SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meteoor boven Nederland ontploft
Opmerkelijk - door Ronald (Djeez) op 13-10-2009 @ 19:54 - Laatste update: 13-10-2009 21:51
Volgens Twitter is ons land zojuist aan een ramp ontsnapt. Vele Twitteraars werden rond zeven uur vanavond opgeschrikt door een meteoor. Deze is onder andere gesignaleerd boven Zwolle, Ede, Breda, Huizen en Arnhem.
Even een mooie animatie van de frontpage gejat!
Met dank aan gula
Volgens sommige gebruikers zijn we nog niet van de problemen af. De vuurbal zou zijn neergestort in de Noordzee. Een heuse tsunami zou ons land nu bedreigen. We houden ons hart vast, het is dan ook al bijna 2012.
UPDATE
Veel Nederlanders hebben vanavond rond zeven uur een vuurbol in de lucht gezien. De Groningse sterrenkundige Theo Jurriens bevestigde dat het om een zeer heldere meteoor ging die op een gegeven moment in drie stukken uiteenspatte.
Jurriens zei uit heel Nederland ongeveer honderd meldingen te hebben ontvangen van mensen die de vuurbol hebben gezien. Het KNMI meldde ook een behoorlijk aantal telefoontjes te hebben ontvangen.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
http://www.niburu.nl/index.php?articleID=21894//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:25 schreef zhe-devilll het volgende:
http://www.niburu.nl/index.php?articleID=21894
quote:Afgelopen weekend en vannacht was het ook al raak in Gelderland, Friesland en België. In Nieuw Milligen in Gelderland was gisteren een cameraploeg van 'Hart van Nederland' ter plaatse. Hier ging het, naar zeggen van de getuige, om een inslagkrater met grote brokstukken. Waarom we de reportage gisteravond niet op televisie hebben kunnen zien is ons niet bekend.
tsunami horen? Ik dacht dat je over het algemeen natte voeten van zo'n ding zou krijgenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:35 schreef remlof het volgende:
Hij is om half acht neergekomen (als er al iets van over was), ik denk dat als er een tsunami was gekomen we dat ondertussen wel gehoord hadden
Gehoord als via het nieuws, tv, radio, internetquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
tsunami horen? Ik dacht dat je over het algemeen natte voeten van zo'n ding zou krijgen
Die's ietsje pietsje groter?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:38 schreef gebrokenglas het volgende:
heeft de nasa dit ding nooit zien aankomen? ze weten nu al over de trefkansen van een astroide in 2036.
Idd. Al tijden geleden aangekondigd, maarja, dan moet je wel aanhanger van de reptielenregering zijn.quote:
Asteroïden (of beter: planetoïden) zijn veel groter, minstens een paar kilometer in doorsnede en zullen bij inslag een enorme krater veroorzaken. Meteoroïden, zoals deze die vanavond boven Nederland de dampkring binnen kwam, zijn veel kleiner, tot hooguit een paar meter in doorsnede en zullen over het algemeen helemaal opbranden in de atmosfeer voordat ze het aardoppervlak bereiken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:38 schreef gebrokenglas het volgende:
heeft de nasa dit ding nooit zien aankomen? ze weten nu al over de trefkansen van een astroide in 2036.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Asteroïden (of beter: planetoïden) zijn veel groter, minstens een paar kilometer in doorsnede en zullen bij inslag een enorme krater veroorzaken. Meteoroïden, zoals deze die vanavond boven Nederland de dampkring binnen kwam, zijn veel kleiner, tot hooguit een paar meter in doorsnede en zullen over het algemeen helemaal opbranden in de atmosfeer voordat ze het aardoppervlak bereiken.
Van dit soort zijn er ontelbaar veel en elke dag komen er tientallen, zoniet honderden de dampkring van de Aarde binnen, daar is geen bijhouden aan
Zie je niet vaak, nuchter en remlof in 1 zin.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:45 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Een nuchtere man die mij gerust weet te stellen...thnks!
Gokje.. de wind zorgt ervoor dat het spoor uiteen waait? Dat gebeurt ook bij de "staarten" die vliegtuigen achter zich laten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:39 schreef zhe-devilll het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat het spoor van een meteoriet??
Beetje vreemd vind ik...weet niet waarom maar, vliegtuig, dat vreemde spoor in de lucht...
http://www.nos.nl/nosjour(...)31009_meteoriet.html
Nou jij was net bezig met rukkeh ofzo?quote:
Ik vergiste me dan ook, meteoroïden zijn stofdeeltjes, de wat grotere brokken heten meteorietenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:49 schreef Henk_v het volgende:
[..]
Zie je niet vaak, nuchter en remlof in 1 zin.
Volgens mij zijn meteoroïden de dingen die in de ruimte zweven en het deel wat niet in de dampkring verbrandt en op aarde belandt heten dan meteorieten. Correct me if I'm wrong.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vergiste me dan ook, meteoroïden zijn stofdeeltjes, de wat grotere brokken heten meteorieten
De kans dat zo'n ding überhaupt ooit in jouw buurt zal neerploffen is denk ik kleiner dan dat MJ nog de lotto wint.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:57 schreef zhe-devilll het volgende:
Wat mij ergens stoort is dat niemand het gemeld heeft ik neem toch aan dat de luchtvaart oid, de meteorietendienst? Hebben we die wel? Maar goed ik verwacht even een waarschuwing zeg, hallow?
Straks sta je in je tuintje te wieden en komt er zo´n ding op je huis af nou euh sorry,...dan was ik toch liever een eindje met de honden gaan wandelen...
don´t panic peeps...nee duh!
Volgens mij heb je gelijkquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:56 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Volgens mij zijn meteoroïden de dingen die in de ruimte zweven en het deel wat niet in de dampkring verbrandt en op aarde belandt heten dan meteorieten. Correct me if I'm wrong.
Zullen ze in Afrika/ het Midden-Oosten blij mee zijn. Achja, CNN kan zich geen betere Shock&Awe beelden voorstellen lijkt me.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:59 schreef Biogarde het volgende:
Tof. Hoop ooit nog eens een onschuldige inslag mee te maken. Een inslag, ergens in een woestijn met een krater waar je een stad in kan huisvesten zo groot.
Ja ach, ik ben ook weleens niet blijquote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:03 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zullen ze in Afrika/ het Midden-Oosten blij mee zijn. Achja, CNN kan zich geen betere Shock&Awe beelden voorstellen lijkt me.![]()
Verder wel jammer dat ik het niet gezien heb, lijkt me wel redelijk interessant om te zien.
Maffe nomenclatuur ook altijdquote:
Misschien een 'meteorieten-dans' doen?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:03 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja ach, ik ben ook weleens niet blij
Ik was aan het werk!quote:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:49 schreef Henk_v het volgende:
[..]
Zie je niet vaak, nuchter en remlof in 1 zin.
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:03 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Verder wel jammer dat ik het niet gezien heb, lijkt me wel redelijk interessant om te zien.
Je verwacht het niet, dus het lijkt al snel een vuurpijl; ik kan het niet spectaculair noemen al kan ik nu wel zeggen dat ik er zeker eentje gezien heb ...quote:
Ah eindelijk een fan!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
![]()
Een geweldig topic, dat zweeft (pun intended) tussen NWS, ONZ en TRU.
Bedankt voor deze mooie link.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:46 schreef angela1966 het volgende:
Mooie foto's: http://www.fotoarena.nl/index.html
Ja mooi hè, die link!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:20 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Bedankt voor deze mooie link.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |