Die Lakeman hequote:Op maandag 12 oktober 2009 19:09 schreef TheFrankey het volgende:
Die heeft opgeroepen om al het spaargeld bij DSB weg te halen. En uiteindelijk resulteert dat in de huidige situatie bij DSB Bank.
Hij behartigt de financiele problemen van zo'n 2000 man zegt hij. Maar dan even het volgende:
- Door zijn actie raken straks 1800 mensen hun baan kwijt bij DSB Bank
- Door zijn actie krijgen mensen die meer dan 100.000 spaargeld hadden hun geld niet terug.
- Door zijn actie worden de klanten die zich bij JelleHendrix hadden aangelsoten misschien niet meer geholpen
Het is toch eigenlijk raar dat wij dit als Nederlanders maar gewoon goed vinden?
Mijn inziens is die man gek. Vandaag is het DSB, volgende week valt hij allicht de Rabobank aan. Immers elke bank heeft een donkere kant die hij graag zal gaan belichten.
En zonder dat dit een DSB bash topic word....wat vinden jullie?
precies. Tijd voor de nodige kritiek voor hemquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:59 schreef Qwea het volgende:
Serieus, ik hoop toch dat die kerel een claim aan zn broek krijgt. Kolere eej. DSB een legale criminele organisatie noemen, en vervolgens achter legiolease zitten. Hypocriet
Ik zeg hiermee overigens niet dat DSB lekker bezig is geweest hoor, alles behalve. Maar dit is toch wel hypocrisie ten topquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:01 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
precies. Tijd voor de nodige kritiek voor hem
Wat een warrig verhaal. Omschrijf eens in een heldere zin wat nu precies de aanklacht is richting Lakeman.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:52 schreef TheFrankey het volgende:
* meld
Klopt hij is ook de man van legiolease. Het is gewoon geen zuivere koffie. Nu DSB gecrached verlegd de aandacht richting hem. Terecht overigens. Hij is een gevaarlijke gek die ze moeten opsluiten
http://www.sobi.nl/news/1(...)_verzameldeberichten
http://www.nujij.nl/lakem(...)hem-op.6839679.lynkx
http://www.rtl.nl/(/finan(...)_aandelen_praten.xml
p dinsdag 13 oktober 2009 17:36 schreef SeeQ het volgende:
http://www.lakemanleed.nl
De man achter Legio Lease...
quote:
Zorgplicht geschonden?
In verschillende uitspraken heeft de Klachtencommissie beslist dat de deelnemer aansprakelijk is omdat Legiolease niet aan haar zorgplicht heeft voldaan. De effectenleasecontracten zijn aan een breed publiek aangeboden, en doorgaans via tussenpersonen afgesloten. Daardoor kon Legiolease niet nagaan of bepaalde beleggers een te groot risico namen gezien het inkomen en vermogen van de belegger.
Laten we enige politesse betrachten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:59 schreef Qwea het volgende:
Serieus, ik hoop toch dat die kerel een claim aan zn broek krijgt. Kolere eej. DSB een legale criminele organisatie noemen, en vervolgens achter legiolease zitten. Hypocriet
Ja klopt, het was een beetje warrig. Wat ik bedoel:quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat een warrig verhaal. Omschrijf eens in een heldere zin wat nu precies de aanklacht is richting Lakeman.
In de link naar de site van SOBI (nb. Lakeman is voorzitter van SOBI) staat vermeld dat Leaseverlies uitspraken deed over de door Lakeman 8 goedgekeurde brochures van Legiolease die zij niet konden onderbouwen (immers een groot deel van de brochures was niet eens in handen van Leaseverlies!). Die andere twee links die je post zijn pure rommel waar verder niks in staat, een link verwijst naar een louche site, de andere link is een algemeen nieuwsbericht. Lakeman heeft verder niks met Legiolease te maken.
[..]
Laten we enige politesse betrachten.![]()
Inderdaad, ga maar eens praten met ex-werknemers van zijn bank, die kunnen je haarfijn uitleggen hoe DSB te werk ging. DSB was gewoon een parasiet die het op de zwakste elementen van de samenleving voorzien had. Dirk is rijk geworden over de ruggen van vele Nederlanders die het zich eigenlijk niet konden veroorloven om in Dirks welvaart te leven. Dirk wist dat donders goed, maar onder het motto: "the poor pay more" werd zijn beurs gespekt. Het faillisement van DSB zou tenminste wat recht doen aan de mensen die onder Dirk geleden hebben. Dirk is niet zomaar een oplichter het is een gigantisch grote oplichter en een groot crimineel, hopelijk stoppen ze hem jaren achter de tralies want daar hoort hij gewoon thuis. Mensen die zeuren over Lakeman moeten maar eens goed nadenken over wie deze reeks van gebeurtenissen nu werkelijk begonnen is. Actie geeft reactie, me dunktquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:41 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Ik ving Scheeringa een hele grote crimineel. De mensen die het anders zien vind ik 'wel een beetje dom'
Niet geheel. Je bekijkt het niet breed genoeg. Elke bank heeft deze producten verkocht. Echter met lagere provisie omdat DSB een deel van de provisie aan rentekorting terug verwerkte.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Inderdaad, ga maar eens praten met ex-werknemers van zijn bank, die kunnen je haarfijn uitleggen hoe DSB te werk ging. DSB was gewoon een parasiet die het op de zwakste elementen van de samenleving voorzien had. Dirk is rijk geworden over de ruggen van vele Nederlanders die het zich eigenlijk niet konden veroorloven om in Dirks welvaart te leven. Dirk wist dat donders goed, maar onder het motto: "the poor pay more" werd zijn beurs gespekt. Het faillisement van DSB zou tenminste wat recht doen aan de mensen die onder Dirk geleden hebben. Dirk is niet zomaar een oplichter het is een gigantisch grote oplichter en een groot crimineel, hopelijk stoppen ze hem jaren achter de tralies want daar hoort hij gewoon thuis. Mensen die zeuren over Lakeman moeten maar eens goed nadenken over wie deze reeks van gebeurtenissen nu werkelijk begonnen is. Actie geeft reactie, me dunkt
Natuurlijk hebben vrijwel alle banken zich hier schuldig aan gemaakt, dat begrijp ik heel goed. Van mij hadden meer banken op de fles gemogen, maar daar stak WB een stokje voor. Dat Lakeman er een hoop mensen bij betrokken heeft is juist goed, dan word dit probleem tenminste eens goed onder de aandacht gebracht. Spijtig voor de mensen die daar bij in gaan schieten, maar dat beschouw ik als collateral damage.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:21 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Niet geheel. Je bekijkt het niet breed genoeg. Elke bank heeft deze producten verkocht. Echter met lagere provisie omdat DSB een deel van de provisie aan rentekorting terug verwerkte.
Je benoemd een motto van DSB die puur speculatief is. Maar daar zijn andere topics voor. Dit gaat over Lakeman.
Lakeman heeft meer mensen in de problemen gebracht dan strikt noodzakelijk. Het lijkt wel een privemissie van hem om Dirk ten gronde te bregen zonder daarbij ook maar na te denken over de gevolgen voor anderen.
Dat DSB ook mensen in problemen heeft gebracht word niet ontkend, toch is de impact van Lakeman vele malen groter dan het initiële probleem.
Welke drama's?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:02 schreef PietjePuk007 het volgende:
fan? De gevolgen zijn desastreus met persoonlijke drama's tot gevolg. Ook al is 't eigen schuld bij sommige mensen, de drama's zijn er niet minder om.
Heb al iemand gezien die z'n pensioen van z'n eenmanszaak in achtergestelde deposito's had zitten. Of mensen die hun huis verkocht hebben en nu vele tonnen kwijt zijn.quote:
Dat zijn natuurlijk zeer trieste gevallen, en je zou willen dat het niet gebeurd was. Maar er kleeft nu eenmaal risico aan bepaalde producten, en daar is dan ook het rendement naar. Je kunt nou eenmaal niet met iedereen rekening houden bij een bepaalde handeling.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:05 schreef PietjePuk007 het volgende:
Heb al iemand gezien die z'n pensioen van z'n eenmanszaak in achtergestelde deposito's had zitten. Of mensen die hun huis verkocht hebben en nu vele tonnen kwijt zijn.
Dat is toch niet de schuld van Lakeman? Die mensen hebben hun geld risicovol weggezet bij een al sinds jaar en dag als onbetrouwbaar bekend staande bank, met aan het roer een behoorlijk incapabele one trick pony.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:05 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Heb al iemand gezien die z'n pensioen van z'n eenmanszaak in achtergestelde deposito's had zitten. Of mensen die hun huis verkocht hebben en nu vele tonnen kwijt zijn.
Is wel zo, maar Lakeman heeft 't balletje serieus aan 't rollen gebracht door dit soort onverantwoorde uitspraken te doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:07 schreef Sachertorte het volgende:
Dat is toch niet de schuld van Lakeman? Die mensen hebben hun geld risicovol weggezet bij een al sinds jaar als onbetrouwbaar bekend staande bank, met aan het roer een behoorlijk incapabele one trick pony.
Precies... zijn er al mensen overleden of ernstig ziek geworden door het faillisement? Echt wij Nederlanders spreken wel snel van een dramaquote:
Die man van dat pensioen heb ik gisteren op tv gezien ja. Maar imo is Lakeman niet diegene die deze ellende veroorzaakt heeft, maar is de DSB dat...plus de domheid van mensen om meer dan 100K op 1 rekening te zetten of een deposito af te sluiten waarbij nadrukkelijk vermeld staat dat het niet onder het DGS valt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:05 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Een uitspraak in een ontbijtprogramma was het toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Is wel zo, maar Lakeman heeft 't balletje serieus aan 't rollen gebracht door dit soort onverantwoorde uitspraken te doen.
Hoe lang denk jij dat DSB nog had doorgeleefd zonder de opmerkingen van Lakeman? En denk jij dat Lakemans opmerkingen enige invloed hadden gehad zonder die talloze Radaruitzendingen/negatieve publiciteit van de afgelopen jaren?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Is wel zo, maar Lakeman heeft 't balletje serieus aan 't rollen gebracht door dit soort onverantwoorde uitspraken te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |