Die dusquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:35 schreef TGVkopper het volgende:
Stap 1: laat schriftelijk en aangetekend weten dat je het niet eens bent met je ontslag en dat je bereid bent om te werken!
Dit dus, goed dat je die papieren niet getekend heb.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:33 schreef buitenbeentje het volgende:
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Schakel die dan in.
Paar opmerkingen:quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:39 schreef lesdeux het volgende:
Vanmiddag ga ik een aangetekende brief op de post doen.
In een noten dop :
* geen dringende reden voor ontslag op staande voet.
* werk willig
* dingen die niet klopen wat betreft de arbeids overeenkomst en het ontslag en het verzuimbeleid.
* en het hele verhaal van A tot Z uitleggen..
* ik verwacht binnen 5 dagen schriftelijk antwoord zoniet start ik een juridische procedure.
Kort maar krachtig en weinig emotioneel gezeik.
Het is geen ontslag op staande voet, dat zal de rechter immers terug gaan draaienquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:43 schreef lesdeux het volgende:
Ik zag hier net iemand posten om terug te gaan naar kantoor.
Dat gaat dus niet want ik ben er niet meer welkom...
Ben de laatste paar dagen erg gefrusteerd en ik kan het gewoon niet begrijpen...
Kan ik ook in de brief zetten dat ik imago schade heb opgelopen? want op staande voet ontslaan worden is nooit prettig om te melden bij je evt nieuwe werkgever...
Dankzij mijn oude werkgever is het voor mij moeilijker om een nieuwe aanstelling te vinden..
Wanneer dit een kantonrechterzaak zal worden, dan heb je een hele sterke kans. Een werkgever moet namelijk kunnen aantonen dat zij er alles aan hebben gedaan om jou te contacteren en jou te helpen te re-integreren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:45 schreef adwin het volgende:
Ah laat ik hier nou net een studie in volgen. Interessante zaak!
Werkweigering (zo ziet je werkgever dit) is inderdaad een reden voor ontslag op staande voet. Echter, dit mag niet zonder waarschuwing (schriftelijk!). Aangezien de ARBO jou het recht had gegeven om thuis te blijven, mocht je ook thuis blijven. Daar komt echter wel bij kijken dat je bereikbaar moet zijn voor je werkgever/ de arbodienst voor het geval zij willen kijken hoe het erbij staat.
Sinds wanneer is ziek naar huis gaan werkweigering? TS had zich ziek gemeld bij de werkgever en heeft de Arbodienst te woord gestaan. Werkweigering is dus sowieso niet aan de orde......quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Wanneer dit een kantonrechterzaak zal worden, dan heb je een hele sterke kans. Een werkgever moet namelijk kunnen aantonen dat zij er alles aan hebben gedaan om jou te contacteren en jou te helpen te re-integreren.
Ik zou eerst aan die baas kenbaar maken dat je gerechtelijke stappen overweegt. Dan stel je hem in elk geval in staat om zijn dubieuze beslissing terug te draaien.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:37 schreef Armageddon het volgende:
Wat een mafkees die baas.Beetje overspannen ofzo?
Gewoon even naar een advocaat, die is hier in een kwartier klaar mee.![]()
Gewoon brief sturen naar je werkgever, waarin staat dat je niet akkoord gaat. Je staat echt volledig in je recht. Je werkgever heeft inadequaat gehandeld. Zoals wat hierboven ook al genoemd werd, waarschijnlijk waren ze op zoek naar een reden om je er uit te werken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:51 schreef lesdeux het volgende:
Adwin, in mijn contract staat dat ik bereikbaar moest zijn voor de arbo ( telefonisch of via een huisbezoek ) telefonisch ben ik bereikbaar geweest en mijn baas heeft zich voorgedaan als arbo wat volgens mij absoluut niet mag.
Het volgende ding wat mij net binnen schoot : de medicijnen die ik kreeg heten dyoxcycline en ik mag daar niet mee naar buiten vanwege UV straling als de zon zou schijnen.
Krijg je vervelende vlekken van in je gezicht etc.. je word er iig niet knapper op haha
Wat het die middag dus deed..
Toen ik dat wilde uitleggen aan mijn baas, wilde baas dat niet aanhoren want dat was volgens haar privé.
Heb het verwijs briefje van de huisarts nog, medicijn doosje, etc.
Een bepaald contract tot febr.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:59 schreef _Michiel_ het volgende:
Wat voor contract had je? Tijdelijk contract, vast contract, 0-uren contract?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:01 schreef lesdeux het volgende:
[..]
Een bepaald contract tot febr. ( 22 uur )
Enorm slecht voorstaan qua aandelen???quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:00 schreef lesdeux het volgende:
Aangezien ik ook even heb uitgezocht hoe het ervoor staat met het bedrijf.. blijkt het ook dat ze er enorm slecht voorstaan qua aandelen etc...
Dus ik neem aan dat ze de makkelijke weg kiezen en mij gewoon even gaan uitbetalen tot feb. dat ga ik iig wel eisen.
Stelletje honden.
Dat zeg ik net. Die baas van je is gewoon overspannen. De boel staat waarschijnlijk op klappen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:00 schreef lesdeux het volgende:
Aangezien ik ook even heb uitgezocht hoe het ervoor staat met het bedrijf.. blijkt het ook dat ze er enorm slecht voorstaan qua aandelen etc...
Dus ik neem aan dat ze de makkelijke weg kiezen en mij gewoon even gaan uitbetalen tot feb. dat ga ik iig wel eisen.
Stelletje honden.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:04 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dat zeg ik net. Die baas van je is gewoon overspannen. De boel staat waarschijnlijk op klappen.
Heb je geen foto?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:08 schreef lesdeux het volgende:
[..]
dat idee had ik al langer.. vooral toen haar onderlip begon te trillen tijdens het gesprek .. en ik waarschijnlijk te kalm bleef en zij dat niet kon hebben.
Voor geen goud, ik zet er in dat ik werkwillig ben en ik denk dat ze me niet terug willen hebben maar voor het hazenpad kiezen en me gewoon uitbetalen..quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:02 schreef staticdata het volgende:
Vraag die ik nog zou hebben is of je daar nog wel wilt werken na dit verhaal. Dat je geld wilt zien snap ik maar of ik er nog zou willen werken....
quote:
Dit gevoel krijg ik er ook bij. Het lijkt erop dat dit gewoon zoeken is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:59 schreef Blik het volgende:
bedrijven doen tegenwoordig ook alles om van hun personeel af te komen...
Je baas heeft gelijk: dat gaat haar ook geen donder aan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:51 schreef lesdeux het volgende:
Het volgende ding wat mij net binnen schoot : de medicijnen die ik kreeg heten dyoxcycline en ik mag daar niet mee naar buiten vanwege UV straling als de zon zou schijnen.
Krijg je vervelende vlekken van in je gezicht etc.. je word er iig niet knapper op haha
Wat het die middag dus deed..
Toen ik dat wilde uitleggen aan mijn baas, wilde baas dat niet aanhoren want dat was volgens haar privé.
Heb het verwijs briefje van de huisarts nog, medicijn doosje, etc.
Er was sowieso al gezeik op mijn werk toen ik er nog werkte,quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:22 schreef Stali het volgende:
[..]
Dit gevoel krijg ik er ook bij. Het lijkt erop dat dit gewoon zoeken is.
Echt een heel bizar verhaal.
Is t naar mijn mening ook niet. Maar dat zou de enige plausibele reden voor mij kunnen zijn vanuit het oogpunt van de werkgever. Hij stuurt niet iemand eruit omdat diegene ziek op bed ligt...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:53 schreef adwin het volgende:
[..]
Sinds wanneer is ziek naar huis gaan werkweigering? TS had zich ziek gemeld bij de werkgever en heeft de Arbodienst te woord gestaan. Werkweigering is dus sowieso niet aan de orde......
Volgens mij is de baas boos omdat hij de deur niet opendeed toen dat mokkel voor de deur stond.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Is t naar mijn mening ook niet. Maar dat zou de enige plausibele reden voor mij kunnen zijn vanuit het oogpunt van de werkgever. Hij stuurt niet iemand eruit omdat diegene ziek op bed ligt...
Vraag me een aantal dingen afquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:51 schreef lesdeux het volgende:
Adwin, in mijn contract staat dat ik bereikbaar moest zijn voor de arbo ( telefonisch of via een huisbezoek ) telefonisch ben ik bereikbaar geweest en mijn baas heeft zich voorgedaan als arbo wat volgens mij absoluut niet mag.
Dat telefoontje was op mijn huistelefoon ja.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:39 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Vraag me een aantal dingen af
-Was dat telefoontje op je huisnummer?
-Heeft je bedrijf een OR of een MR of iets dergelijks
-Staat er iemand boven die takketrol? Of zou je dit anders via personeelszaken kunnen regelen?
Dan kan je iig aantonen dat je wel thuis was.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:43 schreef lesdeux het volgende:
[..]
Dat telefoontje was op mijn huistelefoon ja.
En er staat iemand boven die takketrol ja ( briljante woordkeuze haha ) maar die is het helaas eens met haar..
En de grote baas krijg ik niet te spreken...de aangetekende brief gaat naar personeelszaken...
Het kan wel. Als je een ziekmelding niet vertrouwd kun je er een spoedbezoek van maken. Dan kunnen ze zelfs een paar uur later op je stoep staan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:39 schreef sanger het volgende:
Het is geen geldig ontslag
Om te beginnen is het ziek naar huis gaan geen reden om een officiele waarschuwing te geven.
Daarnaast; meteen dezelfde middag nog gebeld worden door de arbo is echt heel snel. Onvoorstelbaar snel eigenlijk......Een arboarts kan aan de deur komen maar als jij ligt te slapen omdat je ziek bent moet hij een briefje achterlaten. Je moet dan bellen en/of op spreekuur komen. Daarnaast had je telefonisch een afspraak dat je maandag contact zou hebben, dus kon je er gevoeglijk vanuit gaan dat er die dag geen bezoek meer zou komen en je daar dus niet op hoefde te wachten. Je bent dus naar bed gegaan om uit te zieken omdat je geen arts meer verwachtte.
Excuusquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:32 schreef lesdeux het volgende:
correctie : zij deed de deur niet open
ik begrijp dus (nu ik alles heb gelezen) dat het wel op je vaste lijn was dat je bent gebeld door de arbo, maar dat het niet de arbo was maar je baas.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:46 schreef Feestkabouter het volgende:
die vrijdag:
heeft de arbo je thuis gebeld op je vaste lijn, of op je mobiel?
(heb je een vaste lijn?)
heb je je werkgever gevraagd of ze je ook op je vaste lijn geprobeerd hebben te bellen?
heb je je werkgever gevraagd of ze je op je mobiel hebben geprobeerd te bellen?
algemeen: is het normaal dat als je op een dag tussen de middag ziek naar huis gaat, dat je dan diezelfde dag al door de arbo wordt gebeld? (heb ik geen ervaring mee)
ik krijg de indruk dat je baas het vanaf het begin al niet vertrouwde en daarom de arbo heeft gevraagd om je meteen te controleren, maar misschien zit ik ernaast.
nog contact gehad met je huisarts die vrijdag?
ben je nog de deur uit geweest dat weekend?
heb je die vrijdagmiddag je mobiele telefoon uit gehad? en dat weekend?
De arbo heeft mij op mijn huis telefoon gebeld, alles uitgelegd nou dat was geregeld zo.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:55 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik begrijp dus (nu ik alles heb gelezen) dat het wel op je vaste lijn was dat je bent gebeld door de arbo, maar dat het niet de arbo was maar je baas.
heeft je baas een mobiel?
laat haar maar eens uitleggen waarom ze jou niet op je vaste lijn heeft gebeld toen ze voor je deur stond. en op je mobiel (als die aan stond, misschien heeft ze die wel geprobeerd te bellen).
en als ze zegt dat ze dat geprobeerd heeft en jij weet zeker dat ze liegt, dan laat het haar maar aantonen met een gespecificeerde rekening komende maand (of nu meteen met de historie van haar telefoon).
ik geloof helemaal niet dat ze voor je deur heeft gestaan.
als ze dat wilde checken had ze immers ook gewoon vanaf het werk weer naar je vaste lijn kunnen bellen.
dit soort trucjes zullen mensen mij nooit flikken omdat ze bij voorbaat weten dat ze dan helemaal de pineut zijn, daar ben ik te slim voor!
mij flikken ze dan weer andere trucjes, UWV en zo
Brief gaat morgen aangetekend de deur uit ! en ook als normale brief.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:42 schreef CrazyJosie het volgende:
Kan dit zomaar?
Voor een ontslag op staande voet moet er sprake zijn van een zogenaamde dringende reden 7:678 BW. Bij de beoordeling van de vraag of er sprake is van zo’n dringende reden worden naar alle omstandigheden van het geval gekeken. Het gaat dan om:
- De aard en de ernst van de dringende reden
- De aard van de dienstbetrekking
- De duur van de dienstbetrekking
- De wijze waarop de werknemer de dienstbetrekking heeft vervuld
- De persoonlijke omstandigheden van de werknemer zoals zijn leeftijd en de gevolgen die ontslag op staande voet voor hem zullen hebben.
Naast dat er sprake moet zijn van een dringende reden is de werkgever verplicht de dringende reden direct mede te delen aan de werknemer. Deze moet weten waarom hij met onmiddellijke ingang wordt ontslagen. Ook moet de beëindiging direct ingaan of na een aantal waarschuwingen.
