abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73678261
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:44 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Waar het om gaat, is dat er na het opheffen van het verbod het aantal ongewenste zwangerschappen gestegen is. Dat het gros daarvan door een abortus beeindig wordt, doet er niet toe.
[..]

Onthouding werkt wel. Stoppen met onthouding, dat werkt niet.
Ja, denk je dat het aantal illegale abortussen wordt bijgehouden en geregistreerd ofzo?

En moet je eens in Afrika rondkijken hoe goed die onthouding werkt die de Paus zo predikt.
Kom eens met voorbeelden waar onthouding werkt. Ik ben benieuwd.
pi_73678434
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kom eens met voorbeelden waar onthouding werkt. Ik ben benieuwd.
Dat is wel een heel erg persoonlijke vraag. Maar ik zal je geruststellen: ik heb nog geen kinderen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_73679395
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat is wel een heel erg persoonlijke vraag. Maar ik zal je geruststellen: ik heb nog geen kinderen.

pi_73679896
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:34 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik heb de OP nog eens gelezen, maar kan die conclusie niet terugvinden.

Wat ik in de OP lees, is dat het onderzoek - heel normaal - door een journalist verkracht wordt. Nederland heeft weinig abortussen, maar Nederland is een agnostisch en rijk land. Met dezelfde regels voor abortus zouden er in een gelovig (VS) of arm Nederland hoogst waarschijnlijk meer abortussen gepleegd worden. Dat blijkt ook uit het feit dat het aantal abortussen onder immigranten hoger is dan onder de autochtone Nederlandse bevolking.
Dan ga je ervanuit dat je naar binnen loopt in zo'n kliniek, een abortus krijgt en weer wegloopt, maar zo werkt het niet.
Je krijgt bergen met info vooraf en achteraf, je krijgt bedenktijd, er wordt echt serieus met je gepraat over alternatieven en vooral hoe nog een abortus te verkomen.
Ze zullen je daar met graagte helpen om alles goed te regelen zodat er geen abortussen meer plaats hoeven te vinden.

Een meisje uit een zwarte kouzen gezin zal niet zo snel de pil halen of iets in die geest, de groepsdruk houdt dat tegen, dat heeft weinig met rijk of arm te maken in deze.
Kennis is een probleem soms, voorlichting is dan ook erg belangerijk en ik meen dat abortusklinieken daar erg veel aan doen, alleen jammer dat het in sommige gevallen pas daar gebeurt en niet eerder, dan was de gang naar die abortuskliniek vaak niet nodig geweest.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_73680560
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan ga je ervanuit dat je naar binnen loopt in zo'n kliniek, een abortus krijgt en weer wegloopt, maar zo werkt het niet.
Je krijgt bergen met info vooraf en achteraf, je krijgt bedenktijd, er wordt echt serieus met je gepraat over alternatieven en vooral hoe nog een abortus te verkomen.
Ze zullen je daar met graagte helpen om alles goed te regelen zodat er geen abortussen meer plaats hoeven te vinden.
Dan zijn we het met elkaar eens.

Kijk, het punt dat ik probeer te maken, is dat het recht op abortus twee kanten op werkt. Als je denkt dat abortus een manier is om van een ongewenste zwangerschap af te komen, dan kan dat leiden tot ondoordachte seksuele relaties. Maar als puntje bij paaltje komt, dan blijkt zo'n abortus toch niet zo gemakkelijk als gedacht. Zoals ik al eerder schreef, het is niet iets dat je er maandagochtend tussen twee afspraken bij doet, en als je dat al zou willen proberen, dan zijn er heel veel mensen die je - terecht - op andere gedachten proberen te brengen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_73682321
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:34 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik heb de OP nog eens gelezen, maar kan die conclusie niet terugvinden.

Wat ik in de OP lees, is dat het onderzoek - heel normaal - door een journalist verkracht wordt. Nederland heeft weinig abortussen, maar Nederland is een agnostisch en rijk land. Met dezelfde regels voor abortus zouden er in een gelovig (VS) of arm Nederland hoogst waarschijnlijk meer abortussen gepleegd worden. Dat blijkt ook uit het feit dat het aantal abortussen onder immigranten hoger is dan onder de autochtone Nederlandse bevolking.
Laten we het in plaats van het stukje uit de OP dan maar gewoon over het betreffende rapport hebben. Het betreft een onderzoek naar de situatie met betrekking tot abortus in 1995 en de situatie in 2003. Allereerst een aantal relevante conclusies uit het onderzoek:
quote:
Contraceptive use, which reduces levels of unintended pregnancy, has increased in many parts of the world, particularly Latin America and Asia.

A number of countries in which abortion laws were highly restrictive in the mid-1990s have liberalized their laws.

The rate of safe abortions dropped between 1995 and 2003 from 20 to 15 per 1,000 women aged 15–44, while the unsafe abortion rate declined hardly at all—from 15 to 14 per 1,000. The overall abortion rate declined from 35 to 29 per 1,000.

The global rate of unintended pregnancy declined from 69 per 1,000 women aged 15–44 in 1995 to 55 per 1,000 in 2008. The decline was greatest in the more developed world.
De situatie in de VS omtrent legale abortus wordt door het CDC bijgehouden. De trend in abortuspercentages in de afgelopen decennia:

Ik mis een beetje die vermeende stijging in het percentage legale abortussen. Daar komen dan ook nog eens de wat meer traditionele geboortebeperkingsmethodes van illegale abortus en infanticide bij, die mogelijkerwijs ook nog eens stukken hoger gaan uitvallen vanwege taboe's en restrictieve wetgeving.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_73685874
Iedereen is baas over eigen buik en zolang het kind dmv een navelstreng is gekoppeld aan het menselijk lichaam, is het een onderdeel van het menselijke lichaam.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_73686179
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:45 schreef JohnDope het volgende:
Iedereen is baas over eigen buik en zolang het kind dmv een navelstreng is gekoppeld aan het menselijk lichaam, is het een onderdeel van het menselijke lichaam.
Wie is de eigenaar van een Siamese tweeling dan?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_73686327
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wie is de eigenaar van een Siamese tweeling dan?
Wat denk je zelf?

[ Bericht 2% gewijzigd door JohnDope op 14-10-2009 17:20:01 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 14 oktober 2009 @ 19:01:34 #60
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73689725
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Over het algemeen wel. Waarom zouden we anders allemaal rijk willen worden?
Ach met 100.000.000¤ op de bank en niets kunnen doen omdat je lichaam helemaal op is lijkt me ook geen pretje hoor ..
Ik kies liever gezond leven boven rijkdom.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_73696824
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:17 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben er nog steeds niet over uit of legale abortus iets is wat we toe moeten juichen. Het heeft MI te veel mensen die laag op de sociale ladder staan een lastige keuze gegeven. Voorheen wisten ze waar ze aan toe waren. Ongewilde zwangerschap? Een kind. Dan denk je wel drie keer na voordat je de juiste kerel neukt. nu denken ze dat een abortus oplossingen biedt. Maar is dat wel zo?
dat of de aloude breinaald dan wel verbogen metalen klerenhanger.
En een flinke trap in een buik wil ook nog wel helpen
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:14:11 #62
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_73697026
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:08 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

dat of de aloude breinaald dan wel verbogen metalen klerenhanger.
En een flinke trap in een buik wil ook nog wel helpen
Precies. De keuze is er altijd. Dat heeft niets met legaal te maken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_73697502
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:45 schreef JohnDope het volgende:
Inderdaad het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw.
pi_73697817
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dan zijn we het met elkaar eens.

Kijk, het punt dat ik probeer te maken, is dat het recht op abortus twee kanten op werkt. Als je denkt dat abortus een manier is om van een ongewenste zwangerschap af te komen, dan kan dat leiden tot ondoordachte seksuele relaties. Maar als puntje bij paaltje komt, dan blijkt zo'n abortus toch niet zo gemakkelijk als gedacht. Zoals ik al eerder schreef, het is niet iets dat je er maandagochtend tussen twee afspraken bij doet, en als je dat al zou willen proberen, dan zijn er heel veel mensen die je - terecht - op andere gedachten proberen te brengen.
Denk jij nou echt dat er veel vrouwen zijn die daardoor gaan denken "Fuck dat condoom, ik doe het wel gewoon zonder condoom en als ik dan zwanger ben dan laat ik wel abortus doen?" Dat vind ik wel erg kortzichtig. Het niet gebruiken van condooms heeft vaak veel meer met 'in the heat of the moment' the maken dan met een weloverwogen beslissing (OOK bij hoger opgeleiden).

Bovendien vind ik dat je wel eens met bronnen mag komen als je zo vaak roept dat het zorgt voor een lossere seksuele moraal (wat heb ik een hekel aan die uitrukking )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')