abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76930964
Haha, is dat positief?
pi_76931066
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:01 schreef DeZwabber het volgende:
oh, deze foto's vergeten, mijn allereerste rolletjes ooit, van gisteren dus:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Damn, ziet er goed uit
graag verwijderen
pi_76967053
had van de week ook voor het eerst sushi gemaakt maar mijn rijst was nog erg nat en plakte aan mijn handen. zou ik teveel water hebben gebruikt met het koken van de rijst? heb het wel goed laten uitlekken enzo... en wat kan ik doen tegen het plakken van de rijst?
pi_76967215
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:19 schreef colorito86 het volgende:
had van de week ook voor het eerst sushi gemaakt maar mijn rijst was nog erg nat en plakte aan mijn handen. zou ik teveel water hebben gebruikt met het koken van de rijst? heb het wel goed laten uitlekken enzo... en wat kan ik doen tegen het plakken van de rijst?
Dat het plakt is prima, de hele bedoeling zelfs, anders kon je wel Lassie snelkookrijst kopen
Dat het nat is, is je probleem. Als het goed is, hoeft je rijst niet eens uit te lekken. Ik gebruik zelf net genoeg water zodat alle rijst er net onder ligt. Wel de rijst even vlak in het pannetje leggen, natuurlijk.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_76969117
Als het goed is, is de verhouding 400 ml per 250 gram goed. Zo lukte het bij mij ook, maar het was wel nog een beetje té plakkerig.
Hoe koken jullie eigenlijk alles 'droog', zonder dat het allemaal aanbakt?
pi_76970024
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:22 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat het plakt is prima, de hele bedoeling zelfs, anders kon je wel Lassie snelkookrijst kopen
Dat het nat is, is je probleem. Als het goed is, hoeft je rijst niet eens uit te lekken. Ik gebruik zelf net genoeg water zodat alle rijst er net onder ligt. Wel de rijst even vlak in het pannetje leggen, natuurlijk.
had ik ook gedaan. had het recept van de rijst wat hier geplaatst gebruikt, maar vond het toch te nat. het werd allemaal heel sappig eigenlijk... maar ja, bij sushi moet je eigenlijk altijd blijven proberen, toch?
  maandag 18 januari 2010 @ 17:28:11 #182
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_76973642
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:58 schreef _Loki het volgende:
Zo gauw het meeste water verdampt is deze eronder:

pi_76998297
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:58 schreef _Loki het volgende:
Als het goed is, is de verhouding 400 ml per 250 gram goed. Zo lukte het bij mij ook, maar het was wel nog een beetje té plakkerig.
Perfecte timing
Bij mij komt het echt aan op de minuut, ik gebruik ook altijd hetzelfde pannetje.
Belangrijk is ook om de deksel gewoonweg niet van de pan te lichten, niet eens om te kijken. Ik doe zo rond de 500 ml voor 500~600 gram rijst. 1 minuut koken, 19 minuten pruttelen op een van de laagste vermogen (inductie). Daarna nog 15 minuten laten staan, zonder iets aan. Daarna gaat de deksel er pas vanaf en eigenlijk heb ik het ooit 1 keer volledig laten mislukken toen ik net begonnen was met experimenteren (deksel er toch af doen om te controleren, een paar keer). De bodem van de pan was zo goed als zwart
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_77022609
Mooi topic! Eigenlijk is de enige sushi die ik maak uit zo'n rode albert heijn kit. En dan met komkommer, mayonaise, rijst en zalm of tonijn. Het is wel altijd erg lekker. Misschien maak ik het volgende week woendag weer, verder vind ik het knap lang duren en ingewikkeld voor variaties.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_77022706
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 07:24 schreef Pheno het volgende:

[..]

Perfecte timing
Bij mij komt het echt aan op de minuut, ik gebruik ook altijd hetzelfde pannetje.
Belangrijk is ook om de deksel gewoonweg niet van de pan te lichten, niet eens om te kijken. Ik doe zo rond de 500 ml voor 500~600 gram rijst. 1 minuut koken, 19 minuten pruttelen op een van de laagste vermogen (inductie). Daarna nog 15 minuten laten staan, zonder iets aan. Daarna gaat de deksel er pas vanaf en eigenlijk heb ik het ooit 1 keer volledig laten mislukken toen ik net begonnen was met experimenteren (deksel er toch af doen om te controleren, een paar keer). De bodem van de pan was zo goed als zwart
dat dus is eigenlijk nog nooit fout gegaan *klopt af*
Ja doei.
pi_77022894
Ik ga het deze week ook proberen. Alleen is er geen manier om de nigirizushi (de reepjes) te persen zonder het uren te laten staan?
graag verwijderen
  Designer dinsdag 19 januari 2010 @ 21:09:31 #187
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_77027242
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:41 schreef fyah het volgende:
Ik ga het deze week ook proberen. Alleen is er geen manier om de nigirizushi (de reepjes) te persen zonder het uren te laten staan?
ja, kant en klaar kopen

je kan er ook een klein bandje nori om heen doen, dan hoef je het minder lang te persen, en blijft het toch zitten

ook al is dit hierboven oshizushi, en geen nigiri
🐙
pi_77034447
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:09 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

ja, kant en klaar kopen

je kan er ook een klein bandje nori om heen doen, dan hoef je het minder lang te persen, en blijft het toch zitten

[ afbeelding ]

ook al is dit hierboven oshizushi, en geen nigiri
Oh die bedoel ik 1 kopje water voor elke kopje rijst heb ik begrepen?
graag verwijderen
  Designer dinsdag 19 januari 2010 @ 23:13:27 #189
266257 crew  DeZwabber
pi_77034545
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:11 schreef fyah het volgende:

[..]

Oh die bedoel ik 1 kopje water voor elke kopje rijst heb ik begrepen?
rijst in pannetje doen, en dan langzaam water bij gieten, tot je rijst net onder water staat, en dat ook echt net
🐙
pi_77034743
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:13 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

rijst in pannetje doen, en dan langzaam water bij gieten, tot je rijst net onder water staat, en dat ook echt net
Thanks Nu nog Nori in de carrefour weten te vinden
graag verwijderen
  Designer dinsdag 19 januari 2010 @ 23:32:41 #191
266257 crew  DeZwabber
pi_77035501
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:17 schreef fyah het volgende:

[..]

Thanks Nu nog Nori in de carrefour weten te vinden
Kan je niet gewoon naar een toko? En sommige AH's hebben ook nori, het is best makkelijk te krijgen in ieder geval
🐙
pi_77036492
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:32 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Kan je niet gewoon naar een toko? En sommige AH's hebben ook nori, het is best makkelijk te krijgen in ieder geval
Dichtstbijzijnde toko is in eindhoven. En ik woon nog net in Belgie. Dan maar bij de AH of carrefour
graag verwijderen
pi_77690708
morgen weer sushi maken ga proberen zelf unagi te maken dus zal wel foto's maken
pi_77698849
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:16 schreef colorito86 het volgende:

[..]

had ik ook gedaan. had het recept van de rijst wat hier geplaatst gebruikt, maar vond het toch te nat. het werd allemaal heel sappig eigenlijk... maar ja, bij sushi moet je eigenlijk altijd blijven proberen, toch?
En tegen het plakken aan je handen: gewoon altijd bij het maken van de sushi een schaaltje met water en een scheutje sushi-azijn klaar hebben staan. Zodra het teveel gaat plakken je handen weer een beetje nat maken. Werkt perfect!
pi_77707773
Tvp. Imiddels zelf 2x succesvol sushi gemaakt. Dat rollen vond ik eigenlijk nog best makkelijk. Binnenkort maar eens wat variatietips hier opdoen
Too much is never enough!
pi_77875139
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 12:31 schreef Heikje het volgende:

[..]

En tegen het plakken aan je handen: gewoon altijd bij het maken van de sushi een schaaltje met water en een scheutje sushi-azijn klaar hebben staan. Zodra het teveel gaat plakken je handen weer een beetje nat maken. Werkt perfect!
Latex handschoenen die ze bijvoorbeeld tijdens het opereren gebruiken heb ik ook wel eens van gehoord dat die werken tegen het plakken..
Heb ze thuis liggen, maar ben er helaas nog niet aan toegekomen om te proberen of het ook echt werkt..
pi_77927074
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:35 schreef rioohhh het volgende:

[..]

Latex handschoenen die ze bijvoorbeeld tijdens het opereren gebruiken heb ik ook wel eens van gehoord dat die werken tegen het plakken..
Heb ze thuis liggen, maar ben er helaas nog niet aan toegekomen om te proberen of het ook echt werkt..
Heb je die dingen wel eens geroken? Volgens mij krijg je daar nog een bijsmaak van ook
Too much is never enough!
pi_77950860
Ik had dus vorige week sushi gemaakt, hier een paar foto's Had het druk met eerste stageweek dus helemaal vergeten ze eerder te plaatsen.

Dit zijn de shiitake's die mijn moeder aan het maken was.

Dit was de geglaceerde paling, ofwel unagi.. maar voorgesneden paling is wat dun. Maargoed, de verbrandde stukjes hebben we eraf gehaald natuurlijk.

De rijst die helaas teveel plakte.. maargoed, smaakte wel goed. Dit was 800 gram rijst. En dat was echt veel, we hadden zelfs over. Maar beter dat je teveel rijst over hebt dan teveel ingredienten. (had de rijst op een te laag pitje gekookt deze keer, normaal is ie altijd goed.. dus note to self: als de rijst goed is doe het nooit meer op een andere manier

De gerolde sushi, wat hadden we allemaal: California sushi met sesamzaadjes (gerookte zaadjes en knoflook smaak) California roll met wasabi smaak sesamzaadjes. Binnenste buiten zalm rolletje met gerookte sesamzaadjes. Maki rol met komkommer en soja sesamzaadjes. en maki rol met avocado en knoflook sesamzaadjes. Haha ik had 4 potjes met verschillende smaken sesamzaadjes die ik een keer wilde uitproberen. Die met knoflook waren erg lekker in combinatie met de avocado.

De sake nigiri. Dat is echt een favoriet hier. Gemaakt met verse zalm van de sligro.

De shiitake nigiri die mijn moeder zo mooi gemaakt had. Ik ben er helaas niet zo'n fan van maar de rest van het gezin is er dol op.

En als laatste de unagi nigiri. Was vergeten een foto ervan te maken dus de helft was al op. Viel wel goed in de smaak bij mij en mijn moeder, mijn broer en vader waren er niet echt fan van. Maar dat betekende meer voor ons he.
pi_77951591
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:35 schreef rioohhh het volgende:

[..]

Nee gadver, als je die handschoenen aan hebt gehad (moeten we af en toe op school als we de kaak behandelen) ruik je de rest van die dag zo'n vieze latexgeur aan je handen. Dus het zal ook zeker de smaak van de sushi aantasten.
Dan kun je beter een lepel en mes gebruiken om de rijst over de nori te verdelen.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_77952024
vinyl handschoentjes
of van die goedkope plastic, die kun je bij de apotheek kopen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')