Spore; na zoveel gehype, een beetje lopen prutsen en dan binnen 3 uur arriveren in de 'space' fase, die vervolgens godsonmogelijk is zelfs op de makkelijkste setting, omdat je maar 1 scheepje hebt en 100.000 piraten vallen al je planeten aan. Niks anders meer te doen dan een beetje kutten met het uiterlijk van een nieuw wezen, wat dan in de praktijk 0,0% verandert aan de gameplay van het spel. Wat een farce van een spel. ¤50 aan verknald
Far Cry 2: zo'n ENORM goed concept; open gebied, één specifieke gast die je moet zoeken en afmaken, volledige 'vrijheid', ENORM goeie setting; afrika was nog niet echt gedaan, leende zich voor goeie graphics en mooie scenario's, en het spel dan zo EEENOOORM vergallen; na 20 minuten verveel je je al, ie-de-re keer weer hetzelfde doen, enemies die al respawnen als je 5 meter verder loopt, verschrikkelijk hard moeten grinden om een nieuw wapen te kunnen kopen. Jij dacht je te kunnen verschuilen achter een boom of in de bosjes? Mooi niet! De enemy weet van 1400km afstand PRECIES waar jij zit, en kan je PRECIES raken. Eat that player! En dan BEGIN ik nog niet eens over die malaria... Bah

Wat een verspilling van een goed idee.
Kayne & Lynch: enorme hype, verhaal over 2 compleet geschifte criminelen, makers van Max Payne, wat kan er fout gaan? Nou een heleboel blijkbaar. Ten eerste wat een vreselijke controls in dat spel, de kereltjes gedroegen zich als een stel josti's op coke. Het verhaal sloeg echt nergens op, was niet boeiend; en de graphics waren matig. Alles aan dit spel was matig; het was niet echt een slechte game, maar na zoveel hype en reclame, en van de makers van max payne had ik zoveel meer verwacht. Dikke tegenvaller.
Monkey Island 4: Enorme fanboy als ik ben van de Monkey Island reeks, is dit het zwarte schaap in de rij. In een poging "3D" te implementeren in een adventuregame, hebben ze imho de besturen tot de irritatiegrens toe verneukt. Alle vormen van een goeie interface waren weggehaald, om daarvoor in de plaats, het ventje te laten kijken naar bruikbare objecten. -zucht- En dan nog het ergste; Monkey Combat. Oh. Mijn. God. Ik ben een redelijk geharde adventuregame speler, en ik hou wel van een puzzel met een uitdaging, maar puzzels waar als speler geen ENKELE logica aan vast te binden is, geen ENKELE hint ingame is
niet leuk. Het is alsof de makers wilde zeggen: "haha ik heb een wachtwoord verzonnen van 17 letters en/of cijfers. Nu mag jij raden wat het is voordat je verder mag in de game". RAAAGE!! FFUUUU!!! Gelukkig maakt Tales of Monkey Island van telltale games wel weer een beetje goed. Het is niet hetzelfde als 1,2 en 3, maar vermakelijk genoeg om die hoop endeldarmlozing van deel 4 te vergeten.
F.E.A.R. 2: Wat een tegenvaller ten opzicte van deel 1; ter vergelijking, deel 1 had: onverwachte schrikmomenten, de slimste AI die ik tot nu toe in een game gezien heb, vette en originele wapens, ontzettend goeie sfeer en een heel originele verhaallijn. Deel 2 had: vreselijk voorspelbare schrikmomenten (wat zou er toch gebeuren in die langgerekte hal zonder vijanden...

), de meest achterlijke AI die ik tot nu toe gezien heb (type "hey de player! Wuuuuuuuh!!! Chaaaarge!!"), Mechs in een horror verhaal (WTF?!?

), en een verhaallijn die uit niet echt meer bestond dan: "hey weet je nog die alma, die ontsnapt was in die mooie cliffhanger uit deel 1? Die zit nu weer achter je aan! Woooeeh!!" . En wanneer een deel 1 in een reeks cornerleaning heeft, stop dat dan ook in deel 2, hufters!