hey, een commissie!quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
Er komt een onafhankelijk onderzoek naar iedereen, ook Zalm.
Glas, plas, was. Met een paar scapegoats. En reken er maar op dat Zalm daar niet tussen zat zitten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
En daar ben ik heel benieuwd naar!quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
Je zult wel gelijk hebben. Die stinkerd heeft het zelfs al hernoemd tot Scheringa Museum!quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:54 schreef beantherio het volgende:
Ik heb wel eens ergens gelezen dat het museum in een aparte stichting zit. Daar kun je dus niet aankomen.
We zijn hier in Nederland wel erg dol op "onafhankelijke onderzoeken". Ik zou willen dat men wat meer tijd besteedde aan het herstellen van de schade dan aan het schijven van dikke rapportjes over wat er allemaal fout is gegaan. Dat laatste weten we namelijk toch al.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
Nee, wat er zijn diverse banken die direct een bankrun zouden krijgen als ze daadwerkelijk een boekje open zouden doen over hun positie. Als de huizenprijzen nog verder dalen komt de Rabo in een soortgelijke situatie.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Je boekje open doen is een manier om vertrouwen terug te winnen als je dat kwijt geraakt bent. Niet dan?
Dat ontken ik nergens.quote:Al met al kunnen we achteraf stellen dat de DSB wel meer steken heeft laten vallen, toch?
Denk je werkelijk dat er een bank in Nederland te vinden is die zijn vingers gaat branden aan dat hypotheekpakket? Ik denk het niet. Lakeman hoopt waarschijnlijk op een goede regeling met de Nederlandse staat, want het is zo zielig als we een paar honderd mensen hun huis aan gaan zetten. Toch?quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:45 schreef fruityloop het volgende:
En wat zijn "cliënten" hier mee opschieten snap ik niet, bij een faillissement wordt de boedel verkocht, dus een derde partij/bank zal die hypotheken 1 op 1 overnemen, verwacht hij nou werkelijk dat een koper zijn achterban meteen even die koopsompolissen kwijt zal schelden? Leuk voor ze, stress v/d hypotheek zelf, dan dit, en vervolgens zit je na afloop met dezelfde shit bij een andere bank..
Best, dan denk jij er het jouwe over.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:02 schreef justanick het volgende:
[..]
Nee, wat er zijn diverse banken die direct een bankrun zouden krijgen als ze daadwerkelijk een boekje open zouden doen over hun positie. Als de huizenprijzen nog verder dalen komt de Rabo in een soortgelijke situatie.
[..]
Dat ontken ik nergens.
Die hypotheken zijn niet direct opeisbaar. Hypotheken worden beschermd door DNB. Die worden overgenomen inclusief alle voorwaarden...helaas voor jou...quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:03 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik hoop dat de DSB nu alle uitstaande leningen per direct opeist. Zou ook goed ziin voor de woningmarkt. Kunnen alle tokkies hun nieuwe TV inleveren en lekker in een doos gaan wonen![]()
Bedankt Lakeman, ga jij het betalen al die ongein die je veroorzaakt hebt? Klootmongool dat je bent
Mag niet eens waarschijnlijk.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:03 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik hoop dat de DSB nu alle uitstaande leningen per direct opeist. Zou ook goed ziin voor de woningmarkt. Kunnen alle tokkies hun nieuwe TV inleveren en lekker in een doos gaan wonen![]()
Nee, tuurlijk mag dat niet. Stelletje wens-doemdenkers hier!quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Mag niet eens waarschijnlijk.
Eerder helaas voor de markt. Deze etterende wond, vol met pauper-tokkies die boven hun stand leven, zal voorlopig nog wel even bestaan.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Die hypotheken zijn niet direct opeisbaar. Hypotheken worden beschermd door DNB. Die worden overgenomen inclusief alle voorwaarden...helaas voor jou...
Alleen als er iemand bereid is ze over te nemen, anders worden ze direct opeisbaar. En je moet wel debiel zijn om dit pakket over te nemen. Maar er is altijd de Nederlandse overheid nog.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Die hypotheken zijn niet direct opeisbaar. Hypotheken worden beschermd door DNB. Die worden overgenomen inclusief alle voorwaarden...helaas voor jou...
Dat is aan de curator om te beslissen (iets wat Wellink vandaag overigens ook al suggereerde). Er staat nl een standaardclausule in ieder hypotheekcontract...quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Nogmaals: Die hypotheken worden beschermd door DNB.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Alleen alls er iemand bereid is ze over te nemen, anders worden ze direct opeisbaar. En je moet wel debiel zijn om dit pakket over te nemen. Maar er is altijd de Nederlandse overheid nog.
staat er in de voorwaarden wellicht iets over directe opeisbaarheid in het geval van faillissement van de schuldeiser? Zou ik onredelijk vinden,maar 'k weet het niet. Zo nee, dan is er niks op te eisen, inderdaad.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Quote die eens, dan...want die ken ik niet.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:07 schreef justanick het volgende:
[..]
Dat is aan de curator om te beslissen (iets wat Wellink vandaag overigens ook al suggereerde). Er staat nl een standaardclausule in ieder hypotheekcontract...
Perfect voor de woningmarkt. Er zijn al zo weinig huizen te koop.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:03 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik hoop dat de DSB nu alle uitstaande leningen per direct opeist. Zou ook goed ziin voor de woningmarkt.
wat is die clausule dan?quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:07 schreef justanick het volgende:
[..]
Dat is aan de curator om te beslissen (iets wat Wellink vandaag overigens ook al suggereerde). Er staat nl een standaardclausule in ieder hypotheekcontract...
