+1quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:42 schreef Armageddon het volgende:
Maar goed. Op de brandstapel met die idioten.
Er wordt ook gewezen naar het VS voorbeeld waar we naar kunnen kijken van geprivatiseerde gevangenissen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:58 schreef SicSicSics het volgende:
Nooit! Het_is_ook_ nooit_goed!
- Mensen worden opgesloten onder erbarmelijke omstandigheden! Dat kan niet! Doe er wat aan!
Mensen zien een mogelijkheid en doen er wat aan... En dan is het:
- Mensen worden opgesloten onder geweldige omstandigheden, maar nu verdienen andere mensen er geld aan! Dat kan niet! Doe er wat aan!
Deze quote:
"Ze kunnen me opsluiten in een paleis, maar ik blijf opgesloten.”
Is natuurlijk zo waar als een koe!Maar vraag hem wat hij liever heeft en ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat hij niet terug wil naar het oude model van vochtig, donker en koud met een gietijzeren armbandje aan de muur!
Die sprong naar de VS en de regel; 'Pas op anders zit jij straks ook in de gevangenis!' zijn natuurlijk te absurd voor woorden!quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:06 schreef kitao het volgende:
Er wordt ook gewezen naar het VS voorbeeld waar we naar kunnen kijken van geprivatiseerde gevangenissen.
Ik heb daar ook een paar stukjes over gelezen , en misschien zoek ik dat later nog wel op , maar naar mijn mening is dat absoluut niet iets waar wij nu naar toe moeten.
Illegaal verblijf in Nederland is een strafbaar feit. Einde discussie. Period. Klaar. Schluss.quote:Afgezien van het feit dat vreemdelingen , dus geen criminelen , helemaal niet opgesloten zouden moeten worden.
Sluit je ogen dan maar voor het feit dat er nog steeds het gevaar bestaat dat een fascistisch systeem , dat andersdenkenden genadeloos monddood maakt , om de hoek lurkt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:12 schreef SicSicSics het volgende:
Die sprong naar de VS en de regel; 'Pas op anders zit jij straks ook in de gevangenis!' zijn natuurlijk te absurd voor woorden!Daarom ging ik er al niet eens op in.
Dat iedereen daar in de gevangenis zit heb ik niet gelezen. Wel dat de VS meer gevangenen heeft dan China. (niet in dit stuk overigens)quote:Samenvatting:
De illegalen in Engeland vertoeven, als ze zich netjes gedragen, in een prima private instelling. Als ze zich niet netjes gedragen moeten ze daar weg en komen ze in een strenger regulier systeem. In Amerika zit iedereen in de gevangenis omdat ze er geld aan verdienen en dit gaat hier ook gebeuren!
Het fascistische monddood maken is hier al begonnen zie ik.quote:Illegaal verblijf in Nederland is een strafbaar feit. Einde discussie. Period. Klaar. Schluss.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:38 schreef kitao het volgende:
Sluit je ogen dan maar voor het feit dat er nog steeds het gevaar bestaat dat een fascistisch systeem , dat andersdenkenden genadeloos monddood maakt , om de hoek lurkt.
Dat de VS zoveel gevangenen heeft ligt meer aan de 'mandatory minimum sentences' dan aan het feit dat er geld aan verdient wordt. Misschien dat gevangenisbedrijven wel lobbyen om die 'mandatory minimum sentences' overeind te houden, want die zijn daar bij gebaat, maar zeggen dat ze zoveel gevangenen hebben omdat er geld aan verdient wordt is nergens bewezen. En een aanname vanjewelste.quote:Dat iedereen daar in de gevangenis zit heb ik niet gelezen. Wel dat de VS meer gevangenen heeft dan China. (niet in dit stuk overigens)
En winst halen uit het opsluiten van mensen vind ik inderdaad een kwalijke zaak , gegarandeerd dat zo'n systeem zich zal willen uitbreiden.
Je kunt er geen speld tussen krijgen! Je kunt de wet veranderen, maar tot die tijd is het een feit dat illegaal verblijf in Nederland een strafbaar feit is.quote:Het fascistische monddood maken is hier al begonnen zie ik.
Ik sluit jou tenminste niet op.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:49 schreef SicSicSics het volgende:Als er iemand mensen monddood probeert te maken is het iemand die zich van dit soort retoriek bedient! Als er iemand kritisch is tegenover 'jullie' denkwijze dan zijn die mensen blind voor om de hoek lurkende fascistische systemen. Lekkere basis voor het vrije woord!
Een beetje logisch nadenken en kijken naar het verleden , bijvoorbeeld de slavernij , en naar het heden waar de sommige groot geldbezitters massaal mensen afslachten , kan slechts tot deze conclusie leiden.quote:Dat de VS zoveel gevangenen heeft ligt meer aan de 'mandatory minimum sentences' dan aan het feit dat er geld aan verdient wordt. Misschien dat gevangenisbedrijven wel lobbyen om die 'mandatory minimum sentences' overeind te houden, want die zijn daar bij gebaat, maar zeggen dat ze zoveel gevangenen hebben omdat er geld aan verdient wordt is nergens bewezen. En een aanname vanjewelste.
Al beangstigend genoeg dat de VS meer gevangen heeft dan China , volgens de officiele cijfers.quote:Ook de vergelijking met China kan ik niet geloven. Als in, ik geloof niet dat China ooit eerlijke cijfers naar buiten brengt over het aantal gevangenen.
Appels met peren.quote:Je kunt er geen speld tussen krijgen! Je kunt de wet veranderen, maar tot die tijd is het een feit dat illegaal verblijf in Nederland een strafbaar feit is.
Als ik zeg dat je niet mag inbreken omdat het in de wet staat ben ik je toch ook niet fascistisch monddood aan het maken als jij zegt dat het wel mag?
Ik jou wel dan?quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:57 schreef kitao het volgende:
Ik sluit jou tenminste niet op.
Je zei dat je logisch zou nadenken!quote:Een beetje logisch nadenken en kijken naar het verleden , bijvoorbeeld de slavernij , en naar het heden waar de grote geldbezitters massaal mensen afslachten , kan slechts tot deze conclusie leiden.
Welke officiėle cijfers!?!quote:Al beangstigend genoeg dat de VS meer gevangen heeft dan China , volgens de officiele cijfers.
Allebei fruit. Dus een prima vergelijking!quote:Appels met peren.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:06 schreef SicSicSics het volgende:
Je zei dat je logisch zou nadenken.![]()
Welke officiėle cijfers!?!![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Incarceration_in_the_United_Statesquote:The United States has the highest documented incarceration rate,[3][4] and total documented prison population in the world.[3][5][6] As of year-end 2007, a record 7.2 million people were behind bars, on probation or on parole. Of the total, 2.3 million were incarcerated.[7] More than 1 in 100 American adults were incarcerated at the start of 2008. The People's Republic of China ranks second with 1.5 million, while having four times the population, thus having only about 18% of the US incarceration rate.[8][9]
Ik weet niet wat dat is , eerlijk gezegd.quote:En dan nog heeft Amerika het kromme systeem van 'mandatory minimum sentences'. Absurd, idioot en onnodig, ja! Maar word je niet voor je mening de gevangenis in gedonderd.
Triest inderdaad!quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:14 schreef kitao het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Incarceration_in_the_United_States
Tij voor een bak koffie inderdaad , ik word er een beetje gestresst van nu.
Verplichte minimumstraffen voor bepaalde vergrijpen zoals drugsbezit. En dan heb je ook nog het 3 strikes out systeem en dan krijg je de bak wel vol!quote:Ik weet niet wat dat is , eerlijk gezegd.
Ik zal het (later) nog eens doorlezen , ik weet niet zeker of bij deze cijfers de "illegale" vreemdelingencentra in de VS zijn meegeteld.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:19 schreef SicSicSics het volgende:
Triest inderdaad!
Verplichte minimumstraffen voor bepaalde vergrijpen zoals drugsbezit. En dan heb je ook nog het 3 strikes out systeem en dan krijg je de bak wel vol!
Als je verder kijkt binnen je eigen bronvermelding kom je ook nog eens tegen dat er 'maar' 99.000 van de 2.300.000 gevangenen in de private sector gevangen worden gehouden. Dit maakt meteen een einde aan het 'Ze sluiten iedereen op want ze verdienen er geld aan' argument.
Jammer dat je onder die 99.000 geen link hebt gezet anders kon iedereen meteen lezen wat er nog verder onderstaat :quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:19 schreef SicSicSics het volgende:
Triest inderdaad!
[..]
Verplichte minimumstraffen voor bepaalde vergrijpen zoals drugsbezit. En dan heb je ook nog het 3 strikes out systeem en dan krijg je de bak wel vol!
Als je verder kijkt binnen je eigen bronvermelding kom je ook nog eens tegen dat er 'maar' 99.000 van de 2.300.000 gevangenen in de private sector gevangen worden gehouden. Dit maakt meteen een einde aan het 'Ze sluiten iedereen op want ze verdienen er geld aan' argument.
http://en.wikipedia.org/wiki/Private_prisonquote:By funding and participating in ALEC’s Criminal Justice Task Forces, critics argue, private prison companies directly influence legislation for tougher, longer sentences.[26] The legal system may also be manipulated more directly: in one case (Mid-Atlantic Youth Services Corp) a private prison company was found guilty of paying two judges $2.6m to send 2000 children to their prisons.[27] [28]
heb je niets meegekregen over het asielzoekerbevrijdingsfront de afgelopen weken?quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:30 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Heeft iemand enig idee waar de fuck dit over gaat? Welke slachtoffers? Welke extremisten... Wat, waar wanneer... HUH?
AIVD - illegaal - verzet - extremisme - dreiging voor de democratische rechtsorde... Het klinkt allemaal heel erg en eng, maar ik kan er geen chocola van maken.
Absoluut niet. Ze sluiten nog steeds niet iedereen op omdat ze er geld aan verdienen. Het is een marginaal aandeel. Zoals ik al zei zullen er inderdaad heus wel lobby groepjes bestaan die pleiten voor strafverhoging/ meer strafbare feiten om de gevangenissen te vullen. Er zijn nu ook groepjes die pleiten voor strafverhoging/ meer strafbare feiten omdat ze vinden dat de straffen te laag zijn.quote:Op woensdag 4 november 2009 07:54 schreef kitao het volgende:
Jammer dat je onder die 99.000 geen link hebt gezet anders kon iedereen meteen lezen wat er nog verder onderstaat :
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Private_prison
Jouw tegen-argument is daar ook meteen mee weerlegd.
Ik geloof ook niet dat dit ergens geschreven staat , ik meen me te herinneren dat er voor gewaarschuwd wordt dat het een zorgelijke trend is.quote:Op woensdag 4 november 2009 08:26 schreef SicSicSics het volgende:
Absoluut niet. Ze sluiten nog steeds niet iedereen op omdat ze er geld aan verdienen.
Jij kent haar ?quote:Het is een marginaal aandeel. Zoals ik al zei zullen er inderdaad heus wel lobby groepjes bestaan die pleiten voor strafverhoging/ meer strafbare feiten om de gevangenissen te vullen. Er zijn nu ook groepjes die pleiten voor strafverhoging/ meer strafbare feiten omdat ze vinden dat de straffen te laag zijn.
Dit is een maatschappelijk debat en zou boven lobby groepen moeten bestaan.
Omgekochte rechters zijn natuurlijk altijd slecht, maakt niet uit wie ze omkoopt met wat voor reden. Dit is de peiler van je rechtsstaat.
Ik zeg ook niet dat het Amerikaanse model zonder fouten is of dat het de heilige graal is in het gevangenen probleem of illegalen probleem, ik zeg alleen dat Janneke van Beek niet zulke rare stukjes moet schrijven!
Ze insinueert hier toch wel meer dan dat:quote:Op woensdag 4 november 2009 08:45 schreef kitao het volgende:
Ik geloof ook niet dat dit ergens geschreven staat , ik meen me te herinneren dat er voor gewaarschuwd wordt dat het een zorgelijke trend is.
quote:Als we ons niet verzetten tegen de privatisering van het gevangeniswezen, zal Nederland in de toekomst bezaaid raken met private gevangenissen. Amerika is hier een afschrikwekkend voorbeeld van. Meer feiten zullen strafbaar worden gesteld, de straffen zullen hoger worden. Ook die trend is al ingezet. Want winst door opsluiting kan alleen worden gemaakt door die bajessen te vullen - binnenkort met mensen zonder papieren, in de toekomst met jou?
Niet zo'n raar stukje moet schrijven...quote:Jij kent haar ?
Ik kom die naam namelijk voor het eerst tegen.
Berichtje uit het AD... Mooi ook hoe ze midden in het stuk:quote:Tekst 'Immigratiekantoor' van gevel
DEN HAAG - De tekst 'Immigratiekantoor' is bij het Haagse kantoor van de Vreemdelingenpolitie van de gevel gehaald. Dat is gebeurd uit angst voor aanslagen van radicale activisten.
Dat schrijft De Telegraaf.
De AIVD waarschuwde onlangs nog voor steeds gewelddadiger optreden van deze groepen. Volgens een politiewoordvoerder dateert de benaming 'Immigratiekantoor' uit de jaren negentig en dekt al langer de lading niet meer. In het pand zitten inmiddels ook al veel meer andere diensten.
Zetten met witregels zodat het lekker opvalt.quote:Dat schrijft De Telegraaf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |