quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:55 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
nu moet ik iedere keer als ik een PM zie aan een konijnendagboek denken
![]()
Het geven aan kinderen die je niet zelf hebt gemaakt is ook heel fijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:54 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Knuf(ook voor alle andere ongewenst kinderlozen).
Zelf heb ik geen reden aan te nemen dat ik het niet kan, alleen ben ik toch het grootste deel van de afgelopen decennia single geweest en de relaties die ik gehad heb waren verre van stabiel, verder dan een keer bijna samenwonen nooit gekomen.
Aan de andere kant, als gebleken was dat ik onvruchtbaar zou zijn had ik er geen bezwaar tegen gehad een (of meer) kind(eren) te adopteren, het geven van een opvoeding als basis voor de rest van het leven vind ik belangrijker dan per se mijn genen verspreiden, waar je als man toch nooit 100% zeker van kan zijn zonder je partner een openlijke motie van wantrouwen aan te smeren.
Ik heb ook serieus adoptie overwogen, maar dat is als single niet eens meer haalbaar nu.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:54 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Knuf(ook voor alle andere ongewenst kinderlozen).
Zelf heb ik geen reden aan te nemen dat ik het niet kan, alleen ben ik toch het grootste deel van de afgelopen decennia single geweest en de relaties die ik gehad heb waren verre van stabiel, verder dan een keer bijna samenwonen nooit gekomen.
Aan de andere kant, als gebleken was dat ik onvruchtbaar zou zijn had ik er geen bezwaar tegen gehad een (of meer) kind(eren) te adopteren, het geven van een opvoeding als basis voor de rest van het leven vind ik belangrijker dan per se mijn genen verspreiden, waar je als man toch nooit 100% zeker van kan zijn zonder je partner een openlijke motie van wantrouwen aan te smeren.
Yups, en het is heel bevredigend als je denkbeelden bevestigd wordenquote:
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:00 schreef Greys het volgende:
Ik sla toch even een rondje over, kan het slechter hebben dan ik dacht
Tot later!
Wat schattigquote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:02 schreef MrSubtle het volgende:
Previewtje van hoe het boek uit komt te zien (voorlopig)
[ afbeelding ]
Nee, echt niet!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:02 schreef oh-oh het volgende:
[..]
![]()
We kunnen het ook gewoon weer over iets anders gaan hebben...
Nja, ik weet ook niet waarom ik het nu ineens wel allemaal zo makkelijk open en bloot hier neerzet.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee, echt niet!Ga lekker door. Misschien vind ik het straks weer wel leuk om allemaal te lezen
Het is een faaaaaaaaaaase!
Dat heb ik soms ook. Maar dan vanwege het definitieve 'nooit'. On the other hand: ik ben blij dat we uit de kleine kinderen zijn. Hadden we een AnneFrankje (werktitel) gemaakt, dan hadden we er nu mee naar groep 1 gekund... Wéér op de fiets naar het schooltje toe...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:00 schreef Greys het volgende:
Ik sla toch even een rondje over, kan het slechter hebben dan ik dacht
Tot later!
Jullie hebben wel kinderen toch?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:05 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat heb ik soms ook. Maar dan vanwege het definitieve 'nooit'. On the other hand: ik ben blij dat we uit de kleine kinderen zijn. Hadden we een AnneFrankje (werktitel) gemaakt, dan hadden we er nu mee naar groep 1 gekund... Wéér op de fiets naar het schooltje toe...
Ik heb ze er bij het huwelijk bij gekregen (was een aanbieding: nu met gratis miniatuurtjes). Maar ze zijn inmiddels 11 en bijna 16, dus dat begint al redelijk prettig voor zichzelf te zorgenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:07 schreef oh-oh het volgende:
Jullie hebben wel kinderen toch?
Als het bij mij toen gelukt was dan was ik nu ook kleuterschoolgaande moeder.
Ik vind dat dus echt heeeeel moeilijk... ik wil dolgraag kinderen, maar zou niet snel een vrouw daten die al kindjes heeft. Niet omdat ik er niet van zou kunnen houden, maar juist het tegendeel: stel dat je er een paar jaar super aan mag hechten, en dan gaat de relatie uit... dan zie je die kinderen nooit meer. Dat zou ik niet trekkenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:09 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb ze er bij het huwelijk bij gekregen (was een aanbieding: nu met gratis miniatuurtjes). Maar ze zijn inmiddels 11 en bijna 16, dus dat begint al redelijk prettig voor zichzelf te zorgen
En dan zou je, in tegenstelling tot wanneer het wel je eigen biologische kinderen zouden zijn, wellicht geen rechten hebben om ze te zien.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:11 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ik vind dat dus echt heeeeel moeilijk... ik wil dolgraag kinderen, maar zou niet snel een vrouw daten die al kindjes heeft. Niet omdat ik er niet van zou kunnen houden, maar juist het tegendeel: stel dat je er een paar jaar super aan mag hechten, en dan gaat de relatie uit... dan zie je die kinderen nooit meer. Dat zou ik niet trekken
Precies (en laat het "wellicht" maar weg helaas)quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:14 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En dan zou je, in tegenstelling tot wanneer het wel je eigen biologische kinderen zouden zijn, wellicht geen rechten hebben om ze te zien.
Mijne 31 en die wil iig de komende 2 a 3 jaar ook geen kids. Komt mooi uit, ik ook nietquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
![]()
![]()
Mijn lief is 30 en vindt zich zelf te jong voor kinderen
Als je op één lijn zit hierover scheelt dat een hoop gedoe in je relatie dus dat is mooi voor julliequote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mijne 31 en die wil iig de komende 2 a 3 jaar ook geen kids. Komt mooi uit, ik ook niet
Ja, dat is lastig. Zo had ik het eigenlijk nog nooit bekeken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:11 schreef MrSubtle het volgende:
Ik vind dat dus echt heeeeel moeilijk... ik wil dolgraag kinderen, maar zou niet snel een vrouw daten die al kindjes heeft. Niet omdat ik er niet van zou kunnen houden, maar juist het tegendeel: stel dat je er een paar jaar super aan mag hechten, en dan gaat de relatie uit... dan zie je die kinderen nooit meer. Dat zou ik niet trekken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |