IE 7. WGA.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:03 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wat een vergelijking zeg. Een update heeft nooit een nadelig effect. Wat wel nadelig is, is dat automatisch je iPod leeg wordt gegooid.
Dan sync ik die nieuwe laptop gewoon met m'n backup.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nou, toen ik laatst bijvoorbeeld een nieuwe laptop kocht en de harde schijf van mijn oude laptop erin wilde doen omdat ik al mijn data daar op heb staan.
Nou, dat hebben we gemerkt op het werkquote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:03 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wat een vergelijking zeg. Een update heeft nooit een nadelig effect.
Dat is wel waar. Maar sowieso vraagt Windows idd of automatische updates aan moeten zodra je Windows voor de eerste keer start. Automatisch een iPod leeggooien is gewoon debiel. Dat kan je niet ontkennen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
IE 7. WGA.
Ik ben het er mee eens dat de vergelijking spaak loopt hoor, maar zeg alsjeblieft niet dat een update nooit nadelig kan zijn.
IE 7 is een stuk beter dan dat fossiel uit 2001 IE6quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
IE 7. WGA.
Ik ben het er mee eens dat de vergelijking spaak loopt hoor, maar zeg alsjeblieft niet dat een update nooit nadelig kan zijn.
Wat jij doet interesseert me bijzonder weinig.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:05 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
Dan sync ik die nieuwe laptop gewoon met m'n backup.
En daar gaat het hier mis, want iTunes is blijkbaar traag en log onder WIndows, maar onder Mac OS is het bv een prima productquote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:04 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ieder z'n voorkeur. Maar veel mensen hebben geen enkel probleem met kopiėren en plakken. Als ik dan een extra programma moet installeren (wat traag en log is) is mijn eerste indruk niet meteen: verdomd, wat handig!
Ach, zolang dat UAC ook standaard aan staat....quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:06 schreef switchboy het volgende:
[..]
IE 7 is een stuk beter dan dat fossiel uit 2001 IE6![]()
In vergelijking met Firefox is IE8 nog steeds ruk maar goed ze zijn op de goede weg.
Zolang je Windows legaal is is er niks mis met de WGA update.
Echt een post boven je lezen doe je niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:08 schreef Merkie het volgende:
Waarom blijven jullie (Nooduitgang & Pheno) zo halsstarrig de synchronisatie-methode verdedigen? Is het zo moeilijk om te accepteren dat veel mensen kopiėren en plakken handig vinden, en dat een extra traag en log programma moeten installeren om muziek op je MP3-speler te kunnen zetten voor veel mensen irritant is? Als jij het fijn vindt, prima. Alleen dat jullie niet kunnen begrijpen dat er mensen zijn die het niet fijn vinden zorgt ervoor dat ik jullie allebei extreem kortzichtig vind.
Syncen is meer werk dan CTRL-C/CTRL-V als je iTunes niet gebruikt als primair muziekafspeelprogramma. Feit.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:07 schreef Pheno het volgende:
[..]
En daar gaat het hier mis, want iTunes is blijkbaar traag en log onder WIndows, maar onder Mac OS is het bv een prima product
Het zal me voor d erest aan mijn reet roesten wat iemand gebruikt, maar de scheve vergelijkingen die af en toe hier gemaakt worden (syncen meer werk bv) slaan kant noch wal.
Syncen met iTunes zou voor mij langer duren dan send to met winamp.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:07 schreef Pheno het volgende:
[..]
En daar gaat het hier mis, want iTunes is blijkbaar traag en log onder WIndows, maar onder Mac OS is het bv een prima product
Het zal me voor d erest aan mijn reet roesten wat iemand gebruikt, maar de scheve vergelijkingen die af en toe hier gemaakt worden (syncen meer werk bv) slaan kant noch wal.
En dat vraag ik me af. Mensen die jarenlang met mp3-spelers hebben gewerkt hebben misschien ervaring met knip-en-plakwerk, omdat je in 2000 niets anders kon doen. Maar wat is anno nu een rationele reden om het beheer niet door een catalogus-programma te laten doen? En dan heb ik het niet over het gebruiken van iTunes als een vervanging voor drag-and-drop, maar gewoon al je muziek geimporteerd in iTunes, met de juiste metadata, smart playlists, ratings, enzovoorts. Oh, en iTunes kan in dit voorbeeld ook best WMP zijn, want dat doet tegenwoordig bijna hetzelfde.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:04 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ieder z'n voorkeur. Maar veel mensen hebben geen enkel probleem met kopiėren en plakken. Als ik dan een extra programma moet installeren (wat traag en log is) is mijn eerste indruk niet meteen: verdomd, wat handig!
Uiteindelijk doen veel mensen met iTunes precies hetzelfde als wat ze met kopiėren en plakken doen, alleen nu moet het via een irritante omweg.
Misschien stond die post er nog niet toen ik mijn bericht aan het typen was, helder licht.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:09 schreef Pheno het volgende:
[..]
Echt een post boven je lezen doe je niet.
Ik vraag me alleen af of je het uberhaupt voor lange tijd hebt geprobeerd of dat je slechts vermoedt dat het voor jou niet handig is.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:08 schreef Merkie het volgende:
Waarom blijven jullie (Nooduitgang & Pheno) zo halsstarrig de synchronisatie-methode verdedigen? Is het zo moeilijk om te accepteren dat veel mensen kopiėren en plakken handig vinden, en dat een extra traag en log programma moeten installeren om muziek op je MP3-speler te kunnen zetten voor veel mensen irritant is? Als jij het fijn vindt, prima. Alleen dat jullie niet kunnen begrijpen dat er mensen zijn die het niet fijn vinden zorgt ervoor dat ik jullie allebei extreem kortzichtig vind.
Maar aan het begin zaten er nog wel wat bugs in, en ik heb bij heel wat mensen IE6 terug moeten zetten omdat allerlei vage intranetsites niet goed werkten onder IE7. En ja, dat is dan niet (helemaal) Microsofts schuld, maar het is dus wel een nadelig effect van een automatische updatequote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:06 schreef switchboy het volgende:
[..]
IE 7 is een stuk beter dan dat fossiel uit 2001 IE6![]()
Mijn Windows IS legaal, maar ik heb geen behoefte aan een programma dat dit continu aan Microsoft gaat vertellenquote:Zolang je Windows legaal is is er niks mis met de WGA update.
Mensen die met Windows werken zijn gewend om te kopiėren en plakken om bepaalde bestanden naar een andere plek te brengen. Presentatie op USB-stick zetten? CTRL-C, CTRL-V. Foto's van digitale camera afhalen? CTRL-C, CTRL-V. Foto via Windows Live Messenger verzenden? CTRL-C, CTRL-V. Muziek op je MP3-speler zetten? CTRL-C, CTRL-V. Het is logisch. Het is consistent. Mensen snappen het.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En dat vraag ik me af. Mensen die jarenlang met mp3-spelers hebben gewerkt hebben misschien ervaring met knip-en-plakwerk, omdat je in 2000 niets anders kon doen. Maar wat is anno nu een rationele reden om het beheer niet door een catalogus-programma te laten doen? En dan heb ik het niet over het gebruiken van iTunes als een vervanging voor drag-and-drop, maar gewoon al je muziek geimporteerd in iTunes, met de juiste metadata, smart playlists, ratings, enzovoorts. Oh, en iTunes kan in dit voorbeeld ook best WMP zijn, want dat doet tegenwoordig bijna hetzelfde.
Nogmaals, ik kan me voorstellen dat je het gewend bent, maar maakt dat het makkelijker?
Je verzameling die je qua mapstructuur al sinds de jaren '90 zo bijhoud dat een catalogus programma overbodig is. Niet dat ik zo'n collectie heb. Maar ik kan me voorstellen dat je dat dan liever op de oude manier blijft doen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En dat vraag ik me af. Mensen die jarenlang met mp3-spelers hebben gewerkt hebben misschien ervaring met knip-en-plakwerk, omdat je in 2000 niets anders kon doen. Maar wat is anno nu een rationele reden om het beheer niet door een catalogus-programma te laten doen? En dan heb ik het niet over het gebruiken van iTunes als een vervanging voor drag-and-drop, maar gewoon al je muziek geimporteerd in iTunes, met de juiste metadata, smart playlists, ratings, enzovoorts. Oh, en iTunes kan in dit voorbeeld ook best WMP zijn, want dat doet tegenwoordig bijna hetzelfde.
Nogmaals, ik kan me voorstellen dat je het gewend bent, maar maakt dat het makkelijker?
Ook hierin is Winamp superieur, binnen een handomdraai heb je volledig automatisch al je muziek van tags voorzien.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:13 schreef switchboy het volgende:
[..]
Zorgen voor de juiste id3 tags kan in zo'n geval echt vele uren werk kosten. Bij grote verzamelingen
Ah, de spreekwoordelijke aap: omdat ik het altijd zo gedaan heb.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:13 schreef switchboy het volgende:
[..]
Je verzameling die je qua mapstructuur al sinds de jaren '90 zo bijhoud dat een catalogus programma overbodig is. Niet dat ik zo'n collectie heb. Maar ik kan me voorstellen dat je dat dan liever op de oude manier blijft doen.
Zorgen voor de juiste id3 tags kan in zo'n geval echt vele uren werk kosten. Bij grote verzamelingen
Dat komt omdat jullie dan een waardeloze webdeveloper in dienst hebben. En dat ligt meer aan IE6 die zich niet aan standaarden houd.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar aan het begin zaten er nog wel wat bugs in, en ik heb bij heel wat mensen IE6 terug moeten zetten omdat allerlei vage intranetsites niet goed werkten onder IE7. En ja, dat is dan niet (helemaal) Microsofts schuld, maar het is dus wel een nadelig effect van een automatische update
En zonder dit noodzakelijke kwaad heb je geen updates of gratis ms tools meer. En hij phoned alleen home wanneer windows ook daadwerkelijk gevalideerd moet worden bv voor IE7 of WMP12quote:[..]
Mijn Windows IS legaal, maar ik heb geen behoefte aan een programma dat dit continu aan Microsoft gaat vertellen
Is daar iets mis mee dan? Ik vind dat een zeer goede reden om geen iTunes te willen gebruiken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:15 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ah, de spreekwoordelijke aap: omdat ik het altijd zo gedaan heb.
Dat is wat ik bedoelde met gewenning.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:12 schreef Merkie het volgende:
[..]
Mensen die met Windows werken zijn gewend om te kopiėren en plakken om bepaalde bestanden naar een andere plek te brengen. Presentatie op USB-stick zetten? CTRL-C, CTRL-V. Foto's van digitale camera afhalen? CTRL-C, CTRL-V. Foto via Windows Live Messenger verzenden? CTRL-C, CTRL-V. Muziek op je MP3-speler zetten? CTRL-C, CTRL-V. Het is logisch. Het is consistent. Mensen snappen het.
Daarom zei ik ook in mijn voorbeeld dat je iTunes al als hoofdprogramma voor je muziek gebruikte. Als je iTunes alleen als synchronisatieprogramma gebruikt is het inderdaad trager dan knip-en-plak. Maar als je iTunes gewoon je collectie laat beheren is het sneller, zeker als je selecties wilt gaan maken, en helemaal als je selecties wilt maken die verder gaan dan artiest-album-nummer.quote:iTunes is ineens een hele andere manier van denken en doen, en als je een iPod koopt is deze manier van denken en doen ook nog eens de enige manier. Ongeacht de gebruiksvriendelijkheid van iTunes is het nodig hebben van een apart programma om muziek op je MP3-speler te zetten een drempel die er niet zou moeten zijn.
Tegenwoordig bij elke update volgens mijquote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:16 schreef switchboy het volgende:
[..]
Dat komt omdat jullie dan een waardeloze webdeveloper in dienst hebben. En dat ligt meer aan IE6 die zich niet aan standaarden houd.
[..]
En zonder dit noodzakelijke kwaad heb je geen updates of gratis ms tools meer. En hij phoned alleen home wanneer windows ook daadwerkelijk gevalideerd moet worden bv voor IE7 of WMP12
Nou ja, je bestempelde me net kortzichtig, maar je reden om geen iTunes of welk ander pakket te gebruiken vind ik wat kortzichtigerquote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Is daar iets mis mee dan? Ik vind dat een zeer goede reden om geen iTunes te willen gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |