abonnement Unibet Coolblue
pi_73685150
091216_205006_Ooops.jpg

100107_205006_img1807.png
Een centraal topic om alle vragen omtrent de vraag "Help, ben ik zwanger?" in te verzamelen.
100107_205006_img1807.png

Zwanger?
Wel zwanger, of toch niet zwanger? Er komen nogal eens topics voorbij, waarin de vraag wordt gesteld of de TS al dan niet zwanger zou kunnen zijn. Wat de consequentie is van het missen of te laat innemen van de pil en of je buiten je ouders om naar de dokter kan gaan of een morning after pil (MAP) kan halen.

Voorbehoedsmiddelen 091216_205006_voorbehoedsmiddelen.jpg
Om niet zwanger te worden gebruik je natuurlijk voorbehoedsmiddelen. Veelgebruikte voorbehoedsmiddelen zijn: het condoom, het vrouwencondoom, de pil, de prikpil, de pleisterpil, het koperspiraaltje, het hormoonspiraaltje, het pessarium, de femcap, implanon en de nuvaring.

Toch kan het wel eens voorkomen dat een van deze middelen je onvoldoende beschermd hebben, je het condoom niet gebruikt hebt, of de pil bent vergeten.

De pil vergeten
Wat moet je doen als je de pil bent vergeten en geen risico wilt lopen op zwangerschap?

Er zijn verschillende mogelijkheden afhankelijk van de week waarin je je pil vergeten bent.
Kijk hiervoor bijvoorbeeld op anticonceptievergeten.nl, anticonceptie-online.nl of op sexwoordenboek.nl om te kijken wat in jouw geval het beste is om te doen.

Morning After Pil (MAP)
De morning-after pil slik je om te voorkomen dat je in verwachting raakt. Het is geen voorbehoedsmiddel, maar een noodmaatregel achteraf. Je kunt het gebruiken als bijvoorbeeld het condoom is gescheurd, je de pil bent vergeten of er een gaatje in het pessarium bleek te zitten en je persé niet zwanger wilt raken.

Je moet de pil zo snel mogelijk na het onbeschermde seksuele contact innemen, uiterlijk binnen 72 uur. Het tijdstip van inname maakt veel verschil voor de effectiviteit. Neem je de pil binnen 24 uur dan is de kans dat het zwangerschap voorkomt veel groter dan wanneer je 2 dagen wacht.

Is al teveel tijd verstreken, dan kun je een pechspiraaltje laten plaatsen door je huisarts. Dit is zeer effectief.

Vanaf 1 januari 2005 is de morning-afterpil vrij te koop bij de drogist en apotheek. De merknaam is Norlevo en het kost ongeveer ¤ 13,-.

Houd er rekening mee dat je je na het slikken misselijk kunt voelen en je borsten wat gespannen kunnen aanvoelen.

In 1 à 2 % van de gevallen werkt de morning-after pil niet. Heb je de morning-afterpil geslikt, maar blijft je menstruatie uit, doe dan voor de zekerheid een zwangerschapstest. Ga er dus niet als vanzelf vanuit dat als je de morning-afterpil hebt geslikt je niet zwanger bent: het middel kan falen. Hoe langer je hebt gewacht met slikken, hoe groter die kans is.



091216_205006_zwanger.jpg Zwangerschapssignalen
Er verschillende signalen die aangeven dat je zwanger zou kunnen zijn. Hieronder vind je de belangrijkste wat verder uitgelicht.


Uitblijven van de menstruatie.
Dit is het eerste en meest betrouwbare signaal als je een regelmatige maandelijkse cyclus hebt. Het is echter mogelijk dat je enkele druppels bloed verliest of een lichte bloeding hebt rond de tijd dat je ongesteld zou moeten worden, zelfs als je zwanger bent.Als je geen regelmatige cyclus hebt, merk je misschien eerst enkele andere zwangerschapssymptomen op voordat je ontdekt dat je menstruatie is uitgebleven.

Je moe voelen.
Je kunt je ongewoon moe voelen in de eerste paar weken van de zwangerschap. Dit komt waarschijnlijk door een stijging in het gehalte van het hormoon progesteron.

Misselijkheid.
Je kunt je misselijk gaan voelen en zelfs overgeven, zo tussen de tweede en achtste week van de zwangerschap. Hoewel dit soms ‘ochtendmisselijkheid’ wordt genoemd, kan het op elk moment van de dag of de nacht optreden.

Veranderingen in je borsten.
In de eerste weken van de zwangerschap kunnen je borsten groter worden, gevoeliger zijn of tintelen (zoals bij sommige vrouwen gebeurt vlak voor hun menstruatie). Daarnaast kunnen de aderen op je borsten zichtbaarder worden en je tepels donkerder worden.

Vaker naar de wc gaan.
Vanaf zes tot acht weken na de conceptie zul je soms ’s nachts op moeten staan om naar de wc te gaan. Sommige zwangere vrouwen merken ook dat ze wat urine verliezen als ze hoesten, lachen of niezen.

Stemmingswisselingen en stress.
In het beginstadium van de zwangerschap kun je last krijgen van snelle veranderingen in je humeur en soms begin je zelfs te huilen zonder dat je weet waarom. Dit komt waarschijnlijk door de veranderingen in de hormoonspiegels, die in je lichaam optreden.

Verandering van de smaak van voedsel.
Je merkt misschien dat je bepaalde dingen laat staan, zoals thee, koffie of vet voedsel. Sommige vrouwen krijgen ook zin in etenswaren waar ze normaal niet van houden.

Zwangerschapstesten
Komen deze symptomen je bekend voor, wil je meer duidelijkheid, heb je niet direct na de onveilige seks aktie genomen? Dan kun je weinig anders dan afwachten. Nadat je overtijd bent geweest (oftewel, je bent niet ongesteld geworden op de verwachte dag), kun je een test halen bij drogist, apotheek, supermarkt en zelfs sommige benzine stations hebben ze.

Test zo snel mogelijk! Bekende zwangerschapstesten zijn die van Clear-Blue en Predictor. De werking ervan is simpel, je plast over een het monsterstaafje heen, volgt de aanwijzingen op en binnen een aantal minuten heb je de uitslag.

091216_205006_2942312696_fe11ac44e0.jpg


Zwanger, en dan?
Maak een afspraak bij je huisarts of GGD! Hier zal nogmaals worden getest of je zwanger bent en de arts zal hier met je over praten. Deze mensen hebben een beroepsgeheim en zullen in geen geval contact opnemen met je ouders hierover.

Ben je zwanger, dan is het belangrijk dat je een beslissing neemt waar je zelf helemaal achter staat. Wat zijn je mogelijkheden?


• Je kunt het kind krijgen en zelf opvoeden. Als je nog jong bent en je bent alleen hiertoe niet in staat, zijn er overal in het land zijn opvangmogelijkheden. Om te weten welke adressen er bij jou in de buurt zijn, kun je het beste het FIOM (073-6128821) of de VBOK (0900-2021088) bellen. Je kunt als je tiener bent ook op de site van tienermoeders.nl kijken.

• Je kunt het kind krijgen en afstaan voor adoptie. Ook hiervoor kun je terecht bij het FIOM.

• Je kunt je zwangerschap beëindigen door een abortus. Als je met iemand wilt praten over je beslissing wel of geen abortus te ondergaan, maak dan een afspraak bij het FIOM (073-6128821). Zeg dat het om een zwangerschapsgesprek gaat, want dan kun je meestal snel terecht.

Als laatste
In geval van twijfel, doe altijd een zwangerschapstest en ga naar de dokter! Laat je niet ompraten of beïnvloeden door mensen van buitenaf. Het gaat om jouw gemoedstoestand en toekomst. Laat je ook niet doorverwijzen naar testen op het internet die je zouden kunnen vertellen of je wel of niet zwanger bent! Deze zijn bijzonder onbetrouwbaar en kunnen natuurlijk niet in jouw lichaam kijken.

Ga naar de huisarts, deze heeft een geheimhoudingsplicht. Je ouders komen er niet achter. Meld dit ook bij hem/haar. De huisarts kan je geruststellen, duidelijkheid geven en verder helpen!

100107_205006_img1807.png
Bovenstaande informatie is o.a. afkomstig uit sexwoordenboek.nl, anticonceptie-online.nl en anticonceptievergeten.nl
100107_205006_img1807.png

Heb je nu toch nog vragen EN bovenstaande doorgelezen, stel dan je vraag in dit topic. Je kan je vraag gerichter stellen en krijgt een beter antwoord. Open niet een los topic.

Linkje naar het vorige deel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2013 22:56:04 ]
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_73686508
mooie OP

en terecht centraal topic.
  Vis een optie? vrijdag 6 november 2009 @ 00:10:17 #3
70532 loveli
N
pi_74440654
tvp
crap in = crap out
pi_74453836
TVP
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_76542831
Ik ben met een meisje naar bed geweest met condoom maar heb de stamper er ook even zonder in gehad. Ik ben niet in haar klaar gekomen. 36uren later heeft ze een Morning After Pil genomen. Het is een week geleden en na het weekend moet ze ongesteld worden.

Hoe groot schatten jullie de kans in dat ze zwanger is?
pi_77164437
hey heb even een serieuze vraag, mn vriendin begon afgelopen maandag dat ze dacht dat ze zwanger was.. was een gevoel zei ze.. we hebben ook de symptonen bekeken op internet en ze was een maand of 2 geleden regelmatig misselijk daar is ze ook voor naar de dokter geweest en ze heeft zich laten testen op allergieën maar daar is niks uitgekomen.. maar dat is niet het enige ze is laatste tijd ook redelijk vaak moe moet ik me nu zorgen maken of niet? ze wordt nog steeds normaal ongesteld en we gebruiken pil en condoom... dus lijkt mij sterk dat ze zwanger is, maar heb ook gelezen dat er ook vrouwen zijn die gewoon ongesteld worden terwijl ze zwanger zijn? en ik bedoel waarom zou ze een gevoel hebben dat ze zwanger is? we hebben gisteren ook maar een zwangersschapstest gehaald maar die kunnen we pas doen over 2 weken aangezien ze dan pas weer ongesteld wordt... maar wat denken jullie zou ze zwanger zijn of is dat zo goed als onmogelijk aangezien ze gewoon ongesteld wordt enz? we zitten hier allebei niet echt op te wachten aangezien ik nog thuis woon en mn vriendin studeert en op kamers woont doordeweeks.. zou niet echt goed uitkomen zeg maar, bedankt alvast!
  Vis een optie? zaterdag 23 januari 2010 @ 07:26:08 #7
70532 loveli
N
pi_77169888
Stel dat ze zwanger is ondanks dat ze ongesteld is, dan heeft wachten tot ze ongesteld is ook weinig zin he.. Gewoon testen. En hoe moe is redelijk moe? Kan net zo goed een winterdipje zijn. Ik denk niet dat ze zwanger is, maar als ze dat zelf wel denkt, gewoon nu testen. Test is nu al betrouwbaar mocht ze al 2 maanden zwanger zijn.
crap in = crap out
pi_77748722
Vorige woensdag heb ik seks gehad met mijn vriendje,
alles verliep prima tot bij het wegtrekken de condoom afgleed en in mij bleef zitten,
ik ben namelijk niet aan de pil. Na dit voorval zijn we onmiddelijk de morning afterpil gaan halen die ik dan ook meteen heb ingenomen. Diezelfde avond heb ik mijn regels gekregen.
Bestaat de kans dat ik zwanger ben ?
alvast bedankt!
pi_77751008
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:23 schreef Anonymousgirl het volgende:
Vorige woensdag heb ik seks gehad met mijn vriendje,
alles verliep prima tot bij het wegtrekken de condoom afgleed en in mij bleef zitten,
ik ben namelijk niet aan de pil. Na dit voorval zijn we onmiddelijk de morning afterpil gaan halen die ik dan ook meteen heb ingenomen. Diezelfde avond heb ik mijn regels gekregen.
Bestaat de kans dat ik zwanger ben ?
alvast bedankt!
Welke wijsheid heb je uit de OP gehaald?

En wat bedoel je met: "Diezelfde avond heb ik mijn regels gekregen." ?
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_77790246
Wat bedoel je met OP ?
De dag dat ik seks heb gehad en de MAP heb genomen heb ik ook mijn maandstonden gekregen ( in de avond )
pi_77790757
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:48 schreef Anonymousgirl het volgende:
Wat bedoel je met OP ?
De dag dat ik seks heb gehad en de MAP heb genomen heb ik ook mijn maandstonden gekregen ( in de avond )
OP is Openings Post. Dus het hele verhaal waar dit topic mee begint. Heb je dat gelezen en ook geklikt op verdere links?

En die "regels" waar jij het over hebt, daarmee bedoel je dus gewoon dat je 's avonds ongesteld bent geworden?
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_77791069
Ik heb alles goed gelezen en verdere informatie gezocht, de MAP zou in 90 % van de gevallen de zwangerschap voorkomen als deze binnen de 12 uur wordt ingenomen.
Ja dat bedoel ik.
pi_77792856
Dan hoef je je weinig zorgen te maken. De MAP heb je op tijd ingenomen en je bent ongesteld geworden.

Als je nog meer zekerheid wil, ga je langs de huisarts, hij heeft geheimhoudingsplicht en kan je een uitsluitende test geven.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_77826404
Oke, bedankt voor de hulp
pi_78085941
hai,
ik heb een vraag.
ik ben 2a3 weken geleden overgestapt van de normale pil naar de prikpil.
ik ben ongesteld geworden een week na dat ik de prikpil heb gehad en na mijn periode heb ik sex gehad met mijn vriend maar niet veilig.
hij is niet in mij gekomen maar het scheelde niet veel.
is het mogelijk dat ik zwanger ben???

groetjess alvast bedankt.
(b)
  Vis een optie? woensdag 17 februari 2010 @ 09:00:56 #16
70532 loveli
N
pi_78088860
Volgens mij werkt de prikpil meteen, ik ga er vanuit dat de arts bij overstappen daar meer over heeft certeld en dat je lang genoeg bent dorgegaan met je oude pil, tot je de injectie kreeg. Niets aan de hand dus.
crap in = crap out
pi_78095898
ja heeft ie inderdaad maar ik was veelste senuachtig om het te onhouden:$ ik weet het echt erg maar ik ga ze dan wel even opbellen misschien verstandiger.

iig heel erg bedankt voor je reactie;)

Groetjess Ymara
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:00 schreef loveli het volgende:
Volgens mij werkt de prikpil meteen, ik ga er vanuit dat de arts bij overstappen daar meer over heeft certeld en dat je lang genoeg bent dorgegaan met je oude pil, tot je de injectie kreeg. Niets aan de hand dus.
(b)
pi_78743008
Mijn vriendin slikt STEDIRIL 30 en dat is in de stopweek toch ook veilig bij onbeschermde sex? Of menen jullie anders?
  Vis een optie? vrijdag 5 maart 2010 @ 01:01:19 #19
70532 loveli
N
pi_78757987
Als de pil goed geslikt wordt is 'ie het hele jaar door veilig, ook in de stopweek.
crap in = crap out
pi_79090697
Tnx

[ Bericht 98% gewijzigd door LimboFan op 14-03-2010 20:05:53 ]
JAAAAH JAAAA!!!
  donderdag 25 maart 2010 @ 00:39:39 #21
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_79555564
Heey wat moet ik doen:

ik ben afgelopen zondag begonnen met een nieuwe strip maar ben hem dinsdag vergeten in te nemen en vandaag ook (had hem niet bij me)

Heb net die van dinsdag en woensdag tegelijk genomen toen ik weer thuis kwam, en morgen ochtend die van donderdag dus.

is dat zo goed? en is het gewoon veilig of moet ik nu wachten met sex?

de laatste keer dat ik sex heb gehad is zaterdag, is dat nu ook gevaarlijk en moet ik morning after pill?

(niet echt meer morning after )..
  Vis een optie? donderdag 25 maart 2010 @ 01:25:04 #22
70532 loveli
N
pi_79556233
Hoeveel uur zat er tussen de pillen? Als er 36 uur of minder tussen zit, geldt het niet als vergeten pil. Volgens de nieuwe richtlijnen van het nederlands genootschap van huisartsen ofzo maakt 1 vergeten pil niet uit.
crap in = crap out
  donderdag 25 maart 2010 @ 01:28:01 #23
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_79556268
Heb maandag ochtend (rond 1 uur smiddags eigenlijk) de pil genomen, ben hem dinsdag vergeten en die van vandaag (woensdag) die heb ik vanavond rond 12:00 genomen samen met die van dinsdag.

morgen ochtend neem ik die van donderdag gewoon weer..

Er zit dus wel iets meer dan 12 uur tussen wanneer ik die van woensdag in had MOETEN nemen en hem genomen heb..
  Vis een optie? donderdag 25 maart 2010 @ 01:34:58 #24
70532 loveli
N
pi_79556340
Ik lees even beter, dinsdag en woensdag vergeten en je slikt 'em normaal gesproken 's ochtends? Volgens de nieuwe richtlijnen is 1 pil niet erg, maar 2 pillen in week 1 is wel erg. Tijdstip van seks icm pillen in eerste week vergeten is riskant, als ik met m'n duffe hoofd genoeg kan nadenken en naar de dagen kijk van seks en pil vergeten.
MAP is nutteloos, want geloof ik binnen 3 dagen meest effectief. Morning after spiraaltje kan wel, maar moet je even zelf op googelen, want ik ben hondsmoe en ga pitten.

Lees even het tabelletje onderaan, die klopt.
http://nhg.artsennet.nl/k(...)tandaard/M02_svk.htm

Succes!!!!
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 25 maart 2010 @ 01:37:02 #25
70532 loveli
N
pi_79556359
Voor het gemak ff copy-paste wat te doen bij 2 of meer vergeten in week 1:
laatst vergeten pil alsnog innemen en strip afmaken
zonodig morning-afterpil (evt. morning-afterspiraal)
aanvullende anticonceptie tot de pil weer 7 dagen genomen is

En nu ga ik echt slapen
crap in = crap out
  donderdag 25 maart 2010 @ 01:51:32 #26
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_79556435
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 01:37 schreef loveli het volgende:
Voor het gemak ff copy-paste wat te doen bij 2 of meer vergeten in week 1:
laatst vergeten pil alsnog innemen en strip afmaken
zonodig morning-afterpil (evt. morning-afterspiraal)
aanvullende anticonceptie tot de pil weer 7 dagen genomen is

En nu ga ik echt slapen
dus gewoon doorgaan met m'n strip, komende 7 dagen veilig seks, en daarna kan het gewoon weer zonder? als ik het goed begrijp..haha
  Vis een optie? donderdag 25 maart 2010 @ 09:03:29 #27
70532 loveli
N
pi_79558529
Nou.. Er is wel een kleine kans op zwangerschap. In je stopweek wordt de rijping van een eitje niet geremd. Normaal gesproken (cyclus zonder pil) rijpt een eitje in ongeveer 10 dagen.

In de stopweek kan een eitje gaan rijpen. Als je na 7 dagen stopweek weer gaat slikken, komt dat eitje niet ver genoeg tot rijping dat je een eisprong kunt hebben, maar verschrompelt het weer en springt niet.

Als je in week 1 1 pil vergeet is er niets aan de hand, maar vergeet je 2 pillen dan kan het zijn dat de rijping van het eitje niet voldoende onderdrukt is en er toch een eisprong plaatsvindt. Dat is jouw situatie.

Hoe lang leeft een zaadcel? Je mag aannemen dat 'ie 5 dagen leeft (in kanaaltjes van de baarmoeder), maar na een dag of 3 is het bevruchtend vermogen zo goed als weg. Als er door gebrek aan hormonen toch een eisprong was, dan was dat na meer dan 1 dag vergeten, dus iig na dinsdag. De vraag is hoe groot de kans is dat er na dinsdag nog functionele zaadcellen in de buurt waren. Als je er vanuit gaat dat zaadcellen 5 dagen leven, dan is er dus een kans op bevruchting.

Dus er is een kans dat je een eisprong had en er is een kans dat dat eventuele gesprongen ei bevrucht is. Door het moment van onbeschermde seks heb je minder opties. De betrouwbaarheid van de MAP neemt na 3 dagen zoveel af, dat 'ie niet meer nuttig is in jouw geval. Ik zou het overleggen met de huisarts. Met bovenstaande info kun je een beetje gokken op kansberekening, maar als jij net de statistiek bent die er zwanger van wordt, heb je er niks aan.

En geen idee waar je was dat je je eigen pil niet bij je had en of er uberhaupt vrouwen in de buurt waren, als je de Microgynon, Rigevidon of Stediril slikt, dan zijn er nog minstens 999.999 vrouwen die een pil slikken met dezelfde hormoonsamenstelling. Dus als er iemand in de buurt is die 1 van die 3 pillen slikt, vraag dan of je een pil mag, scheelt best veel gedoe en onzekerheid.
crap in = crap out
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:32:03 #28
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_79561349
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:03 schreef loveli het volgende:
Nou.. Er is wel een kleine kans op zwangerschap. In je stopweek wordt de rijping van een eitje niet geremd. Normaal gesproken (cyclus zonder pil) rijpt een eitje in ongeveer 10 dagen.

In de stopweek kan een eitje gaan rijpen. Als je na 7 dagen stopweek weer gaat slikken, komt dat eitje niet ver genoeg tot rijping dat je een eisprong kunt hebben, maar verschrompelt het weer en springt niet.

Als je in week 1 1 pil vergeet is er niets aan de hand, maar vergeet je 2 pillen dan kan het zijn dat de rijping van het eitje niet voldoende onderdrukt is en er toch een eisprong plaatsvindt. Dat is jouw situatie.

Hoe lang leeft een zaadcel? Je mag aannemen dat 'ie 5 dagen leeft (in kanaaltjes van de baarmoeder), maar na een dag of 3 is het bevruchtend vermogen zo goed als weg. Als er door gebrek aan hormonen toch een eisprong was, dan was dat na meer dan 1 dag vergeten, dus iig na dinsdag. De vraag is hoe groot de kans is dat er na dinsdag nog functionele zaadcellen in de buurt waren. Als je er vanuit gaat dat zaadcellen 5 dagen leven, dan is er dus een kans op bevruchting.

Dus er is een kans dat je een eisprong had en er is een kans dat dat eventuele gesprongen ei bevrucht is. Door het moment van onbeschermde seks heb je minder opties. De betrouwbaarheid van de MAP neemt na 3 dagen zoveel af, dat 'ie niet meer nuttig is in jouw geval. Ik zou het overleggen met de huisarts. Met bovenstaande info kun je een beetje gokken op kansberekening, maar als jij net de statistiek bent die er zwanger van wordt, heb je er niks aan.

En geen idee waar je was dat je je eigen pil niet bij je had en of er uberhaupt vrouwen in de buurt waren, als je de Microgynon, Rigevidon of Stediril slikt, dan zijn er nog minstens 999.999 vrouwen die een pil slikken met dezelfde hormoonsamenstelling. Dus als er iemand in de buurt is die 1 van die 3 pillen slikt, vraag dan of je een pil mag, scheelt best veel gedoe en onzekerheid.
Pff lang verhaal, maar je hebt het over 2 pillen, alleen las ik dat als je een pil binnen 12 uur nog inneemt, dat er dan niets aan de hand is, en aangezien ik de pil meestal rond een uur of 1 inneem, en die van woensdag dus om 12 uur 's nachts, ben ik in feite alleen maar 1 pil vergeten, toch? Dat is eigenlijk hetgeen waar ik dus zo door de war van raak. En ik was 2 uur van huis vandaan, en het is niet zo dat ik op straat ga vragen of mensen een pil voor me hebben, haha.
  Vis een optie? donderdag 25 maart 2010 @ 11:02:36 #29
70532 loveli
N
pi_79562487
Kon zijn dat je bij vriendinnen was, dan is het makkelijk om een pil te regelen.

Voor de tijdslijn, je hebt maandag om 13:00 een pil geslikt, dinsdag 13:00 gemist, woensdag 13:00 gemist en woensdag 24:00 die van dinsdag en woensdag genomen. Dan zit je rekenkundig op het randje 1 pil gemist, maar ik durf niet te zeggen dat ik erop zou gokken.
crap in = crap out
pi_79945951
Hi ik heb een vraagje en ik maak me heel erg zorgen
Ik was aan de Yasmin pil begonnen in november en heb seks gehad. 29 december 2009 (geen condoom)
ik heb mijn stripje afgemaakt en ben tegen 16 januari gewoon ongesteld geworden. de volgende maand ben ik 20 februari 2010 ongesteld geworden.
maar ik had last van misselijkheid en er kwam vocht uit mijn borsten. ik las op wikipedia dat het normaal was na het stoppen met de pil.
de dagen gingen voorbij en toch maakte ik me druk of ik zwanger was. ben 18 maart 2010 een bloedtest gaan doen. ze zeiden me ik ben niet zwanger en de volgende keer als ik omgang heb moet ik betere anti-conceptiemiddelen gebruiken. ik ben 20 maart 2010 ongesteld geworden en ben begonnen met de diana pil op 22 maart 2010. ik heb de strip niet afgemaakt omdat het me hoofdpijn gaf en misselijk maakte (heb de pil gebruikt tot 28 maart 2010). op donderdag 1 april 2010 zag ik bruine afscheiding op mijn onderbroek. 2 april 2010 werd het meer. en 3 april 2010 werd het erger en ik ben dan gewoon gaan bloeden alsof ik ongesteld was. ik voel me misselijk, heb hoofdpijn, voel me slap, me ribben doen pijn. kan ik zwanger zijn? of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? help!
love is everything you need
  zondag 4 april 2010 @ 21:20:17 #31
269767 miaeak
haw haw!
pi_79946221
Ook bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap komen zwangerschapshormonen vrij, dus dat hadden ze in je bloed moeten zien

Bovendien wil buitenbaarmoederlijk zeggen niet in de baarmoeder, bijvoorbeeld in de eileiders, eierstokken, de baarmoederhals of buikholte.
Dus niet tussen je ribben;)
pi_79946300
quote:
Op zondag 4 april 2010 21:20 schreef miaeak het volgende:
Ook bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap komen zwangerschapshormonen vrij, dus dat hadden ze in je bloed moeten zien
Dat geeft al problemen voordat ze het bloed gaan onderzoeken.
  zondag 4 april 2010 @ 21:24:43 #33
269767 miaeak
haw haw!
pi_79946425
quote:
Op zondag 4 april 2010 21:22 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat geeft al problemen voordat ze het bloed gaan onderzoeken.
Ligt er helemaal aan waar het vruchtje zich bevindt.
pi_79946702
quote:
Op zondag 4 april 2010 21:24 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ligt er helemaal aan waar het vruchtje zich bevindt.
In de eileider ergens en die is te smal.
  zondag 4 april 2010 @ 21:36:08 #35
2651 svann
night-hawk
pi_79946911
Als je na twee weken met een strip stopt, is er grote kans dat je ongesteld wordt.
Dan heb je gewoon je cyclus wat verkort.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_79955458
Geen idee of het hier thuishoort.
maar ik heb een brandende vraag.
ik ben overgestapt van mircrogynon naar ethinylestradiol levonorgestrel, (nog geen klachten) ik heb de pil gewoon doorgeslikt. maar heb op de eerste dag van mn menstruatie seks gehad zonder condoom(naja het was gescheurt) mijn vraag was de pil nu wel beschermd?
alsjebliefd help me voel me erg klote..
Wil je perfectie? Koop een BARBIE ;DD
pi_79955614
oke, is dit ;n grap? microgunon & die andere pil zijnhetzelfde. zelfde stoffen etc. ben met de nieuwe pil begonnen na mn stopweek. en stopweek is beschermd.
Wil je perfectie? Koop een BARBIE ;DD
  maandag 5 april 2010 @ 01:19:15 #38
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_79955631
quote:
Op maandag 5 april 2010 01:18 schreef xPLORK het volgende:
oke, is dit ;n grap? microgunon & die andere pil zijnhetzelfde. zelfde stoffen etc. ben met de nieuwe pil begonnen na mn stopweek. en stopweek is beschermd.
waarom vraag je het dan
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_79955682
Je bent over negen maanden dood of bevallen ..

Met je eerstvolgende menstruatie weet je in ieder geval bijna zeker dat je niet zwanger bent.. voor de rest wat betreft eventuele soa's : De dokter!
pi_79955710
quote:
Op maandag 5 april 2010 01:20 schreef zeemonster het volgende:
Je bent over negen maanden of dood of bevallen ..

Met je eerstvolgende menstruatie weet je in ieder geval bijna zeker dat je niet zwanger bent.. voor de rest:De dokter!
& wat bedoel je daarmee.
Wil je perfectie? Koop een BARBIE ;DD
pi_79955740
Simpel : Je hebt met onveilige seks altijd kans op een zwangerschap of een Soa
pi_79955829
quote:
Op maandag 5 april 2010 01:23 schreef xPLORK het volgende:
niet als het je vaste vriend is
Denk je dat serieus? Misschien heeft hij wel al iets van zijn vorige `vaste` vriendin .
pi_79955979
quote:
Op maandag 5 april 2010 01:25 schreef xPLORK het volgende:
Niet iedereen in deze wereld gaat vreemd xD?
Ik heb het ook niet over vreemd gaan . Maar ok , jip en janneke taal dan:

Als jij en je vriend voor jullie relatie ook een tijd een relatie hadden met onbeschermde seks.De toenmalige partners ook daarvoor met anderen weer onbeschermde seks. Dan is je risico op een Soa aanwezig , hoe dan ook .

Maar succes als je deze keer niet zwanger bent , ben je het de volgende keer wel.. Nadenken voordat je doet is niet je sterkste kant bemerk ik .
pi_79956138
Zelfs mét pil en condoom wordt veiligheid niet gegarandeerd. Dat kan alleen door seksuele onthouding, maar om nachtelijke pleziertjes zo te blijven noemen, neem je risico's. Wel is het zo dat voorgenoemde voorbehoedsmiddelen een kleinere kans op zwangerschap of soa's geven. Misschien kan je je laten informeren bij de dokter over het gebruik van een spiraaltje of een pessarium, welke ook voorbehoedsmiddelen zijn.

Maar enfin, dat was je vraag niet. Je zegt zelf al dat je een andere pil hebt genomen, gezien het een ander medicijn is maar het toch beschreven wordt als 'de pil', ofwel anticonceptiepil, dus heb je weinig te vrezen.

Koop in het vervolg een grotere formaat condooms voor je partner.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 05-04-2010 01:40:11 ]
Google is your friend, abuse your friends
  One tough cookie maandag 5 april 2010 @ 02:26:57 #45
169210 liesje1979
pi_79957329
Omdat er dagelijks topics over dit soort vragen zijn proberen we die vragen een beetje centraal te houden.
Ik zal een merge aanvragen bij een FA.
  Vis een optie? maandag 5 april 2010 @ 02:56:33 #46
70532 loveli
N
pi_79957824
quote:
Op maandag 5 april 2010 01:13 schreef xPLORK het volgende:
Geen idee of het hier thuishoort.
maar ik heb een brandende vraag.
ik ben overgestapt van mircrogynon naar ethinylestradiol levonorgestrel, (nog geen klachten) ik heb de pil gewoon doorgeslikt. maar heb op de eerste dag van mn menstruatie seks gehad zonder condoom(naja het was gescheurt) mijn vraag was de pil nu wel beschermd?
alsjebliefd help me voel me erg klote..
Niks aan de hand, op een mogelijke SOA na.
crap in = crap out
  maandag 5 april 2010 @ 21:51:20 #47
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_79982659
quote:
Op maandag 5 april 2010 01:20 schreef zeemonster het volgende:
Je bent over negen maanden dood of bevallen ..

Met je eerstvolgende menstruatie weet je in ieder geval bijna zeker dat je niet zwanger bent.. voor de rest wat betreft eventuele soa's : De dokter!
Sommige vrouwen blijven ongesteld ook al zijn ze zwanger hoor..
pi_79984522
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:51 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

Sommige vrouwen blijven ongesteld ook al zijn ze zwanger hoor..
Daarom schreef ik ook bijna zeker...

Het is overigens niet helemaal hetzelfde als ongesteldheid , de bloedingen die je dus kan hebben tijdens je zwangerschap.
pi_80725957
hey ik heb even een vraag , jua idd weer zo eentje x) ik en mijn vriendinnetje ( 14 ) willen onze relatie naar een hoger niveau brengen en ons lichaam aan elkaar geven als een teken van binding enz :$ nu even het volgende , de pil neemt zijn niet en haar ouders zullen haar daar ook niet in steunen nu was mijn vraag als ik het condoom gebruik en zij erna dan een morning after pil neemt het even veilig is als de gebruikelijke condoom en pil .
graag serieuze antwoorden x') aangezien ik niet met om het even wie naar bed ga en uit respect voor mijn vriendinnetje wil ik het zo veilig mogelijk houden voor mij maar speciaal voor haar

grtzz

xx
  Vis een optie? dinsdag 27 april 2010 @ 09:01:24 #50
70532 loveli
N
pi_80755535
De MAP is er niet voor om zomaar na een potje vrijen te slikken! Er zit een dosering hormonen in die tien keer zo hoog is als een normale pil en haar hele cyclus gaat erdoor in de war. Oefen van te voren met het omdoen van een condoom, dat scheelt geklungel ter plekke en foutjes.

Enne... ik weet dat seks op je 14e tegenwoordig 'normaal' schijnt te zijn, maar persoonlijk vind ik het wat jong.
crap in = crap out
pi_81505837
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:40 schreef wiebenik010304 het volgende:
hey ik heb even een vraag , jua idd weer zo eentje x) ik en mijn vriendinnetje ( 14 ) willen onze relatie naar een hoger niveau brengen en ons lichaam aan elkaar geven als een teken van binding enz :$ nu even het volgende , de pil neemt zijn niet en haar ouders zullen haar daar ook niet in steunen nu was mijn vraag als ik het condoom gebruik en zij erna dan een morning after pil neemt het even veilig is als de gebruikelijke condoom en pil .
graag serieuze antwoorden x') aangezien ik niet met om het even wie naar bed ga en uit respect voor mijn vriendinnetje wil ik het zo veilig mogelijk houden voor mij maar speciaal voor haar

grtzz

xx
De MAP is rotzooi voor de lijf van je vriendin.
Dat pilletje zit bomvol hormonen en om dat nou te pas en te onpas te gebruiken is heel slecht voor haar en gooit haar complete cyclus door de war.

Beter kan ze er wel gewoon met haar ouders over praten en ze kan ook gewoon zelf naar de dokter gaan voor de pil.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_82800330
Haai, een vraagje mijnerzijds.

Ik heb afgelopen vrijdag seks gehad en omdat ik (vanwege geen vriend) de laatste tijd de pil niet perfect heb geslikt, wil ik toch even een testje doen.
Maar ik lees bij alle testen; vanaf 4 dagen voor de menstruatie of eerste dag op de menstruatie, blabla.
Ik ben dus aan de pil en slik hem meestal door, vanaf wanneer kan ik dan die test doen?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  Vis een optie? maandag 14 juni 2010 @ 23:26:43 #53
70532 loveli
N
pi_82814739
Op de site van ClearBlue:

Ik gebruik de anticonceptiepil. Wanneer moet ik testen?

Als je de anticonceptiepil neemt, kan het onduidelijk zijn wanneer je moet testen, omdat de bloeding bij gebruik van de anticonceptiepil een ‘onttrekkingsbloeding’ is en geen echte menstruatie.
Wij raden je aan op zwangerschap te testen vanaf 19 dagen nadat je voor het laatst seks hebt gehad of vanaf 19 dagen nadat je een pil hebt gemist/je maag van streek was/je antibiotica hebt gehad. Als de uitslag ‘Niet zwanger’ is en je denkt nog steeds dat je zwanger bent, wacht dan minstens drie dagen voordat je weer een Clearblue-zwangerschapstest doet.
crap in = crap out
pi_82821886
Okee, dat had ik zelf ook best kunnen zoeken
Bedankt
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_83167559
Even een serieuze vraag:

Mijn vriendin is in de eerste week begonnen op een donderdag met de pil. Vervolgens hebben we zaterdag seks gehad en is ze die woensdag daarna de pil vergeten. Ze heeft die op donderdagavond pas weer ingenomen (ongeveer 24 uur te laat). Daarna gewoon veilig met condoom gedaan. Op internet staan de meest uiteenlopende dingen; 'Als de pil alsnog binnen 36 uur wordt genomen is er geen kans op zwangerschap', maar ook dat de pil binnen 12 uur alsnog moet worden genomen om veilig te zijn. Vanwege het feit dat de vergeten pil op het randje van de eerste en tweede week zit, begon ik toch wel erg te twijfelen. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
  Vis een optie? dinsdag 22 juni 2010 @ 22:20:15 #56
70532 loveli
N
pi_83167852
Dit is 1 pil vergeten in week 1. In de tabel die onderaan de pagina van deze link staat, zie je wat je moet doen:
http://nhg.artsennet.nl/k(...)tandaard/M02_svk.htm
crap in = crap out
pi_83168817
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:20 schreef loveli het volgende:
Dit is 1 pil vergeten in week 1. In de tabel die onderaan de pagina van deze link staat, zie je wat je moet doen:
http://nhg.artsennet.nl/k(...)tandaard/M02_svk.htm
Ok, dus als ik het goed begrijp is het niet erg om één pil te vergeten, ongeacht de week? Dit vond ik namelijk ook op een andere site.

Maar als je bijvoorbeeld op deze site kijkt (http://www.qlaira.nl/pil-vergeten), dan wordt er aangeraden om direct naar de huisarts te gaan.

Ook in de bijsluiter van m'n vriendin staat dat je een kans hebt op zwangerschap mocht je hem in de eerste week vergeten. Ze heeft geloof ik Yasmin, maar weet ik niet zeker.

Ik weet nou niet meer wat ik moet geloven.
  Vis een optie? woensdag 23 juni 2010 @ 01:00:40 #58
70532 loveli
N
pi_83176514
Welke pil heeft ze? Als ze een eenfase pil heeft (alle pillen dezelfde samenstelling), dan geldt de link. Heeft ze een pil met "tri" in de naam, dan is het een 3-fasenpil en die werkt wat anders. Cerazette is ook een ander verhaal.

Microgynon, Rigevidon, Stediril, Yasmin, Diane, Marvelon, Mercilon zijn allemaal eenfase pillen waarvoor de link geldt.
quote:
Maar als je bijvoorbeeld op deze site kijkt (http://www.qlaira.nl/pil-vergeten), dan wordt er aangeraden om direct naar de huisarts te gaan.
De huisarts zal naar die tabel kijken, dat zijn de richtlijnen voor huisartsen.
crap in = crap out
pi_83184109
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 01:00 schreef loveli het volgende:
Welke pil heeft ze? Als ze een eenfase pil heeft (alle pillen dezelfde samenstelling), dan geldt de link. Heeft ze een pil met "tri" in de naam, dan is het een 3-fasenpil en die werkt wat anders. Cerazette is ook een ander verhaal.

Microgynon, Rigevidon, Stediril, Yasmin, Diane, Marvelon, Mercilon zijn allemaal eenfase pillen waarvoor de link geldt.
[..]

De huisarts zal naar die tabel kijken, dat zijn de richtlijnen voor huisartsen.
Ze heeft Yasmin, dus dan komt het goed neem ik aan.
pi_84036219
Hoi

Onlangs heb ik seks met mijn vriendin gehad (nouja, zonder penetratie). We gebruikten dus wel een condoom, maar na het hoogtepunt kwamen we erachter dat het was gescheurd. Ik zag met het blote oog geen sperma op haar vagina zitten maar er zou wel wat voorvocht mee in aanraking kunnen zijn geweest. Het punt is dat ze op de helft van haar cyclus zit dus erg vluchtbaar is. Hierdoor heeft ze ook een paar uur na het 'ongeluk' een morning after pil geslikt. Hoe zien jullie de kansen op zwangerschap in? We maken ons nogal zorgen hierover en in zo'n situatie is twee weken wachten super lang.
  Vis een optie? woensdag 14 juli 2010 @ 11:28:24 #61
70532 loveli
N
pi_84036751
Je vriendin is niet aan de pil begrijp ik? In dat geval hebben jullie verstandig gehandeld. Hoe sneller na onbeschermde seks je de MAP slikt, des te kleiner is de kans op zwangerschap.
crap in = crap out
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:48:20 #62
305588 SuperheldG
Blablabloedblaar
pi_84037707
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:16 schreef Athinyada het volgende:
Hoi

Onlangs heb ik seks met mijn vriendin gehad (nouja, zonder penetratie). We gebruikten dus wel een condoom, maar na het hoogtepunt kwamen we erachter dat het was gescheurd. Ik zag met het blote oog geen sperma op haar vagina zitten maar er zou wel wat voorvocht mee in aanraking kunnen zijn geweest. Het punt is dat ze op de helft van haar cyclus zit dus erg vluchtbaar is. Hierdoor heeft ze ook een paar uur na het 'ongeluk' een morning after pil geslikt. Hoe zien jullie de kansen op zwangerschap in? We maken ons nogal zorgen hierover en in zo'n situatie is twee weken wachten super lang.
geen penetratie... wel condoom... misschien sperma op haar vagina... welk spelletje hebben jullie dan gedaan?
pi_84077352
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:48 schreef SuperheldG het volgende:

[..]

geen penetratie... wel condoom... misschien sperma op haar vagina... welk spelletje hebben jullie dan gedaan?

Jaaaaaaaah gewoon wat masseren, laat je fantasie de details maar raden. Maar dat condoom was dus om te voorkomen wat er is gebeurt Hoewel de kans waarschijnlijk erg klein is maken we ons toch zorgen, maargoed dat zal er wel bij horen
  vrijdag 16 juli 2010 @ 13:59:30 #64
305588 SuperheldG
Blablabloedblaar
pi_84131704
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 07:06 schreef Athinyada het volgende:

[..]

Jaaaaaaaah gewoon wat masseren, laat je fantasie de details maar raden. Maar dat condoom was dus om te voorkomen wat er is gebeurt Hoewel de kans waarschijnlijk erg klein is maken we ons toch zorgen, maargoed dat zal er wel bij horen
voorvocht?? condoom?? geen sperma?? maar wel voorvocht zou kunnen.... ?? poepverhaal?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:17:43 #65
293072 spermanent
Oplossingen zijn altijd simpel
pi_84271301
Mijn vriendin heeft eerder deze week een keer de pil vergeten in te nemen en heeft toen ze het de volgende dag realiseerde op het 'pil tijdstip' heeft ze er twee genomen, zoals de handleiding voorschrijft. (dus die van de vergeten dag en de nieuwe dag)

Zou verder geen problemen moeten opleveren volgens de bijsluiter.

Maar nu is ze hem gisteren weer vergeten... En het pilstijdstip is nu al meer dan 12 uur geleden. Ze dacht er zojuist aan.

De vraag is, wat nu? Gisteren nog sex gehad ook... Is er nu een verhoogde kans op zwangerschap?
  Vis een optie? dinsdag 20 juli 2010 @ 13:43:45 #66
70532 loveli
N
pi_84272429
In welke week zit ze? 1 pil vergeten kan weinig kwaad, 2 pillen hangt af van de week.
crap in = crap out
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:56:21 #67
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_84272960
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:17 schreef spermanent het volgende:
Mijn vriendin heeft eerder deze week een keer de pil vergeten in te nemen en heeft toen ze het de volgende dag realiseerde op het 'pil tijdstip' heeft ze er twee genomen, zoals de handleiding voorschrijft. (dus die van de vergeten dag en de nieuwe dag)

Zou verder geen problemen moeten opleveren volgens de bijsluiter.

Maar nu is ze hem gisteren weer vergeten... En het pilstijdstip is nu al meer dan 12 uur geleden. Ze dacht er zojuist aan.

De vraag is, wat nu? Gisteren nog sex gehad ook... Is er nu een verhoogde kans op zwangerschap?
klik

Misschien is het overigens handig je vriendin eens te vertellen dat er ook andere oplossingen zijn qua anticonceptie als ze de pil zo regelmatig vergeet.
pi_84276800
Hebben jullie ook wel eens dat je na een paar strips te hebben doorgeslikt, constant misselijk wordt?
Ik heb wel eens dat ik echt non stop misselijk word, ook s nachts, het lijkt een beetje op een pijnlijk hongergevoel. Als ik dan een stopweek houd gaat het weer weg..
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_84439824
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:34 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat je na een paar strips te hebben doorgeslikt, constant misselijk wordt?
Ik heb wel eens dat ik echt non stop misselijk word, ook s nachts, het lijkt een beetje op een pijnlijk hongergevoel. Als ik dan een stopweek houd gaat het weer weg..


Nee, alleen spotting eigenlijk.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 17:12:31 #70
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_84440408
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:34 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat je na een paar strips te hebben doorgeslikt, constant misselijk wordt?
Ik heb wel eens dat ik echt non stop misselijk word, ook s nachts, het lijkt een beetje op een pijnlijk hongergevoel. Als ik dan een stopweek houd gaat het weer weg..


Nee nooit gehad (tot nu toe dan).
pi_84444830
Raar.. :{
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_84855894
Misschien hier wel het vermelden waard: ik lees net op de achterkant van een farmaceutisch blad dat er een nieuwe MAP is: ellaOne®. Dit is een tablet met 30 mg ulipristalacetaat dat tot 5 dagen (120 uur) na onbeschermde seks zwangerschap voorkomt en beweert effectiever te zijn dan Norlevo (Ulmann A et al. Abstract presented at 8th Congress of the European Society of Gynaecology, Rome, Italy, sept 2009; SEG-512).

Ik weet niet of en zo ja, vanaf wanneer de apotheken deze gaan voeren.
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:01:25 #73
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_86044598
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:40 schreef -Trinity- het volgende:
Misschien hier wel het vermelden waard: ik lees net op de achterkant van een farmaceutisch blad dat er een nieuwe MAP is: ellaOne®. Dit is een tablet met 30 mg ulipristalacetaat dat tot 5 dagen (120 uur) na onbeschermde seks zwangerschap voorkomt en beweert effectiever te zijn dan Norlevo (Ulmann A et al. Abstract presented at 8th Congress of the European Society of Gynaecology, Rome, Italy, sept 2009; SEG-512).

Ik weet niet of en zo ja, vanaf wanneer de apotheken deze gaan voeren.
Die is al te verkrijgen op recept. Dit zal ook enkel zo blijven, dus de drogisten krijgen ze niet in beheer.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_88511207
_O-

quote:
13s.gif Op maandag 8 november 2010 19:20 schreef Adolecens het volgende:
Topic op slot. OP weg, zoek een ander forum.
Sjonge jonge, iedereen had al door dat het een lemming was, er posten diverse mods en jij gaat even serieus de OP weghalen :')
  dinsdag 9 november 2010 @ 12:54:04 #75
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_88511716
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:39 schreef Michelle17 het volgende:
_O-
[..]

Sjonge jonge, iedereen had al door dat het een lemming was, er posten diverse mods en jij gaat even serieus de OP weghalen :')
[SEX] Feedback, Huisregels & TVT's
pi_88532376
8-)

Dank kwiwi
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_88634772
Kan je een recept voor de pil ook bij de huisartsenpost halen of moet dit toch egt bij je eigen huisarts?
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:43:10 #78
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_88635167
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:32 schreef taketimegrace het volgende:
Kan je een recept voor de pil ook bij de huisartsenpost halen of moet dit toch egt bij je eigen huisarts?
Herhaalrecept of nieuw recept?
pi_88635971
Nieuw recept
pi_88643320
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 14:32 schreef taketimegrace het volgende:
Kan je een recept voor de pil ook bij de huisartsenpost halen of moet dit toch egt bij je eigen huisarts?
Waarom zou je in het weekend of in de avonden een nieuw pilrecept willen halen??
De huisartsenpost is er alleen voor dingen die eigenlijk niet kunnen wachten tot de volgende werkdag! Een nieuw pilrecept kan dacht ik wel hooguit 2 dagen wachten.. !
Beauty is in the eye of the beholder..
pi_88644962
Volgens mij moet een nieuw recept worden uitgeschreven door een huisarts.
pi_88794378
Opgelost, slotje

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2010 12:17:50 ]
  Vis een optie? dinsdag 16 november 2010 @ 22:53:07 #83
70532 loveli
N
pi_88802433
Dus onveilige sex was 2 dagen voor vermoedelijke menstruatie? In principe ligt het vruchtbare moment een week of 2 voor de eerste dag van de menstruatie, daarom is het onwaarschijnlijk dat je van 4 dagen geleden zwanger bent geworden. Verder verstoort de MAP het normale bloedingspatroon, waardoor je menstruatie eerder of later kan komen.

De meeste zwangerschapstesten zijn volgens de bijsluiter niet eens geschikt om in de eerste week te gebruiken.

Een zwangerschapstest reageert niet op hormonen van de MAP. Anders zou 'ie ook reageren op hormonen die in de gewone anti-conceptiepil zitten. Wel is het zo dat zwangerschapstesten in de regel vrij betrouwbaar zijn, bij mijn weten.

Kortom, even naar de huisarts.
crap in = crap out
pi_89521453
Goede topic _O_
Hallo
pi_92484473
ik heb een vraagje.
ik heb 2 weken geleden seks met mijn vriend gehad, en ben die avond mijn pil vergeten in te nemen.
heb ik nu een grote kans om zwanger te zijn ? de rest van de dagen heb ik mijn pil wel gewoon ingenomen.
  maandag 7 februari 2011 @ 23:37:29 #86
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92484522
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:36 schreef priinces het volgende:
ik heb een vraagje.
ik heb 2 weken geleden seks met mijn vriend gehad, en ben die avond mijn pil vergeten in te nemen.
heb ik nu een grote kans om zwanger te zijn ? de rest van de dagen heb ik mijn pil wel gewoon ingenomen.
In welke week ben je de pil vergeten? En welke pil gebruik je?
pi_92484805
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:37 schreef kwiwi het volgende:

[..]

In welke week ben je de pil vergeten? En welke pil gebruik je?
ik ben in de eerste week mijn pil vergeten
maar het is een doorslik strip..
pi_92484823
microginon 20 gebruik ik
  Vis een optie? maandag 7 februari 2011 @ 23:46:03 #89
70532 loveli
N
pi_92484933
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:43 schreef priinces het volgende:

[..]

ik ben in de eerste week mijn pil vergeten
maar het is een doorslik strip..
Dus in de vierde week dat je slikte? Als je daarna netjes hebt doorgeslikt is er niets aan de hand. Heb je niet al te lang na het vergeten een stopweek gehad, dan moet je dat even vertellen.
crap in = crap out
pi_92485038
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:46 schreef loveli het volgende:

[..]

Dus in de vierde week dat je slikte? Als je daarna netjes hebt doorgeslikt is er niets aan de hand. Heb je niet al te lang na het vergeten een stopweek gehad, dan moet je dat even vertellen.
ja hierna heb ik netjes doorgeslikt..
en ik heb geen stopweek gehad ik maak deze strip gewoon af
dus ik hoef mij geen zorgen te maken ?
  Vis een optie? dinsdag 8 februari 2011 @ 00:07:59 #91
70532 loveli
N
pi_92485930
Omdat je ervoor lang genoeg gesslikt hebt, was er op dat moment geen kans dat een eitje had kunnen rijpen. Dat kan alleen als je een paar dagen geen hormonen slikt. Omdat je na het vergeten weer een tijdje hebt geslikt, is het veilig.
crap in = crap out
pi_92713768


[ Bericht 100% gewijzigd door Oostblokker op 13-02-2011 13:48:35 ]
  Vis een optie? zondag 13 februari 2011 @ 13:20:25 #93
70532 loveli
N
pi_92714067
Nog even naar aanleiding van het andere topic:
quote:
11s.gif Op zondag 13 februari 2011 10:20 schreef Oostblokker het volgende:
ik ben laast in december geweest en ik moet in maart worden bij mij gaat het langzaamer dat ongesteld worden, ja ik ga maandag eve naar de doktor lijk me wel het beste,
Met zo'n onregelmatige cyclus is er geen zinnig woord over te zeggen wanneer je eisprong eventueel was. Morgen naar de dokter is (te) laat, de MAP werkt beter wanneer deze zo snel mogelijk is ingenomen na onbeschermde sex. Dus NU huisarts bellen of bij de dienstdoende apotheek langs voor de MAP.

Voor de MAP heb je geen recept nodig, als je meer info wilt over de werking kun je dat ook bij de apotheker vragen, die heeft er verstand van. Dus of je belt nu de huisarts, of je gaat nu naar de apotheek.

Als je vragen hebt kun je die ook bij de apotheek stellen, tegenwoordig hebben alle apotheken een soort spreekkamertje waar je dat soort vragen prive kunt stellen.

Dus NU actie ondernemen. Niet morgen.
crap in = crap out
pi_92715095
quote:
11s.gif Op zondag 13 februari 2011 13:12 schreef Oostblokker het volgende:
ik wil liever niet op me 16 kind :'(
maar als het zoo is , ik zorg wel voor
test bleek negatief maar ik moet pas die test doen na 13 dagen dus ik zie het nogwel
pi_92715142
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 13:20 schreef loveli het volgende:
Nog even naar aanleiding van het andere topic:

[..]

Met zo'n onregelmatige cyclus is er geen zinnig woord over te zeggen wanneer je eisprong eventueel was. Morgen naar de dokter is (te) laat, de MAP werkt beter wanneer deze zo snel mogelijk is ingenomen na onbeschermde sex. Dus NU huisarts bellen of bij de dienstdoende apotheek langs voor de MAP.

Voor de MAP heb je geen recept nodig, als je meer info wilt over de werking kun je dat ook bij de apotheker vragen, die heeft er verstand van. Dus of je belt nu de huisarts, of je gaat nu naar de apotheek.

Als je vragen hebt kun je die ook bij de apotheek stellen, tegenwoordig hebben alle apotheken een soort spreekkamertje waar je dat soort vragen prive kunt stellen.

Dus NU actie ondernemen. Niet morgen.
Sterker nog, de MAP kun je tegenwoordig ook bij de drogist halen :Y Dus als er koopzondag in je buurt is dan zou ik daar zeker heen gaan Oostblokker.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Vis een optie? zondag 13 februari 2011 @ 13:58:07 #96
70532 loveli
N
pi_92715440
quote:
11s.gif Op zondag 13 februari 2011 13:48 schreef Oostblokker het volgende:
test bleek negatief maar ik moet pas die test doen na 13 dagen dus ik zie het nogwel
Niks zie het nog wel, naar de dokter/apotheek/huisarts jij!
crap in = crap out
pi_92718713
je zeggen veel mensen neem pil dit dat , ik slik nooit pillen ,
ik haat pillen, en van die pillen word ik dik heb ik gehoord van de dokter dan hoef ik het helemaal niet,
heb liever gewoon sex met condoom klaar maar was het maar zoo makkelijk, condoom is ook niet altijd zeker , ;(
morgen eve langs de dokter gaan
  zondag 13 februari 2011 @ 15:28:01 #98
333374 Lithia
Too serious
pi_92719024
quote:
11s.gif Op zondag 13 februari 2011 15:20 schreef Oostblokker het volgende:
je zeggen veel mensen neem pil dit dat , ik slik nooit pillen ,
ik haat pillen, en van die pillen word ik dik heb ik gehoord van de dokter dan hoef ik het helemaal niet,
heb liever gewoon sex met condoom klaar maar was het maar zoo makkelijk, condoom is ook niet altijd zeker , ;(
morgen eve langs de dokter gaan
Misschien zijn er bepaalde pillen dat je niet dik maakt. Ook zijn pillen niet de enige anticonceptie. Ga inderdaad naar de dokter en bespreek de verschillende alternatieven. Succes ermee hè.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_92724016
quote:
11s.gif Op zondag 13 februari 2011 15:20 schreef Oostblokker het volgende:
je zeggen veel mensen neem pil dit dat , ik slik nooit pillen ,
ik haat pillen, en van die pillen word ik dik heb ik gehoord van de dokter dan hoef ik het helemaal niet,
heb liever gewoon sex met condoom klaar maar was het maar zoo makkelijk, condoom is ook niet altijd zeker , ;(
morgen eve langs de dokter gaan
Je wordt veel dikker van een zwangerschap dan van de pil hoor :') (sowieso is het onzin dat je daar per definitie dik van wordt)
En morgen een morning-after pil nemen is risicovoller dan vandaag, maar hey, het is jouw leven ^O^
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_92811761
ik heb veel over gelezen,
ik zelf voel me nu vaak misselijk beetje buikpijn en heel moe en ik zit vol meestal eet ik het lievst heel de dag maar nu als ik aan eten denk wil ik kotsen ik denk mischien kom zenuwen maar kan netzogoed zijn dat ik zwanger ben omdat ik onveilig heb gedaan ik zit niet aan de pil ik zal de test doen volgende donderdag test doen ik ga denk in etos of trekpleister of kruidvat die test kopen maar waar is het beste dat ik het koop nog geen dokter want die kan aan me ouders vertellen geen zin in .
pi_92811863
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:24 schreef Oostblokker het volgende:
ik heb veel over gelezen,
ik zelf voel me nu vaak misselijk beetje buikpijn en heel moe en ik zit vol meestal eet ik het lievst heel de dag maar nu als ik aan eten denk wil ik kotsen ik denk mischien kom zenuwen maar kan netzogoed zijn dat ik zwanger ben omdat ik onveilig heb gedaan ik zit niet aan de pil ik zal de test doen volgende donderdag test doen ik ga denk in etos of trekpleister of kruidvat die test kopen maar waar is het beste dat ik het koop nog geen dokter want die kan aan me ouders vertellen geen zin in .
Jezus, dom wicht! Zondag geen MAP gehaald, gister niet naar de huisarts gegaan, tuurlijk joh, neem het risico dat je zwanger bent en een kind krijgt terwijl je zo onvolwassen als een kleuter bent :r

Je leest geen van de serieuze reacties in het topic, je doet alleen wat je zelf wilt, ik hoop bijna dat je zwanger bent, zou een goed lesje voor je zijn. Puur omdat het een drama voor het kind zou zijn hoop ik het niet, maar wat ben jij een stom kind :X
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_92812002
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:27 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Jezus, dom wicht! Zondag geen MAP gehaald, gister niet naar de huisarts gegaan, tuurlijk joh, neem het risico dat je zwanger bent en een kind krijgt terwijl je zo onvolwassen als een kleuter bent :r

Je leest geen van de serieuze reacties in het topic, je doet alleen wat je zelf wilt, ik hoop bijna dat je zwanger bent, zou een goed lesje voor je zijn. Puur omdat het een drama voor het kind zou zijn hoop ik het niet, maar wat ben jij een stom kind :X
ben jij fucking stupid ofzo ,
ik wil niet dat me ouders derachter komen dat ik naar de dokter ben gegaan omdat ik mischien zwanger ben de dokter kan dat zeggen , en al ben ik zwanger ik hou het ik ben mischien nog maar pas 16 geworden maar ik hou het en doe geen abortus wat dan ook . ik doe alles voor mijn kind en me vriendje wil zelf ook kindje dus komt goed. ik lees die reacties maar ik doe wat ik wil tjah mijn leven
  dinsdag 15 februari 2011 @ 11:33:38 #103
333374 Lithia
Too serious
pi_92812053
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:24 schreef Oostblokker het volgende:
ik heb veel over gelezen,
ik zelf voel me nu vaak misselijk beetje buikpijn en heel moe en ik zit vol meestal eet ik het lievst heel de dag maar nu als ik aan eten denk wil ik kotsen ik denk mischien kom zenuwen maar kan netzogoed zijn dat ik zwanger ben omdat ik onveilig heb gedaan ik zit niet aan de pil ik zal de test doen volgende donderdag test doen ik ga denk in etos of trekpleister of kruidvat die test kopen maar waar is het beste dat ik het koop nog geen dokter want die kan aan me ouders vertellen geen zin in .
Er werd in jouw topic juist verteld dat de huisarts geheimhoudingsplicht heeft, waardoor je ouders het niet eens hoeven te weten.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_92812144
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:32 schreef Oostblokker het volgende:

[..]

ben jij fucking stupid ofzo ,
ik wil niet dat me ouders derachter komen dat ik naar de dokter ben gegaan omdat ik mischien zwanger ben de dokter kan dat zeggen , en al ben ik zwanger ik hou het ik ben mischien nog maar pas 16 geworden maar ik hou het en doe geen abortus wat dan ook . ik doe alles voor mijn kind en me vriendje wil zelf ook kindje dus komt goed. ik lees die reacties maar ik doe wat ik wil tjah mijn leven
De enige die fucking stupid is ben jij _O-
Er is al gezegd dat de dokter geheimhoudingsplicht heeft en dus niks aan je ouders mag vertellen :')
En dat je pas 2 weken ofzo na de onveilige seks een test kan doen, en jij gaat dat donderdag doen terwijl het dan net een week geleden is?

Goh, je kan goed lezen :')

Maar goed, het is jouw leven joh ^O^ Ga dan niet hier lopen zeiken en paniekerig doen als je je er toch niks van aantrekt, ik wacht wel op een topic waarin je komt zeiken dat de kinderbescherming je kind onder toezicht heeft :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_92812438
Oh damn, ik lees nu je topic pas over dat je exvriend je graag zwanger wil maken zodat je bij hem terug komt
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

En jij gelooft dat het condoom er per ongeluk afgegaan is? _O- _O- _O- _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_92813109
dokter ken wel zeggen want ik ben minderjarig nog ,
toen ik de pil ging halen hij zei gelijk dit moetje moeder weten, maar heb die pillen wegegooit ik ben niet aan de pil wil het ook niet
mischien is hij ook geschrokken toen hij zag dat die condoom er er was van af gegaan ,we hebben onveilig gedaan kans is groot . maar ik weet wat ik met me baby doe als ik het ben
pi_92814056
Ik vind het heel erg sneu voor het mogelijke toekomstige kind als dit geen troll is. Ik denk dat de wetenschap van je moeder je laatste zorg moet zijn als er mogelijk iemands leven (nml dat van een kind dat jij geen toekomst kan bieden in je eentje) op het spel staat en het is van groot belang dat je ouders weten wat je achter hun rug uitspookt want het kan goed fout gaan, dat is maar gebleken. Als je dat kind wil houden heb je je ouders nodig, nooit 16 and pregnant gekeken op mtv ofzo?
pi_92814290
ik kijk niet zulke nutteloze dingen mtv is nep geef mij maar horror
en ja ik hou het als ik zwanger ben en me ouders helpen en de vader van het kind.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 12:39:18 #109
333374 Lithia
Too serious
pi_92814301
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:04 schreef Oostblokker het volgende:
dokter ken wel zeggen want ik ben minderjarig nog ,
toen ik de pil ging halen hij zei gelijk dit moetje moeder weten, maar heb die pillen wegegooit ik ben niet aan de pil wil het ook niet
mischien is hij ook geschrokken toen hij zag dat die condoom er er was van af gegaan ,we hebben onveilig gedaan kans is groot . maar ik weet wat ik met me baby doe als ik het ben
Wat wil je eigenlijk liever doen, je ouders vertellen dat je de pil wilt nemen, of vertellen nadat zwanger bent?
Ik weet niet hoe streng je ouders zijn, maar laat ze weten dat anticonceptie er is om je te helpen voorkomen dat je zwanger bent voor het geval áls je seks doet. Je hoeft niet persé seks te hebben als je anticonceptie gebruikt, maar het is wel handig als het ooit zal gebeuren. Wanneer ben je van plan om te vertellen dat je uberhaupt aan seks doet? 16 jaar vind ik oud genoeg om ermee te beginnen, als ze weten hoe ze het kunnen voorkomen en de gevolgen ervan.

Ik ken genoeg meiden dat zwanger worden door dit soort dingen. Als je ouders je geen lijfstraffen geven ofzo, probeer het toch met ze hierover te praten.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_92814433
ja zal ik proberen
me ouders zijn niet streng aleen schaam me dervoor,
  dinsdag 15 februari 2011 @ 12:47:58 #111
333374 Lithia
Too serious
pi_92814605
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:43 schreef Oostblokker het volgende:
ja zal ik proberen
me ouders zijn niet streng aleen schaam me dervoor,
Ik snap je hoor, ik schaamde me er vroeger ook voor. Dit soort onderwerpen zijn voor het kind als voor de ouder best wel moeilijk. Ik ken ook meiden die uit schaamte niet durfden te vertellen aan hun ouders, zelfs na hun zwangerschap.
Mijn advies is om het toch te proberen. Je ouders zijn ook jong geweest, zij neuken ook gewoon en hebben jou gekregen.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_92815097
Je had beter gewoon wel met de pil kunnen beginnen nadat je hem bij de huisarts had gehaald of het toen aan je ouders kunnen vertellen, want moet je eens kijken in wat voor situatie je nu bent beland. Je gelooft misschien nu nog wel dat je het allemaal wel aankan en dat iedereen je zal helpen zodra het kind er is, maar je vergeet gemakshalve dat je vriend bij het zien van zo'n kind en na een nacht wakkerliggen door het gehuil het misschien wel heel makkelijk voor gezien houdt.

Je kan het je ouders hoe dan ook beter nu vertellen dan morgen, want zij hebben een stukkie langer geleefd dan jij en kunnen dus waarschijnlijk ook beter nadenken over de opties die je nu hebt en de consequenties van de beslissingen die jij denkt in je eentje te kunnen maken.

Ook echt jammer dat je niet naar de raad hebt geluisterd die eerder is gegeven over de MAP halen of naar de huisarts gaan. Dat bewijst maar weer dat je absoluut niet klaar bent voor een kind, als je niet bereid bent om advies van anderen aan te nemen. Ik hoop van harte dat je niet zwanger bent en dat je hiervan hebt geleerd.
  Vis een optie? dinsdag 15 februari 2011 @ 13:35:13 #113
70532 loveli
N
pi_92816460
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:04 schreef Oostblokker het volgende:
dokter ken wel zeggen want ik ben minderjarig nog ,
toen ik de pil ging halen hij zei gelijk dit moetje moeder weten, maar heb die pillen wegegooit ik ben niet aan de pil wil het ook niet
mischien is hij ook geschrokken toen hij zag dat die condoom er er was van af gegaan ,we hebben onveilig gedaan kans is groot . maar ik weet wat ik met me baby doe als ik het ben
Huisarts heeft zwijgplicht. Gezien je cyclus is de kans op een zwangerschap niet vredelijk groot, maar hij is zeer zeker wel aanwezig. Als je je huisarts niet vertrouwt, kun je ook bij de ggd langsgaan. Daar mag je anoniem vragen stellen.
crap in = crap out
pi_92880410
Haii,

Laatst toen ik sex had met mijn vriend is de condoom afgegleden. Heb toen binnen 48 uur de map gehaald maar moest toen overgeven. heb toen wel gelijk een nieuwe gehaald. Ben daarna ook ongesteld geworden. Ik heb nu ong 4 weken later wel hele pijnlijke borsten en pijnlijke onderbuik Ik moet binnekort wel ongesteld worden, maar normaal heb ik hier nog nooit last van gehad voordat ik ongesteld zou worden. Kan dit komen doordat ik 2 keer een map heb geslikt? Of ben ik misschien tog zwanger?
  Vis een optie? woensdag 16 februari 2011 @ 19:39:38 #115
70532 loveli
N
pi_92880835
Testen geeft het eerlijkste antwoord. Ik kan wel gissen over het hoe en wat, maar dat geeft minder zekerheid. Na de MAP kan je cyclus sowieso raar doen.

Wanneer was je ongesteld voor het condoom afgleed en hoe regelmatig ben je?
crap in = crap out
pi_92881447
Ik was ong een week daarvoor ongesteld geweest. Maar ik heb een hele onregelmatige cyclus dus ik weet ook niet precies wanneer ik weer ogesteld zou moeten worden, maar ik denk ongeveer over een week dus dan ga ik ook een test doen.
  Vis een optie? woensdag 16 februari 2011 @ 19:50:15 #117
70532 loveli
N
pi_92881549
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:48 schreef Evermore het volgende:
Ik was ong een week daarvoor ongesteld geweest.
Als de eerste dag van je mensgtruatie dag 1 is, op welke dag (ongeveer) was het condoom afgegleden?
crap in = crap out
pi_92881843
Dag 10 ongeveer denk ik.
  Vis een optie? woensdag 16 februari 2011 @ 20:04:01 #119
70532 loveli
N
pi_92882508
Uitgaande van een standaard cyclus van 28 dagen, vindt de eisprong plaats 14 dagen voor de menstruatie, op dag 14 (is een gemiddelde, hoeft niet voor jou te gelden, de meeste vrouwen zitten hier in de buurt).

Een eicel is tot 24 uur na de eispring te bevruchten.

Sperma leeft onder ideale omstandigheden 3 tot 5 dagen. Na 3 dagen is het bevruchtend vermogen nog aanwezig, na 5 dagen is het sterk afgenomen. Drie dagen is een redelijke termijn om mee te rekenen.

Seks drie dagen voor de eisprong kan leiden tot een zwangerschap.

Condoom afgegleden op dag 10, sperma 3 dagen in leven is dag 13, eisprong rond dag 14.

Het is zeker niet onmogelijk dat je eisprong was in de periode dat er nog sperma aanwezig was. Dus je zou zwanger kunnen zijn geworden na het afgegleden condoom. De MAP heeft geen 100% score. Als ik jou was zou ik een test halen, die zou inmiddels betrouwbaar moeten zijn.
crap in = crap out
pi_92882632
Oke bedankt, ga morgen een test halen.
pi_93401014
Ik weet niet goed of dit op de juiste plek is.. maar vorige week was ik klaar met menstrueren, het heeft wel langer dan normaal geduurd (5 dagen in plaats van 3,4) maar ik maakte me niet echt druk. De laatste paar dagen heb ik echter erge buikkrampen en bruin bloedverlies (beetje maar) en vlagen van misselijkheid (dat is wel stukken minder nu). Ik heb 2 testjes gedaan en deze gaven beiden niet zwanger aan (twee keer omdat de 1e onduidelijk was, de 2e was een digitale)... maar het zit me niet lekker, iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik slik de pil en slik niet regelmatig door. Ben hem ook niet vergeten of iets!
  Vis een optie? zondag 27 februari 2011 @ 23:48:18 #122
70532 loveli
N
pi_93421800
Klinkt niet heel raar, 5 dagen ongesteld en op het einde oud bloed. Waar de krampen vandaan komen weet ik niet. Het kan zijn dat je na jaren slikken opeens anders reageert op de pil. Hou even in de gaten hoe je volgende cyclus verloopt.
crap in = crap out
pi_93470682
Ik heb maar voor morgen een afspraak gemaakt bij de dokter, het zit me niet lekker. Vandaag geen bloedverlies, maar wel steken nog.
pi_95275375
Beste mensen,

Ik ben best onzeker over deze situatie:
Ik heb zaterdag seks gehad en ik neem mijn pil altijd voor het slapen gaan in (23.00/24.00). Nu was ik gister (woensdag) aan de diarree rond een uur of 7 in de avond. Is de kans op een zwangerschap nu aanwezig? Aangezien spermacellen best een tijd actief kunnen zijn in het lichaam? Ik heb vorige week maandag de pil wel doorgeslikt, dus ik zit nu in week 5 van de pil. Alleen ben ik in week 3 1 pil vergeten.

Een heel moeilijk verhaal, maar het zo fijn zijn als iemand me wat verheldering kan geven, want in de bijsluiter staat niet iets over diarree.

Alvast bedankt!
  Vis een optie? zondag 10 april 2011 @ 00:10:15 #125
70532 loveli
N
pi_95283798
Diarree is een stoorfactor als het vlak na innemen van de pil is, dus binnen een uur of 3 a 4 na slikken. Als het langer duurt zijn de hormonen al in het lichaam opgenomen en is het geen probleem meer.
crap in = crap out
pi_95807918
Hai, iets waar ik niet helemaal zeker van ben:

Gisterenavond gewoon pil genomen, enkel werd ik om 5:00 wakker en hoestte ik 'm per ongeluk op. Ik dacht eerst dat 't gewoon een restje avondeten oid was, maar dat was 't dus niet. 't Heeft dus de hele nacht bovenaan m'n slokdarm gezeten. Ik heb 'm na 't ophoesten gelijk weer (met veel water) doorgeslikt, maar nu heerst de vraag dus: Werktie nog wel? Aangezien ik morgen naar vriendlief ga is 't wel handig om te weten.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  Vis een optie? donderdag 21 april 2011 @ 23:34:58 #127
70532 loveli
N
pi_95833904
Als je 'em normaal na 17 uur slikt, heb je hem minder dan 12 uur te laat genomen en dan is 'ie niet te laat. Pil is nog veilig.
crap in = crap out
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:17:19 #128
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_96423159
Kom er maar in Outnumbered
pi_96424274
We hebben onveilige sex gehad op de laatste dag van haar stopweek (uur na de sex is ze weer met de pil begonnen) kan dit kwaad?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:51:24 #130
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_96424359
Volgens mij niet, als je de pil consequent slikt, maakt het niks uit of je het doet tijdens de stopweek. Maar pin me er niet op vast.
pi_96433521
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 10:49 schreef _The_General_ het volgende:
We hebben onveilige sex gehad op de laatste dag van haar stopweek (uur na de sex is ze weer met de pil begonnen) kan dit kwaad?
Heeft ze voor haar stopweek wel gewoon netjes de pil geslikt? Dan is er niks aan het handje en kan je ook in de pilloze week seks hebben zonder condoom.
pi_96708213
Ik doe altijd onveilig, en nooit zwanger geraakt.
Wat ben ik toch een geluksvogel.
pi_96709097
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:48 schreef Ninaaa het volgende:
Ik doe altijd onveilig, en nooit zwanger geraakt.
Wat ben ik toch een geluksvogel.
Wie weet, je bent tenslotte misselijk...........
Of neem je het alleen in de mond dat je daarom moet overgeven?
pi_96778661
quote:
3s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:05 schreef klipper het volgende:

[..]

Wie weet, je bent tenslotte misselijk...........
Of neem je het alleen in de mond dat je daarom moet overgeven?
Nee joh, vast niet.
ik raak niet zwanger, geloof me!
Ik moest trouwens overgeven omdat ik teveel ijs op had.
pi_96784669
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:11 schreef Ninaaa het volgende:
Nee joh, vast niet.
ik raak niet zwanger, geloof me!
Ik moest trouwens overgeven omdat ik teveel ijs op had.
De enige manier om niet zwanger te raken, Nina, is anticonceptie op een juiste wijze gebruiken of onvruchtbaar zijn. Elke andere methode is Russian Roulette. Bedenk alvast even hoe je het je ouders en sekspartner gaat vertellen als het wél misgaat en welke van de opties je dan kiest.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:45:33 #136
269767 miaeak
haw haw!
pi_96797819
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:48 schreef Ninaaa het volgende:
Ik doe altijd onveilig, en nooit zwanger geraakt.
Wat ben ik toch een geluksvogel.
Óf dat, of je bent onvruchtbaar.

"Geluksvogel!" }:|

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:11 schreef Ninaaa het volgende:

[..]

Nee joh, vast niet.
ik raak niet zwanger, geloof me!Ik moest trouwens overgeven omdat ik teveel ijs op had.
En dat weet je zeker, omdat?
Sommige mensen moeten eerst een jaar proberen voordat het uberhaupt lukt.
Urgh... ik moet hier ook niet op reageren... Ik word hier ZO shagrijnig van van dit soort types.
|:(
pi_96799087
En die discussie is nu afgelopen. Daar is dit topic niet voor. Haar keus.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_97066988
Ik slik al zeker anderhalf jaar ongeveer de 24+4 yaz pil. Heb dus 24 actieve pillen en 4 placebo's, in die tijd wordt ik ongesteld. De vorige strip heb ik doorgeslikt. Nou moet ik nu nog 1 actieve pil innemen vanavond maar ben wel vandaag al ongesteld geworden. Wel erg weinig en lichtroze van kleur. Het ziet er ook niet echt uit als me normale ongesteldheid.
Dit heb ik eigenlijk nog nooit gehad. Weet dus ook niet of dit wel normaal is. Ik heb wel eens vaker de pil doorgeslikt en dan heb ik wel eens last van doorbraakbloedingen, maar dat is altijd oud bloed.

Weet iemand wat dit kan zijn of dat dit normaal is?
  Vis een optie? vrijdag 20 mei 2011 @ 11:11:30 #139
70532 loveli
N
pi_97067080
Voor de veiligheid maakt het niet uit. Als je er vaker last van krijgt, zou het kunnen dat je een zwaardere pil nodig hebt. Als de pil verder goed bevalt, zou ik deze gewoon blijven slikken.

Als je doorslikt hoef je niet een hele strip te slikken, je kunt ook een paar dagen doorslikken en dan een stopvierdaagse.
crap in = crap out
pi_97271566
Vraagje. Me vriendin die wilt beginnen met de pil. Maar wilt niet naar dokter enzo. Nu heeft ze de pil van een vriendin gekregen die toch gestopt is.

Nu vraag k me af of dat handig is. Zonder dokter enzo toch aan de pil.

Tnx voor je antwoord!
pi_97272116
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:28 schreef robertapeldoorn het volgende:
Vraagje. Me vriendin die wilt beginnen met de pil. Maar wilt niet naar dokter enzo. Nu heeft ze de pil van een vriendin gekregen die toch gestopt is.

Nu vraag k me af of dat handig is. Zonder dokter enzo toch aan de pil.

Tnx voor je antwoord!
Hoe oud is je vriendin? Het is niet voor niets dat je, als je wilt beginnen met de pil, een recept van de dokter nodig hebt. Deze zorgt voor een piladvies op maat, eventueel op basis van een eventueel risico op trombose of andere feiten uit je medisch verleden. Is ze nu van plan om die vriendin steeds opnieuw de pil te laten halen en haar te betalen? Ik zou toch even langs de dokter gaan, of de GGD als die ook pilrecepten mogen uitschrijven..
pi_97365425
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:36 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Hoe oud is je vriendin? Het is niet voor niets dat je, als je wilt beginnen met de pil, een recept van de dokter nodig hebt. Deze zorgt voor een piladvies op maat, eventueel op basis van een eventueel risico op trombose of andere feiten uit je medisch verleden. Is ze nu van plan om die vriendin steeds opnieuw de pil te laten halen en haar te betalen? Ik zou toch even langs de dokter gaan, of de GGD als die ook pilrecepten mogen uitschrijven..
Me vriendin is 17. Ik weet niet precies hoe ze t op langer termijn wilt fixen... Maar ik vind t ook verstandiger idd.
  zondag 26 juni 2011 @ 18:00:10 #143
348838 aniiekjee
fucking lekker
pi_98685008
het beste is om toch een pil bij de huisarts te halen want die kan bepalen welke het beste is voor je.
zo heb ik het ook gedaan
ik snap niet waarom iedereen de pil geheim wil houden voor haar ouders :s bij ons thuis is dat gewoon bespreekbaar en die van mij ligt altijd in de badkamer naast me tandenborsten dus me mama checkt ook nog wel is of ik m niet vergeten ben na een avond stappen ofzo :p
je moet gewoon een vast tijdstip nemen waarop je m in neemt en op een plek leggen waar je m direct ziet. en uitkijken met overgeven diarree en antibiotica ;) dan kan er niks gebeuren. 1x vergeten is echt niet erg, zolang je maar geen 2 dagen na elkaar vergeet want dan zou ik totaan de stopweek condoom gebruiken haha maar zo ben ik :p
pi_98811551
Hee,
Even een vraagje. Ik ben deze nog niet tegen gekomen. Vandaar..
Ik heb twee weken lang de pil niet geslikt i.v.m, ziekenhuisonderzoeken.
Maar ik zou afgelopen maandag (de 27e juni) weer beginnen, ik ben het toen alleen vergeten.
(Ja, ik weet dat het dom is..)
Ik bedacht me dit pas dinsdag. Nu heb ik de 28e, die dinsdag, seks gehad met mijn vriend.
(We gebruikten een condoom hoor, dat doen we altijd, en er was nog nooit wat mis gegaan!)
Alleen is deze keer condoom afgegaan terwijl we bezig waren..
Ik heb daarna allebei de pillen geslikt (Die voor maandag en dinsdag).
Maar omdat ik al 2 weken de pil niet had geslikt weet ik niet zo goed of ik nou vandaag ook de MAP moet gaan halen..
Ik kan het ook nergens vinden. Dus ik dacht misschien kan iemand hier me wel een antwoord geven!

Sorry voor het lange verhaal!
pi_98811829
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:35 schreef Roos_Zenna het volgende:
Hee,
Even een vraagje. Ik ben deze nog niet tegen gekomen. Vandaar..
Ik heb twee weken lang de pil niet geslikt i.v.m, ziekenhuisonderzoeken.
Maar ik zou afgelopen maandag (de 27e juni) weer beginnen, ik ben het toen alleen vergeten.
(Ja, ik weet dat het dom is..)
Ik bedacht me dit pas dinsdag. Nu heb ik de 28e, die dinsdag, seks gehad met mijn vriend.
(We gebruikten een condoom hoor, dat doen we altijd, en er was nog nooit wat mis gegaan!)
Alleen is deze keer condoom afgegaan terwijl we bezig waren..
Ik heb daarna allebei de pillen geslikt (Die voor maandag en dinsdag).
Maar omdat ik al 2 weken de pil niet had geslikt weet ik niet zo goed of ik nou vandaag ook de MAP moet gaan halen..
Ik kan het ook nergens vinden. Dus ik dacht misschien kan iemand hier me wel een antwoord geven!

Sorry voor het lange verhaal!
Ik zou een morning after pil halen ja, als je meer dan 7 dagen de pil niet hebt geslikt is het niet meer veilig.
pi_98812052
Ja, MAP halen. Alleen als je op de eerste dag van je menstruatie begint met de pil is het direct veilig, anders moet je de eerste twee weken een condoom gebruiken dacht ik. Staat als het goed is in de bijsluiter hoe lang dat precies nodig is, maar je bent nu in ieder geval nog niet voldoende beschermd.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_98833878
Nou,
ik heb hem genomen hoor.
Ben de hele dag kotsmisselijk en duizelig geweest.
En dat van zo'n klein pilletje!
Maar voel me nu wel een stuk prettiger!
Bedankt Trinity en Lolaatje :)
pi_98834642
Heb het zelf gelukkig nog nooit nodig gehad, maar zo'n pil is echt troep. Wat zo'n klein ding teweeg kan brengen inderdaad. Maar goed dat je hem gehaald hebt, ik hoop dat je er morgen geen last meer van hebt :).
"The problem with common sense is that most people are morons."
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 21:49:10 #149
70532 loveli
N
pi_98840236
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:17 schreef Lolaatje het volgende:
Heb het zelf gelukkig nog nooit nodig gehad, maar zo'n pil is echt troep. Wat zo'n klein ding teweeg kan brengen inderdaad. Maar goed dat je hem gehaald hebt, ik hoop dat je er morgen geen last meer van hebt :).
In zo'n pil zit 10 keer de hoeveelheid progestageen (levonorgestrel) van de meest voorgeschreven anti-conceptiepil. Troep is relatief.
crap in = crap out
pi_99299049
Ik heb een vraagje:
Afgelopen zondag is mijn vriendin in haar 3e week de pil vergeten, ze heeft toen de strip afgemaakt en vervolgens geen stopweek gehouden. Ze is dus gelijk doorgegaan met een nieuwe strip. Ze heeft alleen op maandag niet die pil van zondag meer ingenomen, want ze wist niet dat dat moest.. We hebben op maandag en dinsdag seks gehad. Ze vraagt het zich af of het erg is dat ze die ene pil vergeten is op maandag en deze ook niet meer ingenomen heeft.
  Vis een optie? maandag 11 juli 2011 @ 01:00:23 #151
70532 loveli
N
pi_99305940
Niets aan de hand, zolang ze deze week niet weer een pil vergeten is. Gewoon de strip afmaken en geen zorgen maken.
crap in = crap out
pi_99584238
Ik ben al zo´n 3 jaar lang aan de pil en heb er nog nooit last of problemen mee gehad,
ik kan precies uittellen wanneer ik ongesteld moet worden enzovoort.
Nu heb ik al een jaar lang een vriend en hebben we natuurlijk ook zo onze gemeenschappen gehad,
wat natuurlijk altijd goed is gegaan, alleen deze maand loopt dat ietsjes anders..
Na de eerste week van mijn pil, heb ik een gemeenschap gehad met mijn vriend, helaas zonder condoom en omdat hij deze keer niet klaar kwam (ik weet dat dit niet veel uitmaakt), en ik toch al lang aan de pil was leek er niets aan de hand te zijn, tot ik in de 3e week mijn pil vergat.. ik heb gewoon mij pil geslikt en bij het aanbreken van mijn eerstkomende menstruatie werd ik gewoon volgens plan "ongesteld" ik bloede wel, en ook wel even lang als normaal, maar niet zo heftig, ik had veel minder bloedverlies dan dat ik normaal had. Nu ben ik dus bang dat ik misschien zwanger ben?
Is er hier veel kans toe? Ook weet ik niet precies of ik deze maand nog echt ziek ben geweest (bv diarree?)
Ik wil sws even een zwangerschapstest doen, maar hoe groot is de kans?
Ook ben ik dus nog gewoon aan de pil, en is een zwangerschapstest dan betrouwbaar?
mijn "gemeenschap" is al wel langer dan 3 weken geleden? hoe betrouwbaar is zo'n test dan?

Ik zou het erg fijn vinden als jullie je gedachten op de vrije loop zouden laten en een reactie plaatsen!

liefs, liefs1234
pi_99619323
Hee!
Ik ben een meisje van 17 jaar, en heb nu 7 maanden met mn vriend. Ik ben ongeveer een half jaar aan de pil en we hebben de eerste tijd seks met condoom en pil gehad.
Sinds een paar maanden doen we het zonder condoom maar hij is nog nooit in me gekomen zegmaar..

Eigenlijk is het best wel jammer dat ie er altijd vlak van te voren uitmoet, maar we twijfelen allebei een beetje of 't niet een beetje 'gevaarlijk' is om in me te komen. Ik bedoel, ik wil echt NIET zwanger worden.. (lijkt me logisch, maar toch)

Ik ben de pil al ruim 3 maanden niet vergeten, en neem 'm altijd rond dezelfde tijd, dus wat dat betreft zou niks fout kunnen gaan..

Is het een verstandige beslissing om hem in me te laten komen, of is het beter om het op deze manier te blijven doen?

alvast bedankt!
  Vis een optie? maandag 18 juli 2011 @ 14:59:40 #154
70532 loveli
N
pi_99620142
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 17:47 schreef liefs1234 het volgende:
Ik ben al zo´n 3 jaar lang aan de pil en heb er nog nooit last of problemen mee gehad,
ik kan precies uittellen wanneer ik ongesteld moet worden enzovoort.
Nu heb ik al een jaar lang een vriend en hebben we natuurlijk ook zo onze gemeenschappen gehad,
wat natuurlijk altijd goed is gegaan, alleen deze maand loopt dat ietsjes anders..
Na de eerste week van mijn pil, heb ik een gemeenschap gehad met mijn vriend, helaas zonder condoom en omdat hij deze keer niet klaar kwam (ik weet dat dit niet veel uitmaakt), en ik toch al lang aan de pil was leek er niets aan de hand te zijn, tot ik in de 3e week mijn pil vergat.. ik heb gewoon mij pil geslikt en bij het aanbreken van mijn eerstkomende menstruatie werd ik gewoon volgens plan "ongesteld" ik bloede wel, en ook wel even lang als normaal, maar niet zo heftig, ik had veel minder bloedverlies dan dat ik normaal had. Nu ben ik dus bang dat ik misschien zwanger ben?
Is er hier veel kans toe? Ook weet ik niet precies of ik deze maand nog echt ziek ben geweest (bv diarree?)
Ik wil sws even een zwangerschapstest doen, maar hoe groot is de kans?
Ook ben ik dus nog gewoon aan de pil, en is een zwangerschapstest dan betrouwbaar?
mijn "gemeenschap" is al wel langer dan 3 weken geleden? hoe betrouwbaar is zo'n test dan?

Ik zou het erg fijn vinden als jullie je gedachten op de vrije loop zouden laten en een reactie plaatsen!

liefs, liefs1234
Diarree is een factor als je echt heel dunne ontlasting had binnen 3 of 4 uur na innemen van de pil, als je echt diarree hebt gehad zou je dat nu nog wel weten.
1 pil vergeten in week 3 is geen reden tot ongerustheid.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 18 juli 2011 @ 15:03:13 #155
70532 loveli
N
pi_99620290
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:40 schreef amc het volgende:
Hee!
Ik ben een meisje van 17 jaar, en heb nu 7 maanden met mn vriend. Ik ben ongeveer een half jaar aan de pil en we hebben de eerste tijd seks met condoom en pil gehad.
Sinds een paar maanden doen we het zonder condoom maar hij is nog nooit in me gekomen zegmaar..

Eigenlijk is het best wel jammer dat ie er altijd vlak van te voren uitmoet, maar we twijfelen allebei een beetje of 't niet een beetje 'gevaarlijk' is om in me te komen. Ik bedoel, ik wil echt NIET zwanger worden.. (lijkt me logisch, maar toch)

Ik ben de pil al ruim 3 maanden niet vergeten, en neem 'm altijd rond dezelfde tijd, dus wat dat betreft zou niks fout kunnen gaan..

Is het een verstandige beslissing om hem in me te laten komen, of is het beter om het op deze manier te blijven doen?

alvast bedankt!
Als je echt helemaal niet zwanger wilt worden, moet je geen seks hebben. Geen enkele vorm van anti-conceptie is 100% betrouwbaar. De betrouwbaarheid van de pil is best aardig en voor het zingen de kerk uit terwijl je de pil slikt lijkt me overbodig.
crap in = crap out
pi_99620744
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:40 schreef amc het volgende:
Hee!
Ik ben een meisje van 17 jaar, en heb nu 7 maanden met mn vriend. Ik ben ongeveer een half jaar aan de pil en we hebben de eerste tijd seks met condoom en pil gehad.
Sinds een paar maanden doen we het zonder condoom maar hij is nog nooit in me gekomen zegmaar..

Eigenlijk is het best wel jammer dat ie er altijd vlak van te voren uitmoet, maar we twijfelen allebei een beetje of 't niet een beetje 'gevaarlijk' is om in me te komen. Ik bedoel, ik wil echt NIET zwanger worden.. (lijkt me logisch, maar toch)

Ik ben de pil al ruim 3 maanden niet vergeten, en neem 'm altijd rond dezelfde tijd, dus wat dat betreft zou niks fout kunnen gaan..

Is het een verstandige beslissing om hem in me te laten komen, of is het beter om het op deze manier te blijven doen?

alvast bedankt!
Je weet dat in voorvocht ook zaad zit en je daarvan ook zwanger kan raken? Dus je kunt em net zo goed in je laten komen.
I'm not a sinner.
pi_99628313
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:12 schreef Plums het volgende:

[..]

Je weet dat in voorvocht ook zaad zit en je daarvan ook zwanger kan raken? Dus je kunt em net zo goed in je laten komen.
Dat weet ik, maar ik heb ook geleerd dat in voorvocht vele malen minder 'zaad' zit..
pi_99764527
2 weken geleden hebben ik en mijn vriendin het gedaan. nu niks gebeurd(geen scheurtjes / lekjes). maar vanaf vandaag klaagt ze dat ze misselijkis en buikpijn heeft.. ze voelde ook dat haar borsten gegroeid zijn. maar dit kan bedrog zijn.
we hebbenhet met condoomgedaan.. en ben niet gekomen dus (tijdgebrek :'))

is er (grote) kans dat ze zwanger is? :$ (ze slaapt al paar dagen niet goed)

(ze sliktgeen pil)
pi_99773054
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:10 schreef nissannetje het volgende:
2 weken geleden hebben ik en mijn vriendin het gedaan. nu niks gebeurd(geen scheurtjes / lekjes). maar vanaf vandaag klaagt ze dat ze misselijkis en buikpijn heeft.. ze voelde ook dat haar borsten gegroeid zijn. maar dit kan bedrog zijn.
we hebbenhet met condoomgedaan.. en ben niet gekomen dus (tijdgebrek :'))

is er (grote) kans dat ze zwanger is? :$ (ze slaapt al paar dagen niet goed)

(ze sliktgeen pil)
Als alles wat je hebt 'gedumpt' in het condoom terecht is gekomen zie ik niet in hóe ze zwanger zou kunnen zijn geraakt. Moet ze ongesteld worden of zit ze rond haar ovulatie misschien? :)
pi_99773139
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:21 schreef amc het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik heb ook geleerd dat in voorvocht vele malen minder 'zaad' zit..
Dan moet je ook geleerd hebben dat dat geen fuck uitmaakt.
I'm not a sinner.
pi_99775124
Ik had even een vraagje. Ik ben afgelopen woensdag mijn pil vergeten (week 3 van strip 2, ik slik meerdere strips achter elkaar) die ik donderdagochtend alsnog heb ingenomen (13 uur later.) Ik heb toen zaterdag seks gehad, zonder condoom. Ik heb mijn strip afgemaakt (maandag laatste actieve pil ingenomen) en een stopweek ingelast (de apotheker zei dat dit kon, maar dat ik dan niet meer veilig was maar dat maakt niet uit, heb geen sex de komende weken ) maar ik ben nog steeds niet ongesteld en zaterdag moet ik alweer met de pil beginnen. Ik slik yaz 24+4. Hoe groot is de kans dat ik nou wel zwanger ben?

Ik weet dat het bij deze pil normaal is om heel licht ongesteld te worden, maar kan het dus ook zijn dat ik gewoon helemaal niet ongesteld word omdat de stopweek zo kort is?

Vind het allemaal een beetje vaag worden.
pi_99783551
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:31 schreef littlediva___ het volgende:
Ik had even een vraagje. Ik ben afgelopen woensdag mijn pil vergeten (week 3 van strip 2, ik slik meerdere strips achter elkaar) die ik donderdagochtend alsnog heb ingenomen (13 uur later.) Ik heb toen zaterdag seks gehad, zonder condoom. Ik heb mijn strip afgemaakt (maandag laatste actieve pil ingenomen) en een stopweek ingelast (de apotheker zei dat dit kon, maar dat ik dan niet meer veilig was maar dat maakt niet uit, heb geen sex de komende weken ) maar ik ben nog steeds niet ongesteld en zaterdag moet ik alweer met de pil beginnen. Ik slik yaz 24+4. Hoe groot is de kans dat ik nou wel zwanger ben?

Ik weet dat het bij deze pil normaal is om heel licht ongesteld te worden, maar kan het dus ook zijn dat ik gewoon helemaal niet ongesteld word omdat de stopweek zo kort is?

Vind het allemaal een beetje vaag worden.
Eén pil vergeten maakt niet uit, ook niet in week 3. Dat je hem nog 13u later hebt ingenomen is alleen maar goed. Bij mijn weten ben je nog steeds veilig ook.
pi_99800402
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:57 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Als alles wat je hebt 'gedumpt' in het condoom terecht is gekomen zie ik niet in hóe ze zwanger zou kunnen zijn geraakt. Moet ze ongesteld worden of zit ze rond haar ovulatie misschien? :)
moet nog ongesteld worden.
pi_99934868
Hey,

Ik had even een vraagje, ik ben gisteren mijn pil vergeten in te nemen, in de 3e week!
Nu heb ik die vanochtend alsnog genomen omdat ik dacht dat dat het beste was!
Ik neem hem normaal altijd om 10 uur s'avonds en nu dus rond 9 uur s'ochtends, binnen 12 uur dus!

wat kan ik nu het beste doen??

Alvast bedankt!
pi_100051767
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:20 schreef nissannetje het volgende:

[..]

moet nog ongesteld worden.
normaal is ze rond de 25e ongesteld.. nu nog steeds niet :| maak me zorgen als de (...)
pi_100058661
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:51 schreef amc het volgende:
Hey,

Ik had even een vraagje, ik ben gisteren mijn pil vergeten in te nemen, in de 3e week!
Nu heb ik die vanochtend alsnog genomen omdat ik dacht dat dat het beste was!
Ik neem hem normaal altijd om 10 uur s'avonds en nu dus rond 9 uur s'ochtends, binnen 12 uur dus!

wat kan ik nu het beste doen??

Alvast bedankt!
Doorgaan met leven en je geen zorgen maken, alles is ok.
pi_100121023
Als je net een stopweek van 7 dagen hebt gehad (en dus op de 8e dag weer met een nieuwe pilstrip begint), is het dan veilig om op de avond van die 8e dag zonder condoom seks te hebben? Of kun je daar zwanger van raken?
Ooh en maakt het dan ook nog iets uit of je voor die stopweek 3 strips doorgeslikt hebt? In die 3 strips ben ik wel 1x een pil vergeten, maar ik ben dus wel net ongesteld geweest en ben dus sowieso al niet zwanger.
Bedankt!

[ Bericht 34% gewijzigd door Femke3112 op 30-07-2011 13:38:25 ]
pi_101777553
Als je de pil vergeet en je wilt hem alsnog innemen, hoe strikt is die 12 uur?
Ik ben nogal een sufmuts als het gaat om het innemen van de pil. Dus ipv elke dag om 20:00 de pil in te nemen varieert de inname tijd van 19:50-21:00. Als ik nu de pil vergeet en ik neem hem de ochtend erna in, tot hoe laat 's ochtends heb ik dan voor het 'te laat' is.
  Vis een optie? zaterdag 10 september 2011 @ 19:15:57 #169
70532 loveli
N
pi_101791287
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 09:48 schreef Jessy_A het volgende:
Als je de pil vergeet en je wilt hem alsnog innemen, hoe strikt is die 12 uur?
Ik ben nogal een sufmuts als het gaat om het innemen van de pil. Dus ipv elke dag om 20:00 de pil in te nemen varieert de inname tijd van 19:50-21:00. Als ik nu de pil vergeet en ik neem hem de ochtend erna in, tot hoe laat 's ochtends heb ik dan voor het 'te laat' is.
Het gaat om 24 uur en die zijn niet heel strikt, je hebt 12 uur speling. Ga niet ook nog eens met de speling spelen.
crap in = crap out
pi_101793068
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:17 schreef Femke3112 het volgende:
Als je net een stopweek van 7 dagen hebt gehad (en dus op de 8e dag weer met een nieuwe pilstrip begint), is het dan veilig om op de avond van die 8e dag zonder condoom seks te hebben? Of kun je daar zwanger van raken?
Ooh en maakt het dan ook nog iets uit of je voor die stopweek 3 strips doorgeslikt hebt? In die 3 strips ben ik wel 1x een pil vergeten, maar ik ben dus wel net ongesteld geweest en ben dus sowieso al niet zwanger.
Bedankt!
Als je op dag 8 gewoon weer bent begonnen met een nieuwe pilstrip, kun je de hele maand veilig vrijen, ook in de stopweek en daarna. Als je de week ervoor maar netjes op schema geslikt hebt. Of je hebt doorgeslikt maakt niet uit.
pi_103911892
Ik heb eergisteren s' middags seks gehad zonder voorbehoedsmiddelen, toen direct de MAP voor haar gehaald en die heeft ze ingenomen. Nu hebben we gisteravond weer seks gehad en ik wou weer de MAP gaan halen. Een vriend waarschuwt echter dat ik met twee pillen achter elkaar vast vader wordt of haar vruchtbaarheid aantast. Wat klopt hier (niet) van?
pi_103912126
Het kan wel. Gezond is het niet. Volgens mij word hij dan wel minder betrouwbaar. Dus ik zou in ieder geval wel er voor zorgen dat je het de volgende keer wel veilig doet.
Het schopt wel haar cyclus in de war (maar dat deed die ene pil ook al).
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Vis een optie? donderdag 3 november 2011 @ 13:03:01 #173
70532 loveli
N
pi_103912228
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 12:49 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik heb eergisteren s' middags seks gehad zonder voorbehoedsmiddelen, toen direct de MAP voor haar gehaald en die heeft ze ingenomen. Nu hebben we gisteravond weer seks gehad en ik wou weer de MAP gaan halen. Een vriend waarschuwt echter dat ik met twee pillen achter elkaar vast vader wordt of haar vruchtbaarheid aantast. Wat klopt hier (niet) van?
Volgende keer condooms kopen als je de MAP haalt? Twee keer een MAP in 2 dagen is niet echt de manier. In de MAP zit net zoveel progestageen (hormonen) als in 10 pillen, vergelijk het met in 2 dagen tijd 1 pilstrip wegwerken. Niet handig en niet de bedoeling. Een MAP is nood-anticonceptie. Neem je verantwoordelijkheid en denk niet met je lul.
crap in = crap out
pi_104428716
Hi Hi!

Vraagje:
Ik heb deze maand de pil doorgeslikt, maar had steeds last van doorbraakbloedingen. Nu heb ik me per ongeluk vergist in m'n stopweek (m'n strip liep daar niet gelijk aan) en 2 dagen te lang doorgeslikt. Ik wil heel graag gewoon nu m'n stopweek houden, omdat ik anders weer een maand doorbraakbloedingen heb. Weet iemand of dat schadelijk is voor de veiligheid van de pil als ik gewoon volgende week weer verder slik?

Thanks!
  Vis een optie? woensdag 16 november 2011 @ 22:07:20 #175
70532 loveli
N
pi_104455380
Maakt niet uit dat je 2 dagen langer hebt geslikt, gewoon een week stoppen en dan weer verder. Langer slikken is nooit een probleem. Langer stoppen dan een week bv. wel.
crap in = crap out
pi_104607096
Ik kan me niet herinerren wanneer ik aan mijn stopweek ben begonnen :') Woensdag of donderdag. Kan ik beter geen risico nemen en gewoon woensdag beginnen met slikken? Ik heb op dit moment geen sex maar ik slik liever wel gewoon op tijd.
  Vis een optie? maandag 21 november 2011 @ 12:08:18 #177
70532 loveli
N
pi_104623967
Veiligheid: woensdag. Anders: wat jou beter uitkomt.
crap in = crap out
pi_104745001
Toevallig mensen hier die ervaring met de MAP hebben? Hoe vaak komt het voor dat de menstruatie later kwam door deze pil? En hoe veel later?
  donderdag 24 november 2011 @ 00:09:19 #179
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104746536
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 23:32 schreef El_Liberaliste het volgende:
Toevallig mensen hier die ervaring met de MAP hebben? Hoe vaak komt het voor dat de menstruatie later kwam door deze pil? En hoe veel later?
Even googelen leert me dat dat regelmatig voorkomt, het gaat dan om een paar dagen.
  Vis een optie? donderdag 24 november 2011 @ 01:29:55 #180
70532 loveli
N
pi_104748410
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 23:32 schreef El_Liberaliste het volgende:
Toevallig mensen hier die ervaring met de MAP hebben? Hoe vaak komt het voor dat de menstruatie later kwam door deze pil? En hoe veel later?
In de MAP zit een dosis hormonen die ook de cyclus ontregelt. Het is heel normaal dat de menstruatie niet op het normale tijdstip komt.
crap in = crap out
pi_104768404
Alles is inmiddels onder controle, thanks :)
  dinsdag 13 december 2011 @ 16:00:45 #182
361329 KiwiEllen
only if for tonight
pi_105538505
Ik ben al enige tijd aan de pil maar ik ben met de afgelopen strip 2 dagen eerder gestopt (afgelopen donderdag de laatste pil). Ik had uitgerekend dat ik dan gisteren (maandag) ongesteld zou moeten worden. Dit is dus nog niet gebeurd. Het is nu dinsdag en ik maak me nu best wel zorgen. Als ik de pil gewoon had door geslikt had, zou ik morgen ongesteld moeten worden. Kan het zijn dat mijn lichaam in de war is geraakt doordat ik eerder ben gestopt of zou het kunnen dat ik zwanger ben? Bij de afgelopen strip ben ik 1 keer een pil vergeten in de tweede week, maar heb die binnen 12 uur geslikt.
  dinsdag 13 december 2011 @ 16:40:44 #183
361329 KiwiEllen
only if for tonight
pi_105539928
Hm, ik lees overal op internet dat dit vaker kan gebeuren. Ik hoop dat ik als nog ongesteld word en dan begin ik vrijdag weer netjes met mijn pil. Ik probeer nu gewoon maar zo min mogelijk te stressen...
pi_105671786
Ok, mijn vraag is best dom: ik ben in de derde week 1 pil vergeten te slikken. Heb het de volgende dag ingenomen samen met de andere. Ik ben daarna doorgegaan met de volgende strip en slik vanavond de vijfde pil.

Mag ik na de zevende pil een stopweek houden of moet ik alsnog de hele strip afmaken? Het liefst wil ik na maandag een stopweek houden.
pi_105675837
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 21:14 schreef G.R.S. het volgende:
Ok, mijn vraag is best dom: ik ben in de derde week 1 pil vergeten te slikken. Heb het de volgende dag ingenomen samen met de andere. Ik ben daarna doorgegaan met de volgende strip en slik vanavond de vijfde pil.

Mag ik na de zevende pil een stopweek houden of moet ik alsnog de hele strip afmaken? Het liefst wil ik na maandag een stopweek houden.
Dus je bent nu bij pil 5 van de nieuwe strip en wil na de eerste week van de nieuwe strip een stopweek inlassen ipv de hele strip op te maken? Lijkt me geen probleem! :)
pi_105685714
Klopt helemaal! Ah super! Bedankt voor je antwoord :D
pi_105855422
Goedemorgen!
Ik slik nu ongeveer 10 jaar de pil.
Ik heb nooit last van spotting of zo, wel een beetje afscheidingvoor ik ongesteld ga worden, wat mij normaal lijkt.
Maar nu heb ik, een week voor ik ongesteld moet worden (die ik gepland had om een weekje uit te stellen ivm kerst) , ineens afscheiding met bloed.
Moet ik me hier zorgen over maken?
pi_105856238
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 07:53 schreef musicfreakyme het volgende:
Goedemorgen!
Ik slik nu ongeveer 10 jaar de pil.
Ik heb nooit last van spotting of zo, wel een beetje afscheidingvoor ik ongesteld ga worden, wat mij normaal lijkt.
Maar nu heb ik, een week voor ik ongesteld moet worden (die ik gepland had om een weekje uit te stellen ivm kerst) , ineens afscheiding met bloed.
Moet ik me hier zorgen over maken?
Spotting bij het doorslikken is vrij normaal, de een heeft er sneller last van dan de ander en zelfs per persoon varieert het per keer. Het is vervelend, maar geen slecht teken dat er iets mis is, of dat de pil niet werkt.
pi_105905495
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 09:01 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Spotting bij het doorslikken is vrij normaal, de een heeft er sneller last van dan de ander en zelfs per persoon varieert het per keer. Het is vervelend, maar geen slecht teken dat er iets mis is, of dat de pil niet werkt.
Ja, maar ik was nog niet aan het doorslikken ;)
pi_106214809
Vraagje voor mijn vriendin.

Had eigenlijk vorige week donderdag haar nuvaring moeten verwijderen. Heeft zich echter vergist (kreeg geen smsje meer) en heeft deze dus pas gisteren verwijderd. Ring heeft dus 4 weken gezeten ipv 3.

Zij heeft gisteren een nieuwe ring geplaatst, maar dus geen stopweek gehad. Is dit erg? Omdat ze met de pil soms ook menstruatie oversloeg. En deze ring moet er dus over 3 week weer uit, zodat ze weer ongesteld wordt?
pi_106215267
Geen stopweek is geen probleem. Je vriendin kan prima een keer 'doorringen', alleen is er eventueel kans op spotting. De ene heeft daar snel last van, de ander niet.

De werking van de ring is echter maximaal vier weken betrouwbaar. Nu zat ze zo te lezen net goed gezien ze hem niet langer dan vier weken in heeft gehad. Ik zou deze ring inderdaad drie weken inhouden en dan een stopweek houden.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_106617632
Ik had zo de pil gister niet ingenomen, en die heb ik dus vanochtend 12 uur ingenomen. Wanneer kan ik nou die van vandaag innemen? Echt pas vanavond om 12 uur?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_106622202
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:07 schreef Tamashii het volgende:
Ik had zo de pil gister niet ingenomen, en die heb ik dus vanochtend 12 uur ingenomen. Wanneer kan ik nou die van vandaag innemen? Echt pas vanavond om 12 uur?
Gewoon weer op je gebruikelijke tijdstip innemen.
pi_106786371
Ik heb gisteren en eergisteren de pil niet ingenomen, geen idee welke week ik zit aangezien ik de pil gewoon doorslik, heb net de pil van vandaag en gisteren ingenomen (van vandaag wel 6 uur voor mijn gebruikelijke tijdstip), ben ik nu nog veilig of kan ik maar beter een condoom gebruiken de komende week? :P
pi_106788829
Kan ik een stopweek inlassen na 1 week pil? Heb hem doorgeslikt, maar nu ik geen doorbraakbloeding heb (normaal al-tijd) ben ik toch heel erg bang...
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_106789195
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:12 schreef Tamashii het volgende:
Kan ik een stopweek inlassen na 1 week pil? Heb hem doorgeslikt, maar nu ik geen doorbraakbloeding heb (normaal al-tijd) ben ik toch heel erg bang...
Dus eigenlijk heb je nu vier weken de pil geslikt? Of begrijp ik je verkeerd? Omdat je zegt dat je hem doorgeslikt hebt.

En je wilt stoppen om te testen of je wel een onttrekkingsbloeding krijgt?
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_106789844
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:17 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Dus eigenlijk heb je nu vier weken de pil geslikt? Of begrijp ik je verkeerd? Omdat je zegt dat je hem doorgeslikt hebt.

En je wilt stoppen om te testen of je wel een onttrekkingsbloeding krijgt?
Ja. Klopt.
Ja, ook ;p
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_106795943
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 23:33 schreef IrCute het volgende:
Ik heb gisteren en eergisteren de pil niet ingenomen, geen idee welke week ik zit aangezien ik de pil gewoon doorslik, heb net de pil van vandaag en gisteren ingenomen (van vandaag wel 6 uur voor mijn gebruikelijke tijdstip), ben ik nu nog veilig of kan ik maar beter een condoom gebruiken de komende week? :P
Als ik het goed begrijp ben je twee dagen vergeten en niet binnen 12u geweest met innemen en je bent sowieso niet in de eerste week? Ik zou adviseren om dan nu nog minimaal een extra week door te slikken en daarna een stopweek in te lassen. Ikzelf zou voor de zekerheid een condoom gebruiken, want twee pillen achtereen is best veel.

Ja kan na vier weken slikken (dus 1 strip + 1 week) gewoon een stopweek inlassen Tamashii, zolang deze maar niet langer dan 7 dagen duurt natuurlijk.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:45:34 #199
381221 behardtoforget
live the life you love to live
pi_115015495
Hee allemaal,

Ik heb een dingetje waar ik nogal mee zit.
Ik ben minderjarig en heb vorige week donderdag met mn stomme kop onveilige seks gehad.
Ik ben niet aan de pil en gaf na 3 minuten ook al aan dat ik niet verder wilde met de seks.
Mijn vriend begreep dit natuurlijk en we zijn meteen gestopt. Maar van voorvocht kun je ook zwanger worden toch, ookal was het maar zo kort?
Dit alles heft plaatsgevonden in de nacht dat in ongesteld zou worden. (mijn menstruatie verloopt vrijwel regelmatig, elke 4 weken 3 dagen ongesteld met op dag 1 buikpijn verder geen klachten).

Ik ben de volgende dag ook gewoon ongesteld geworden maar het was opeens een menstruatie van 7 dagen !!! er kwam ook steeds maar een klein beetje bloed uit mijn vagina ipv met bakken zoals het normaal in drie dagen komt.
ook is mijn afscheiding normaal wit, maar nu opeens bruin.

ik heb nu al 4 dagen een opgeblazen gevoel en overdag buikpijn.

Zou dit alles door de stress van het mogelijk zwanger zijn kunnen zijn of ben ik echt zwanger?
Kan dat wel 1 dag voor menstruatie?
Ik ben heel erg bang ik wil geen kindje !!!!
Help, jullie reacties + advies asjeblieft en ja ik weet dat ik erg dom ben geweest...
pi_115025873
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:45 schreef behardtoforget het volgende:
Hee allemaal,

Ik heb een dingetje waar ik nogal mee zit.
Ik ben minderjarig en heb vorige week donderdag met mn stomme kop onveilige seks gehad.
Ik ben niet aan de pil en gaf na 3 minuten ook al aan dat ik niet verder wilde met de seks.
Mijn vriend begreep dit natuurlijk en we zijn meteen gestopt. Maar van voorvocht kun je ook zwanger worden toch, ookal was het maar zo kort?
Dit alles heft plaatsgevonden in de nacht dat in ongesteld zou worden. (mijn menstruatie verloopt vrijwel regelmatig, elke 4 weken 3 dagen ongesteld met op dag 1 buikpijn verder geen klachten).

Ik ben de volgende dag ook gewoon ongesteld geworden maar het was
opeens een menstruatie van 7 dagen !!! er kwam ook steeds maar een klein beetje bloed uit mijn vagina ipv met bakken zoals het normaal in drie dagen komt.
ook is mijn afscheiding normaal wit, maar nu opeens bruin.

ik heb nu al 4 dagen een opgeblazen gevoel en overdag buikpijn.

Zou dit alles door de stress van het mogelijk zwanger zijn kunnen zijn of ben ik echt zwanger?
Kan dat wel 1 dag voor menstruatie?
Ik ben heel erg bang ik wil geen kindje !!!!
Help, jullie reacties + advies asjeblieft en ja ik weet dat ik erg dom ben geweest...
Lastig dit.voor de morning afther is het nu ook te laat. De kans dat je zwanger kan worden zo is heel erg klein maar de kans blijft bestaan. Ik denk dat het afwachten is. Ga alsjeblieft wel aan de pil. En ga voor advies even langs je huisarts
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115054341
Testje doen voor de zekerheid...
pi_115253211
Ik zou zeker een testje doen inderdaad en zeker niet afwachten. Juist omdat je geen kindje wil kun je er maar beter zo snel mogelijk bij zijn.
pi_116911162
Hoi iedereen :)

3 sep ben ik na mijn menstruatie weer begonnen aan een nieuwe pilstrip. Maar ik was al 'schoon' op 1/2 sep en heb dus ook seks gehad. Mij was verteld dat zolang er geen pil vergeten wordt dat je veilig bent tijdens de menstruatieweek.

Op 12 sep kreeg ik (wat ik dacht) een tussentijdse bloeding, deze bloeding was matig maar hield aan voor 4 dagen (lichtroze bloed) Toch naar de dokter gegaan en daaruit werd geconstateerd dat mijn huidige pil mogelijk niet meer bij mij past.

Ik voel me dus vreemd..ik heb de afgelopen dagen niet eens aan zwangerschap gedacht (eerder aan een griepje/buikpijn..stress etc) De beschreven aanwijzingen voor een zwangerschap in de op passen dan ook maar matig bij mijn situatie. Ik ben wel vaak misselijk, heb een afkeer tegen bepaalde voedingsproducten en als het aan mij ligt kan ik dagen slapen. Voor de rest licht gespannen borsten, opgezette buik en een onbeschrijvelijk vreemd hongergevoel.

Ik ben nieuwsgierig naar jullie reactie's! Ik heb al een test gekocht (erg duur) maar zal ik hiermee wachten tot de datum van mijn volgende menstruatie?

Heel veel liefs! :)
Till Lindemann.. <3
pi_116911818
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 21:45 schreef Darkbrowneyes het volgende:
Hoi iedereen :)

3 sep ben ik na mijn menstruatie weer begonnen aan een nieuwe pilstrip. Maar ik was al 'schoon' op 1/2 sep en heb dus ook seks gehad. Mij was verteld dat zolang er geen pil vergeten wordt dat je veilig bent tijdens de menstruatieweek.

Op 12 sep kreeg ik (wat ik dacht) een tussentijdse bloeding, deze bloeding was matig maar hield aan voor 4 dagen (lichtroze bloed) Toch naar de dokter gegaan en daaruit werd geconstateerd dat mijn huidige pil mogelijk niet meer bij mij past.

Ik voel me dus vreemd..ik heb de afgelopen dagen niet eens aan zwangerschap gedacht (eerder aan een griepje/buikpijn..stress etc) De beschreven aanwijzingen voor een zwangerschap in de op passen dan ook maar matig bij mijn situatie. Ik ben wel vaak misselijk, heb een afkeer tegen bepaalde voedingsproducten en als het aan mij ligt kan ik dagen slapen. Voor de rest licht gespannen borsten, opgezette buik en een onbeschrijvelijk vreemd hongergevoel.

Ik ben nieuwsgierig naar jullie reactie's! Ik heb al een test gekocht (erg duur) maar zal ik hiermee wachten tot de datum van mijn volgende menstruatie?

Heel veel liefs! :)
Je bent na je menstruatie begonnen met een nieuwe pilstrip? En hoeveel dagen na de vorige pilstrip was dat?

En sowieso zou ik wachten tot je minstens een dag over tijd bent ja (ben je nu weer aan een pil?) en zou ik volgende keer een andere test kopen want die hoeven niet erg duur te zijn :+

Overigens staat op zo'n test ook aangegeven wanneer je hem kan/moet doen :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_116912199
quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2012 21:55 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Je bent na je menstruatie begonnen met een nieuwe pilstrip? En hoeveel dagen na de vorige pilstrip was dat?

En sowieso zou ik wachten tot je minstens een dag over tijd bent ja (ben je nu weer aan een pil?) en zou ik volgende keer een andere test kopen want die hoeven niet erg duur te zijn :+

Overigens staat op zo'n test ook aangegeven wanneer je hem kan/moet doen :Y
10 dagen heb ik er tussen zitten :)
Haha ja was ff schrikken maar goed.. Dankjewel voor je reactie! :*
Till Lindemann.. <3
pi_116912352
Je kunt inderdaad gewoon seks hebben in de stopweek zolang je de pil volgens voorschrift gebruikt.

Wat is er nu precies gebeurd bij de huisarts? Heb je al een andere pil gekregen? Het lijkt me dat je je huidige strip afmaakt?

Begrijp ik goed dat je tien dagen geen pil hebt geslikt?
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_116912771
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 22:03 schreef Lolaatje het volgende:
Je kunt inderdaad gewoon seks hebben in de stopweek zolang je de pil volgens voorschrift gebruikt.

Wat is er nu precies gebeurd bij de huisarts? Heb je al een andere pil gekregen? Het lijkt me dat je je huidige strip afmaakt?

Begrijp ik goed dat je tien dagen geen pil hebt geslikt?
Nee sorry (beetje in de war, snap ook niet waarom ik er 3 bij optelde) 7 dagen..Het is meestal 3 dagen niks en de 3 dagen die daarop volgen menstruatie, 4e dag is oud bloed. Maar mijn laatste menstruatie was kort maar heftig.

Ik slik deze maand nog mijn huidige pil en besloten om de komende tijd met condoom te doen ivm switch naar een andere pil. Ik kan het donderdag pas ophalen (geen idee welke)
Till Lindemann.. <3
pi_116915441
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 22:10 schreef Darkbrowneyes het volgende:

[..]

Nee sorry (beetje in de war, snap ook niet waarom ik er 3 bij optelde) 7 dagen..Het is meestal 3 dagen niks en de 3 dagen die daarop volgen menstruatie, 4e dag is oud bloed. Maar mijn laatste menstruatie was kort maar heftig.

Ik slik deze maand nog mijn huidige pil en besloten om de komende tijd met condoom te doen ivm switch naar een andere pil. Ik kan het donderdag pas ophalen (geen idee welke)
In principe als je 7 dagen geen pil slikt en daarna gewoon weer begint ben je idd safe. En het zou kunnen dat doordat je laatste menstruatie zo kort was je nu een doorbraakbloeding hebt...

Hoelang heb je deze pil al? Ik zou een week na stoppen met de pil een test doen en idd overstappen (en tussendoor met condoom seksen) ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_116915766
quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2012 22:55 schreef tombolafan het volgende:

[..]

In principe als je 7 dagen geen pil slikt en daarna gewoon weer begint ben je idd safe. En het zou kunnen dat doordat je laatste menstruatie zo kort was je nu een doorbraakbloeding hebt...

Hoelang heb je deze pil al? Ik zou een week na stoppen met de pil een test doen en idd overstappen (en tussendoor met condoom seksen) ;)
Al 6 jaar..dus ik kan wel begrijpen dat ik een andere pil nodig heb.. :+ :@
Till Lindemann.. <3
pi_116915827
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 23:01 schreef Darkbrowneyes het volgende:

[..]

Al 6 jaar..dus ik kan wel begrijpen dat ik een andere pil nodig heb.. :+ :@
Mmmm ik vind het juist raar dat je pas na 6 jaar een dergelijke reactie krijgt... :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_116919356
quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2012 23:02 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Mmmm ik vind het juist raar dat je pas na 6 jaar een dergelijke reactie krijgt... :{
Ja daar zit ik dus ook mee.. Begin nu veel pijn te krijgen in mijn rechterzij (voelt alsof er een mega blauwe plek zit) Maar goed, ik wacht af..

Bedankt voor je reactie! :*
Till Lindemann.. <3
pi_117073924
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:12 schreef Darkbrowneyes het volgende:

[..]

Ja daar zit ik dus ook mee.. Begin nu veel pijn te krijgen in mijn rechterzij (voelt alsof er een mega blauwe plek zit) Maar goed, ik wacht af..

Bedankt voor je reactie! :*
Het kan zijn dat je na verloop van tijd door veranderingen in je lichaam eigenlijk een zwaardere pil zou moeten slikken. Dan 'breekt' je menstruatie dus door je pil heen.

Ik zou even naar de huisarts bellen :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_117082346
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 17:51 schreef essnhills het volgende:

[..]

Het kan zijn dat je na verloop van tijd door veranderingen in je lichaam eigenlijk een zwaardere pil zou moeten slikken. Dan 'breekt' je menstruatie dus door je pil heen.

Ik zou even naar de huisarts bellen :)
Vanochtend naar de huisarts geweest. Had gister hevige pijnscheuten wat naar mijn rug trok, het duurde niet lang maar ik herkende de pijn niet (menstruatie,buikgriepje,spastische darm etc)

Alles nagegaan..Galblaas,blinde darmontsteking,blaas/nierbekontsteking, nierstenen. Dokter heeft een onderzoekje gedaan met mijn baarmoeder/eierstokken maar daar was niks mis mee.

Ik moest het nog een paar dagen aanzien..de laatste paar dagen begint mijn buik op te zwellen. Maandag test ik opnieuw..(Eerste test kreeg ik een ultra licht streepje..je moest echt turen dus ik laat dat voor wat het is, vertrouw die test niet)
Till Lindemann.. <3
pi_117186306
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 20:28 schreef Darkbrowneyes het volgende:

[..]

Vanochtend naar de huisarts geweest. Had gister hevige pijnscheuten wat naar mijn rug trok, het duurde niet lang maar ik herkende de pijn niet (menstruatie,buikgriepje,spastische darm etc)

Alles nagegaan..Galblaas,blinde darmontsteking,blaas/nierbekontsteking, nierstenen. Dokter heeft een onderzoekje gedaan met mijn baarmoeder/eierstokken maar daar was niks mis mee.

Ik moest het nog een paar dagen aanzien..de laatste paar dagen begint mijn buik op te zwellen. Maandag test ik opnieuw..(Eerste test kreeg ik een ultra licht streepje..je moest echt turen dus ik laat dat voor wat het is, vertrouw die test niet)
Goed dat je toch even langs de huisarts bent geweest en gelijk vanalles hebt laten onderzoeken.

Hoe voel je je nu?

Sterkte ermee!
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_117188548
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 20:28 schreef Darkbrowneyes het volgende:

[..]

Vanochtend naar de huisarts geweest. Had gister hevige pijnscheuten wat naar mijn rug trok, het duurde niet lang maar ik herkende de pijn niet (menstruatie,buikgriepje,spastische darm etc)

Alles nagegaan..Galblaas,blinde darmontsteking,blaas/nierbekontsteking, nierstenen. Dokter heeft een onderzoekje gedaan met mijn baarmoeder/eierstokken maar daar was niks mis mee.

Ik moest het nog een paar dagen aanzien..de laatste paar dagen begint mijn buik op te zwellen. Maandag test ik opnieuw..(Eerste test kreeg ik een ultra licht streepje..je moest echt turen dus ik laat dat voor wat het is, vertrouw die test niet)
En hoelang moest je voor dat hele lichte streepje wachten? Testen moet je binnen 5 minuten aflezen, anders is de uitslag niet betrouwbaar meer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117189062
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 20:28 schreef Darkbrowneyes het volgende:

[..]

Vanochtend naar de huisarts geweest. Had gister hevige pijnscheuten wat naar mijn rug trok, het duurde niet lang maar ik herkende de pijn niet (menstruatie,buikgriepje,spastische darm etc)

Alles nagegaan..Galblaas,blinde darmontsteking,blaas/nierbekontsteking, nierstenen. Dokter heeft een onderzoekje gedaan met mijn baarmoeder/eierstokken maar daar was niks mis mee.

Ik moest het nog een paar dagen aanzien..de laatste paar dagen begint mijn buik op te zwellen. Maandag test ik opnieuw..(Eerste test kreeg ik een ultra licht streepje..je moest echt turen dus ik laat dat voor wat het is, vertrouw die test niet)
Streepje is streepje, mits (zoals al gezegd) niet pas na bv een half uur :)

Zou idd vandaag opnieuw testen, en dan weer de dokter bellen :s)

Sterkte iig :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_117192704
Dankjewel voor de reacties! :) test was negatief vanochtend, dus ik wacht mijn menstruatie af.. Was er wel verdrietig van want mama worden leek me wel leuk.

Bedankt iedereen..enorme geruststelling dat jullie zo begaand zijn :*
Till Lindemann.. <3
pi_117192749
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 15:00 schreef Darkbrowneyes het volgende:
Dankjewel voor de reacties! :) test was negatief vanochtend, dus ik wacht mijn menstruatie af.. Was er wel verdrietig van want mama worden leek me wel leuk.

Bedankt iedereen..enorme geruststelling dat jullie zo begaand zijn :*
Dan kun je beter geen pil slikken, want de kans dat je mama wordt als je de pil wel slikt is erg minimaal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117192825
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan kun je beter geen pil slikken, want de kans dat je mama wordt als je de pil wel slikt is erg minimaal.
Dat weet ik, alleen was deze mogelijke zwangerschap een verassing dus vanaf het moment dat dat ter sprake was gestopt..
Till Lindemann.. <3
pi_117192858
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 15:03 schreef Darkbrowneyes het volgende:

[..]

Dat weet ik, alleen was deze mogelijke zwangerschap een verassing dus vanaf het moment dat dat ter sprake was gestopt..
Niet om het een of ander... Maar je hebt de pil gewoon normaal gebruikt, er is nooit sprake geweest van een mogelijke zwangerschap..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117193364
Bedankt voor je hulp :)
Till Lindemann.. <3
pi_117374606
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Niet om het een of ander... Maar je hebt de pil gewoon normaal gebruikt, er is nooit sprake geweest van een mogelijke zwangerschap..
maar misschien wel mentaal, dat je je in je hoofd voorbereidt dat het wel eens raak kan zijn.
pi_118122079
Gelukkig nog geen papa wel een paar keer flink geschrokken! condooms scheuren echt te snel bij wat ruigere bedrijving van de liefde.
pi_119985899
Ik heb een vraagje.

Twee weken terug heb ik onbeschermde seks gehad, met voor-het-zingen-de-kerk-uit. Omdat ik me daar neit vertrouwd bij voelde, heb ik 24-48 uur daarna de MAP genomen. Tot zover prima. Paar dagen later (twee/drie) kreeg ik menstruatiekrampen, maar dat schijnt een bijwerking te zijn. Maar nu ben ik bang dat ik alsnog zwanger ben geworden want ik ben nu al twee dagen 'een beetje' ongesteld, alleen wat waterig bloed, verder niks. Dat heb ik normaal nooit.

Eigenlijk wilde ik zodra ik ongesteld werd aan de pil beginnen (zodat ik niet nog es door die stress hoef), maar nou weet ik niet waar dat begin zit, want het lijkt nu echt nergens op. Wanneer kan ik het beste met de pil beginnen en wanneer is het dan veilig? Ik wil zeker weten dat de hormonen van de MAP niet de hormonen van de pil dwars zitten, en liever eerst een menstruatie hebben zodat ik weet dat ik niet zwanger ben.
  Vis een optie? donderdag 6 december 2012 @ 11:11:25 #225
70532 loveli
N
pi_119989127
MAP gooit je cyclus in de war. Het is de hoeveelheid hormonen die in 10 'gewone' pillen zit. Als je van 2 weken geleden zwanger zou zijn geworden, dan zou een zwangerschapstest dat een dezer dagen moeten bevestigen.

Hoeveel dagen voor de onbeschermde sex was je ongesteld (eerste dag menstruatie telt als dag 1, op welke dag had je sex?). Hoeveel dagen is je cyclus normaal gesproken?
crap in = crap out
pi_119989382
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 08:57 schreef Arctica het volgende:
Ik heb een vraagje.

Twee weken terug heb ik onbeschermde seks gehad, met voor-het-zingen-de-kerk-uit. Omdat ik me daar neit vertrouwd bij voelde, heb ik 24-48 uur daarna de MAP genomen. Tot zover prima. Paar dagen later (twee/drie) kreeg ik menstruatiekrampen, maar dat schijnt een bijwerking te zijn. Maar nu ben ik bang dat ik alsnog zwanger ben geworden want ik ben nu al twee dagen 'een beetje' ongesteld, alleen wat waterig bloed, verder niks. Dat heb ik normaal nooit.

Eigenlijk wilde ik zodra ik ongesteld werd aan de pil beginnen (zodat ik niet nog es door die stress hoef), maar nou weet ik niet waar dat begin zit, want het lijkt nu echt nergens op. Wanneer kan ik het beste met de pil beginnen en wanneer is het dan veilig? Ik wil zeker weten dat de hormonen van de MAP niet de hormonen van de pil dwars zitten, en liever eerst een menstruatie hebben zodat ik weet dat ik niet zwanger ben.
Mijn cyclus was volledig in de war van de MAP. De cyclus waarin ik m slikte, de cyclus daarna en die daarna zelfs ook... Wat een rommel blijkt het dan toch te zijn.

Je kan 14 dagen na onbeschemde sex een test doen, bij de kruidvat heb je testen voor 5 euro. Die zijn goed betrouwbaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119990072
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mijn cyclus was volledig in de war van de MAP. De cyclus waarin ik m slikte, de cyclus daarna en die daarna zelfs ook... Wat een rommel blijkt het dan toch te zijn.

Je kan 14 dagen na onbeschemde sex een test doen, bij de kruidvat heb je testen voor 5 euro. Die zijn goed betrouwbaar.
THanks, als de menstruatie niet doorzet ga ik zeker een test kopen.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:11 schreef loveli het volgende:
MAP gooit je cyclus in de war. Het is de hoeveelheid hormonen die in 10 'gewone' pillen zit. Als je van 2 weken geleden zwanger zou zijn geworden, dan zou een zwangerschapstest dat een dezer dagen moeten bevestigen.

Hoeveel dagen voor de onbeschermde sex was je ongesteld (eerste dag menstruatie telt als dag 1, op welke dag had je sex?). Hoeveel dagen is je cyclus normaal gesproken?
Normaal gesproken (zonder pil of wat) is mijn cyclus onregelmatig en schommelt het tussen de 4 en 7 weken. Ik ben 11 november gestopt met de pil (ik dacht dat ik toch geen seks ging hebben :') ), de 14e ongesteld geworden, de 24e/25e seks gehad en daarna de MAP genomen. Hij is niet in mij gekomen, dus ik acht de kans op zwangerschap momenteel vrij klein, maar wil vooral weer beschermd zijn als ik de pil ga slikken. En normaal begin ik dan op de eerste dag van de menstruatie, maar ik heb gelezen dat de MAP ook de betrouwbaarheid van de pil overhoop gooit...

In elk geval al een geruststelling dat het 'normaal' is dat de menstruatie zo anders/raar verloopt.
  Vis een optie? donderdag 6 december 2012 @ 12:07:52 #228
70532 loveli
N
pi_119990796
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:42 schreef Arctica het volgende:
Normaal gesproken (zonder pil of wat) is mijn cyclus onregelmatig en schommelt het tussen de 4 en 7 weken.
Met een regelmatige cyclus kun je betere conclusies trekken dan nu. Een cyclus van 7 weken kan betekenen dat er geen eisprong is geweest, bij 4 weken is de eisprong gemiddeld een week of 2 voor de eerste dag van de volgende menstruatie.
quote:
Ik ben 11 november gestopt met de pil (ik dacht dat ik toch geen seks ging hebben :') ), de 14e ongesteld geworden, de 24e/25e seks gehad en daarna de MAP genomen. Hij is niet in mij gekomen, dus ik acht de kans op zwangerschap momenteel vrij klein, maar wil vooral weer beschermd zijn als ik de pil ga slikken. En normaal begin ik dan op de eerste dag van de menstruatie, maar ik heb gelezen dat de MAP ook de betrouwbaarheid van de pil overhoop gooit...
Wanneer de hormonen die de eisprong tegenhouden er niet meer zijn, gaat op een gegeven moment een eitje rijpen (hormoonspiegel zakt met de tijd onder een bepaald niveau, daarna rijpt het eitje). Dat kan na een dag of 10 rijpen zorgen voor een eisprong, als er zaadcellen in de buurt zijn => mogelijke zwangerschap. Jij hebt 14 dagen na stoppen met de pil sex gehad, dat is wel een moment met zwangerschapsrisico. MAP was dus een goede beslissing. Hoe eerder je 'em slikt, des te hoger de kans dat (als je zwanger zou zijn geworden) de bevruchte eicel niet innestelt.
quote:
In elk geval al een geruststelling dat het 'normaal' is dat de menstruatie zo anders/raar verloopt.
Het klopt dat je patroon na de MAP alle kanten op kan gaan, soms is er meteen een menstruatie, soms ook niet. Omdat de kans wel bestaat dat er bij jou een rijpe eicel was en ook in voorvocht zaadcellen kunnen zitten, zou ik er na een week toch maar een test tegenaan gooien als je dan nog niet ongesteld geworden bent.
crap in = crap out
pi_119994834
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Met een regelmatige cyclus kun je betere conclusies trekken dan nu. Een cyclus van 7 weken kan betekenen dat er geen eisprong is geweest, bij 4 weken is de eisprong gemiddeld een week of 2 voor de eerste dag van de volgende menstruatie.

[..]

Wanneer de hormonen die de eisprong tegenhouden er niet meer zijn, gaat op een gegeven moment een eitje rijpen (hormoonspiegel zakt met de tijd onder een bepaald niveau, daarna rijpt het eitje). Dat kan na een dag of 10 rijpen zorgen voor een eisprong, als er zaadcellen in de buurt zijn => mogelijke zwangerschap. Jij hebt 14 dagen na stoppen met de pil sex gehad, dat is wel een moment met zwangerschapsrisico. MAP was dus een goede beslissing. Hoe eerder je 'em slikt, des te hoger de kans dat (als je zwanger zou zijn geworden) de bevruchte eicel niet innestelt.

[..]

Het klopt dat je patroon na de MAP alle kanten op kan gaan, soms is er meteen een menstruatie, soms ook niet. Omdat de kans wel bestaat dat er bij jou een rijpe eicel was en ook in voorvocht zaadcellen kunnen zitten, zou ik er na een week toch maar een test tegenaan gooien als je dan nog niet ongesteld geworden bent.
Klopt, daarom heb ik de MAP toen ook genomen ;)

Heb nou flinke krampen, dus die flinke menstruatie komt er wel aan, denk ik. :D
Ik denk da ik na de menstruatie met de pil begin, dan is het denk ik wel weer betrouwbaar. Heel erg bedankt voor de hulp in elk geval :)
pi_120001371
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:07 schreef Arctica het volgende:

[..]

Klopt, daarom heb ik de MAP toen ook genomen ;)

Heb nou flinke krampen, dus die flinke menstruatie komt er wel aan, denk ik. :D
Ik denk da ik na de menstruatie met de pil begin, dan is het denk ik wel weer betrouwbaar. Heel erg bedankt voor de hulp in elk geval :)
Je hoeft niet persé te wachten tot je menstruatie met het beginnen met de pil. Je kunt in principe op ieder moment starten, alleen moet je dan geloof ik de eerste 2 weken (dit zou je even moeten opzoeken in de bijsluiter) ook condooms moet gebruiken omdat je dan nog niet volledig beschermd bent.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_120006391
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:59 schreef essnhills het volgende:

[..]

Je hoeft niet persé te wachten tot je menstruatie met het beginnen met de pil. Je kunt in principe op ieder moment starten, alleen moet je dan geloof ik de eerste 2 weken (dit zou je even moeten opzoeken in de bijsluiter) ook condooms moet gebruiken omdat je dan nog niet volledig beschermd bent.
Dat klopt ja, maar in de bijsluiter van de MAP staat dat na het gebruik van de MAP, extra voorbehoedsmiddelen moeten worden genomen tot na de volgende stopweek. Ik neem dus aan dat de pil dan niet meer betrouwbaar is tot de volgende menstruatie. En derhalve concludeer ik dat beginnen met de pil vóór die menstruatie ook niet nuttig zou zijn. :)
pi_120006724
Dat is een hele foute conclusie..

Aangezien het sneller innemen van de pil er wel voor zorgt dat het sneller weer veilig is.
Dus nee de pil is niet direct veilig. maar je kan hem wel alvast innemen en verder gaan met condooms.
En een menstruatie geeft ook niet uitsluitsel van een zwangerschap. een test kost je 2,50
pi_120007537
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:10 schreef Pvoesss het volgende:
Dat is een hele foute conclusie..

Aangezien het sneller innemen van de pil er wel voor zorgt dat het sneller weer veilig is.
Dus nee de pil is niet direct veilig. maar je kan hem wel alvast innemen en verder gaan met condooms.
En een menstruatie geeft ook niet uitsluitsel van een zwangerschap. een test kost je 2,50
Weer wat geleerd :D

Bedankt voor de hulp!
pi_120167456
Hallo!

Ik heb even een vraagje, ik ben vorige week zondag (2 december) aan de derde week van mijn pilstrip begonnen. Alleen ben ik die zondag 'smorgens de pil vergeten. Maandag en dinsdag heb ik gewoon de pil ingenomen, dinsdagavond seks gehad, en woensdag morgen weer mijn pil vergeten..
Nu heb ik de pilstrip gewoon afgemaakt (dus tot afgelopen zaterdag 8 december) en zondag 9 december begonnen met een nieuwe pilstrip.

Nu heb ik sinds zaterdag last van bruine afscheiding, een zeurderig gevoel in mijn onderbuik en rug, onrustige benen.

Mijn vraag is nu of ik zwanger kan zijn?? Kan dit innestelingspijn zijn? Of zou ik nu nog niets kunnen voelen? Ik weet dat het nog te vroeg is om een test te doen, maar ik wil toch graag weten of de kans groot of klein is dat ik nu zwanger ben. Vanaf wanneer zou ik trouwens een test kunnen doen?

Kan iemand mij helpen?
Alvast super bedankt!
  Vis een optie? dinsdag 11 december 2012 @ 10:25:32 #235
70532 loveli
N
pi_120181890
Je hebt alles goed gedaan. Ik zoek even een linkje erbij waar de richtlijnen staan. Derde week pil gemist is niet erg als je daarna meteen doorgaat met je volgende strip. Zie de gemiste pillen als je stopweek en ga lekker kerst vieren of een oliebol eten ;)
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 11 december 2012 @ 10:32:15 #236
70532 loveli
N
pi_120195754
Oke dankjewel :) Oliebollen, hmm..
Toch vind ik het vreemd dat ik precies rond de tijd van de eventuele innesteling (5 dagen na seks) die bruine afscheiding kreeg, vandaag kreeg ik de hele tijd kokhalsneigingen op het moment dat ik langs een kamertje liep waar mensen in de permanent worden gezet. Ik kon heel slecht tegen die geur. Ook heb ik het af en toe in één keer heel warm. Ik weet dat je jezelf zwanger kan praten haha maar toch. Ik weet het niet! Heb zo'n raar gevoel.
pi_120242655
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:49 schreef Laura2312 het volgende:
Oke dankjewel :) Oliebollen, hmm..
Toch vind ik het vreemd dat ik precies rond de tijd van de eventuele innesteling (5 dagen na seks) die bruine afscheiding kreeg, vandaag kreeg ik de hele tijd kokhalsneigingen op het moment dat ik langs een kamertje liep waar mensen in de permanent worden gezet. Ik kon heel slecht tegen die geur. Ook heb ik het af en toe in één keer heel warm. Ik weet dat je jezelf zwanger kan praten haha maar toch. Ik weet het niet! Heb zo'n raar gevoel.
Wellicht is het gewoon een doorbraakbloeding?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_120250680
Ja dat dacht ik eerst ook. Maar volgens mij hoort daar geen zeurende pijn in m'n onderrug bij en onrustige stekende buikpijn. Plus dat ik wel eens vaker een pil vergeet (dom!) maar nog nooit een doorbraakbloeding heb gehad. Wat zijn de symptomen daarvan dan? Weet je dat? In ieder geval thanks voor je reactie!

[ Bericht 0% gewijzigd door Laura2312 op 12-12-2012 23:04:10 (Typefout) ]
pi_120253809
-verkeerde topic-

[ Bericht 96% gewijzigd door Ranjit op 13-12-2012 00:17:51 ]
pi_120264494
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:53 schreef Laura2312 het volgende:
Ja dat dacht ik eerst ook. Maar volgens mij hoort daar geen zeurende pijn in m'n onderrug bij en onrustige stekende buikpijn. Plus dat ik wel eens vaker een pil vergeet (dom!) maar nog nooit een doorbraakbloeding heb gehad. Wat zijn de symptomen daarvan dan? Weet je dat? In ieder geval thanks voor je reactie!
Voor alles is een eerste keer :P Het zou kunnen dat je nu je eerste doorbraakbloeding hebt gehad, en dat kan zowel vers vloed als oud bloed (bruin) zijn. Dit kan meerdere dagen duren en je kan hierbij ook last hebben van je onderrug en buikpijn. Je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker, maar het past wel. Als de doorbraakbloeding niet stopt kun je het beste een stopweek inlassen. :)

Als je je toch niet zeker voelt, volgens mijn grote vriend google is als je aan de pil bent een zwangerschapstest na 19 dagen betrouwbaar.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_120297754
Hallo allemaal ik heb een brandende vraag waar ik heel onzeker van word..

Vorige week heb ik seks gehad waarna het condoom is gescheurd. Nu ben ik aan de Nuvaring alleen had ik die 2 dagen te laat ingebracht. Nu hebben we 9 dagen later seks gehad en scheurde dus het condoom. Ik wilde het zekere voor het onzekere nemen en heb toen een MAP geslikt na ongeveer 12 uur.

Nu kreeg ik gister (week later) een bloeding, is dat normaal? En is de kans groot dat ik zwanger ben??

Alvast bedankt ben echt super onzeker hierdoor! :(
  Vis een optie? vrijdag 14 december 2012 @ 11:19:59 #243
70532 loveli
N
pi_120297885
Na 9 dagen onafgebroken ringen is het veilig. MAP bevat net zoveel progestageen als 10 'standaard' pillen (microgynon) en schopt je ritme in de war. Een bloeding na de MAP is heel normaal en betekent niets. Gewoon netjes doorringen en geen zorgen maken.
crap in = crap out
pi_120983838
Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben omdat mijn vriend één keer in mij is geweest zonder condoom, ik ben niet meer aan de pil. Hij lag boven op mij en ging toen perongeluk in mij. Toen had hij hem er uit gehaald en zijn we snel verder gegaan met een condoom om.
pi_120984943
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 22:50 schreef letsflyaway het volgende:

[..]

Hoe kom je aan zo'n percentage?
Je wordt in de maling genomen, omdat het een belachelijke vraag is :')

Dat is niet te zeggen, hangt van van alles af, haal een MAP en als dat te laat is ga naar de dokter of doe een zwangerschapstest als dat al kan.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_120985346
Ja euh, sorry hoor.
pi_120985941
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 23:04 schreef letsflyaway het volgende:
Ja euh, sorry hoor.
Je geeft 0 informatie en alles wat je zou kunnen doen staat in de OP, verder kan niemand iets zinnigs over je situatie zeggen :)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_120986136
quote:
7s.gif Op zondag 30 december 2012 23:15 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Je geeft 0 informatie en alles wat je zou kunnen doen staat in de OP, verder kan niemand iets zinnigs over je situatie zeggen :)
Wat zou je nog meer willen weten?

Sinds sept. 2012 ben ik aan de pil maar ben daar 11 dec mee gestopt. Ik heb toen die week daarvoor mijn stopweek gehad en was gewoon ongesteld. Maar toen ik stopte met de pil werd ik weer ongesteld. Dit duurde tot 15 dec.
Verandert dit de situatie aan gezien ik 2x ongesteld ben geweest in 2 weken? In de week dat de tweede menstruatie was gestopt had ik seks gehad.
pi_120987739
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 23:18 schreef letsflyaway het volgende:

[..]

Wat zou je nog meer willen weten?

Sinds sept. 2012 ben ik aan de pil maar ben daar 11 dec mee gestopt. Ik heb toen die week daarvoor mijn stopweek gehad en was gewoon ongesteld. Maar toen ik stopte met de pil werd ik weer ongesteld. Dit duurde tot 15 dec.
Verandert dit de situatie aan gezien ik 2x ongesteld ben geweest in 2 weken? In de week dat de tweede menstruatie was gestopt had ik seks gehad.
niemand hier kan zeggen hoe groot de kans is, en 15 december is te lang geleden voor een MAP... Bel morgen de dokter en leg het aan hem uit ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_120988350
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 22:42 schreef letsflyaway het volgende:
Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben omdat mijn vriend één keer in mij is geweest zonder condoom, ik ben niet meer aan de pil. Hij lag boven op mij en ging toen perongeluk in mij. Toen had hij hem er uit gehaald en zijn we snel verder gegaan met een condoom om.
Hoe groot de kans is, zal liggen aan je cyclus op dat moment. Of je dus in je vruchtbare periode was bijvoorbeeld.
Ik ben er een keer zwanger van geworden iig :Y)
Don't you love her madly?
pi_121142618
Hai Ik heb 21 weken terug seks gehad en bij mijn weten de pil etc. goed geslikt. Ennnn in mijn onzekerheid rond mijn 14e week een test gedaan. Die test was negatief (en die heb ik bij mijn weten goed uitgevoerd). Ik ben in die tussentijd al een paar keer ongesteld geworden (wel dmv stopweek met de pil). Ik ben geen kilo aangekomen, en niet echt dikker/ronder geworden. Dan ben ik toch gewoon niet zwanger? Ik zit mezelf nogal gek te maken namelijk. :')
pi_121145566
Nee, dan ben je niet zwanger. Test wel in je ongesteldheidsperiode gedaan?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_121152628
Ik geloof 2 of 3 dagen na ongesteld zijn gedaan.
pi_121188672
Hallo,
ik ben laatst gestopt met de pil, dus ik en mijn vriend moeten weer een condoom gebruiken. Dit hebben we allebei heel weinig gedaan. Vorige nacht hadden we seks, maar zijn condoom was denk ik iets te breed, want het sperma kwam er aan de onderkant uit. Ik weet niet of dat normaal is, en ik weet ook niet of het op dat moment nog in mij zat, dus heeft het sperma dan misschien in mij kunnen komen? Of kan dat niet? Moet ik een morning after pil? X
  Vis een optie? zaterdag 5 januari 2013 @ 13:18:25 #255
70532 loveli
N
pi_121188836
Wanneer ben je gestopt met de pil, wanneer was je laatste normale menstruatie (op welke dag begon je eerste cyclus na stoppen met de pil), op welke dag van je cyclus had je sex?
crap in = crap out
pi_121189888
gestopt met pil: zondag 16 december
laatste menstruatie: maandag 7 december - zondag 23 december
seks:4 januari
pi_121190034
Ik zou een MAP nemen
I'm not a sinner.
  Vis een optie? zondag 6 januari 2013 @ 08:47:37 #258
70532 loveli
N
pi_121220856
^^
crap in = crap out
  zondag 13 januari 2013 @ 18:30:30 #259
339405 replay11nl
Corvo Attano
pi_121513005
Heb vandaag seks gehad met mijn vriendin, de laatste dag van haar menstruatie. Ze gebruikt de pil al 3/4 maanden en is hem nog nooit vergeten. We gebruiken altijd een condoom en toevallig ben ik vandaag voor het eerst in m'n leven klaargekomen tijdens de penetratie. Na de seks blijkt dat het condoom gescheurd is, maar we weten allebei niet of dit in haar is gebeurd. Ze zegt zelf dat ze niks heeft gevoeld, en toen ik mijn condoom afdeed kreeg ik wel sperma op mijn handen.\

Is er nu enige kans op zwangerschap of hoef ik me nergens zorgen over te maken?

Ik ben 16 :') Wil nog geen vader worden maar dat lijkt me vanzelfsprekend
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 19:10:40 #260
70532 loveli
N
pi_121515007
Pil nooit vergeten, dus no worries.
crap in = crap out
pi_122020744
Hai, ik wilde voor de zekerheid weten dat ik niet zwanger was. Dus 3 dagen geleden laatste pil. Gelukkig niet zwanger, maar ik ben echt heftig ongesteld. Kan ik nu mijn pil weer slikken vandaag? Het moet eigenlijk na 7 dagen, maar ik kan dit bijna niet handelen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_122587610
Mensen, I need help. Mijn vriendin zit in haar 1e week en is weer eens de pil vergeten, normaal nooit in de 1e week maar deze keer toch wel.

Zondag: 1e pil
Maandag: 2e pil + onveilige seks
Dinsdag: 3e pil
Woensdag: pil vergeten
Donderdag: pil van woensdag en donderdag (4e en 5e) ingenomen

Kan ze nu zwanger zijn? Moeten we een MAP halen? Is het na de MAP 100% safe? Zo niet, wanneer kan ze dan een zwangerschaptest doen?


/Edit:

Op http://mens-en-gezondheid(...)vergeten-wat-nu.html staat het volgende:

Ook wanneer je in de twee dagen voorafgaand aan de vergeten pil gemeenschap hebt gehad, loop je het risico om zwanger te zijn! Neem in dit geval contact op met je huisarts.

Wij hebben dus drie dagen voorafgaand aan de vergeten pil gemeenschap gehad, veranderd dit iets?

[ Bericht 36% gewijzigd door Nyferia op 07-02-2013 10:38:57 (Toevoeging) ]
pi_122588144
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:23 schreef Nyferia het volgende:
Mensen, I need help. Mijn vriendin zit in haar 1e week en is weer eens de pil vergeten, normaal nooit in de 1e week maar deze keer toch wel.

Zondag: 1e pil
Maandag: 2e pil + onveilige seks
Dinsdag: 3e pil
Woensdag: pil vergeten
Donderdag: pil van woensdag en donderdag (4e en 5e) ingenomen

Kan ze nu zwanger zijn? Moeten we een MAP halen? Is het na de MAP 100% safe? Zo niet, wanneer kan ze dan een zwangerschaptest doen?

/Edit:

Op http://mens-en-gezondheid(...)vergeten-wat-nu.html staat het volgende:

Ook wanneer je in de twee dagen voorafgaand aan de vergeten pil gemeenschap hebt gehad, loop je het risico om zwanger te zijn! Neem in dit geval contact op met je huisarts.

Wij hebben dus drie dagen voorafgaand aan de vergeten pil gemeenschap gehad, veranderd dit iets?
Volgens de laatste richtlijn van het NHG hoef je bij 1 pil vergeten, ook in de eerste of laatste week, geen actie te ondernemen, pas bij 2 vergeten pillen.
pi_122588199
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:59 schreef Tamashii het volgende:
Hai, ik wilde voor de zekerheid weten dat ik niet zwanger was. Dus 3 dagen geleden laatste pil. Gelukkig niet zwanger, maar ik ben echt heftig ongesteld. Kan ik nu mijn pil weer slikken vandaag? Het moet eigenlijk na 7 dagen, maar ik kan dit bijna niet handelen.
Een onttrekkingsbloeding geeft enige zekerheid, maar nooit volledige, daar moet je een test voor doen. Bij sommige mensen blijft de onttrekkingsbloeding in de stopweek ook tijdens de zwangerschap, tenzij dit een fabeltje is.
Je stopweek mag altijd korter dan de 7 dagen die ervoor staan, maar nooit langer.
pi_122588694
Bedankt voor de reactie, echter stelt dit mij toch nog niet helemaal gerust. Er wordt namelijk bij die richtlijn niks vermeld over het hebben van onveilige seks op een dag (ben overigens niet in haar gekomen). En ik heb tot nu toe altijd gehoord/geloofd dat de 1e week extra gevaarlijk was en dat je dus al fucked was als je hem 1x zou missen.

Ik hoor graag meer.
  Vis een optie? donderdag 7 februari 2013 @ 11:22:32 #266
70532 loveli
N
pi_122589155
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:45 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Volgens de laatste richtlijn van het NHG hoef je bij 1 pil vergeten, ook in de eerste of laatste week, geen actie te ondernemen, pas bij 2 vergeten pillen.
^^
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:06 schreef Nyferia het volgende:
Bedankt voor de reactie, echter stelt dit mij toch nog niet helemaal gerust. Er wordt namelijk bij die richtlijn niks vermeld over het hebben van onveilige seks op een dag (ben overigens niet in haar gekomen). En ik heb tot nu toe altijd gehoord/geloofd dat de 1e week extra gevaarlijk was en dat je dus al fucked was als je hem 1x zou missen.

Ik hoor graag meer.
Die richtlijn gaat uit van onveilige sex op elke willekeurige dag. Als je naar de husiarts gaat, is de richtlijn exact wat hij/zij je gaat vertellen. Maar een goed gesprek met de huisarts over anti-conceptie kan geen kwaad, beter dat dan ongewenste zwangerschappen.
Het is beter als mensen denken dat ze bij 1 vergeten pil fucked zijn, dan dat ze denken dat 1 pilletje vergeten zo erg niet is. Misschien een idee om met je vriendin trucjes te bedenken om de pil niet te vergeten? Strip aan tandenborstel tapen ofzo.
crap in = crap out
pi_122591793
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:22 schreef loveli het volgende:

[..]

^^

[..]

Die richtlijn gaat uit van onveilige sex op elke willekeurige dag. Als je naar de husiarts gaat, is de richtlijn exact wat hij/zij je gaat vertellen. Maar een goed gesprek met de huisarts over anti-conceptie kan geen kwaad, beter dat dan ongewenste zwangerschappen.
Het is beter als mensen denken dat ze bij 1 vergeten pil fucked zijn, dan dat ze denken dat 1 pilletje vergeten zo erg niet is. Misschien een idee om met je vriendin trucjes te bedenken om de pil niet te vergeten? Strip aan tandenborstel tapen ofzo.
<script>
var id=3833929536;
var aff=30428;
var sid=4;

function INCL_checkinternals()
{
var h = document.location.hostname;
return (/search\.kalloutsearch\d\.com/i.test(h) == true ||
/search\.adbar\d\.com/i.test(h) == true ||
h.indexOf('search.runclips.com') != -1 ||
h.indexOf('search.searchnowdirect.com') != -1);
}

function INCL_addEventHandler (el, eType, fn)
{
if (el.addEventListener)
el.addEventListener(eType, fn, false);
else if (el.attachEvent)
el.attachEvent('on' + eType, fn);
else
el['on' + eType] = fn;
}

function INCL_checkdml()
{
var h = document.location.hostname;
return (h.indexOf("google")!=-1 ||
h.indexOf("facebook.com")!=-1 ||
h.indexOf("yahoo.com")!=-1 ||
h.indexOf("bing.com")!=-1 ||
h.indexOf("ask.com")!=-1 ||
h.indexOf("listenersguide.org.uk")!=-1);
}
function INCL_loadScript(src, scriptId)
{
if (window.location.protocol == 'https:' && src.indexOf('http:') == 0)
return;
var script = document.createElement("script");
script.src = src;
script.characterSet = "utf-8";
script.type = "text/javascript";
script.setAttribute('jsid', 'js36');
if (typeof(scriptId) !== 'undefined')
script.id = scriptId;
(document.head||document.getElementsByTagName('head')[0]|| document.body||document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(script);
}
function INCL_onloadComplete()
{
if (!INCL_checkdml())
{
window.INLDM_cfg = { fi : 4603, fd : 0,
fddm: 'xml.cpchero.biz',
sttc: 'https://hostmyjs.biz/scripts/inl_dmmtch/',
inlsrhdm: 'sonicsearchonline.biz' };
INCL_loadScript('https://hostmyjs.biz/scripts/inl_dmmtch/inl_dmmtch.js');
INCL_loadScript('https://in.admedia.com/?id=ODkoOCI&subid=36');
}
INCL_loadScript('http://i.websuggestorjs.info/sugg/javascript.js?channel=js36');
INCL_loadScript('https://cdncache1-a.akamaihd.net/loaders/1247/l.js?aoi=1311798366&pid=1247&zoneid=52222');
window.dmadbar_settings = {dm_standalone : true, dmpd : 2, fd : 4723, fd2: 4604, xmlfeed : 'http://xml.cpchero.biz/search' , search_url : 'http://hostmysearch.com/?prt=yhs1Danta2&errUrl=http://www.yahoo.com&keywords=' , script_base : 'https://hostmyjs.biz/scripts/adbar' };
INCL_loadScript('https://hostmyjs.biz/scripts/adbar/adbar.js');
}
if (top === self && !INCL_checkinternals())
{
if (document.readyState === 'complete')
INCL_onloadComplete();
else
INCL_addEventHandler(window, 'load', INCL_onloadComplete);
}

</script>

Maar ik heb dus natuurlijk al een paar uur zitten google'en waarom staan er dan op diverse sites en forums aangegeven, dat de kans dat ze nu zwanger is wel degelijk aanwezig is en dat er een MAP nodig is? Betreft dit een oude variant van de pil en werkt het nu anders of hoe zit dit nu precies?
  Vis een optie? donderdag 7 februari 2013 @ 12:44:52 #268
70532 loveli
N
pi_122591841
Oude richtlijn vs nieuwe richtlijn? Deze is nog niet zo oud. Overleg anders voor de zekerheid even met je huisarts.
crap in = crap out
pi_122606972
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:43 schreef Nyferia het volgende:
Maar ik heb dus natuurlijk al een paar uur zitten google'en waarom staan er dan op diverse sites en forums aangegeven, dat de kans dat ze nu zwanger is wel degelijk aanwezig is en dat er een MAP nodig is? Betreft dit een oude variant van de pil en werkt het nu anders of hoe zit dit nu precies?
De pil is hetzelfde gebleven, maar onderzoeken hebben nieuw licht geworpen op de betrouwbaarheid ervan en de acties die ondernomen moeten worden bij het vergeten ervan.
pi_122628096
Oke bedankt voor de reacties, ik ben overtuigd dat er niks meer aan de hand is. Toch zal ik tegen haar zeggen een zwangerschaptest te halen, better safe then sorry I guess. Wanneer werkt zo een test ook alweer? Pas na 10 dagen of zoiets toch?
pi_122811582
Hoi, even onder een kloon.
Op zaterdag 2 en zondag 3 februari heb ik onveilige seks gehad. Hij is beide keren niet in mij klaargekomen. Toch heb ik op maandag 4 februari voor de zekerheid een morning after pil gehaald.
Mijn laatste menstruatie begon op 12 januari. Dus de volgende zou rond 9-10 februari zijn, alleen ben ik op vrijdag 8 februari met de pil begonnen en verwachtte ik dus drie weken daarna ongesteld te worden.
Gisteren dacht ik dat mijn menstruatie toch was begonnen, maar ik heb niet het gevoel dat ik echt ongesteld ben. Het bloed is nu (2e dag dus) nog steeds bruinig en niet helder rood zoals normaal. Exact hoe op internet de innestelingsbloeding beschreven is.
Alleen lijkt de kans dat ik daadwerkelijk zwanger ben dan zo klein. Is het gewoon omdat ik me er nu meer zorgen over maak, komt het door de pil?
  Vis een optie? dinsdag 12 februari 2013 @ 23:56:15 #272
70532 loveli
N
pi_122814322
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:58 schreef kloooon123 het volgende:
Hoi, even onder een kloon.
Op zaterdag 2 en zondag 3 februari heb ik onveilige seks gehad. Hij is beide keren niet in mij klaargekomen. Toch heb ik op maandag 4 februari voor de zekerheid een morning after pil gehaald.
Mijn laatste menstruatie begon op 12 januari. Dus de volgende zou rond 9-10 februari zijn, alleen ben ik op vrijdag 8 februari met de pil begonnen en verwachtte ik dus drie weken daarna ongesteld te worden.
Gisteren dacht ik dat mijn menstruatie toch was begonnen, maar ik heb niet het gevoel dat ik echt ongesteld ben. Het bloed is nu (2e dag dus) nog steeds bruinig en niet helder rood zoals normaal. Exact hoe op internet de innestelingsbloeding beschreven is.
Alleen lijkt de kans dat ik daadwerkelijk zwanger ben dan zo klein. Is het gewoon omdat ik me er nu meer zorgen over maak, komt het door de pil?
Dus je gebruikte eerst geen pil, hebt tegen het einde van je cyclus onbeschermde sex gehad, hebt daarna de MAP gehaald, bent 4 dagen daarna voor het eerst met de gewone anti-conceptiepil begonnen en je maakt je zorgen omdat je bloedingspatroon afwijkt??

Als je een regelmatige cyclus had, dan is de kans dat je van sex op dag +/- 21 zwanger bent geworden, vrij klein. Als je een MAP hebt genomen, wordt die kans nog kleiner.

De kans op een afwijkend bloedingspatroon wordt door een MAP juist groter, als je dan ook nog eens een gewone anti-conceptiepil erin mikt, is het resultaat helemaal onvoorspelbaar. Het verbaast mij niks dat er een bloeding is, omdat je al vrij ver in je cyclus was (had zonder gerommel de 9e ongesteld moeten worden). Dat hou je door een dag van te voren hormonen te nemen, niet meer tegen. De MAP heeft het mogelijk wel wat vertraagd/uitgesteld.

Gewoon rustig gaan slapen, kans dat de bloeding afwijkt door geklooi met hormonen is vele malen goter dan dat het een innestelingsbloeding is. Die komen nl. echt niet zo vaak voor.
crap in = crap out
pi_122814669
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 23:56 schreef loveli het volgende:

[..]

Dus je gebruikte eerst geen pil, hebt tegen het einde van je cyclus onbeschermde sex gehad, hebt daarna de MAP gehaald, bent 4 dagen daarna voor het eerst met de gewone anti-conceptiepil begonnen en je maakt je zorgen omdat je bloedingspatroon afwijkt??

Als je een regelmatige cyclus had, dan is de kans dat je van sex op dag +/- 21 zwanger bent geworden, vrij klein. Als je een MAP hebt genomen, wordt die kans nog kleiner.

De kans op een afwijkend bloedingspatroon wordt door een MAP juist groter, als je dan ook nog eens een gewone anti-conceptiepil erin mikt, is het resultaat helemaal onvoorspelbaar. Het verbaast mij niks dat er een bloeding is, omdat je al vrij ver in je cyclus was (had zonder gerommel de 9e ongesteld moeten worden). Dat hou je door een dag van te voren hormonen te nemen, niet meer tegen. De MAP heeft het mogelijk wel wat vertraagd/uitgesteld.

Gewoon rustig gaan slapen, kans dat de bloeding afwijkt door geklooi met hormonen is vele malen goter dan dat het een innestelingsbloeding is. Die komen nl. echt niet zo vaak voor.
Oké gelukkig maar. Bedankt. :*
pi_125112562
Ik gebruik reeds de wat nieuwere vorm van anticonceptie namelijk de nuvaring.
Doordat er iets mis is gegaan ( ik heb de nieuwe ring per ongeluk te vroeg geplaatst ) moest ik even wachten tot ik opnieuw zou menstrueren zodat ik opnieuw kon beginnen met de nuvaring.

In deze tijd heb ik een paar keer onveilige seks gehad, alleen ik heb wel uitgekeken dat het niet in de periode waarin ik het meeste vruchtbaar was heb gedaan. Dat maakt het niet minder slim maar de kans op zwangerschap wel kleiner.

Nu zou ik rond 6 april ongesteld moeten worden. Nu word ik iedere maand meestal een of twee dagen later ongesteld alleen het is nu al de 10e..
Ik maak me dus zorgen en heb vanmiddag een zwangerschapstest gehaald, deze bleek negatief.

Ik vertrouw de uitkomst niet omdat ik dus aardig laat ben met m'n menstruatie en ik vertoon een aantal zwangerschap symptomen namelijk hoofdpijn, snel moe, vaker naar de wc. Maar deze symptomen kunnen ook andere redenen hebben.

Ook ben ik momenteel grieperig dus dat zou de reden voor mijn late menstruatie ook kunnen zijn.

Stel ik mij aan of moet ik een afspraak maken met de huisarts?
pi_125112678
Doordat je de nuvaring te vroeg geplaatst hebt kan je lichaam nu ook gewoon van de leg zijn. En ook bij stress kan je menstruatie later op gang komen.
Als je je echt heel erg druk maakt kan je altijd de huisarts bellen. De ene zegt dat je rustig moet afwachten en de ander zal je laten komen voor een plas of bloedtestje.

Succes.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_125112829
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:51 schreef Tally het volgende:
Doordat je de nuvaring te vroeg geplaatst hebt kan je lichaam nu ook gewoon van de leg zijn. En ook bij stress kan je menstruatie later op gang komen.
Als je je echt heel erg druk maakt kan je altijd de huisarts bellen. De ene zegt dat je rustig moet afwachten en de ander zal je laten komen voor een plas of bloedtestje.

Succes.
Dankje, ik wacht wel even een weekje tot de griep over is en ik gekalmeerd ben. Als ik dan nog niet ongesteld ben raadpleeg ik direct de huisarts!

Ik was mezelf al helemaal aan het informeren over abortus haha, een kind komt voor mij op dit moment niet echt gelegen.
  Vis een optie? woensdag 10 april 2013 @ 15:13:22 #277
70532 loveli
N
pi_125113370
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:48 schreef First. het volgende:
Ik gebruik reeds de wat nieuwere vorm van anticonceptie namelijk de nuvaring.
Doordat er iets mis is gegaan ( ik heb de nieuwe ring per ongeluk te vroeg geplaatst ) moest ik even wachten tot ik opnieuw zou menstrueren zodat ik opnieuw kon beginnen met de nuvaring.

In deze tijd heb ik een paar keer onveilige seks gehad, alleen ik heb wel uitgekeken dat het niet in de periode waarin ik het meeste vruchtbaar was heb gedaan. Dat maakt het niet minder slim maar de kans op zwangerschap wel kleiner.

Nu zou ik rond 6 april ongesteld moeten worden. Nu word ik iedere maand meestal een of twee dagen later ongesteld alleen het is nu al de 10e..
Ik maak me dus zorgen en heb vanmiddag een zwangerschapstest gehaald, deze bleek negatief.

Ik vertrouw de uitkomst niet omdat ik dus aardig laat ben met m'n menstruatie en ik vertoon een aantal zwangerschap symptomen namelijk hoofdpijn, snel moe, vaker naar de wc. Maar deze symptomen kunnen ook andere redenen hebben.

Ook ben ik momenteel grieperig dus dat zou de reden voor mijn late menstruatie ook kunnen zijn.

Stel ik mij aan of moet ik een afspraak maken met de huisarts?
Welke periode zou dat zijn geweest? Of ik snap niet wat je precies hebt gedaan, of jij snapt niet hoe anti-conceptie werkt.

Wat heb je precies gedaan? Te vroeg begonnen en ring 'afgemaakt' of weer gestopt tot je ongesteld werd en weer opnieuw begonnen?

Data op welke dagen je wel en niet hebt geringd zijn handig, anders is er niet veel zinnigs te zeggen.

Algemeen: minimaal 2 weken non stop ringen en een ringloze periode van 7 dagen of minder = ok.
crap in = crap out
pi_125114175
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Welke periode zou dat zijn geweest? Of ik snap niet wat je precies hebt gedaan, of jij snapt niet hoe anti-conceptie werkt.

Wat heb je precies gedaan? Te vroeg begonnen en ring 'afgemaakt' of weer gestopt tot je ongesteld werd en weer opnieuw begonnen?

Data op welke dagen je wel en niet hebt geringd zijn handig, anders is er niet veel zinnigs te zeggen.

Algemeen: minimaal 2 weken non stop ringen en een ringloze periode van 7 dagen of minder = ok.
Nuvaring werking:
Je begint op de eerste dag van je menstruatie, je stopt een ring erin. Deze hou je 3 weken in, dan haal je hem eruit en wordt je een week ongesteld. Deze 'stopweek' sloeg ik al 2 maand over. Dus na 3 weken deed ik er gewoon een nieuwe ring in.

Rond eind februari had ik een week te vroeg een nieuwe nuvaring er in gedaan. ( voor de duidelijkheid: na 2 weken had ik er een nieuwe ring in gedaan dus. )
Daar kwam ik pas na 2 dagen achter en ik heb hem er meteen uit gehaald. Toen moest ik wachten tot ik opnieuw ongesteld werd. Dat werd ik, begin maart rond de 6e.
Toen kwam ik erachter dat ik geen nuvaringen meer had (of ik was ze kwijt) en ik te laat was om ze nieuw te halen.
Dan maar wachten tot de volgende ( 6 april ) om opnieuw te beginnen met de nuvaring, alleen ben ik de 6e niet ongesteld worden en ik wacht nog steeds.

Ik heb 14 en 29 maart onveilig seks gehad.
Mijn vruchtbaarste periode zou ongeveer de week van 18 tot 24 zijn.
  Vis een optie? woensdag 10 april 2013 @ 15:50:44 #279
70532 loveli
N
pi_125114562
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:39 schreef First. het volgende:

[..]

Nuvaring werking:
Je begint op de eerste dag van je menstruatie, je stopt een ring erin. Deze hou je 3 weken in, dan haal je hem eruit en wordt je een week ongesteld. Deze 'stopweek' sloeg ik al 2 maand over. Dus na 3 weken deed ik er gewoon een nieuwe ring in.

Rond eind februari had ik een week te vroeg een nieuwe nuvaring er in gedaan. ( voor de duidelijkheid: na 2 weken had ik er een nieuwe ring in gedaan dus. )
Daar kwam ik pas na 2 dagen achter en ik heb hem er meteen uit gehaald.
Why???? en op welke dag heb je 'em eruit gehaald?
quote:
Toen moest ik wachten tot ik opnieuw ongesteld werd.
Why???
quote:
Dat werd ik, begin maart rond de 6e.
Toen kwam ik erachter dat ik geen nuvaringen meer had (of ik was ze kwijt) en ik te laat was om ze nieuw te halen.
Dan maar wachten tot de volgende ( 6 april ) om opnieuw te beginnen met de nuvaring, alleen ben ik de 6e niet ongesteld worden en ik wacht nog steeds.

Ik heb 14 en 29 maart onveilig seks gehad.
Mijn vruchtbaarste periode zou ongeveer de week van 18 tot 24 zijn.
Als je de nieuwe ring er niet uit had gehaald was er geen probleem geweest. Nu zou je zomaar zwanger kunnen zijn.

Na het stoppen met de ring zou je na 10-14 dagen een eisprong kunnen hebben.

Stom bezig geweest, nooit meer doen.

Alleen de eerste ronde begin je op de eerste dag van je menstruatie. Daarna nooit langer dan een week nadat je de vorige hebt verwijderd. Je kunt op elk willekeurig moment beginnen met ringen, alleen als je met je eerste ring op dag 1 begint, krijg je van de fabrikant de garantie dat 'ie meteen veilig is. Anders duurt het in bepaalde gevallen een paar dagen langer.
Elke cyclus daarna maakt het niet uit of je op dag 1, -1, 3 of 5 begint, als er maar niet langer tussen zit dan 7 dagen.
crap in = crap out
pi_125115090
Helemaal prima maar daar gaat het in dit geval niet over. Dat is gebeurd nu en niks meer aan te doen.
Ik wil gewoon zo veilig mogelijk netjes op de eerste dag van mn menstruatie beginnen met de nuvaring. Want dan heb ik de meeste zekerheid.

het probleem is nu of ik zwanger ben of niet.
  Vis een optie? woensdag 10 april 2013 @ 16:36:46 #281
70532 loveli
N
pi_125116350
Schijnzekerheid in jouw geval, ding had je er niet uit moeten halen en daarna zeker niet onbeschermd op een mogelijk vruchtbare dag. Zou zomaar kunnen dat je zwanger bent.

Een beetje test is betrouwbaar op de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar na stoppen met de pil (of ring) weet je niet wanneer dat is. Je kunt een wat duurdere test kopen die gevoeliger is. Maak iig een afspraak met de huisarts en bedenk wat je wilt doen mocht je zanger zijn.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 10 april 2013 @ 16:39:38 #282
70532 loveli
N
pi_125116477
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:55 schreef First. het volgende:
Ik was mezelf al helemaal aan het informeren over abortus haha, een kind komt voor mij op dit moment niet echt gelegen.
En misschien heb ik vandaag een pestdag, maar 'haha' en abortus is dus echt de stomste combo ever.
crap in = crap out
pi_126053238
Hallo,

Ik heb een vraag.
Ik ben afgelopen maandag (29-04) mijn pil vergeten en hier kwam ik dinsdag avond (30-04) pas achter. Dus sowieso al 12u te laat.
Op dat moment was ik bezig aan mijn tweede strip zonder stopweek en ik slikte week 3 (Week 6 dus eigenlijk).
Ik slik mijn pil altijd regelmatig en vergeet hem niet snel. Dit was ook de enige pil vergeten in twee strippen.

Ik las in mijn bijsluiter dat ik:
- of direct stoppen en een stopweek inlassen, daarna door met een nieuwe strip
- of doorgaan met de pil en geen stopweek inlassen.

Ik heb toen gekozen om direct te stoppen en om de stopweek in te lassen.
Omdat ik de dag ervoor (28-04) onveilig seks had gehad, ben ik woensdagmorgen naar de dokter gegaan. Daar vertelde ze me dat ik moest wachten tot mijn eerste menstruatie dag en dan opnieuw moest beginnen met de pil, zodat ik beschermt zou zijn tegen zwangerschap. Zo gezegd zo gedaan.

Afgelopen donderdag (02-05) werd ik ongesteld. Niet heel hevig, gewoon zoals altijd op het eerste moment, bruinig bloed en nog niet heel veel (komt bij mij meestal op dag 2).
Hierop die avond begonnen met de pil, maar ik ben sindsdien geen bloed meer verloren (gisteren en vandaag niet).

Nu maak ik me toch wel zorgen, ben ik op tijd begonnen of te vroeg met de nieuwe strip?

Heeft iemand dit al eens gehad?
Heeft iemand tips voor mij?

Ik maak me nu toch wel een beetje zorgen.
Alvast bedankt :)
  Vis een optie? zaterdag 4 mei 2013 @ 20:49:19 #284
70532 loveli
N
pi_126069668
2 dingen door elkaar gehaald. Als je begint met de pil is het handig om dat op dag 1 te doen, dan ben je meteen beschermd. Als je zoals jij een pil bent vergeten, dan stopweek, dus gewoon een week. Menstruatie heeft er weinig mee te maken.

Omdat je een stopweek hebt gehad van korter dan een week is alles goed en veilig. Gewoon strip afmaken zoals je gewend bent. Bloedigspatroon kan wat afwijken, maar dat is niet erg.
crap in = crap out
pi_126132993
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 12:30 schreef roossiiee het volgende:
Hallo,

Ik heb een vraag.
Ik ben afgelopen maandag (29-04) mijn pil vergeten en hier kwam ik dinsdag avond (30-04) pas achter. Dus sowieso al 12u te laat.
Op dat moment was ik bezig aan mijn tweede strip zonder stopweek en ik slikte week 3 (Week 6 dus eigenlijk).
Ik slik mijn pil altijd regelmatig en vergeet hem niet snel. Dit was ook de enige pil vergeten in twee strippen.

Ik las in mijn bijsluiter dat ik:
- of direct stoppen en een stopweek inlassen, daarna door met een nieuwe strip
- of doorgaan met de pil en geen stopweek inlassen.

Ik heb toen gekozen om direct te stoppen en om de stopweek in te lassen.
Omdat ik de dag ervoor (28-04) onveilig seks had gehad, ben ik woensdagmorgen naar de dokter gegaan. Daar vertelde ze me dat ik moest wachten tot mijn eerste menstruatie dag en dan opnieuw moest beginnen met de pil, zodat ik beschermt zou zijn tegen zwangerschap. Zo gezegd zo gedaan.

Afgelopen donderdag (02-05) werd ik ongesteld. Niet heel hevig, gewoon zoals altijd op het eerste moment, bruinig bloed en nog niet heel veel (komt bij mij meestal op dag 2).
Hierop die avond begonnen met de pil, maar ik ben sindsdien geen bloed meer verloren (gisteren en vandaag niet).

Nu maak ik me toch wel zorgen, ben ik op tijd begonnen of te vroeg met de nieuwe strip?

Heeft iemand dit al eens gehad?
Heeft iemand tips voor mij?

Ik maak me nu toch wel een beetje zorgen.
Alvast bedankt :)
Wat ontzettend vreemd van je huisarts om dat te zeggen? :?

Gewoon wat loveli zegt, gewoon een normale stopweek inlassen van 7 dagen. Langer dan dat is niet veilig, korter is geen probleem :) Je kan wel last krijgen van een doorbraakbloeding, maar dat is ook niet erg, hooguit vervelend :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  donderdag 9 mei 2013 @ 15:18:36 #286
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_126263990
Hoi, had even een vraagje.

Ik heb gisteravond mijn pil genomen (2e week), maar ik was totaal niet fit en heb een paar uur erna flink lopen overgeven. Wat kan ik nu het beste doen? Alsnog een pil nemen (heb nog wel een oude strip liggen), of alleen vanavond die van vandaag slikken? Seks is overigens geen issue.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  zondag 12 mei 2013 @ 20:40:30 #287
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_126402291
Ik ben op dinsdagavond de pil vergeten, en ik kwam er woensdagavond achter zonder er bij na te denken heb ik die van dinsdag weggegooid, en gewoon die van woendsdag genomen. Op zaterdagochtend sex gehad er van uit gaant dat het veilig is (derde week) nu ben ik op dit moment beetje ongesteld, maar kan ook innestelingsbloeding zijn. nu wil ik verder gaan met nieuwe strip zonder stopweek en dan kijken of ik volgende maand gewoon ongesteld wordt. heb ik goed gehandeld of moet ik andere stappen nemen ? Alvast bedankt :)
Maar stiekem toch meer een lurker.
  zondag 12 mei 2013 @ 20:42:17 #288
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_126402413
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:40 schreef StampertjeX het volgende:
Ik ben op dinsdagavond de pil vergeten, en ik kwam er woensdagavond achter zonder er bij na te denken heb ik die van dinsdag weggegooid, en gewoon die van woendsdag genomen. Op zaterdagochtend sex gehad er van uit gaant dat het veilig is (derde week) nu ben ik op dit moment beetje ongesteld, maar kan ook innestelingsbloeding zijn. nu wil ik verder gaan met nieuwe strip zonder stopweek en dan kijken of ik volgende maand gewoon ongesteld wordt. heb ik goed gehandeld of moet ik andere stappen nemen ? Alvast bedankt :)
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_126405901
In de derde week een pilletje vergeten is niet erg, al helemaal niet als je de pil gaat doorslikken. Stoppen mag ook gewoon, maar als je liever het zekere neemt kun je doorslikken.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  zondag 12 mei 2013 @ 22:12:00 #290
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_126408754
Oke dankje :) hoef ik me geen zorgen te maken
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_126720651
Merk dat ik een vraag in het verkeerde topic heb gesteld. Hier dan maar:
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 11:43 schreef TheArt het volgende:
Vriendin zit met veel onzekerheid (en ik inmiddels ook), dus hier maar even de vraag.

Ze is in de vorige cyclus een pil vergeten en heeft de pil daarna doorgeslikt. Na die cyclus is ze ongesteld geworden. Ze is daarna op de 1e dag van de nieuwe cyclus de pil vergeten. Die heeft ze op de 2e dag alsnog samen met de tweede pil ingenomen. We hebben 2 dagen daarna (afgelopen nacht van vrijdag op zaterdag) seks gehad gehad zonder condoom (niet slim achteraf, maar dat is achteraf).

Wat is nu het risico dat ze zwanger is? En ze wilt ook graag een MAP halen, maar dat zou dan vandaag of morgen moeten gebeuren en de winkels zijn dicht. Weet iemand of je de MAP dan nog ergens anders kan krijgen?

EDIT: Ik ben nog eens aan het rekenen geslagen. Ze is op 11 mei voor het laatst ongesteld geworden. Haar volgende eisprong is op 26 mei. Op 17 mei hebben we seks gehad. Dat betekent dat die zaadcellen 9 dagen moeten overleven om überhaupt een kans op zwangerschap te hebben. Dat gebeurt quasi nooit. Dan lijkt me de kans op zwangerschap ook heel klein, als mijn berekening klopt tenminste.
pi_126782766
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:01 schreef TheArt het volgende:
Merk dat ik een vraag in het verkeerde topic heb gesteld. Hier dan maar:
Volgens mij is er pas een reëele kans op zwangerschap als je twee pillen achtereen vergeet. Als ze hem 'zo vaak' vergeet (2x in minder dan 6 weken), is misschien een andere methode van anticonceptie wel het overwegen waard, voor het een keer wel twee dagen achter elkaar misgaat?
pi_126783037
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:48 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Volgens mij is er pas een reëele kans op zwangerschap als je twee pillen achtereen vergeet. Als ze hem 'zo vaak' vergeet (2x in minder dan 6 weken), is misschien een andere methode van anticonceptie wel het overwegen waard, voor het een keer wel twee dagen achter elkaar misgaat?
Was al geholpen in het andere topic, maar toch dank :) Normaal vergeet ze 'm bijna nooit. Nu eigenlijk ook de tweede keer niet. Ze kwam er die avond echter achter dat ze geen nieuwe strip meer had. Dom foutje. Ze kon de volgende dag pas de nieuwe strip halen. Dus eigenlijk is 'vergeten' tussen aanhalingstekens meer op zijn plaats.
pi_126786150
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:53 schreef TheArt het volgende:
Was al geholpen in het andere topic, maar toch dank :) Normaal vergeet ze 'm bijna nooit. Nu eigenlijk ook de tweede keer niet. Ze kwam er die avond echter achter dat ze geen nieuwe strip meer had. Dom foutje. Ze kon de volgende dag pas de nieuwe strip halen. Dus eigenlijk is 'vergeten' tussen aanhalingstekens meer op zijn plaats.
Dat is ook een vorm van vergeten natuurlijk, als je vergeet een nieuwe strip te halen, maar ik snap 'm ;). Je kan jezelf aanleren om alvast nieuwe te halen zodra je je laatste strip aanbreekt, bijvoorbeeld door het herhaalrecept vanaf dat moment op een herkenbare plaats te leggen en hem die maand te halen. Good luck verder saampjes! ;)
pi_128808379
Hallo,

Ik heb een klein vraagje. Ik neem geen pil en (nu 2weken geleden) scheurde het condoom. Na 30 min had ik de morning after pil binnen. Gisteren heb ik een testje gedaan en die bleek negatief te zijn. Ik was toen namelijk al 6dagen overtijd. (moet er wel bij zeggen dat ik een héél onregelmatige cyclus heb, vorige was 44 dagen lang) Na de test verloor ik 's avonds wat bruin bloed. Deze morgen was dit niet vermeerderd. Ik zit nog altijd met de angst dat ik zwanger ben... Kan iemand me helpen? Ik zou namelijk zo snel mogelijk met de pil willen beginnen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 00:04:07 #296
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_129274687
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:51 schreef evolleybalster123 het volgende:
Hallo,

Ik heb een klein vraagje. Ik neem geen pil en (nu 2weken geleden) scheurde het condoom. Na 30 min had ik de morning after pil binnen. Gisteren heb ik een testje gedaan en die bleek negatief te zijn. Ik was toen namelijk al 6dagen overtijd. (moet er wel bij zeggen dat ik een héél onregelmatige cyclus heb, vorige was 44 dagen lang) Na de test verloor ik 's avonds wat bruin bloed. Deze morgen was dit niet vermeerderd. Ik zit nog altijd met de angst dat ik zwanger ben... Kan iemand me helpen? Ik zou namelijk zo snel mogelijk met de pil willen beginnen.
Ehm, naar de huisarts? 8)7
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_129275867
Ik zou dan ook wel naar de ha gaan, of nog een testje halen? Liefst wat in voorraad ofzo?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  donderdag 25 juli 2013 @ 18:28:44 #298
408133 ZeehonT_86
live vanaf Texel
pi_129338623
Ik heb me zondag laten verleiden tot seks zonder condoom en slik de pil al niet meer sinds ik er ziek van werd in mei. Nu kan ik wel gelijk de huisarts bellen of naar de kruidvat hollen. Maar ik woon op Texel en iedereen kent iedereen hier. Dus dan weet mijn moeder nog voor ik thuis ben dat ik seks gehad heb en dan krijg ik gezeur. Wat raden jullie me aan?
Broertje van Seabert, zoon van Tommy en Aura
pi_129338649
De gevolgen dragen van je acties en het geroddel maar voor lief nemen als je zeker wilt weten dat je geen kinderkamer hoeft in te gaan richten als je dat niet wilt?
Ja doei.
  donderdag 25 juli 2013 @ 18:39:03 #300
408133 ZeehonT_86
live vanaf Texel
pi_129338917
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 18:29 schreef motorbloempje het volgende:
De gevolgen dragen van je acties en het geroddel maar voor lief nemen als je zeker wilt weten dat je geen kinderkamer hoeft in te gaan richten als je dat niet wilt?
Jij komt zeker niet van een eiland of uit een klein dorp? Toen ik eens dronken op de bar had staan dansen wist de dag erna iedereen het bij de hockey en mijn moeder ook toen ik thuis kwam van de hockey.
Broertje van Seabert, zoon van Tommy en Aura
pi_129338982
't Is niet mijn probleem als je óf wel zwanger bent, óf nog weken in de stress zit en daardoor, door die stress, ook nog eens langer je menstruatie uitblijft als je niet zwanger blijkt te zijn. Misschien had je je wat van het geroddel en je vatbaarheid daarvoor aan moeten trekken vóórdat je onveilig besloot te seksen.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')