abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73608348
Ik zit met de volgende vraag;

de gemeente heeft op 1 meter van onze erfgrens pal voor onze deur een speeltuin geplaatst. Toen wij ons huis kochten, wisten wij dit. Het ontwerp was toen nog niet bekend en wij hebben tijdens de informatieavond aangegeven dat we het niet fijn vonden dat er zo dicht op de huizen een speeltuin wordt geplaatst.

Inmiddels is de speeltuin bijna af en zorgt voor een hoop overlast door een onderdeel; de schommel. Ik heb al een boze mail gestuurd naar de wethouder dat wij overlast hebben van de schommel die op 1 meter is geplaatst. Dit komt voornamelijk omdat het een 6 persoons schommel is waar vooral in het weekend van 9 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds gebruik van wordt gemaakt. Mijn vraag is mag dit zomaar? Heeft de gemeente het recht om zonder bouwvergunning zomaar op 1 meter afstand van mijn erfafscheiding een speeltuin te bouwen? Moet deze afstand niet groter zijn?

Ik heb zelf al in het bestemmingsplan gekeken, maar kom hier niets specifieks tegen over speeltuinen. Enige dat gebouwen niet hoger mogen zijn dan 3 meter en op tenminste 2 meter van de voorgevellijn geplaatst moeten worden. Iemand die hier meer over weet?
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:31:46 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_73608387
Bel de rijdende rechter.
pi_73608654
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:31 schreef Armageddon het volgende:
Bel de rijdende rechter.
Jaaaaaaaaaaaaaaaa!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:38:14 #4
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_73608659
quote:
Toen wij ons huis kochten, wisten wij dit.
pi_73608687
TVP, ik krijg mogelijk met iets dergelijks te maken.
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:39:34 #6
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_73608713
Je woont zeker ook bij Schiphol en je hebt last van vliegtuigen?
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:43:19 #7
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_73608865
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:38 schreef Johannes_Klabanus het volgende:

[..]
dat dus, als je het wist heb je geen poot om op te staan.

en besides, is hetzelfde als mensen bij schiphol gaan wonen en dan klagen over geluidsoverlast etc.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_73608979
Er is toch wel een verschil in het plaatsen van een speeltuintje naast jouw huis, en een 6-persoonsschommel 1 meter van je huis af?
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:46:33 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73608980
Mensen hebben lol op nog geen meter van mijn erf Kan dit niet verboden worden?

Steek je ook ballen lek als ze over schutting komen?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_73609098
je zou kunnen proberen om te vragen of de schommel verplaatst kan worden, al heb je dan alsnog een mega schommel vlakbij..
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_73609110
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:46 schreef lezzer het volgende:
Er is toch wel een verschil in het plaatsen van een speeltuintje naast jouw huis, en een 6-persoonsschommel 1 meter van je huis af?
Mag een speeltuin dan maar 1 set schommels hebben (2 stuks)? Als TS al wist dat er een speeltuin ging komen, wist je sowieso dat er geluidsoverlast zal ontstaan, moet je achteraf niet over zeuren.

Het meeste overlast zal komen van de schreeuwende kinderen ipv de schommel denk ik zo. Of het veel oplost weet ik niet.

Trouwens, dit moet mss in WGR geplaatst worden
pi_73609385
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:50 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Mag een speeltuin dan maar 1 set schommels hebben (2 stuks)? Als TS al wist dat er een speeltuin ging komen, wist je sowieso dat er geluidsoverlast zal ontstaan, moet je achteraf niet over zeuren.
Volgens mij zei ik dat niet
Ik bedoelde in ieder geval, dat er bekend was dat er een speeltuintje zou komen. De invulling daarvan stond niet vast, TS heeft bezwaar gemaakt tegen de schommel, en die is toch geplaatst op 1 meter van haar woning.
Ik kan me voorstellen dat zei daar niet blij mee is.

De gemeente heeft hier ook overwogen een speeltuintje te maken. Maar ik woon hier al 8 jaar. Dan kun je zeggen "mogen mensen geen lol hebben?", en dan zeg ik dat ik niet in een nieuwbouwwijk woon en geen trek heb in schreeuwende kinderen voor mijn deur de hele dag. Dat kan hoor, dat je dat niet leuk vindt.
pi_73610039
quote:
een 6-persoonsschommel 1 meter van je huis af?
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:59 schreef lezzer het volgende:

[..]op 1 meter van haar woning.
Over de afstand tot de woning zegt de TS niets:
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:30 schreef nelkie1 het volgende:
Ik zit met de volgende vraag;

de gemeente heeft op 1 meter van onze erfgrens pal voor onze deur een speeltuin geplaatst.
De woning kan wel op een erf liggen of met een tuin rondom.

Graag wat meer details over de geplaagde woning.
pi_73610103
Ik wil nog even duidelijk stellen, dat ik niet tegen de speeltuin ben, juist hartstikke leuk. Heb alleen nogal moeite met het feit dat er genoeg ruimte was om de schommel verderop te plaatsen ipv recht voor mijn deur.

Heb trouwens in mijn email gevraagd of de schommel niet vervangen kan worden door een kleiner exemplaar en of de gemeente met het plaatsen van het groen (moet nog gebeuren) gelijk een dichte beplanting aanbrengt. Het is ook een kwestie van privacy. Mijn tuin is 3 meter lang en op de erfgrens staat nu een zielig haagje van een halve meter hoog. Voordat ik zelf met beplanting aan de slag ga, ben ik wel benieuwd met wat voor oplossing de gemeente komt.
pi_73610206
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:21 schreef barman het volgende:

[..]

[..]

Over de afstand tot de woning zegt de TS niets:
[..]

De woning kan wel op een erf liggen of met een tuin rondom.

Graag wat meer details over de geplaagde woning.
Pal voor onze deur, lijkt me dat dat voor de woning is.
Tenzij ze de tuindeur bedoelt.
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:27:42 #16
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_73610227
tvp
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:55:22 #17
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_73611206
Juridisch gezien mag het. Voor zulke speeltoestellen is ook geen bouwvergunning nodig.
Blijft wel een feit dat het knap lullig dat het pal voor je deur staat.

Er is niet zo veel wat je kunt doen. Wat je wel moet doen is de bouwinspecteur te vriend houden en regelmatig informeren naar de stand van zaken etc.

Wat ook uitkomst zou kunnen bieden is dat je misschien te weinig ruimte hebt om je tuin uit te lopen (1 meter is wel minimaal). Kun je met grote spullen / boodschappen langs de schommel, zonde kleine kinderen te raken?
Maar goed, dat zijn meer noodsprongen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_73611309
Misschien zou een foto handig zijn zodat wij een beeld kunnen vormen.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 17:25:36 #19
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_73616304
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:50 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Trouwens, dit moet mss in WGR geplaatst worden
Schopje Werk Geldzaken en Recht.
Denk niet dat TS sterk in de schoenen staat omdat hij wist dat er een speeltuin bij zijn huis geplaatst zou worden
pi_73616709
Wat voor overlast? Piept de schommel ofzo?
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  maandag 12 oktober 2009 @ 18:18:19 #21
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_73617869
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:55 schreef error_404 het volgende:
Juridisch gezien mag het. Voor zulke speeltoestellen is ook geen bouwvergunning nodig.
Blijft wel een feit dat het knap lullig dat het pal voor je deur staat.

Er is niet zo veel wat je kunt doen. Wat je wel moet doen is de bouwinspecteur te vriend houden en regelmatig informeren naar de stand van zaken etc.

Wat ook uitkomst zou kunnen bieden is dat je misschien te weinig ruimte hebt om je tuin uit te lopen (1 meter is wel minimaal). Kun je met grote spullen / boodschappen langs de schommel, zonde kleine kinderen te raken?
Maar goed, dat zijn meer noodsprongen.
Hoezo juridisch gezien mag het? Binnen 2 meter van de erf grens mag niks gebouwd/geplaatst worden als het in de ogen van de bewoner voor overlast zorgt. Mits er toestemming is gegeven mag de schommel geplaatst worden. Maar zo te lezen is ze de schommel liever kwijt dan rijk.

Laatst had ik op het bedrijf waar ik stage loop een zaak gezien waarin iemand een soort van houten speel huisje. Waar je in kan klimmen etc. Direct tegen erfgrens aangezet. Deze moest verwijderd worden door o.a. Privacy maar ook de regel dat het binnen de 2 meter staat werd hier toegepast. Het lijkt mij dat kinderen die de hele tijd lopen te schreeuwen bij die toestellen toch voor redelijk wat overlast zorgen...

Maar ik denk dat het huisje uit mijn tekst te vergelijken is met die schommel. Dus ik denk wel dat je sterk staat. Maar ja dan schuiven ze gewoon 1-2 meter op.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 21:33:32 #22
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_73695264
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:58 schreef ktnxbye het volgende:
TVP voor de foto..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:33:43 #23
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_73697919
Nimby.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:35:39 #24
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_73698008
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 18:18 schreef The_Chosen_1 het volgende:
Hoezo juridisch gezien mag het? Binnen 2 meter van de erf grens mag niks gebouwd/geplaatst worden als het in de ogen van de bewoner voor overlast zorgt. Mits er toestemming is gegeven mag de schommel geplaatst worden. Maar zo te lezen is ze de schommel liever kwijt dan rijk.
Wat een onzin. Ten eerste bepaalt een rechter of er overlast is, en niet de bewoner. . Ten tweede mag er natuurlijk wel van alles binnen 2 meter van de erfgrens staan. Ik noem een schutting en planten. Die 2 meter geldt alleen voor bomen die boven de scheidsmuur uitkomen en ramen, balkons en muuropeningen die uitzicht geven op het erf van een ander.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zelva op 14-10-2009 22:42:20 ]
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:13:01 #25
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_73713246
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 18:18 schreef The_Chosen_1 het volgende:

[..]

Hoezo juridisch gezien mag het? Binnen 2 meter van de erf grens mag niks gebouwd/geplaatst worden als het in de ogen van de bewoner voor overlast zorgt. Mits er toestemming is gegeven mag de schommel geplaatst worden.
Dat is onjuist; op de erfgrens mag gebouwd worden, mits aan bepaalde eisen voldaan wordt. Echter; een schommel wordt niet door elke bouwinspecteur gezien als een bouwwerk. Verder is overlast totaal subjectief.
quote:
Laatst had ik op het bedrijf waar ik stage loop een zaak gezien waarin iemand een soort van houten speel huisje. Waar je in kan klimmen etc. Direct tegen erfgrens aangezet. Deze moest verwijderd worden door o.a. Privacy maar ook de regel dat het binnen de 2 meter staat werd hier toegepast. Het lijkt mij dat kinderen die de hele tijd lopen te schreeuwen bij die toestellen toch voor redelijk wat overlast zorgen...

Maar ik denk dat het huisje uit mijn tekst te vergelijken is met die schommel. Dus ik denk wel dat je sterk staat. Maar ja dan schuiven ze gewoon 1-2 meter op.
Er is hier een groot verschil; in jouw situatie gaat het (waarschijnlijk) om 2 aan elkaar grenzende privetuinen. Verder klinkt het alsof het huisje een bepaalde hoogte had, waardoor er makkelijk over een schutting heen gekeken kon worden.
Niet een soortgelijke situatie dus.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_73715059
TS, rare vraag, maar heb je een foto?
Dan kan ik de grote van de schommel bekijken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73716217
quote:
1 meter van de erfgrens zal wss ~3m van de gevel van het huis zijn?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73716412
Ja, want als de speeltuin op 2 meter van de erfgrens was geplaatst had je opeens een stuk minder geluidsoverlast
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:37:02 #29
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73716429
Ik mis een verduidelijkende paint eerlijk gezegd.
zzz
pi_73716484
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:39 schreef Armageddon het volgende:
Je woont zeker ook bij Schiphol en je hebt last van vliegtuigen?
Mooi. Mensen die zeiken, terwijl je iets van te voren kunt incalculeren.

Ik ben naast een poppodium gaan wonen. Dan weet ik dus dat donderdag, vrijdag en zaterdagavond gegarandeerd herrie daar vandaan komt.

Nou hebben buren wel naar een oplossing gezocht om het geluid te reduceren. Kortom, dubbele deuren. Werkte prima, tot het rookverbod. Maar goed, ik leef gelukkig gewoon verder en ach, het went wel.

Kortom, wat is de oppervlakte van de speeltuin en welke mogelijkheid is er om de schommel te verplaatsen?
pi_73716574
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:58 schreef ktnxbye het volgende:
Precies.

Vervolgens kunnen we kijken naar een oplossing.

Regels etc. is leuk voor mensen die op hun strepen willen staan, maar daar los je natuurlijk niks mee op. Al is het ook bijzonder leuk om als ''zeikende buur'' door het leven te gaan. Als de kinderen iets groter zijn, heb je pas echt last (geheugen werkt namelijk bijzonder goed).
  Moderator donderdag 15 oktober 2009 @ 15:46:22 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_73716790
Ik denk dat je enige kans het verplaatsen van de schommel is. Maar het is de gemeente he, dus verwacht niks snel. En er is ook een goede kans dat ze gewoon niks doen.

Want ik niet begrijp, er was een informatieavond. Is er toen geen voorstel gedaan van de speeltuin an sich? Dus wat erin komt en waar die elementen dan komen te staan.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_73716846
Welke overlast heb je trouwens, exact?

Een grote struik neerzetten, zou dat wellicht een vorm van een oplossing kunnen zijn?
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 02:01:58 #34
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_73737397
verbazing wekkend hoe dom je kunt zijn.....

je koopt een huis. Nice good for you!!
je WEET dat er een speeltuin zeer dicht op je huis komt te staan. Minder natuurlijk.....
maarja je huis was daardoor natuurlijk ook wel wat goedkoper dan die 3 deuren verderop.
En daarna klagen.... WTF

jij bent er zo een die naast schiphol gaat wonen en dan klaagt over vliegtuigen.
je beste oplossing,
3 dubbel glas en een airco...dan hoeft je raam niet meer open. En die struik van hierboven voor het uitzicht
Welcome Mr. President, How can we serve you,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')