Ik denk inderdaad dat het met gezichtsverlies te maken heeft en dat men, ondanks de heldere boodschap van deze gerechtelijke uitspraak, toch van zich af wil bijten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het kan ook koppigheid zijn. Het verlies niet willen erkennen, veel meer gezichtsverlies kan die waardeloze regering er niet meer bij hebben
Een overwinning voor de Freedom of Speech!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:13 schreef DikVoormekaar het volgende:
Wilders onterecht geweigerd in Groot-Brittannië
[q]Uitgegeven: 13 oktober 2009 13:03
Laatst gewijzigd: 13 oktober 2009 13:06
AMSTERDAM - Geert Wilders is in februari onterecht geweigerd in Groot-Brittannië. Het Britse hof heeft de PVV-leider in het gelijk gesteld.
© ANP
Toen Wilders in februari op luchthaven Heathrow de grenscontrole wilde passeren, werd hij apart genomen. De Britse immigratiedienst ontzegde het Tweede Kamerlid de toegang tot Groot-Brittannië.
Wilders was woedend over de wijze waarop hij werd tegengehouden, en stapte naar het Britse hof.
De PVV-leider wilde Groot-Brittannië bezoeken omdat hij door een lid van het Britse Hogerhuis was uitgenodigd om 'Fitna' te komen laten zien in het Britse parlement. Hij kreeg geen toestemming om het land te bezoeken, maar desondanks besloot de politicus zijn koffers te pakken.
© NU.nl/Chris Heijmans
Iemand ongefundeerd een haatzaaier blijven noemen, er is immers nog geen uitspraak, isquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:39 schreef Meh7 het volgende:
Geweldig zou dat zijn, als Wilders weer geweigerd wordt, maar dan op andere gronden. En terecht ook natuurlijk, zo'n haatzaaier moet je niet willen hebben in je land.
Ik snap deze niet hoor. Is de smiley het argument ennee de conclusie?quote:
- Hij mag de UK in, Meh7.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:39 schreef Meh7 het volgende:
Geweldig zou dat zijn, als Wilders weer geweigerd wordt, maar dan op andere gronden. En terecht ook natuurlijk, zo'n haatzaaier moet je niet willen hebben in je land.
Dat is natuurlijk goed mogelijk. Teruggefloten worden door je eigen rechters valt nooit zo goed.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:35 schreef damian5700 het volgende:
ik denk dat de Britse regering a new ban on different grounds meer voor de vorm stelt dan dat er serieus naar nieuwe argumenten wordt gezocht.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:43 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk goed mogelijk. Teruggefloten worden door je eigen rechters valt nooit zo goed.
Dat bedoel ik inderdaad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het met gezichtsverlies te maken heeft en dat men, ondanks de heldere boodschap van deze gerechtelijke uitspraak, toch van zich af wil bijten.
Dat is dan ook het probleem van die term. Zo extreem subjectief is het.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:43 schreef El_Matador het volgende:
- "haatzaaien" is de domste term ooit. Wat is "haatzaaien"? Waarom hoor ik nooit iets over "haat oogsten"?
Ongeacht jouw beleving bezig jij haatzaaien. Die opmerking van Clairvaux lijkt mij een terechte. Dat jij dit onder andere rechtvaardigt door imams aan te halen en wat hen overkomt doet daar niets aan af.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:43 schreef Meh7 het volgende:
[..]
In mijn ogen is het een haatzaaier en dat is alles behalve ongefundeerd.. Daarnaast, imams die haatimams worden, worden ook zo genoemd zonder veroordeeld te zijn.
Ga es in op de aangedragen argumenten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:46 schreef Meh7 het volgende:
Door de term "haatzaaier" aan te vallen, wordt het gedrag van Wilders echt niet minder erg.
Dit is demagogie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:48 schreef TimoerLenk het volgende:
=
Jouw mening is jouw maatstaf, betekent niet dat het daadwerkelijk ook zo is, slechtsquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:43 schreef Meh7 het volgende:
[..]
In mijn ogen is het een haatzaaier en dat is alles behalve ongefundeerd..
Daar is iedereen het dan ook over eens, op een doorgedraaide (k)koran adept na danquote:Daarnaast, imams die haatimams worden, worden ook zo genoemd zonder veroordeeld te zijn.
ONgelovige hond Clairvaux geeft MSN-kusjes aan de Heilige HaatDonaldDuck van de moslims!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:49 schreef Clairvaux het volgende:
..., op een doorgedraaide (k)koran adept na dan
Damned, je hebt me door.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
ONgelovige hond Clairvaux geeft MSN-kusjes aan de Heilige HaatDonaldDuck van de moslims!![]()
PADDY!
En na de uitspraak zelfs laster. Daarvoor kan je aangeklaagd worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:41 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Iemand ongefundeerd een haatzaaier blijven noemen, er is immers nog geen uitspraak, is
ook haatzaaien.
Natuurlijk, jongen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
En na de uitspraak zelfs laster. Daarvoor kan je aangeklaagd worden.
Mijn mening is in overeenstemming met de uitspraak van het Hof. Voor meer info zie 12.1.2.quote:Het hof is van oordeel dat de uitlatingen van Wilders, zoals opgesomd in paragraaf 4 van deze beschikking, in samenhang bezien geschikt zijn om haat te zaaien en aan te zetten tot discriminatie, niet alleen vanwege de inhoud maar ook vanwege de wijze van presenteren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 33% gewijzigd door Meh7 op 13-10-2009 19:15:59 ]
Ik heb het relevante stukje in mijn post (spoiler) gezet. Het Hof heeft al een inhoudelijke afweging op strafbaarheid gemaakt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Er is enkel bevel tot vervolging, dat is nog helemaal niks.
Meh7, zou je ook nog in kunnen gaan op de andere punten die mensen hier aangedragen hebben?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik heb het relevante stukje in mijn post (spoiler) gezet. Het Hof heeft al een inhoudelijke afweging op strafbaarheid gemaakt.
Ik vraag me af wat er gebeurt op de dag dat we allemaal kunnen lezen dat ook dat op niets uitdraait. Ik vermoed dat jij een paar uur in een hoekje stilletjes gaat zitten huilen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik heb het relevante stukje in de spoiler meegenomen. Het Hof heeft al een inhoudelijke afweging op strafbaarheid gemaakt.
Overigens benadrukt het hof dat zijn oordeel in die zin een voorlopig karakter draagt, dat Wilders in deze beklagprocedure niet is veroordeeld. Het hof heeft uitsluitend beoordeeld of voldoende aanwijzingen – op het niveau van een redelijke verdenking – aanwezig zijn om een strafvervolging tegen Wilders in gang te zetten. Het is uiteindelijk aan de later oordelende strafrechter om in een openbaar strafproces de vraag te beantwoorden of er ruimte is voor een veroordeling en, zo ja, in welke mate.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |