En als hij nog een beetje doorgroeit nog een goede aankoop van Skill. Misschien is het voor de Belgen ook slimmer om niet bij Quickstep/Davitamon in een knechtenrol te hangen, maar naar een kleinere ploeg een wat grotere rol te vervullen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:27 schreef franklop het volgende:
[..]
Cornu is 'pas' 24, nog een wielerleven voor zich
Altijd genieten en ik ga er dit jaar helaas geen minuut van zien.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:08 schreef Gillingham het volgende:
De Ronde van Lombardije, de laatste schitterende wielerwedstrijd van het jaar.
Idem Ditoquote:Op maandag 12 oktober 2009 20:32 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Altijd genieten en ik ga er dit jaar helaas geen minuut van zien.
Laag hangend herfst zonnetjequote:Op maandag 12 oktober 2009 22:03 schreef Sjiznit het volgende:
Lombardije, mooie koers. Imo ook door het decor. De beginnende herfst tovert geen lelijke beelden op je televisie.
Als Kroon ooit nog een klassieker wint eet ik mijn schoen op.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:28 schreef FredWielergek het volgende:
Heerlijk is Lombardije inderdaad, maar ik hoop dat de regie ook geod haar best doet.
Vaak is de overzicht zoek en is het moeilijk te volgen wie waar is.
Ik ga helemaal voor Gesink!
En sluit Kroon ook niet uit.
Eigenlijk een reden om het hoeden opeten topic weer eens op te zoeken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:21 schreef Pritt het volgende:
[..]
Als Kroon ooit nog een klassieker wint eet ik mijn schoen op.
Dat heeft ie wat mij betreft als enigszins goedgemaakt in Emilia, maar dit zou echt een grote klapper zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:54 schreef Zwansen het volgende:
Als Gesink hier mocht winnen dan maakt ie in een klap zijn kater van de Tour en de Vuelta goed.
En vooral: de verkleur(en)de bladeren zowel aan de bomen als op de grond.quote:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:25 schreef thettes het volgende:
Wanneer won iemand voor het laatst Parijs Tours én Lombardije??
Daar houd ik je aan! Maak dan ook een foto daarvan als bewijs ;-)quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:21 schreef Pritt het volgende:
[..]
Als Kroon ooit nog een klassieker wint eet ik mijn schoen op.
Ja met een foto finish.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
Flahaut wint de nationale sluitingsprijs in een massasprint.
Good old Stefan van Dijk werd 2e
Wel effe definiëren wat een klassieker is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:44 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Daar houd ik je aan! Maak dan ook een foto daarvan als bewijs ;-)
Hewt gaat eens gebeuren...
En van Hummel wint de Europe Tour dus niet, die is voor Visconti.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:45 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Ja met een foto finish.
Zonde hoor, want Van Dijk is al heel vaak tweede dit jaar, hij verdient het wel een keer te winnen.
quote:It wasn't my day! In the finalsprint to early on the head of the bunch. Lost my jersey in the final week! Shit!!!
about 3 hours ago from UberTwitter
Geweldig. Waarschijnlijk ben ik dan zelf net van de fiets afgestapt en zet ik een kop warme chocomelquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:03 schreef Sjiznit het volgende:
Lombardije, mooie koers. Imo ook door het decor. De beginnende herfst tovert geen lelijke beelden op je televisie.
quote:Astana: 'Klöden en Zubeldia niet naar RadioShack
Als het aan Astana ligt zullen Andreas Klöden, Haimar Zubeldia en Gregory Rast volgend seizoen niet aan de slag gaan bij Team RadioShack, de nieuwe formatie van Lance Armstrong.
Het drietal heeft nog een doorlopend contract bij de Kazachstaanse formatie en die wel ze niet laten gaan. Ze zullen nodig zijn om Alberto Contador te helpen naar een nieuwe overwinning in de Tour de France.
van RG. Geen redoute in LBL zegt ie?? Apart.quote:Zag gister de Tourpresentatie op TV, Lijkt een lastige ronde te worden! Ook interessant:Geen redoute in LBL...Nu eerst Lombardije & Vakantie
quote:Luik-Bastenaken-Luik zonder Redoute in 2010
Wednesday 14 October 2009
De Waalse klassieker Luik-Bastenaken-Luik zal het in 2010 zonder de befaamde belimming van de Redoute moeten stellen. De RTBF weet te melden dat de er werkzaamheden zijn aan de steile klim van 2.1 kilometer (gem. 8.4%) nabij Remouchamps. Als vervanger zal de Côte des Forges zijn rentree maken. Op deze beklimming wist Steven Rooks in 1983 te demarreren en de basis te leggen voor zijn zege in Luik-Bastenaken-Luik.
En dat is niet alles. Rond Stavelot zijn er ook veranderingen in het drieluik Wanne, Stockeu, Haute-Levée. De côte de Stockeu wordt verkort tot ongeveer éénderde deel van de oorspronkelijke beklimming en de Haute-Levée wordt helemaal geschrapt. De Côte des Forges maakt zijn rentree in de Waalse klassieker.
Andy Schleck won Luik-Bastenaken-Luik in 2009. De laatste Nederlandse winnaar was Adrie van der Poel in 1988
quote:
quote:Gilbert: "Mijn overwinning is voor Frank"
Philippe Gilbert heeft zijn zege in Piemonte opgedragen aan Frank Vandenbroucke. "Ik dacht aan hem toen ik over de streep reed", zegt de man in vorm van Silence-Lotto.
"Ik weet dat het hem niet terugbrengt, als ik zeg dat deze overwinning voor Franky Boy is. Maar misschien is het een troost voor zijn familie", zegt Gilbert in Het Laatste Nieuws.
"Ik kende hem niet echt goed, maar telkens als we met elkaar praatten, verrijkte hij mijn kennis van de fiets. Hij apprecieerde mijn manier van koersen. Op het WK hebben we veel gepraat. Zijn brutale vertrek heeft me fel geraakt."
Gilbert won trouwens op indrukwekkende manier. Daags voordien voorspelde hij zijn overwinning al aan een mecanicien. Na de parcoursverkenning op woensdag was hij zeker. "Vooral de laatste helling kort voor de finish beviel me enorm."
Dat bleek donderdag. "Zoals voorspeld ging ik op de klim op 1,5 kilometer van de finish. Op de top had ik 50 m voor op Tosatto, maar die kraakte. Moreno en Gavazzi sloten wel aan, maar ze
namen niet over."
"We hadden 100 meter op het peloton. Op 500 meter ben ik wat trager gaan rijden, toen hadden we nog 50 meter. Op 300 meter ben ik weerd versneld en op 100 meter ben ik voluit gegaan. Niemand kon me nog voorbij. Ook al heb ik anderhalve kilometer op kop gereden."
Inderdaad. Maar ik weet nog steeds niet of hij zulks wel helemaal aankan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:54 schreef Leatherface het volgende:
Het wordt tijd dat Gilbert eens een Ronde van Vlaanderen, Luik-Bastenaken-Luik of regenboogtrui wint.
Ik voel me vereerdquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:35 schreef wimderon het volgende:
[Gilbert: "Mijn overwinning is voor Frank"]
Bij Gilbert moeten het toch koersen zijn die wel klimmen bevatten maar waar het niet al te zwaar bergop gaat in de finale. LBL lijkt me dan al uitgesloten. Ronde van Vlaanderen moet wellicht kunnen en Wereldkampioen ook wel al zal dat in Geelong en Kopenhagen moeilijk worden op sprintersparcoursen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:54 schreef Leatherface het volgende:
Het wordt tijd dat Gilbert eens een Ronde van Vlaanderen, Luik-Bastenaken-Luik of regenboogtrui wint.
Parijs Tours is ook een sprintersparcours.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:12 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Bij Gilbert moeten het toch koersen zijn die wel klimmen bevatten maar waar het niet al te zwaar bergop gaat in de finale. LBL lijkt me dan al uitgesloten. Ronde van Vlaanderen moet wellicht kunnen en Wereldkampioen ook wel al zal dat in Geelong en Kopenhagen moeilijk worden op sprintersparcoursen.
Laten we vooral vandaag niet vergeten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:54 schreef Leatherface het volgende:
op papier wel, alleen is het in de laatste 10 jaar volgens mij 3x echt op een massasprint uitgelopen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Parijs Tours is ook een sprintersparcours.
lijken me stalorders bij Garmin. Sutton hoefde maar 2e te worden en was de hele week al vaak sneller dan Cantwellquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:24 schreef Leatherface het volgende:
Jonathan Cantwell (Fly V) won de slotrit in de Herald Sun Tour. Sutton pakte geen boni's, daardoor is Bradley Wiggins eindwinnaar.
Ik denk het ook ja.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:47 schreef Bartoli het volgende:
[..]
lijken me stalorders bij Garmin. Sutton hoefde maar 2e te worden en was de hele week al vaak sneller dan Cantwell
Precies dezelfde reactie als ik ook dachtquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:42 schreef Bartoli het volgende:
Gerben Löwik rijdt volgend jaar voor Omega Pharma-Lotto![]()
En zelfvertrouwen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 21:54 schreef Beregd het volgende:
bleek het dan nog de steeg te zijn
Eigenlijk veelzeggend dat intrinsiek wel de snelste is. Geef die man een treintje.
Bron: http://www.news-mail.com.(...)-out-davis-contract/quote:Cycling: A season of great results has proven Bundaberg's Allan Davis can be a key asset to any elite ProTour team. Yet Davis confirmed to the NewsMail he could be leaving the QuickStep squad. “Astana and other teams are interested,” Davis told the News Mail exclusively via email. “I have one more year on contract with QS (QuickStep), that's true, but there is a buy-out clause if needed.” Rumours that Astana were in negotiations with several riders, including Davis, started circulating on European news websites on Wednesday.
Davis has been one of QuickStep's top riders this year, with overall victory at the Tour Down Under and podium finishes on stages of the Giro (Italian tour) and at several one-day classics including Paris-Brussels. While Davis did not confirm why he was considering a change of teams, he previously had made it clear he was upset at being withdrawn from the Tour De France at the last minute for Tom Boonen. “They should have put both of us in and the team knows it as well,” Davis told the NewsMail in July. Boonen put in a weak Tour, seemingly out-of-form.
The Astana team has current Tour De France champion Alberto Contador under contract, but is undergoing a mass defection of talent led by Lance Armstrong. Several of its top riders and most of its management have switched to Armstrong's new Radio Shack team, leaving the squad desperate to attract top talent back to its ranks.
The mass exodus is not the only concern, with the return of controversial cyclist Alexandre Vinokourov to the team raising questions about its future. Vinokourov was serving a suspension for failing doping tests, leading to speculation Astana could be stripped of their ProTour status and miss out on a Tour De France invite if they keep him in their line-up. There is also speculation about whether Contador is staying with Astana, with several teams trying to buy out his contract or swap cyclists for him. One of the teams supposedly chasing Contador is QuickStep, which means Davis could be part of a rider transfer.
Other teams interested in Davis have not been confirmed by the rider or European sources.
Je telt het goed. De helft van het aantal zeges komt voor rekening van Cavendish en Greipel.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:11 schreef Leatherface het volgende:
Dat is dus al seizoenszege 86 voor Columbia, als ik het goed tel.
Gesink heeft het er in ieder geval wel van genomen:quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:11 schreef Leatherface het volgende:
Gilbert rijdt deze ook nog.![]()
Ik zou lekker de eerste de beste vlucht naar een tropisch eiland boeken en vakantie vieren, als ik hem was.
Ach, als je zo'n zwaar seizoen erop hebt zitten, mag je best wel naar de Mac of Starbucks.quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:25 schreef marcodej het volgende:
[..]
Gesink heeft het er in ieder geval wel van genomen:
http://twitpic.com/lvw3z
quote:Rabobank Continentaal alleen nog met Nederlanders
De opleidingsploeg van Rabobank zal in het vervolg alleen nog maar Nederlandse renners gaan opleiden. Dit zegt manager Harold Knebel in AD/Sportwereld.
In het verleden reden diverse buitenlandse renners bij de opleidingsploeg met Bernhard Kohl en Mathew Hayman als bekendste namen. De laatste buitenlanders bij de ploeg waren Michael Van Staeyen (naar Topsport Vlaanderen) en Tejay Van Garderen (naar Team Columbia).
Elk Nederlands talent dat door de ploeg zal worden aangetrokken zal in ieder geval twee jaar de kans krijgen om zich te bewijzen. Hierna wordt gekeken of er in de toekomst een eventuele doorstroming naar de Pro Tour-ploeg zal zijn.
Wielerupdate
Nou ja, te laat. Het is ook maar in welke koersen je als land zijnde kan scoren. Daarnaast is het ook een beetje oneerlijk aangezien de laatste koersen van het jaar nooit meetellen. Voor zowel dat jaar zelf niet, als niet voor het jaar daarop. Daar loopt toch iets scheef.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:33 schreef marcodej het volgende:
Nederland is door de recente goede prestaties overigens als achtste geeindigd in de UCI World Ranking. De prestaties zijn er dus wel, ze kwamen alleen te laat.
Voor het WK kwamen ze te laat. Maar inderdaad, het systeem is een beetje scheef.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:36 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou ja, te laat. Het is ook maar in welke koersen je als land zijnde kan scoren. Daarnaast is het ook een beetje oneerlijk aangezien de laatste koersen van het jaar nooit meetellen. Voor zowel dat jaar zelf niet, als niet voor het jaar daarop. Daar loopt toch iets scheef.
klopt terwijl dat sommige koersen op het najaar wel meetellen voor de UCI Europe Tour van het jaar erna dacht ikquote:Op maandag 19 oktober 2009 17:36 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou ja, te laat. Het is ook maar in welke koersen je als land zijnde kan scoren. Daarnaast is het ook een beetje oneerlijk aangezien de laatste koersen van het jaar nooit meetellen. Voor zowel dat jaar zelf niet, als niet voor het jaar daarop. Daar loopt toch iets scheef.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |