abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73645569
Ik val gelijk met de deur is huis, omdat ik advies nodig heb betreft het volgende:

1 week geleden ben ik naar mijn mening onterecht op staande voet ontslagen.

Vorige week Vrijdag was ik ziek, maar ben gewoon naar mijn werk gegaan..aangezien ik het rond 1 uur echt niet meer trok heb ik gevraagd of ik even de huisarts kon bellen voor een afspraak.
Vervolgens ben ik ziek naar huis gegaan van mijn werk, huisarts bezoek, medicijnen etc etc.

Toen ik thuis kwam ben ik gelijk gebeld door de arbo, of ik het verhaal kon uitleggen en wat ik precies had.

Allemaal netjes uitgelegd en en het was afgehandeld. Maandag zou ze opnieuw contact opnemen om te kijken hoe het ging en of ik alweer kon werken. Daarna lekker mijn bed ik gedoken.
Zaterdag kreeg ik een brief in de bus van mijn werkgever waarin stond dat ik niet aanwezig was en dat dit een officiële waarschuwing was en dat ik Maandag mijn verhaal mocht uitleggen.

Maandag het gesprek gehad en uitgelegd dat ik sliep en dat ik mijn deurbel niet heb gehoord, ze vonden het een vaag verhaal en wilde me niet geloven.
Baas stond op springen en flapte eruit dat niet de arbo aan de deur was geweest maar zij..
Mijn verhaal raakte volgens hun kant noch wal, en ze zouden in overleg gaan wat ze zouden doen.

Vervolgens een uur gewacht en toen kon ik wederom naar het kamertje lopen om de uitslag te horen.
Ik werd op staande voet ontslagen. Kon gelijk weg en ze vonden het jammer dat het zo moest gaan.
Ontslag natuurlijk niet getekend en kwaad naar huis gegaan en alle papiertjes er even bijgepakt.
In mijn contract stond dat ik min. 3x een officiële waarschuwing moest hebben gehad voordat ik ontslag zou kunnen krijgen.
En op staande voet ontslag was alleen mogelijk als er :

* fraude zou zijn gepleegd
* diefstal
* geweld, dreigementen etc.

Ook stond erin dat het mijn verantwoording was als ik niet beschikbaar was voor de arbo zowel telefonisch als voor een huisbezoek.
Telefonisch ben ik bereikbaar geweest voor de arbo.
Maar ik kan mezelf niet heugen dat het oke is als je baas zomaar langskomt, en eerst heeft gezegd dat het de arbo was die aan de deur was.

Mijn vraag dus.. is dit een ontrecht ontslag? ik had namelijk een contract tot febr. 2010 en was al uit mijn proeftijd.
Mijn contract wordt ook niet uitbetaald, en dat is volgens mij wel verplicht..

Alvast bedankt voor de reacties
cowards die many times before they are dead.
pi_73645708
Dit riekt naar zwaar onterecht ontslag. Beetje vreemd verhaal. Zelf niet vreemde opmerkingen gemaakt naar je baas toe?
pi_73645719
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Schakel die dan in.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:35:04 #4
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_73645776
Stap 1: laat schriftelijk en aangetekend weten dat je het niet eens bent met je ontslag en dat je bereid bent om te werken!
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:36:28 #5
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_73645830
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:35 schreef TGVkopper het volgende:
Stap 1: laat schriftelijk en aangetekend weten dat je het niet eens bent met je ontslag en dat je bereid bent om te werken!
Die dus

en stap 2:
gedegen juridisch advies inwinnen.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_73645837
Absoluut niet, ik heb haar gevraagd wat de reden was en ze gaf geen antwoord..

Ben erg beleefd gebleven en heb het zo zakelijk mogelijk proberen op te lossen maar Mevrouw vond het nodig om zelf de hele tent bij elkaar te schreeuwen omdat mijn verhaal volgens haar niet klopte, en schoof toen mooi het ontslag voor mijn neus

Wie kan bewijzen dat ik niet thuis was? en wie kan bewijzen dat Mevrouw daadwerkelijk aan de deur is geweest? Als baas zijnde jezelf voor doen als arbo vind ik persoonlijk erg onproffesioneel.

Daarbij bij ik enorm geschoffeerd door mijn baas tijdens dat gesprek : ik was een leugenaar en ik was dom etc etc.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:37:11 #7
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_73645846
Wat een mafkees die baas. Beetje overspannen ofzo?

Gewoon even naar een advocaat, die is hier in een kwartier klaar mee.
pi_73645868
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:33 schreef buitenbeentje het volgende:
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Schakel die dan in.
Dit dus, goed dat je die papieren niet getekend heb.
Verder zou ik gewoon weer naar kantoor gaan, al is het om aanwezig te zijn.

Nu wil je daar niet meer werken natuurlijk, maar laat ze je maar ontslaan met een dikke bonus
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_73645938
Vanmiddag ga ik een aangetekende brief op de post doen.
In een noten dop :

* geen dringende reden voor ontslag op staande voet.
* werk willig
* dingen die niet klopen wat betreft de arbeids overeenkomst en het ontslag en het verzuimbeleid.
* en het hele verhaal van A tot Z uitleggen..
* ik verwacht binnen 5 dagen schriftelijk antwoord zoniet start ik een juridische procedure.

Kort maar krachtig en weinig emotioneel gezeik.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:39:51 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73645939
Het is geen geldig ontslag

Om te beginnen is het ziek naar huis gaan geen reden om een officiele waarschuwing te geven.

Daarnaast; meteen dezelfde middag nog gebeld worden door de arbo is echt heel snel. Onvoorstelbaar snel eigenlijk......
Een arboarts kan aan de deur komen maar als jij ligt te slapen omdat je ziek bent moet hij een briefje achterlaten. Je moet dan bellen en/of op spreekuur komen. Daarnaast had je telefonisch een afspraak dat je maandag contact zou hebben, dus kon je er gevoeglijk vanuit gaan dat er die dag geen bezoek meer zou komen en je daar dus niet op hoefde te wachten. Je bent dus naar bed gegaan om uit te zieken omdat je geen arts meer verwachtte.

Wat je moet doen:
  • Brief sturen dat je het niet eens bent met het ontslag op staande voet, een reden is hiervoor niet aanwezig
  • In je brief stellen dat je beschikbaar bent voor arbeid
  • Je rechtsbijstandverzekering bellen (als je die hebt)
  • Alvast op zoek naar nieuwe baan (maar geen ontslag nemen!!!!)

Zoals je baas zich nu opstelt zal het een rechtzaak worden. Hij lijtk mij duidelijk te hebben gezocht naar redenen om je te kunnen ontslaan. Hij heeft geen grond voor een ontslag op staande voet, zelfs niet voor een ontslag uberhaupt. Vanwege de verstoorde arbeidsverhouding zal verder werken ook geen optie zijn, hij zal dus een schadevergoeding aan je moeten gaan betalen
  • Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_73646058
    Ik zag hier net iemand posten om terug te gaan naar kantoor.

Dat gaat dus niet want ik ben er niet meer welkom...

Ben de laatste paar dagen erg gefrusteerd en ik kan het gewoon niet begrijpen...

Kan ik ook in de brief zetten dat ik imago schade heb opgelopen? want op staande voet ontslaan worden is nooit prettig om te melden bij je evt nieuwe werkgever...
    Dankzij mijn oude werkgever is het voor mij moeilijker om een nieuwe aanstelling te vinden..
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:45:07 #12
    65960 sanger
    pi_73646125
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 13:39 schreef lesdeux het volgende:
    Vanmiddag ga ik een aangetekende brief op de post doen.
    In een noten dop :

* geen dringende reden voor ontslag op staande voet.
    * werk willig
    * dingen die niet klopen wat betreft de arbeids overeenkomst en het ontslag en het verzuimbeleid.
    * en het hele verhaal van A tot Z uitleggen..
    * ik verwacht binnen 5 dagen schriftelijk antwoord zoniet start ik een juridische procedure.

Kort maar krachtig en weinig emotioneel gezeik.
    Paar opmerkingen:

• Vermeld niet dat er geen reden voor ontslag op staande voet is, maar dat er uberhaupt geen ontslaggrond is. Anders zou dat kunnen worden uitgelegd dat je het wel eens zou zijn met een ontslag met opzegtermijn.
  • Over de dingen die niet kloppen zou ik nog niets zeggen. Daar komt ze wel achter dmv je advocaat.
  • Maak bezwaar tegen de officiele waarschuwing en leg in dat bezwaar uit waarom die onterecht is. Vermeld dat je een afspraak had met de arbo en dat er specifiek geen bezoek was afgesproken. Daarnaast is het normaal om ziek op bed te liggen en hoort niet iedereen de deurbel in zijn slaap.
  • Ik zou niet meteen dreigen een procedure te starten. Ze is immers pas in gebreke als ze je loon niet tijdig uitbetaald.
  • Everything you want is on the other side of fear.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:45:20 #13
    182660 adwin
    Red Rocket!
    pi_73646130
    Ah laat ik hier nou net een studie in volgen. Interessante zaak!

Werkweigering (zo ziet je werkgever dit) is inderdaad een reden voor ontslag op staande voet. Echter, dit mag niet zonder waarschuwing (schriftelijk!). Aangezien de ARBO jou het recht had gegeven om thuis te blijven, mocht je ook thuis blijven. Daar komt echter wel bij kijken dat je bereikbaar moet zijn voor je werkgever/ de arbodienst voor het geval zij willen kijken hoe het erbij staat.

Nu was je niet bereikbaar, kan gebeuren. Echter dan had je werkgever je (let op: weer schriftelijk) moeten laten weten dat je niet bereikbaar bent geweest. Ook had er in die brief moeten staan wat de eventuele consequenties zouden zijn. Dit is altijd eerst loonopschorting/loonstopzetting.

Mocht je na deze brief wel weer gewoon ingeroosterd zijn om te werken, maar dan pas niet komen. Dan zou het een geldige reden voor ontslag op staande voet zijn, dan is er immers sprake van werkweigering.

In dit geval denk ik dat je een hele sterke zaak hebt. Ik zou wel even alles wat je schriftelijk hebt ontvangen (afschrijving huisarts etc.) bewaren.

Wat je nu het beste kan doen is een brief sturen naar je werkgever dat je het niet met je ontslag eens bent, is immers geen sprake van een dringende reden.

Wanneer dit een kantonrechterzaak zal worden, dan heb je een hele sterke kans. Een werkgever moet namelijk kunnen aantonen dat zij er alles aan hebben gedaan om jou te contacteren en jou te helpen te re-integreren.

succes!
    Alcohol doesn't solve any problems... But then again, neither does milk!
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:45:50 #14
    65960 sanger
    pi_73646143
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 13:43 schreef lesdeux het volgende:
    Ik zag hier net iemand posten om terug te gaan naar kantoor.

Dat gaat dus niet want ik ben er niet meer welkom...

Ben de laatste paar dagen erg gefrusteerd en ik kan het gewoon niet begrijpen...

Kan ik ook in de brief zetten dat ik imago schade heb opgelopen? want op staande voet ontslaan worden is nooit prettig om te melden bij je evt nieuwe werkgever...
    Dankzij mijn oude werkgever is het voor mij moeilijker om een nieuwe aanstelling te vinden..
    Het is geen ontslag op staande voet, dat zal de rechter immers terug gaan draaien
    Everything you want is on the other side of fear.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:48:55 #15
    65960 sanger
    pi_73646261
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 13:45 schreef adwin het volgende:
    Ah laat ik hier nou net een studie in volgen. Interessante zaak!

Werkweigering (zo ziet je werkgever dit) is inderdaad een reden voor ontslag op staande voet. Echter, dit mag niet zonder waarschuwing (schriftelijk!). Aangezien de ARBO jou het recht had gegeven om thuis te blijven, mocht je ook thuis blijven. Daar komt echter wel bij kijken dat je bereikbaar moet zijn voor je werkgever/ de arbodienst voor het geval zij willen kijken hoe het erbij staat.
    Wanneer dit een kantonrechterzaak zal worden, dan heb je een hele sterke kans. Een werkgever moet namelijk kunnen aantonen dat zij er alles aan hebben gedaan om jou te contacteren en jou te helpen te re-integreren.

[/quote]

Sinds wanneer is ziek naar huis gaan werkweigering? TS had zich ziek gemeld bij de werkgever en heeft de Arbodienst te woord gestaan. Werkweigering is dus sowieso niet aan de orde......
    pi_73646341
    Adwin, in mijn contract staat dat ik bereikbaar moest zijn voor de arbo ( telefonisch of via een huisbezoek ) telefonisch ben ik bereikbaar geweest en mijn baas heeft zich voorgedaan als arbo wat volgens mij absoluut niet mag.

Het volgende ding wat mij net binnen schoot : de medicijnen die ik kreeg heten dyoxcycline en ik mag daar niet mee naar buiten vanwege UV straling als de zon zou schijnen.
    Krijg je vervelende vlekken van in je gezicht etc.. je word er iig niet knapper op haha
    Wat het die middag dus deed..
    Toen ik dat wilde uitleggen aan mijn baas, wilde baas dat niet aanhoren want dat was volgens haar privé.

Heb het verwijs briefje van de huisarts nog, medicijn doosje, etc.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:53:07 #17
    182660 adwin
    Red Rocket!
    pi_73646369
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 13:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Sinds wanneer is ziek naar huis gaan werkweigering? TS had zich ziek gemeld bij de werkgever en heeft de Arbodienst te woord gestaan. Werkweigering is dus sowieso niet aan de orde......
    [/quote]

Is t naar mijn mening ook niet. Maar dat zou de enige plausibele reden voor mij kunnen zijn vanuit het oogpunt van de werkgever. Hij stuurt niet iemand eruit omdat diegene ziek op bed ligt...
    pi_73646435
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 13:37 schreef Armageddon het volgende:
    Wat een mafkees die baas. Beetje overspannen ofzo?
    Gewoon even naar een advocaat, die is hier in een kwartier klaar mee.
    Ik zou eerst aan die baas kenbaar maken dat je gerechtelijke stappen overweegt. Dan stel je hem in elk geval in staat om zijn dubieuze beslissing terug te draaien.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:59:17 #20
    23428 _Michiel_
    Ik ben Tuinstoel fan .o/
    pi_73646569
    Wat voor contract had je? Tijdelijk contract, vast contract, 0-uren contract?
    Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
    In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:59:24 #21
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73646575
    bedrijven doen tegenwoordig ook alles om van hun personeel af te komen...
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:00:03 #22
    182660 adwin
    Red Rocket!
    pi_73646595
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 13:51 schreef lesdeux het volgende:
    Adwin, in mijn contract staat dat ik bereikbaar moest zijn voor de arbo ( telefonisch of via een huisbezoek ) telefonisch ben ik bereikbaar geweest en mijn baas heeft zich voorgedaan als arbo wat volgens mij absoluut niet mag.

Het volgende ding wat mij net binnen schoot : de medicijnen die ik kreeg heten dyoxcycline en ik mag daar niet mee naar buiten vanwege UV straling als de zon zou schijnen.
    Krijg je vervelende vlekken van in je gezicht etc.. je word er iig niet knapper op haha
    Toen ik dat wilde uitleggen aan mijn baas, wilde baas dat niet aanhoren want dat was volgens haar privé.

Gewoon brief sturen naar je werkgever, waarin staat dat je niet akkoord gaat. Je staat echt volledig in je recht. Je werkgever heeft inadequaat gehandeld. Zoals wat hierboven ook al genoemd werd, waarschijnlijk waren ze op zoek naar een reden om je er uit te werken.
    pi_73646611
    Aangezien ik ook even heb uitgezocht hoe het ervoor staat met het bedrijf.. blijkt het ook dat ze er enorm slecht voorstaan qua aandelen etc...
    Dus ik neem aan dat ze de makkelijke weg kiezen en mij gewoon even gaan uitbetalen tot feb. dat ga ik iig wel eisen.
    Stelletje honden.
    pi_73646650
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 13:59 schreef _Michiel_ het volgende:
    Wat voor contract had je? Tijdelijk contract, vast contract, 0-uren contract?
    Een bepaald contract tot febr.
    pi_73646656
    Vraag die ik nog zou hebben is of je daar nog wel wilt werken na dit verhaal. Dat je geld wilt zien snap ik maar of ik er nog zou willen werken....
    pi_73646683
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:01 schreef lesdeux het volgende:

[..]

Een bepaald contract tot febr. ( 22 uur )
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:02:52 #27
    23428 _Michiel_
    Ik ben Tuinstoel fan .o/
    pi_73646690
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:00 schreef lesdeux het volgende:
    Aangezien ik ook even heb uitgezocht hoe het ervoor staat met het bedrijf.. blijkt het ook dat ze er enorm slecht voorstaan qua aandelen etc...
    Dus ik neem aan dat ze de makkelijke weg kiezen en mij gewoon even gaan uitbetalen tot feb. dat ga ik iig wel eisen.
    Stelletje honden.
    Enorm slecht voorstaan qua aandelen???
    En wat betekend dat? Aandelen zijn minder waard geworden ofzo? Dat betekend niet dat het bedrijf er slecht(er dan voorheen) voorstaat hoor?
    Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
    In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:04:58 #28
    2964 Armageddon
    pi_73646752
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:00 schreef lesdeux het volgende:
    Stelletje honden.
    Dat zeg ik net. Die baas van je is gewoon overspannen. De boel staat waarschijnlijk op klappen.
    pi_73646873
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:04 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dat zeg ik net. Die baas van je is gewoon overspannen. De boel staat waarschijnlijk op klappen.
    dat idee had ik al langer.. vooral toen haar onderlip begon te trillen tijdens het gesprek .. en ik waarschijnlijk te kalm bleef en zij dat niet kon hebben.
    Ik ga iig niet onredelijk lopen schreeuwen en dreigen met verschillende loze argumenten die kant noch wal raken.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:09:05 #30
    2964 Armageddon
    pi_73646895
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:08 schreef lesdeux het volgende:

[..]

dat idee had ik al langer.. vooral toen haar onderlip begon te trillen tijdens het gesprek .. en ik waarschijnlijk te kalm bleef en zij dat niet kon hebben.
    Heb je geen foto?
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:10:18 #31
    2964 Armageddon
    pi_73646934
    Is ze dit?

pi_73647090
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:02 schreef staticdata het volgende:
    Vraag die ik nog zou hebben is of je daar nog wel wilt werken na dit verhaal. Dat je geld wilt zien snap ik maar of ik er nog zou willen werken....
    Voor geen goud, ik zet er in dat ik werkwillig ben en ik denk dat ze me niet terug willen hebben maar voor het hazenpad kiezen en me gewoon uitbetalen..
    Hoe dat verder in zijn werk gaat weet ik niet... wat ik heb gelezen is dat ze meestal geen mensen meer terug nemen als zoiets als dit is gebeurd...
    pi_73647117
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:10 schreef Armageddon het volgende:
    Is ze dit?

[ afbeelding ]
    hahaha nou je het zegt... ik zie veel overeenkomsten
    pi_73647335
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 13:59 schreef Blik het volgende:
    bedrijven doen tegenwoordig ook alles om van hun personeel af te komen...
    Dit gevoel krijg ik er ook bij. Het lijkt erop dat dit gewoon zoeken is.
    Echt een heel bizar verhaal.
    pi_73647409
    quote:

Je baas heeft gelijk: dat gaat haar ook geen donder aan.

Wie gaat dat wel wat aan? De arboarts
    r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
    Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
    Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
    pi_73647461
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:22 schreef Stali het volgende:

[..]

Dit gevoel krijg ik er ook bij. Het lijkt erop dat dit gewoon zoeken is.
    Echt een heel bizar verhaal.
    Er was sowieso al gezeik op mijn werk toen ik er nog werkte,
    Man van oud werknemer kwam even langs om te vertellen wat er allemaal was gebeurd was.
    En ik denk dat zijn vrouw haar baan terug wilde, anders zouden er vervelende feiten op tafel komen..

Nu denk ik persoonlijk dat dat een dreigement is geweest , en dat ik de lul was die eruit gewerkt moest worden..
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:30:43 #37
    65960 sanger
    pi_73647537
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 13:53 schreef adwin het volgende:

[..]

Is t naar mijn mening ook niet. Maar dat zou de enige plausibele reden voor mij kunnen zijn vanuit het oogpunt van de werkgever. Hij stuurt niet iemand eruit omdat diegene ziek op bed ligt...
    [/quote]

Volgens mij is de baas boos omdat hij de deur niet opendeed toen dat mokkel voor de deur stond.
    pi_73647596
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:30 schreef sanger het volgende:

[..]

Volgens mij is de baas boos omdat hij de deur niet opendeed toen dat mokkel voor de deur stond.
    [/quote]

correctie : zij deed de deur niet open
    pi_73647808
    quote:
    Vraag me een aantal dingen af

-Was dat telefoontje op je huisnummer?
    -Heeft je bedrijf een OR of een MR of iets dergelijks
    -Staat er iemand boven die takketrol? Of zou je dit anders via personeelszaken kunnen regelen?
    Trek eens aan mijn vinger?
    Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
    pi_73647927
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:39 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Vraag me een aantal dingen af

-Was dat telefoontje op je huisnummer?
    -Heeft je bedrijf een OR of een MR of iets dergelijks
    -Staat er iemand boven die takketrol? Of zou je dit anders via personeelszaken kunnen regelen?
    Dat telefoontje was op mijn huistelefoon ja.
    En er staat iemand boven die takketrol ja ( briljante woordkeuze haha ) maar die is het helaas eens met haar..
    En de grote baas krijg ik niet te spreken...de aangetekende brief gaat naar personeelszaken...
    pi_73648034
    Als je baas een vrouw is heb je natuurlijk ook kans dat het over een paar dagen weer goed is.
    Schnaps im Kopf, du holde Braut
    pi_73648070
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:43 schreef lesdeux het volgende:

[..]

Dat telefoontje was op mijn huistelefoon ja.
    En er staat iemand boven die takketrol ja ( briljante woordkeuze haha ) maar die is het helaas eens met haar..
    En de grote baas krijg ik niet te spreken...de aangetekende brief gaat naar personeelszaken...
    Dan kan je iig aantonen dat je wel thuis was.

Je woont alleen? Als dat zo is, houdt dat ook in dat je zelf wel ff de deur uit moet gaan.
    Trek eens aan mijn vinger?
    Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
    pi_73648224
    Lekker geregeld door de werkgever. Je zou tegenwoordig toch wat basiskennis verwachten.
    Sterkte er mee.
      Milf dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:17:35 #44
    16000 nikky
    Paars is het nieuwe rood!
    pi_73648945
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 13:39 schreef sanger het volgende:
    Het is geen geldig ontslag

Om te beginnen is het ziek naar huis gaan geen reden om een officiele waarschuwing te geven.

Daarnaast; meteen dezelfde middag nog gebeld worden door de arbo is echt heel snel. Onvoorstelbaar snel eigenlijk......Een arboarts kan aan de deur komen maar als jij ligt te slapen omdat je ziek bent moet hij een briefje achterlaten. Je moet dan bellen en/of op spreekuur komen. Daarnaast had je telefonisch een afspraak dat je maandag contact zou hebben, dus kon je er gevoeglijk vanuit gaan dat er die dag geen bezoek meer zou komen en je daar dus niet op hoefde te wachten. Je bent dus naar bed gegaan om uit te zieken omdat je geen arts meer verwachtte.
    Het kan wel. Als je een ziekmelding niet vertrouwd kun je er een spoedbezoek van maken. Dan kunnen ze zelfs een paar uur later op je stoep staan.

Voor de TS,, wat een vervelende situatie voor je. het lijkt mij ook dat je onterecht ontslag hebt gehad. Het lijkt erop dat er meer speelt. Misschien zelfs wel over jou als persoon. Ik vind het vreemd dat je werkgeefster zo flipte om een ziekmelding namelijk.
    Een goed gesprek zit er vast niet meer in
    👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:19:54 #45
    65960 sanger
    pi_73649029
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:32 schreef lesdeux het volgende:
    correctie : zij deed de deur niet open
    Excuus
    pi_73650370
    interessant
    There are only 151 Pokémon.
    pi_73651693
    Kan dit zomaar?

Voor een ontslag op staande voet moet er sprake zijn van een zogenaamde dringende reden 7:678 BW. Bij de beoordeling van de vraag of er sprake is van zo’n dringende reden worden naar alle omstandigheden van het geval gekeken. Het gaat dan om:
    - De aard en de ernst van de dringende reden
    - De aard van de dienstbetrekking
    - De duur van de dienstbetrekking
    - De wijze waarop de werknemer de dienstbetrekking heeft vervuld
    - De persoonlijke omstandigheden van de werknemer zoals zijn leeftijd en de gevolgen die ontslag op staande voet voor hem zullen hebben.
    Naast dat er sprake moet zijn van een dringende reden is de werkgever verplicht de dringende reden direct mede te delen aan de werknemer. Deze moet weten waarom hij met onmiddellijke ingang wordt ontslagen. Ook moet de beëindiging direct ingaan of na een aantal waarschuwingen.

Indien geen geldig ontslag op staande voet door wg dan heeft wn keuze:
    -vernietiging (6 jo 9 BBA) op grond dat de ontslagvergunning ontbreekt:
    - Loon + tewerkstelling eisen 7:628 BW
    of

-onregelmatigheid inroepen (7:677 lid 2 en 4 BW):
    - schadevergoeding vorderen 7:680 BW

Zoals ik uit jouw verhaal opmaak is hier volgens mij geen sprake van een dringende reden.
    Even een briefje naar wg sturen zoiets-->

Geachte mevrouw, heer... (naam werkgever),

Hierbij teken ik protest aan tegen het ontslag dat u mij op ../../.. aanzegde.

Ik ga niet akkoord, omdat ik vind dat de door u aangevoerde redenen onvoldoende/onterecht zijn.

Bovendien hebt u geen ontslagvergunning van de directeur van het UWV WERKbedrijf. Het aangezegde ontslag is dus nietig.

Mijn dienstverband met u blijft bestaan en ik ben en blijf bereid mijn werkzaamheden voor u te verrichten.

Graag zie ik uw reactie per omgaande tegemoet.

Hoogachtend,

Dan -->
    Binnen 6 maanden nietigheid van ontslag inroepen of onregelmatigheid inroepen. Ga naar een advocaat --> voor procedure... als je in het gelijk wordt gesteld zijn de kosten van de procedure voor je wg.

Kijk anders even op http://www.arbeidsrechter.nl/h/h342.htm bij het hoofdstuk "3.4.2.3.H. Het niet verrichten van de werkzaamheden door afwezigheid"

[ Bericht 16% gewijzigd door CrazyJosie op 13-10-2009 17:31:05 ]
      † In Memoriam † dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:46:07 #48
    21636 Feestkabouter
    pi_73653688
    die vrijdag:
    heeft de arbo je thuis gebeld op je vaste lijn, of op je mobiel?
    (heb je een vaste lijn?)
    heb je je werkgever gevraagd of ze je ook op je vaste lijn geprobeerd hebben te bellen?
    heb je je werkgever gevraagd of ze je op je mobiel hebben geprobeerd te bellen?

algemeen: is het normaal dat als je op een dag tussen de middag ziek naar huis gaat, dat je dan diezelfde dag al door de arbo wordt gebeld? (heb ik geen ervaring mee)

ik krijg de indruk dat je baas het vanaf het begin al niet vertrouwde en daarom de arbo heeft gevraagd om je meteen te controleren, maar misschien zit ik ernaast.

nog contact gehad met je huisarts die vrijdag?
    ben je nog de deur uit geweest dat weekend?
    heb je die vrijdagmiddag je mobiele telefoon uit gehad? en dat weekend?
      † In Memoriam † dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:55:34 #49
    21636 Feestkabouter
    pi_73653923
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 17:46 schreef Feestkabouter het volgende:
    die vrijdag:
    heeft de arbo je thuis gebeld op je vaste lijn, of op je mobiel?
    (heb je een vaste lijn?)
    heb je je werkgever gevraagd of ze je ook op je vaste lijn geprobeerd hebben te bellen?
    heb je je werkgever gevraagd of ze je op je mobiel hebben geprobeerd te bellen?

algemeen: is het normaal dat als je op een dag tussen de middag ziek naar huis gaat, dat je dan diezelfde dag al door de arbo wordt gebeld? (heb ik geen ervaring mee)

ik krijg de indruk dat je baas het vanaf het begin al niet vertrouwde en daarom de arbo heeft gevraagd om je meteen te controleren, maar misschien zit ik ernaast.

nog contact gehad met je huisarts die vrijdag?
    ben je nog de deur uit geweest dat weekend?
    heb je die vrijdagmiddag je mobiele telefoon uit gehad? en dat weekend?
    ik begrijp dus (nu ik alles heb gelezen) dat het wel op je vaste lijn was dat je bent gebeld door de arbo, maar dat het niet de arbo was maar je baas.
    heeft je baas een mobiel?
    laat haar maar eens uitleggen waarom ze jou niet op je vaste lijn heeft gebeld toen ze voor je deur stond. en op je mobiel (als die aan stond, misschien heeft ze die wel geprobeerd te bellen).
    en als ze zegt dat ze dat geprobeerd heeft en jij weet zeker dat ze liegt, dan laat het haar maar aantonen met een gespecificeerde rekening komende maand (of nu meteen met de historie van haar telefoon).

ik geloof helemaal niet dat ze voor je deur heeft gestaan.
    als ze dat wilde checken had ze immers ook gewoon vanaf het werk weer naar je vaste lijn kunnen bellen.

dit soort trucjes zullen mensen mij nooit flikken omdat ze bij voorbaat weten dat ze dan helemaal de pineut zijn, daar ben ik te slim voor!
    mij flikken ze dan weer andere trucjes, UWV en zo

[ Bericht 4% gewijzigd door Feestkabouter op 13-10-2009 18:12:33 ]
    pi_73655449
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 17:55 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik begrijp dus (nu ik alles heb gelezen) dat het wel op je vaste lijn was dat je bent gebeld door de arbo, maar dat het niet de arbo was maar je baas.
    heeft je baas een mobiel?
    laat haar maar eens uitleggen waarom ze jou niet op je vaste lijn heeft gebeld toen ze voor je deur stond. en op je mobiel (als die aan stond, misschien heeft ze die wel geprobeerd te bellen).
    en als ze zegt dat ze dat geprobeerd heeft en jij weet zeker dat ze liegt, dan laat het haar maar aantonen met een gespecificeerde rekening komende maand (of nu meteen met de historie van haar telefoon).

ik geloof helemaal niet dat ze voor je deur heeft gestaan.
    als ze dat wilde checken had ze immers ook gewoon vanaf het werk weer naar je vaste lijn kunnen bellen.

dit soort trucjes zullen mensen mij nooit flikken omdat ze bij voorbaat weten dat ze dan helemaal de pineut zijn, daar ben ik te slim voor!
    mij flikken ze dan weer andere trucjes, UWV en zo
    De arbo heeft mij op mijn huis telefoon gebeld, alles uitgelegd nou dat was geregeld zo.
    Mijn baas beweerd dat ze aan de deur heeft gestaan maar heeft mij niet gebeld... zowel mobiel niet, als op de huis telefoon niet.. en ze heeft mijn nummer.
    Mocht ze dat niet hebben gehad.. beld ze toch even naar personeels zaken? daar is mijn mobiel en mijn huistel. namelijk wel bekend..
    Tijdens het gesprek beweerde ze eerst dat de arbo aan de deur was geweest, later flapte ze er uit dat de arbo het niet was.. maar zij !
    Had er nog niet zo naar gekeken...maar dit is idd ook weer een punt wat ik als bewijs kan gebruiken.. thanks!
    pi_73655548
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 16:42 schreef CrazyJosie het volgende:
    Kan dit zomaar?

Voor een ontslag op staande voet moet er sprake zijn van een zogenaamde dringende reden 7:678 BW. Bij de beoordeling van de vraag of er sprake is van zo’n dringende reden worden naar alle omstandigheden van het geval gekeken. Het gaat dan om:
    - De aard en de ernst van de dringende reden
    - De aard van de dienstbetrekking
    - De duur van de dienstbetrekking
    - De wijze waarop de werknemer de dienstbetrekking heeft vervuld
    - De persoonlijke omstandigheden van de werknemer zoals zijn leeftijd en de gevolgen die ontslag op staande voet voor hem zullen hebben.
    Naast dat er sprake moet zijn van een dringende reden is de werkgever verplicht de dringende reden direct mede te delen aan de werknemer. Deze moet weten waarom hij met onmiddellijke ingang wordt ontslagen. Ook moet de beëindiging direct ingaan of na een aantal waarschuwingen.

Indien geen geldig ontslag op staande voet door wg dan heeft wn keuze:
    -vernietiging (6 jo 9 BBA) op grond dat de ontslagvergunning ontbreekt:
    - Loon + tewerkstelling eisen 7:628 BW
    of

-onregelmatigheid inroepen (7:677 lid 2 en 4 BW):
    - schadevergoeding vorderen 7:680 BW

Zoals ik uit jouw verhaal opmaak is hier volgens mij geen sprake van een dringende reden.
    Even een briefje naar wg sturen zoiets-->

Geachte mevrouw, heer... (naam werkgever),

Hierbij teken ik protest aan tegen het ontslag dat u mij op ../../.. aanzegde.

Ik ga niet akkoord, omdat ik vind dat de door u aangevoerde redenen onvoldoende/onterecht zijn.

Bovendien hebt u geen ontslagvergunning van de directeur van het UWV WERKbedrijf. Het aangezegde ontslag is dus nietig.

Mijn dienstverband met u blijft bestaan en ik ben en blijf bereid mijn werkzaamheden voor u te verrichten.

Graag zie ik uw reactie per omgaande tegemoet.

Hoogachtend,

Dan -->
    Binnen 6 maanden nietigheid van ontslag inroepen of onregelmatigheid inroepen. Ga naar een advocaat --> voor procedure... als je in het gelijk wordt gesteld zijn de kosten van de procedure voor je wg.

Kijk anders even op http://www.arbeidsrechter.nl/h/h342.htm bij het hoofdstuk "3.4.2.3.H. Het niet verrichten van de werkzaamheden door afwezigheid"
    Brief gaat morgen aangetekend de deur uit ! en ook als normale brief.
    Ik laat het jullie sowieso weten hoe het is afgelopen heb veel fijne en goede reacties hier gehad.

Veren in de reet voor de fokkers !!!
      † In Memoriam † dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:40:59 #52
    21636 Feestkabouter
    pi_73662027
    wat je even moet doen: CC aan de Arbo-arts.
    en in de brief aan je baas moet je de CC aan de Arbo even vermelden. dat je baas meteen ziet dat je het breed gaat communiceren.

is op zich helemaal niet zo vreemd om het naar de Arbo te sturen, de Arbo en het contact dat je met de Arbo hebt gehad is namelijk een belangrijk element in het hele verhaal.
    pi_73668895
    Het lijkt mij dat je werkgever op het punt van omvallen staat door redenen van financiële aard.

Dat ze daarom een stok heeft gezocht om je te kunnen ontslaan,met de reden die nu aangevoerd worden lijkt dit me niet o.k.,dus schriftelijk bezwaar aantekenen en laten weten dat je weer beschikbaar bent voor werk en dat je de arbo dienst van je conditie op de hoogte heb gehouden en dat je het vreemd vind dat ze niet even geprobeerd heeft om je te bellen.

Sterkte met deze zaak
    Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
      woensdag 14 oktober 2009 @ 01:29:51 #54
    165392 TeenWolf
    You are an animal! Woo!
    pi_73669986
    Het gaat volgens mij niet echt goed met dat bedrijf.
    Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
    En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
    Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
      woensdag 14 oktober 2009 @ 08:00:01 #55
    2964 Armageddon
    pi_73671079
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 01:29 schreef TeenWolf het volgende:
    Het gaat volgens mij niet echt goed met dat bedrijf.
    No shit, Sherlock!
    pi_73672218
    Maar volgens mij was die eerste waarschuwing al onterecht. Ziek zijn is toch geen werkweigering?
    Hallon!
      woensdag 14 oktober 2009 @ 12:00:12 #57
    165392 TeenWolf
    You are an animal! Woo!
    pi_73676728
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 08:00 schreef Armageddon het volgende:

[..]

No shit, Sherlock!
    of het bedrijf maakt gouden tijden mee maar kan de TS niet luchten ofzien.
    En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
    pi_73678266
    En dat noemt zich een bazin?
    Bodybuilding #1
    Hardlopen #2
    pi_73678290
    Boeiend, ff volgen.

Tip aan TS: laat je op internet niet verleiden tot opmerkingen jegens je werkgever of leidinggevende.
    pi_73679674
    Ik ben ooit ook eens onterecht op staande voet ontslagen, en had de werkgever daarbij ook geen ontslagvergunning (ik had een vast contract, voor onbepaalde tijd). Voor mijn gevoel wilden ze op één of andere manier van me af vanwege fianciele redenen. De situatie op het werk escaleerde volledig en ik kon per direct de sleutels inleveren en vertrekken Ik ben toen naar zo'n rechtswinkel gegaan welke met mij een brief hebben opgesteld waarin ik een beroep heb gedaan op de vernietigbaarheid van de beeindiging en, aangegeven dat ik me beschikbaar hield om werkzaamheden te verrichten. Die brief is toen verstuurd naar de werkgever, waarop hij contact heeft opgenomen met het CWI. Daarna kreeg ik een brief van de afdeling juridische zaken van het CWI. Daar bijgevoegd zat de brief van mijn toenmalige werkgever, waarom hij mad had ontslagen etc. Ik vond het wel apart om te lezen (vol leugens). Dat heb ik uiteraard aangevecht. Daarop reageerde hij weer, toen ik weer etc. Ik ben akkoord gegaan met ontslag, onder bepaalde voorwaarden (zoals bepaalde tijd doorbetaling salaris). De conclusie was uiteindelijk dat ik onterecht op staande voet ontslagen was, maar dat de verstandhouding door deze situatie dermate was beschadigd, hij vergunning kreeg mij te ontslaan, onder de voorwaarden die ik had gesteld. Zo heb ik 4 maanden salaris doorbetaling gekregen (en had ik dus tijd genoeg een nieuwe baan te vinden en toch de rekeningen te kunnen betalen). En achteraf was ik blij dat het zo opgelost is, bij zo iemand wil je toch ook helemaal niet blijven werken .

[ Bericht 1% gewijzigd door Starr_003 op 14-10-2009 13:46:08 ]
    pi_73702159
    Ik volg dit topic de hele week nu en ik vind het eingelijk wel een interessante kwestie. Buitengewoon klote natuurlijk voor TS, daar niet van.

Wat ik me eigenlijk afvraag is dit, hoe was de verstandhouding op je werk voordat je je ziekmeldde? Ben je vaker ziek geweest, heb je conflicten gehad met collega's of leidinggevenden, deed je je werk naar behoren? Is er ook maar iets wat zou kunnen zorgen voor deze ontzettend overtrokken reactie van de kant van je baas?
    Spoilers!
    pi_73708469
    Luckystrike en andere sorry voor mijn late reactie.
    Ben nogal gestressed door de hele situatie en gister is de brief de deur uit gegaan.. dus nu is het afwachten op antwoord..

Heb absoluut geen zin om dat verschrikkelijke mens weer onder ogen te komen dmv gesprek.
    Dus hopelijk kiezen ze eieren voor hun geld en wordt het schriftelijk opgeloft,

Ik heb nooit gezeik gehad met mijn baas of collega's of whatsoever.. haar gedrag sloeg echt om als een blad aan een boom en daarom was ik ook redelijk geschrokken van haar tijdens dat gesprek.
    Ook hoorde ik dat beledigen van een werknemer ook niet mag.. wat ze overgens wel deed.
    Toen ik door alle beledigingen moest huilen ( want zo ben ik dan ook wel weer ) vertelde ze doodleuk dat de grammy award naar mij ging en ze overal doorheen prikte.
    Toen knapte ik al helemaal.

en dat was de eerste keer dat ik ziek was .

wil gewoon dat het opgelost is en ik niet meer zo zenuwachtig naar de brievenbus staar haha.
    pi_73708677
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 13:35 schreef Starr_003 het volgende:
    Ik ben ooit ook eens onterecht op staande voet ontslagen, en had de werkgever daarbij ook geen ontslagvergunning (ik had een vast contract, voor onbepaalde tijd). Voor mijn gevoel wilden ze op één of andere manier van me af vanwege fianciele redenen. De situatie op het werk escaleerde volledig en ik kon per direct de sleutels inleveren en vertrekken Ik ben toen naar zo'n rechtswinkel gegaan welke met mij een brief hebben opgesteld waarin ik een beroep heb gedaan op de vernietigbaarheid van de beeindiging en, aangegeven dat ik me beschikbaar hield om werkzaamheden te verrichten. Die brief is toen verstuurd naar de werkgever, waarop hij contact heeft opgenomen met het CWI. Daarna kreeg ik een brief van de afdeling juridische zaken van het CWI. Daar bijgevoegd zat de brief van mijn toenmalige werkgever, waarom hij mad had ontslagen etc. Ik vond het wel apart om te lezen (vol leugens). Dat heb ik uiteraard aangevecht. Daarop reageerde hij weer, toen ik weer etc. Ik ben akkoord gegaan met ontslag, onder bepaalde voorwaarden (zoals bepaalde tijd doorbetaling salaris). De conclusie was uiteindelijk dat ik onterecht op staande voet ontslagen was, maar dat de verstandhouding door deze situatie dermate was beschadigd, hij vergunning kreeg mij te ontslaan, onder de voorwaarden die ik had gesteld. Zo heb ik 4 maanden salaris doorbetaling gekregen (en had ik dus tijd genoeg een nieuwe baan te vinden en toch de rekeningen te kunnen betalen). En achteraf was ik blij dat het zo opgelost is, bij zo iemand wil je toch ook helemaal niet blijven werken .
    Tof om te horen dat het bij jou opgelost is ! nu nog even fingers crossed bij mij ...
    pi_73708783
    tvp
      donderdag 15 oktober 2009 @ 13:34:53 #65
    165392 TeenWolf
    You are an animal! Woo!
    pi_73711969
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 11:50 schreef lesdeux het volgende:

Ook hoorde ik dat beledigen van een werknemer ook niet mag.. wat ze overgens wel deed.
    Toen ik door alle beledigingen moest huilen ( want zo ben ik dan ook wel weer ) vertelde ze doodleuk dat de grammy award naar mij ging en ze overal doorheen prikte.

die vrouw is ziek geestelijk ziek.
      † In Memoriam † donderdag 15 oktober 2009 @ 15:21:30 #66
    21636 Feestkabouter
    pi_73715836
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 13:35 schreef Starr_003 het volgende:

knip
    maar jij hebt je natuurlijk wel een beetje starr opgesteld
    geintje
      † In Memoriam † donderdag 15 oktober 2009 @ 15:23:42 #67
    21636 Feestkabouter
    pi_73715920
    quote:
    Luckystrike en andere sorry voor mijn late reactie.
    Ben nogal gestressed door de hele situatie en gister is de brief de deur uit gegaan.. dus nu is het afwachten op antwoord..

Heb absoluut geen zin om dat verschrikkelijke mens weer onder ogen te komen dmv gesprek.
    Dus hopelijk kiezen ze eieren voor hun geld en wordt het schriftelijk opgeloft,

Ik heb nooit gezeik gehad met mijn baas of collega's of whatsoever.. haar gedrag sloeg echt om als een blad aan een boom en daarom was ik ook redelijk geschrokken van haar tijdens dat gesprek.

wil gewoon dat het opgelost is en ik niet meer zo zenuwachtig naar de brievenbus staar haha.
    en heb je nog een CC naar de Arbo gestuurd?
    Ook als je niet in je brief naar je baas de CC naar de Arbo hebt genoemd is het nog steeds verstandig om een instelling met wat betekenis (zoals Arbo) vanaf het begin goed van je situatie op de hoogte te houden.

vergeet die brievenbus: als jij de juiste dingen in de brief hebt gezet ben jij al over de helft naar een voor jou goede oplossing.
    pi_73718204
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 15:23 schreef Feestkabouter het volgende:
    vergeet die brievenbus: als jij de juiste dingen in de brief hebt gezet ben jij al over de helft naar een voor jou goede oplossing.
    Het klinkt misschien raar maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik kan me een dergelijk reactie van TS levendig inbeelden. Het klapperen van die brievenbus is iedere keer weer de aankondiging van een mogelijke onheilstijding. Ook al heb je je zaakjes perfect op papier gezet en weet je dat voor jezelf ook, zo'n bus blijft nog wel even een stressfactor.
    .
    Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
    pi_73720702
    tvp
    pi_73727125
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 11:55 schreef lesdeux het volgende:

[..]

Tof om te horen dat het bij jou opgelost is ! nu nog even fingers crossed bij mij ...
    Je verhaal klinkt voor mij wel herkenbaar. Mijn baas sloeg ook ineens om als een blad aan een boom. Ik begreep er op dat moment helemaal niks van, na een dienstverband van ruim 2 jaar zonder problemen. Toen ik de brief van het CWI kreeg met daarin zijn ' argumenten' was ik helemaal beduusd. Er werden allemaal hele vreemde argumenten aangedragen om me zo ineens te ontslaan. Een kat in het nauw maakt rare sprongen..

Succes in ieder geval!!
    pi_73730993
    Vrijdag zwaar ziek, zaterdag nog helemaal van de wereld en maandag weer helemaal de oude?
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
    pi_73732175
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 22:06 schreef Argento het volgende:
    Vrijdag zwaar ziek, zaterdag nog helemaal van de wereld en maandag weer helemaal de oude?
    Er staat nergens dat TS zaterdag nog helemaal van de wereld was, ook kan ik niet terugvinden dat ze maandag weer helemaal beter was.
    Hallon!
    pi_73732287
    quote:
    =Toen ik door alle beledigingen moest huilen ( want zo ben ik dan ook wel weer ) vertelde ze doodleuk dat de grammy award naar mij ging en ze overal doorheen prikte.=
    Ik had haar echt keihard een klap in haar gezicht gegeven op dit moment en was dan terecht ontslagen
    pi_73733529
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 22:33 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Er staat nergens dat TS zaterdag nog helemaal van de wereld was, ook kan ik niet terugvinden dat ze maandag weer helemaal beter was.
    Oh, het is niet mijn gewoonte om zaterdag overdag zo ver heen te zijn dat ik de deurbel niet hoor. Ook lijkt het me relevant voor het verhaal dat TS zich ondanks zijn ziekte die maandag naar zijn werk gesleept heeft, maar aangezien TS daar geen woord aan besteed, speelde de ziekte op die dag kennelijk geen rol.

Waarmee ik maar zeggen wil, ik zou het verhaal wel ns van de andere kant willen horen.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
    pi_73733592
    tvp topic
    ............................
    pi_73736358
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 23:10 schreef Argento het volgende:
    Oh, het is niet mijn gewoonte om zaterdag overdag zo ver heen te zijn dat ik de deurbel niet hoor.
    Als jij pas zaterdag de deurbel hoort terwijl de bazin al op vrijdag aan de bel hing, ben je m.i. juist heel ver heen

Waarmee ik maar zeggen wil, als je 's middags ziek naar huis gaat, ben je twee uur later doorgaans nog steeds ziek. Het lijkt me juist bevorderlijk het bed te houden, door te slapen en uit te zieken. Bovendien verkeerde TS toen onder invloed van medicamenten, of wil je ook dat in twijfel trekken?
    .
    pi_73736392
    Advocaat of rechtsbijstand inschakelen. Niet op FOK! juridisch advies vragen, tijdverspilling.
    pi_73736452
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 00:49 schreef 4932735549 het volgende:
    Advocaat of rechtsbijstand inschakelen. Niet op FOK! juridisch advies vragen, tijdverspilling.
    Zeg

* checkt posthistorie

Komt er ook eentje kijken hoor
    .
    pi_73771209
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 22:06 schreef Argento het volgende:
    Griep kan kort maar hevig zijn.
    Sanity is (not) statistical
    pi_73773517
    tvp-tje voor de goede afloop.
      Moderator zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:47:41 #81
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_73774705
    quote:
    Op zaterdag 17 oktober 2009 10:47 schreef mrPanerai het volgende:
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_73774850
    quote:
    Op zaterdag 17 oktober 2009 10:47 schreef mrPanerai het volgende:
    pi_73814230
    tvp
    pi_73817563
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 18:53 schreef donzine het volgende:
    tvp
      zondag 18 oktober 2009 @ 20:37:16 #85
    102582 Asics
    Asics HIGH !!!
    pi_73818402
    TS ze proberen je er goedkoop uit te naaien. Laat dit niet gebeuren - succes.
    Asics neemt de tijd.
    Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
    pi_73829303
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 20:37 schreef Asics het volgende:
    TS ze proberen je er goedkoop uit te naaien. Laat dit niet gebeuren - succes.
    Dat denk ik ook ja.
    Ga in elk geval z.s.m. een aangetekende brief sturen waarin je dus zet dat je het er absoluut niet mee eens bent, zet er ook in waarom je het er niet mee eens bent.
    Verder... Op naar juridisch advies en ondersteuning en aanvechten die hap.

Kijk hier eens:

http://www.abvakabofnv.nl/advies/vraag-en-antwoord/113/

Hier is men ook aan de deur geweest vorige week.
    Ook ik lag met dik 39 graden koorts compleet van wereld in m'n nest te maffen.
    Ook dus geen bel gehoord en er lag hier dus een briefje in de bus van de arbo arts met het verzoek
    of ik voor de volgende dag 10 uur mijn werkgever even wou bellen.
    Dat hoefde dus niet meer want de arbomaffia hing zelf al aan de telefoon die middag.
    Normaal gesprek geweest, niet vreemds en heb er eigenlijk niets meer van gehoord.

En om te beoordelen of je echt ziek bent...
    Dat moeten ze volgens mij ten alle tijden aan een arbo arts over laten.

Succes...
      woensdag 21 oktober 2009 @ 23:34:10 #87
    24878 kwib
    Respondentenleverancier
    pi_73934061
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 22:33 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Als ze nog ziek was mag ze niet eens ontslagen worden
    Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
    Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
    pi_73935613
    TS, hoe is het nu met je? Al antwoord op je brief ontvangen of ander nieuws gehoord?
    Spoilers!
    pi_73937198
    tvp, mooi stukje. En ik hou van happy ends
    pi_73939561
    tvp voor als ik die nog niet had hier.
    pi_74012394
    (tvp) hoe is nu de stand van zaken, TS?

Heb zelf ook een keer zoiets meegemaakt, ben toen door de rechter op alle punten in gelijk gesteld en kreeg een beetje geld mee - maar was wel mijn baan kwijt wegens 'verstoorde verhoudingen'...
    pi_74012696
    quote:

. Ongelovelijk.

Enfin, hoop dat je vandaag post krijgt. Meestal vallen de 'zware' brieven op zaterdag op de mat.
    Krijg wel eens het idee dat dit gebeurd zodat je een heel weekend hebt om af te koelen. .
    pi_74012836
    tvp
    "AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
    pi_74012980
    ben benieuwd naar de afloop
    In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:29:18 #95
    107521 Furia
    snoopy weer
    pi_74013072
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 08:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
    tvp voor als ik die nog niet had hier.
      maandag 2 november 2009 @ 18:29:42 #96
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_74322949
    Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe dit is afgelopen?
    So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
      maandag 2 november 2009 @ 20:18:59 #97
    13987 tomic
    Tomic 4 life!
    pi_74327085
    * tomic ook!

Maar ik verwacht dat het nog gaande is. Bedrijf in kwestie zal even moeten overleggen en brief + dossier met advocaat moeten overleggen. Tenzij ze die niet hebben en kijken wat er gebeurd.
    Het leven is wat je ervan maakt!
      woensdag 4 november 2009 @ 09:36:27 #98
    1394 Tazz
    Vakmanschap is... *hips*
    pi_74375733
    TVP
    In het verleden ook eens onterecht ontslagen, ook bij een bedrijf waar het wat minder ging. Geintje hadden ze in een half jaar tijd bij 20 v/d 50 collega's toegepast.
    "ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
      woensdag 4 november 2009 @ 09:57:31 #99
    205614 Vono
    Insert gay motivational quote
    pi_74376229
    ben benieuwd hoe de stand van zaken is. TVP
    pi_74376823
    succes en tvp
    pi_74379654
    tvp
      woensdag 4 november 2009 @ 15:58:17 #102
    57047 macondo
    Macondo weet wel beter, heus
    pi_74388330
    Sterke zaak. Werkgever heeft geen reden je te ontslaan, laat staan op staande voet. Dan blijven er twee mogelijkheden over:

• Schadevergoeding ód
  • Terug in dienst nemen

Vooral blijven herhalen dat je graag weer aan de slag gaat en zeer werkwillig bent.
  • Overal verstand van.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')