abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73718009
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:16 schreef Merkie het volgende:

[..]

Is daar iets mis mee dan? Ik vind dat een zeer goede reden om geen iTunes te willen gebruiken.
Het is geen inhoudelijke reden
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:20:08 #152
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73718017
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:17 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat is wat ik bedoelde met gewenning.
[..]

Daarom zei ik ook in mijn voorbeeld dat je iTunes al als hoofdprogramma voor je muziek gebruikte. Als je iTunes alleen als synchronisatieprogramma gebruikt is het inderdaad trager dan knip-en-plak. Maar als je iTunes gewoon je collectie laat beheren is het sneller, zeker als je selecties wilt gaan maken, en helemaal als je selecties wilt maken die verder gaan dan artiest-album-nummer.

En nogmaals, hetzelfde geldt dus voor WMP en bijvoorbeeld ook voor de Zunes.

Kortom: ik ben het met jullie eens dat syncen via iTunes trager is als je iTunes niet als je muziekprogramma gebruikt. Zijn jullie het dan met me eens dat syncen sneller is als je iTunes WEL als muziekprogramma gebruikt?
Ik ben het met je eens. Er zijn twee groepen: mensen die iTunes als muziekprogramma gebruiken, en mensen die dat niet doen. Alleen de eerste groep wordt voorzien in gebruiksgemak, de tweede groep niet. Dat neem ik Apple kwalijk, het zal technisch vast mogelijk zijn om zowel via kopiëren en plakken als iTunes muziek op je MP3-speler te kunnen plaatsen. Dan zou iedereen blij zijn, nu is niet iedereen blij. Dat is 100% de schuld van Apple.
2000 light years from home
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:20:10 #153
36461 Joppy
geen colaboy
pi_73718019
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:09 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

En dat vraag ik me af. Mensen die jarenlang met mp3-spelers hebben gewerkt hebben misschien ervaring met knip-en-plakwerk, omdat je in 2000 niets anders kon doen. Maar wat is anno nu een rationele reden om het beheer niet door een catalogus-programma te laten doen? En dan heb ik het niet over het gebruiken van iTunes als een vervanging voor drag-and-drop, maar gewoon al je muziek geimporteerd in iTunes, met de juiste metadata, smart playlists, ratings, enzovoorts. Oh, en iTunes kan in dit voorbeeld ook best WMP zijn, want dat doet tegenwoordig bijna hetzelfde.

Nogmaals, ik kan me voorstellen dat je het gewend bent, maar maakt dat het makkelijker?
Ik heb geen behoefte aan metadata, smart playlists, ratings enzovoorts. Ik heb een overzichtelijke mappenstructuur voor mijn bestanden, documenten, films en muziek, allemaal logisch ingedeeld en geen enkele moeite om bij te houden.
Ik wil dus geen catalogus die dingen gaat beheren, ik wil een programma dat muziek afspeelt.
Let the beat control your body!
pi_73718021
iTunes

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2009 16:20:24 ]
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:20:38 #155
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73718037
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:16 schreef switchboy het volgende:

[..]

Dat komt omdat jullie dan een waardeloze webdeveloper in dienst hebben. En dat ligt meer aan IE6 die zich niet aan standaarden houd.
Niet het bedrijf waar ik werk. En dat was zeker niet de enige waar dat voor kwam. En dat doet allemaal niets af aan het feit dat ik gewoon gelijk had dat mensen hier nadelen ondervonden van een automatische update, wat precies mijn punt was.
quote:
En zonder dit noodzakelijke kwaad heb je geen updates of gratis ms tools meer. En hij phoned alleen home wanneer windows ook daadwerkelijk gevalideerd moet worden bv voor IE7 of WMP12
Apple en Linux kunnen prima gratis tools leveren zonder WGA. Goed, Linux is sowieso gratis, maar bij Apple hoef je nog niet eens een serial in te voeren om een OS te installeren. Niet om nu weer OS X te promoten hoor, maar WGA hoeft echt niet een 'noodzakelijk kwaad' te zijn om updates gratis te maken
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:21:00 #156
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73718048
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:19 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Het is geen inhoudelijke reden
Waarom zou je die moeten hebben?
pi_73718064
Er komt gewoon veel te veel zooi met iTunes mee om dat programma een beetje serieus te nemen. Winamp een stuk minder, maar alsnog een hoop.
pi_73718130
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:12 schreef Merkie het volgende:

[..]

Mensen die met Windows werken zijn gewend om te kopiëren en plakken om bepaalde bestanden naar een andere plek te brengen. Presentatie op USB-stick zetten? CTRL-C, CTRL-V. Foto's van digitale camera afhalen? CTRL-C, CTRL-V. Foto via Windows Live Messenger verzenden? CTRL-C, CTRL-V. Muziek op je MP3-speler zetten? CTRL-C, CTRL-V. Het is logisch. Het is consistent. Mensen snappen het.

iTunes is ineens een hele andere manier van denken en doen, en als je een iPod koopt is deze manier van denken en doen ook nog eens de enige manier . Ongeacht de gebruiksvriendelijkheid van iTunes is het nodig hebben van een apart programma om muziek op je MP3-speler te zetten een drempel die er niet zou moeten zijn.
Daarnaast is het domweg onzinnig dat ik mijn muziek pas kan uitwisselen met een andere pc als hij ook die spyware-zooi genaamd iTunes draait.
pi_73718183
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:21 schreef Merkie het volgende:

[..]

Waarom zou je die moeten hebben?
Nou, deze hele discussie gaat over de vraag of iTunes of winamp beter is. Vevolgens kom je met het argument dat je gewend bent aan winamp. Voor jou kan winamp dan handiger zijn maar het is natuurlijk geen argument voor de stelling dat winamp an sich beter is dan iTunes.
pi_73718199
Ik heb 3 jaar met een iPod classic 20gb gewerkt en zoals je wel kan raden, heel veel met iTunes. Het grootste nadeel van een iPod/iPhone is dat je het programma gewoon door je strot gedouwd krijgt. Je hebt de keuze niet om het te gebruiken, je MOET het gebruiken. En ik had dan toevallig wat harddisc problemen met mijn iPod zodat de muziek niet herkent kon worden, BAM al me muziek weg door dat autosync. Heel leuk dat automatiseren maar als er ook maar één ding fout gaat, ben je alles kwijt.

Om maar niet te spreken hoe vaak dat klote programma vast liep, welliswaar op Windows maar dan nog.

Voor muziek draaien is Winamp gewoon veel prettiger dan iTunes. Kom niet met de bullshit van coverflows en andere leuke uiterlijke snufjes want 99% van de tijd is het programma toch geminimaliseerd. Oh ja, je kan ook veel makkelijker de kwaliteit van het geluid aanpassen in Winamp, niet in iTunes.

Kortom, je bent gewoon VERPLICHT met iTunes te werken bij aanschaf van een iPod of iPhone, het heeft teveel overbodige functies en het automatiserende gedeelte van autosync heeft meer risico's dan de regular copy-paste.
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:25:16 #161
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73718202
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:20 schreef Joppy het volgende:

[..]

Ik heb geen behoefte aan metadata, smart playlists, ratings enzovoorts. Ik heb een overzichtelijke mappenstructuur voor mijn bestanden, documenten, films en muziek, allemaal logisch ingedeeld en geen enkele moeite om bij te houden.
Ik wil dus geen catalogus die dingen gaat beheren, ik wil een programma dat muziek afspeelt.
Dat kan natuurlijk. Ik vind het juist erg prettig dat mijn digitale muziek meer is dan een veredelde cd-kast en dat ik meer informatie kan toevoegen aan nummers, en die ook direct kan gebruiken op mijn pc, mijn telefoon en mijn mp3speler. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat vind inderdaad, en als je op die manier wil werken is iTunes inderdaad niet het beste programma voor je.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73718220
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daarnaast is het domweg onzinnig dat ik mijn muziek pas kan uitwisselen met een andere pc als hij ook die spyware-zooi genaamd iTunes draait.
Wat een nonsens weer Dan is WGA ook spyware. Alles van Google ook, want die slaat ook van alles op.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_73718239
Kortom; een ieder gebruikt waar hij/zij het meeste baat mee heeft!
Slotje!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:26:28 #164
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73718248
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:46 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Je mag best je eigen smaak hebben hoor, maar je moet wel weten waar je het over hebt
Nog steeds groter en verbruikt meer geheugen. Jammer jong
pi_73718271
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:20 schreef Joppy het volgende:

[..]

En dat is dus echt de 1995 manier van werken. Het werken met catalogi is gewoon een logische evolutie. Films heb ik bijvoorbeeld ook in een catalogus; werkt perfect icm m'n mediacenter applicatie. Foto's ook; daardoor zijn features als gezichtherkenning en geotagging mogelijk en toegankelijk.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:27:37 #166
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73718284
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:24 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Nou, deze hele discussie gaat over de vraag of iTunes of winamp beter is. Vevolgens kom je met het argument dat je gewend bent aan winamp. Voor jou kan winamp dan handiger zijn maar het is natuurlijk geen argument voor de stelling dat winamp an sich beter is dan iTunes.
Je hebt het mis. De discussie ging over de manier van muziek zetten op je MP3-speler. Als iemand kopiëren en plakken gewend is en deze methode makkelijk vindt, dan vind ik gewenning een prima argument om geen iTunes te willen gebruiken.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:28:07 #167
36461 Joppy
geen colaboy
pi_73718298
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:25 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk. Ik vind het juist erg prettig dat mijn digitale muziek meer is dan een veredelde cd-kast en dat ik meer informatie kan toevoegen aan nummers, en die ook direct kan gebruiken op mijn pc, mijn telefoon en mijn mp3speler. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat vind inderdaad, en als je op die manier wil werken is iTunes inderdaad niet het beste programma voor je.
Met Winamp kan je het programma vanuit de basis uit breiden tot dat het precies doet wat jij wilt ipv dat je programma krijgt met alle mogelijke functies waar je misschien de helft er van niet gebruikt.
Let the beat control your body!
pi_73718330
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:27 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

En dat is dus echt de 1995 manier van werken. Het werken met catalogi is gewoon een logische evolutie. Films heb ik bijvoorbeeld ook in een catalogus; werkt perfect icm m'n mediacenter applicatie. Foto's ook; daardoor zijn features als gezichtherkenning en geotagging mogelijk en toegankelijk.
Dus omdat jij iets in een catalogus draait is het evolutie? Laat dat een ander lekker zelf uitzoeken, dank je wel.
pi_73718368
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:25 schreef AlligatorNL het volgende:

Kortom, je bent gewoon VERPLICHT met iTunes te werken bij aanschaf van een iPod of iPhone, het heeft teveel overbodige functies en het automatiserende gedeelte van autosync heeft meer risico's dan de regular copy-paste.
Verplicht: oneens, je kunt ook een plugin van winamp gebruiken
Voor mij heeft het vrij weinig overbodige functies. En als jij je backups niet maakt vind ik je echt een digibeet Zoals gezegd, ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om een bibliotheek leeg te krijgen. Misschien een gebruikersfout of windows+iTunesding, maar ik herken het niet.
Dus de discussie is nogal nutteloos, iedereen heeft andere voorkeuren en ervaringen

Het enige waar ik van schrik is dat mensen dus geen backups maken
Het is fucking hardware, het kan altijd kapot
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_73718387
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:25 schreef AlligatorNL het volgende:
Ik heb 3 jaar met een iPod classic 20gb gewerkt en zoals je wel kan raden, heel veel met iTunes. Het grootste nadeel van een iPod/iPhone is dat je het programma gewoon door je strot gedouwd krijgt. Je hebt de keuze niet om het te gebruiken, je MOET het gebruiken. En ik had dan toevallig wat harddisc problemen met mijn iPod zodat de muziek niet herkent kon worden, BAM al me muziek weg door dat autosync. Heel leuk dat automatiseren maar als er ook maar één ding fout gaat, ben je alles kwijt.

Om maar niet te spreken hoe vaak dat klote programma vast liep, welliswaar op Windows maar dan nog.

Voor muziek draaien is Winamp gewoon veel prettiger dan iTunes. Kom niet met de bullshit van coverflows en andere leuke uiterlijke snufjes want 99% van de tijd is het programma toch geminimaliseerd. Oh ja, je kan ook veel makkelijker de kwaliteit van het geluid aanpassen in Winamp, niet in iTunes.

je kan tegenwoordig je iPod ook met vanilla winamp beheren.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_73718395
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:27 schreef Merkie het volgende:

[..]

Je hebt het mis. De discussie ging over de manier van muziek zetten op je MP3-speler. Als iemand kopiëren en plakken gewend is en deze methode makkelijk vindt, dan vind ik gewenning een prima argument om geen iTunes te willen gebruiken.
En gewenning is ook een prima argument om geen winamp te gebruiken, en zo ben je weer terug bij af.
pi_73718417
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:30 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

En gewenning is ook een prima argument om geen winamp te gebruiken, en zo ben je weer terug bij af.
Maar winamp was er eerst
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_73718418
Dat zal best wel, toentertijd nog niet toen mijn iPod gestorven was
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:31:38 #174
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73718420
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:20 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Er zijn twee groepen: mensen die iTunes als muziekprogramma gebruiken, en mensen die dat niet doen. Alleen de eerste groep wordt voorzien in gebruiksgemak, de tweede groep niet. Dat neem ik Apple kwalijk, het zal technisch vast mogelijk zijn om zowel via kopiëren en plakken als iTunes muziek op je MP3-speler te kunnen plaatsen. Dan zou iedereen blij zijn, nu is niet iedereen blij. Dat is 100% de schuld van Apple.
Ik weet niet of dat technisch mogelijk is. Maar een van de sterke punten van de iPod vind ik nu juist die verregaande integratie: mijn muziek kan ik 'overal' op dezelfde manier benaderen en filteren. Dat niet iedereen dat vindt is duidelijk. Maar dan hoef je toch ook geen iPod te kopen? Er zijn zat muziekspelers die wel werken op de manier die jij prettig vindt. Er zijn ook muziekspelers die beide doen volgens mij. Ik zie niet in waarom Apple dat dan ook 'moet' doen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73718506
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:30 schreef Pheno het volgende:

[..]

Verplicht: oneens, je kunt ook een plugin van winamp gebruiken
Voor mij heeft het vrij weinig overbodige functies. En als jij je backups niet maakt vind ik je echt een digibeet Zoals gezegd, ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om een bibliotheek leeg te krijgen. Misschien een gebruikersfout of windows+iTunesding, maar ik herken het niet.
Dus de discussie is nogal nutteloos, iedereen heeft andere voorkeuren en ervaringen

Het enige waar ik van schrik is dat mensen dus geen backups maken
Het is fucking hardware, het kan altijd kapot
Tja, ik kan er een backup van maken ja. Ik kan het ook gewoon copy pasten zodat de kans nihil is dat het fout gaat. Als ik een backup maak (heb geen externe HD) moet ik dus mijn muziek collectie van tientallen GB's gaan verdubbelen naar een andere locatie, terwijl het al op mijn opslag harddisc staat

Nee, mijn HD zal niet zo snel crashen aangezien er alleen maar passieve bestanden op staan.

Een gebruikersfout was het niet, het lag aan Apple omdat mijn harddisc van de iPod kapot was. Dit was ook de main cause of death van mijn iPod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')