Lijkt me helder: Gezien de prognoses van de PvdA zal Bos waarschijnlijk niet in een volgend kabinet komen. Dus al vast een leuk baantje bij een groot bankje regelen door lastig concurrentje te elimineren.quote:
quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:09 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Lijkt me helder: Gezien de prognoses van de PvdA zal Bos waarschijnlijk niet in een volgend kabinet komen. Dus al vast een leuk baantje bij een groot bankje regelen door lastig concurrentje te elimineren.
Eigen gelederen eerst! Hehe, als ik zelf in zo'n situatie zou zitten was het ook wel tempting geweest!. Niet netjes, zeker niet. Maar toch wel enigsinds tempting om het te overwegen. Wat kan jou immers die belgen schelen, het gaat om onze balans in Nederland laat die belgen maar met hun puinhoop zitten. Komt hier dan toch nog het menselijke gevoel om de hoek kijken?quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het aanwakkeren geloof ik wel, om het definitieve zetje te geven. Maar de oorzaak ligt toch echt bij DSB zelf.
Het verhaal gaat ook dat Bos aan NLbedrijven de opdracht heeft gegeven miljoenen weg te halen bij Fortis tijdens de onderhandelingen met de Belgen.
Ik denk dat voor de DNB al duidelijk was dat er geen weg meer terug was. Ik denk dat ze de bank al weken op dagelijkse of uurlijkse basis volgen, waarschijnlijk hebben bemiddeld bij het noodkrediet, etc., en dat er gewoon geen geloofwaardig levensvatbaar plan van het bestuur kwam om de situatie te herstellen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:00 schreef capricia het volgende:
Ik denk eerder dat DNB hierop aangedrongen heeft dan Bos.
Immers: DNB moet het toezicht leveren...
Volgens mij is Bos bang voor zijn eigen hachje.. Omdat Dirk gezegd heeft dat ie wel minister van financiën wilde worden..quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:00 schreef capricia het volgende:
Ik denk eerder dat DNB hierop aangedrongen heeft dan Bos.
Immers: DNB moet het toezicht leveren...
Dat is toch typerend voor elke 'goede' politicusquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:02 schreef Tha_Duck het volgende:
is een leugenaar en een draaikont.
Natuurlijk is hij zijn hachje aan het redden!! Hij heeft destijds Zalm naar voren geschoven... kostte wat het kost zal hij hem steunen omdat hij hem naar voren heeft geschoven.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:08 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Volgens mij is Bos bang voor zijn eigen hachje.. Omdat Dirk gezegd heeft dat ie wel minister van financiën wilde worden..
Dat is waar.. Misschien dat ik het daarom niet zo op politici hebquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat is toch typerend voor elke 'goede' politicus
Dat meen je niet.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:08 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Volgens mij is Bos bang voor zijn eigen hachje.. Omdat Dirk gezegd heeft dat ie wel minister van financiën wilde worden..
Jawel. Wel een interessant artikel om te lezen:quote:
Dus het zou me niet verbazen als gladjakker bos dat nog steeds dwarszit..quote:U bent beschikbaar?
‘Ik ben beschikbaar. Ik wil die kar wel twaalf maanden trekken. Als gevolmachtigd crisisminister op financieel gebied. Om dit op te lossen. Dan denk ik dat de crisis veel korter duurt. Daarna ga ik weer naar mijn baan hier in Wognum.’
Het kan best dat onze Wouter dat beledigend vond, maar dat hij om die reden de bank heeft laten vallen? Nah. Er waren verder genoeg rationele redenen om DSB onderuit te laten gaan, dus dat lijkt me een veel aannemelijker verklaring.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:27 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Jawel. Wel een interessant artikel om te lezen:
http://www.volkskrant.nl/(...)ce/De_crisisminister
Met als conclusie op dat moment:
[..]
Dus het zou me niet verbazen als gladjakker bos dat nog steeds dwarszit..
Net na de credietcrisis gingen er stemmen op om de totale financiele wereld te hervormen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:04 schreef eleusis het volgende:
En wat is het motief?
Mij niet. Het is allemaal veel te veel 1 + 1 = 2... Waarom bijvoorbeeld ING wel redden (dat minsten zo ongezond was) en DSB laten vallen? Nee, ik vertrouw het niet. Maar ik vertrouw geen enkele politicus...quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:36 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het kan best dat onze Wouter dat beledigend vond, maar dat hij om die reden de bank heeft laten vallen? Nah. Er waren verder genoeg rationele redenen om DSB onderuit te laten gaan, dus dat lijkt me een veel aannemelijker verklaring.
Complot van Ajax en PvdAquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:52 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Mij niet. Het is allemaal veel te veel 1 + 1 = 2... Waarom bijvoorbeeld ING wel redden (dat minsten zo ongezond was) en DSB laten vallen? Nee, ik vertrouw het niet. Maar ik vertrouw geen enkele politicus...
ING is 'too big too fail'. Als ING failliet gaat, is Nederland ook failliet. Los daarvan is ING in essentie een veel gezonder bedrijf dan DSB, de core business is een heel stuk winstgevender (en veiliger) dan wat DSB deed.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:52 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Mij niet. Het is allemaal veel te veel 1 + 1 = 2... Waarom bijvoorbeeld ING wel redden (dat minsten zo ongezond was) en DSB laten vallen? Nee, ik vertrouw het niet. Maar ik vertrouw geen enkele politicus...
quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:02 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
ING is 'too big too fail'. Als ING failliet gaat, is Nederland ook failliet. Los daarvan is ING in essentie een veel gezonder bedrijf dan DSB, de core business is een heel stuk winstgevender (en veiliger) dan wat DSB deed.
Lehman was geen consumentenbank, en overigens ook geen Nederlandse bank. Bij ING bankieren miljoenen (consumenten) mensen, en het balanstotaal van ING is vele malen het BNP van Nederland. Als dat ploft, is het hele Nederlandse financiële systeem kapot. Dan kunnen de berenvellen weer uit de kast, en wordt de ruilhandel heringevoerd. Daarom is ING too big too fail, het is een systeembank.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:24 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]To big too fail..
Hoe groot was Lehman Brothers ook alweer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |