Damn, ziet er goed uitquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:01 schreef DeZwabber het volgende:
oh, deze foto's vergeten, mijn allereerste rolletjes ooit, van gisteren dus:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat het plakt is prima, de hele bedoeling zelfs, anders kon je wel Lassie snelkookrijst kopenquote:Op maandag 18 januari 2010 15:19 schreef colorito86 het volgende:
had van de week ook voor het eerst sushi gemaakt maar mijn rijst was nog erg nat en plakte aan mijn handen. zou ik teveel water hebben gebruikt met het koken van de rijst? heb het wel goed laten uitlekken enzo... en wat kan ik doen tegen het plakken van de rijst?
had ik ook gedaan. had het recept van de rijst wat hier geplaatst gebruikt, maar vond het toch te nat. het werd allemaal heel sappig eigenlijk... maar ja, bij sushi moet je eigenlijk altijd blijven proberen, toch?quote:Op maandag 18 januari 2010 15:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat het plakt is prima, de hele bedoeling zelfs, anders kon je wel Lassie snelkookrijst kopen
Dat het nat is, is je probleem. Als het goed is, hoeft je rijst niet eens uit te lekken. Ik gebruik zelf net genoeg water zodat alle rijst er net onder ligt. Wel de rijst even vlak in het pannetje leggen, natuurlijk.
Zo gauw het meeste water verdampt is deze eronder:quote:Op maandag 18 januari 2010 15:58 schreef _Loki het volgende:
Hoe koken jullie eigenlijk alles 'droog', zonder dat het allemaal aanbakt?
Perfecte timingquote:Op maandag 18 januari 2010 15:58 schreef _Loki het volgende:
Als het goed is, is de verhouding 400 ml per 250 gram goed. Zo lukte het bij mij ook, maar het was wel nog een beetje té plakkerig.
Hoe koken jullie eigenlijk alles 'droog', zonder dat het allemaal aanbakt?
dat dusquote:Op dinsdag 19 januari 2010 07:24 schreef Pheno het volgende:
[..]
Perfecte timing
Bij mij komt het echt aan op de minuut, ik gebruik ook altijd hetzelfde pannetje.
Belangrijk is ook om de deksel gewoonweg niet van de pan te lichten, niet eens om te kijken. Ik doe zo rond de 500 ml voor 500~600 gram rijst. 1 minuut koken, 19 minuten pruttelen op een van de laagste vermogen (inductie). Daarna nog 15 minuten laten staan, zonder iets aan. Daarna gaat de deksel er pas vanaf en eigenlijk heb ik het ooit 1 keer volledig laten mislukken toen ik net begonnen was met experimenteren (deksel er toch af doen om te controleren, een paar keer). De bodem van de pan was zo goed als zwart
ja, kant en klaar kopenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:41 schreef fyah het volgende:
Ik ga het deze week ook proberen. Alleen is er geen manier om de nigirizushi (de reepjes) te persen zonder het uren te laten staan?
Oh die bedoel ikquote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:09 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
ja, kant en klaar kopen![]()
je kan er ook een klein bandje nori om heen doen, dan hoef je het minder lang te persen, en blijft het toch zitten![]()
[ afbeelding ]
ook al is dit hierboven oshizushi, en geen nigiri
rijst in pannetje doen, en dan langzaam water bij gieten, tot je rijst net onder water staat, en dat ook echt netquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:11 schreef fyah het volgende:
[..]
Oh die bedoel ik1 kopje water voor elke kopje rijst heb ik begrepen?
Thanksquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:13 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
rijst in pannetje doen, en dan langzaam water bij gieten, tot je rijst net onder water staat, en dat ook echt net
Kan je niet gewoon naar een toko? En sommige AH's hebben ook nori, het is best makkelijk te krijgen in ieder gevalquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:17 schreef fyah het volgende:
[..]
ThanksNu nog Nori in de carrefour weten te vinden
Dichtstbijzijnde toko is in eindhoven. En ik woon nog net in Belgie. Dan maar bij de AH of carrefourquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:32 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon naar een toko? En sommige AH's hebben ook nori, het is best makkelijk te krijgen in ieder geval
En tegen het plakken aan je handen: gewoon altijd bij het maken van de sushi een schaaltje met water en een scheutje sushi-azijn klaar hebben staan. Zodra het teveel gaat plakken je handen weer een beetje nat maken. Werkt perfect!quote:Op maandag 18 januari 2010 16:16 schreef colorito86 het volgende:
[..]
had ik ook gedaan. had het recept van de rijst wat hier geplaatst gebruikt, maar vond het toch te nat. het werd allemaal heel sappig eigenlijk... maar ja, bij sushi moet je eigenlijk altijd blijven proberen, toch?
Latex handschoenen die ze bijvoorbeeld tijdens het opereren gebruiken heb ik ook wel eens van gehoord dat die werken tegen het plakken..quote:Op zaterdag 6 februari 2010 12:31 schreef Heikje het volgende:
[..]
En tegen het plakken aan je handen: gewoon altijd bij het maken van de sushi een schaaltje met water en een scheutje sushi-azijn klaar hebben staan. Zodra het teveel gaat plakken je handen weer een beetje nat maken. Werkt perfect!
Heb je die dingen wel eens geroken? Volgens mij krijg je daar nog een bijsmaak van ookquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:35 schreef rioohhh het volgende:
[..]
Latex handschoenen die ze bijvoorbeeld tijdens het opereren gebruiken heb ik ook wel eens van gehoord dat die werken tegen het plakken..
Heb ze thuis liggen, maar ben er helaas nog niet aan toegekomen om te proberen of het ook echt werkt..
Nee gadver, als je die handschoenen aan hebt gehad (moeten we af en toe op school als we de kaak behandelen) ruik je de rest van die dag zo'n vieze latexgeur aan je handen. Dus het zal ook zeker de smaak van de sushi aantasten.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:35 schreef rioohhh het volgende:
[..]
Latex handschoenen die ze bijvoorbeeld tijdens het opereren gebruiken heb ik ook wel eens van gehoord dat die werken tegen het plakken..
Heb ze thuis liggen, maar ben er helaas nog niet aan toegekomen om te proberen of het ook echt werkt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |