abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85087419
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:48 schreef Pheno het volgende:

[..]

Sorry voor het late reageren, ik heb het wat druk, en expert, nou ja, er zijn nog geen doden gevallen :P

Wat ik meestal doe is [..]
ik denk dat het dan een te grote pan was.. voor de hoeveelheid rijst. Ik ga het binnenkort nog eens proberen met een pan die meer in verhouding staat met de rijst. :)
pi_85088114
Wat ik meestal aanhoud voor de verhouding rijst / water is één vingerkootje water boven de rijst uit.. Eigenlijk nooit gehad dat dat niet goed was.

Of je koopt een goedkope rijstkoker.. Moet t ook mee lukken ;)
pi_85274599
nog nooit problemen gehad met rijst koken :@

gisteren weer sushi gemaakt met simpele ingredienten:

japanse omelet, surimi, tonijnsalade en gerookte zalm

bosuitje voor de knapperigheid.. omnomnom :9
Ja doei.
pi_85358427
Vandaag den 3e poging. Vorige keer had ik geen suiker en zout gedaan bij mijn rijstazijn en ook niet opgewarmd. Verder had ik wél het deksel van de rijstpan open gedaan etc. etc.

Vandaag moet het goed gaan. En ik maak vandaag ook inarizushi.
Te zijn of niet te zijn, dat is de kwestie: of het nobeler is om te lijden onder alles wat het wrede Lot je toeslingert of om de wapens op te nemen tegen een zee van zorgen en al er al vechtend een einde aan te maken?
pi_85358760
ik heb m'n rijstazijn nog nooit opgewarmd :?
Ja doei.
pi_85358798
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
In sommige vids doen ze dat. Check deze maar:

Bij minuut 2.
Te zijn of niet te zijn, dat is de kwestie: of het nobeler is om te lijden onder alles wat het wrede Lot je toeslingert of om de wapens op te nemen tegen een zee van zorgen en al er al vechtend een einde aan te maken?
pi_85359992
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
Ik wel, maar meer om de suiker goed te doen mengen :) Nodig? Vast niet, maar ik ben lui als het op mengen aan komt :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:14:30 #283
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_85360080
Ja, ik denk ook dat dat is om 't zout en suiker op te lossen. :Y
pi_85360266
Elke video zegt ook weer iets anders :(. Bij sommige moet je het wassen en wel 40 minuten laten rusten om het vervolgens te mogen koken. Verder als ik het goed begrijp moet je het als het water kookt , slechts 1 minuut daarin laten koken en dan 15 minuten (tot het water op is) op laagste stand?
pi_85360636
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:18 schreef Lord_Horatio het volgende:
Elke video zegt ook weer iets anders :(. Bij sommige moet je het wassen en wel 40 minuten laten rusten om het vervolgens te mogen koken. Verder als ik het goed begrijp moet je het als het water kookt , slechts 1 minuut daarin laten koken en dan 15 minuten (tot het water op is) op laagste stand?
dat laatste doe ik wel. en ik laat het ook meestal even drogen, maar in een ruime vergiet, dus dat is sneller dan 40 minuten :)

Voor de rest gebruik ik een theelepeltje dashi in het kookwater.
pi_85360902
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:27 schreef Pheno het volgende:

[..]

dat laatste doe ik wel. en ik laat het ook meestal even drogen, maar in een ruime vergiet, dus dat is sneller dan 40 minuten :)

Voor de rest gebruik ik een theelepeltje dashi in het kookwater.
Ik heb geen dashi denk ik. Wat is dat precies :(.
pi_85363617
Jongens ik heb nu Inari sushi (tofu zakjes). De verpakking opengemaakt en het zit in een soort aliminiumzakje. Nu zag ik in een youtube video dat die gozer een met het zakje en al in kokend water deed. Ik vroeg me af of iemand hiermee ervaring heeft?>
pi_85363712
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:12 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik wel, maar meer om de suiker goed te doen mengen :) Nodig? Vast niet, maar ik ben lui als het op mengen aan komt :D
ik gooi het zooitje altijd vrij snel in 't proces bij elkaar, zodat 't rustig al wat op kan lossen, ondertussen paar keer roeren en zulks :)

geduld is een schone zaak ;) :+ en ik ben zoooooooo geduldig.. O-)
Ja doei.
pi_85364125
Guys hilfe mir! INARI HOE?
pi_85368422
rustig joh, als er iemand is die 't weet krijg je je antwoord heus wel, ooit :)
Ja doei.
pi_85371354
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:32 schreef Lord_Horatio het volgende:
Jongens ik heb nu Inari sushi (tofu zakjes). De verpakking opengemaakt en het zit in een soort aliminiumzakje. Nu zag ik in een youtube video dat die gozer een met het zakje en al in kokend water deed. Ik vroeg me af of iemand hiermee ervaring heeft?>
Ik heb ze zelfs 'rauw' op :') Het smaakte niet eens eens anders dan wat je in Japan krijgt :')
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:14:30 #292
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_85372343
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:32 schreef Lord_Horatio het volgende:
Een keer gemaakt. En uiteraard niet met zakje en al gekookt. Gekookt in dashi met nog wat smaakmakers. Wel veel gedoe (koken, water erbij, koken, bladibla) waarvan ik achteraf dacht dat het wel achterwege had kunnen blijven, maar even sudderen in dashi lijkt me toch het minste. Hoewel die tofuzakjes die we hier kopen vast al helemaal kant en klaar (in dashi gekookt) zijn, maar dan zou ik ze dus ook niet (met zakje en al) koken. Kun je ze gewoon zo rechtstreeks uit de verpakking vullen.

