abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73716900
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:46 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Je mag best je eigen smaak hebben hoor, maar je moet wel weten waar je het over hebt
dat is een grote minimized player

Winamp past in de titelbalk van je browser, always on top aan en je hebt altijd makkelijke controle. Als de standaard ondersteuning van global hotkeys dat al niet toelaat. (hotkeys die werken in welk progamma je ook zit).
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:49:44 #102
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73716908
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:46 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dan moeten die gebruikers maar weer aan hun gameboy gaan zitten, want dat heb ik echt nog nooit meegemaakt

Nieuwe installatie? Waarom zou ik dat doen? Volledige backup terugzetten mbv time machine
Of voor windows gebruikers, als jullie toch zo van slepen houden, maak ook eens een volledige backup
Wat is dit nou weer voor ridicuul gedoe. Als je een Samsung MP3-speler koopt staat alle muziek gewoon nog op je MP3-speler als je je computer formatteert. Als je een iPod hebt wordt alle muziek verwijderd zodra je synchroniseert. Jouw oplossing: een backup van je COMPLETE PC maken zodat je muziek niet verwijderd wordt? Hallo? Is dat nou gebruiksvriendelijk?

Wat wél gebruiksvriendelijk zou zijn is dat het geen ene moer uitmaakt als je PC formatteert.
2000 light years from home
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:49:47 #103
36461 Joppy
geen colaboy
pi_73716909
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:40 schreef Pheno het volgende:

[..]

Onzin, je kunt autosync aanzetten. Wat standaard ook aan staat Kabel er in, sync begint. Klaar.
Nu heb ik geen iPod, dus hoef ook niet te synchroniseren en dergelijke. Maar wordt nu elke keer als je je iPod aansluit alle muziek die je hebt op je pc/mac gesynced met je iPod? Of is er ook een optie om bepaalde muziek te selecteren om in je iPod te zetten?
Let the beat control your body!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:51:27 #104
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73716973
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:49 schreef Joppy het volgende:

[..]
Of is er ook een optie om bepaalde muziek te selecteren om in je iPod te zetten?
Ja.
pi_73716992
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:49 schreef Joppy het volgende:

[..]

Nu heb ik geen iPod, dus hoef ook niet te synchroniseren en dergelijke. Maar wordt nu elke keer als je je iPod aansluit alle muziek die je hebt op je pc/mac gesynced met je iPod? Of is er ook een optie om bepaalde muziek te selecteren om in je iPod te zetten?
dat kan ook
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:53:28 #106
36461 Joppy
geen colaboy
pi_73717047
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:51 schreef Pheno het volgende:

[..]

dat kan ook
Ook als autosync aanstaat?
pi_73717055
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:49 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor ridicuul gedoe. Als je een Samsung MP3-speler koopt staat alle muziek gewoon nog op je MP3-speler als je je computer formatteert. Als je een iPod hebt wordt alle muziek verwijderd zodra je synchroniseert. Jouw oplossing: een backup van je COMPLETE PC maken zodat je muziek niet verwijderd wordt? Hallo? Is dat nou gebruiksvriendelijk?

Wat wél gebruiksvriendelijk zou zijn is dat het geen ene moer uitmaakt als je PC formatteert.
Gewoon auto sync uitzetten is idd lastig
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:54:02 #108
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717069
Ik merk in ieder geval wel dat je aan de volgende randvoorwaardes wilt voldoen als je gebruiksvriendelijk gebruik wilt maken van je iPod.
1. Een automatisch backup-programma die na een format alles terugzet
2. iTunes als primaire muziekspeler gebruiken
3. Niet je computer opnieuw installeren

Echt super !
pi_73717075
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:46 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik. Verklaar a.u.b. de relatie tussen een MP3-speler en het muziekafspeelprogramma op de computer. Ik zie hem niet. Jij wel.
Ik zal het uitleggen. Ik ben lui. Ik wil dat de computer mij zoveel mogelijk taken uit handen neemt, want dat levert mij meer tijd op om leuke dingen te doen. Dus iTunes (heb ik zo ingesteld) synchroniseert voor mij alle met 5 sterren gemarkeerde nummers met m'n iPhone. Dat markeren doe ik met een keyboard shortcut. De rest gaat vanzelf.

Een makkelijkere manier (behalve gewoon álles synchroniseren) kan ik mij niet voorstellen. Als je dat wel weet, be my guest.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:54:45 #110
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717093
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:53 schreef Pheno het volgende:

[..]

Gewoon auto sync uitzetten is idd lastig
Je computer is leeg. Je downloadt een nieuw album. Je wilt een nieuw album toevoegen aan je iPod. Hoe doe je dat zonder eerst een backup van je complete muziekbibliotheek terug te zetten op je computer?
pi_73717102
Het zou niet standaard aan moeten staan. Ik kies zelf el wanneer ik naar m'n MP3 speler wil schrijven. Die keuze hoeft dat programma niet voor mij te maken.
pi_73717132
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:54 schreef Merkie het volgende:
Ik merk in ieder geval wel dat je aan de volgende randvoorwaardes wilt voldoen als je gebruiksvriendelijk gebruik wilt maken van je iPod.

Echt super !
je kan ook winamp voor beheer iPod gebruiken. Je hebt heel dat iTunes niet nodig.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:56:15 #113
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717145
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:54 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Ik zal het uitleggen. Ik ben lui. Ik wil dat de computer mij zoveel mogelijk taken uit handen neemt, want dat levert mij meer tijd op om leuke dingen te doen. Dus iTunes (heb ik zo ingesteld) synchroniseert voor mij alle met 5 sterren gemarkeerde nummers met m'n iPhone. Dat markeren doe ik met een keyboard shortcut. De rest gaat vanzelf.

Een makkelijkere manier (behalve gewoon álles synchroniseren) kan ik mij niet voorstellen. Als je dat wel weet, be my guest.
Als je geen iTunes wilt gebruiken (en daar kan ik wel 300 redenen voor verzinnen) is dit niet mogelijk. In jouw geval werkt het prima, dat geloof ik best.
pi_73717191
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:54 schreef Merkie het volgende:

Echt super !
Goed, dat selectieve lezen. Maar he, het zal me roesten. Ik heb een prachtige backup van alles, die elke avond gesynced wordt. Ik hoef dus niet als mijn HDD ooit crashed alles opnieuw te installeren, drivers te zoeken, progjes opnieuw te installeren etc.

Ik zeg gewoon tegen mijn macbook dat ie zichzelf weer met herstellen van een time machine schijf. Klaar. Alles up to date, 1x een instelling voor hoeven te doen
pi_73717222
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:54 schreef switchboy het volgende:
Het zou niet standaard aan moeten staan. Ik kies zelf el wanneer ik naar m'n MP3 speler wil schrijven. Die keuze hoeft dat programma niet voor mij te maken.
Ik wil ook niet dat windows voor mij standaard opstart met een geluidje op de achtergrond. Mag dat default ook uit staan?
pi_73717225
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:49 schreef Merkie het volgende:

[..]

Die automatische backup heb ik sowieso (Time Machine). Nogmaals, ik ben lui; als ik mijn computer wil formatteren kan ik dat op elk moment van de dag doen en ik weet zeker dat ik al mijn bestanden gelijk (automatisch) terug kan zetten. Dát is gebruiksvriendelijk.

Maar dit is even uitgegaan van de situatie waarop je je computer opnieuw formatteert. Want wanneer doe je dat? Ik nooit.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:59:44 #117
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717265
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:57 schreef Pheno het volgende:

[..]

Goed, dat selectieve lezen. Maar he, het zal me roesten. Ik heb een prachtige backup van alles, die elke avond gesynced wordt. Ik hoef dus niet als mijn HDD ooit crashed alles opnieuw te installeren, drivers te zoeken, progjes opnieuw te installeren etc.

Ik zeg gewoon tegen mijn macbook dat ie zichzelf weer met herstellen van een time machine schijf. Klaar. Alles up to date, 1x een instelling voor hoeven te doen
Nogmaals, ik snap dat in deze situatie iTunes prima kan werken. Maar als je liever CTRL-C en CTRL-V doet (zoals heel veel mensen doen, veel simpeler kan het namelijk niet) is iTunes gewoon een irritante omweg.
pi_73717279
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:58 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik wil ook niet dat windows voor mij standaard opstart met een geluidje op de achtergrond. Mag dat default ook uit staan?
Wat een vergelijking een geluidje is iets triviaals. Data wegschrijven is een taak van een hele andere orde.
pi_73717324
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:58 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Die automatische backup heb ik sowieso (Time Machine). Nogmaals, ik ben lui; als ik mijn computer wil formatteren kan ik dat op elk moment van de dag doen en ik weet zeker dat ik al mijn bestanden gelijk (automatisch) terug kan zetten. Dát is gebruiksvriendelijk.

Maar dit is even uitgegaan van de situatie waarop je je computer opnieuw formatteert. Want wanneer doe je dat? Ik nooit.
Als ij een een format komt kunnen zijn ze een deel van hun liedjes ook kwijt, want zij hadden controle welke liedjes ze wilden slepen naar hun iPod. En ik hoor net dat er nog mensen bestaan die geen backup maken van hun pc
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:02:00 #120
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717346
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:58 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Nou, toen ik laatst bijvoorbeeld een nieuwe laptop kocht en de harde schijf van mijn oude laptop erin wilde doen omdat ik al mijn data daar op heb staan.
pi_73717353
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:00 schreef switchboy het volgende:

[..]

Wat een vergelijking een geluidje is iets triviaals. Data wegschrijven is een taak van een hele andere orde.
Ik wil niet dat Windows automatisch update. Waarom staat dat niet default uit?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:02:56 #122
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73717373
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:59 schreef Merkie het volgende:

[..]

Nogmaals, ik snap dat in deze situatie iTunes prima kan werken. Maar als je liever CTRL-C en CTRL-V doet (zoals heel veel mensen doen, veel simpeler kan het namelijk niet) is iTunes gewoon een irritante omweg.
Ik ben het eens met je conclusie, maar niet met de bewering dat CTRL-C CTRL-V makkelijker is dan synchroniseren. Je moet je werk inderdaad uit handen durven geven aan iTunes, maar als je iTunes het beheer vuit handen geeft werkt het echt vele malen handiger dan alles handmatig proberen te doen. En ja, ik heb met beide ervaring, en deed vroeger ook alles handmatig
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:03:09 #123
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717382
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:02 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Wat een vergelijking zeg. Een update heeft nooit een nadelig effect. Wat wel nadelig is, is dat automatisch je iPod leeg wordt gegooid.
pi_73717414
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:02 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Daar vraagt hij naar net na de installatie

retry
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:04:54 #125
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717450
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:02 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik ben het eens met je conclusie, maar niet met de bewering dat CTRL-C CTRL-V makkelijker is dan synchroniseren. Je moet je werk inderdaad uit handen durven geven aan iTunes, maar als je iTunes het beheer vuit handen geeft werkt het echt vele malen handiger dan alles handmatig proberen te doen. En ja, ik heb met beide ervaring, en deed vroeger ook alles handmatig
Ieder z'n voorkeur. Maar veel mensen hebben geen enkel probleem met kopiëren en plakken. Als ik dan een extra programma moet installeren (wat traag en log is) is mijn eerste indruk niet meteen: verdomd, wat handig!

Uiteindelijk doen veel mensen met iTunes precies hetzelfde als wat ze met kopiëren en plakken doen, alleen nu moet het via een irritante omweg.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:04:58 #126
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73717453
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:03 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat een vergelijking zeg. Een update heeft nooit een nadelig effect. Wat wel nadelig is, is dat automatisch je iPod leeg wordt gegooid.
IE 7. WGA.

Ik ben het er mee eens dat de vergelijking spaak loopt hoor, maar zeg alsjeblieft niet dat een update nooit nadelig kan zijn.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73717475
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:02 schreef Merkie het volgende:

[..]

Nou, toen ik laatst bijvoorbeeld een nieuwe laptop kocht en de harde schijf van mijn oude laptop erin wilde doen omdat ik al mijn data daar op heb staan.
Dan sync ik die nieuwe laptop gewoon met m'n backup.
pi_73717476
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:03 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat een vergelijking zeg. Een update heeft nooit een nadelig effect.
Nou, dat hebben we gemerkt op het werk
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:05:58 #129
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717483
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:04 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

IE 7. WGA.

Ik ben het er mee eens dat de vergelijking spaak loopt hoor, maar zeg alsjeblieft niet dat een update nooit nadelig kan zijn.
Dat is wel waar. Maar sowieso vraagt Windows idd of automatische updates aan moeten zodra je Windows voor de eerste keer start. Automatisch een iPod leeggooien is gewoon debiel. Dat kan je niet ontkennen.
pi_73717498
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:04 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

IE 7. WGA.

IE 7 is een stuk beter dan dat fossiel uit 2001 IE6

In vergelijking met Firefox is IE8 nog steeds ruk maar goed ze zijn op de goede weg.

Zolang je Windows legaal is is er niks mis met de WGA update.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:06:34 #131
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717501
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:05 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Dan sync ik die nieuwe laptop gewoon met m'n backup.
Wat jij doet interesseert me bijzonder weinig.
pi_73717525
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:04 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ieder z'n voorkeur. Maar veel mensen hebben geen enkel probleem met kopiëren en plakken. Als ik dan een extra programma moet installeren (wat traag en log is) is mijn eerste indruk niet meteen: verdomd, wat handig!
En daar gaat het hier mis, want iTunes is blijkbaar traag en log onder WIndows, maar onder Mac OS is het bv een prima product

Het zal me voor d erest aan mijn reet roesten wat iemand gebruikt, maar de scheve vergelijkingen die af en toe hier gemaakt worden (syncen meer werk bv ) slaan kant noch wal.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:08:41 #133
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717566
Waarom blijven jullie (Nooduitgang & Pheno) zo halsstarrig de synchronisatie-methode verdedigen? Is het zo moeilijk om te accepteren dat veel mensen kopiëren en plakken handig vinden, en dat een extra traag en log programma moeten installeren om muziek op je MP3-speler te kunnen zetten voor veel mensen irritant is? Als jij het fijn vindt, prima. Alleen dat jullie niet kunnen begrijpen dat er mensen zijn die het niet fijn vinden zorgt ervoor dat ik jullie allebei extreem kortzichtig vind.
pi_73717570
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:06 schreef switchboy het volgende:

[..]

In vergelijking met Firefox is IE8 nog steeds ruk maar goed ze zijn op de goede weg.

Ach, zolang dat UAC ook standaard aan staat....
pi_73717590
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:08 schreef Merkie het volgende:
Waarom blijven jullie (Nooduitgang & Pheno) zo halsstarrig de synchronisatie-methode verdedigen? Is het zo moeilijk om te accepteren dat veel mensen kopiëren en plakken handig vinden, en dat een extra traag en log programma moeten installeren om muziek op je MP3-speler te kunnen zetten voor veel mensen irritant is? Als jij het fijn vindt, prima. Alleen dat jullie niet kunnen begrijpen dat er mensen zijn die het niet fijn vinden zorgt ervoor dat ik jullie allebei extreem kortzichtig vind.
Echt een post boven je lezen doe je niet.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:09:21 #136
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717592
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:07 schreef Pheno het volgende:

[..]

En daar gaat het hier mis, want iTunes is blijkbaar traag en log onder WIndows, maar onder Mac OS is het bv een prima product

Het zal me voor d erest aan mijn reet roesten wat iemand gebruikt, maar de scheve vergelijkingen die af en toe hier gemaakt worden (syncen meer werk bv ) slaan kant noch wal.
Syncen is meer werk dan CTRL-C/CTRL-V als je iTunes niet gebruikt als primair muziekafspeelprogramma. Feit.
pi_73717599
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:07 schreef Pheno het volgende:

[..]

Syncen met iTunes zou voor mij langer duren dan send to met winamp.
Wel het gemak van een bibliotheek zonder dat je belangrijke zaken uit handen geeft. Win-Win situatie.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:09:38 #138
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73717609
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:04 schreef Merkie het volgende:

[..]

Uiteindelijk doen veel mensen met iTunes precies hetzelfde als wat ze met kopiëren en plakken doen, alleen nu moet het via een irritante omweg.
En dat vraag ik me af. Mensen die jarenlang met mp3-spelers hebben gewerkt hebben misschien ervaring met knip-en-plakwerk, omdat je in 2000 niets anders kon doen. Maar wat is anno nu een rationele reden om het beheer niet door een catalogus-programma te laten doen? En dan heb ik het niet over het gebruiken van iTunes als een vervanging voor drag-and-drop, maar gewoon al je muziek geimporteerd in iTunes, met de juiste metadata, smart playlists, ratings, enzovoorts. Oh, en iTunes kan in dit voorbeeld ook best WMP zijn, want dat doet tegenwoordig bijna hetzelfde.

Nogmaals, ik kan me voorstellen dat je het gewend bent, maar maakt dat het makkelijker?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:09:51 #139
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717620
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:09 schreef Pheno het volgende:

[..]

Echt een post boven je lezen doe je niet.
Misschien stond die post er nog niet toen ik mijn bericht aan het typen was, helder licht.
pi_73717648
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:08 schreef Merkie het volgende:
Ik vraag me alleen af of je het uberhaupt voor lange tijd hebt geprobeerd of dat je slechts vermoedt dat het voor jou niet handig is.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:11:48 #141
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73717693
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:06 schreef switchboy het volgende:

[..]

Maar aan het begin zaten er nog wel wat bugs in, en ik heb bij heel wat mensen IE6 terug moeten zetten omdat allerlei vage intranetsites niet goed werkten onder IE7. En ja, dat is dan niet (helemaal) Microsofts schuld, maar het is dus wel een nadelig effect van een automatische update
quote:
Mijn Windows IS legaal, maar ik heb geen behoefte aan een programma dat dit continu aan Microsoft gaat vertellen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:12:53 #142
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717749
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:09 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

En dat vraag ik me af. Mensen die jarenlang met mp3-spelers hebben gewerkt hebben misschien ervaring met knip-en-plakwerk, omdat je in 2000 niets anders kon doen. Maar wat is anno nu een rationele reden om het beheer niet door een catalogus-programma te laten doen? En dan heb ik het niet over het gebruiken van iTunes als een vervanging voor drag-and-drop, maar gewoon al je muziek geimporteerd in iTunes, met de juiste metadata, smart playlists, ratings, enzovoorts. Oh, en iTunes kan in dit voorbeeld ook best WMP zijn, want dat doet tegenwoordig bijna hetzelfde.

Nogmaals, ik kan me voorstellen dat je het gewend bent, maar maakt dat het makkelijker?
Mensen die met Windows werken zijn gewend om te kopiëren en plakken om bepaalde bestanden naar een andere plek te brengen. Presentatie op USB-stick zetten? CTRL-C, CTRL-V. Foto's van digitale camera afhalen? CTRL-C, CTRL-V. Foto via Windows Live Messenger verzenden? CTRL-C, CTRL-V. Muziek op je MP3-speler zetten? CTRL-C, CTRL-V. Het is logisch. Het is consistent. Mensen snappen het.

iTunes is ineens een hele andere manier van denken en doen, en als je een iPod koopt is deze manier van denken en doen ook nog eens de enige manier . Ongeacht de gebruiksvriendelijkheid van iTunes is het nodig hebben van een apart programma om muziek op je MP3-speler te zetten een drempel die er niet zou moeten zijn.
pi_73717766
quote:

[..]

Je verzameling die je qua mapstructuur al sinds de jaren '90 zo bijhoud dat een catalogus programma overbodig is. Niet dat ik zo'n collectie heb. Maar ik kan me voorstellen dat je dat dan liever op de oude manier blijft doen.

Zorgen voor de juiste id3 tags kan in zo'n geval echt vele uren werk kosten. Bij grote verzamelingen
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:15:40 #144
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717861
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:13 schreef switchboy het volgende:

[..]

Zorgen voor de juiste id3 tags kan in zo'n geval echt vele uren werk kosten. Bij grote verzamelingen
Ook hierin is Winamp superieur, binnen een handomdraai heb je volledig automatisch al je muziek van tags voorzien.
pi_73717867
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:13 schreef switchboy het volgende:

[..]

Je verzameling die je qua mapstructuur al sinds de jaren '90 zo bijhoud dat een catalogus programma overbodig is. Niet dat ik zo'n collectie heb. Maar ik kan me voorstellen dat je dat dan liever op de oude manier blijft doen.

Ah, de spreekwoordelijke aap: omdat ik het altijd zo gedaan heb.

Ik en ook overgestapt en wil niet anders meer. En niet omdat het van Apple is, maar omdat het gewoonweg zoveel werk uit handen neemt. En voor zover ik weet heet het niets voor niets "automatisering". Handmatig zie ik als achteruitgang, computers zijn er voor mijn gemak
pi_73717877
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:11 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar aan het begin zaten er nog wel wat bugs in, en ik heb bij heel wat mensen IE6 terug moeten zetten omdat allerlei vage intranetsites niet goed werkten onder IE7. En ja, dat is dan niet (helemaal) Microsofts schuld, maar het is dus wel een nadelig effect van een automatische update
Dat komt omdat jullie dan een waardeloze webdeveloper in dienst hebben. En dat ligt meer aan IE6 die zich niet aan standaarden houd.
quote:
[..]

Mijn Windows IS legaal, maar ik heb geen behoefte aan een programma dat dit continu aan Microsoft gaat vertellen
En zonder dit noodzakelijke kwaad heb je geen updates of gratis ms tools meer. En hij phoned alleen home wanneer windows ook daadwerkelijk gevalideerd moet worden bv voor IE7 of WMP12
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:16:48 #147
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73717908
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:15 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ah, de spreekwoordelijke aap: omdat ik het altijd zo gedaan heb.
Is daar iets mis mee dan? Ik vind dat een zeer goede reden om geen iTunes te willen gebruiken.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:17:48 #148
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73717935
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:12 schreef Merkie het volgende:

[..]

Mensen die met Windows werken zijn gewend om te kopiëren en plakken om bepaalde bestanden naar een andere plek te brengen. Presentatie op USB-stick zetten? CTRL-C, CTRL-V. Foto's van digitale camera afhalen? CTRL-C, CTRL-V. Foto via Windows Live Messenger verzenden? CTRL-C, CTRL-V. Muziek op je MP3-speler zetten? CTRL-C, CTRL-V. Het is logisch. Het is consistent. Mensen snappen het.
Dat is wat ik bedoelde met gewenning.
quote:
iTunes is ineens een hele andere manier van denken en doen, en als je een iPod koopt is deze manier van denken en doen ook nog eens de enige manier . Ongeacht de gebruiksvriendelijkheid van iTunes is het nodig hebben van een apart programma om muziek op je MP3-speler te zetten een drempel die er niet zou moeten zijn.
Daarom zei ik ook in mijn voorbeeld dat je iTunes al als hoofdprogramma voor je muziek gebruikte. Als je iTunes alleen als synchronisatieprogramma gebruikt is het inderdaad trager dan knip-en-plak. Maar als je iTunes gewoon je collectie laat beheren is het sneller, zeker als je selecties wilt gaan maken, en helemaal als je selecties wilt maken die verder gaan dan artiest-album-nummer.

En nogmaals, hetzelfde geldt dus voor WMP en bijvoorbeeld ook voor de Zunes.

Kortom: ik ben het met jullie eens dat syncen via iTunes trager is als je iTunes niet als je muziekprogramma gebruikt. Zijn jullie het dan met me eens dat syncen sneller is als je iTunes WEL als muziekprogramma gebruikt?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73717942
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:16 schreef switchboy het volgende:

[..]

Dat komt omdat jullie dan een waardeloze webdeveloper in dienst hebben. En dat ligt meer aan IE6 die zich niet aan standaarden houd.
[..]

En zonder dit noodzakelijke kwaad heb je geen updates of gratis ms tools meer. En hij phoned alleen home wanneer windows ook daadwerkelijk gevalideerd moet worden bv voor IE7 of WMP12
Tegenwoordig bij elke update volgens mij Niet dat het boeit, WGA is MS manier om de piraterij wat tegen te gaan. Wat niet werkt, maar goed, de eerste die een onkraakbare beveiliging kan maken hoeft daarna niet meer te werken
pi_73717991
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:16 schreef Merkie het volgende:

[..]

Is daar iets mis mee dan? Ik vind dat een zeer goede reden om geen iTunes te willen gebruiken.
Nou ja, je bestempelde me net kortzichtig, maar je reden om geen iTunes of welk ander pakket te gebruiken vind ik wat kortzichtiger nofi
pi_73718009
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:16 schreef Merkie het volgende:

[..]

Het is geen inhoudelijke reden
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:20:08 #152
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73718017
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:17 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat is wat ik bedoelde met gewenning.
[..]

Daarom zei ik ook in mijn voorbeeld dat je iTunes al als hoofdprogramma voor je muziek gebruikte. Als je iTunes alleen als synchronisatieprogramma gebruikt is het inderdaad trager dan knip-en-plak. Maar als je iTunes gewoon je collectie laat beheren is het sneller, zeker als je selecties wilt gaan maken, en helemaal als je selecties wilt maken die verder gaan dan artiest-album-nummer.

En nogmaals, hetzelfde geldt dus voor WMP en bijvoorbeeld ook voor de Zunes.

Kortom: ik ben het met jullie eens dat syncen via iTunes trager is als je iTunes niet als je muziekprogramma gebruikt. Zijn jullie het dan met me eens dat syncen sneller is als je iTunes WEL als muziekprogramma gebruikt?
Ik ben het met je eens. Er zijn twee groepen: mensen die iTunes als muziekprogramma gebruiken, en mensen die dat niet doen. Alleen de eerste groep wordt voorzien in gebruiksgemak, de tweede groep niet. Dat neem ik Apple kwalijk, het zal technisch vast mogelijk zijn om zowel via kopiëren en plakken als iTunes muziek op je MP3-speler te kunnen plaatsen. Dan zou iedereen blij zijn, nu is niet iedereen blij. Dat is 100% de schuld van Apple.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:20:10 #153
36461 Joppy
geen colaboy
pi_73718019
quote:

[..]

Ik heb geen behoefte aan metadata, smart playlists, ratings enzovoorts. Ik heb een overzichtelijke mappenstructuur voor mijn bestanden, documenten, films en muziek, allemaal logisch ingedeeld en geen enkele moeite om bij te houden.
Ik wil dus geen catalogus die dingen gaat beheren, ik wil een programma dat muziek afspeelt.
pi_73718021
iTunes

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2009 16:20:24 ]
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:20:38 #155
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73718037
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:16 schreef switchboy het volgende:

[..]

Niet het bedrijf waar ik werk. En dat was zeker niet de enige waar dat voor kwam. En dat doet allemaal niets af aan het feit dat ik gewoon gelijk had dat mensen hier nadelen ondervonden van een automatische update, wat precies mijn punt was.
quote:
Apple en Linux kunnen prima gratis tools leveren zonder WGA. Goed, Linux is sowieso gratis, maar bij Apple hoef je nog niet eens een serial in te voeren om een OS te installeren. Niet om nu weer OS X te promoten hoor, maar WGA hoeft echt niet een 'noodzakelijk kwaad' te zijn om updates gratis te maken
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:21:00 #156
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73718048
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:19 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Het is geen inhoudelijke reden
Waarom zou je die moeten hebben?
pi_73718064
Er komt gewoon veel te veel zooi met iTunes mee om dat programma een beetje serieus te nemen. Winamp een stuk minder, maar alsnog een hoop.
pi_73718130
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:12 schreef Merkie het volgende:

[..]

Daarnaast is het domweg onzinnig dat ik mijn muziek pas kan uitwisselen met een andere pc als hij ook die spyware-zooi genaamd iTunes draait.
pi_73718183
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:21 schreef Merkie het volgende:

[..]

Waarom zou je die moeten hebben?
Nou, deze hele discussie gaat over de vraag of iTunes of winamp beter is. Vevolgens kom je met het argument dat je gewend bent aan winamp. Voor jou kan winamp dan handiger zijn maar het is natuurlijk geen argument voor de stelling dat winamp an sich beter is dan iTunes.
pi_73718199
Ik heb 3 jaar met een iPod classic 20gb gewerkt en zoals je wel kan raden, heel veel met iTunes. Het grootste nadeel van een iPod/iPhone is dat je het programma gewoon door je strot gedouwd krijgt. Je hebt de keuze niet om het te gebruiken, je MOET het gebruiken. En ik had dan toevallig wat harddisc problemen met mijn iPod zodat de muziek niet herkent kon worden, BAM al me muziek weg door dat autosync. Heel leuk dat automatiseren maar als er ook maar één ding fout gaat, ben je alles kwijt.

Om maar niet te spreken hoe vaak dat klote programma vast liep, welliswaar op Windows maar dan nog.

Voor muziek draaien is Winamp gewoon veel prettiger dan iTunes. Kom niet met de bullshit van coverflows en andere leuke uiterlijke snufjes want 99% van de tijd is het programma toch geminimaliseerd. Oh ja, je kan ook veel makkelijker de kwaliteit van het geluid aanpassen in Winamp, niet in iTunes.

Kortom, je bent gewoon VERPLICHT met iTunes te werken bij aanschaf van een iPod of iPhone, het heeft teveel overbodige functies en het automatiserende gedeelte van autosync heeft meer risico's dan de regular copy-paste.
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:25:16 #161
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73718202
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:20 schreef Joppy het volgende:

[..]

Ik heb geen behoefte aan metadata, smart playlists, ratings enzovoorts. Ik heb een overzichtelijke mappenstructuur voor mijn bestanden, documenten, films en muziek, allemaal logisch ingedeeld en geen enkele moeite om bij te houden.
Ik wil dus geen catalogus die dingen gaat beheren, ik wil een programma dat muziek afspeelt.
Dat kan natuurlijk. Ik vind het juist erg prettig dat mijn digitale muziek meer is dan een veredelde cd-kast en dat ik meer informatie kan toevoegen aan nummers, en die ook direct kan gebruiken op mijn pc, mijn telefoon en mijn mp3speler. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat vind inderdaad, en als je op die manier wil werken is iTunes inderdaad niet het beste programma voor je.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73718220
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daarnaast is het domweg onzinnig dat ik mijn muziek pas kan uitwisselen met een andere pc als hij ook die spyware-zooi genaamd iTunes draait.
Wat een nonsens weer Dan is WGA ook spyware. Alles van Google ook, want die slaat ook van alles op.
pi_73718239
Kortom; een ieder gebruikt waar hij/zij het meeste baat mee heeft!
Slotje!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:26:28 #164
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73718248
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:46 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Je mag best je eigen smaak hebben hoor, maar je moet wel weten waar je het over hebt
Nog steeds groter en verbruikt meer geheugen. Jammer jong
pi_73718271
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:20 schreef Joppy het volgende:

[..]

En dat is dus echt de 1995 manier van werken. Het werken met catalogi is gewoon een logische evolutie. Films heb ik bijvoorbeeld ook in een catalogus; werkt perfect icm m'n mediacenter applicatie. Foto's ook; daardoor zijn features als gezichtherkenning en geotagging mogelijk en toegankelijk.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:27:37 #166
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73718284
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:24 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Nou, deze hele discussie gaat over de vraag of iTunes of winamp beter is. Vevolgens kom je met het argument dat je gewend bent aan winamp. Voor jou kan winamp dan handiger zijn maar het is natuurlijk geen argument voor de stelling dat winamp an sich beter is dan iTunes.
Je hebt het mis. De discussie ging over de manier van muziek zetten op je MP3-speler. Als iemand kopiëren en plakken gewend is en deze methode makkelijk vindt, dan vind ik gewenning een prima argument om geen iTunes te willen gebruiken.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:28:07 #167
36461 Joppy
geen colaboy
pi_73718298
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:25 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk. Ik vind het juist erg prettig dat mijn digitale muziek meer is dan een veredelde cd-kast en dat ik meer informatie kan toevoegen aan nummers, en die ook direct kan gebruiken op mijn pc, mijn telefoon en mijn mp3speler. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat vind inderdaad, en als je op die manier wil werken is iTunes inderdaad niet het beste programma voor je.
Met Winamp kan je het programma vanuit de basis uit breiden tot dat het precies doet wat jij wilt ipv dat je programma krijgt met alle mogelijke functies waar je misschien de helft er van niet gebruikt.
pi_73718330
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:27 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

En dat is dus echt de 1995 manier van werken. Het werken met catalogi is gewoon een logische evolutie. Films heb ik bijvoorbeeld ook in een catalogus; werkt perfect icm m'n mediacenter applicatie. Foto's ook; daardoor zijn features als gezichtherkenning en geotagging mogelijk en toegankelijk.
Dus omdat jij iets in een catalogus draait is het evolutie? Laat dat een ander lekker zelf uitzoeken, dank je wel.
pi_73718368
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:25 schreef AlligatorNL het volgende:

Kortom, je bent gewoon VERPLICHT met iTunes te werken bij aanschaf van een iPod of iPhone, het heeft teveel overbodige functies en het automatiserende gedeelte van autosync heeft meer risico's dan de regular copy-paste.
Verplicht: oneens, je kunt ook een plugin van winamp gebruiken
Voor mij heeft het vrij weinig overbodige functies. En als jij je backups niet maakt vind ik je echt een digibeet Zoals gezegd, ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om een bibliotheek leeg te krijgen. Misschien een gebruikersfout of windows+iTunesding, maar ik herken het niet.
Dus de discussie is nogal nutteloos, iedereen heeft andere voorkeuren en ervaringen

Het enige waar ik van schrik is dat mensen dus geen backups maken
Het is fucking hardware, het kan altijd kapot
pi_73718387
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:25 schreef AlligatorNL het volgende:
Ik heb 3 jaar met een iPod classic 20gb gewerkt en zoals je wel kan raden, heel veel met iTunes. Het grootste nadeel van een iPod/iPhone is dat je het programma gewoon door je strot gedouwd krijgt. Je hebt de keuze niet om het te gebruiken, je MOET het gebruiken. En ik had dan toevallig wat harddisc problemen met mijn iPod zodat de muziek niet herkent kon worden, BAM al me muziek weg door dat autosync. Heel leuk dat automatiseren maar als er ook maar één ding fout gaat, ben je alles kwijt.

Om maar niet te spreken hoe vaak dat klote programma vast liep, welliswaar op Windows maar dan nog.

Voor muziek draaien is Winamp gewoon veel prettiger dan iTunes. Kom niet met de bullshit van coverflows en andere leuke uiterlijke snufjes want 99% van de tijd is het programma toch geminimaliseerd. Oh ja, je kan ook veel makkelijker de kwaliteit van het geluid aanpassen in Winamp, niet in iTunes.

je kan tegenwoordig je iPod ook met vanilla winamp beheren.
pi_73718395
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:27 schreef Merkie het volgende:

[..]

Je hebt het mis. De discussie ging over de manier van muziek zetten op je MP3-speler. Als iemand kopiëren en plakken gewend is en deze methode makkelijk vindt, dan vind ik gewenning een prima argument om geen iTunes te willen gebruiken.
En gewenning is ook een prima argument om geen winamp te gebruiken, en zo ben je weer terug bij af.
pi_73718417
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:30 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

En gewenning is ook een prima argument om geen winamp te gebruiken, en zo ben je weer terug bij af.
Maar winamp was er eerst
pi_73718418
Dat zal best wel, toentertijd nog niet toen mijn iPod gestorven was
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:31:38 #174
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73718420
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:20 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Er zijn twee groepen: mensen die iTunes als muziekprogramma gebruiken, en mensen die dat niet doen. Alleen de eerste groep wordt voorzien in gebruiksgemak, de tweede groep niet. Dat neem ik Apple kwalijk, het zal technisch vast mogelijk zijn om zowel via kopiëren en plakken als iTunes muziek op je MP3-speler te kunnen plaatsen. Dan zou iedereen blij zijn, nu is niet iedereen blij. Dat is 100% de schuld van Apple.
Ik weet niet of dat technisch mogelijk is. Maar een van de sterke punten van de iPod vind ik nu juist die verregaande integratie: mijn muziek kan ik 'overal' op dezelfde manier benaderen en filteren. Dat niet iedereen dat vindt is duidelijk. Maar dan hoef je toch ook geen iPod te kopen? Er zijn zat muziekspelers die wel werken op de manier die jij prettig vindt. Er zijn ook muziekspelers die beide doen volgens mij. Ik zie niet in waarom Apple dat dan ook 'moet' doen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73718506
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:30 schreef Pheno het volgende:

[..]

Verplicht: oneens, je kunt ook een plugin van winamp gebruiken
Voor mij heeft het vrij weinig overbodige functies. En als jij je backups niet maakt vind ik je echt een digibeet Zoals gezegd, ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om een bibliotheek leeg te krijgen. Misschien een gebruikersfout of windows+iTunesding, maar ik herken het niet.
Dus de discussie is nogal nutteloos, iedereen heeft andere voorkeuren en ervaringen

Het enige waar ik van schrik is dat mensen dus geen backups maken
Het is fucking hardware, het kan altijd kapot
Tja, ik kan er een backup van maken ja. Ik kan het ook gewoon copy pasten zodat de kans nihil is dat het fout gaat. Als ik een backup maak (heb geen externe HD) moet ik dus mijn muziek collectie van tientallen GB's gaan verdubbelen naar een andere locatie, terwijl het al op mijn opslag harddisc staat

Nee, mijn HD zal niet zo snel crashen aangezien er alleen maar passieve bestanden op staan.

Een gebruikersfout was het niet, het lag aan Apple omdat mijn harddisc van de iPod kapot was. Dit was ook de main cause of death van mijn iPod.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:34:38 #176
36461 Joppy
geen colaboy
pi_73718543
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:27 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

Wat is er 1995 aan gewoon een programma te willen dat simpelweg mijn muziek afspeelt?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:35:31 #177
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73718587
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:28 schreef Joppy het volgende:

[..]

Met Winamp kan je het programma vanuit de basis uit breiden tot dat het precies doet wat jij wilt ipv dat je programma krijgt met alle mogelijke functies waar je misschien de helft er van niet gebruikt.
Maar dan is het toch altijd 'net niet'. Iemand geeft hierboven al toe dat de auto-album-art functie niet zo goed is. De smart playlists kunnen nooit precies zo overgezet worden (of dat nu naar een iPod is of naar andere muziekspeler) en het zou me niets verbazen als de ratings ook niet altijd even makkelijk worden geimporteerd.

Ik zei al dat winamp voor jouw persoonlijke manier van muziek luisteren beter is, maar voor mijn manier van muziek luisteren kan winamp toch echt niet tippen aan iTunes, hoeveel plugins je er ook bij stopt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73718590
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:33 schreef AlligatorNL het volgende:

Nee, mijn HD zal niet zo snel crashen
Famous last words. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:36:29 #179
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73718627
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

true that!
Wou een vriendin wat nummers op dr ipod zetten vanaf mijn pc, maar nee dat kan niet
pi_73718637
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:33 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Tja, ik kan er een backup van maken ja. Ik kan het ook gewoon copy pasten zodat de kans nihil is dat het fout gaat. Als ik een backup maak (heb geen externe HD) moet ik dus mijn muziek collectie van tientallen GB's gaan verdubbelen naar een andere locatie, terwijl het al op mijn opslag harddisc staat

Nee, mijn HD zal niet zo snel crashen aangezien er alleen maar passieve bestanden op staan.
Offtopic: omdat er passieve bestanden opstaan gaat je schijf minder kapot? Nah ja, het blijft kunnen. En een extern HDD kost een paar tientjes, goedkoper dan een iPod
Ik kan echt geen reden verzinnen om geen kopie te hebben

En ja, ook in Apples zit gewoon hadrware, dus die kunnen kapot. backups ftw. Altijd.
pi_73718737
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:35 schreef Jarno het volgende:

[..]

Famous last words. .
Kan je net zogoed geen externe HD nemen, die kan ook crashen. Oftewel, alleen een recovery save maken werkt, maar zelfs dat kan falen

Kortom, een backup kan altijd falen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:40:51 #182
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73718773
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:34 schreef Joppy het volgende:

[..]

Wat is er 1995 aan gewoon een programma te willen dat simpelweg mijn muziek afspeelt?
Je moet overbodige snufjes hebben zodat de fabrikant kan doen alsof je het nodig hebt..
pi_73718808
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:39 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Kan je net zogoed geen externe HD nemen, die kan ook crashen. Oftewel, alleen een recovery save maken werkt, maar zelfs dat kan falen

Kortom, een backup kan altijd falen.
De kans dat 2 hd's tegelijkertijd crashen is enorm veel kleiner dan de kans dat 1 hd óóit crashed. Echt, ik snap het niet. Wel 1000-en euro's uitgeven aan een ubervettegamepc met alle shizzles maar 7 tientjes voor een 1TB usb diskje kan er dan weer niet af. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:42:09 #184
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73718816
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:35 schreef Jarno het volgende:

[..]

Famous last words. .
risicoanalyse
pi_73718914
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:42 schreef fs180 het volgende:

[..]

risicoanalyse
Zal wel een stuk luiheid zijn plus het feit dat windows geen fatsoenlijk backupsysteem a la Time Machine aan boord heeft.
pi_73718945
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:44 schreef Jarno het volgende:

[..]

Zal wel een stuk luiheid zijn plus het feit dat windows geen fatsoenlijk backupsysteem a la Time Machine aan boord heeft.
Niet?

In Windows 7 kan je easy alles backuppen hoor.
pi_73718992
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:35 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar dan is het toch altijd 'net niet'. Iemand geeft hierboven al toe dat de auto-album-art functie niet zo goed is. De smart playlists kunnen nooit precies zo overgezet worden (of dat nu naar een iPod is of naar andere muziekspeler) en het zou me niets verbazen als de ratings ook niet altijd even makkelijk worden geimporteerd.

Ik zei al dat winamp voor jouw persoonlijke manier van muziek luisteren beter is, maar voor mijn manier van muziek luisteren kan winamp toch echt niet tippen aan iTunes, hoeveel plugins je er ook bij stopt.
Maar inmiddels heeft winamp al wel volledige integratie in de Windows 7 taskbar compleet met albumart functietoetsen á la mediaplayer.

Ratings zijn gewoon een id3 tag. Dus dat is gewoon een non argument alleen mediamonkey wijkt daar af met 10 sterren ipv 5. Soweiso wie gebruikt er serieus ratings in z'n eigen collectie heeft echt 0 meerwaarde.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:47:52 #188
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73719002
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:44 schreef Jarno het volgende:

[..]

Volgens mij heefr windows juist genoeg backup programmas ingebouwd zitten..
Persoonlijk doe ik het niet omdat ik het niet nodig acht. Belangerijke bestanden houd ik sowieso wel apart. De ene kans dat er een overlijdt durf ik best aan.
pi_73719006
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:45 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Niet?

In Windows 7 kan je easy alles backuppen hoor.
Dus als ik onder Windows 7 een bestandje weggooi of wijzig dan zet hij de oude versie of de verwijderde versie automatisch op een daarvoor bestemde externe disk? Cool, maar ik geloof er geen barst van aangezien ik W7 al eventjes gebruik en die feature nog niet ben tegengekomen. .

(je zult wel doelen op Windows Backup maar.... please)
pi_73719066
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:47 schreef fs180 het volgende:

[..]

Volgens mij heefr windows juist genoeg backup programmas ingebouwd zitten..
Eh ja. Eén (1). Een hele slechte, ook.
pi_73719071
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:47 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dus als ik onder Windows 7 een bestandje weggooi of wijzig dan zet hij de oude versie of de verwijderde versie automatisch op een daarvoor bestemde externe disk? Cool, maar ik geloof er geen barst van aangezien ik W7 al eventjes gebruik en die feature nog niet ben tegengekomen. .

zolang je niet shift-delete staat het nog in de prullenbak. En anders is het met een beetje geluk als je niet meer naar de schijf schrijft nog wel terug te halen.

En ik vertrouw liever op m'n tweede HDD waar ik belangrijke shizzle naartoe kopiëer. Backups compleet in eigen beheer. Weet ik zeker dat het goed gaat. En zo niet kan ik alleen mezelf maar kwalijk nemen.
pi_73719117
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:49 schreef switchboy het volgende:

[..]

zolang je niet shift-delete staat het nog in de prullenbak. En anders is het met een beetje geluk als je niet meer naar de schijf schrijft nog wel terug te halen.
Dat klinkt echt enorm handig. Vertrouwen op iets als geluk bij backups. .
pi_73719126
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:47 schreef Jarno het volgende:

[..]

Don't need it so don't care. Heb het nog nooit gebruikt. Recovery is voor falers die niet fatsoenlijk hun pc veilig en schoon kunnen houden. En als je HD crasht kan je 99% van de tijd toch nog alle data eraf halen via omwegen.
pi_73719141
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:50 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee iTunes gebruiken is handig
pi_73719157
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:50 schreef Jarno het volgende:

[..]

Kijk als je zo idioot bent om te shift deleten zonder nadenken. Dan moet je inderdaad tegen jezelf in bescherming genomen worden. Anders komt het ALTIJD in de prullenbak. Vanwaar het simpel te herstellen is. En bij overschrijven kan je wel vaak oudere versies terugzetten sinds vista.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:52:34 #196
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73719183
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:49 schreef Jarno het volgende:

[..]

Eh ja. Eén (1). Een hele slechte, ook.
Hoeveel wou je er hebben dan? Een van windows, genoeg te downloaden, en anders doe je het gewoon zelf! HUH ZELF MAAR ITUNES DOET ALLES VOOR MIJ
pi_73719195
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:51 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Nee iTunes gebruiken is handig
Wel als je iTunes lib door iets als Time Machine volautomagisch gebackupped wordt.

Kom op hey. Ik durf best minpunten van OSX op te noemen, heb het al over het belabberde filesystem support verhaal (geen NTFS, geen ext2/3) gehad, de Finder is brak, etc. Would it kill you om een keer toe te geven dat er soms wel eens iets handigs uit de fabriek van Apple komt? Kennelijk .

Ergo: gij zijt een vieze troll. .
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:53:08 #198
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73719200
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:47 schreef switchboy het volgende:

[..]

Maar inmiddels heeft winamp al wel volledige integratie in de Windows 7 taskbar compleet met albumart functietoetsen á la mediaplayer.
En in welk opzicht heeft dat precies ook maar iets te maken met mijn punt?
quote:
Ratings zijn gewoon een id3 tag. Dus dat is gewoon een non argument alleen mediamonkey wijkt daar af met 10 sterren ipv 5
Ik zei 'ik vraag het me af' en zo te zien gaat winamp daar inderdaad net even wat anders mee om, waardoor het wel eens niet zou kunnen werken. Daarnaast doet dat niets af aan mijn andere punten natuurlijk
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73719212
Wat een fanboys. En dan Apple gebruikers beschuldigen van dom gezwets. Je moet het maar durven. .
pi_73719248
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wel als je iTunes lib door iets als Time Machine volautomagisch gebackupped wordt.

Kom op hey. Ik durf best minpunten van OSX op te noemen, heb het al over het belabberde filesystem support verhaal (geen NTFS, geen ext2/3) gehad, de Finder is brak, etc. Would it kill you om een keer toe te geven dat er soms wel eens iets handigs uit de fabriek van Apple komt? Kennelijk .

Ergo: gij zijt een vieze troll. .
Ik heb het niet over OSX, ik heb het over dat kanker genaamd iTunes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')