Indien geen geldig ontslag op staande voet door wg dan heeft wn keuze:
-vernietiging (6 jo 9 BBA) op grond dat de ontslagvergunning ontbreekt:
- Loon + tewerkstelling eisen 7:628 BW
of
-onregelmatigheid inroepen (7:677 lid 2 en 4 BW):
- schadevergoeding vorderen 7:680 BW
Zoals ik uit jouw verhaal opmaak is hier volgens mij geen sprake van een dringende reden.
Even een briefje naar wg sturen zoiets-->
Geachte mevrouw, heer... (naam werkgever),
Hierbij teken ik protest aan tegen het ontslag dat u mij op ../../.. aanzegde.
Ik ga niet akkoord, omdat ik vind dat de door u aangevoerde redenen onvoldoende/onterecht zijn.
Bovendien hebt u geen ontslagvergunning van de directeur van het UWV WERKbedrijf. Het aangezegde ontslag is dus nietig.
Mijn dienstverband met u blijft bestaan en ik ben en blijf bereid mijn werkzaamheden voor u te verrichten.
Graag zie ik uw reactie per omgaande tegemoet.
Hoogachtend,
Dan -->
Binnen 6 maanden nietigheid van ontslag inroepen of onregelmatigheid inroepen. Ga naar een advocaat --> voor procedure... als je in het gelijk wordt gesteld zijn de kosten van de procedure voor je wg.
Kijk anders even op http://www.arbeidsrechter.nl/h/h342.htm bij het hoofdstuk "3.4.2.3.H. Het niet verrichten van de werkzaamheden door afwezigheid"
No shit, Sherlock!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 01:29 schreef TeenWolf het volgende:
Het gaat volgens mij niet echt goed met dat bedrijf.
of het bedrijf maakt gouden tijden mee maar kan de TS niet luchten ofzien.quote:
Tof om te horen dat het bij jou opgelost is ! nu nog even fingers crossed bij mij ...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:35 schreef Starr_003 het volgende:
Ik ben ooit ook eens onterecht op staande voet ontslagen, en had de werkgever daarbij ook geen ontslagvergunning (ik had een vast contract, voor onbepaalde tijd). Voor mijn gevoel wilden ze op één of andere manier van me af vanwege fianciele redenen. De situatie op het werk escaleerde volledig en ik kon per direct de sleutels inleveren en vertrekkenIk ben toen naar zo'n rechtswinkel gegaan welke met mij een brief hebben opgesteld waarin ik een beroep heb gedaan op de vernietigbaarheid van de beeindiging en, aangegeven dat ik me beschikbaar hield om werkzaamheden te verrichten. Die brief is toen verstuurd naar de werkgever, waarop hij contact heeft opgenomen met het CWI. Daarna kreeg ik een brief van de afdeling juridische zaken van het CWI. Daar bijgevoegd zat de brief van mijn toenmalige werkgever, waarom hij mad had ontslagen etc. Ik vond het wel apart om te lezen (vol leugens). Dat heb ik uiteraard aangevecht. Daarop reageerde hij weer, toen ik weer etc. Ik ben akkoord gegaan met ontslag, onder bepaalde voorwaarden (zoals bepaalde tijd doorbetaling salaris). De conclusie was uiteindelijk dat ik onterecht op staande voet ontslagen was, maar dat de verstandhouding door deze situatie dermate was beschadigd, hij vergunning kreeg mij te ontslaan, onder de voorwaarden die ik had gesteld. Zo heb ik 4 maanden salaris doorbetaling gekregen (en had ik dus tijd genoeg een nieuwe baan te vinden en toch de rekeningen te kunnen betalen). En achteraf was ik blij dat het zo opgelost is, bij zo iemand wil je toch ook helemaal niet blijven werken
.
die vrouw is ziek geestelijk ziek.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:50 schreef lesdeux het volgende:
Ook hoorde ik dat beledigen van een werknemer ook niet mag.. wat ze overgens wel deed.
Toen ik door alle beledigingen moest huilen ( want zo ben ik dan ook wel weer ) vertelde ze doodleuk dat de grammy award naar mij ging en ze overal doorheen prikte.
Toen knapte ik al helemaal.
en heb je nog een CC naar de Arbo gestuurd?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:50 schreef lesdeux het volgende:
Luckystrike en andere sorry voor mijn late reactie.
Ben nogal gestressed door de hele situatie en gister is de brief de deur uit gegaan.. dus nu is het afwachten op antwoord..
Heb absoluut geen zin om dat verschrikkelijke mens weer onder ogen te komen dmv gesprek.
Dus hopelijk kiezen ze eieren voor hun geld en wordt het schriftelijk opgeloft,
Ik heb nooit gezeik gehad met mijn baas of collega's of whatsoever.. haar gedrag sloeg echt om als een blad aan een boom en daarom was ik ook redelijk geschrokken van haar tijdens dat gesprek.
Ook hoorde ik dat beledigen van een werknemer ook niet mag.. wat ze overgens wel deed.
Toen ik door alle beledigingen moest huilen ( want zo ben ik dan ook wel weer ) vertelde ze doodleuk dat de grammy award naar mij ging en ze overal doorheen prikte.
en dat was de eerste keer dat ik ziek was .
wil gewoon dat het opgelost is en ik niet meer zo zenuwachtig naar de brievenbus staar haha.
Het klinkt misschien raar maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik kan me een dergelijk reactie van TS levendig inbeelden. Het klapperen van die brievenbus is iedere keer weer de aankondiging van een mogelijke onheilstijding. Ook al heb je je zaakjes perfect op papier gezet en weet je dat voor jezelf ook, zo'n bus blijft nog wel even een stressfactor.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:23 schreef Feestkabouter het volgende:
vergeet die brievenbus: als jij de juiste dingen in de brief hebt gezet ben jij al over de helft naar een voor jou goede oplossing.
Je verhaal klinkt voor mij wel herkenbaar. Mijn baas sloeg ook ineens om als een blad aan een boom. Ik begreep er op dat moment helemaal niks van, na een dienstverband van ruim 2 jaar zonder problemen. Toen ik de brief van het CWI kreeg met daarin zijn ' argumenten' was ik helemaal beduusd. Er werden allemaal hele vreemde argumenten aangedragen om me zo ineens te ontslaan. Een kat in het nauw maakt rare sprongen..quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:55 schreef lesdeux het volgende:
[..]
Tof om te horen dat het bij jou opgelost is ! nu nog even fingers crossed bij mij ...
Er staat nergens dat TS zaterdag nog helemaal van de wereld was, ook kan ik niet terugvinden dat ze maandag weer helemaal beter was.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:06 schreef Argento het volgende:
Vrijdag zwaar ziek, zaterdag nog helemaal van de wereld en maandag weer helemaal de oude?
Ik had haar echt keihard een klap in haar gezicht gegeven op dit moment en was dan terecht ontslagenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:50 schreef lesdeux het volgende:
=Toen ik door alle beledigingen moest huilen ( want zo ben ik dan ook wel weer ) vertelde ze doodleuk dat de grammy award naar mij ging en ze overal doorheen prikte.=
Oh, het is niet mijn gewoonte om zaterdag overdag zo ver heen te zijn dat ik de deurbel niet hoor. Ook lijkt het me relevant voor het verhaal dat TS zich ondanks zijn ziekte die maandag naar zijn werk gesleept heeft, maar aangezien TS daar geen woord aan besteed, speelde de ziekte op die dag kennelijk geen rol.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:33 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Er staat nergens dat TS zaterdag nog helemaal van de wereld was, ook kan ik niet terugvinden dat ze maandag weer helemaal beter was.
Als jij pas zaterdag de deurbel hoort terwijl de bazin al op vrijdag aan de bel hing, ben je m.i. juist heel ver heenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:10 schreef Argento het volgende:
Oh, het is niet mijn gewoonte om zaterdag overdag zo ver heen te zijn dat ik de deurbel niet hoor.
Zegquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 00:49 schreef 4932735549 het volgende:
Advocaat of rechtsbijstand inschakelen. Niet op FOK! juridisch advies vragen, tijdverspilling.
Griep kan kort maar hevig zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:06 schreef Argento het volgende:
Vrijdag zwaar ziek, zaterdag nog helemaal van de wereld en maandag weer helemaal de oude?
quote:
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 10:47 schreef mrPanerai het volgende:
tvp-tje voor de goede afloop.
Dat denk ik ook ja.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:37 schreef Asics het volgende:
TS ze proberen je er goedkoop uit te naaien. Laat dit niet gebeuren - succes.
Als ze nog ziek was mag ze niet eens ontslagen wordenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:33 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Er staat nergens dat TS zaterdag nog helemaal van de wereld was, ook kan ik niet terugvinden dat ze maandag weer helemaal beter was.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:50 schreef lesdeux het volgende:
Ik heb nooit gezeik gehad met mijn baas of collega's of whatsoever.. haar gedrag sloeg echt om als een blad aan een boom en daarom was ik ook redelijk geschrokken van haar tijdens dat gesprek.
en dat was de eerste keer dat ik ziek was .
wil gewoon dat het opgelost is en ik niet meer zo zenuwachtig naar de brievenbus staar haha.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
tvp voor als ik die nog niet had hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |