ik denk dat het dan een te grote pan was.. voor de hoeveelheid rijst. Ik ga het binnenkort nog eens proberen met een pan die meer in verhouding staat met de rijst.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Sorry voor het late reageren, ik heb het wat druk, en expert, nou ja, er zijn nog geen doden gevallen
Wat ik meestal doe is [..]
In sommige vids doen ze dat. Check deze maar:quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb m'n rijstazijn nog nooit opgewarmd
Ik wel, maar meer om de suiker goed te doen mengenquote:Op maandag 16 augustus 2010 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb m'n rijstazijn nog nooit opgewarmd
dat laatste doe ik wel. en ik laat het ook meestal even drogen, maar in een ruime vergiet, dus dat is sneller dan 40 minutenquote:Op maandag 16 augustus 2010 19:18 schreef Lord_Horatio het volgende:
Elke video zegt ook weer iets anders. Bij sommige moet je het wassen en wel 40 minuten laten rusten om het vervolgens te mogen koken. Verder als ik het goed begrijp moet je het als het water kookt , slechts 1 minuut daarin laten koken en dan 15 minuten (tot het water op is) op laagste stand?
Ik heb geen dashi denk ik. Wat is dat preciesquote:Op maandag 16 augustus 2010 19:27 schreef Pheno het volgende:
[..]
dat laatste doe ik wel. en ik laat het ook meestal even drogen, maar in een ruime vergiet, dus dat is sneller dan 40 minuten
Voor de rest gebruik ik een theelepeltje dashi in het kookwater.
ik gooi het zooitje altijd vrij snel in 't proces bij elkaar, zodat 't rustig al wat op kan lossen, ondertussen paar keer roeren en zulksquote:Op maandag 16 augustus 2010 19:12 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik wel, maar meer om de suiker goed te doen mengenNodig? Vast niet, maar ik ben lui als het op mengen aan komt
Ik heb ze zelfs 'rauw' opquote:Op maandag 16 augustus 2010 20:32 schreef Lord_Horatio het volgende:
Jongens ik heb nu Inari sushi (tofu zakjes). De verpakking opengemaakt en het zit in een soort aliminiumzakje. Nu zag ik in een youtube video dat die gozer een met het zakje en al in kokend water deed. Ik vroeg me af of iemand hiermee ervaring heeft?>
Een keer gemaakt. En uiteraard niet met zakje en al gekookt. Gekookt in dashi met nog wat smaakmakers. Wel veel gedoe (koken, water erbij, koken, bladibla) waarvan ik achteraf dacht dat het wel achterwege had kunnen blijven, maar even sudderen in dashi lijkt me toch het minste. Hoewel die tofuzakjes die we hier kopen vast al helemaal kant en klaar (in dashi gekookt) zijn, maar dan zou ik ze dus ook niet (met zakje en al) koken. Kun je ze gewoon zo rechtstreeks uit de verpakking vullen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:32 schreef Lord_Horatio het volgende:
Jongens ik heb nu Inari sushi (tofu zakjes). De verpakking opengemaakt en het zit in een soort aliminiumzakje. Nu zag ik in een youtube video dat die gozer een met het zakje en al in kokend water deed. Ik vroeg me af of iemand hiermee ervaring heeft?>
Ziet er toch super uit? Wat voor vulling zit er in, volgens mij ook ei of vergis ik me?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:49 schreef Levolution het volgende:
Ik en mijn vriendin gemaakt:
[ afbeelding ]
Let niet op de oneffenheden in de nigiri, de tonijn scheurde op alle plekken toen we het uit de verpakking wilden halen, omdat alle plakken aan elkaar waren geplakt.
Klopt, in de rol zit ei, komkommer en surimi.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:44 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ziet er toch super uit? Wat voor vulling zit er in, volgens mij ook ei of vergis ik me?
Binnenkort ook maar weer eens zelf rollen.
Ziet er goed uit hoor!quote:Op woensdag 8 september 2010 00:49 schreef Levolution het volgende:
Ik en mijn vriendin gemaakt:
[ afbeelding ]
Let niet op de oneffenheden in de nigiri, de tonijn scheurde op alle plekken toen we het uit de verpakking wilden halen, omdat alle plakken aan elkaar waren geplakt.
In een goed afgeloten (tupperware) doosje in de koelkast moet lukken. Soms wat druppeltjes water eroverheen helpt goed tegen het uitdrogen.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:26 schreef Finland. het volgende:
Ik koop altijd van die kant en klare sushi bij de AH to go. Maar vraagje, hoe goed is sushi te bewaren? Sushi maken is denk ik wel een leuke bezigheidstherapie deze zondag en aangezien maandag mijn moeder jarig is, zou het ook wel leuk zijn om dat wat voor te gaan schotelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |