abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73636945
Mijn kinderen hebben beide de stemwijzer gedaan en gelukkig komen ze beide uit op SP en/of Groen Links. Erg positief dus, sociaal denkende kinderen. Hoe is dat bij jullie? Denken jullie tienerkinderen hetzelfde als jullie en als dat niet zo is, wat vind je daar van?
My soul is painted like the wings of butterflies
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 13 oktober 2009 @ 06:19:02 #2
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_73637207
Ik heb geen kinderen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 07:55:40 #3
13250 Lod
Sapere aude!
pi_73637577
Mijn ouders stemmen VVD en ik stem D66. Ik geloof niet dat ze daar echt problemen mee hebben en anders hebben ze pech.
GNU Terry Pratchett
pi_73637586
Mijn ouders stemmen CDA en PvdA, ik stem VVD.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_73637811
Zover ik weet stemmen mijn broertje en ik allebei niet wat mijn ouders stemmen (pvda)
pi_73638075
Ik heb altijd zo rechts mogelijk gestemd, totdat rechts meer en meer Janmaat praktijken begon te vertonen. Als ik goede clowns wil zien, ga ik wel naar het circus. Daar halen Wilders en zijn vriendjes het echt niet bij.

Maar ja, wat blijft er dan van rechts stemmen? Dus nu ga ik hypocriet stemmen. Ik ga dat stemmen wat handig is voor de jaren die ik nog in Nederland zal slijten. Ben namelijk druk bezig om te emigreren.

Oh, oeps, on topic, ik heb het stemgedrag van mijn ouders altijd gevolgd. Dat was altijd VVD. Zelf heb ik de vorige keer CDA gestemd bij de landelijke verkiezingen, omdat de VVD gewoon niets meer is. Die CDA stem was dom. Bij de eerst volgende verkiezingen ga ik denk ik maar D66 stemmen. Puur om het maar een beetje in het midden te houden.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_73638148
Mijn ouders stemmen zover ik weet voornamelijk op D66 en GL. Daar kan ik me ook wel aardig in vinden
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_73638282
Mijn vader stemt D66 mijn moeder VVD.
Ik stem... niet de afgelopen keer, maar als ik stem is het vaak ook D66/VVD
Mijn kinderen die mogen niet stemmen aangezien ze niet geboren mogen worden.

Daarnaast heb ik op het moment van geen enkele partij het idee dat ze mijn stem verdienen. Grote kans dat ik volgende keer blanco stem. Helaas weet ik het allemaal wel beter maar heb ik geen politieke ambities of kunde.
"All proofs inevitably lead to propositions which have no proof. All things are known because we want to believe in them." -- Bene Gesserit precept
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:08:29 #9
3542 Gia
User under construction
pi_73638452
De oudste wordt volgend jaar augustus 18 en mag dus stemmen met de volgende parlementsverkiezingen. Hij zal wel de stemwijzer invullen. Geen idee wat daar uit komt. Hij is heel sociaal, maar dat wil nog niet zeggen dat het dan dus links wordt. Hij is wel heel serieus in wat hij doet. Hij zal de programma's wel vergelijken.

De jongste is veel meer een einzelgänger en flierefluiter, maar heeft wel al op school een keer een stemwijzer ingevuld en kwam ergens links uit.

Ik ga ze in elk geval niet vertellen waar ze op moeten stemmen. Ik stemde vroeger ook totaal anders dan mijn ouders. Nog steeds trouwens, mijn ouders zijn SP-fans.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:10:31 #10
3542 Gia
User under construction
pi_73638499
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 03:48 schreef scanman1 het volgende:
Mijn kinderen hebben beide de stemwijzer gedaan en gelukkig komen ze beide uit op SP en/of Groen Links. Erg positief dus, sociaal denkende kinderen.
Vertel eens, had jij er een probleem mee gehad als jouw kinderen op Wilders zouden willen stemmen?
pi_73638546
quote:
Mijn kinderen hebben beide de stemwijzer gedaan en gelukkig komen ze beide uit op SP en/of Groen Links. Erg positief dus, sociaal denkende kinderen. Hoe is dat bij jullie? Denken jullie tienerkinderen hetzelfde als jullie en als dat niet zo is, wat vind je daar van?
Alsof links stemmen ook maar IETS met "sociaal denken" te maken heeft.

Mijn ouders zijn hardcore PvdAers. Ik heb van alles gestemd (SP, PvdD, D66 en volgende keer mogelijk VVD), maar die partij zal het niet worden, stelletje neofascisten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_73640104
quote:
Met alle respect, maar je klinkt als een ouder die zijn kind verot zou hebben geslagen als hij/zij iets anders zou stemmen.
Of in ieder geval proberen het kind te manipuleren anar jou stem.

Bij ons is het andersom.
Ik mocht nog niet stemmen en heb mijn zus en moeder er toe weten te bewegen GL te stemmen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_73640525
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:24 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Met alle respect, maar je klinkt als een ouder die zijn kind verot zou hebben geslagen als hij/zij iets anders zou stemmen.

Bij ons is het andersom.
Ik mocht nog niet stemmen en heb mijn zus en moeder er toe weten te bewegen GL te stemmen.
Nee
dat gaat mij geld kosten
pi_73640594
Ik zou nooit hetzelfde als mijn moeder stemmen (SP) en wat mijn vader stemt weet ik niet eens, waarschijnlijk één of andere rechtse partij.

Ik houd het toch maar op D66
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:01:04 #15
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73641084
Mijn ouders stemmen D66 en CDA.

Ik D66.

(Voorheen VVD en CDA, ik voorheen VVD.) Ik kan het iig heel goed vinden in de denkwijze van 1 van mijn ouders! Mijn vriendin stemt GL en ik ben nog nooit boos op der geworden!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_73641143
quote:
Mijn kinderen hebben beide de stemwijzer gedaan en gelukkig komen ze beide uit op SP en/of Groen Links. Erg positief dus, sociaal denkende kinderen.

Ja, ik stem hetzelfde als mijn ouders. Maar om andere redenen die in menig discussie naar voren komen. Bovendien gaat mijn stem komende verkiezingen waarschijnlijk naar een andere partij.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:33:24 #17
177885 JoaC
Het is patat
pi_73642004
Ik stem iets anders dan mijn moeder
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:36:07 #18
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73642070
Mijn moeder stemt voor zover ik weet altijd Pvda of links ervan, mijn vader stemt hetzelfde want die geeft een stemmachtiging aan mijn moeder dat zij maar wat moet kiezen voor hem, het interesseert hem allemaal niet genoeg om zich er echt mee bezig te houden.

Zelf tot nu toe altijd groen-links of D66 gestemd. Rechts in Nederland is sinds 2002 een belachelijk bende welke met geen mogelijkheid serieus te nemen valt, en het CDA is maar een enge partij. Dus tja, ik moet het wel aan de linkerkant zoeken.

Oh en geen kinderen, maar al zouden die er komen krijgen die natuurlijk een verantwoorde links-intellectuele opvoeding. Geen vrouw aan mijn lijf die rechts stemt.

[ Bericht 17% gewijzigd door ethiraseth op 13-10-2009 13:18:32 ]
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_73642549
Ik zou mijn kinderen leren om op de SGP te stemmen.
pi_73642711
mijn kinderen zouden PVV stemmen, ze klagen veel over positieve discriminatie
ze hebben het vaak over marokkaanse rotjochies
ze hebben/ervaren last/nadeel van de allochtonen

school hier kwart allochtoon.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:07:33 #21
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73643088
Misschien meer iets voor OUD? De meeste fokkers hebben nog geen kinderen, zeker niet van stemgerechtigde leeftijd.
pi_73643254
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 09:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Vertel eens, had jij er een probleem mee gehad als jouw kinderen op Wilders zouden willen stemmen?
Dan zou ik wel vinden dat ik gefaald heb als ouder ja.
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:24 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Eh, nee. Ik heb nog nooit iemand geslagen en zal daar dan ook niet opeens mee gaan beginnen.
En gelukkig kunnen mijn kinderen heel goed voor zichzelf denken. Van 10 to 15 nemen ze meestal de gedachten van ouders wel over, maar daarna word je geacht toch wel zelf een mening te gaan vormen.
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:15:37 #23
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_73643333
Mijn vader stemt CDA, mijn moeder stemt wat mijn vader stemt.. en ik stem D66 Maar hun maakt het verder niet uit.
pi_73643484
quote:
Je zat er zeker naast en legde de vragen 'subjectief' uit, zodat ze hun 'eigen' keuze konden maken.

!!

Het lijkt me relevanter deze vraag te stellen als de kinderen halverwege de twintig zijn. Dan pas hebben ze zich los geworsteld van het referentiekader bepaald door hun ouders.
pi_73643645
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:12 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Dan zou ik wel vinden dat ik gefaald heb als ouder ja.
[..]

Eh, nee. Ik heb nog nooit iemand geslagen en zal daar dan ook niet opeens mee gaan beginnen.
En gelukkig kunnen mijn kinderen heel goed voor zichzelf denken. Van 10 to 15 nemen ze meestal de gedachten van ouders wel over, maar daarna word je geacht toch wel zelf een mening te gaan vormen.
Als je als ouder zegt dat je blij bent dat ze GL stemmen, kan ik niet geloven dat je ze helemaal vrij laat in het vormen van hun mening.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')