En joh, gewoon altijd even de tokowijzer erop naslaan! inari sushi
pi_85373355
Ik zit propvol van de sushi., Geen Inari gemaakt maar ja. De rest smaakte wel. Jammer dat die nep-wasabi zo ongelooflijk pittig is.
  woensdag 8 september 2010 @ 00:49:30 #294
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_86191197
Ik en mijn vriendin gemaakt:

Let niet op de oneffenheden in de nigiri, de tonijn scheurde op alle plekken toen we het uit de verpakking wilden halen, omdat alle plakken aan elkaar waren geplakt.
This isn't even my final form.
  woensdag 8 september 2010 @ 09:44:23 #295
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_86195153
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:49 schreef Levolution het volgende:

[ afbeelding ]

Let niet op de oneffenheden in de nigiri, de tonijn scheurde op alle plekken toen we het uit de verpakking wilden halen, omdat alle plakken aan elkaar waren geplakt.
Ziet er toch super uit? Wat voor vulling zit er in, volgens mij ook ei of vergis ik me?
Binnenkort ook maar weer eens zelf rollen. :9
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  woensdag 8 september 2010 @ 12:28:56 #296
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_86200054
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:44 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ziet er toch super uit? Wat voor vulling zit er in, volgens mij ook ei of vergis ik me?
Binnenkort ook maar weer eens zelf rollen. :9
Klopt, in de rol zit ei, komkommer en surimi.
This isn't even my final form.
  woensdag 8 september 2010 @ 16:16:44 #297
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86208142
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:49 schreef Levolution het volgende:

[ afbeelding ]

Ziet er goed uit hoor! ^O^

Ik heb toevallig net mijn basisvoorraad weer eens aangevuld bij de toko. Sushi maken staat voor vrijdag op het programma. Ik heb er nu al trek in! Normaal maak ik een flink aantal rollen. Best veel werk. En tijdens het eten bedenk ik altijd weer combinaties die ik eigenlijk had willen maken. Dus nu heb ik bedacht: ik snij verschillende ingredienten alvast voor en dan maak ik tijdens het eten Temaki. Zo kan ik elke keer beslissen wat ik dan wil eten.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  woensdag 8 september 2010 @ 21:26:27 #298
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_86220418
Ik koop altijd van die kant en klare sushi bij de AH to go :'). Maar vraagje, hoe goed is sushi te bewaren? Sushi maken is denk ik wel een leuke bezigheidstherapie deze zondag en aangezien maandag mijn moeder jarig is, zou het ook wel leuk zijn om dat wat voor te gaan schotelen O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Finland. op 08-09-2010 21:35:18 ]
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_86346043
Vraag: Hoe houden jullie de nori goed? Altijd als ik 'm ook maar 2 dagen open heb liggen, zijn ze slap van het vocht. En hersluitbare verpakkingen zijn er ook niet.

quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:26 schreef Finland. het volgende:
Ik koop altijd van die kant en klare sushi bij de AH to go :'). Maar vraagje, hoe goed is sushi te bewaren? Sushi maken is denk ik wel een leuke bezigheidstherapie deze zondag en aangezien maandag mijn moeder jarig is, zou het ook wel leuk zijn om dat wat voor te gaan schotelen O-)
In een goed afgeloten (tupperware) doosje in de koelkast moet lukken. Soms wat druppeltjes water eroverheen helpt goed tegen het uitdrogen. :) Voor het opdienen wel een half uurtje op temperatuur laten komen!
pi_86460699
heb nu 2 keer weer geprobeerd sushirijst te maken en het is echt frustrerend gewoon! Zoals ik al zei, bij mijn ouders op gas ging het echt perfect, prachtige rollen.

Dit weekend had ik 4 vriendinnen te logeren omdat ze toch eindelijk weleens sushi met me wilden maken. Ik weer gedaan zoals het me hier verteld was, maar na 40 minuten was de rijst nog steeds hard van binnen :( ik weer water toegevoegd, nog eens 30 minuten gewacht maar bleef maar hard van binnen naja toen het eindelijk eetbaar was was de heft van de sushi zo doodgekookt dat je ermee kon kleien :P De meiden vonden het wel erg lekker natuurlijk maar ik zat van binnen natuurlijk met een rottig gevoel omdat het in mijn optiek echt baggerprut was :P

moet toch maar weer gaan proberen met de rijstkoker helaas :( zal die van mijn ouders eens lenen voor ik er zelf 1 koop :)

naja dit was dus mijn update van het sushi verhaal :P ik geef het niet op hoor :D

edit: @ loki: de silica gel verpakking er weer indoen en toch goed afsluiten.. maar ik merk zelf ook wel een beetje kwaliteitverlies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')