junkiexp | maandag 12 oktober 2009 @ 10:27 |
Zie TT, dus ik rijd er bijna een deur uit omdat de collega de bak in z'n 1 laat staan. Zo'n lompe gewoonte ![]() Sub klacht, TS moet zijn koppeling intrappen als hij de auto start. | |
Sapstengel | maandag 12 oktober 2009 @ 10:28 |
Doe ik ook altijd. Gewoon even opletten voordat je start. En de koppeling intrappen ben ik aan gewend omdat de vorige auto anders niet eens wilde starten. | |
rene90 | maandag 12 oktober 2009 @ 10:29 |
Doe ik ook standaard. | |
VissieKieker | maandag 12 oktober 2009 @ 10:32 |
Sinds mijn handrem een paar keer is vastgevroren doe ik niet anders.. | |
Sjaakmat | maandag 12 oktober 2009 @ 10:32 |
Ik zet hem gewoon in zn vrij. Ik heb geen neutraal. | |
Boris_Karloff | maandag 12 oktober 2009 @ 10:32 |
quote:Ik laat de mijn ook altijd in zijn 1 staan. Je moet gewoon standaard altijd de koppeling intrappen als je instapt. Onterechte klachten | |
pisnicht | maandag 12 oktober 2009 @ 10:33 |
Mijn fiets heeft geen neutraal ![]() | |
banaantjeEE | maandag 12 oktober 2009 @ 10:33 |
Waarom zou je dat in godsnaam doen? Het is bovendien ook nog slecht voor je wagen. | |
rene90 | maandag 12 oktober 2009 @ 10:34 |
quote:Wat is er slecht aan ![]() | |
Equites | maandag 12 oktober 2009 @ 10:35 |
Onze auto's starten niet eens als je de koppeling niet intrapt. Onterechte klacht dus. | |
wise | maandag 12 oktober 2009 @ 10:35 |
quote:smoesjes. In die 8 jaar dat ik auto rij nog nooit last van gehad. | |
Intrepidity | maandag 12 oktober 2009 @ 10:37 |
quote:Starten in neutraal zonder koppeling ingetrapt is afaik niet goed voor je startmotor en dergelijke | |
Casos | maandag 12 oktober 2009 @ 10:37 |
quote:En wat zou er slecht aan zijn? | |
HostiMeister | maandag 12 oktober 2009 @ 10:38 |
Waarom niet altijd met koppeling ingetrapt starten? Nooit een probleem gehad ![]() | |
banaantjeEE | maandag 12 oktober 2009 @ 10:38 |
quote:Geen idee, maar ik heb het ooit iemand horen zeggen. | |
Opa.Bakkebaard | maandag 12 oktober 2009 @ 10:38 |
quote:Wat een lulkoek ![]() Ik laat 'm ook altijd in z'n een staan. Kan ie ook niet wegrollen omdat de weg toch niet vlak liep als ik had gedacht en hij is minder makkelijk te stelen ook. | |
Pheno | maandag 12 oktober 2009 @ 10:40 |
quote: ![]() ![]() | |
mvdejong | maandag 12 oktober 2009 @ 10:43 |
quote:Als je de koppeling niet ingetrapt hebt, moet de startmotor de motor, ingaande en uitgaande kant van de koppeling, en de ingaande kant van de versnellings-bak rondtrekken. Als je de koppeling wel ingetrapt hebt, moet de start-motor alleen de motor en de ingaande kant van de koppeling rondtrekken. Dus als je de koppeling niet intrapt heeft de startmotor het iets zwaarder. Of dat nou echt veel uitmaakt is een andere vraag. | |
junkiexp | maandag 12 oktober 2009 @ 10:44 |
Ik start wel altijd met ingetrapte koppeling, daarna laat ik die automatsch los om mijn gordel vast te doen. De wagens stond dus nog 1 + diesel ![]() | |
TNA | maandag 12 oktober 2009 @ 10:47 |
Vraag me niet waarom, maar ik laat 'm altijd in z'n twee staan ![]() | |
Virus3000 | maandag 12 oktober 2009 @ 10:48 |
Je moet dan ook altijd de koppeling intrappen als je start ![]() | |
Salatrel | maandag 12 oktober 2009 @ 10:49 |
ik laat hem staan in de versnelling waar die in stond... meestal in zn achteruit dus aangezien ik 99% van de tijd achteruit inparkeer ![]() operationele modus jeweetz.. snel wegwezen | |
Maikuuul | maandag 12 oktober 2009 @ 10:50 |
Ahh hier is het topic met allemaal bullshit theorien dat het "beter voor de motor" is etc etc ![]() Ik zet m altijd neutraal, leuk als je een keer niet oplet en zo tegen iemand anders zijn koffer aanstaat :/ Mensen die net doen alsof ze 25 jaar in een auto gaan rijden ![]() Maar als het gaat vriezen in de 1 | |
TNA | maandag 12 oktober 2009 @ 10:50 |
quote:Snel wegwezen in je achteruit als je achteruit hebt ingeparkeerd? Operationeel ja jeweetz. | |
TGVkopper | maandag 12 oktober 2009 @ 10:52 |
quote:Mensen die vóór ze starten niet checken of 'ie in z'n vrij staat ![]() Bij parkeren juist altijd in de 1e versnelling zetten ![]() | |
Opa.Bakkebaard | maandag 12 oktober 2009 @ 10:55 |
quote:Ok! Bedankt voor je heldere info. Ik was er vanuitgegaan dat er juist minder aangedreven werd met de versnellingsbak in neutraal. Maar jouw uitleg klinkt inderdaad logischer. | |
CasB | maandag 12 oktober 2009 @ 10:55 |
quote:Waarom dan niet altijd in z'n 1? ![]() | |
deepart | maandag 12 oktober 2009 @ 10:55 |
Altijd in een versnelling, en gewoon starten met koppeling ingetrapt. Moeilijk hoor ![]() | |
Airlocker | maandag 12 oktober 2009 @ 10:57 |
Wat een naabs hier. Auto niet in z'n neutraal zetten als je uit gaat stappen. ![]() | |
OxygeneFRL | maandag 12 oktober 2009 @ 10:57 |
Moet je maar opletten. Ik doe het ook altijd. | |
ufopiloot | maandag 12 oktober 2009 @ 10:57 |
Auto starten zonder rem+koppeling ingedrukt houden is al dikke fail ![]() ![]() Kutchauffeur die je bent | |
OxygeneFRL | maandag 12 oktober 2009 @ 10:57 |
quote:Dan kan je em zo wegrollen ![]() | |
TimMer1981 | maandag 12 oktober 2009 @ 11:01 |
Bloedirritante hobby inderdaad. Vind ik ook, zelfs terwijl ik altijd met ingetrapte koppeling start. | |
Bananenman | maandag 12 oktober 2009 @ 11:05 |
Wtf is een neutraal? Dat heet z'n vrij. | |
Mushi | maandag 12 oktober 2009 @ 11:07 |
Ik trap standaard de koppeling in voor starten. Laat de auto ook in zn 1 staan als ik niet rij. Wil de handrem nog weleens vergeten en proberen weg te rijden ![]() | |
Mopst3r | maandag 12 oktober 2009 @ 11:09 |
Alleen proleten die voor de oorlog leerden rijden doen dat ![]() Je handrem vastvriezen, SUREE!!! ![]() | |
Opa.Bakkebaard | maandag 12 oktober 2009 @ 11:12 |
quote:Dat is mij een keer overkomen en geloof me op de bevroren grond liggen met een föhn in je hand om je auto weer aan het rijden te krijgen is geen lolletje. | |
JeMoeder | maandag 12 oktober 2009 @ 11:14 |
Je bent pas een naab als je straks in de winter je auto niet in de versnelling zet en wél de handrem aantrekt TS.![]() | |
El_Psycho | maandag 12 oktober 2009 @ 11:18 |
quote:Nu heb ik nog nooit een vastgevroren handrem gehad, maar wel vaker dat de rem achter een beetje bleef plakken, ook al had ik de handrem los gehaald. Is altijd nog vanzelf losgesprongen. Maar mijn vehikeltje staat ook altijd in de 1 en op de handrem. Zelfs als de motor voor ik hem van contact afhaalde in de vrij stond zet ik hem daarna nog in de 1. Als ik start zet ik hem altijd weer in de vrij en trap ook nog eens de koppeling in. (altijd met een schone lei beginnen) | |
MikeyMo | maandag 12 oktober 2009 @ 11:19 |
rete-irritant ja, start je een auto schiet ie gelijk naar voren | |
junkiexp | maandag 12 oktober 2009 @ 11:20 |
quote:Rem ingedrukt houden tijdens starten, heb je geen handrem ![]() | |
V. | maandag 12 oktober 2009 @ 11:25 |
quote:Doe dat altijd, ook al zet ik zelf mijn auto in neutraal. V. | |
Ladylike | maandag 12 oktober 2009 @ 11:25 |
quote:Geweldig antwoord ![]() Bullshit iig ![]() Ik laat de auto ook altijd in de 1 staan. Met de volgende redenen: - Je auto kan niet verreden worden door een of andere oetlul die niet kan parkeren en 10 cm extra nodig heeft en besluit jouw auto naar voren te duwen - je auto rolt niet weg - in de winter bevriest je handrem niet - je trapt automatisch de koppeling en rem in, zodat er minder kans is op ongelukken, immers een auto kan voor het gevoel wel vrij staan (de pook) maar toch in versnelling. bovendien doet echt iedereen die ik ken dat ![]() Onterechte klacht | |
Ladylike | maandag 12 oktober 2009 @ 11:27 |
quote:Oeh ik hoop zo dat het jou deze winter gebeur, betweter ![]() Mijn vriend heeft al veel verdiend aan klanten die dat dus niet wisten | |
JeMoeder | maandag 12 oktober 2009 @ 11:28 |
quote:Bullshit, het gebeurt gewoon. | |
junkiexp | maandag 12 oktober 2009 @ 11:34 |
quote:Beetje moderne auto toch niet meer neem ik aan >? | |
JeMoeder | maandag 12 oktober 2009 @ 11:34 |
quote:De kans is daar wat kleiner, maar ik zou altijd het zekere voor het onzekere nemen. Collega's van me hebben het vorig jaar gehad, die hadden allebei een ander merk auto, relatief nieuw (< 2 jaar). | |
ufopiloot | maandag 12 oktober 2009 @ 11:35 |
quote:De auto staat al in zijn 1 dus de handrem hoef ik nooit te gebruiken. Ik zet niet weer de auto op de handrem alleen maar om te starten ![]() | |
junkiexp | maandag 12 oktober 2009 @ 11:37 |
quote: ![]() | |
Maikuuul | maandag 12 oktober 2009 @ 11:47 |
quote:Omdat schijnbaar de handrem kan vastvriezen ? ( geen iedee heb pas half jaar mijn rijbewijs en heb nog nooit in de winter de auto gebruikt hihi ) De reden dat ik hem niet in zijn 1 zet is omdat ik nooit de koppeling intrap als ik ga wegrijden gewoon neutraal, auto starten, ff cd'tje pakken en dan handrem los en in zijn 1 zetten en gaan ![]() | |
OxygeneFRL | maandag 12 oktober 2009 @ 12:03 |
quote:Dat heb je vast niet met rijlessen geleerd. cd wisselen doe je altijd onder het rijden! Net als met gordel omdoen. Dat mag pas als je minimaal 100 meter hebt gereden. Heb je niet opgelet ofzo ![]() | |
pisnicht | maandag 12 oktober 2009 @ 12:04 |
quote:koppeling én de rem intrappen bij het starten is nog een veel beter voorbeeld van te weinig zuurstof bij je geboorte te hebben gehad ![]() | |
--Tweety-- | maandag 12 oktober 2009 @ 12:08 |
quote:In je rijlessen word je toch geleerd om eerst te KIJKEN en dan te doen? Terechte subklacht! ![]() | |
Multivitamine | maandag 12 oktober 2009 @ 12:11 |
TS heeft net zijn rijbewijs en weet alleen hoe het niet moet ![]() De winter komt eraan, succes met je bevroren handrem! | |
junkiexp | maandag 12 oktober 2009 @ 12:13 |
quote:Al 4 jaar hoor, maar normaal rijdt er niemand in mijn auto. En mijn auto staat in een straat met stadsverwarming, geen bevroren handrem en nooit krabben ![]() | |
Mopst3r | maandag 12 oktober 2009 @ 12:23 |
quote:Ik heb idd ook altijd het idee dat mijn auto in de versnelling blijft staan terwijl de pook in ze vrij staat ja... ![]() | |
ufopiloot | maandag 12 oktober 2009 @ 12:37 |
quote:Geef 1 reden waarom je het NIET zou doen. ![]() Als je auto in de versnelling staat moet je de koppeling indrukken om niet vooruit te schieten bij het starten, en de rem indrukken voor het geval je op een helling staat of weg kan rollen. De enige keer dat jij je koppeling en rem intrapt is zeker als je een door een scherpe bocht gaat of over een rotonde rijdt ![]() | |
Agiath | maandag 12 oktober 2009 @ 12:39 |
Doet mijn vader ook altijd. Gewoon in neutraal + handrem! | |
Ladylike | maandag 12 oktober 2009 @ 12:50 |
quote:Voordat je dom gaat lullen, ik ben al 15 jaar actief in de autowereld. Het gebeurt vaker dan je denkt. Een klant kon met de hele pook bewegen maar kreeg hem niet uit de eerste versnelling. Nou niet doen alsof je alles weet ![]() | |
junkiexp | maandag 12 oktober 2009 @ 12:51 |
quote:Schakelstang gebroken hoor je toch niet zo vaak mag ik hopen ![]() Welk merk hebben we dan over ? Geen slecht woord over Alfa trouwens. | |
Walter81 | maandag 12 oktober 2009 @ 12:52 |
Ik ken iemand, die had zijn auto geparkeerd in de versnelling. Vervolgens komt er 's nachts een bezopen wijf met de auto door de straat en die knalt zo achterop die geparkeerde auto. Resultaat: Versnellingsbak naar de klote... | |
Ladylike | maandag 12 oktober 2009 @ 12:55 |
quote:Dat was toevallig een alfa ![]() | |
Smolderbeard | maandag 12 oktober 2009 @ 12:55 |
quote:Itt de film heeft Indiana Jones niet kunnen tegenhouden dat Hitler de heilige graal in handen kreeg. Hij is een onsterfelijke demigod geworden en kijkt nog steeds op ons neer vanuit zijn geheime ruimtestation, de Bismarck II. Laat niemand je anders wijsmaken. | |
Ladylike | maandag 12 oktober 2009 @ 12:59 |
quote:hier voor het eerst "gehoord" ![]() Smolderbaard heeft gelijk, want als iemand het zegt moet het wel waar zijn ![]() | |
Pheno | maandag 12 oktober 2009 @ 13:00 |
Wie maakt het topic "mensen die maar alles voor waar aannemen"? | |
CloseToTheEdge | maandag 12 oktober 2009 @ 13:02 |
quote:Hoezo "toevallig"? | |
Smolderbeard | maandag 12 oktober 2009 @ 13:02 |
quote:Het is wel een geheim dus als de Space Police er naar vraagt heb je het van "iemand" gehoord. | |
afcajos | maandag 12 oktober 2009 @ 13:04 |
quote:Ik had het niet beter kunnen vertellen. | |
junkiexp | maandag 12 oktober 2009 @ 13:05 |
quote:Jij dan | |
Ladylike | maandag 12 oktober 2009 @ 13:06 |
quote:Mensen die maar alles voor waar aannemen Was al bezig ![]() | |
Ladylike | maandag 12 oktober 2009 @ 13:07 |
quote:En dat voor een blondeVROUW ![]() | |
afcajos | maandag 12 oktober 2009 @ 13:07 |
quote:Kut, ik neem mijn woorden terug ![]() | |
Ladylike | maandag 12 oktober 2009 @ 13:08 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
BlueMage | maandag 12 oktober 2009 @ 13:34 |
Ik meende dat 'n BMW (geen automaat natuurlijk ![]() | |
ufopiloot | maandag 12 oktober 2009 @ 13:36 |
Zelfs in een Renault zit dat hoor ![]() Rem + koppeling anders gebeurt er niks als je op de powerknop drukt ![]() | |
Ladylike | maandag 12 oktober 2009 @ 13:52 |
quote: quote:Fail voor Pisnicht ![]() wie houdt de score bij van domme antwoorden? | |
Intrepidity | maandag 12 oktober 2009 @ 13:53 |
quote:Zeg vrouwmensch, ga nou eerst maar eens leren inparkeren, daarna hebben we het nog wel eens over optionele zaken als dit. | |
Ladylike | maandag 12 oktober 2009 @ 13:55 |
quote:zoals je misschien gelezen hebt (of is dat te veel moeite?) heb ik toch wel enig recht van spreken ![]() Denk dat ik een van de weinige blondines ben die beter inparkeert dan de gemiddelde man EN die weet wat ze ziet onder de motorkap ![]() maar ook jouw opmerking is toegevoegd aan de lijst ![]() | |
Intrepidity | maandag 12 oktober 2009 @ 13:56 |
Ik weet het, maar ik heb niet vaak de kans om die opmerking te plaatsen, gun me dat pretje nou ![]() | |
Ladylike | maandag 12 oktober 2009 @ 13:57 |
quote:oh vooruit dan, stuur me dan ook even naar de keuken ![]() | |
classpc | maandag 12 oktober 2009 @ 13:58 |
quote:Lol ik heb bijna net zo lang als jij nu m'n rijbewijs ![]() Ik trap altijd de koppeling in voor ik 'm start omdat ik dat geleerd heb bij de rijlessen en het nu eigenlijk wel een beetje gewoonte is geworden. Maar ik gebruik de auto van m'n ouders bijna nooit en zij ook niet. (note: ik heb nog geen auto nodig dus ik koop er zelf nog niet een) Wanneer ik 'm wel gebruik is het alweer midden op de dag dus dan is die handrem vast al wel weer ontdooit met die warme winters die we tegenwoordig hebben. Ik doe 'm gewoon op de handrem en in de vrij dus. ![]() | |
Intrepidity | maandag 12 oktober 2009 @ 13:59 |
quote:Ja, nou, hup! Iets met aanrecht ofzo! | |
Ladylike | maandag 12 oktober 2009 @ 14:03 |
quote: ![]() boehoehoe * LL probeert ketting door te zagen | |
john-frusciante | maandag 12 oktober 2009 @ 14:07 |
quote:dit is een grote bullshit, als je auto vrij staat moet even hard werken als je koppelt, pedaal intrappen is vrij in de versnelling ![]() | |
Sapstengel | maandag 12 oktober 2009 @ 14:13 |
Alleen als je in de versnelling staat en iemand rijdt achterop je auto is de versnellingsbak wel naar z'n gootje. Maarja, dan is er sowieso wel meer kapot. | |
Multivitamine | maandag 12 oktober 2009 @ 14:18 |
quote:Bron? | |
john-frusciante | maandag 12 oktober 2009 @ 14:20 |
quote:ik ben al 15 jaar 1e automonteur, dus genoeg scholing gehad ![]() | |
john-frusciante | maandag 12 oktober 2009 @ 14:22 |
quote:en dit slaat ook nergens op pfff omg | |
Intrepidity | maandag 12 oktober 2009 @ 14:23 |
Maar kom dan ook met argumentatie.. En geen dingen als "dat is nou eenmaal zo" of "ik weet het heus wel". Daar heeft niemand wat aan.. Leg het de onwetenden uit zou ik zeggen ![]() | |
Ladylike | maandag 12 oktober 2009 @ 14:23 |
quote:schoolboeken en praktijkervaring ![]() quote:Ik reageer er al niet meer op ![]() Auto van Law gemaakt? | |
Ladylike | maandag 12 oktober 2009 @ 14:25 |
quote:Dus wij moeten alle vraagbaken hier openbaar maken ofzo? ![]() Een automonteur weet natuurlijk niet alles, maar heeft werkboeken, vraagbaken en DVD's (waar je als consument niet eens aankomt) ![]() als we al die info hier in dit topic moeten zetten, issie zo vol. Wil je wat specifiek weten, kan dat uiteraard altijd ![]() | |
Sapstengel | maandag 12 oktober 2009 @ 14:27 |
quote:Niet? Ik heb het ooit iemand horen zeggen. ![]() Nee, ik dacht serieus dat het slecht was, maarja weer een zorg minder dus ![]() |