Pffff de moeite niet eens waard.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:20 schreef __Saviour__ het volgende:
Jongens, spreek gewoon morgen om half vier af op het schoolplein en vecht het uit
Jij moet gewoon geen onzin verkopen met een grote bek. Het geeft niks dat je er geen ene reet van snapt, maar doe dan niet alsof je het allemaal goed weet. Dat is nogal vervelend voor mensen die hier advies komen vragen, mochten ze zo onoplettend zijn om te denken dat je er iets vanaf weet.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep lekker gaan schelden, daar komen we verder mee
En daarmee heb je je volwassenheid bewezen. Goed hoor, je mag hem hebben. Ik ben er klaar meequote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij moet gewoon geen onzin verkopen met een grote bek. Het geeft niks dat je er geen ene reet van snapt, maar doe dan niet alsof je het allemaal goed weet. Dat is nogal vervelend voor mensen die hier advies komen vragen, mochten ze zo onoplettend zijn om te denken dat je er iets vanaf weet.
Ik ga mijzelf niet belachelijk maken. Als jij beweert dat zoiets in de Grondwet staat weet ik al genoegquote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:14 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Je hebt verder gelezen, of ga je je nu ook belachelijk maken?
dit is al onzin, volgens de wet kan dus een hotel kamer al een woning zijn en dat is ook jou eigendom nietquote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het geld alleen als het je eigen huis is en dat is het in dit geval niet. Het is eigendom van de antikraakclub die jou erin gezet hebben. Jij hebt geen enkel recht op de woning.
Ja en Huge Priemus is een autoriteit op dit gebied.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Want de NRC is een betrouwbare bron?
Alleen zat jij er duidelijk naast. Dat er nog wat anderen in dit topic waren die jouw mening deelden, doet daar niets aan af. Wees gewoon een vent en geef toe dat je je vergist hebt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
zullen we er gewoon over ophouden. Mijn punt is gemaakt, het jouwe ook, meer word het niet.
Dat bedoel ik dus, ik gaf daarna namelijk een link naar de Grondwet met het bijbehorende arikel erbij...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ga mijzelf niet belachelijk maken. Als jij beweert dat zoiets in de Grondwet staat weet ik al genoeg
Scheer je altijd iedereen over één kam?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:11 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, ik gaf daarna namelijk een link naar de Grondwet met het bijbehorende arikel erbij...
Maar kennelijk moet je het boek zelf in handen hebben voor je het gelooft.
Google eens zou ik zeggen en kom dan maar niet meer terug, want een fout toegeven is moeilijk hier geloof ik.
Of voor de anti-kraak. Of even een fatsoenlijke afspraak maken, of zich schuldig maken aan het strafbare feit van huisvredebreuk.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Jongens kappen met dat gezeik.
Het zit meer zo :
Ja hij mag weigeren en hij staat dan in zijn recht.
Maar practisch gezien kan hij er dan ook uitgegooit worden omdat hij niet onder die huurbescherming valt.
Zomaar binnenkomen mag niet.
Zomaar eruit gegooit worden mag dan wel.
Dus tja het is maar net wat zwaarder weegt voor TS.
Nee met anti kraak mag je er zomaar worden uitgezet.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Of voor de anti-kraak. Of even een fatsoenlijke afspraak maken, of zich schuldig maken aan het strafbare feit van huisvredebreuk.
Eruit zetten zal sowieso met een rechterlijk bevel moeten gebeuren neem ik aan, en ook anti kraak-overeenkomst is een overeenkomst waarbij voor partijen redelijkheidsvereisten gelden enzo. Dus of de rechter in een huisvredebreuk een goede aanleiding ziet om iemand eruit te zetten...? Het is maar hoe hard TS het wil spelen, maar zijn huisvrede is hoe dan ook beschermd.
Ik zou zeggen boos worden, vertellen dat ze het niet mogen, en dan soepel worden en tot een afspraak komen.
Maar hoe wil je dan iemand uitzetten als je zijn huis niet mag betreden? Met een rechterlijk uitzettingsbevel is er een titel voor het betreden van de woning. Zonder zo'n bevel is het nog steeds huisvredebreuk en in strijd met de grondwet.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee met anti kraak mag je er zomaar worden uitgezet.
Daar is geen rechterlijk bevel voor nodig. (omdat daar geen wetten omheen zijn gemaakt)
Waar wel wetten voor zijn is een woning of pand betreden waar iemand woont.
Wederom dat mag niet zomaar. (anti kraak of niet)
Maar omdat de rest zo slecht geregeld is mag een bewoner in een antikraak pand/huis/whatever er dus wel redelijk snel uitgezet worden zonder echte of uberhaubt geldige reden daartoe.
Dat is het risico wat je neemt eigenlijk als "huurder".
Toen ik studeerde kwam ik regelmatig bij antikraakwonende dames op bezoek. Niks mis mee, maar vanwege de korte looptijd heb je vaak dat die lui er vaak rond moeten lopen, en daarnaast zijn het meestal wat niet zo georganiseerde weinig zakelijke figuren die niet van het hippiedom bleken te kunnen leven maar die wel graag de baas spelen over huurders. Dat ook antikraak huurders recht hebben op privacy moet ze soms even duidelijk gemaakt worden. Dat maakt voor hen het werk lastiger natuurlijk, maar ja, dat heb je nou eenmaal wel eens met werk.quote:In mijn mening is het niets meer dan legale huisjesmelkerij maar goed.
Door met een paar man aan te kloppen op je deur en dan al je spullen naar buiten te flikkeren.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar hoe wil je dan iemand uitzetten als je zijn huis niet mag betreden? Met een rechterlijk uitzettingsbevel is er een titel voor het betreden van de woning. Zonder zo'n bevel is het nog steeds huisvredebreuk en in strijd met de grondwet.
[..]
Toen ik studeerde kwam ik regelmatig bij antikraakwonende dames op bezoek. Niks mis mee, maar vanwege de korte looptijd heb je vaak dat die lui er vaak rond moeten lopen, en daarnaast zijn het meestal wat niet zo georganiseerde weinig zakelijke figuren die niet van het hippiedom bleken te kunnen leven maar die wel graag de baas spelen over huurders. Dat ook antikraak huurders recht hebben op privacy moet ze soms even duidelijk gemaakt worden. Dat maakt voor hen het werk lastiger natuurlijk, maar ja, dat heb je nou eenmaal wel eens met werk.
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Door met een paar man aan te kloppen op je deur en dan al je spullen naar buiten te flikkeren.
Ja je kan het aanvechten bij een rechter maar laten we wel zijn in de praktijk maak je dan geen kans.
Zoals ik al zei er zijn geen wetten die je steunen. (als antikraak)
Huisvredebreuk gaat simpelweg niet op.
You're só full of shitquote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:58 schreef karr-1 het volgende:
Als jij dat denkt prima, ik denk er anders over. En ik ben niet alleen als ik dit topic lees.
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Jij moet gewoon geen onzin verkopen met een grote bek. Het geeft niks dat je er geen ene reet van snapt, maar doe dan niet alsof je het allemaal goed weet. Dat is nogal vervelend voor mensen die hier advies komen vragen, mochten ze zo onoplettend zijn om te denken dat je er iets vanaf weet.
Lekkere schadevergoeding enzo, op zijn kosten in een hotelquote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:25 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Als mijn zogenaamde huisbaas aan de deur staat en mn spullen naar buiten gaat flikkeren heeft hij echt een groot probleem hoor... ( niet alleen met mij, maar ook juridisch)
Karr1 heeft vele vrinden hier op t forum zie ik alquote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
You're só full of shit! En te laf om toe te geven dat je het fout had
.
[..].
Als hij zijn eigenwijsheid te gelde kon maken, dan stond ie in de Fortune-500quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:38 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Karr1 heeft vele vrinden hier op t forum zie ik al
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |