abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:53:12 #176
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_73712586
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Net een interessante uitleg waarom Goldman Sachs de beurs naar beneden trekt. Ze hadden slechts een stijging van 25% bij hun EPS, een kwartaal hier voor was de stijging van de EPS 35% en de stijging daarvoor was een EPS stijging van meer dan 100%. De beleggers zijn het er niet mee eens dat het goed genoeg is en die willen meer .. en waar doet dat weer aan denken? ... de dotcom tijden.
Alls ik dit goed begrijp: ze willen dus een meer dan exponentiële stijging van de winst per aandeel zien?
25% per kwartaal is namelijk ongeveer exponentieel per jaar...
pi_73712612
Waarom daalt de DAX zo?
pi_73712693
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:51 schreef RvLaak het volgende:

[..]

hou ons op de hoogte mbt de cijfers...

En @ de beleggers... Wat een mongolen. Kijkt er dan niemand meer naar de fundamentele zaken binnen een economie?
Mja .. het slaat nergens op. Men blijkt nog steeds erg greedy te zijn. Als je dus kijkt naar de Q1 stijging van EPS zit je boven de 110% .. Q2 .. 35% .. en nu Q3 dus meer dan 20%. Men is niet tevreden met meer dan een dollar stijging in EPS. Dat is echt onzinnig.
Als je de cijfers volledig wil hebben kan ik die ook wel opsturen? Volgens mij kun je die ook gewoon van Yahoo plukken.

Anywayz, binnen 4 krijgen we citi group te horen. Gegarandeerd!! deze keer en een half uur later unemployment data en CPI.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73712819
Citi group cijfers .. worse than expected.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:00:51 #180
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_73712828
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:00 schreef sitting_elfling het volgende:
Citi group cijfers .. worse than expected.
En wat was jouw positie...?
pi_73712902
Oi, wat een strontlading naar beneden zeg! Donders!
pi_73712933
Daar gaan mijn long posities
pi_73712976
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Oi, wat een strontlading naar beneden zeg! Donders!
Mijn streaming futs doen het ff niet ... Wel bij een refresh, maar java snapt ff het begrip "streaming" niet meer... Komt wss doordat de PC al 2 weken niet meer uit geweest is .

Anyway, zo'n afstort geeft een hele mooie grafiek
pi_73713110
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:00 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

En wat was jouw positie...?
Mijn posities waren al de deur uit want ik had geen vertrouwen meer na GS. Ik heb net ff de resultaten bekeken, en zelfs qua 'risico' nemen heeft GS minder risicovolle processen uitgevoerd tov vorige kwartaal. En toch gaan ze door de bodem op dit moment. Hehe, best oke. Naja, binnen 20 minuten krijgen we CPI en Unemployment data uit de US en after market IBM & Google. Het kan nog alle kanten op.

Ik had de koop order staan voor long! op 13.29, net voor GS uit zou komen. Maar het kwam al uit op 13.15. Wou ook kopen om 13.59 voor citi, maar die heb ik maar door gestreept. Heb nog wel orders staan voor 14.29 en 17.29.
pi_73713116
quote:
Na JPMorgan heeft ook Goldman Sachs beter dan verwachte kwartaalcijfers gepubliceerd. Het Wall Street-icoon boekte 3,19 miljard dollar (2,14 miljard euro) nettowinst, meer dan dubbel zoveel als in het derde kwartaal van 2008 en beter dan de analistenverwachtingen.

(tijd) - De nettowinst per aandeel komt uit op 5,25 dollar. Analist rekenden op 4,18 dollar. Het forse winstherstel is voornamelijk toe te schrijven aan de tradingactiviteiten van de bank.

'Hoewel de wereld voor ernstige economische uitdagingen staat, zien we de toestand verbeteren. Er is bewijs van stabilisering en zelfs van groei in een aantal sectoren', zegt topman Lloyd Blankfein in het persbericht.

De winst over het derde kwartaal ligt maar nipt onder de recordwinst die Goldman in de periode april-juni neerzette. Toen boekte de bank 3,4 miljard dollar nettowinst.
De Tijd

Citi dus minder? Nja... Zullen zien wat 't geeft om half 4...
pi_73713240
Huh, op Binck staat: 15-10-2009 14:06:42 CITIGROUP: OOK BETER DAN VERWACHTE RESULTATEN
Dirty politicians, Dirty judges and Dirty cops...
Who's the real CRIMINAL?!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:13:59 #187
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_73713273
Op dit moment een recordwinst voor een bank heeft volgens mij ook geen enkele andere oorzaak dan de stijgende koersen op de aandelenmarkt.
pi_73713361
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:09 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

De Tijd

Citi dus minder? Nja... Zullen zien wat 't geeft om half 4...
Wat komt er uit om half 4 ?

Ik heb mijn longs die ik gekocht had op de Aex gisteren met een paar tientjes verlies de deur uit moeten doen. Ik ben overigens wel positief voor de unemployment data en CPI en vanavond google en IBM. Maarja, het blijkt maar weer dat goede data niet goed hoeft worden beantwoord en slechte data werd zonet bij Citi keihard afgestraft.
pi_73713423
Ik bedoelde de opening van WS

Ook oliewaarden zijn van positief naar negatief omgevallen in PM dus precies niet al te best...
pi_73713682
Net weer uitleg bij GS over de resultaten en hoe het er op de markt afgaat ..

'they were expecting over a 100% revenue growth bij GS ... '

Whehe ..
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:28:02 #191
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_73713834
Ik verwacht ook 100% stijging van mijn salaris per kwartaal.
pi_73713843
Gaat echt helemaal nergens over, 1x slechte cijfers en hopla alles gaat omlaag.

Wat een ongelooflijke schrikreactie
BlaBlaBla
pi_73713897
Echt een sell the news dagje.
pi_73713970
Cijfers niet zo heel slecht voor CPI en unemployment steeg zelfs langzamer dan verwacht. Je zag dan ook een kleine spike van 0.2% omhoog en dan direct weer de andere kant op.
pi_73714024
Goed nieuws nu.
Wat zijn de verwachtingen van IBM en google?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:37:17 #196
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_73714202
3 oktober 3000 meer steunaanvragen dan eerder werd gezegd
10 oktober 4000 minder dan verwacht.

Wow, een postitief verschil van wel 1000, dus stijgen maar weer!

gaat nergens over...
pi_73714403
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Cijfers niet zo heel slecht voor CPI en unemployment steeg zelfs langzamer dan verwacht. Je zag dan ook een kleine spike van 0.2% omhoog en dan direct weer de andere kant op.
Ik snap echt niet hoe men 500+k mensen extra werkloos in een week als positief kan ervaren. Hooguit als "minder erg".

Heb ik nou zo veel inzicht, of zijn de beleggers/analisten nou zo verblind?
pi_73714519
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:42 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik snap echt niet hoe men 500+k mensen extra werkloos in een week als positief kan ervaren. Hooguit als "minder erg".

Heb ik nou zo veel inzicht, of zijn de beleggers/analisten nou zo verblind?
Dat snapt niemand, daarom gaan we deze koersen ook niet lang meer volhouden. Er is alleen een aanleiding nodig.
pi_73714551
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Goed nieuws nu.
Wat zijn de verwachtingen van IBM en google?
Ik zal het even voor je opzoeken. Daarna gaan we hier ook uit de hal vandaan, we hebben genoeg onzin gezien vandaag, . Komen een aantal minuten voor sluitingstijd wel weer terug om te kijken of we posities in nemen op IBM en Google. Men gaat er toch wel van uit dat het vandaag een beetje een richtings loze dag blijft.
pi_73715106
estimates GOOGLE op 5.431EPS
estimates IBM op 2.381EPS

Bijde zijn toch aardige verwachtingen ook als je kijkt naar vorige kwartaal.
Uitgaande van het feit dat IBM 10% van de dow jones is, zal er gegarandeerd! een spike komen na sluitings tijd amerikaanse markten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')