abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73708688
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:53 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Maar blijft hij stellig bij zijn verhaal zonder al te veel extra schreeuwen, of doet hij hetzelfde als Schiffer?
Nee, die blijft gewoon stellig bij z'n verhaal. Dat echte drammen heeft hij nog nooit gedaan, hij probeert er meer een showtje van te maken.
pi_73708930
Nokia 3Q bit less than expected. Al hebben ze wel goede verwachtingen voor volgend jaar.
Voor de rest is iedereen nerveus .. nerveus ..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73709000
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:55 schreef Kietelaar het volgende:

[..]

Nee, die blijft gewoon stellig bij z'n verhaal. Dat echte drammen heeft hij nog nooit gedaan, hij probeert er meer een showtje van te maken.
a, mooi. Klinkt mij toch een stuk betrouwbaarder dan een Schiffer die steeds harder (schijnt) roept, elke keer als hij in de media komt.
pi_73709684
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:05 schreef RvLaak het volgende:

[..]

a, mooi. Klinkt mij toch een stuk betrouwbaarder dan een Schiffer die steeds harder (schijnt) roept, elke keer als hij in de media komt.
Ik denk dat het met die plannen voor de Senaat ook weinig wordt, als het zo doorgaat. Maar de situatie verandert natuurlijk als de boel opnieuw crasht. Dan is de hele wereld meteen weer depressief en winnen mensen als Schiff meteen weer een hoop aanhang.
pi_73709686
Oscar zit bijna altijd goed!!
pi_73709872
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:30 schreef Dave7 het volgende:
Oscar zit bijna altijd goed!!

Dan ken jij oscar nog niet lang genoeg.
pi_73709899
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:36 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Kun je die claim staven met cijfers?
pi_73709924
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:36 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Nou sorry, maar volg hem al behoorlijk lang en hij zit meestal goed!
pi_73710024
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:37 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Kun je die claim staven met cijfers?
Niet met cijfers, maar de bewering dat Oscar bijna altijd goed zit klopt gewoon niet. Ik vang de laatste 1,5jaar vaak zat wat op van Oscar en de claim dat hij vrijwel altijd goed zit kan ik hierbij ontkrachten.
pi_73710157
Heb een jaar lang vrijwel elke video van hem gezien, dus zeg dit niet zomaar.
pi_73710613
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:26 schreef FinancialBubble het volgende:

[..]

Hoeveel procent van je totale portefeuille bedrag stop je in 1 transactie?

Ik heb wel eens deze strategie gehoord:
Je totale portefeuille bedrag verdeel je in 100 partjes.
Een trade classificeer je naar risico en verwachtingswaarde etc. Op basis daarvan geef je een trade een score van 1 t/m 10. En voor ieder punt in die score zet je 1 partje in.

Dus als je een trade wil doen waarvan je 100% zeker bent op winst, dan geef je die een score van 10.
Als je totale portefeuille bedrag 15.000,- is, dan zet je voor deze trade 1500,- in.

Als je een trade wil doen die hoogst onzeker is, dan geef je die misschien een score van 2.
Als je een totaal portefeuille bedrag hebt van 17.000,- dan zet je voor deze trade (2 x 170,-) 340,- in.

Op die manier wordt je risico in ieder geval beperkt, omdat je maar met maximaal 10% van de portefeuille handelt, per keer.
Tegelijkertijd is hierdoor de winst die je kan behaalt ook beperkter, dan wanneer je per trade wel 100% durft in te zetten.

Hoe doe jij dat, en wat doen de anderen hier?

Ik zelf speculeer met sprinters en heb wat in aandelen belegd. In sprinters stop ik maximaal 20% van mijn portefeuille. Een ik stop ook maximaal 20% van mijn portefeuillebedrag in de aankoop van een specifiek aandeel. Er zit geen ondergrens aan hoeveel cash ik aanhou.
Ik doe het meeste gewoon op gevoel qua grootte. Ik houd wel bepaalde kleine porties in. Ik trade relatief best veel denk ik en houdt er niet van om met hele grootte porties van mijn kapitaal te beleggen. Soms doe ik dat wel, maar dat zijn hele korte ritjes van 2 minuten op nieuws bijv. Dus over het algemeen zullen mijn trades varieren tussen 5 - 25% van mijn kapitaal per trade.

De reden waarom ik op deze manier trade is dat als je tien keer trade met 10% of 1 keer met 100%, zul je als je verlies hebt op die 100% meer qua percentage terug moeten winnen als je slechts op 1 van je 10 trades verlies lijdt. Die 9 anderen hoeven relatief gezien gemiddeld minder omhoog je verlies te dekken. Overigens probeer ik in het algemeen direct uit verlies te springen. Het wachten ben ik te ongeduldig voor.

Maar ik denk dat ik vandaag flink ga inzetten. En vanavond weer ivm. IBM & Google. Nog 35 minuten
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_73710886
Sja .. wat is de grootste stijger qua sector in W-Europa ... je raadt het al ... de Financials!!
Wat is de grootste daler op dit moment in de sectoren in W-Europa .. Technology, waarom? Nokia wordt door het putje gezogen met -7.5% door de 3Q resultaten om 12 uur vandaag.

[ Bericht 0% gewijzigd door sitting_elfling op 15-10-2009 13:12:28 ]
pi_73711295
GS is al uit! WTF, gewoon 15 minuten eerder.
pi_73711326
EPS van 5.25 terwijl het estimated van 4 en een beetje was ..
pi_73711403
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef sitting_elfling het volgende:
EPS van 5.25 terwijl het estimated van 4 en een beetje was ..
PM wel de min in zie ik. Cijfers stonden toch om half 2 op het programma?
pi_73711482
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:20 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

PM wel de min in zie ik. Cijfers stonden toch om half 2 op het programma?
Jep half 2, ik denk dat daarom ook de markten relatief weinig veranderden. Die verwachtten de cijfers om 13.30 .. niet nu. Sneaky basterds
pi_73711735
Interesting we gaan de rode borden op zoeken als we verder gaan. Interesting
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:31:52 #168
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_73711858
Waarom daling, terwijl cijfers wederom meevallen?
Niet door Nokia, want dat was eerder bekend.

Nokia wel zeer slecht trouwens!
pi_73711885
Precies om half 2 knalt hier het internet er op school uit....
pi_73711975
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:31 schreef Lemans24 het volgende:
Waarom daling, terwijl cijfers wederom meevallen?
Niet door Nokia, want dat was eerder bekend.

Nokia wel zeer slecht trouwens!
Mja dat vraag ik me ook af. Cijfers GS zijn echt niet slecht. En de financiele sector zit in W-Europa ook gewoon nog op winst. Het is op dit moment vooral de technology sector die klappen krijg in W-Europa. Die staat op een gemiddelde van -5%!
pi_73712034
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Cijfers GS waren om 13.15.00 uit. Citi 'zou' uitkomen om 14.00 maar dat weet ik nu ook niet meer zeker..in de agende staat 14.00 .. maar daar stond ook 13.30 voor GS
pi_73712393
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Misschien de DSB hackers
Dirty politicians, Dirty judges and Dirty cops...
Who's the real CRIMINAL?!
pi_73712461
Net een interessante uitleg waarom Goldman Sachs de beurs naar beneden trekt. Ze hadden slechts een stijging van 25% bij hun EPS, een kwartaal hier voor was de stijging van de EPS 35% en de stijging daarvoor was een EPS stijging van meer dan 100%. De beleggers zijn het er niet mee eens dat het goed genoeg is en die willen meer .. en waar doet dat weer aan denken? ... de dotcom tijden.

Overigens komt Citi toch echt om 14.00 uit.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:50:10 #174
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_73712494
Galapagos is wel weer zeer goed bezig. De koers is van minder dan 3 naar ruim 9 gegaan binnen een jaar.

En die zit nog in mijn FOK index (die eens ge-update zou moeten worden...)
pi_73712543
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Net een interessante uitleg waarom Goldman Sachs de beurs naar beneden trekt. Ze hadden slechts een stijging van 25% bij hun EPS, een kwartaal hier voor was de stijging van de EPS 35% en de stijging daarvoor was een EPS stijging van meer dan 100%. De beleggers zijn het er niet mee eens dat het goed genoeg is en die willen meer .. en waar doet dat weer aan denken? ... de dotcom tijden.

Overigens komt Citi toch echt om 14.00 uit.
hou ons op de hoogte mbt de cijfers...

En @ de beleggers... Wat een mongolen. Kijkt er dan niemand meer naar de fundamentele zaken binnen een economie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')