SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even de beste musicplayer in de OP:
![]()
Go on!![]()
Gast lees eens na wat je zegt: 300MB geheugen om een mp3tje van 5MB af te spelen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 02:15 schreef Japsnars het volgende:
Gewoon even je computer upgraden remlof
Hij gebruikt maar 150-300mb geheugen en bijna geen cpu kracht dus hij draait bij mij gewoon prima naast games en dergelijke
Die 300mb is alleen als hij hard bezig is met van alles te processen en dat is dus eigenlijk bijna nooit, standaard draait hij bij mij op 150mb wat best te doen is. Kijk maar eens hoe hard je PC wel niet moet sputteren als je met Office aan een bestand van een paar mb bezig bent.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 02:18 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
Gast lees eens na wat je zegt: 300MB geheugen om een mp3tje van 5MB af te spelen.
Itunes heeft er weer voor gezorgd dat je een Intel i7 + 4GB PC nodig hebt om net zo vloeiend mp3tjes af te kunnen spelen als een willekeurig 10e mp3-spelertje van de blokker.
Bravo
failquote:Op woensdag 14 oktober 2009 07:58 schreef WLproxy het volgende:
[..]
Fout, je Iphone kan niet overweg met Winamp.
Winamp!
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:22 schreef ursel het volgende:
Is er geen samenvatting van het vorige topic?
Winamp gebruikers zijn smakeloze 90's retroboysslayersquote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:22 schreef ursel het volgende:
Is er geen samenvatting van het vorige topic?
Pantera, Slayer, Slipknot, Metallica, Hatebreed, Scrum, Disturbed, Sonata Arctica.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:28 schreef n8n het volgende:
[..]
Winamp gebruikers zijn smakeloze 90's retroboys
Dat 90's sloeg meer op de intrede van het programma als ik al die levensverhalen zo lees, tevens verbeterdquote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:30 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Pantera, Slayer, Slipknot, Metallica, Hatebreed, Scrum, Disturbed, Sonata Arctica.
Noem Winamp gebruikers nu nog eens 90's retro
Winamp heeft veul meer mogelijkheden voor de audiofiel en iTunes werkt alleen maar "goed" op OSX, want zelfs daar zijn de opties beperkt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:35 schreef ursel het volgende:
Is er ook nog een onderbouwing op de samenvatting van het vorige topic??
[fanboyisme]quote:Op woensdag 14 oktober 2009 02:08 schreef remlof het volgende:
Itunes is een draak van een programma in Windows, veel te traag en vreet veel te veel resources.
90% van de mensheid met een computer?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
[fanboyisme]
Quote aangepast , zo klopt het.
Wie gebruikt er dan ook Windows
[/fanboyisme]
Dom van ze, niet verder kijken dan hun neus lang is. Er is zoveel beters.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:42 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
90% van de mensheid met een computer?
Ik weiger gebruikt te maken van de natte droom van Steve Jobs - met z'n neppe idealisme.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
[fanboyisme]
Quote aangepast , zo klopt het.
Wie gebruikt er dan ook Windows
[/fanboyisme]
Als je dagelijkse bezigheden uit fotoalbums maken bestaat perhapsquote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dom van ze, niet verder kijken dan hun neus lang is. Er is zoveel beters.
Heb ik het ergens over Mac OS?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik weiger gebruikt te maken van de natte droom van Steve Jobs - met z'n neppe idealisme.
En daarvoor een of ander kutdesign op je bureau wilt hebben waarvoor je ook nog eens 2x teveel betaaldquote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:45 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Als je dagelijkse bezigheden uit fotoalbums maken bestaat perhaps
Je zegt:quote:
Daarna ga je in fanboy modes dus ja, je prijst Mac OSx zeker aan.quote:Windows, veel te traag en vreet veel te veel resources.
Soulmatesquote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:45 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
En daarvoor een of ander kutdesign op je bureau wilt hebben waarvoor je ook nog eens 2x teveel betaald
Idd, daarom heb ik een mooie Dellquote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:52 schreef AlligatorNL het volgende:
Iedereen was zo geil van mac omdat het zo exclusief was en een 1-of-a-kind design had. Nu lopen al die josti's ermee rond en ik heb er nog nooit wat aantrekkelijks aan gevonden. Sowieso dat vieze wit, geef mij maar stijlvol zwart
Vergeet het uiteinde van je adapter snoer niet met dat geile blauwe lampie erin.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:55 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Idd, daarom heb ik een mooie DellAlles zwart met vel witte lichies erin
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 02:04 schreef Fragile. het volgende:
Omdat het andere topic voor veel opschudding heeft gezorgd bij de audiofielen en Retro-fags wil ik toch maar weer dit topic starten, heerlijk om te zien hoeveel mensen er gigantisch op hun plaat gaan bij het promoten van hun 13-in-een-dozijn mp3 programmaatje. Daarnaast nemen ze ook niet de moeite om de genialiteit van Itunes te ontdekken, maar koste voor wat het kost lekker blijven haken aan dat programma van 10 jaar oud.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even de beste musicplayer in de OP:
[ afbeelding ]
![]()
Go on!
Heavy metal, or no metal at all!
150 tot 300mb vind ik anders aardig wat geheugenverbruik voor een muziekprogramma!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 02:15 schreef Japsnars het volgende:
Gewoon even je computer upgraden remlof
Hij gebruikt maar 150-300mb geheugen en bijna geen cpu kracht dus hij draait bij mij gewoon prima naast games en dergelijke
Je bedoelt een:quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:42 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
150 tot 300mb vind ik anders aardig wat geheugenverbruik voor een muziekprogramma!
Je cd's omzetten om ze te kunnen gebruiken op je iPod!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je bedoelt een:
- muziekprogramma
- tool om podcasts mee te beheren en downloaden
- tool om aankopen in de iTunes Music Store mee te doen
- tool om je iPod/iPhone mee te beheren, updaten en syncen
- tool om apps mee aan te schaffen, updaten en syncen naar je iPhone/Touch
- etc...
iTunes..
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je bedoelt een:
- muziekprogramma -> Winamp ruleert iTunes op dit gebied qua UI.
- tool om podcasts mee te beheren en downloaden -> podcasts
- tool om aankopen in de iTunes Music Store mee te doen -> MUZIEK KOPENen vervolgens al je gegevens op de servers daar te wachten tot Maddox ze komt halen
- tool om je iPod/iPhone mee te beheren, updaten en syncen -> Een removable disc folder voor mijn phone/mp3 speler
- tool om apps mee aan te schaffen, updaten en syncen naar je iPhone/Touch -> kan ook op iPhone/Touch zelf?
- etc...
iTunes.![]()
Overrated kutprogramma
Daarom, winamp speelt muziek, sim-pel. Itunes is een beheerapplicatie geworden. Twee verschillende dingen. Als ik muziek van mijn ipod wil luisteren of erop zetten gebruik ik iTunes, als ik muziek van mijn hd wil luisteren gebruik ik winamp, lekker snelquote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je bedoelt een:
- muziekprogramma
- tool om podcasts mee te beheren en downloaden
- tool om aankopen in de iTunes Music Store mee te doen
- tool om je iPod/iPhone mee te beheren, updaten en syncen
- tool om apps mee aan te schaffen, updaten en syncen naar je iPhone/Touch
- etc...
iTunes..
Nee dat werkt lekker met 30 GB aan muziekquote:- tool om je iPod/iPhone mee te beheren, updaten en syncen -> Een removable disc folder voor mijn phone/mp3 speler![]()
Ik heb eigenlijk geen flauw idee meer waar mijn muziek staat tegenwoordig dus filesystembased werken is niet echt handig meer voor mij. Ik flikker alles gewoon in iTunes, laat die PC maar doen waar -ie goed in is (informatie opslaan en terugvinden), dan vind ik het wel best. Via iTunes of Spotlight vind ik alles binnen 3 tellen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:51 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Daarom, winamp speelt muziek, sim-pel. Itunes is een beheerapplicatie geworden. Twee verschillende dingen. Als ik muziek van mijn ipod wil luisteren of erop zetten gebruik ik iTunes, als ik muziek van mijn hd wil luisteren gebruik ik winamp, lekker snel
Via iTunes DJ mensen met een iPhone op je feestje requests laten doen voor de playlist die avond.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:50 schreef Tally het volgende:
[..]
Je cd's omzetten om ze te kunnen gebruiken op je iPod!
Hoe onthoud jij eigenlijk je username man?!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:57 schreef 8108139dpths het volgende:
Winamp gaat nog, alhoewel het met die Modern Skins ook waardeloos is.![]()
Maar Itunes... gad-ver-damme.![]()
Nee. foobar2000 FTW!![]()
[ afbeelding ]
Via iTunes kan je ook bij de ander gewoon de playlist zien en horenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Via iTunes DJ mensen met een iPhone op je feestje requests laten doen voor de playlist die avond.. Whehe, serieus, hoe koel ook, wie gebruikt dat soort features!
.
Waarom zou je dat willen?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:02 schreef ytram het volgende:
Ik weet ook nog gewoon waar mijn muziek staat
Na gewoon: Muziek/CD of Muziek/0Mix of Muziek/0Verzamelingquote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen?. Het is toch veel handiger je muziek app dit in een databasje te laten flikkeren zodat je er ook nog eens leuke (dynamische) selecties op kunt loslaten ("sync elke keer de 100 nieuwste toevoegingen aan mijn library, en dan alleen de nummers die ik meer dan 2x gedraaid heb en waarvan de artiestnaam begint met een P")?
Zijn er echt nog mensen die het handig vinden zelf een hele structuur als E:\Muziek\Albums\Techno\Full\\G\Garnier, Laurent te bedenken en onderhouden?!
Maar dat beperkt je toch weer enorm wanneer je veel muziek hebt? Mijn library is iets van 80GB en ik moet er niet aan denken dat met de hand bij te gaan houden of in te gaan delen. Laat die rammelbak zich daar maar druk om maken!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:34 schreef snorfiets het volgende:
[..]
Na gewoon: Muziek/CD of Muziek/0Mix of Muziek/0Verzameling
Het is niet eens zo belangrijk hoe de structuur is, maar meer dat ik weet dat als ik mijn computer opnieuw WIL installeren, ik zeker weet dat ik mijn muziek niet kwijt raak. Overigens archiveer ik alles goed op mijn computer (documenten, foto's etc.).quote:
Mijne is ook 80gb, ik heb het vanaf het begin af gewoon netjes bijgehouden. Niks geen probleem...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar dat beperkt je toch weer enorm wanneer je veel muziek hebt? Mijn library is iets van 80GB en ik moet er niet aan denken dat met de hand bij te gaan houden of in te gaan delen. Laat die rammelbak zich daar maar druk om maken!
Oh, ik laat Time Machine zich daar druk om maken...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:41 schreef ytram het volgende:
[..]
Het is niet eens zo belangrijk hoe de structuur is, maar meer dat ik weet dat als ik mijn computer opnieuw WIL installeren, ik zeker weet dat ik mijn muziek niet kwijt raak. Overigens archiveer ik alles goed op mijn computer (documenten, foto's etc.).
Bento skinquote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:28 schreef n8n het volgende:
[..]
Winamp gebruikers zijn smakeloze 90's retroboysslayers
Ja ik. Bij zo'n rot-db als die van iTunes ben je alles kwijt als je niet oppast. Nu draai ik mijn muziek vanaf een externe HD, dus dat zal nog wel loslopen, maar toch. Ik wil alles zelf in de hand houden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen?. Het is toch veel handiger je muziek app dit in een databasje te laten flikkeren zodat je er ook nog eens leuke (dynamische) selecties op kunt loslaten ("sync elke keer de 100 nieuwste toevoegingen aan mijn library, en dan alleen de nummers die ik meer dan 2x gedraaid heb en waarvan de artiestnaam begint met een P")?
Zijn er echt nog mensen die het handig vinden zelf een hele structuur als E:\Muziek\Albums\Techno\Full\\G\Garnier, Laurent te bedenken en onderhouden?!
Een externe HD kan toch ook crashen? Of bedoel je dat de library beschadigd kan raken (ook een kwestie van backups maken...)?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:46 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ja ik. Bij zo'n rot-db als die van iTunes ben je alles kwijt als je niet oppast. Nu draai ik mijn muziek vanaf een externe HD, dus dat zal nog wel loslopen, maar toch. Ik wil alles zelf in de hand houden.
Ja, de geluidskwaliteit heeft ook echt te maken met het afspeelprogrammaquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:49 schreef Andyy het volgende:
En daarnaast, WMP klinkt kut, iTunes kan er nog net eme dor en Winamp klinkt gewoon het beste
Ik kan me dan weer niet voorstellen dat mijn muziekcollectie ongeordend is. Als je iets downloadt, gewoon meteen in de juiste map zetten. Ook handiger als je een CD wilt branden oid.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar dat beperkt je toch weer enorm wanneer je veel muziek hebt? Mijn library is iets van 80GB en ik moet er niet aan denken dat met de hand bij te gaan houden of in te gaan delen. Laat die rammelbak zich daar maar druk om maken!
Hij is juist extreem geordend. Alleen niet door mij. En CD's branden kan gewoon vanuit iTunes.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:57 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik kan me dan weer niet voorstellen dat mijn muziekcollectie ongeordend is.
Ja, aangezien je binnen Winamp met één beweging de treble en bass aan kan passen -> geluidskwaliteitquote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:53 schreef zovty het volgende:
[..]
Ja, de geluidskwaliteit heeft ook echt te maken met het afspeelprogramma![]()
![]()
.
Ohja, da's waar ook. Al die Windowzers sluiten nog steeds programma's af enzo.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Daar ik doorgaans streams luister is Winamp meer dan genoeg voor mij.
Ik hoef niet te syncen met iPods, wil geen podcasts luisteren en al helemaal geen programma wat er veel te lang over doet om op te starten.
Ik sluit mijn hele PC af als ik ga slapen of sowieso hem niet binnen 2 uur weer gebruik.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:04 schreef Jarno het volgende:
Ohja, da's waar ook. Al die Windowzers sluiten nog steeds programma's af enzo.
Waarom? Gewoon sleepen of hoe heet dat onder Windows toch?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik sluit mijn hele PC af als ik ga slapen of sowieso hem niet binnen 2 uur weer gebruik.
Ja.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:53 schreef zovty het volgende:
[..]
Ja, de geluidskwaliteit heeft ook echt te maken met het afspeelprogramma![]()
![]()
.
Ik heb beide geprobeerd. En dan ben ik waarschijnlijk gewoon geen doorzetter maar zonder iTunes lukt het me niet echt om het bij te houden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hij is juist extreem geordend. Alleen niet door mij. En CD's branden kan gewoon vanuit iTunes.
Waarom? Als ik iets niet gebruik hoeft het niet stiekem toch nog energie staan te gebruiken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:06 schreef Jarno het volgende:
Waarom? Gewoon sleepen of hoe heet dat onder Windows toch?
Whahahaha wat een onzin zegquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:49 schreef Andyy het volgende:
En daarnaast, WMP klinkt kut, iTunes kan er nog net eme dor en Winamp klinkt gewoon het beste
Ben je werkloos ofzo dat je daar allemaal tijd voor hebt?!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waarom? Als ik iets niet gebruik hoeft het niet stiekem toch nog energie staan te gebruiken.
In de tijd dat mijn PC opstart kan ik mooi roken of koffie halen of iets te eten oid.
Dan meugde gij uitleggen hoe da kan dan. Scrhoom niet om technische termen te gebruiken, ik volg je.quote:
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:10 schreef Jarno het volgende:
Ben je werkloos ofzo dat je daar allemaal tijd voor hebt?!
Onzin.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:24 schreef Nooduitgang het volgende:
iTunes heeft..
- overzichtelijke interface
- smart playlists
- iTunes Music Store
- iPod/iPhone beheerfunctie
- Genius
- AirTunes
..en Winamp niet. Opgelost, slotje
qftquote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:24 schreef Nooduitgang het volgende:
iTunes heeft..
- overzichtelijke interface
- smart playlists
- iTunes Music Store
- iPod/iPhone beheerfunctie
- Genius
- AirTunes
..en Winamp niet. Opgelost, slotje
Waarom zou je dat willen? Een mediaspeler draait bij mij 99% van de tijd op de achtergrond, dus ik kijk er toch niet naar.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:07 schreef TwyLight het volgende:
Vertel mij maar eens welke mediaplayer dit nog meer kan, op WMP na (wat een slechte ripoff is)
[ afbeelding ]
Hahahahahahahahahahha, je draagt wibraonderbroekenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:32 schreef CasB het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Een mediaspeler draait bij mij 99% van de tijd op de achtergrond, dus ik kijk er toch niet naar.
Nee, dit:quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Een externe HD kan toch ook crashen? Of bedoel je dat de library beschadigd kan raken (ook een kwestie van backups maken...)?
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:57 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik kan me dan weer niet voorstellen dat mijn muziekcollectie ongeordend is. Als je iets downloadt, gewoon meteen in de juiste map zetten. Ook handiger als je een CD wilt branden oid.
En navigeren naar een map duurt maar een paar seconden, natuurlijk.
Ongetwijfeld!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:36 schreef zovty het volgende:
[..]
Hahahahahahahahahahha, je draagt wibraonderbroeken![]()
![]()
.
Ik hoef geen plaatjes te kijken, ik wil muziek luisteren. In Winamp gaat dat perfect, plus de DSP effects etc zijn veel beter af te regelen met plugins dan bij iTunes. iTunes levert crapgeluid. Ik hoef niet om luisterstatistieken dingen die met een P beginnen 1,5x af te spelen, dan 45,72 seconden terug te spoelen en dan te skippen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:07 schreef TwyLight het volgende:
Vertel mij maar eens welke mediaplayer dit nog meer kan, op WMP na (wat een slechte ripoff is)
[ afbeelding ]
Maar dat je muziek in een mapje weet te zetten wil nog niet zeggen dat het makkelijk terug te vinden is natuurlijk (vanuit je muziekapp dus).quote:
Jij beweert dat iTunes dat niet heeft?quote:
Neen, ik beweer dat Winamp een aantal dingen van dat lijstje wel heeft.quote:Jij beweert dat iTunes dat niet heeft?
Voor mij is dat niet nodig, ik ga gewoon direct naar het mapje. Maar als ik binnen Winamp zelf zou willen werken, is dat voor ook geen probleem:quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar dat je muziek in een mapje weet te zetten wil nog niet zeggen dat het makkelijk terug te vinden is natuurlijk (vanuit je muziekapp dus).
Neen, ik beweer dat Winamp een aantal dingen van dat lijstje wel heeft.quote:Jij beweert dat iTunes dat niet heeft?
Iedereen die WinAmp gebruikt is emo volgens mij.quote:
Ik vind van niet, en er zijn wel een aantal skins. Daarnaast boeit het uiterlijk me niet erg veel (zolang het niet spuuglelijk is), zoals al eerder gezegd draai ik het bijna altijd in de achtergrond.quote:
Ach ja, dan liever een emo dan een modepopje wat zijn onzekerheid tracht te verbergen door achter alle Appletrends aan te lopen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:58 schreef Jarno het volgende:
Iedereen die WinAmp gebruikt is emo volgens mij..
Nee. NOOIT liever een emo JK!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ach ja, dan liever een emo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |