abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74256256
Ja dat snap ik p_iglet, bedankt voor het meedenken .
Fake it till you make it...
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:42:26 #277
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_74259421
Ik ga dit topic ook maar ff volgen..
We proberen de kleine ook borstvoeding te geven, maar dat wil nog niet echt lukken. Vrouw lief is nu aan het kolven en daarmee voeden we het kind
Morgen komt er een voedingsdeskundige die ons gaat helpen met borstvoeding... wel spannend allemaal.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_74259916
Veel succes morgen appelsientje! Vervelend wel dat het niet vanzelf gaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:58:04 #279
108648 cattie
lieve moeder
pi_74259973
Succes appelsientje (vooral je vrouw dan.).

Deze Ad kreeg ik bij dit topic in beeld!
quote:
Nutrilon babyvoeding
Meer weten over borstvoeding en jouw baby. Lees er hier alles over!
www.Nutriciakindervoeding.nl
pi_74260082
Tja cattie, als je googled op borstvoeding kom je ook bij nutricia terecht, en dan noemen ze ons soms de borstvoedingmaffia. Maar waar je ook kijkt, de flesvoedingreclame overheerst!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:29:51 #281
108648 cattie
lieve moeder
pi_74260870
Ik weet het, ik vind het triest. Waarom nou geen borstvoedingsreclame? Of eens goede reclame over kolven e.d.?
pi_74261163
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 20:29 schreef cattie het volgende:
Ik weet het, ik vind het triest. Waarom nou geen borstvoedingsreclame? Of eens goede reclame over kolven e.d.?
dat is vrij simpel, geld. Van wie zou die reclame af moeten komen? En wie gaat het betalen? Als je ziet hoeveel reclame de kunstvoedingsindustrie maakt, dan moet je een behoorlijke som geld meenemen om dat alleen al te kunnen evenaren.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:50:22 #283
108648 cattie
lieve moeder
pi_74261379
Mij lijkt dat een mooie taak voor de overheid. Postbus 51 ofzo. Maar ja, zal wel geen prioriteit hebben he...
pi_74262039
Succes appelsientje of eigenlijk mevrouw appelsientje!
Fake it till you make it...
pi_74262829
In Belgiė liep er laatst een (nogal stuntelige) reclame. Ook op de commerciėle zenders.
Eindconclusie was "borstvoeding natuurlijk. getest en goedgekeurd. Al meer dan 200.000 jaar"
Al googlend naar de reclame kwam ik deze site tegen: http://borstvoeding.start.be/, nog uitgebreider dan de openingspost!

Succes aan mevrouw appelsientje!
En Nijna, succes met afbouwen. Ondanks je moeheid en de zorg voor je gezin heb je 't toch maar gedaan, je jongste de borst gegeven
pi_74262941
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:27 schreef p_iglet het volgende:

[..]

zoekend rondhappen, op handjes sabbelen, sabbel geluidjes maken, herhaaldelijk tongetje naar buiten doen.
Wisselt per kind, maar er zijn zeer zeker wel signalen van honger voordat ze gaan huilen.
zo even meegenomen vanuit het AP topic, sorry maar ik vond het daar offtopic om een vraag te stellen

Mijn meiske hangt de halve dag met dr tong naar buiten dus dat is hier geen honger signaal maar verder he, eerst was dat zoeken en op mn vinger sabbelen als ie langskwam altijd een heel duidelijk signaal. Maar nu ze haar handjes aan het ontdekken is stopt ze die de hele dag in haar mond. Ze sabbelt dus de hele dag als ze wakker is, ik kan daar dus ook niet meer duidelijk in herkennen wanneer ze nou aan het spelen en ontdekken is met haar eigen handjes en wanneer ze honger heeft. Sabbelgeluidjes heeft ze nooit echt gemaakt.

Ik vraag me dus af of je per fase gewoon opnieuw die honger signaaltjes moet leren kennen?
Ik voed haar eigenlijk al vanaf het begin zodra ze uit haar bedje komt, het is bijna een automatisme, zodra ze wakker is (meestal omdat ze een klein beetje moppert in bed) dan haal ik haar eruit en leg haar aan. Over het algemeen drinkt ze dan erg goed en lijkt dat te zijn wat er was.

Zo houden? Of doe ik er beter aan om echt op zoek te gaan naar signalen? Omdat ik haar vaak direct uit haar bedje voedt heb ik namelijk het idee dat ik het gros van eventuele signalen mis, pas bij het mopperen merk ik er iets van. Ze groeit overigens wel (erg) goed en ze is een heel tevreden meisje verder dus ik twijfel of ik haar wel vaker aan zou moeten leggen. Wellicht drinkt ze dan wel kleine beetjes extra maar ze lijkt het niet nodig te hebben.
Het gapen was me trouwens wel eens opgevallen maar ik had er nog nooit bij stilgestaan dat dat ook een hongersignaal kon zijn.

Muh warrig verhaal maar ik hoop dat ik toch een beetje duidelijk ben
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:44:44 #287
108648 cattie
lieve moeder
pi_74263040
Lijkt me prima huup. Het is meer dat als ze echt huilt van de honger, je wat te laat bent en dan kun je gaan zoeken naar signalen. Die signalen veranderen inderdaad. Fee wordt nu gewoon onrustig.
pi_74263112
ah okay.
Gelukkig maar. Ik werd er al een beetje zenuwachtig van namelijk

echt huilen doet ze eigenlijk haast nooit. Als ze wakker wordt is het meer gemopper. T klinkt ook gewoon echt als mup mup mup en als ik niet snel genoeg boven ben dan gooit ze er nog een keer een MUP tegenaan. Zo van kom nouhou
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74263145
Klinkt alsof je het gewoon goed doet hoor Huup. Als ze tevreden is en goed groeit. Misschien ken je haar nu beter waardoor die signalen mider nodig zijn omdat je er snel genoeg bij bent.

Edit: late henkie ben ik.

Kobus zijn signalen lijken ook veranderd of misschien ben ik ze ook voor omdat ik hem steeds beter ken.
Tegenwoordig doet hij wel vaak overstrekken als het te lang duurt. En omdat hij vaak afgeleid is, gaat het voeden momenteel in fases. Maar ik hoop dat dat ook weer overgaat. Iemand ervaring?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:49:07 #290
108648 cattie
lieve moeder
pi_74263157
Hahaha, aaah, wat schattig!
Fee doet: meh. meh. meeh meeeh. MEEEH MEEH MIEEEEEEEEEEEE. (Als ik haar wel kan horen maar niet direct bij haar kan zijn.)
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:50:09 #291
108648 cattie
lieve moeder
pi_74263193
Dat afgeleide blijft wel een beetje. Fee drinkt vooral 's avonds en 's nachts echt goed en geconcentreerd. De wereld om haar heen is natuurlijk ook wel erg boeiend.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:57:29 #292
5428 crew  miss_sly
pi_74263395
huup, herkenbaar! In eht begin vond ik de hongersignalen ook veel duidelijker, maar zeker sinds ze ook op haar knuistjes sabbelt, gaat het wel eens fout. Ik heb haar zelfs laatst een keer in de nacht gepakt toen ik haar hoorde sabbelen en aangelegd...maar mevrouw hoefde helemaal niets, die wild eop haar knuistjes sabbelen

Maar ze is tegenwoordig wel echt een heel rustig en ontspannen kindje, vond ook de CB-arts. Dus ook al vind ik die signalen moeilijk, kennelijk doe ik wel iets goed, want ze groeit goed en is een relaxt kind.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74263416
Als ik twijfel of Driekus honger heeft is er 1 signaal dat niet te missen is: ik leg em tegen mijn borst aan en als er geprobeerd wordt te drinken door zoogcompres, bh en shirt heen, dan heeft ie honger. O, en het hoeft niet eens bij mij te zijn, alles wat borsten heeft is niet veilig voor dit gedrag.
Die foto's met een tsr, ik heb ze nooit kunnen maken. Ik denk ook echt dat ik em gewoon niet heb, die tsr. Dat er dus toch iets beschadigd is met de operatie.
Borstvoeding gaat hier trouwens lekker. Ik voed nu 's avonds rond een uurtje of 8/9 en dan 's ochtends bij het wakker worden. Hij krijgt op deze manier vijf voedingen op een dag en lijkt er gewoon genoeg aan te hebben. Komende donderdag weer wegen, ben benieuwd, maar ik denk dat het wel goed zit. Merk nu wel dat Driekus soms even moet bedenken waar ie uit te drinken krijgt (fles of tepel(hoedje)) want hij vergeet soms goed aan te happen. Maar goed, als je em er dan afhaalt en opnieuw aanlegt snapt ie het wel.
Ik ben heel erg blij dat ik voor deze manier gekozen heb, ik was anders allang afgehaakt denk ik en zo vind ik het nog wel even vol te houden. Sterker nog, ik kan zelfs genieten van dat kleine lijfje tegen me aan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:03:43 #294
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74263523
huup, wat bij eli altijd prima werkte, even met een vinger langs zijn wangetje in de buurt van het mondje gaan. als je vinger tot je pols er wordt afgebeten, heeft meneer honger, anders niet
verder, zolang je je gevoel volgt, zal het wel goed zijn, toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74263982
Even een snel vraagje... ik moet vanavond nog twee voedingen doen, 1 rond 9 en 1 rond 12 uur. Omdat ze om negen uur nog niet wakker was hebben we haar wakker gemaakt en aangelegd. Maar na een minuut of vier waarin ze wel goed gedronken heeft is ze in diepe slaap gevallen. Kan ik dit nu als een voeding tellen?

Liz is vrij licht en in het ziekenhuis hebben ze daar nogal een punt van gemaakt met wegen voor en na elke voeding. Vanmorgen bleek dat ze was aangekomen en we naar huis mogen, maar het heeft het zelfvertrouwen geen goed gedaan. Productie gaat gelukkig wel goed!
pi_74264022
Mefke, fijn dat je er nu weer lekker van kan genieten!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:26:01 #297
108648 cattie
lieve moeder
pi_74264084
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:21 schreef Rubey het volgende:
Even een snel vraagje... ik moet vanavond nog twee voedingen doen, 1 rond 9 en 1 rond 12 uur. Omdat ze om negen uur nog niet wakker was hebben we haar wakker gemaakt en aangelegd. Maar na een minuut of vier waarin ze wel goed gedronken heeft is ze in diepe slaap gevallen. Kan ik dit nu als een voeding tellen?

Liz is vrij licht en in het ziekenhuis hebben ze daar nogal een punt van gemaakt met wegen voor en na elke voeding. Vanmorgen bleek dat ze was aangekomen en we naar huis mogen, maar het heeft het zelfvertrouwen geen goed gedaan. Productie gaat gelukkig wel goed!
4 minuten is wel erg weinig voor een pasgeboren baby. Voelde je of ze ook echt dronk? Voelde je haar slikken? Als ze wakker wordt kun je haar sowieso direct aanleggen (om de 3 uur is denk ik als minimum meegeven, vaker voeden mag hoor!) en anders zeker zorgen dat ze om 12 uur goed wakker wordt om te drinken. Beetje onder het voetje kietelen ofzo.
pi_74264178
fijn dat het goed gaat Mefke!

Thnx voor de signaaltips, ik ga er op letten maar voorlopig doet ze het goed zo ook

Nooooh dit is toch belachelijk?

is dat nou allemaal vet wat er bovenop drijft? Geen wonder dat mn dame aan een kleine 10 minuutjes ongeveer genoeg heeft met drinken.
dit is van 1 borst die leeggekolfd was gistermiddag.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:31:49 #299
108648 cattie
lieve moeder
pi_74264229
Ik weet niet of het vet is, maar dat splitsen gebeurd hier ook zo. Ziet er goed uit.
pi_74264318
pff, huup nou snap ik waarom dat meisje van jou zo lekker groeit, tjemig wat een vet! Toch al heel wat afgekolft, maar meer dan een miezerige halve centimeter vet heb ik hier nooit gezien.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')