deze scores invoeren in de AOB-tabel komt Iselinge Hogeschool op een totaalscore van 13 punten, hetgeen ons plaatst op de plaatsen 8-12 in de pabo-ranglijst. Dit is een mooie plaats ten opzichte van de pabo’s in onze regio.

Je kunt deze mail lezen in de vorm van: "Ho es effe, wij zijn wel degelijk een super goede pabo!"
maar ik geloof dit wel haha
pi_74502227
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:34 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Mag ik even opscheppen

Jeeej goed bezig!

Ik heb aankomende week tentamens:
Beeldende vorming, mens en wereld en didactiek geschiedenis. Zie het wel zitten.

Verder één dag stage lopen deze week en volgende week de hele week!
Wordt vast een vermoeiend weekje, gezien de reistijd...
Maar heb er toch wel veel zin in... M'n stagekindjes zijn zo leuk... Als m'n stagebegeleidster vertelt dat ik les ga geven, gaan ze allemaal juichen en yes-gebaren maken enzo.
pi_74505123
Hebben jullie ook een mens&maatschappij toets moeten maken? Bij ons ook wel entreetoets genoemd.
Wij hebben deze toets naast de reken- en taaltoets en ook deze toets moet je binnen een jaar halen. Het omvat geschiedenis, aardrijkskunde, natuur en techniek, dus ik verwacht er niet al te veel van, groep 8 niveau moet toch te doen zijn...
pi_74506105
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:46 schreef Rianne84 het volgende:
Hebben jullie ook een mens&maatschappij toets moeten maken? Bij ons ook wel entreetoets genoemd.
Wij hebben deze toets naast de reken- en taaltoets en ook deze toets moet je binnen een jaar halen. Het omvat geschiedenis, aardrijkskunde, natuur en techniek, dus ik verwacht er niet al te veel van, groep 8 niveau moet toch te doen zijn...
Heet bij ons de mens & wereld toets.

Ik heb 'm as. woensdag. Wij krijgen per onderdeel 15 of 25 vragen, geloof ik. Als je een onderdeel gehaald hebt en bijvoorbeeld twee niet, dan blijft het resultaat van de behaalde toets staan.

Ik heb zelf een paar (vrijwillige) colleges gevolgd om me goed voor te bereiden en heb dit boekje nog besteld. http://www.bol.com/nl/p/b(...)004546180/index.html Hier staat alles nog in een notendop in!

Wij hebben er trouwens vijf kansen voor, drie in het eerste jaar en nog twee in het tweede jaar.
Wil 'm wel in het eerste jaar halen trouwens... Als het kan en lukt allemaal, zou ik graag willen versnellen!
  zondag 8 november 2009 @ 16:53:27 #34
193759 BartUlft
Working on a dream
pi_74511045
wij krijgen die mens & wereld toets pas in het 3e jaar.
pi_74512908
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:46 schreef Rianne84 het volgende:
Bij ons heet dat de EKV toets. (Eigen Kennis en Vaardigheid) alleen hebben wij ook nog biologie en levensbeschouwing erbij.
Ik krijg deze toets 3x per jaar, en wordt in elk jaar getoetst.

Ik heb 'm al 1x gemaakt (zit in pabo1) en hij viel best mee vond ik. Veel stof uit mijn eindexamenjaar (maar dan makkelijker ) en de vragen waren niet echt moeilijk gesteld.

Ik heb gewoon de lesstof doorgelezen een paar keer, en toen de EKV toets gemaakt.
Had 65% goed
Smile Bigger!
The world needs it!
  zondag 8 november 2009 @ 18:20:11 #36
174925 Judeljuud
pi_74513834
Goh, wij hebben dat soort toetsen helemaal niet...
pi_74514671
Wij hebben hem ook niet, maar ik doe ook verkort. Misschien scheelt dat.
  donderdag 12 november 2009 @ 21:31:51 #38
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_74648395
Even melden.

Zit zelf in de eindfase deeltijd PABO in Haarlem.

Sta wel al als groepsleerkracht voor de klas in het SBO inmiddels en loop ook geen stage meer. Vind het wel steeds moeilijker om het allemaal te combineren met gezin met kleine kinderen. Als ik straks klaar ben wordt het echt groot feest.
Life is what you make it.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 17 november 2009 @ 16:24:30 #39
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_74785395
Hoppatee! Lio papieren gehad, en opeens was er ruimte voor een betaalde stage vanuit het bestuur

De helft van het bruto maand salaris, dat is lekker werken
pi_74786390
taal- en rekentoets gehaald, omgerekend allebei een 10
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 17 november 2009 @ 16:58:36 #41
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_74786417
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:57 schreef Rianne84 het volgende:
Nice.
pi_74786424
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:57 schreef Rianne84 het volgende:
Wow, 2x 100% score? Gefeliciteerd
pi_74786818
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Wow, 2x 100% score? Gefeliciteerd
geen 100%, maar hier: http://www.cito.nl/ho/pab(...)s_Taaltoets-pabo.pdf en hier: http://www.cito.nl/ho/pabo/Cito_Schoolcijfers_WISCAT.pdf kun je je score omrekenen
  woensdag 18 november 2009 @ 14:47:32 #44
174925 Judeljuud
pi_74816933
Klotos...ik heb weer m'n schriftelijke rekentoets niet gehaald...
De eerste keer had ik 34% en je moet 80% halen. Nu heb ik 71%... Vanavond maar even naar de inzage. Misschien kan ik er nog 9 punten bij smeken.

Maar dankzij Rianne84 weet ik wel dat ik voor de WISCAT een 8.2 had in m'n eerstje jaar!
pi_74826114
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:47 schreef Judeljuud het volgende:
Klotos...ik heb weer m'n schriftelijke rekentoets niet gehaald...
De eerste keer had ik 34% en je moet 80% halen. Nu heb ik 71%... Vanavond maar even naar de inzage. Misschien kan ik er nog 9 punten bij smeken.

Maar dankzij Rianne84 weet ik wel dat ik voor de WISCAT een 8.2 had in m'n eerstje jaar!
Nou je bent al super vooruit gegaan! Misschien zie je na de inzage ook wat je precies verkeerd hebt gedaan en dan doe je dat de volgende keer goed Hoeveel kansen heb je nog?
pi_74987594
Ook even trots doen!

* Wiscat gehaald in 1 keer (cijfer, met behulp van omrekentabel: 9,6)
* Nedcat gehaald in 1 keer (cijfer, weer met behulp van de omrekentabel: 9,5)
* Mens & Wereld toets in 1 keer gehaald
* Alle tentamens in de toetsweek gehaald
* Stage gaat supergoed

Einde SOG, en nu écht weer verder met school...
pi_74999672
Wow!!!!! Goed hoor

Ik ben eigenlijk benieuwd naar belangrijke verschillen tussen groep 5 en groep 6. Kan ik natuurlijk googlen, maar kan iemand hier daar uit ervaring over vertellen? Dan heb ik het over verschil in ontwikkeling van de kinderen, maar ook de lesstof (wat is dus echt duidelijk verschillend)?
pi_75084852
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:36 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Wow!!!!! Goed hoor

Ik ben eigenlijk benieuwd naar belangrijke verschillen tussen groep 5 en groep 6. Kan ik natuurlijk googlen, maar kan iemand hier daar uit ervaring over vertellen? Dan heb ik het over verschil in ontwikkeling van de kinderen, maar ook de lesstof (wat is dus echt duidelijk verschillend)?
Groep 6 gaat heel erg snel vind ik. Bv met rekenen komen breuken aan bod en ze moeten nog zelfstandiger kunnen werken. Bij ons gaan ze ook intensiever met hun eigen project bezig.
Noot noot.
pi_75171524
tule.slo.nl?
  dinsdag 1 december 2009 @ 15:54:34 #50
174925 Judeljuud
pi_75185102
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:01 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Nou je bent al super vooruit gegaan! Misschien zie je na de inzage ook wat je precies verkeerd hebt gedaan en dan doe je dat de volgende keer goed Hoeveel kansen heb je nog?
Ja, ik ben ook best wel trots dat ik nu echt vooruitgang kan zien. Ik heb vooral niet gescoord op de vragen die ik niet in heb gevuld. Je moest ergens de grootte weten van een voetbalveld en ik had (unlike others) die referentiematen niet uit mijn hoofd geleerd. En daar was dan die hele vraag op gebaseerd. En iets met het terugplaatsen van de komma...had ik helemaal zitten uirekenen terwijl het alleen maar een kwestie va schatten is. En iets met seconden & dm.

Ik heb dit jaar nog 1 kans en volgend jaar april. Hopelijk komt het gewoon goed!

En verder: Wat hóu ik toch van deze tijd van het jaar op school!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')