ja dat vertel je in elk topic over banken en / of DSB. Maar het ging even over Lakeman zelf. Dat het toch eigenlijk van de zotte is dat hij dat zomaar op zijn geweten kan hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:13 schreef Dutchguy het volgende:
Ik heb het er als belastingbetaler graag voor over als we hiermee een gezwel als de DSB uit de samenleving kunnen verwijderen.
Dat is mijn mening.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:09 schreef TheFrankey het volgende:
Die heeft opgeroepen om al het spaargeld bij DSB weg te halen. En uiteindelijk resulteert dat in de huidige situatie bij DSB Bank.
Hij behartigt de financiele problemen van zo'n 2000 man zegt hij. Maar dan even het volgende:
- Door zijn actie raken straks 1800 mensen hun baan kwijt bij DSB Bank
- Door de acties van DSB zitten duizenden mensen in de problemen.
- Door zijn actie krijgen mensen die meer dan 100.000 spaargeld hadden hun geld niet terug.
- Dat zijn er nog bar weinig.
- Door zijn actie worden de klanten die zich bij JelleHendrix hadden aangelsoten misschien niet meer geholpen.
- Die worden (zijn) nu sowieso geholpen.
Het is toch eigenlijk raar dat wij dit als Nederlanders maar gewoon goed vinden?
- Wat? Dat een bedrijf op criminele manier geld pakt van mensen en dan degene die dit aan het licht brengt probeert neer te sabelen?
Het is vreemd dat van de DSB nu een slachtoffer wordt gemaakt. Zie ook het 'poffertjes-eet-offensief' bij NOVA vorige week. Er zijn jaren moedwillig talloze produkten verkocht die gewoon niet klopten. De top van DSB zou strafrechtelijk moeten worden vervolgd. Een grote zeepbel.
Mijn inziens is die man gek. Vandaag is het DSB, volgende week valt hij allicht de Rabobank aan. Immers elke bank heeft een donkere kant die hij graag zal gaan belichten.
En zonder dat dit een DSB bash topic word....wat vinden jullie?
Ik geef toe dat het een krasse uitspraak van Lakeman was, ik stond zelf ook met de oren te klapperen dat hij dat zo durfde te stellen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:16 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
ja dat vertel je in elk topic over banken en / of DSB. Maar het ging even over Lakeman zelf. Dat het toch eigenlijk van de zotte is dat hij dat zomaar op zijn geweten kan hebben.
Indien DSB de problemen had opgelost achter de schermen was er niets aan de hand geweest.
De DSB heeft tijd ZAT gehad om met oplossingen te komen maar verzuimden weken- (maanden?) lang om maar iets te doen. 'Het zal wel overwaaien' dachten ze. En dan komen ze met een 'tegemoetkoming' voor de paar gedupeerden. 'Het kost de DSB maar een paar miljoen per jaar' vertelt de directeur vorige week nog trots... Vind je het gek dat niemand in zo'n oplossing trapt....quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:16 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
ja dat vertel je in elk topic over banken en / of DSB. Maar het ging even over Lakeman zelf. Dat het toch eigenlijk van de zotte is dat hij dat zomaar op zijn geweten kan hebben.
Indien DSB de problemen had opgelost achter de schermen was er niets aan de hand geweest.
Daar heeft DSB al jaren de tijd voor gehad. Maar dat leidde tot alleen maar nog meer ellende. Aktes van cessie en noem maar op.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:16 schreef TheFrankey het volgende:
Owja, waarom zou Lakeman het dan op deze manier geprobeerd hebben op 1 oktober?quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:22 schreef haatbaard het volgende:
Als Lakeman niks had gezegd, was DSB uiteindelijk alsnog failliet gegaan als Lakeman z'n miljardenclaim had ingediend. Meer dan uitstel van executie restte DSB niet.
Als DSB failliet word verklaard en word geliquideerd dan gaat iedereen die daar werkt de WW in, want dan komt er ook geen sociaal plan aangezien het geld er niets is.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:27 schreef opgebaarde het volgende:
Geen idee hoeveel mensen hun baan kwijt gaan of kunnen raken maar alle afdelingen zullen toch overgenomen worden, right?
Mee eens, maar je zit nu wel met een hals-over-kop oplossing in je mik als DNB zijnde. Dat DSB fout zit/zat lijkt me duidelijk, maar als je systeem klopt had DNB/AFM moeten ingrijpen en heb je meer aan een bank die wordt ontmanteld dan aan een bank die klapt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:22 schreef haatbaard het volgende:
Als Lakeman niks had gezegd, was DSB uiteindelijk alsnog failliet gegaan als Lakeman z'n miljardenclaim had ingediend. Meer dan uitstel van executie restte DSB niet.
alsof het moment gaat komen dat er ineens niks meer is, dus dat iedereen zijn spaargeld kwijt is en de mensen die hypotheken hadden dit ineens als een schenking krijgenquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:29 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Als DSB failliet word verklaard en word geliquideerd dan gaat iedereen die daar werkt de WW in, want dan komt er ook geen sociaal plan aangezien het geld er niets is.
Is dit zo ? Ik weet niet beter dan dat de reserves een bepaalde verplichte bodem moeten hebben volgens DNB richtlijn en dat je als bank DNB moet inschakelen als je reserve afnemen om welke reden dan ook. Ik dacht en denk dat DSB gewoon reserves had, maar in de problemen kwam toen 15% spaargeld (lees : reserve) of meer werd opgenomen in korte tijd.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:28 schreef capricia het volgende:
Bovendien is het de beleidskeuze van de DSB geweest om zo weinig geld reserve te houden. Ze hadden ook op een andere manier kunnen bankieren.
Volgens mij moet jij je er nog even wat verder in verdiepen. Dan zul je erachter komen dat DSB zich schuldig maakte aan ordinaire oplichterspraktijken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:26 schreef TheFrankey het volgende:
Die miljardenclaim van Lakeman ging natuurlijk ook nergens over. Hij had het voornamelijk over torenhoge provisies die DSB opstreek. 80%. Wat hij niet vermeld is dat DSB een deel van die provisie teruggeeft aan rentekorting. Een manier van het aanbieden van een hypotheek.
Als mensen bij de DSB Bank hun baan kwijtraken, hebben ze dat te danken aan het beleid van Scheringa en deels aan zichzelf, want ze hebben eraan meegewerkt. Bovendien zal er behoefte blijven aan bankzaken, zullen de klanten naar andere banken gaan en ontstaat daar weer werkgelegenheid.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:09 schreef TheFrankey het volgende:
Die heeft opgeroepen om al het spaargeld bij DSB weg te halen. En uiteindelijk resulteert dat in de huidige situatie bij DSB Bank.
Hij behartigt de financiele problemen van zo'n 2000 man zegt hij. Maar dan even het volgende:
- Door zijn actie raken straks 1800 mensen hun baan kwijt bij DSB Bank
- Door zijn actie krijgen mensen die meer dan 100.000 spaargeld hadden hun geld niet terug.
- Door zijn actie worden de klanten die zich bij JelleHendrix hadden aangelsoten misschien niet meer geholpen
Het is toch eigenlijk raar dat wij dit als Nederlanders maar gewoon goed vinden?
Mijn inziens is die man gek. Vandaag is het DSB, volgende week valt hij allicht de Rabobank aan. Immers elke bank heeft een donkere kant die hij graag zal gaan belichten.
En zonder dat dit een DSB bash topic word....wat vinden jullie?
Inderdaad. Die toezichthouders mogen ook wel eens onder de loep worden genomen. Volgens mij slapen ze daar de hele dag, ze zitten wel vaker mis in ieder geval...quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:41 schreef lyolyrc het volgende:
Eigenlijk zijn er drie schuldigen in dit hele verhaal.
Allereerst DSB dat in feite rommelhypotheken verkocht en zichzelf daardoor in problemen bracht. Als je rotzooi verkoopt, moet je niet gaan mauwen als iemand dat aan de kaak stelt.
Ten tweede Lakeman met zijn onverantwoorde roep om geld weg te halen bij DSB. Er zijn andere methoden om je gelijk te halen in een conflict.
Ten derde de toezichthouders. Na alle gebeurtenissen rondom de kredietcrisis zouden ze toch wel moeten snappen wat rommelhypotheken voor gevolgen kunnen hebben.
Dus nee, het was niet alleen Lakeman.
Zo zie ik het ook.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:41 schreef lyolyrc het volgende:
Eigenlijk zijn er drie schuldigen in dit hele verhaal.
Allereerst DSB dat in feite rommelhypotheken verkocht en zichzelf daardoor in problemen bracht. Als je rotzooi verkoopt, moet je niet gaan mauwen als iemand dat aan de kaak stelt.
Ten tweede Lakeman met zijn onverantwoorde roep om geld weg te halen bij DSB. Er zijn andere methoden om je gelijk te halen in een conflict.
Ten derde de toezichthouders. Na alle gebeurtenissen rondom de kredietcrisis zouden ze toch wel moeten snappen wat rommelhypotheken voor gevolgen kunnen hebben.
Dus nee, het was niet alleen Lakeman.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |