abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:04:58 #126
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73717453
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:03 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat een vergelijking zeg. Een update heeft nooit een nadelig effect. Wat wel nadelig is, is dat automatisch je iPod leeg wordt gegooid.
IE 7. WGA.

Ik ben het er mee eens dat de vergelijking spaak loopt hoor, maar zeg alsjeblieft niet dat een update nooit nadelig kan zijn.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73717475
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:02 schreef Merkie het volgende:

[..]

Nou, toen ik laatst bijvoorbeeld een nieuwe laptop kocht en de harde schijf van mijn oude laptop erin wilde doen omdat ik al mijn data daar op heb staan.
Dan sync ik die nieuwe laptop gewoon met m'n backup.
pi_73717476
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:03 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat een vergelijking zeg. Een update heeft nooit een nadelig effect.
Nou, dat hebben we gemerkt op het werk
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:05:58 #129
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717483
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:04 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

IE 7. WGA.

Ik ben het er mee eens dat de vergelijking spaak loopt hoor, maar zeg alsjeblieft niet dat een update nooit nadelig kan zijn.
Dat is wel waar. Maar sowieso vraagt Windows idd of automatische updates aan moeten zodra je Windows voor de eerste keer start. Automatisch een iPod leeggooien is gewoon debiel. Dat kan je niet ontkennen.
2000 light years from home
pi_73717498
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:04 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

IE 7. WGA.

IE 7 is een stuk beter dan dat fossiel uit 2001 IE6

In vergelijking met Firefox is IE8 nog steeds ruk maar goed ze zijn op de goede weg.

Zolang je Windows legaal is is er niks mis met de WGA update.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:06:34 #131
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717501
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:05 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Dan sync ik die nieuwe laptop gewoon met m'n backup.
Wat jij doet interesseert me bijzonder weinig.
pi_73717525
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:04 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ieder z'n voorkeur. Maar veel mensen hebben geen enkel probleem met kopiėren en plakken. Als ik dan een extra programma moet installeren (wat traag en log is) is mijn eerste indruk niet meteen: verdomd, wat handig!
En daar gaat het hier mis, want iTunes is blijkbaar traag en log onder WIndows, maar onder Mac OS is het bv een prima product

Het zal me voor d erest aan mijn reet roesten wat iemand gebruikt, maar de scheve vergelijkingen die af en toe hier gemaakt worden (syncen meer werk bv ) slaan kant noch wal.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:08:41 #133
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717566
Waarom blijven jullie (Nooduitgang & Pheno) zo halsstarrig de synchronisatie-methode verdedigen? Is het zo moeilijk om te accepteren dat veel mensen kopiėren en plakken handig vinden, en dat een extra traag en log programma moeten installeren om muziek op je MP3-speler te kunnen zetten voor veel mensen irritant is? Als jij het fijn vindt, prima. Alleen dat jullie niet kunnen begrijpen dat er mensen zijn die het niet fijn vinden zorgt ervoor dat ik jullie allebei extreem kortzichtig vind.
pi_73717570
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:06 schreef switchboy het volgende:

[..]

In vergelijking met Firefox is IE8 nog steeds ruk maar goed ze zijn op de goede weg.

Ach, zolang dat UAC ook standaard aan staat....
pi_73717590
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:08 schreef Merkie het volgende:
Waarom blijven jullie (Nooduitgang & Pheno) zo halsstarrig de synchronisatie-methode verdedigen? Is het zo moeilijk om te accepteren dat veel mensen kopiėren en plakken handig vinden, en dat een extra traag en log programma moeten installeren om muziek op je MP3-speler te kunnen zetten voor veel mensen irritant is? Als jij het fijn vindt, prima. Alleen dat jullie niet kunnen begrijpen dat er mensen zijn die het niet fijn vinden zorgt ervoor dat ik jullie allebei extreem kortzichtig vind.
Echt een post boven je lezen doe je niet.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:09:21 #136
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717592
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:07 schreef Pheno het volgende:

[..]

En daar gaat het hier mis, want iTunes is blijkbaar traag en log onder WIndows, maar onder Mac OS is het bv een prima product

Het zal me voor d erest aan mijn reet roesten wat iemand gebruikt, maar de scheve vergelijkingen die af en toe hier gemaakt worden (syncen meer werk bv ) slaan kant noch wal.
Syncen is meer werk dan CTRL-C/CTRL-V als je iTunes niet gebruikt als primair muziekafspeelprogramma. Feit.
pi_73717599
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:07 schreef Pheno het volgende:

[..]

Syncen met iTunes zou voor mij langer duren dan send to met winamp.
Wel het gemak van een bibliotheek zonder dat je belangrijke zaken uit handen geeft. Win-Win situatie.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:09:38 #138
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73717609
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:04 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ieder z'n voorkeur. Maar veel mensen hebben geen enkel probleem met kopiėren en plakken. Als ik dan een extra programma moet installeren (wat traag en log is) is mijn eerste indruk niet meteen: verdomd, wat handig!

Uiteindelijk doen veel mensen met iTunes precies hetzelfde als wat ze met kopiėren en plakken doen, alleen nu moet het via een irritante omweg.
En dat vraag ik me af. Mensen die jarenlang met mp3-spelers hebben gewerkt hebben misschien ervaring met knip-en-plakwerk, omdat je in 2000 niets anders kon doen. Maar wat is anno nu een rationele reden om het beheer niet door een catalogus-programma te laten doen? En dan heb ik het niet over het gebruiken van iTunes als een vervanging voor drag-and-drop, maar gewoon al je muziek geimporteerd in iTunes, met de juiste metadata, smart playlists, ratings, enzovoorts. Oh, en iTunes kan in dit voorbeeld ook best WMP zijn, want dat doet tegenwoordig bijna hetzelfde.

Nogmaals, ik kan me voorstellen dat je het gewend bent, maar maakt dat het makkelijker?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:09:51 #139
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717620
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:09 schreef Pheno het volgende:

[..]

Echt een post boven je lezen doe je niet.
Misschien stond die post er nog niet toen ik mijn bericht aan het typen was, helder licht.
pi_73717648
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:08 schreef Merkie het volgende:
Ik vraag me alleen af of je het uberhaupt voor lange tijd hebt geprobeerd of dat je slechts vermoedt dat het voor jou niet handig is.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:11:48 #141
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73717693
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:06 schreef switchboy het volgende:

[..]

Maar aan het begin zaten er nog wel wat bugs in, en ik heb bij heel wat mensen IE6 terug moeten zetten omdat allerlei vage intranetsites niet goed werkten onder IE7. En ja, dat is dan niet (helemaal) Microsofts schuld, maar het is dus wel een nadelig effect van een automatische update
quote:
Mijn Windows IS legaal, maar ik heb geen behoefte aan een programma dat dit continu aan Microsoft gaat vertellen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:12:53 #142
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717749
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:09 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

En dat vraag ik me af. Mensen die jarenlang met mp3-spelers hebben gewerkt hebben misschien ervaring met knip-en-plakwerk, omdat je in 2000 niets anders kon doen. Maar wat is anno nu een rationele reden om het beheer niet door een catalogus-programma te laten doen? En dan heb ik het niet over het gebruiken van iTunes als een vervanging voor drag-and-drop, maar gewoon al je muziek geimporteerd in iTunes, met de juiste metadata, smart playlists, ratings, enzovoorts. Oh, en iTunes kan in dit voorbeeld ook best WMP zijn, want dat doet tegenwoordig bijna hetzelfde.

Nogmaals, ik kan me voorstellen dat je het gewend bent, maar maakt dat het makkelijker?
Mensen die met Windows werken zijn gewend om te kopiėren en plakken om bepaalde bestanden naar een andere plek te brengen. Presentatie op USB-stick zetten? CTRL-C, CTRL-V. Foto's van digitale camera afhalen? CTRL-C, CTRL-V. Foto via Windows Live Messenger verzenden? CTRL-C, CTRL-V. Muziek op je MP3-speler zetten? CTRL-C, CTRL-V. Het is logisch. Het is consistent. Mensen snappen het.

iTunes is ineens een hele andere manier van denken en doen, en als je een iPod koopt is deze manier van denken en doen ook nog eens de enige manier . Ongeacht de gebruiksvriendelijkheid van iTunes is het nodig hebben van een apart programma om muziek op je MP3-speler te zetten een drempel die er niet zou moeten zijn.
pi_73717766
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:09 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Je verzameling die je qua mapstructuur al sinds de jaren '90 zo bijhoud dat een catalogus programma overbodig is. Niet dat ik zo'n collectie heb. Maar ik kan me voorstellen dat je dat dan liever op de oude manier blijft doen.

Zorgen voor de juiste id3 tags kan in zo'n geval echt vele uren werk kosten. Bij grote verzamelingen
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:15:40 #144
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717861
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:13 schreef switchboy het volgende:

[..]

Zorgen voor de juiste id3 tags kan in zo'n geval echt vele uren werk kosten. Bij grote verzamelingen
Ook hierin is Winamp superieur, binnen een handomdraai heb je volledig automatisch al je muziek van tags voorzien.
pi_73717867
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:13 schreef switchboy het volgende:

[..]

Je verzameling die je qua mapstructuur al sinds de jaren '90 zo bijhoud dat een catalogus programma overbodig is. Niet dat ik zo'n collectie heb. Maar ik kan me voorstellen dat je dat dan liever op de oude manier blijft doen.

Ah, de spreekwoordelijke aap: omdat ik het altijd zo gedaan heb.

Ik en ook overgestapt en wil niet anders meer. En niet omdat het van Apple is, maar omdat het gewoonweg zoveel werk uit handen neemt. En voor zover ik weet heet het niets voor niets "automatisering". Handmatig zie ik als achteruitgang, computers zijn er voor mijn gemak
pi_73717877
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:11 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar aan het begin zaten er nog wel wat bugs in, en ik heb bij heel wat mensen IE6 terug moeten zetten omdat allerlei vage intranetsites niet goed werkten onder IE7. En ja, dat is dan niet (helemaal) Microsofts schuld, maar het is dus wel een nadelig effect van een automatische update
Dat komt omdat jullie dan een waardeloze webdeveloper in dienst hebben. En dat ligt meer aan IE6 die zich niet aan standaarden houd.
quote:
[..]

Mijn Windows IS legaal, maar ik heb geen behoefte aan een programma dat dit continu aan Microsoft gaat vertellen
En zonder dit noodzakelijke kwaad heb je geen updates of gratis ms tools meer. En hij phoned alleen home wanneer windows ook daadwerkelijk gevalideerd moet worden bv voor IE7 of WMP12
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:16:48 #147
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717908
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:15 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ah, de spreekwoordelijke aap: omdat ik het altijd zo gedaan heb.
Is daar iets mis mee dan? Ik vind dat een zeer goede reden om geen iTunes te willen gebruiken.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:17:48 #148
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73717935
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:12 schreef Merkie het volgende:

[..]

Mensen die met Windows werken zijn gewend om te kopiėren en plakken om bepaalde bestanden naar een andere plek te brengen. Presentatie op USB-stick zetten? CTRL-C, CTRL-V. Foto's van digitale camera afhalen? CTRL-C, CTRL-V. Foto via Windows Live Messenger verzenden? CTRL-C, CTRL-V. Muziek op je MP3-speler zetten? CTRL-C, CTRL-V. Het is logisch. Het is consistent. Mensen snappen het.
Dat is wat ik bedoelde met gewenning.
quote:
iTunes is ineens een hele andere manier van denken en doen, en als je een iPod koopt is deze manier van denken en doen ook nog eens de enige manier . Ongeacht de gebruiksvriendelijkheid van iTunes is het nodig hebben van een apart programma om muziek op je MP3-speler te zetten een drempel die er niet zou moeten zijn.
Daarom zei ik ook in mijn voorbeeld dat je iTunes al als hoofdprogramma voor je muziek gebruikte. Als je iTunes alleen als synchronisatieprogramma gebruikt is het inderdaad trager dan knip-en-plak. Maar als je iTunes gewoon je collectie laat beheren is het sneller, zeker als je selecties wilt gaan maken, en helemaal als je selecties wilt maken die verder gaan dan artiest-album-nummer.

En nogmaals, hetzelfde geldt dus voor WMP en bijvoorbeeld ook voor de Zunes.

Kortom: ik ben het met jullie eens dat syncen via iTunes trager is als je iTunes niet als je muziekprogramma gebruikt. Zijn jullie het dan met me eens dat syncen sneller is als je iTunes WEL als muziekprogramma gebruikt?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73717942
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:16 schreef switchboy het volgende:

[..]

Dat komt omdat jullie dan een waardeloze webdeveloper in dienst hebben. En dat ligt meer aan IE6 die zich niet aan standaarden houd.
[..]

En zonder dit noodzakelijke kwaad heb je geen updates of gratis ms tools meer. En hij phoned alleen home wanneer windows ook daadwerkelijk gevalideerd moet worden bv voor IE7 of WMP12
Tegenwoordig bij elke update volgens mij Niet dat het boeit, WGA is MS manier om de piraterij wat tegen te gaan. Wat niet werkt, maar goed, de eerste die een onkraakbare beveiliging kan maken hoeft daarna niet meer te werken
pi_73717991
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:16 schreef Merkie het volgende:

[..]

Is daar iets mis mee dan? Ik vind dat een zeer goede reden om geen iTunes te willen gebruiken.
Nou ja, je bestempelde me net kortzichtig, maar je reden om geen iTunes of welk ander pakket te gebruiken vind ik wat kortzichtiger nofi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')