abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73655305
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:37 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het kan ook koppigheid zijn. Het verlies niet willen erkennen, veel meer gezichtsverlies kan die waardeloze regering er niet meer bij hebben
Ik denk inderdaad dat het met gezichtsverlies te maken heeft en dat men, ondanks de heldere boodschap van deze gerechtelijke uitspraak, toch van zich af wil bijten.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_73655310
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:13 schreef DikVoormekaar het volgende:
Wilders onterecht geweigerd in Groot-Brittannië

[q]Uitgegeven: 13 oktober 2009 13:03
Laatst gewijzigd: 13 oktober 2009 13:06
AMSTERDAM - Geert Wilders is in februari onterecht geweigerd in Groot-Brittannië. Het Britse hof heeft de PVV-leider in het gelijk gesteld.
© ANP

Toen Wilders in februari op luchthaven Heathrow de grenscontrole wilde passeren, werd hij apart genomen. De Britse immigratiedienst ontzegde het Tweede Kamerlid de toegang tot Groot-Brittannië.

Wilders was woedend over de wijze waarop hij werd tegengehouden, en stapte naar het Britse hof.

De PVV-leider wilde Groot-Brittannië bezoeken omdat hij door een lid van het Britse Hogerhuis was uitgenodigd om 'Fitna' te komen laten zien in het Britse parlement. Hij kreeg geen toestemming om het land te bezoeken, maar desondanks besloot de politicus zijn koffers te pakken.
© NU.nl/Chris Heijmans
Een overwinning voor de Freedom of Speech!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_73655326
-

[ Bericht 55% gewijzigd door Meh7 op 13-10-2009 23:52:41 ]
pi_73655373
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:39 schreef Meh7 het volgende:
Geweldig zou dat zijn, als Wilders weer geweigerd wordt, maar dan op andere gronden. En terecht ook natuurlijk, zo'n haatzaaier moet je niet willen hebben in je land.
Iemand ongefundeerd een haatzaaier blijven noemen, er is immers nog geen uitspraak, is
ook haatzaaien.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:42:17 #130
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73655398
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:35 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

a new ban dus nee
Ik snap deze niet hoor. Is de smiley het argument ennee de conclusie?
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_73655426
-

[ Bericht 51% gewijzigd door Meh7 op 13-10-2009 23:53:04 ]
pi_73655438
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:39 schreef Meh7 het volgende:
Geweldig zou dat zijn, als Wilders weer geweigerd wordt, maar dan op andere gronden. En terecht ook natuurlijk, zo'n haatzaaier moet je niet willen hebben in je land.
- Hij mag de UK in, Meh7.
- "haatzaaien" is de domste term ooit. Wat is "haatzaaien"? Waarom hoor ik nooit iets over "haat oogsten"?
- wil jij nu ook geflipte imams, Slang Met Dubbele Tong Tariq Ramadan en anderen uit Nederland/VK weigeren, Meh7? Of alleen mensen met een sterk negatieve mening over een zandbakreligietje?

Oftewel, geen andere dan gevoelsargumenten.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:43:40 #133
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73655440
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:35 schreef damian5700 het volgende:
ik denk dat de Britse regering a new ban on different grounds meer voor de vorm stelt dan dat er serieus naar nieuwe argumenten wordt gezocht.
Dat is natuurlijk goed mogelijk. Teruggefloten worden door je eigen rechters valt nooit zo goed.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:44:25 #134
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73655464
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:43 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk goed mogelijk. Teruggefloten worden door je eigen rechters valt nooit zo goed.
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:39 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat het met gezichtsverlies te maken heeft en dat men, ondanks de heldere boodschap van deze gerechtelijke uitspraak, toch van zich af wil bijten.
Dat bedoel ik inderdaad.
  Donald Duck held dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:45:07 #135
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_73655485
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:43 schreef El_Matador het volgende:
- "haatzaaien" is de domste term ooit. Wat is "haatzaaien"? Waarom hoor ik nooit iets over "haat oogsten"?
Dat is dan ook het probleem van die term. Zo extreem subjectief is het.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_73655544
Door de term "haatzaaier" aan te vallen, wordt het gedrag van Wilders echt niet minder erg.
pi_73655608
=

[ Bericht 100% gewijzigd door paddy op 13-10-2009 18:51:38 ]
ll ride in golden armour like the sun;
And in my helm a triple plume shall spring,
Spangled with diamonds, dancing in the aire,
To note me emperor of the three-fold world.
pi_73655612
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:43 schreef Meh7 het volgende:

[..]

In mijn ogen is het een haatzaaier en dat is alles behalve ongefundeerd.. Daarnaast, imams die haatimams worden, worden ook zo genoemd zonder veroordeeld te zijn.
Ongeacht jouw beleving bezig jij haatzaaien. Die opmerking van Clairvaux lijkt mij een terechte. Dat jij dit onder andere rechtvaardigt door imams aan te halen en wat hen overkomt doet daar niets aan af.
pi_73655625
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:46 schreef Meh7 het volgende:
Door de term "haatzaaier" aan te vallen, wordt het gedrag van Wilders echt niet minder erg.
Ga es in op de aangedragen argumenten.

"Erg gedrag", sinds wanneer is dat meetbaar?
Crimineel gedrag is meetbaar. Ben jij tegen het binnenlaten dan wel het nog langer verstrekken van Nederlanderschap aan allochtoonse criminelen, Meh7? Zoniet, waarom is Wilders dan veeeel erger dan lieden die bewezen hebben geweld niet te schuwen om hun ideeen kracht bij te zetten?

pi_73655642
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:48 schreef TimoerLenk het volgende:
=
Dit is demagogie.

[ Bericht 9% gewijzigd door paddy op 13-10-2009 18:53:24 ]
pi_73655660
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:43 schreef Meh7 het volgende:

[..]

In mijn ogen is het een haatzaaier en dat is alles behalve ongefundeerd..
Jouw mening is jouw maatstaf, betekent niet dat het daadwerkelijk ook zo is, slechts
in jouw belevingswereld.
quote:
Daarnaast, imams die haatimams worden, worden ook zo genoemd zonder veroordeeld te zijn.
Daar is iedereen het dan ook over eens, op een doorgedraaide (k)koran adept na dan
pi_73655698
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:49 schreef Clairvaux het volgende:
..., op een doorgedraaide (k)koran adept na dan
ONgelovige hond Clairvaux geeft MSN-kusjes aan de Heilige HaatDonaldDuck van de moslims!

PADDY!

pi_73655829
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ONgelovige hond Clairvaux geeft MSN-kusjes aan de Heilige HaatDonaldDuck van de moslims!

PADDY!
Damned, je hebt me door.
pi_73655911
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:41 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Iemand ongefundeerd een haatzaaier blijven noemen, er is immers nog geen uitspraak, is
ook haatzaaien.
En na de uitspraak zelfs laster. Daarvoor kan je aangeklaagd worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_73656270
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

En na de uitspraak zelfs laster. Daarvoor kan je aangeklaagd worden.
Natuurlijk, jongen.
quote:
Het hof is van oordeel dat de uitlatingen van Wilders, zoals opgesomd in paragraaf 4 van deze beschikking, in samenhang bezien geschikt zijn om haat te zaaien en aan te zetten tot discriminatie, niet alleen vanwege de inhoud maar ook vanwege de wijze van presenteren
Mijn mening is in overeenstemming met de uitspraak van het Hof. Voor meer info zie 12.1.2.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 33% gewijzigd door Meh7 op 13-10-2009 19:15:59 ]
  Donald Duck held dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:10:48 #146
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_73656320
Er is enkel bevel tot vervolging, dat is nog helemaal niks.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_73656403
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Er is enkel bevel tot vervolging, dat is nog helemaal niks.
Ik heb het relevante stukje in mijn post (spoiler) gezet. Het Hof heeft al een inhoudelijke afweging op strafbaarheid gemaakt.
pi_73656434
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:13 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik heb het relevante stukje in mijn post (spoiler) gezet. Het Hof heeft al een inhoudelijke afweging op strafbaarheid gemaakt.
Meh7, zou je ook nog in kunnen gaan op de andere punten die mensen hier aangedragen hebben?

pi_73656441
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:13 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik heb het relevante stukje in de spoiler meegenomen. Het Hof heeft al een inhoudelijke afweging op strafbaarheid gemaakt.
Ik vraag me af wat er gebeurt op de dag dat we allemaal kunnen lezen dat ook dat op niets uitdraait. Ik vermoed dat jij een paar uur in een hoekje stilletjes gaat zitten huilen.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_73656453
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:09 schreef Meh7 het volgende:

[..]
Natuurlijk, jongen
Overigens benadrukt het hof dat zijn oordeel in die zin een voorlopig karakter draagt, dat Wilders in deze beklagprocedure niet is veroordeeld. Het hof heeft uitsluitend beoordeeld of voldoende aanwijzingen – op het niveau van een redelijke verdenking – aanwezig zijn om een strafvervolging tegen Wilders in gang te zetten. Het is uiteindelijk aan de later oordelende strafrechter om in een openbaar strafproces de vraag te beantwoorden of er ruimte is voor een veroordeling en, zo ja, in welke mate.

LJ Nummer
BH0496

Bron: Gerechtshof Amsterdam
Datum actualiteit: 21 januari 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')