quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:27 schreef p_iglet het volgende:[..]
zoekend rondhappen, op handjes sabbelen, sabbel geluidjes maken, herhaaldelijk tongetje naar buiten doen.
Wisselt per kind, maar er zijn zeer zeker wel signalen van honger voordat ze gaan huilen.
zo even meegenomen vanuit het AP topic, sorry maar ik vond het daar offtopic om een vraag te stellen

Mijn meiske hangt de halve dag met dr tong naar buiten dus dat is hier geen honger signaal

maar verder he, eerst was dat zoeken en op mn vinger sabbelen als ie langskwam altijd een heel duidelijk signaal. Maar nu ze haar handjes aan het ontdekken is stopt ze die de hele dag in haar mond. Ze sabbelt dus de hele dag als ze wakker is, ik kan daar dus ook niet meer duidelijk in herkennen wanneer ze nou aan het spelen en ontdekken is met haar eigen handjes en wanneer ze honger heeft. Sabbelgeluidjes heeft ze nooit echt gemaakt.
Ik vraag me dus af of je per fase gewoon opnieuw die honger signaaltjes moet leren kennen?
Ik voed haar eigenlijk al vanaf het begin zodra ze uit haar bedje komt, het is bijna een automatisme, zodra ze wakker is (meestal omdat ze een klein beetje moppert in bed) dan haal ik haar eruit en leg haar aan. Over het algemeen drinkt ze dan erg goed en lijkt dat te zijn wat er was.
Zo houden? Of doe ik er beter aan om echt op zoek te gaan naar signalen? Omdat ik haar vaak direct uit haar bedje voedt heb ik namelijk het idee dat ik het gros van eventuele signalen mis, pas bij het mopperen merk ik er iets van. Ze groeit overigens wel (erg) goed en ze is een heel tevreden meisje verder dus ik twijfel of ik haar wel vaker aan zou moeten leggen. Wellicht drinkt ze dan wel kleine beetjes extra maar ze lijkt het niet nodig te hebben.
Het gapen was me trouwens wel eens opgevallen maar ik had er nog nooit bij stilgestaan dat dat ook een hongersignaal kon zijn.
Muh warrig verhaal maar ik hoop dat ik toch een beetje duidelijk ben
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!初戀的香味就這樣被我們尋回