Met andere woorden: over een half jaartje viert Lakeman z'n overwinning op het ten gronde gerichte Fortis, ING, ABN of Rabo? Wtf heeft dit allemaal voor zin dan?quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Nogmaals: Die hypotheken worden beschermd door DNB.
Dat was z'n hele punt waarschijnlijk, als de leningen worden overgenomen zijn 't vrijwel zeker betere voorwaarden.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:09 schreef Ritmo het volgende:
Met andere woorden: over een half jaartje viert Lakeman z'n overwinning op het ten gronde gerichte Fortis, ING, ABN of Rabo?
Ja, maar hier wordt dus gezegd dat die voorwaarden niet aangepast mogen worden.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat was z'n hele punt waarschijnlijk, als de leningen worden overgenomen zijn 't vrijwel zeker betere voorwaarden.
Die haat tegen Lakeman. Alsof hij het in zijn eentje maar even gedaan heeft. Onbegrijpelijk...quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:03 schreef Tha_Duck het volgende:
Bedankt Lakeman, ga jij het betalen al die ongein die je veroorzaakt hebt? Klootmongool dat je bent
West-Friesland is een streek in Noord-Holland (net zoals Twente dat is in Overijssel).quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:11 schreef thefreakje het volgende:
woggum ligt toch in noord-holland en niet west-friesland?
Samen met de media.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:11 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Die haat tegen Lakeman. Alsof hij het in zijn eentje maar even gedaan heeft. Onbegrijpelijk...
Laten we wel wezen, die oproep van hem was natuurlijk zeer onbeschoft.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:11 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Die haat tegen Lakeman. Alsof hij het in zijn eentje maar even gedaan heeft. Onbegrijpelijk...
Ik roep iedereen op om zijn geld bij de Rabo weg te halen!quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, die oproep van hem was natuurlijk zeer onbeschoft.
Omdat de media en andere idioten de Rabobank nog niet op de korrel hebben genomen. Zodra een dergelijk offensief tegen de Rabobank gestart zou worden dan zou ook deze bank omvallen in combinatie met een bankrun.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, zeg ik dat dan?
Ik zeg:
a. Beursgenoteerde bedrijven zijn inzichtelijker dan niet beursgenoteerde bedrijven (lees de DSB).
b. Waarom hebben burgers meer vertrouwen in de Rabo?
Die 2e is een vraag aan jou...
Alsof die Lakeman zelf al die overboekingen verricht heeft...quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:12 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Samen met de media.
Te sneu voor woorden die power.
Want DSB was gezond! DSB bedroog alleen maar domme Tokkies en dát mag, gewoon omdat het mág!quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:12 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Samen met de media.
DSB is kapot gegaan niet aan de oproep van Lakeman, maar aan eigen wanbeleid.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:12 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Samen met de media.
West-Frieslandquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:11 schreef thefreakje het volgende:
woggum ligt toch in noord-holland en niet west-friesland?
Nou ja, zo zwart wit is het ook niet. Maar Lakeman, die zichzelf als een moderne Robin Hood ziet, gaat over lijken: bewust een bankrun organiseren en daarin de banen van onschuldige mensen, de rekeningen van onschuldige klanten, plus de vorderingen van onschuldige schuldeisers frusteren is natuurlijk behoorlijk onbeschoft.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:16 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Want DSB was gezond! DSB bedroog alleen maar domme Tokkies en dát mag, gewoon omdat het mág!
Maar owee die duivel van een Lakeman en de media! Dood moeten ze!
Dat laatste zeker ja. Altijd al gedacht.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:19 schreef Ritmo het volgende:
Ik zag Scheringa altijd wel als sympathieke man.Maar het is gewoon een wolf in schaapskleren blijkbaar.
Wat voor een mongool is dat in je sig?quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, zo zwart wit is het ook niet. Maar Lakeman, die zichzelf als een moderne Robin Hood ziet, gaat over lijken: bewust een bankrun organiseren en daarin de banen van onschuldige mensen, de rekeningen van onschuldige klanten, plus de vorderingen van onschuldige schuldeisers frusteren is natuurlijk behoorlijk onbeschoft.
Dat die man nog durft te praten over zijn gedupeerden is helemaal respectloos; door zijn oproep is de val van DSB versnelt en staan er nu heel veel mensen met lege handen, die hier part noch deel aan hadden.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zouden er mensen zijn die van IceSave overgestapt zijn op DSB?
Eens, zonder ook maar enig bewijs te overleggen voor zijn claim.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, zo zwart wit is het ook niet. Maar Lakeman, die zichzelf als een moderne Robin Hood ziet, gaat over lijken: bewust een bankrun organiseren en daarin de banen van onschuldige mensen, de rekeningen van onschuldige klanten, plus de vorderingen van onschuldige schuldeisers frusteren is natuurlijk behoorlijk onbeschoft.
Dat die man nog durft te praten over zijn gedupeerden is helemaal respectloos; door zijn oproep is de val van DSB versnelt en staan er nu heel veel mensen met lege handen, die hier part noch deel aan hadden.
Ik had meer respect voor hem dan voor die papzakkerige overgepromoveerde topmanagers. Hij heeft vanaf z'n 18e alles eigenhandig opgezet, 60 uur per week gewerkt en al die jaren alles wat hij verdiende geinvesteerd i.p.v. een leuke jeugd te hebben. Jammer dan dat het achteraf niet op een eerlijke manier is geweest.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat laatste zeker ja. Altijd al gedacht.
#fok, Derek, zit hier ook op Fokquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:21 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat voor een mongool is dat in je sig?
En, heb je die clausule al gevonden?quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:07 schreef justanick het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |