abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73609186
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:46 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Ja, afgewezen door DSB zef inderdaad.

Daar komt nu dus een einde aan. Nu zullen derde partijen gaan bepalen in hoeverre claims wel of niet terecht zijn. En dat is precies waar Lakeman op uit is. Waarschijnlijk denkt hij nu een sterkere zaak te hebben, en ik denk dat hij daar gelijk in gaat krijgen. Met DNB of een curator valt altijd beter te onderhandelen dan met Dirk Scheringa en z'n maten, die er persoonlijk teveel belang bij had dat DSB zo min mogelijk moest betalen.
Maar als het belasting centen zijn dan maakt het natuurlijk geen bal uit, want iemand zal moeten betalen voor al die "zielige" mensen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73609187
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:51 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Ja, het zijn inderdaad twee afzonderlijke bedrijfsonderdelen, die echter allebei vallen onder DSB Bank N.V.
Wordt een beetje wazig allemaal... Iemand zin om een uittreksel bij KvK te downloaden? Weten we het tenminste zeker...
pi_73609189
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mja, volgende stap voor Lakeman is natuurlijk grote druk uitoefenen op de curatoren om zijn schuldeisers voorrang te verlenen, hij gaat het dus never nooit niet op een rechtszaak aan laten komen.
hij heeft geen schuldeisers, da's het probleem. Hij heeft pas schuldeisers als er een vonnis ligt.
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:53:30 #254
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73609204
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:48 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Is inderdaad allemaal DSB Bank N.V. Wat vroeger DSB Groep N.V. was. M.a.w., heel die shit gaat verdwijnen.
Wat een leegte in de reclameblokken.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  Redactie Frontpage maandag 12 oktober 2009 @ 13:53:31 #255
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_73609207
quote:

[..]

Mja, volgende stap voor Lakeman is natuurlijk grote druk uitoefenen op de curatoren om zijn schuldeisers voorrang te verlenen, hij gaat het dus never nooit niet op een rechtszaak aan laten komen.
Die gast heeft de DSB bank persoonlijk laten inklappen met zijn zielige oproep bij TROS Radar. Ze moesten hem eens vastzetten

Oproepen tot paniek dienen gewoon strafbaar te worden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_73609212
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:51 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Ja, het zijn inderdaad twee afzonderlijke bedrijfsonderdelen, die echter allebei vallen onder DSB Bank N.V.
DSB Bank NV, of onder DSB Groep. Dirk is aandeelhouder van DSB groep. Als de DSB Bank NV onderdeel is van de groep, dan zou het in dit geval alleen dus om de DSB Bank NV gaan en blijven al die louche bedrijfjes doorbestaan onder de DSB Groep.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:54:16 #257
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73609226
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:52 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wordt een beetje wazig allemaal... Iemand zin om een uittreksel bij KvK te downloaden? Weten we het tenminste zeker...
Op wiki en de site van DSB bank zelf staat het ook.

Vroeger was de DSB Bank een apart onderdeel van DSB Groep N.V.. Tegenwoordig heet de hele groep gewoon DSB Bank N.V. en valt alles daaronder.
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:55:18 #258
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73609251
quote:

[..]

Zonder uitspraak kan hij op zijn kop gaan staan, maar geen enkele curator die zich zonder uitspraak onder druk zal laten zetten hoor.. Die rechtszaak komt er echt wel..
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:55:25 #259
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73609255
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:53 schreef Adolecens het volgende:

[..]

DSB Bank NV, of onder DSB Groep. Dirk is aandeelhouder van DSB groep. Als de DSB Bank NV onderdeel is van de groep, dan zou het in dit geval alleen dus om de DSB Bank NV gaan en blijven al die louche bedrijfjes doorbestaan onder de DSB Groep.
DSB Groep N.V. heet sinds eind 2005 DSB Bank N.V.. Het betrof hier dus een naamswijziging.
pi_73609260
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:54 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Op wiki en de site van DSB bank zelf staat het ook.

Vroeger was de DSB Bank een apart onderdeel van DSB Groep N.V.. Tegenwoordig heet de hele groep gewoon DSB Bank N.V. en valt alles daaronder.
Dus zit alles nu in de problemen of juist niet?
pi_73609266
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

hij heeft geen schuldeisers, da's het probleem. Hij heeft pas schuldeisers als er een vonnis ligt.
, ik snap ook niet dat mensen zo wegliepen met die Lakeman dude... Al vind ik het heel leuk dat DSB kapot is (vooral ivm Becam & alle andere bedrijven). Maar zijn uitlatingen sloegen als een lul op een drumstel. Hij kan namelijk helemaal niets claimen. De enige die kan claimen, is de DSB zelf. Zij hebben namelijk een vordering op die mensen (hypotheek). Die mensen, bij monde van Lakeman, beweren dat de producten niet in de haak waren. Maar goed, iedereen zou moeten weten: "Wie eist, bewijst". Zo lang er geen uitspraak van een rechter is geweest, hebben ze niets te claimen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:56:36 #262
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73609284
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:55 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Zonder uitspraak kan hij op zijn kop gaan staan, maar geen enkele curator die zich zonder uitspraak onder druk zal laten zetten hoor.. Die rechtszaak komt er echt wel..
Inderdaad. Tenzij met in samenspraak met DNB en Bos besluit tot een gunstige schikking voor de gedupeerden.

Ik verwacht dat dit laatste gaat gebeuren, omdat niemand gebaat is bij een jarenlange rechtszaak.
pi_73609292
Vaak zijn onderdelen van een groep door onderlinge garanties gebonden.
Bovendien maken onderdelen vaak gebruik van een zg. 403 verklaring. Dat houdt in dat ze geen individuele jaarrekening bij de Kvk hoeven te deponeren, maar daar tegenover staat wel hoofdelijke aansprakelijkheid.

Kortom, er is niet veel van te zeggen. Website of wiki is natuurlijk juridisch irrelevant.
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:57:17 #264
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73609305
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:55 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Het hele concern gaat gewoon op de fles. Zoals bij ING ook de hele ING op de fles was gegaan.
pi_73609308
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:55 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan. Als de bank daadwerkelijk een aparte BV binnen de groep is, niet. Maar dat lijkt me een boekhoudkundige nachtmerrie.
pi_73609328
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:56 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Inderdaad. Tenzij met in samenspraak met DNB en Bos besluit tot een gunstige schikking voor de gedupeerden.

Ik verwacht dat dit laatste gaat gebeuren, omdat niemand gebaat is bij een jarenlange rechtszaak.
De nederlandse belastingbetaler is niet gebaat bij een gunstige schikking. Laat ze eerst in de rechtbank maar bepalen of de DSB echt te verwijten valt dat de zorgplicht is verzaakt.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73609331
quote:

[..]

Niemand behalve alle banken minus 1.
pi_73609356
quote:

[..]

Persoonlijk hoop ik dat de curator een hele dikke vinger richting die Lakeman gaat geven . Laat hem maar ook op zijn bek gaan.

Leukste is, hij heeft de uitspraken op persoonlijke titel gedaan en is dus ook persoonlijk verantwoordelijk voor eventuele gevolgen
pi_73609371
persco begin nu
pi_73609374
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:57 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan. Als de bank daadwerkelijk een aparte BV binnen de groep is, niet. Maar dat lijkt me een boekhoudkundige nachtmerrie.
Dat was het al, het hele imperium...

Ik heb 2 jaar terug nog eens een uittreksel bij de KvK eruit getrokken uit pure nieuwsgierigheid. Betrof een uittreksel van 3 A4' tjes, waar alle dochterondernemingen op stonden..

Persconferentie!
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:59:35 #271
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73609386
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Vaak zijn onderdelen van een groep door onderlinge garanties gebonden.
Bovendien maken onderdelen vaak gebruik van een zg. 403 verklaring. Dat houdt in dat ze geen individuele jaarrekening bij de Kvk hoeven te deponeren, maar daar tegenover staat wel hoofdelijke aansprakelijkheid.

Kortom, er is niet veel van te zeggen. Website of wiki is natuurlijk juridisch irrelevant.
Jawel hoor. Er zijn helemaal geen aparte onderdelen meer die los van elkaar failliet verklaard zouden kunnen worden. Er zijn alleen nog handelsnamen, maar die zijn allemaal eigendom van DSB Groep N.V..

Wat natuurlijk wel kan is dat delen van de bank worden doorverkocht voor een zacht prijsje, onder de noemer "iets is beter dan niets".
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:00:14 #272
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73609409
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:53 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Oproepen tot paniek dienen gewoon strafbaar te worden.
Goed plan ja! Als het niet goed zit ergens vooral een wet die bepaald dat je dat niet mag zeggen! Zo blijven bedrijven tenminste overeind!

Ah! Pers-co begint!
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_73609431
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:45 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Zucht.. Luister nou eens wat de man daar zelf over zegt. Eerst een vonnis halen kan wel, maar als dat vonnis er dan ligt kán DSB dat niet ophoesten en zijn ze sowieso failliet. Dan is het dus beter dat de bank éérst failliet gaat, want dan blijft er
a) Meer geld over voor iedereen. (DSB kan nu namelijk niet meer "overeenkomsten" sluiten voor de enkele probleemgevallen)
Hiermee ga je uit van een aantal onbewezen aannames. Ten eerste dat DSB de komende periode geld zou verliezen, ten tweede dat er daadwerkelijk meer dan zeg 400 a 500 miljoen toegewezen zou worden. Beide zaken zijn vooralsnog niet (afdoende) onderbouwd door Lakeman. Dat nog even afgezien van de jarenlange slepende procedures die eea op gaat leveren.
quote:
b) Komt er een curator de boel settelen en die zullen dat eerlijker doen dan de DSB.
Een curator komt op voor de belangen van de schuldeisers. Zonder vonnis is de heer Lakeman met dat stichtingkje van hem GEEN schuldeiser. De curator is wel schuldeiser bij alle klanten van DSB.
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:01:47 #274
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73609450
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:58 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Persoonlijk hoop ik dat de curator een hele dikke vinger richting die Lakeman gaat geven . Laat hem maar ook op zijn bek gaan.
Waarom? Ben je soms een fan van die oplichter Dirk Scheringa? Of vind je het leuk om gezinnen in de shit te zien?

Ik snap deze reactie (en die van sommige anderen) echt niet. Lakeman heeft gewoon heel slim gehandeld, volledig in het beste belang van zijn cliënten. Het belang van DSB, de tegenpartij, interesseerde hem daarbij natuurlijk niets.
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:02:18 #275
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73609467
je kan maximaal 250 euro tot woensdag 24:00 van je betaalrek opnemen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')