abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 februari 2010 @ 20:18:56 #251
281941 Implo
Ontploft niet snel
pi_78530151
Oeh erg strak!

Zou alleen niet weten of ik het zelf zó strak zou willen.. mis een beetje het huis-gevoel..
pi_78530678
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 20:11 schreef Forno het volgende:
Ziet er superstrak uit met die hardglazen panelen, meubels en spotjes. Het is niet mijn smaak, maar de moderne look vind ik zeker mooi uitgewerkt. Misschien heeft iemand het al gevraagd, maar speel je zelf op die vleugel?
dankje.
pianospelen? jazeker, hij staat er niet voor de sier of om de fotolijstjes op te zetten
ik speel zelf al een jaar of 25 -30 al moet ik eerlijk toegeven dat ik de laatste jaren geen piano in bezit heb gehad en het nu dus vooral neerkomt op noten lezen en tekens halverwege afhaken omdat ik er niet goed meer uitkom, lief is net begonnen, is jaren actief geweest in muziek maar nog nooit op de piano en is dat nu tot grote verdienste aan het leren, hij luistert en speelt het na, vind ik zelf erg leuk.

(en ok, vooral zo rond een uur 2 a 3 in de ochtend na een paar drankjes kunnen we het echt heel erg goed)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_78534850
Wat mooi geworden zeg!!! En arme poes...! Vind de deuren echt geweldig! Waar heb je die vandaan? En dat projectiescherm, echt fantastisch hoor!
pi_78545590
Ik vind het prachtig!

(Jaja, ik die van frustels houd! )

Zolang een stijl maar goed is doorgevoerd, ben ik er weg van.
En dat heeft dit huis absoluut!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_78546261
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 22:17 schreef Beijtje het volgende:
Vind de deuren echt geweldig! Waar heb je die vandaan?
De deuren komen bij Glass Inside vandaan. Mocht je meer willen weten: pm

En het projectiescherm genieten we echt dagelijks van. Wat alleen jammer was is dat we gisteren alle Lord of the rings wilden gaan kijken. Helaas hebben we deze uitgeleend
pi_78546274
oeh mooi strak.. maar iets te chique weer voor mij doen
ik hou er wel van hoor verder
mooi gedaan
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
pi_78546305
quote:
Op zondag 28 februari 2010 10:27 schreef Oblivion het volgende:
Ik vind het prachtig!

(Jaja, ik die van frustels houd! )

Zolang een stijl maar goed is doorgevoerd, ben ik er weg van.
En dat heeft dit huis absoluut!
Thanks.

We vinden zelf ook altijd erg belangrijk dat het een geheel is.
pi_78547076
ik vind zelf altijd een paar dingen heel erg belangrijk in een huis / inrichting:

- stem het op elkaar af
- wees consequent
- doe iets omdat het je eigen bewuste keuze is, niet omdat je het gezien hebt bij je vrienden, buurvrouw of omdat je niet anders gewend bent vanuit je ouders

welke stijl dan ook, maar kijk naar het geheel, een rijtjeswoning in Almere buiten wordt echt nooit (nee echt niet) een Friese stolp boerderij, dus stop maar met die nep houten balken in het plafond.
als iets gewoon goed past bij het huis dan kun je daar het beste in mee gaan en er niet tegenin.
vind het sprookjeshuis van Oblivion trouwens echt geweldig en moet er niet aan denken dat daar een strakke inrichting in zou staan, zou geen gezicht zijn.

hier verderop in de wijk staan een paar van die T kap huizen met openslaande deuren met van die schattige kleine raampjes, echt hele mooie huizen, zou geen gezicht zijn met een gladde gietvloer en een strakke Rolf Benz in de woonkamer, zo'n huis schreeuwt gewoon om een super dik kleed, landelijke keuken, oude houten vloer en een oude piano met kaarsjes. (ok, vind ik dan he)

ik hou mijn hele leven al van super strak en bij voorkeur ook grof industrieel, riep vroeger al dat ik het liefste in een fabriek wilde wonen, met lekker veel metalen trappen etc.
ik zou dus nooit een oude boerderij kopen omdat ik het hele huis naar de maan zou helpen en dat zou zonde zijn.

gaan trouwens vanmiddag na het plinten leggen even ons fantasy films kistje ophalen zodat we vanavond wel aan de Lord of the Rings marathon kunnen beginnen
pi_78547588
waanzinnig en ow ow ow wat zijn die deuren gaaf! nu weet ik t echt zeker, in ons nieuwe huis komen ze ook tot aan plafond en ook van die potjes in de grond! wat een ruimtelijk effect zeg!
pi_78547924
het effect is echt enorm, meer nog dan wij vooraf hadden ingeschat.
ik heb echt de hele tijd gedacht; goh, er zit nu een groot gat in de woonkamer / gang, dat zit er straks nog want het is doorzichtbaar glas, dus hoeveel gaat het nu eigenlijk écht doen.
nou, heel veel dus en die had ik echt niet verwacht. op de foto komt het minder over dan in het echt, maar het is echt een super gezicht dus ik kan het echt aanraden.

pas wel op met de deurgrepen, want daar kun je echt helemaal in los gaan en de prijzen gaan in schrikbarende sprongen omhoog.
hebben zelf gekozen voor dit systeem van in de grond het zgn potje dus draaimechanisme zodat we aan de zijkanten verder geen dingen meer op de deuren hebben en dat vind ik super mooi.
ook gewoon lekker tot aan het plafond doen, want de hoogte van het glas is eigenlijk niet een groot prijs verschil.
pi_78547934
quote:
Op zondag 28 februari 2010 11:50 schreef WRH het volgende:
gaan trouwens vanmiddag na het plinten leggen even ons fantasy films kistje ophalen zodat we vanavond wel aan de Lord of the Rings marathon kunnen beginnen
Doe je zo je best om het hele topic te laten zien dat je smaak hebt, verpest je het alsnog met één zinnetje...
pi_78548063
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Doe je zo je best om het hele topic te laten zien dat je smaak hebt, verpest je het alsnog met één zinnetje...
Je doet je bijnaam eer aan
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_78549175
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:26 schreef k_man het volgende:

[..]

lol, jaja, het kan verkeren.
maar we hebben als mp3 deurbel het fluitje van Kill Bill, zo weer goed ?
pi_78549535
Nou, vooruit dan maar...
pi_78814901
inmiddels weer flink wat gedaan alleen veel dingen die niet of nauwelijks goed op een foto te zien zijn. (die zijn er helaas ook vaak in dit soort topics)

nog eentje dan even bij avond:

boven heb ik inmiddels alle deuren geverfd met wit hoogglans en alle kozijnen. laatste is vooral vervelend werk maar levert wel een mooi rustig beeld op van mat witte nette kozijnen.
de trap naar de eerste verdieping is inmiddels weer helemaal mat wit geverfd, hij was al wit gemaakt ooit, maar tijdens het klussen en verbouwen flink beschadigd.
nu dus weer netjes. ook de paal en alle metalen onderdelen, dus alles is weer fris en schoon en wit.
maar op een foto levert dit dus nauwelijks verschil op.

Wel zorgt dit ervoor dat nu boven de overloop, onze tv hoek, echt af is.
we kunnen hier nu weer normaal gebruik van maken en hoeven er niet meer echt te wonen en te leven zoals we de laatste maanden deden.

en boven hebben we alle plinten en drempels gelegd, dus dat leverde dit soort altijd fijne klusjes op:

Ander goed nieuws;
de achterwand bij de spoelbak in de keuken is vrijdag geplaatst (zwart glimmend glas) maar heb ik nog niet op de foto gezet en de batterij is leeg, zal ik morgen nog even doen.

vandaag komen als het goed is ook de zwart wit foto's die we in de kamer gaan ophangen, dus zodra dat hangt kunnen we ook de apparatuur ophangen (moet beetje tegen elkaar gemeten worden) en kunnen we beneden alle kabeltjes gaan wegwerken.
pics volgen daarvan hopelijk morgen.
pi_78815781
Wat ik niet snap dat je beneden zulke dure materialen gebruikt en boven zo'n goedkoop (ogend) laminaatje neerplempt. Voor een paar euro meer is er ook nog wel wat mooier laminaat te koop.
pi_78815895
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:24 schreef BertusG het volgende:
Wat ik niet snap dat je beneden zulke dure materialen gebruikt en boven zo'n goedkoop (ogend) laminaatje neerplempt. Voor een paar euro meer is er ook nog wel wat mooier laminaat te koop.
kwestie van keuze; we hebben nogal een budget in het huis gepompt inmiddels en dan moet je gewoon wat dingen tegen elkaar afwegen.
goedkope vloer boven was dus 1 afweging, simpel.

(maar als je een andere vloer boven wilt sponsoren... feel free to pm!)
pi_78816574
Gaat er nou niemand iets zeggen over dat de plintjes NU AL GELEGD zijn???
(terwijl ze bij veel van ons na jaren nog steeds ergens - um - tja, waar liggen ze eigenlijk ook weer?)
Mijn complimenten!
En voor de rest ook - heel mooi en consequent (van) hoge kwaliteit - een inspiratie, echt!
pi_78816793
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:53 schreef Kwameisje het volgende:
lief staat nu te stralen
pi_78817167
Hebben jullie überhaupt wel spullen?
pi_78822117
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 14:58 schreef WRH het volgende:
inmiddels weer flink wat gedaan alleen veel dingen die niet of nauwelijks goed op een foto te zien zijn. (die zijn er helaas ook vaak in dit soort topics)

nog eentje dan even bij avond:

De eerste foto is geweldig mooi zeg hoe dat is ingericht.! Top!
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_78829125
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:24 schreef BertusG het volgende:
Goedkoop of niet, ik vind 't erg strak en mooi!
pi_78829717
Ik vind het ook een "beetje" zonde die vloer boven...
Er is genoeg wat er beter uitziet dan dit beuken. (zo ziet het eruit op de foto)
Maar inderdaad top dat de plinten al zijn gedaan en goed strak ook.

Beneden is het gewoon om te zoenen!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_78830417
Goed bezig hoor! Mooie lichte tv-ruimte ook. En beneden was al mooi.
(Ik ontdekte net dat ik je vergeten was te nomineren, dus dat heb ik alsnog even gedaan. Maat zo komen er elke keer topics bij, ik kan gewoon niet kiezen...)
pi_78842236
thanx voor de nominatie en iedereen natuurlijk ook succes, wij genieten erg van jullie topics en pics!(zal nog even door mijn actieve lijst gaan maar volgens mij mis ik niemand in de genomineerden)

de vloer boven, tja, natuurlijk vinden wij dat ook best jammer, het was dan ook geen snelle beslissing om voor goedkoop laminaat te gaan. bedoeling was eigenlijk om voor een mooie houten en bij voorkeur ruwe white wash te gaan maar gezien de oppervlakte, boven is circa 120 vierkante meter, was dat echt een behoorlijke hap uit het budget. dan moet je keuzes gaan maken en we wilden eigenlijk beneden geen consessies doen aan kwaliteit van materiaal en hoogwaardige afwerking. er moet nog veel meer gebeuren en op een bepaald moment moet je dan gewoon een keuze gaan maken. de vloer boven is dus gewoon gesneuveld in het lijstje en we hebben de best mogelijke goedkope optie genomen.
moet wel eerlijk zeggen dat hij er in het echt beter uitziet dan op de foto, maar dat is altijd natuurlijk

er zit ook echt verschil in inrichting boven en beneden. hoewel het overal lekker modern is, is het beneden wat strakker dan boven, boven zit net iets meer warmte in. de luxe boven komt van de wand- en plafond afwerking, die is gewoon identiek aan beneden en daar hebben we geen enkele consessie gedaan, ook niet in meubels. (die hopelijk deze maand of volgende maand eindelijk eens gaan komen, want dat werken met een pc op de grond zijn we ook wel zat)

nog even onze laatste aanwinst:

de foto's kwamen gister binnen en die gaan vanmiddag een plekje aan de muur vinden
pi_78843548
Schitterend huis!

Strak en minimaal, ook deels mijn smaak Jammer idd van dat beuken vloertje op de 1e verdieping. Voor 10 euro meer per strekkende meter kun je prachtig laminaat regelen, maarja keuzes.

De schilderijen vind ik ook minder, wel eens aan het kunstuitleen centrum gedacht? Kun je prachtige kunstwerken lenen/huren Zo kun je nog eens afwisselen.
pi_78843601
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:54 schreef Leonidas82 het volgende:

De schilderijen vind ik ook minder, wel eens aan het kunstuitleen centrum gedacht? Kun je prachtige kunstwerken lenen/huren Zo kun je nog eens afwisselen.
ja aan gedacht, heb jaren geleden heel lang schilderijen van de kunstuitleen gehad.
dit keer wilden we iets heel persoonlijks aan de wand hebben en iets zonder kleur, dus we zijn het zelf, in zwart wit
pi_78844149
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:53 schreef Kwameisje het volgende:
(terwijl ze bij veel van ons na jaren nog steeds ergens - um - tja, waar liggen ze eigenlijk ook weer?)
Mijn complimenten!
En voor de rest ook - heel mooi en consequent (van) hoge kwaliteit - een inspiratie, echt!

Thanks

net echt de laatste metertjes gedaan, dus helemaal af.
  zondag 7 maart 2010 @ 13:42:13 #279
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78845231
kweetutnie hoor.. Je hebt iig iets neergezet dat heel erg verschillend is tov wat het was. De oude bewoners zouden het niet meer herkennen.

Watisut dan...

ik houd best van strak, en ik ben ook van mening dat interieurs en exterieurs best en misschien wel juist heel goed elkaars tegenpolen kunnen zijn.

tis alleen... het lijkt net een showroom...Misschien dat het "leven" er nog in moet komen, maar dat mis ik toch wel een beetje...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_78858062
Die stoelen
De vloer tsja hier komt het er niet in al moet ik kweet niet wat voor laten
Maar voor de plinten
pi_78866901
Nounou mensen, smaken verschillen nou eenmaal. Ik hou zelf wel van strak (weet niet of ook zó strak) toevallig, maar buiten dat is het sowieso gewoon 100% verbeterd en echt mooi geklust!!! (Dat mag best gezegd worden )
  zondag 7 maart 2010 @ 22:25:09 #282
67725 Dulk
Taweret
pi_78867148
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:06 schreef WRH het volgende:

[..]

lol, jaja, het kan verkeren.
maar we hebben als mp3 deurbel het fluitje van Kill Bill, zo weer goed ?
gaaf een mp3 deurbel, waar heb je die vandaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
namaste
pi_78867953
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:54 schreef Leonidas82 het volgende:
Schitterend huis!

Strak en minimaal, ook deels mijn smaak Jammer idd van dat beuken vloertje op de 1e verdieping. Voor 10 euro meer per strekkende meter kun je prachtig laminaat regelen, maarja keuzes.
Als je, zoals WHR zegt, boven een oppervlakte van 120m2 hebt, is die 10 euro al snel 1200 euro...... EXTRA. En dan heb je nog steeds een laminaatvloer. Wil je echt hout, gooi er dan nog een paar tientjes per m2 bovenop. Dus ik snap dat budgettechnisch wel. Bovendien is een vloer vervangen vaak makkelijker dan de wnaden opnieuw stucen qua puinzooi-overlast.

Ik vind beneden echt super-fantastisch-geweldig (en dat terwijl ik helemaal niet van de strakke interieurs ben, maar die deuren ), boven heb ik nog niet een goed overzicht, maar komt vast goed

[ Bericht 5% gewijzigd door aloe_vera op 08-03-2010 03:00:29 ]
  maandag 8 maart 2010 @ 01:43:51 #284
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78874123
Er ligt vermoed ik nu een houten vloer op de bovenste verdieping?

Hoe kan iemand nu in vredesnaam laminaat boven hout verkiezen???? Al neemt iemand een grenen vloe. Hout is hout en daar kan mooi laminaat echt niet tegenop. Ook al neem je dat spul van een tientje duurder.
En idd, een tientje per m2 mer lijkt weinig. Mara als je het over grote aantallen hebt gaat dat wel HEEEEEL erg hard hoor.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_78876539
quote:
Op maandag 8 maart 2010 01:43 schreef klusfoobje het volgende:
Hoe kan iemand nu in vredesnaam laminaat boven hout verkiezen????
Dat vind ik zo flauw altijd....

Ik heb in bijna heel mijn huis een eiken vloer liggen van 2cm dik en in een nieuw stuk heb ik laminaat. Daar ben ik heel tevreden mee en het poetst een stuk gemakkelijker. Bovendien liggen die planken elke keer los, gaat er een hoop vuil in zitten etc etc.
Het laminaat zal heus nog wel een keer vervangen worden voor hout, maar ik had het gewoon even niet liggen die 6K.
In de tussentijd ben ik superblij met dat laminaat, ik erger me geen seconde, en met twee katten is het eigenlijk nog veel praktischer ook.
Dat "hout beter is" is gewoon aangepraat.
pi_78876625
Had je trouwens nog leuke barkrukken gevonden? Ben naar iets soortgelijks op zoek, maar dan in hoogte verstelbaar
pi_78876649
hout vinden wij zelf voor boven ook mooier, alhoewel we het laminaat wel erg makkelijk in gebruik vinden, dat is de discussie ook niet. (voorzover er een discussie is over onze vloer boven )
maar vind wel dat er erg makkelijk over andermans portemonee gesproken wordt.

om even een hele kleine indicatie te geven; de glazen deuren waren 1500 boven oorspronkelijk budget, erboven op dus, het toilet was 2000 boven oorspronkelijk budget. de eetkamer lamp was dan gelukkig weer 1000 onder oorspronkelijk budget, maar ok. zo kan ik nog wel even doorgaan.
en ondanks heel erg hard zoeken, heb ik helaas die geldboom in de tuin nog niet kunnen ontdekken.
maar het staat fokkers natuurlijk vrij om een geheel vrijblijvende donatie te doen hoor als de vloer boven nu echt heel erg stoort.

enough about de vloer boven wat mij betreft. de mp3 speler hebben we heel gewoon bij de praxis vandaan
en hij rouleert nu tussen 4 deuntjes, we hebben Kill Bill, The Adams familie, Bohemian Rapsody by the muppets (Animal die Mama schreeuwt) en een stukje uit Life of Brian. (are you a virgin, if it is not a personal question).
natuurlijk gaan we lekker cliche met Halloween en kerst en Pasen lekker bijpassende truttige deuntjes erop zetten, jaja, dat dan weer wel.

Voor nu de volgende dingen voor de enigszins korte termijn nog in het verschiet:
-de oude bank staat nog,dit wordt een zwarte hoekbank maar zolang de kat nog leeft wachten we daar even mee, kat is 17 en niet altijd meer even netjes, beetje zonde.

- eetkamer lamp is besteld, komt eraan.

- paneelgordijnen zijn we mee bezig, stapels staaltjes gezien en gevoeld, woensdag komt er weer iemand met een paar lappen, want van 2 cm bij 2 cm kan ik niet zien hoe dat er over bv een hele schuifpui uit gaat zien, dus we hebben gevraagd om lange lappen. verwacht dat het een zwarte streep wordt, zwart met transparant.
(maar als iemand een suggestie heeft waar we nog niet aan gedacht hebben...?)

- boven de walk in closet met dubbele wand, een semi dressoir voor de administratie en een boekenkast met verlichting (inmiddels begint de motivatie te komen, de boel is helemaal opgemeten en uitgedacht, maar we hadden even echt geen puf meer, dat rottige klussen met kerst in een stoffig koud huis met min10 buiten en geen verwarming aan ging ons niet in de koude kleren zitten, overal sfeer lichtjes om je heen en iedereen aan eeh kerstdiner, sta je zelf met 2 dikke truien die # rachels tegen het plafond te schroeven, echt niet leuk)

- stoeltjes en nieuwe tafel voor studeerkamer boven zijn besteld, komen deze maand en volgende maand

de kasten gaan we natuurlijk bijhouden hier, daarna hopen we in de zomer / eind zomer door te kunnen stomen naar de badkamer die zo mogelijk nog erger is. denk roze tulpjes, een oud bad en heel veel lelijke vieze tegeltjes dus dat kan wel wat gebruiken
pi_78876688
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat met die pui, wij moeten zelf ook nog iets van raambekleding over 13m glazen pui.
pi_78876726
quote:
Op maandag 8 maart 2010 07:04 schreef lezzer het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat met die pui, wij moeten zelf ook nog iets van raambekleding over 13m glazen pui.
die pui vind ik ook echt heel moeilijk, omdat het zo'n groot vlak is, erg eng vind ik dat om iets voor uit te zoeken. wel hebben we bedacht dat we voor iets willen gaan dat transparant is en het verduisteren met een rolluik aan de buitenkant gaan doen, leek ons beste alternatief.
pi_78876745
Wij gaan waarschijnlijk voor vouwgordijnen (maar dat past ook beter bij ons huis dan bij het jouwe denk ik), en het voordeel daarvan is dat ze omhoog kunnen dat de katten er niet in gaan hangen.
Die paneelgordijnen lijkt me ook erg mooi.
pi_78876781
update picture time!

doorkijkje hal en gang de dag van de overdracht:

doorkijkje hal en gang nu:
-

zitkamer dag van de overdracht:

zitkamer nu (jaha, de snoeren moeten nog weggewerkt worden...)
-

erker gedeelte dag van de overdracht:

en nu:

eetkamer, dag van de overdracht, let op de prachtige steenstrips:

eetkamer nu:
-

nog stukje eetkamer met de muur en deuren duidelijker:

en nu:

-

doorkijkje naar de keuken, dag van de overdracht:

doorkijkje nu, kan van verder omdat er nu glas zit:
-
pi_78876815
quote:
Op maandag 8 maart 2010 06:27 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik heb in bijna heel mijn huis een eiken vloer liggen van 2cm dik en in een nieuw stuk heb ik laminaat. Daar ben ik heel tevreden mee en het poetst een stuk gemakkelijker. Bovendien liggen die planken elke keer los, gaat er een hoop vuil in zitten etc etc.
Het laminaat zal heus nog wel een keer vervangen worden voor hout, maar ik had het gewoon even niet liggen die 6K.
In de tussentijd ben ik superblij met dat laminaat, ik erger me geen seconde, en met twee katten is het eigenlijk nog veel praktischer ook.
dat zeker (daarom hebben wij het ook op de bovenverdieping).
pi_78876865
Erg mooi gedaan hoor die lederen stoelen (volgens mij van boven) waar heb je die vandaan?
Vind ze zo mooi!
Die schilderijen en huge plantenpot wilde dat ik het kwijt kon
Wat de paneelgordijnen betreft ik zou gaan voor een motief erin (heel dun met wit een silhoue)t maar dan alleen als je weet dat je dat niet zat wordt.
In onze vorige woning hadden we een silhouet in doorkijkstof was ook mooi .
pi_78882117
quote:
Op maandag 8 maart 2010 06:55 schreef WRH het volgende:
- paneelgordijnen zijn we mee bezig [...] verwacht dat het een zwarte streep wordt, zwart met transparant.
(maar als iemand een suggestie heeft waar we nog niet aan gedacht hebben...?)
Een suggestie? Ik zou niet durven... en ik kan me niet voorstellen dat jullie ergens "niet aan gedacht hebben", maar misschien toch:
denk er aan dat als het buiten donker is (of rolluik), dan is zwart niet meer transparant, hoe dun ook. Dus als je dat transparante idee wilt laten overheersen, zou ik maar een dun zwart streepje nemen. Misschien een beetje een random/wiebelstreepje, ter "verzachting" van het geheel, in aansluiting op de oer-vloer (die ik PRACHTIG vind!!)?
  maandag 8 maart 2010 @ 12:15:52 #295
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78883843
quote:
Op maandag 8 maart 2010 06:27 schreef lezzer het volgende:

[..]

ik snapje helemaal hoor! het kost bergen met geld die wel eerst ff verdiend moeten worden. Dat bedoelde ik ook niet.

Tis ene kwestie van smaak... en als ik je posting lees deel je die smaak schijnbaar want je geeft aan dat het laminaat een tijdelijke oplossing is.

De praktijk wijst overigens uit dat niets zo permanent is als een tijdelijke oplossing

maar in ieder geval en dus... ieder moet nemen wat hij of zij het mooist haalbare vind binnen zijn of haar budget. Vooral dat laatste....
  maandag 8 maart 2010 @ 12:20:48 #296
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78884055
quote:
Op maandag 8 maart 2010 06:55 schreef WRH het volgende:
..hele toelichting en uitleg...
Het is, ongeacht wat de smaak van een ander is, echt ENORM verbeterd! Zeker als je de voro en na pics naast elkaar zet.

Wat ik me afvraag, in welke mate hebben jullie last van "galm" in het huis/ woonkamer ? Ik zie namelijk weinig tot geen dempende materialen.
pi_78884113
Wat leuk die voor en na foto's! Zo zie je maar dat van elk oudbollig ding iets moois gemaakt kan worden! Echt: wow!!! Wat een metamorfose! Zoooo veel beter nu! (Je wordt dus een concurrent van ML-etje voor de vraag op wie ik moet gaan stemmen )
pi_78884238
Mooi geworden WRH en Lorne . Complimenten!

Vooral de glazen deuren zijn om te kwijlen .
pi_78889608
MI=tje, hebt PM!
wel grappig, voor boven hebben we inderdaad een gordijn uitgezocht dat behoorlijk transparant wit / creme is, met een mini motiefje erin

super meedenken, dat smalle streepje in de paneelgordijnen, had er nog niet aan gedacht dat het rolluik echt wel invloed gaat hebben op de transparantie van de gordijnen.
we wachten nu op een staaltje van wat we bedacht hadden, een iets grotere lap, hopen dat we het dan een beetje kunnen inschatten, maar eng vind ik het wel, om daarover te beslissen.

galm etc hebben we absoluut niet. de vloer is misschien wel hard maar er ligt in de zithoek een koe (dood, dat dan nog wel) maar ook zonder hadden we dat niet. best wel jammer, was vast leuk geweest met piano spelen

de glazen deuren zijn we helemaal verliefd op, hadden nooit gedacht dat het zo'n verschil zou maken.

we noemen de vloer beneden zelf trouwens ook de oer-kasteelvloer.
het komt helaas niet echt over op de foto's maar er zit iets meer kleur en tint in, het is niet echt wit-wit, maar er zitten heel veel pure dingen in, zoals veel butsen, scheurtjes, kleurverschillen en gewoon echt lekker steen.
denk zelf dat het ook heel goed zou passen in een landelijke of traditionele inrichting.
(en het goeie nieuws, deze vorm bleek goedkoper dan de glanzende versie)

ohja, tijdelijk, ja definieer tijdelijk
dat probleem hebben wij ook, natuurlijk willen we nog veel meer in de toekomst maar er zal altijd wel wat te wensen over blijven, anders is het ook niet leuk.

we zijn al een flinke stap terug gaan in verhouding met de oorspronkelijke plannen.
er zou nl deze zomer een leuke aanbouw staan, tekeningen klaar, bouwvergunning binnen, grond onderzoek gedaan, alles klaar om te starten.... economische crisis...
dan is het niet leuk om zelfstandig te zijn, want we durfden in 1 klap niet te veel risico's meer te nemen.
dus alles op een laag pitje gezet, bouwvergunning verlengd en alleen binnen gedaan.
dus ons wenslijstje is voor dit jaar nog de badkamer en liefst de voortuin, hopelijk volgend jaar de tuin achter (zo'n hekel aan grasmaaien...) en dan hopelijk daarna toch nog de aanbouw.
je weet maar nooit!
  maandag 8 maart 2010 @ 16:09:50 #300
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78893506
zelfstandige ?

mwah, zoalng je zelf niet teveel kunt klussen is het wel goed.

Zodra je de ruimte hebt om alles zelf te doen moet je je pas achter de oren gaan krabben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')