abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73946120
Zouden ingleed,raboleed, abnleed, fortisleed ook al geclaimd zijn.
pi_73949712
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 12:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Leg mij eens in jouw eigen woorden uit wat volgens jou nou hét probleem is bij een koopsompolis.
80% lucht en de rente op de koopsom niet fiscaal aftrekbaar
pi_73949788
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:31 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

80% lucht
Maar dat is bij een verzekering die je maandelijk betaald niet anders.
quote:
en de rente op de koopsom niet fiscaal aftrekbaar
Klopt, maar heeft de bank hier iets mee te maken?
pi_73950228
AFAB onderzoekt verkoopmethodes

AMERSFOORT - Kredietbemiddelaar AFAB begint een onderzoek naar misstanden rond de verkoop van de omstreden koopsompolissen. Alle kredietadviezen die na 1 januari 2008 zijn gegeven, worden onder de loep genomen, maakte het bedrijf donderdag bekend

Aanleiding voor het onderzoek zijn de mogelijke nadelen die consumenten hebben ondervonden door de provisiegedreven verkoop van verzekeringsproducten en de gebrekkige transparantie van die producten, stelt het bedrijf.

AFAB kwam in het verleden in opspraak vanwege de hoge provisies die werden verdiend met de verkoop van de koopsompolissen.

AFAB heeft de beloning op basis van provisies naar eigen zeggen inmiddels vervangen door een tarief dat wordt gerekend voor verrichte diensten.

Aanleiding voor het onderzoek zijn de mogelijke nadelen die consumenten hebben ondervonden door de provisiegedreven verkoop van verzekeringsproducten en de gebrekkige transparantie van die producten, stelt het bedrijf.

AFAB kwam in het verleden in opspraak vanwege de hoge provisies die werden verdiend met de verkoop van de koopsompolissen.

AFAB heeft de beloning op basis van provisies naar eigen zeggen inmiddels vervangen door een tarief dat wordt gerekend voor verrichte diensten.

Woensdagavond kondigde actualiteitenprogramma Netwerk aan in de uitzending van donderdag enkele AFAB-kredietbemiddelaars aan het woord te laten, die zich uitlaten over de vermeende laakbare methodes waarmee de polissen tot voor kort aan de man werden gebracht.

De kredietbemiddelaars zouden door het bedrijf onder druk zijn gezet om met name producten met hoge provisies te verkopen.

Goh wat een verschil met DSB zeg
http://www.nu.nl/economie(...)verkoopmethodes.html
pi_73950281
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 10:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zelf Afableed.nl claimen, wtf is dat voor actie .
Een hele voorspellende
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:14:49 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73953502
En na de AFAB? De SNS?
The End Times are wild
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:53:24 #33
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73956875
http://www.afab.nl/nieuws(...)n-nieuw-verdienmodel Ze gaan voor een ander verdienmodel... zoals ik op de FP al zei: waar hebben we dat eerder gehoord?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_73957007
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:53 schreef Zero2Nine het volgende:
http://www.afab.nl/nieuws(...)n-nieuw-verdienmodel Ze gaan voor een ander verdienmodel... zoals ik op de FP al zei: waar hebben we dat eerder gehoord?
Hehehe, verdienmodel. Tja, als je 100% van je winst haalt door mensen op te lichten, ben ik erg benieuwd waar men nog geld mee gaat verdienen.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:59:47 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73957061
ABN>FORTIS>LEHMAN>DSB>AFAB>SNS>?
The End Times are wild
pi_73957720
Medewerkers laten ondertussen geen spaan heel van de praktijken van Afab. "Doe je die hoge provisies niet, dan word je op straat gezet", zegt een medewerker van dochteronderneming Uveco. "Vooral met koopsompolissen en woekerpolissen weet je plat gezegd dat je de klant naait."

De adviseurs worden volgens hem getraind in liegen, de klant bang maken en verzwijgen van informatie. "Ze leren je allerlei trucjes, zodat het jou het meeste geld oplevert. Bijvoorbeeld de klant onder druk zetten: je moet nu tekenen, want morgen vervalt de aanbieding."

Directeur Schouten is vandaag op non-actief gezet. Ondertussen blijkt oud-minister Willem Vermeend (PvdA) zijn functie als commissaris te hebben neergelegd bij Afab. Vermeend zegt tegen Vrij Nederland dit 'al een tijdje' geleden gedaan te hebben

Niet voor niets wordt Maasbert Schouten ‘de kleine Scheringa’ genoemd
pi_73960475
Na DSB ook Afab in grote problemen
22 oktober 2009
Reportage
Kredietbemiddelaar AFAB gaat onderzoek doen naar misstanden rond de verkoop van de omstreden koopsompolissen. Alle kredietadviezen die na 1 januari 2008 zijn gegeven, worden onder de loep genomen.

vanavond in Netwerk dus Ned 2 20.25 uur
  donderdag 22 oktober 2009 @ 20:02:41 #38
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 20:07:20 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73960754
Als ik zo'n woekerpolis had dan zou ik gewoon stoppen met betalen. Dat is net wat die AFAB nu niet kan hebben. En dan eronderuit proberen te komen door de polis in zijn geheel terug te kopen voor een lager bedrag.
The End Times are wild
pi_73962353
De jaarcijfers over 2008 zijn er nog niet
Geen inzicht in cijfers over 2009
Bedrijf wankelt

http://netwerk.tv/extra/video/web-only-afab-wankelt
pi_73962728
Stelletje amateurs....ontzettende kneuzen die voor zo'n firma werken. Je moet toch wel een ontzettend klootzak zijn als dat je dagelijks werk is. Kutverhaaltjes ophangen over hoe goed je dag wel niet was (terwijl iemand je net vertelt dat je door zijn oplichtingspraktijken haast niks te eten heeft), dat je het thuis druk hebt. Net zoals die van der Goor met zijn verjaardag van zijn nicht.

Welke bedrijven staan nog in de oplichting top-10?

1.DSB
2.Afab
,,,,,,,,,,,
kotsvolk
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_73964028
http://www.bnr.nl/artikel/13473031/kredietbedrijf-afab-problemen

Opnieuw is een financieel bedrijf in de problemen. Kredietbedrijf Afab kan niet meer aan de eisen van de financiers voldoen na een reeks van opgekochte verkoopkantoren. En het bedrijf gaat onderzoeken of het klanten heeft benadeeld met woekerpolissen. Directeur Maasbert Schouten is op een zijspoor gezet door de raad van commissarissen. Ook is Afab dringend op zoek naar financiering.
pi_73964793
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://www.bnr.nl/artikel/13473031/kredietbedrijf-afab-problemen

Opnieuw is een financieel bedrijf in de problemen. Kredietbedrijf Afab kan niet meer aan de eisen van de financiers voldoen na een reeks van opgekochte verkoopkantoren. En het bedrijf gaat onderzoeken of het klanten heeft benadeeld met woekerpolissen. Directeur Maasbert Schouten is op een zijspoor gezet door de raad van commissarissen. Ook is Afab dringend op zoek naar financiering.
Klinkt ernstig

Maar terecht als alle verhalen kloppen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:42:38 #44
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73974492
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:02 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]

Dat plaatje wordt ook gewoon gehost door Afab.nl zelf, dus ze zijn schijnbaar nogal trots op dat doek
---
pi_73977269
Ik denk dat OHRA de volgende wordt, ik had op independer.nl ff een paar van die koopsommen gecheckt bij een inleg van 5000 euro voor 1 jaar, en bij overlijden alles kwijt, krijg je bij OHRA 4961 euro terug na 1 jaar
pi_73978444
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:59 schreef LXIV het volgende:
DSB>AFAB?
DNB????
AFM????

De hele leenwereld valt in duigen met duizenden gedupeerden. Maar waarom heeft het zover kunnen komen??!?! Begrijp Wellink niet dat hij daadwerkelijk iets moet uitvoeren als DNB zijnde? Dat hij er niet alleen als interieurstuk moet zitten?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:54:58 #47
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73978620
"Wall Street was drunk but who provided the liquor?" (Peter Schiff).
---
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:26:12 #48
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73983860
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:49 schreef Freak188 het volgende:

[..]

DNB????
AFM????

De hele leenwereld valt in duigen met duizenden gedupeerden. Maar waarom heeft het zover kunnen komen??!?! Begrijp Wellink niet dat hij daadwerkelijk iets moet uitvoeren als DNB zijnde? Dat hij er niet alleen als interieurstuk moet zitten?
Wellink dient hele andere hogere belangen en heeft net zoals de rest van het pluche schijt aan het volk

Even uitleggen waarom DNB niet functioneert
Lees alles in mijn dsb posting
DSB #13 - Waar de zwarte pieten alle kanten op vliegen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:38:36 #49
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73984333
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:02 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:35:01 #50
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73990999
AFAB in grote problemen; 96% eigen vermogen is goodwill

Kredietbemiddelaar AFAB van Maasbert Schouten zit in navolging van ex-collega Dirk Scheringa in de problemen. Oprichter Schouten werd vriendelijk verzocht even op te hoepelen als directeur, commissaris Willem Vermeend stapte plots op, tweehonderd mensen (van de zeshonderd) werden eruit gegooid en er moet direct voor ¤180 à ¤190 miljoen geherfinancierd worden. De hoofdsponsor van Vitesse werd al jaren in een adem genoemd met DSB Bank en haar dubieuze verkooppraktijken en misschien wel terecht. 925 ontdekte dat vrijwel het gehele eigen vermogen van AFAB (¤119 miljoen) bestaat uit goodwill van ¤115 miljoen.

En dat is opmerkelijk. Dat betekent feitelijk dat na aftrek van goodwill er slechts ¤4 miljoen eigen vermogen overblijft op een balanstotaal van ¤440 miljoen. En dat is niet bepaald een gezonde basis voor een goed financieel bedrijf.

http://925.nl/archief/200(...)vermogen-is-goodwill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')