Ik denk dat Vandergeld bedoelt dat er ooit eens (m.i. terecht) gezegd is geweest dat er zoiets als financiële weapons of mass destruction bestaan - ongedekte hefboomprodukten enz.quote:
Dat de optiemarkt in gevallen van crashes waarschijnlijk niet goed werken, of dat er helemaal geen prijs meer word gegeven zodat je opties niet meer kunnen worden verkocht.quote:
Defensief fonds ahold, daalt minder hard/stijgt als de beurs daalt en omgekeerd.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:15 schreef beertenderrr het volgende:
kan iemand mij vertellen waarom ahold de laatste tijd toch niet echt meeprofiteert van de groene dagen? Ik heb deze nu in mijn portefuille, en het valt me toch op dat deze toch geregeld rood staat. Tevens wordt er is er op 12-10 een buy advies afgegeven met een koersdoel van 10 euro, maar de koers van het aandeel is amper gestegen sindsdien.
Overigens, op 20 oktober worden de kwartaalcijfers van Ahold bekend gemaakt, en de verwachting is dat er een stijging van 3,5% op de EBIT is. Is het verstandig om aandelen te verkopen voordat dit nieuws uitkomt, of gaat het juist stijgen. Ik heb hier tot op heden met mijn aandelen nog niet echt een inzicht in kunnen krijgen. Elke keer verwacht ik dat er na goed nieuws een stijging komt van de aandelen prijs, dan zakt deze zo nu en dan wel eens hard in.
Ahold is nogal tegendraads en daalt vaak als de AEX groen is. Waarom de 10 nooit gehaald wordt, vind ik ook wat vreemd, maar Ahold stijgt wel vaak bij het bekendmaken van de cijfers (om daarna weer terug te zakken tot 8)quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:15 schreef beertenderrr het volgende:
kan iemand mij vertellen waarom ahold de laatste tijd toch niet echt meeprofiteert van de groene dagen? Ik heb deze nu in mijn portefuille, en het valt me toch op dat deze toch geregeld rood staat. Tevens wordt er is er op 12-10 een buy advies afgegeven met een koersdoel van 10 euro, maar de koers van het aandeel is amper gestegen sindsdien.
Overigens, op 20 oktober worden de kwartaalcijfers van Ahold bekend gemaakt, en de verwachting is dat er een stijging van 3,5% op de EBIT is. Is het verstandig om aandelen te verkopen voordat dit nieuws uitkomt, of gaat het juist stijgen. Ik heb hier tot op heden met mijn aandelen nog niet echt een inzicht in kunnen krijgen. Elke keer verwacht ik dat er na goed nieuws een stijging komt van de aandelen prijs, dan zakt deze zo nu en dan wel eens hard in.
AEX is het beste jongetje van de klas, maar de NL-economie zeer zeker niet.quote:De Nederlandse detailhandel heeft in de maand augustus 7,7 procent minder omzet behaald dan een jaar eerder. Dat maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag bekend.
Er werden 7,1 procent minder spullen verkocht, de prijzen daalden met 0,7 procent. De prijsdaling kwam geheel voor rekening van lagere brandstofprijzen.
De samenstelling van de koopdagen in augustus was dit jaar minder gunstig dan vorig jaar, doordat er een maandag meer en een vrijdag minder in zat. Na correctie van dit effect was de omzet bijna 6 procent lager.
Ik moet wel een beetje lachen om die Peter Schiff. Hoe minder het erop lijkt dat zijn voorspellingen uitkomen, hoe harder hij begint te drammen.quote:
Voor welke prijs heb je ze gekocht, als ik vragen mag?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:15 schreef beertenderrr het volgende:
kan iemand mij vertellen waarom ahold de laatste tijd toch niet echt meeprofiteert van de groene dagen? Ik heb deze nu in mijn portefuille,
Hoe dat Faber het de laatste tijd? Ben te druk geweest om dr mail te lezen & interviews te kijkenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:37 schreef Kietelaar het volgende:
[..]
Ik moet wel een beetje lachen om die Peter Schiff. Hoe minder het erop lijkt dat zijn voorspellingen uitkomen, hoe harder hij begint te drammen.
Hij blijft maar focussen op het verder afzwakken van de dollar, net als de 99/100 andere analisten. Veel te veel bearish sentiment rondom de dollar, daarom is juist te verwachten dat hij gaat stijgen. Hoeft niet binnen enkele weken, maar binnen 1-2 jaar staat de dollar m.i. op 1.00-1.10.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:37 schreef Kietelaar het volgende:
[..]
Ik moet wel een beetje lachen om die Peter Schiff. Hoe minder het erop lijkt dat zijn voorspellingen uitkomen, hoe harder hij begint te drammen.
Is dat niet een beetje contradictorisch met je scenario dat alle banken gaan genationaliseerd worden?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:46 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Hij blijft maar focussen op het verder afzwakken van de dollar, net als de 99/100 andere analisten. Veel te veel bearish sentiment rondom de dollar, daarom is juist te verwachten dat hij gaat stijgen. Hoeft niet binnen enkele weken, maar binnen 1-2 jaar staat de dollar m.i. op 1.00-1.10.
daar valt dan wel flink aan te verdienen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:46 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Hij blijft maar focussen op het verder afzwakken van de dollar, net als de 99/100 andere analisten. Veel te veel bearish sentiment rondom de dollar, daarom is juist te verwachten dat hij gaat stijgen. Hoeft niet binnen enkele weken, maar binnen 1-2 jaar staat de dollar m.i. op 1.00-1.10.
Ik bekijk het puur op Elliott Wave basis, daling van de eur/usd vorig jaar was een 5 wave, waarna er altijd nog minimaal een andere 5 wave komt. Huidige stijging heeft de vorm van een correctie die bijna afgerond is, en zolang de eur/usd niet boven de 1.60 komt blijft dit bullish scenario voor de dollar van kracht. Daarnaast past zoveel bearish sentiment voor de dollar bij een major bottom, en niet bij een verdere wegzakking van de dollar.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:49 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje contradictorisch met je scenario dat alle banken gaan genationaliseerd worden?
Ook indien de DJIA naar minder dan 1000 gaat zal toch iedereen zijn dollars terughalen?
thnx voor de uitlegquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Voor welke prijs heb je ze gekocht, als ik vragen mag?
Marc Faber is een beetje hetzelfde verhaal, maar dan wel veel minder eenzijdig, beter onderbouwd en imho ook leuker om naar te kijken. Hij wisselt lange- en korte termijnvisie naadloos af en heeft overal wel een goed verhaal bij.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hoe dat Faber het de laatste tijd? Ben te druk geweest om dr mail te lezen & interviews te kijken
Wow super, wist niet dat je daarop kon, laat staan betalen? De reis er naartoe of hoe bedoel je?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En een euro/dollar van 1,00 lijkt me in de praktijk niks. Wil nog eens terug naar de Galapagos eilanden en daar betalen ze ook in dollars. Wordt wel erg duur anders.
OT:quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:38 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Wow super, wist niet dat je daarop kon, laat staan betalen? De reis er naartoe of hoe bedoel je?
Wil daar ook wel eens naartoe, moet prachtig zijn... Alleen vrees ik dat de pracht er snel vanaf zal gaan als ze massatoerisme zouden toelaten.
Maar blijft hij stellig bij zijn verhaal zonder al te veel extra schreeuwen, of doet hij hetzelfde als Schiffer?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:37 schreef Kietelaar het volgende:
[..]
Marc Faber is een beetje hetzelfde verhaal, maar dan wel veel minder eenzijdig, beter onderbouwd en imho ook leuker om naar te kijken. Hij wisselt lange- en korte termijnvisie naadloos af en heeft overal wel een goed verhaal bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |