quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:55 schreef jogy het volgende:
[...]
Voor het verwijderd werd in het andere topic zag ik een verwoedde discussie ontstaan over de vraag van 'als je je eigen realiteit maakt hoe verklaar je dan vergaste kinderen in Auswitch' of iets in die strekking. Als je dan het antwoord strikt binnen dit leven plaatst valt er weinig zinnigs over te zeggen want het is een bruut einde van een te kort leven. Als je het neemt met een perspectief dat het leven niet strikt binnen deze eindig aantal jaren zit van dit stoffelijke lichaam, dat er reïncarnatie bestaat en elke ervaring vanuit het eeuwige perspectief enkel dat is, een ervaring en een buitengewone kans voor mensen om goed te doen binnen deze vanuit een 'stoffelijk' perspectief gruwelijke situatie dan wordt het al een heel andere discussie.
Schindler had nooit zijn ervaring kunnen opdoen met alle mensen die hij heeft gered als Auswitsch niet was voorgekomen, mensen hadden niet duizenden of honderduizenden Joden of andere onderduikers kunnen redden zonder deze situatie, een daad van onvoorwaardelijke liefde met zoveel betekenis dat die mensen voor altijd waren veranderd en vanuit veel esoterische zichtspunten is dat een valide argument want de weg naar de bron is het ervaren of laten zien van onvoorwaardelijke liefde aan een vreemdeling bijvoorbeeld.
[...] [A]ls deze overtuiging ervoor zorgt dat de mensen die ervan zijn overtuigd door welke reden dan ook ( boekkennis, persoonlijke ervaringen of wat dan ook) er ook naar leven in tijden van leed of continue dan is dat alleen maar goed. Het Leger des Heils gelooft ook in dingen waar ik van denk 'tja' maar door hun opvattingen doen ze wel dingen waarvan ik denk 'goed bezig'. Of dat door hun geloofsbeleiding komt of door een interne drang om goed te zijn voor de medemens doet er dan niet toe maar ik ben blij dat ze er zijn en accepteer hun opvattingen zonder het ermee eens te zijn.
Misschien draaf ik nu iets te ver door maar er kwam een brainfart in de weg.
Dit voorbeeld komt erg goed naar voren in Lost. Er was namelijk 1 persoon blij met de vliegtuig crash, dit was John Locke. De reden dat hij blij was, had er mee te maken dat hij weer kon lopen, en dat hij het verhaal relativeerde door in te zien dat hij veel ging leren.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:19 schreef _Led_ het volgende:
Maar dan zijn we dus weer afhankelijk van vrije wil, en is dat kindje dus door de vrije wil van anderen in Auschwitz gekomen, en heeft het er dus niet zelf voor kunnen kiezen - het was immers niet bekend dat het daarnaartoe zou gaan, dat kwam door de vrije wil van anderen...
Het wordt een beetje complex zo
geen idee .quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:22 schreef Flammie het volgende:
Offtopic maar die elf in je UI summers.. werk van rebecca guay?
Nou ik zou het voorzichtig brengen maar alleen als ze er zelf om vroeg.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:17 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Zou jij ook IRL voor die mening uit durven komen ?
Zou jij een verkrachtte vrouw in haar gezicht durven zeggen dat ze er zelf voor gekozen heeft ?
Dat is het ook.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:19 schreef _Led_ het volgende:
Maar dan zijn we dus weer afhankelijk van vrije wil, en is dat kindje dus door de vrije wil van anderen in Auschwitz gekomen, en heeft het er dus niet zelf voor kunnen kiezen - het was immers niet bekend dat het daarnaartoe zou gaan, dat kwam door de vrije wil van anderen...
Het wordt een beetje complex zo
Of die voetballer die voor open doel mist? Die kan boos worden, of denken van het is nu eenmaal zo. Dan maakt hij het beste van zijn situatie.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat is het ook.
Ik geef er nog 1.
Wat is de reden waarom er zoveel mensen in Afrika doodgaan van de honger, heeft dat kindje van 3 maanden daar voor gekozen? Hebben hun ouders er voor gekozen om dat mee te maken? Al die narigheid en leed te zien onderling.... of heeft het totaalbeeld een les voor ons als mens in petto?
Soms is boos worden een benodigde emotie.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:28 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Of die voetballer die voor open doel mist? Die kan boos worden, of denken van het is nu eenmaal zo. Dan maakt hij het beste van zijn situatie.
Langs de andere kant moet je ook vele levensvormen op Aarde doorgaan, van materie tot plant tot dier tot mens tot man/vrouw tot arm/rijk etc.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:24 schreef Bastard het volgende:
Ik geef er nog 1.
Wat is de reden waarom er zoveel mensen in Afrika doodgaan van de honger, heeft dat kindje van 3 maanden daar voor gekozen? Hebben hun ouders er voor gekozen om dat mee te maken? Al die narigheid en leed te zien onderling.... of heeft het totaalbeeld een les voor ons als mens in petto?
Al deze situaties hebben dan ook 1 ding gemeen. Er is niet veel aan te veranderen, en je geluk wordt bepaald door hoe je ermee om gaat.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:30 schreef Flammie het volgende:
Maar als ik weer met een extreem voorbeeld mag aankomen.
Iemand in een middeleeuwse martelkamer die water,stront en kots met een trechter in zijn mond gegoten krijgt (ja het is walgelijk en ik verzin dit niet).... die kan niet denken.,... tsja het is nou eenmaal zo.
De extreme situaties maken het lastigVoor open goal missen,, dat overleef je wel, maar het echte vreselijke.. dat kom je nooit meer te boven toch? Daarom is het moeilijker om je daar op een positieve manier op aan te passen
Ik heb wel wat beters om aan te denken, daar de kans dat ik dit meemaak, erg klein is. Mocht het gebeuren, dan denk ik dan wel na. Ofzo.quote:
maar goed , dat geld voor wat je dan ook gelooft , nu lijkt het er op alsof het raar is om die enequote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:30 schreef Flammie het volgende:
Maar als ik weer met een extreem voorbeeld mag aankomen.
Iemand in een middeleeuwse martelkamer die water,stront en kots met een trechter in zijn mond gegoten krijgt (ja het is walgelijk en ik verzin dit niet).... die kan niet denken.,... tsja het is nou eenmaal zo.
De extreme situaties maken het lastigVoor open goal missen,, dat overleef je wel, maar het echte vreselijke.. dat kom je nooit meer te boven toch? Daarom is het moeilijker om je daar op een positieve manier op aan te passen
Dat is ook het probleem denk ik. Wij vanuit ons ivoren torentje die denken te weten dat mensen die in de shit zitten het er zelf "ooit" naar gemaakt hebben. Ik vind het juist daarom een beetje makkelijk en erg grofquote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:40 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik heb wel wat beters om aan te denken, daar de kans dat ik dit meemaak, erg klein is. Mocht het gebeuren, dan denk ik dan wel na. Ofzo.
Ik vind het juist erg netjes als je je hier niet meer bemoeit. Je bent vrij in het kiezen van voorbeelden, waarom dan telkens zulke ernstige zaken? Dit is niet het drama forum toch?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:45 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem denk ik. Wij vanuit ons ivoren torentje die denken te weten dat mensen die in de shit zitten het er zelf "ooit" naar gemaakt hebben. Ik vind het juist daarom een beetje makkelijk en erg grof
Dat zeggen wij dan ook niet. Maar vanuit het standpunt van levenslessen kiezen, heeft het geen zin om elke keer het leven van een koning te kiezen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:45 schreef Flammie het volgende:
Dat is ook het probleem denk ik. Wij vanuit ons ivoren torentje die denken te weten dat mensen die in de shit zitten het er zelf "ooit" naar gemaakt hebben. Ik vind het juist daarom een beetje makkelijk en erg grof
sure danquote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:47 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik vind het juist erg netjes als je je hier niet meer bemoeit. Je bent vrij in het kiezen van voorbeelden, waarom dan telkens zulke ernstige zaken? Dit is niet het drama forum toch?
iedereen zit weleens in de shit , het is dus niet zo dat iemand dat andere mensen toewenst ,quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:45 schreef Flammie het volgende:
[..]
je hoeft het toch ook niet te aanvaarden .quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:46 schreef Flammie het volgende:
het spijt me maar voor mij is het op dit moment gewoon moeilijk om dit principe te aanvaarden
Da's wat anders dan zeggen "Meh, 't is je eigen schuld".quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:53 schreef Summers het volgende:
[..]
iedereen zit weleens in de shit , het is dus niet zo dat iemand dat andere mensen toewenst ,
dat hoort gewoon bij het leven .
Inderdaad.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:56 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Da's wat anders dan zeggen "Meh, 't is je eigen schuld".
dat zegt ook niemandquote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:56 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Da's wat anders dan zeggen "Meh, 't is je eigen schuld".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |