FOK!forum / Klaagbaak / Mensen die na het gebruik de auto niet in neutraal zetten
junkiexpmaandag 12 oktober 2009 @ 10:27
Zie TT, dus ik rijd er bijna een deur uit omdat de collega de bak in z'n 1 laat staan.
Zo'n lompe gewoonte .

Sub klacht, TS moet zijn koppeling intrappen als hij de auto start.
Sapstengelmaandag 12 oktober 2009 @ 10:28
Doe ik ook altijd. Gewoon even opletten voordat je start.

En de koppeling intrappen ben ik aan gewend omdat de vorige auto anders niet eens wilde starten.
rene90maandag 12 oktober 2009 @ 10:29
Doe ik ook standaard.
VissieKiekermaandag 12 oktober 2009 @ 10:32
Sinds mijn handrem een paar keer is vastgevroren doe ik niet anders..
Sjaakmatmaandag 12 oktober 2009 @ 10:32
Ik zet hem gewoon in zn vrij. Ik heb geen neutraal.
Boris_Karloffmaandag 12 oktober 2009 @ 10:32
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:27 schreef junkiexp het volgende:
Zie TT, dus ik rijd er bijna een deur uit omdat de collega de bak in z'n 1 laat staan.
Zo'n lompe gewoonte .

Sub klacht, TS moet zijn koppeling intrappen als hij de auto start.
Ik laat de mijn ook altijd in zijn 1 staan.

Je moet gewoon standaard altijd de koppeling intrappen als je instapt.

Onterechte klachten
pisnichtmaandag 12 oktober 2009 @ 10:33
Mijn fiets heeft geen neutraal
banaantjeEEmaandag 12 oktober 2009 @ 10:33
Waarom zou je dat in godsnaam doen? Het is bovendien ook nog slecht voor je wagen.
rene90maandag 12 oktober 2009 @ 10:34
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:33 schreef banaantjeEE het volgende:
Waarom zou je dat in godsnaam doen? Het is bovendien ook nog slecht voor je wagen.
Wat is er slecht aan ?
Equitesmaandag 12 oktober 2009 @ 10:35
Onze auto's starten niet eens als je de koppeling niet intrapt. Onterechte klacht dus.
wisemaandag 12 oktober 2009 @ 10:35
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:32 schreef Sjaakmat het volgende:
Ik zet hem gewoon in zn vrij. Ik heb geen neutraal.
smoesjes. In die 8 jaar dat ik auto rij nog nooit last van gehad.
Intrepiditymaandag 12 oktober 2009 @ 10:37
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:34 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat is er slecht aan ?
Starten in neutraal zonder koppeling ingetrapt is afaik niet goed voor je startmotor en dergelijke
Casosmaandag 12 oktober 2009 @ 10:37
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:37 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Starten in neutraal zonder koppeling ingetrapt is afaik niet goed voor je startmotor en dergelijke
En wat zou er slecht aan zijn?
HostiMeistermaandag 12 oktober 2009 @ 10:38
Waarom niet altijd met koppeling ingetrapt starten? Nooit een probleem gehad
banaantjeEEmaandag 12 oktober 2009 @ 10:38
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:34 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat is er slecht aan ?
Geen idee, maar ik heb het ooit iemand horen zeggen.
Opa.Bakkebaardmaandag 12 oktober 2009 @ 10:38
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:37 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Starten in neutraal zonder koppeling ingetrapt is afaik niet goed voor je startmotor en dergelijke
Wat een lulkoek De startmotor hoeft in dit geval juist minder hard te werken.
Ik laat 'm ook altijd in z'n een staan. Kan ie ook niet wegrollen omdat de weg toch niet vlak liep als ik had gedacht en hij is minder makkelijk te stelen ook.
Phenomaandag 12 oktober 2009 @ 10:40
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:38 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik heb het ooit iemand horen zeggen.
mvdejongmaandag 12 oktober 2009 @ 10:43
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:38 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Wat een lulkoek De startmotor hoeft in dit geval juist minder hard te werken.
Ik laat 'm ook altijd in z'n een staan. Kan ie ook niet wegrollen omdat de weg toch niet vlak liep als ik had gedacht en hij is minder makkelijk te stelen ook.
Als je de koppeling niet ingetrapt hebt, moet de startmotor de motor, ingaande en uitgaande kant van de koppeling, en de ingaande kant van de versnellings-bak rondtrekken.
Als je de koppeling wel ingetrapt hebt, moet de start-motor alleen de motor en de ingaande kant van de koppeling rondtrekken.

Dus als je de koppeling niet intrapt heeft de startmotor het iets zwaarder. Of dat nou echt veel uitmaakt is een andere vraag.
junkiexpmaandag 12 oktober 2009 @ 10:44
Ik start wel altijd met ingetrapte koppeling, daarna laat ik die automatsch los om mijn gordel vast te doen.
De wagens stond dus nog 1 + diesel .
TNAmaandag 12 oktober 2009 @ 10:47
Vraag me niet waarom, maar ik laat 'm altijd in z'n twee staan
Virus3000maandag 12 oktober 2009 @ 10:48
Je moet dan ook altijd de koppeling intrappen als je start
Salatrelmaandag 12 oktober 2009 @ 10:49
ik laat hem staan in de versnelling waar die in stond...

meestal in zn achteruit dus aangezien ik 99% van de tijd achteruit inparkeer

operationele modus jeweetz.. snel wegwezen
Maikuuulmaandag 12 oktober 2009 @ 10:50
Ahh hier is het topic met allemaal bullshit theorien dat het "beter voor de motor" is etc etc

Ik zet m altijd neutraal, leuk als je een keer niet oplet en zo tegen iemand anders zijn koffer aanstaat :/

Mensen die net doen alsof ze 25 jaar in een auto gaan rijden

Maar als het gaat vriezen in de 1
TNAmaandag 12 oktober 2009 @ 10:50
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:49 schreef Salatrel het volgende:
ik laat hem staan in de versnelling waar die in stond...

meestal in zn achteruit dus aangezien ik 99% van de tijd achteruit inparkeer

operationele modus jeweetz.. snel wegwezen
Snel wegwezen in je achteruit als je achteruit hebt ingeparkeerd? Operationeel ja jeweetz.
TGVkoppermaandag 12 oktober 2009 @ 10:52
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:27 schreef junkiexp het volgende:
Mensen die na het gebruik de auto niet in neutraal zetten
Mensen die vóór ze starten niet checken of 'ie in z'n vrij staat

Bij parkeren juist altijd in de 1e versnelling zetten
Opa.Bakkebaardmaandag 12 oktober 2009 @ 10:55
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:43 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Als je de koppeling niet ingetrapt hebt, moet de startmotor de motor, ingaande en uitgaande kant van de koppeling, en de ingaande kant van de versnellings-bak rondtrekken.
Als je de koppeling wel ingetrapt hebt, moet de start-motor alleen de motor en de ingaande kant van de koppeling rondtrekken.

Dus als je de koppeling niet intrapt heeft de startmotor het iets zwaarder. Of dat nou echt veel uitmaakt is een andere vraag.
Ok! Bedankt voor je heldere info.
Ik was er vanuitgegaan dat er juist minder aangedreven werd met de versnellingsbak in neutraal.
Maar jouw uitleg klinkt inderdaad logischer.
CasBmaandag 12 oktober 2009 @ 10:55
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:50 schreef Maikuuul het volgende:
Maar als het gaat vriezen in de 1
Waarom dan niet altijd in z'n 1?
deepartmaandag 12 oktober 2009 @ 10:55
Altijd in een versnelling, en gewoon starten met koppeling ingetrapt. Moeilijk hoor
Airlockermaandag 12 oktober 2009 @ 10:57
Wat een naabs hier. Auto niet in z'n neutraal zetten als je uit gaat stappen. !
OxygeneFRLmaandag 12 oktober 2009 @ 10:57
Moet je maar opletten. Ik doe het ook altijd.
ufopilootmaandag 12 oktober 2009 @ 10:57
Auto starten zonder rem+koppeling ingedrukt houden is al dikke fail

Kutchauffeur die je bent
OxygeneFRLmaandag 12 oktober 2009 @ 10:57
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:50 schreef Maikuuul het volgende:
Ahh hier is het topic met allemaal bullshit theorien dat het "beter voor de motor" is etc etc

Ik zet m altijd neutraal, leuk als je een keer niet oplet en zo tegen iemand anders zijn koffer aanstaat :/

Mensen die net doen alsof ze 25 jaar in een auto gaan rijden

Maar als het gaat vriezen in de 1
Dan kan je em zo wegrollen
TimMer1981maandag 12 oktober 2009 @ 11:01
Bloedirritante hobby inderdaad. Vind ik ook, zelfs terwijl ik altijd met ingetrapte koppeling start.
Bananenmanmaandag 12 oktober 2009 @ 11:05
Wtf is een neutraal? Dat heet z'n vrij.
Mushimaandag 12 oktober 2009 @ 11:07
Ik trap standaard de koppeling in voor starten. Laat de auto ook in zn 1 staan als ik niet rij. Wil de handrem nog weleens vergeten en proberen weg te rijden
Mopst3rmaandag 12 oktober 2009 @ 11:09
Alleen proleten die voor de oorlog leerden rijden doen dat

Je handrem vastvriezen, SUREE!!! _!
Opa.Bakkebaardmaandag 12 oktober 2009 @ 11:12
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:09 schreef Mopst3r het volgende:
Je handrem vastvriezen, SUREE!!! _!
Dat is mij een keer overkomen en geloof me op de bevroren grond liggen met een föhn in je hand om je auto weer aan het rijden te krijgen is geen lolletje.
JeMoedermaandag 12 oktober 2009 @ 11:14
Je bent pas een naab als je straks in de winter je auto niet in de versnelling zet en wél de handrem aantrekt TS.

El_Psychomaandag 12 oktober 2009 @ 11:18
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:12 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Dat is mij een keer overkomen en geloof me op de bevroren grond liggen met een föhn in je hand om je auto weer aan het rijden te krijgen is geen lolletje.
Nu heb ik nog nooit een vastgevroren handrem gehad, maar wel vaker dat de rem achter een beetje bleef plakken, ook al had ik de handrem los gehaald. Is altijd nog vanzelf losgesprongen.

Maar mijn vehikeltje staat ook altijd in de 1 en op de handrem. Zelfs als de motor voor ik hem van contact afhaalde in de vrij stond zet ik hem daarna nog in de 1.

Als ik start zet ik hem altijd weer in de vrij en trap ook nog eens de koppeling in. (altijd met een schone lei beginnen)
MikeyMomaandag 12 oktober 2009 @ 11:19
rete-irritant ja, start je een auto schiet ie gelijk naar voren
junkiexpmaandag 12 oktober 2009 @ 11:20
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:57 schreef ufopiloot het volgende:
Auto starten zonder rem+koppeling ingedrukt houden is al dikke fail

Kutchauffeur die je bent
Rem ingedrukt houden tijdens starten, heb je geen handrem
V.maandag 12 oktober 2009 @ 11:25
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:27 schreef junkiexp het volgende:

Sub klacht, TS moet zijn koppeling intrappen als hij de auto start.
Doe dat altijd, ook al zet ik zelf mijn auto in neutraal.

V.
Ladylikemaandag 12 oktober 2009 @ 11:25
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:38 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik heb het ooit iemand horen zeggen.
Geweldig antwoord
Bullshit iig

Ik laat de auto ook altijd in de 1 staan.
Met de volgende redenen:
- Je auto kan niet verreden worden door een of andere oetlul die niet kan parkeren en 10 cm extra nodig heeft en besluit jouw auto naar voren te duwen
- je auto rolt niet weg
- in de winter bevriest je handrem niet
- je trapt automatisch de koppeling en rem in, zodat er minder kans is op ongelukken, immers een auto kan voor het gevoel wel vrij staan (de pook) maar toch in versnelling.

bovendien doet echt iedereen die ik ken dat

Onterechte klacht
Ladylikemaandag 12 oktober 2009 @ 11:27
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:09 schreef Mopst3r het volgende:
Alleen proleten die voor de oorlog leerden rijden doen dat

Je handrem vastvriezen, SUREE!!! _!
Oeh ik hoop zo dat het jou deze winter gebeur, betweter
Mijn vriend heeft al veel verdiend aan klanten die dat dus niet wisten
JeMoedermaandag 12 oktober 2009 @ 11:28
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:09 schreef Mopst3r het volgende:
Alleen proleten die voor de oorlog leerden rijden doen dat

Je handrem vastvriezen, SUREE!!! _!
Bullshit, het gebeurt gewoon.
junkiexpmaandag 12 oktober 2009 @ 11:34
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:28 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Bullshit, het gebeurt gewoon.
Beetje moderne auto toch niet meer neem ik aan >?
JeMoedermaandag 12 oktober 2009 @ 11:34
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:34 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Beetje moderne auto toch niet meer neem ik aan >?
De kans is daar wat kleiner, maar ik zou altijd het zekere voor het onzekere nemen. Collega's van me hebben het vorig jaar gehad, die hadden allebei een ander merk auto, relatief nieuw (< 2 jaar).
ufopilootmaandag 12 oktober 2009 @ 11:35
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:20 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Rem ingedrukt houden tijdens starten, heb je geen handrem
De auto staat al in zijn 1 dus de handrem hoef ik nooit te gebruiken. Ik zet niet weer de auto op de handrem alleen maar om te starten
junkiexpmaandag 12 oktober 2009 @ 11:37
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:35 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

De auto staat al in zijn 1 dus de handrem hoef ik nooit te gebruiken. Ik zet niet weer de auto op de handrem alleen maar om te starten
Maikuuulmaandag 12 oktober 2009 @ 11:47
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:55 schreef CasB het volgende:

[..]

Waarom dan niet altijd in z'n 1?
Omdat schijnbaar de handrem kan vastvriezen ? ( geen iedee heb pas half jaar mijn rijbewijs en heb nog nooit in de winter de auto gebruikt hihi )

De reden dat ik hem niet in zijn 1 zet is omdat ik nooit de koppeling intrap als ik ga wegrijden gewoon neutraal, auto starten, ff cd'tje pakken en dan handrem los en in zijn 1 zetten en gaan
OxygeneFRLmaandag 12 oktober 2009 @ 12:03
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:47 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Omdat schijnbaar de handrem kan vastvriezen ? ( geen iedee heb pas half jaar mijn rijbewijs en heb nog nooit in de winter de auto gebruikt hihi )

De reden dat ik hem niet in zijn 1 zet is omdat ik nooit de koppeling intrap als ik ga wegrijden gewoon neutraal, auto starten, ff cd'tje pakken en dan handrem los en in zijn 1 zetten en gaan
Dat heb je vast niet met rijlessen geleerd.

cd wisselen doe je altijd onder het rijden! Net als met gordel omdoen. Dat mag pas als je minimaal 100 meter hebt gereden. Heb je niet opgelet ofzo
pisnichtmaandag 12 oktober 2009 @ 12:04
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:57 schreef ufopiloot het volgende:
Auto starten zonder rem+koppeling ingedrukt houden is al dikke fail

Kutchauffeur die je bent
koppeling én de rem intrappen bij het starten is nog een veel beter voorbeeld van te weinig zuurstof bij je geboorte te hebben gehad
--Tweety--maandag 12 oktober 2009 @ 12:08
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:27 schreef junkiexp het volgende:
Zie TT, dus ik rijd er bijna een deur uit omdat de collega de bak in z'n 1 laat staan.
Zo'n lompe gewoonte .

Sub klacht, TS moet zijn koppeling intrappen als hij de auto start.
In je rijlessen word je toch geleerd om eerst te KIJKEN en dan te doen?
Terechte subklacht!
Multivitaminemaandag 12 oktober 2009 @ 12:11
TS heeft net zijn rijbewijs en weet alleen hoe het niet moet

De winter komt eraan, succes met je bevroren handrem!
junkiexpmaandag 12 oktober 2009 @ 12:13
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:11 schreef Multivitamine het volgende:
TS heeft net zijn rijbewijs en weet alleen hoe het niet moet

De winter komt eraan, succes met je bevroren handrem!
Al 4 jaar hoor, maar normaal rijdt er niemand in mijn auto.

En mijn auto staat in een straat met stadsverwarming, geen bevroren handrem en nooit krabben .
Mopst3rmaandag 12 oktober 2009 @ 12:23
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:25 schreef Ladylike het volgende:

[..]

Geweldig antwoord
Bullshit iig

Ik laat de auto ook altijd in de 1 staan.
Met de volgende redenen:
- Je auto kan niet verreden worden door een of andere oetlul die niet kan parkeren en 10 cm extra nodig heeft en besluit jouw auto naar voren te duwen
- je auto rolt niet weg
- in de winter bevriest je handrem niet
- je trapt automatisch de koppeling en rem in, zodat er minder kans is op ongelukken, immers een auto kan voor het gevoel wel vrij staan (de pook) maar toch in versnelling.

bovendien doet echt iedereen die ik ken dat

Onterechte klacht
Ik heb idd ook altijd het idee dat mijn auto in de versnelling blijft staan terwijl de pook in ze vrij staat ja...


_!
ufopilootmaandag 12 oktober 2009 @ 12:37
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:04 schreef pisnicht het volgende:

[..]

koppeling én de rem intrappen bij het starten is nog een veel beter voorbeeld van te weinig zuurstof bij je geboorte te hebben gehad
Geef 1 reden waarom je het NIET zou doen.

Als je auto in de versnelling staat moet je de koppeling indrukken om niet vooruit te schieten bij het starten, en de rem indrukken voor het geval je op een helling staat of weg kan rollen.

De enige keer dat jij je koppeling en rem intrapt is zeker als je een door een scherpe bocht gaat of over een rotonde rijdt !!
Agiathmaandag 12 oktober 2009 @ 12:39
Doet mijn vader ook altijd.

Gewoon in neutraal + handrem!
Ladylikemaandag 12 oktober 2009 @ 12:50
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:23 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Ik heb idd ook altijd het idee dat mijn auto in de versnelling blijft staan terwijl de pook in ze vrij staat ja...


_!
Voordat je dom gaat lullen, ik ben al 15 jaar actief in de autowereld. Het gebeurt vaker dan je denkt.
Een klant kon met de hele pook bewegen maar kreeg hem niet uit de eerste versnelling.
Nou niet doen alsof je alles weet
junkiexpmaandag 12 oktober 2009 @ 12:51
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:50 schreef Ladylike het volgende:

[..]

Voordat je dom gaat lullen, ik ben al 15 jaar actief in de autowereld. Het gebeurt vaker dan je denkt.
Een klant kon met de hele pook bewegen maar kreeg hem niet uit de eerste versnelling.
Nou niet doen alsof je alles weet
Schakelstang gebroken hoor je toch niet zo vaak mag ik hopen .
Welk merk hebben we dan over ?

Geen slecht woord over Alfa trouwens.
Walter81maandag 12 oktober 2009 @ 12:52
Ik ken iemand, die had zijn auto geparkeerd in de versnelling. Vervolgens komt er 's nachts een bezopen wijf met de auto door de straat en die knalt zo achterop die geparkeerde auto.

Resultaat: Versnellingsbak naar de klote...
Ladylikemaandag 12 oktober 2009 @ 12:55
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:51 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Schakelstang gebroken hoor je toch niet zo vaak mag ik hopen .
Welk merk hebben we dan over ?

Geen slecht woord over Alfa trouwens.
Dat was toevallig een alfa
Smolderbeardmaandag 12 oktober 2009 @ 12:55
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:38 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik heb het ooit iemand horen zeggen.
Itt de film heeft Indiana Jones niet kunnen tegenhouden dat Hitler de heilige graal in handen kreeg.
Hij is een onsterfelijke demigod geworden en kijkt nog steeds op ons neer vanuit zijn geheime ruimtestation, de Bismarck II.
Laat niemand je anders wijsmaken.
Ladylikemaandag 12 oktober 2009 @ 12:59
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:55 schreef Smolderbeard het volgende:

[..]

Itt de film heeft Indiana Jones niet kunnen tegenhouden dat Hitler de heilige graal in handen kreeg.
Hij is een onsterfelijke demigod geworden en kijkt nog steeds op ons neer vanuit zijn geheime ruimtestation, de Bismarck II.
Laat niemand je anders wijsmaken.
hier voor het eerst "gehoord"
Smolderbaard heeft gelijk, want als iemand het zegt moet het wel waar zijn
Phenomaandag 12 oktober 2009 @ 13:00
Wie maakt het topic "mensen die maar alles voor waar aannemen"?
CloseToTheEdgemaandag 12 oktober 2009 @ 13:02
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:55 schreef Ladylike het volgende:

[..]

Dat was toevallig een alfa
Hoezo "toevallig"?
Smolderbeardmaandag 12 oktober 2009 @ 13:02
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:59 schreef Ladylike het volgende:

[..]

hier voor het eerst "gehoord"
Smolderbaard heeft gelijk, want als iemand het zegt moet het wel waar zijn
Het is wel een geheim dus als de Space Police er naar vraagt heb je het van "iemand" gehoord.
afcajosmaandag 12 oktober 2009 @ 13:04
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:25 schreef Ladylike het volgende:

[..]

Geweldig antwoord
Bullshit iig

Ik laat de auto ook altijd in de 1 staan.
Met de volgende redenen:
- Je auto kan niet verreden worden door een of andere oetlul die niet kan parkeren en 10 cm extra nodig heeft en besluit jouw auto naar voren te duwen
- je auto rolt niet weg
- in de winter bevriest je handrem niet
- je trapt automatisch de koppeling en rem in, zodat er minder kans is op ongelukken, immers een auto kan voor het gevoel wel vrij staan (de pook) maar toch in versnelling.

bovendien doet echt iedereen die ik ken dat

Onterechte klacht
Ik had het niet beter kunnen vertellen.
junkiexpmaandag 12 oktober 2009 @ 13:05
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:00 schreef Pheno het volgende:
Wie maakt het topic "mensen die maar alles voor waar aannemen"?
Jij dan
Ladylikemaandag 12 oktober 2009 @ 13:06
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:05 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Jij dan
Mensen die maar alles voor waar aannemen
Was al bezig
Ladylikemaandag 12 oktober 2009 @ 13:07
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:04 schreef afcajos het volgende:

[..]

Ik had het niet beter kunnen vertellen.
En dat voor een blondeVROUW
afcajosmaandag 12 oktober 2009 @ 13:07
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:07 schreef Ladylike het volgende:

[..]

En dat voor een blondeVROUW
Kut, ik neem mijn woorden terug
Ladylikemaandag 12 oktober 2009 @ 13:08
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:07 schreef afcajos het volgende:

[..]

Kut, ik neem mijn terug
BlueMagemaandag 12 oktober 2009 @ 13:34
Ik meende dat 'n BMW (geen automaat natuurlijk ) niet eens start zonder dat je de koppeling intrapt?
ufopilootmaandag 12 oktober 2009 @ 13:36
Zelfs in een Renault zit dat hoor

Rem + koppeling anders gebeurt er niks als je op de powerknop drukt
Ladylikemaandag 12 oktober 2009 @ 13:52
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:04 schreef pisnicht het volgende:

[..]

koppeling én de rem intrappen bij het starten is nog een veel beter voorbeeld van te weinig zuurstof bij je geboorte te hebben gehad
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:36 schreef ufopiloot het volgende:
Zelfs in een Renault zit dat hoor

Rem + koppeling anders gebeurt er niks als je op de powerknop drukt
Fail voor Pisnicht
wie houdt de score bij van domme antwoorden?
Intrepiditymaandag 12 oktober 2009 @ 13:53
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:52 schreef Ladylike het volgende:

[..]


[..]

Fail voor Pisnicht
wie houdt de score bij van domme antwoorden?
Zeg vrouwmensch, ga nou eerst maar eens leren inparkeren, daarna hebben we het nog wel eens over optionele zaken als dit.
Ladylikemaandag 12 oktober 2009 @ 13:55
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:53 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Zeg vrouwmensch, ga nou eerst maar eens leren inparkeren, daarna hebben we het nog wel eens over optionele zaken als dit.
zoals je misschien gelezen hebt (of is dat te veel moeite?) heb ik toch wel enig recht van spreken
Denk dat ik een van de weinige blondines ben die beter inparkeert dan de gemiddelde man EN die weet wat ze ziet onder de motorkap

maar ook jouw opmerking is toegevoegd aan de lijst
Intrepiditymaandag 12 oktober 2009 @ 13:56
Ik weet het, maar ik heb niet vaak de kans om die opmerking te plaatsen, gun me dat pretje nou
Ladylikemaandag 12 oktober 2009 @ 13:57
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:56 schreef Intrepidity het volgende:
Ik weet het, maar ik heb niet vaak de kans om die opmerking te plaatsen, gun me dat pretje nou
oh vooruit dan, stuur me dan ook even naar de keuken
classpcmaandag 12 oktober 2009 @ 13:58
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:47 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Omdat schijnbaar de handrem kan vastvriezen ? ( geen iedee heb pas half jaar mijn rijbewijs en heb nog nooit in de winter de auto gebruikt hihi )

De reden dat ik hem niet in zijn 1 zet is omdat ik nooit de koppeling intrap als ik ga wegrijden gewoon neutraal, auto starten, ff cd'tje pakken en dan handrem los en in zijn 1 zetten en gaan
Lol ik heb bijna net zo lang als jij nu m'n rijbewijs

Ik trap altijd de koppeling in voor ik 'm start omdat ik dat geleerd heb bij de rijlessen en het nu eigenlijk wel een beetje gewoonte is geworden.
Maar ik gebruik de auto van m'n ouders bijna nooit en zij ook niet. (note: ik heb nog geen auto nodig dus ik koop er zelf nog niet een)
Wanneer ik 'm wel gebruik is het alweer midden op de dag dus dan is die handrem vast al wel weer ontdooit met die warme winters die we tegenwoordig hebben.
Ik doe 'm gewoon op de handrem en in de vrij dus.
Intrepiditymaandag 12 oktober 2009 @ 13:59
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:57 schreef Ladylike het volgende:

[..]

oh vooruit dan, stuur me dan ook even naar de keuken
Ja, nou, hup! Iets met aanrecht ofzo!
Ladylikemaandag 12 oktober 2009 @ 14:03
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:59 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ja, nou, hup! Iets met aanrecht ofzo!

boehoehoe
* LL probeert ketting door te zagen
john-frusciantemaandag 12 oktober 2009 @ 14:07
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:43 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Als je de koppeling niet ingetrapt hebt, moet de startmotor de motor, ingaande en uitgaande kant van de koppeling, en de ingaande kant van de versnellings-bak rondtrekken.
Als je de koppeling wel ingetrapt hebt, moet de start-motor alleen de motor en de ingaande kant van de koppeling rondtrekken.

Dus als je de koppeling niet intrapt heeft de startmotor het iets zwaarder. Of dat nou echt veel uitmaakt is een andere vraag.
dit is een grote bullshit, als je auto vrij staat moet even hard werken als je koppelt, pedaal intrappen is vrij in de versnelling
Sapstengelmaandag 12 oktober 2009 @ 14:13
Alleen als je in de versnelling staat en iemand rijdt achterop je auto is de versnellingsbak wel naar z'n gootje. Maarja, dan is er sowieso wel meer kapot.
Multivitaminemaandag 12 oktober 2009 @ 14:18
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:07 schreef john-frusciante het volgende:

[..]

dit is een grote bullshit, als je auto vrij staat moet even hard werken als je koppelt, pedaal intrappen is vrij in de versnelling
Bron?
john-frusciantemaandag 12 oktober 2009 @ 14:20
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:18 schreef Multivitamine het volgende:

[..]

Bron?
ik ben al 15 jaar 1e automonteur, dus genoeg scholing gehad
john-frusciantemaandag 12 oktober 2009 @ 14:22
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:13 schreef Sapstengel het volgende:
Alleen als je in de versnelling staat en iemand rijdt achterop je auto is de versnellingsbak wel naar z'n gootje. Maarja, dan is er sowieso wel meer kapot.
en dit slaat ook nergens op pfff omg
Intrepiditymaandag 12 oktober 2009 @ 14:23
Maar kom dan ook met argumentatie.. En geen dingen als "dat is nou eenmaal zo" of "ik weet het heus wel". Daar heeft niemand wat aan.. Leg het de onwetenden uit zou ik zeggen
Ladylikemaandag 12 oktober 2009 @ 14:23
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:18 schreef Multivitamine het volgende:

[..]

Bron?
schoolboeken en praktijkervaring
quote:
Op
Wmaandag 12 oktober 2009 14:22 schreef john-frusciante het volgende:


[..]

en dit slaat ook nergens op pfff omg
Ik reageer er al niet meer op
Auto van Law gemaakt?
Ladylikemaandag 12 oktober 2009 @ 14:25
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:23 schreef Intrepidity het volgende:
Maar kom dan ook met argumentatie.. En geen dingen als "dat is nou eenmaal zo" of "ik weet het heus wel". Daar heeft niemand wat aan.. Leg het de onwetenden uit zou ik zeggen
Dus wij moeten alle vraagbaken hier openbaar maken ofzo?
Een automonteur weet natuurlijk niet alles, maar heeft werkboeken, vraagbaken en DVD's (waar je als consument niet eens aankomt)
als we al die info hier in dit topic moeten zetten, issie zo vol.
Wil je wat specifiek weten, kan dat uiteraard altijd
Sapstengelmaandag 12 oktober 2009 @ 14:27
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:22 schreef john-frusciante het volgende:

[..]

en dit slaat ook nergens op pfff omg
Niet? Ik heb het ooit iemand horen zeggen.

.

Nee, ik dacht serieus dat het slecht was, maarja weer een zorg minder dus .