abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:21:53 #101
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73686949
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:20 schreef __Saviour__ het volgende:
Jongens, spreek gewoon morgen om half vier af op het schoolplein en vecht het uit
Pffff de moeite niet eens waard.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_73686961
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:10 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Yep lekker gaan schelden, daar komen we verder mee
Jij moet gewoon geen onzin verkopen met een grote bek. Het geeft niks dat je er geen ene reet van snapt, maar doe dan niet alsof je het allemaal goed weet. Dat is nogal vervelend voor mensen die hier advies komen vragen, mochten ze zo onoplettend zijn om te denken dat je er iets vanaf weet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:23:30 #103
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73686985
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij moet gewoon geen onzin verkopen met een grote bek. Het geeft niks dat je er geen ene reet van snapt, maar doe dan niet alsof je het allemaal goed weet. Dat is nogal vervelend voor mensen die hier advies komen vragen, mochten ze zo onoplettend zijn om te denken dat je er iets vanaf weet.
En daarmee heb je je volwassenheid bewezen. Goed hoor, je mag hem hebben. Ik ben er klaar mee
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 17:24:29 #104
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73687022
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:14 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Je hebt verder gelezen, of ga je je nu ook belachelijk maken?
Ik ga mijzelf niet belachelijk maken. Als jij beweert dat zoiets in de Grondwet staat weet ik al genoeg
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:25:19 #105
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_73687035
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:19 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het geld alleen als het je eigen huis is en dat is het in dit geval niet. Het is eigendom van de antikraakclub die jou erin gezet hebben. Jij hebt geen enkel recht op de woning.
dit is al onzin, volgens de wet kan dus een hotel kamer al een woning zijn en dat is ook jou eigendom niet

Een woning is elke plaats waar zich daadwerkelijk privé - huishoudelijk leven afspeelt ( artikel 5 Awbi). Een woning kan ook een ruimte zijn door de daaraan gegeven bestemming, de zogenaamde bewonerswil. De definitie van woning strekt zich derhalve ook uit over hotelkamers, caravans, tenten, etc.
Onder het begrip "woning" valt ook iedere ruimte, die uitsluitend is te betreden via de woning. Een trappenhuis, welke uitkomt op een trapportaal, behoort niet noodzakelijkerwijs tot de woning. Indien de bedrijfsruimte betreden kan worden zonder dat de woning betreden behoeft te worden, is hiervoor geen toestemming nodig. De met een woning verbonden ruimten en die van buitenaf via een eigen ingang kunnen worden betreden, bijvoorbeeld een garage of een kas die niet voor bewoning bestemd zijn of niet als woning in gebruik zijn, vallen niet onder het begrip woning.
Bij de minst geringe twijfel met betrekking tot een dergelijke doorgang moet vermeden worden dat de woning betreden wordt zonder toestemming van de bewoner
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:28:39 #106
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_73687124
art 12 grondwet

Art. 12
- 1. Het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner is alleen geoorloofd in de gevallen bij of krachtens de wet bepaald, door hen die daartoe bij of krachtens de wet zijn aangewezen.
- 2. Voor het binnentreden overeenkomstig het eerste lid zijn voorafgaande legitimatie en mededeling van het doel van het binnentreden vereist, behoudens bij de wet gestelde uitzonderingen.
- 3. Aan de bewoner wordt zo spoedig mogelijk een schriftelijk verslag van het binnentreden verstrekt. Indien het binnentreden in het belang van de nationale veiligheid of dat van de strafvordering heeft plaatsgevonden, kan volgens bij de wet te stellen regels de verstrekking van het verslag worden uitgesteld. In de bij de wet te bepalen gevallen kan de verstrekking achterwege worden gelaten, indien het belang van de nationale veiligheid zich tegen verstrekking blijvend verzet.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:29:11 #107
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_73687136
Zo nu allemaal lief doen!
pi_73687205
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:02 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Want de NRC is een betrouwbare bron?
Ja en Huge Priemus is een autoriteit op dit gebied.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:32:31 #109
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_73687233
Wie volkshuisvesting zegt, zegt Priemus. Prof. dr. ir. Hugo Priemus (65) is al tientallen jaren een begrip, de ongekroonde koning van de volkshuisvesting in Nederland !!
pi_73687414
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:19 schreef karr-1 het volgende:

[..]

zullen we er gewoon over ophouden. Mijn punt is gemaakt, het jouwe ook, meer word het niet.
Alleen zat jij er duidelijk naast. Dat er nog wat anderen in dit topic waren die jouw mening deelden, doet daar niets aan af. Wees gewoon een vent en geef toe dat je je vergist hebt.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:41:55 #111
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_73687479
Overigens, TS, als je nu extreem moeilijk gaat doen bij dat antikraakbedrijf zullen ze in de toekomst natuurlijk éxtra gemotiveerd zijn om hun best te doen voor je
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_73687992
Jongens kappen met dat gezeik.

Het zit meer zo :

Ja hij mag weigeren en hij staat dan in zijn recht.

Maar practisch gezien kan hij er dan ook uitgegooit worden omdat hij niet onder die huurbescherming valt.

Zomaar binnenkomen mag niet.
Zomaar eruit gegooit worden mag dan wel.

Dus tja het is maar net wat zwaarder weegt voor TS.
pi_73688068
Dat zei ik al ja.
pi_73688266
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:24 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik ga mijzelf niet belachelijk maken. Als jij beweert dat zoiets in de Grondwet staat weet ik al genoeg
Dat bedoel ik dus, ik gaf daarna namelijk een link naar de Grondwet met het bijbehorende arikel erbij...

Maar kennelijk moet je het boek zelf in handen hebben voor je het gelooft.

Google eens zou ik zeggen en kom dan maar niet meer terug, want een fout toegeven is moeilijk hier geloof ik.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 18:14:32 #115
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73688342
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:11 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus, ik gaf daarna namelijk een link naar de Grondwet met het bijbehorende arikel erbij...

Maar kennelijk moet je het boek zelf in handen hebben voor je het gelooft.

Google eens zou ik zeggen en kom dan maar niet meer terug, want een fout toegeven is moeilijk hier geloof ik.
Scheer je altijd iedereen over één kam?
pi_73688388
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Jongens kappen met dat gezeik.

Het zit meer zo :

Ja hij mag weigeren en hij staat dan in zijn recht.

Maar practisch gezien kan hij er dan ook uitgegooit worden omdat hij niet onder die huurbescherming valt.

Zomaar binnenkomen mag niet.
Zomaar eruit gegooit worden mag dan wel.

Dus tja het is maar net wat zwaarder weegt voor TS.
Of voor de anti-kraak. Of even een fatsoenlijke afspraak maken, of zich schuldig maken aan het strafbare feit van huisvredebreuk.

Eruit zetten zal sowieso met een rechterlijk bevel moeten gebeuren neem ik aan, en ook anti kraak-overeenkomst is een overeenkomst waarbij voor partijen redelijkheidsvereisten gelden enzo. Dus of de rechter in een huisvredebreuk een goede aanleiding ziet om iemand eruit te zetten...? Het is maar hoe hard TS het wil spelen, maar zijn huisvrede is hoe dan ook beschermd.

Ik zou zeggen boos worden, vertellen dat ze het niet mogen, en dan soepel worden en tot een afspraak komen.
pi_73688529
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Of voor de anti-kraak. Of even een fatsoenlijke afspraak maken, of zich schuldig maken aan het strafbare feit van huisvredebreuk.

Eruit zetten zal sowieso met een rechterlijk bevel moeten gebeuren neem ik aan, en ook anti kraak-overeenkomst is een overeenkomst waarbij voor partijen redelijkheidsvereisten gelden enzo. Dus of de rechter in een huisvredebreuk een goede aanleiding ziet om iemand eruit te zetten...? Het is maar hoe hard TS het wil spelen, maar zijn huisvrede is hoe dan ook beschermd.

Ik zou zeggen boos worden, vertellen dat ze het niet mogen, en dan soepel worden en tot een afspraak komen.
Nee met anti kraak mag je er zomaar worden uitgezet.
Daar is geen rechterlijk bevel voor nodig. (omdat daar geen wetten omheen zijn gemaakt)

Waar wel wetten voor zijn is een woning of pand betreden waar iemand woont.
Wederom dat mag niet zomaar. (anti kraak of niet)

Maar omdat de rest zo slecht geregeld is mag een bewoner in een antikraak pand/huis/whatever er dus wel redelijk snel uitgezet worden zonder echte of uberhaubt geldige reden daartoe.
Dat is het risico wat je neemt eigenlijk als "huurder".

In mijn mening is het niets meer dan legale huisjesmelkerij maar goed.
pi_73688743
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee met anti kraak mag je er zomaar worden uitgezet.
Daar is geen rechterlijk bevel voor nodig. (omdat daar geen wetten omheen zijn gemaakt)

Waar wel wetten voor zijn is een woning of pand betreden waar iemand woont.
Wederom dat mag niet zomaar. (anti kraak of niet)

Maar omdat de rest zo slecht geregeld is mag een bewoner in een antikraak pand/huis/whatever er dus wel redelijk snel uitgezet worden zonder echte of uberhaubt geldige reden daartoe.
Dat is het risico wat je neemt eigenlijk als "huurder".
Maar hoe wil je dan iemand uitzetten als je zijn huis niet mag betreden? Met een rechterlijk uitzettingsbevel is er een titel voor het betreden van de woning. Zonder zo'n bevel is het nog steeds huisvredebreuk en in strijd met de grondwet.
quote:
In mijn mening is het niets meer dan legale huisjesmelkerij maar goed.
Toen ik studeerde kwam ik regelmatig bij antikraakwonende dames op bezoek. Niks mis mee, maar vanwege de korte looptijd heb je vaak dat die lui er vaak rond moeten lopen, en daarnaast zijn het meestal wat niet zo georganiseerde weinig zakelijke figuren die niet van het hippiedom bleken te kunnen leven maar die wel graag de baas spelen over huurders. Dat ook antikraak huurders recht hebben op privacy moet ze soms even duidelijk gemaakt worden. Dat maakt voor hen het werk lastiger natuurlijk, maar ja, dat heb je nou eenmaal wel eens met werk.
pi_73691340
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar hoe wil je dan iemand uitzetten als je zijn huis niet mag betreden? Met een rechterlijk uitzettingsbevel is er een titel voor het betreden van de woning. Zonder zo'n bevel is het nog steeds huisvredebreuk en in strijd met de grondwet.
[..]

Toen ik studeerde kwam ik regelmatig bij antikraakwonende dames op bezoek. Niks mis mee, maar vanwege de korte looptijd heb je vaak dat die lui er vaak rond moeten lopen, en daarnaast zijn het meestal wat niet zo georganiseerde weinig zakelijke figuren die niet van het hippiedom bleken te kunnen leven maar die wel graag de baas spelen over huurders. Dat ook antikraak huurders recht hebben op privacy moet ze soms even duidelijk gemaakt worden. Dat maakt voor hen het werk lastiger natuurlijk, maar ja, dat heb je nou eenmaal wel eens met werk.
Door met een paar man aan te kloppen op je deur en dan al je spullen naar buiten te flikkeren.

Ja je kan het aanvechten bij een rechter maar laten we wel zijn in de praktijk maak je dan geen kans.
Zoals ik al zei er zijn geen wetten die je steunen. (als antikraak)
Huisvredebreuk gaat simpelweg niet op.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:25:19 #120
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_73697524
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Door met een paar man aan te kloppen op je deur en dan al je spullen naar buiten te flikkeren.

Ja je kan het aanvechten bij een rechter maar laten we wel zijn in de praktijk maak je dan geen kans.
Zoals ik al zei er zijn geen wetten die je steunen. (als antikraak)
Huisvredebreuk gaat simpelweg niet op.
lol hoe verzin je het

Als mijn zogenaamde huisbaas aan de deur staat en mn spullen naar buiten gaat flikkeren heeft hij echt een groot probleem hoor... ( niet alleen met mij, maar ook juridisch)
pi_73697994
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:58 schreef karr-1 het volgende:

Als jij dat denkt prima, ik denk er anders over. En ik ben niet alleen als ik dit topic lees.
You're só full of shit ! En te laf om toe te geven dat je het fout had .
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:

.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:35:25 #122
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_73698002
uur lange docu over antikraak

Waar ook "Hoeveel vrijheid mogen medewerkers van bureaus zich veroorloven bij huisbezoeken?" aan bod komt....

suc6!

http://leegstandzonderzorgen.nl/web/node/1
pi_73698115
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:25 schreef mrSPLIFFY het volgende:

Als mijn zogenaamde huisbaas aan de deur staat en mn spullen naar buiten gaat flikkeren heeft hij echt een groot probleem hoor... ( niet alleen met mij, maar ook juridisch)
Lekkere schadevergoeding enzo, op zijn kosten in een hotel .
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:38:47 #124
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_73698117
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:35 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

You're só full of shit ! En te laf om toe te geven dat je het fout had .
[..]

.
Karr1 heeft vele vrinden hier op t forum zie ik al
pi_73698279
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:38 schreef mrSPLIFFY het volgende:

Karr1 heeft vele vrinden hier op t forum zie ik al
Als hij zijn eigenwijsheid te gelde kon maken, dan stond ie in de Fortune-500 .

Maar da's wel het gevaar van een 'leken-forum' als WGR, eigenwijze lui met een grote bek die allerlei dingen gaan roepen omdat het ze 'logisch' lijkt en 'aannemelijk', die kunnen een TS nog aardig in verwarring brengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')