abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:13:01 #26
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_73634485
Maar ik ken ze hoor, anti-krakers die het geluk hebben gehad om een luxe villa toegewezen te krijgen. Van iemand die inderdaad even een jaar of 2 over de rest van de wereld zijn geld op ging maken aan Mai Tai's. En die kijken wel link uit om het vies of rommelig te laten worden. Dan wordt je namelijk per direct uit je woning gezet en kun je het verdere goedkope anti-kraken wel vergeten. Anti-krakers krijgen trouwens onaangekondige controles. Ze komen binnen zonder te kloppen want ze hebben de sleutel. Als anti-kraker kan het je dus overkomen dat je huis op netheid gecontroleerd wordt als je ligt te slapen. Om maar aan te geven dat anti-kraak echt goed geregeld is voor de eigenaar van het pand.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:14:56 #27
248844 Bowlingbal
pi_73634538
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:10 schreef DennisMoore het volgende:
Anti-krakers hebben ineens veel minder rechten dan normale bewoners. Absurd en krom is dat eigenlijk. Een heel korte opzegtermijn, geen feestjes mogen organiseren... Bij normale huurders zouden we er schande van spreken, woongenot etc. Maar omdat antikrakers lage huur betalen, is het in orde als ze deze rechten inleveren. Dat het in feite noodgedwongen is omdat er te weinig normale woonruimte is, vergeten we dan voor het gemak maar even.

Anti-kraak moet je dus helemaal niet willen, het is een bijzonder kromme oplossing voor een probleem dat er helemaal niet zou moeten zijn als bestuurders eens hun handhavingstaak zouden oppakken.
Studenten vinden het over het algemeen goed te doen. Die hebben die flexibiliteit, plus de zekerheid dat bij thuiskomst je woning niet kort en klein geslagen is door de ME.
quote:
Nu wil het toeval dat het gros van de bestuurders van grote steden een 'linkse' achtergrond heeft (PvdA, GroenLinks)...
En wat heeft links hier nu weer mee te maken? Zijn het orders van de Linkse Kerk om kraken toe te staan? Of zijn het deze keer de LinkschMenschen?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_73634578
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:13 schreef Bowlingbal het volgende:

Als anti-kraker kan het je dus overkomen dat je huis op netheid gecontroleerd wordt als je ligt te slapen.
We vinden het dus prima als mensen (noodgedwongen) hun recht op woongenot inleveren voor een lagere huur. Schandalig.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:17:26 #29
248844 Bowlingbal
pi_73634609
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:16 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

We vinden het dus prima als mensen (noodgedwongen) hun recht op woongenot inleveren voor een lagere huur. Schandalig.
De wereld is een tranendal. Sorry, ik had even geen zin in een argument tegen iets vaags als dit.
- Donald Love
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:20:51 #30
248844 Bowlingbal
pi_73634681
Maar bekijk het zo:
Als huurder betaal je veel, maar mag je er lang blijven zitten.
Als anti-kraak betaal je bijna niets, maar heb je 2 weken opzegtermijn
Als kraker betaal je gas en licht, maar kun je wel elk moment door de ME uit je huis gewerkt worden. En als je gebit dan uit je gezicht geslagen wordt staat de user Ronnie_bravo erbij te lachen.
- Donald Love
pi_73634682
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:14 schreef Bowlingbal het volgende:

Studenten vinden het over het algemeen goed te doen. Die hebben die flexibiliteit, plus de zekerheid dat bij thuiskomst je woning niet kort en klein geslagen is door de ME.
Studenten hebben liever een normale betaalbare studentenkamer waar ze niet met een opzegtermijn van 2 weken te maken hebben. Het is een bijzonder kromme oplossing met m.i. het inleveren van fundamentele rechten.

We zeggen ook niet: goh, laten we het minimumloon en arbo maar afschaffen, want er blijken in de praktijk altijd wel mensen zo 'flexibel' te zijn om 14 uur per dag te willen werken zonder daglicht voor 3 euro per uur.

Het feit dus dat er mensen zo 'flexibel' zijn om antikraak te willen wonen, zegt niet dat het daarom een prima oplossing is. Bepaalde minimale (!) rechten moet je geen prijskaartje aan hangen.
quote:
En wat heeft links hier nu weer mee te maken? Zijn het orders van de Linkse Kerk om kraken toe te staan? Of zijn het deze keer de LinkschMenschen?
Ohja, blaas het effe op door er Kerk en Menschen van te maken. Jouw woorden.
Je snapt prima wat ik bedoel.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:24:03 #32
45833 crew  Fogel
pi_73634772
Zijn degenen die kraken "promoten" hier zelf ook krakers?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:26:00 #33
248844 Bowlingbal
pi_73634825
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:24 schreef Fogel het volgende:
Zijn degenen die kraken "promoten" hier zelf ook krakers?
Wat zou dat ermee te maken hebben? Kun je dan die users wegschrijven als 'niet-objectief'?
Dat is toch net zo raar als vragen of de mensen die tegen kraken zijn eigenaar zijn van een koop- of huurhuis?
- Donald Love
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:29:03 #34
248844 Bowlingbal
pi_73634897
Vraagje voor DennisMoore (en anderen). Heeft de samenleving er ook recht op dat woonruimte ook als zodanig gebruikt wordt?
- Donald Love
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:30:25 #35
45833 crew  Fogel
pi_73634934
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:26 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Wat zou dat ermee te maken hebben? Kun je dan die users wegschrijven als 'niet-objectief'?
Dat is toch net zo raar als vragen of de mensen die tegen kraken zijn eigenaar zijn van een koop- of huurhuis?
Ik vraag het me gewoon af, het is niet nodig om je meteen aangevallen te voelen.
En ja, ik heb inderdaad een koophuis (maar dan wel in een land wat kraken niet toestaat) en ben tegen kraken.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:31:45 #36
248844 Bowlingbal
pi_73634966
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:30 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik vraag het me gewoon af, het is niet nodig om je meteen aangevallen te voelen.
En ja, ik heb inderdaad een koophuis (maar dan wel in een land wat kraken niet toestaat) en ben tegen kraken.
Ik voel me niet aangevallen, ik vond het slechts een vreemde vraag.
- Donald Love
pi_73635023
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:29 schreef Bowlingbal het volgende:

Vraagje voor DennisMoore (en anderen). Heeft de samenleving er ook recht op dat woonruimte ook als zodanig gebruikt wordt?
Idealiter niet, maar in de huidige praktijk (omdat die klote bestuurders te weinig woningen laten bouwen) zullen we inderdaad de eigendomsrechten van de eigenaar moeten inperken 'for the greater good'.
pi_73635065
Tja. Laat ze maar verbieden. Gaan we weer terug naar met shotguns op de ME schieten, zoals in de jaren '60.

Smerige bemoeizuchtigen met hun verboden- en plichtendrang altijd, bah
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:36:22 #39
248844 Bowlingbal
pi_73635070
Goed, ik ga slapen. Prettige nachtrust allen, en ik zet graag de discussie op een ander moment in de toekomst voort.
- Donald Love
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:41:12 #40
45833 crew  Fogel
pi_73635175
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:36 schreef Salvad0R het volgende:
Tja. Laat ze maar verbieden. Gaan we weer terug naar met shotguns op de ME schieten, zoals in de jaren '60.

Smerige bemoeizuchtigen met hun verboden- en plichtendrang altijd, bah
Ja inderdaad, woonplicht/bewoningsplicht
pi_73635356
hmm als ik eigenaar van een pand zou zijn, en een bende jongeren komt dat pand zich toe-eigenen omdat er niemand in woont denk ik dat ik toch zéér snel tot gewelddadige maatregelen over zou gaan, ongeacht hun geweldige argumenten en pleidooien. M'n huis uit, nu!
pi_73635480
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:47 schreef M4a1 het volgende:

hmm als ik eigenaar van een pand zou zijn, en een bende jongeren komt dat pand zich toe-eigenen omdat er niemand in woont denk ik dat ik toch zéér snel tot gewelddadige maatregelen over zou gaan, ongeacht hun geweldige argumenten en pleidooien. M'n huis uit, nu!
*bang*
pi_73637503
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:20 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Studenten hebben liever een normale betaalbare studentenkamer waar ze niet met een opzegtermijn van 2 weken te maken hebben. Het is een bijzonder kromme oplossing met m.i. het inleveren van fundamentele rechten.

We zeggen ook niet: goh, laten we het minimumloon en arbo maar afschaffen, want er blijken in de praktijk altijd wel mensen zo 'flexibel' te zijn om 14 uur per dag te willen werken zonder daglicht voor 3 euro per uur.

Het feit dus dat er mensen zo 'flexibel' zijn om antikraak te willen wonen, zegt niet dat het daarom een prima oplossing is. Bepaalde minimale (!) rechten moet je geen prijskaartje aan hangen.
[..]

Ohja, blaas het effe op door er Kerk en Menschen van te maken. Jouw woorden.
Je snapt prima wat ik bedoel.
Natuurlijk hebben studenten dat liever. Alleen, dat is er vaak niet. Het probleem wordt niet opgelost door het kraakverbod af te schaffen. Integendeel. En ik reken er niet op dat het onderliggende probleem binnen afzienbare tijd opgelost wordt.

Ik vind antikraak overigens wel een prima oplossing. Heb er niet zoveel problemen mee af en toe te verhuizen. Je doet het nu overkomen alsof het een onmenselijke oplossing is en dat valt ook wel weer mee. Studenten zijn over het algemeen redelijk flexibel, dat hoort een beetje bij de studententijd.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  FOK!fotograaf dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:08:42 #44
73911 ultra_ivo
pi_73639680
Kort berichtje van L1:
quote:
Maastrichtse studentenkamer fors duurder
huur-studentenkamers_site_kamernet

De prijzen van studentenkamers in Maastricht zijn met bijna 20 procent gestegen vergeleken met vorig jaar. Dat is de sterkste stijging van alle Nederlandse studentensteden, zo blijkt uit cijfers van website kamernet.nl

Een kamer kost gemiddeld bijna 350 euro in Maastricht. Landelijk is dat 364 euro.
Het probleem van de veel te dure kamers speelt niet alleen in Amsterdam. Zo'n 20 jaar terug lag een kamerprijs bij 300-400 Gulden. 100% toename van de prijs dus. Is bij gewone huurprijzen niet gebeurd.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:15:33 #45
45833 crew  Fogel
pi_73639857
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Kort berichtje van L1:
[..]

Het probleem van de veel te dure kamers speelt niet alleen in Amsterdam. Zo'n 20 jaar terug lag een kamerprijs bij 300-400 Gulden. 100% toename van de prijs dus. Is bij gewone huurprijzen niet gebeurd.
Ik betaalde 10 jaar geleden 325 gulden voor een kamer van 8 à 9 m2, en dat was in een gehucht genaamd Velp (bij Arnhem).
  FOK!fotograaf dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:18:57 #46
73911 ultra_ivo
pi_73639950
Dan zien we dus een probleem dat verhuurders misbruik maken van de kamernood door de prijzen zwaar op te drijven.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:29:38 #47
45833 crew  Fogel
pi_73640239
Ik vond het geen probleem...
pi_73640653
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:10 schreef DennisMoore het volgende:
Anti-krakers hebben ineens veel minder rechten dan normale bewoners. Absurd en krom is dat eigenlijk. Een heel korte opzegtermijn, geen feestjes mogen organiseren... Bij normale huurders zouden we er schande van spreken, woongenot etc. Maar omdat antikrakers lage huur betalen, is het in orde als ze deze rechten inleveren. Dat het in feite noodgedwongen is omdat er te weinig normale woonruimte is, vergeten we dan voor het gemak maar even.

Anti-kraak moet je dus helemaal niet willen, het is een bijzonder kromme oplossing voor een probleem dat er helemaal niet zou moeten zijn als bestuurders eens hun handhavingstaak zouden oppakken.

Nu wil het toeval dat het gros van de bestuurders van grote steden een 'linkse' achtergrond heeft (PvdA, GroenLinks)...
Ik heb liever anti-kraak, dan dat ik mijn huis laat vervuilen en onder bekladden door krakers. Ik beslis zelf wat voor mensen er in mijn woning komen, en dat is absoluut geen volk wat mijn spullen gaat gebruiken als jeugdsoos. Ik geloof nl niet meer in nette krakers.

En ik kan dan zelf besluiten wat voor regeling ik wil. Ik waarschuw tegenwoordig iedereen al die van plan is voor een paar jaar naar het buitenland te verhuizen (werkervaring) Laat ze zien hoeveel ellende krakers aan kunnen richten.
Ik moest trouwens lachen om deze
quote:
Een 24-jarige kraker verkeert naar eigen zeggen nog steeds in shock, nadat hij afgelopen zondag bezoek kreeg van een knokploeg in zijn huis
In zijn gekaapte huis dus

Oh ja, en de smoes van woningnood geloof ik niet. Wanneer je eerlijk bent, zorg je dat je gewoon huur gaat betalen.

Krakers vertikken het gewoon om huur te betalen en het pand onderhouden.

Het pand willen onderhouden?Zie de reacties op het krakersforum. Mocht kraken toch getolereerd worden? Dan vind ik dat die krakers gewoon 500 euro per maand P.P moeten betalen. De gemeente kan dit weer gebruiken als genoegdoening voor de eigenaar en het pand ermee onderhouden.

Kijken of ze nog zo graag willen kraken
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_73640843
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Dan zien we dus een probleem dat verhuurders misbruik maken van de kamernood door de prijzen zwaar op te drijven.
Kaart dat aan bij de regering. Op zich met je eens, maar geen reden tot kraken. Ik betaal ook gewoon mijn huur, en die is echt niet mals. Kraken is idd makkelijker en goedkoper. Moet je opruimen en onderhouden? Kijk je gewoon uit naar een volgend pand Zo lees ik dat tenminste op dat forum, waar krakers ook zo de boel achterlaten en gaan verhuizen Er staat nog net niet bij...verhuizen met de inboedel van de vorige eigenaar

Vroeger was kraken trouwens echt niet anders, alleen waren er toen nog paar...enkeling... die gek waren op de monumenten en ze in alle macht intact probeerden te houden door ze te kraken. Dat zie ik niet meer gebeuren.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:54:19 #50
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73640887
Krakers kunnen ook gewoon bij hun ouders blijven wonen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')