quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, dus eigenlijk had die bank al veel eerder failliet moeten gaan...
en ook Nederland blijkt corrupt te zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus niet de bedoeling he van Wellink en Rutger![]()
Dus die wordt netjes afgepoeierd![]()
Ik ben nooit zo van de conspiracy theories. Maar of DNB heeft weer lopen prutsen, of Wellink is inderdaad gewoon druk bezig zijn herverkiezing voor elkaar te krijgen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ja maar dat is dus niet de bedoeling he van Wellink en Rutger![]()
Dus die wordt netjes afgepoeierd![]()
Stel nl dat hij of zij die tent overneemt en na overname ziet dat er nog een heleboel lijken in de kast zitten en of de bankvergunning alsnog wordt ingetrokken dan heb je een proces tegen DNB en dat kost Wekllink zijn baantje en dat mag niet he![]()
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:29 schreef Lemans24 het volgende:
welnee, het is de oud-topman van Landsbanki...
DNB heeft zeker lopen prutsen en krijgt er ook gematigd van langs in het komende onderzoekquote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ben nooit zo van de conspiracy theories. Maar of DNB heeft weer lopen prutsen, of Wellink is inderdaad gewoon druk bezig zijn herverkiezing voor elkaar te krijgen.
Lenen Lenen, betalen betalen.quote:Onder welke condities kan ik als DSB-klant in aanmerking komen voor de tijdelijke extra kredietfaciliteit?
Als u bij uw bezoek aan een ING-kantoor kunt aantonen dat uw salaris op een betaalrekening bij DSB wordt gestort d.m.v.
- een recent rekeningafschrift van DSB waarop een salarisbetaling is vermeld OF
- een recente salarisstrook voorzien van het rekeningnummer waarop het bedrag wordt overgemaakt in combinatie met uw betaalpas van DSB
U heeft een tweede rekening bij ING en gaat uw salaris storten bij de ING OF
U opent een nieuwe rekening bij de ING en u gaat uw salaris op deze rekening bij de ING storten.
Bron ING
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:46 schreef capricia het volgende:
Als je als DSB gedupeerde overstapt naar de ING kun je extra kredietfaciliteiten krijgen:
[..]
Lenen Lenen, betalen betalen.
Echt wat voor de DSB klanten dus![]()
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:46 schreef capricia het volgende:
Als je als DSB gedupeerde overstapt naar de ING kun je extra kredietfaciliteiten krijgen:
[...]
Lenen Lenen, betalen betalen.
Echt wat voor de DSB klanten dus![]()
quote:Garantiestelsel onder vuur Van een onzer verslaggeefsters
AMSTERDAM - Met de ondergang van de DSB Bank is de discussie in de bancaire sector over het depositogarantiestelsel weer opgelaaid. De grootbankiers zijn niet blij dat zij nu de rekening gepresenteerd krijgen voor het gevoerde wanbeleid door de DSB Bank. Het stelsel - dat particulieren en 'kleine' ondernemingen beschermt die een spaartegoed tot ¤100.000 hebben bij een bank die onder toezicht staat van De Nederlandsche Bank (DNB) - moet worden aangepast, vinden zij.
Volgens ingewijden is de afgelopen dagen in de bankwereld wordt de roep steeds luider om voorwaarden te kunnen stellen aan het in werking stellen ervan. "Indien er sprake is van eventueel wanbeleid van een bank en mogelijk falend toezicht, zou het niet zo mogen zijn dat de perikelen kunnen worden afgewenteld op de overige banken", stelt een ingewijde. De banken - die naar rato van hun marktaandeel op de spaardersmarkt moeten bijdragen aan het stelsel - vinden dat in geval van wanbeleid de rekening betaald moet worden door de verantwoordelijke toezichthouder, oftewel DNB cq de Nederlandse staat.
Het stelsel is voor de DSB-klanten nog niet in werking getreden. Maar zodra dat gebeurt, kunnen de gedupeerden een formulier invullen en volgens Europese regelgeving zullen zij binnen drie maanden weer bij hun spaartegoeden kunnen. Op 31 december 2010 treedt er sowieso een Europees stelsel in werking, dat een dekking biedt tot ¤100.000. Marktleider Rabobank draait op voor voor 40% van de kosten van het stelsel. Niet voor niets pleitte toenmalig Rabo-topman Bert Heemskerk medio vorig jaar al voor aanpassingen.
Buitenlandse prijsstunters als Icesave maakten volgens hem oneigenlijk gebruik van het Nederlandse stelsel. In april kwam een commissie onder leiding van oud-ING-bestuurder Cees Maas met de aanbeveling dit omslagstelsel te vervangen door een verzekeringssysteem, met de overheid als verzekeraar en de banken die hiervoor een jaarlijkse premie betalen van pakweg 0,5 tot 1,5% van de ingelegde spaartegoeden. Banken die naar de mening van DNB te risicovol opereren, zouden eventueel uit het stelsel gezet kunnen worden. Minister Bos (Financiën) liet meteen weten zo'n verzekeringssysteem niet te zien zitten. "Het risico moet ten principale bij de banken zelf liggen", stelde de bewindsman.
Het gehele artikel is te lezen in de Financiële Telegraaf.
Dat is een investeringsmij. dacht ik zo.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
De partij is AllCapital, nooit van gehoord. Ze willen een deel kopen.
Je kunt het toch verspreiden over een groot aantal spaarrekeningen?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:47 schreef Drugshond het volgende:
-Nog een mogelijke DSB-consequentie. Deze week zijn grote spaarders (euro 100.000 plus) voor de tweede keer in een jaar de klos. Hoeveel van de Nederlandse grote spaarders gaan nu denken over het omzetten van de bedragen boven de ton in bijvoorbeeld staatsleningen? En wat kan dat gaan betekenen voor de instellingen waar het nu staat?
Er zijn niet zoveel grote spaarders (althans, dat zei een van mijn banken) en die er zijn, zullen in de meeste gevallen hun geld gespreid hebben, of het al in fondsen hebben ondergebracht waar de beherende banken ook van profiteren. Ik denk dus niet dat dit veel problemen gaat veroorzaken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:47 schreef Drugshond het volgende:
Hoeveel van de Nederlandse grote spaarders gaan nu denken over het omzetten van de bedragen boven de ton in bijvoorbeeld staatsleningen? En wat kan dat gaan betekenen voor de instellingen waar het nu staat?
Denk dat het wel een aardige rimpeling is over de (gehele) banksector. In de vraag hoever je geld nog safe is.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:28 schreef dvr het volgende:
[..]
Er zijn niet zoveel grote spaarders (althans, dat zei een van mijn banken) en die er zijn, zullen in de meeste gevallen hun geld gespreid hebben, of het al in fondsen hebben ondergebracht waar de beherende banken ook van profiteren. Ik denk dus niet dat dit veel problemen gaat veroorzaken.
Gewoon verspreiden. Betekent voor de bankensector een nivalering!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je kunt het toch verspreiden over een groot aantal spaarrekeningen?
Of inderdaad obligaties (én spaarrekeningen).
Bronquote:De bewindvoerders van DSB Bank hebben de Amsterdamse vermogensbeheerder All Capital afgewezen als kandidaat voor een overname van de bank van Dirk Scheringa. Dat meldt NOS Teletekst woensdag, op basis van uitspraken van de bewindvoerders van de onder curatele gestelde bank uit Wognum.
quote:Bewindvoerder Schimmelpenninck: DSB gaat faillliet
Volgens Rutger Jan Schimmelpenninck is het waarschijnlijk dat DSB Bank faillliet zal worden verklaard. "Dat is aan de rechtbank om te beslissen.'' De bewindvoerder wees erop dat de bank nu bij gebrek aan kopers een negatief eigen vermogen heeft.
RTL Z
het lijkt er idd op dat ze het absoluut failliet willen hebbenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:10 schreef Eg_Wel het volgende:
Wow.. Ik vind dit wel snel gaan hoor. Was er echt niet meer tijd om eventuele overname en doorstart van op zijn minst delen te bespreken? Er leken toch wel geïnteresseerden te zijn?
Ik verwacht dat het vanavond nog gebeurd.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het lijkt er idd op dat ze het absoluut failliet willen hebben
Lijkt me ook prima. Als de vijf grootste NL banken al niet tot een overname komen, zegt dat ook al heel wat. Wie wil al die claims op zich nemen?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
bron?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:33 schreef borisz het volgende:
Vanavond 20.30 uitspraak van de rechter over het faillissement.
Hoor het nu ook. RTL-Z. Half 9 uitspraak en de werknemer zijn zich aan het verzamelen voor een protest oid.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:42 schreef thefreakje het volgende:
[..]
bron?
Het lijkt me wel dat het vandaag gebeurt, bos wil de kamer voor zijn.
AL zal hem dat niet in dank worden afgenomen.
oei, ik voorspel de ondergang van w bos, de kamer gaat dit niet pikken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:47 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Hoor het nu ook. RTL-Z. Half 9 uitspraak en de werknemer zijn zich aan het verzamelen voor een protest oid.
Ik zeg parlementaire enquête materiaal!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:49 schreef thefreakje het volgende:
[..]
oei, ik voorspel de ondergang van w bos, de kamer gaat dit niet pikken.
Lijkt mij ook.. een ander krijgt ook uitstel van executie. waarom DSB niet?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wie wil het volgende slachtoffer van Lakeman zijn? Want degene die DSB overneemt gaat dat zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Lijkt me ook prima. Als de vijf grootste NL banken al niet tot een overname komen, zegt dat ook al heel wat. Wie wil al die claims op zich nemen?
Ach, krijg je dadelijk weer van die kamerleden die het beter menen te wetenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:49 schreef thefreakje het volgende:
[..]
Een groot deel van de financiële wereld is ook kunstmatig in leven gehoudenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ach, krijg je dadelijk weer van die kamerleden die het beter menen te weten. Nee, DSB kunstmatig in stand houden heeft echt veel zin
.
Nee. Was vanmiddag bij BNR, best uitgebreid.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom nietquote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:49 schreef thefreakje het volgende:
[..]
De kamer wil meelullen en beslissen over dsb.quote:
Hoe kom je erbij dat ze de DSB niet willen redden?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:36 schreef xFriendx het volgende:
De DSB is dus de lul, men wil het uberhaupt niet eens redden, besprekingen zijn zo'n beetje al uit den boze, laat staan een overname. Vanavond is het dan de laatste nagel in de doodskist.
Als je slechts een half uur tot enkele uurtjes hebt als maatschappij om de boeken in te mogen zien van de DSB en daarop beslissen of je de boel financieel rond kan breien zou ik ook afhaken. Daar wil je toch wel even tijd aan besteden, maar de DNB vond tot vandaag 12:00 wel voldoende.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ze de DSB niet willen redden?
Ze zijn al weken bezig!
Hoorde vanochtend dat D.S de bank al een tijdje probeerde te verkopen.
Toen probeerden W.Bos en DNB het dit weekend aan een consurtium van 5 banken. Die wilden niet.
Vandaag vroegen ze aan de eventueel geinteresseerde partij aan te tonen dat die partij uberhaupt geld had...en die trok zich ook terug.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ensdagavond-dsb.htmlquote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:42 schreef thefreakje het volgende:
[..]
bron?
Het lijkt me wel dat het vandaag gebeurt, bos wil de kamer voor zijn.
AL zal hem dat niet in dank worden afgenomen.
DIe info klopt dus niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:41 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Als je slechts een half uur tot enkele uurtjes hebt als maatschappij om de boeken in te mogen zien van de DSB en daarop beslissen of je de boel financieel rond kan breien zou ik ook afhaken. Daar wil je toch wel even tijd aan besteden, maar de DNB vond tot vandaag 12:00 wel voldoende.
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:48 schreef capricia het volgende:
[..]
........................................
Heb je echt interesse, dan moet je ook kunnen aantonen dat je over middelen beschikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |