Op long of short? Ik zit namelijk nog steeds op dat miezerige plukje long van maandag avond net voor de beurs sloot. Ik wou hem de deur uitflikkeren net voor sluitings tijd maar toen werd ik de hal uit gebonjoured omdat er les moest worden gegeven. Zuur.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als ik dat had geweten dan had ik wel posities genomen
Dit is geen 1929 he..... het zou kunnen dat het vergelijkbaar zal worden, maar dat is maar zeer de vraag, alles gaat tegenwoordig vele malen sneller dan in 1929! Het is gewoon gevaarlijk om zo te denken, omdat als we straks op 500 aex staan en je komt er dan pas achter..... dat schiet niet op!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:33 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Elliott is niet gebaseerd op fibo. reeksen, werkt af en toe wel met fibo niveaus. En waarom zouden we die 500 punten snel weer moeten aanraken, in 1929-1933 ging er ook 90% van de top af.
Mja, maar dat is ook ietwat het moment van de dag. Ik zit op dit moment lichtjes long, terwijl ik liever short zou zitten. Komende 2 dagen zullen we een boel meer weten als alle belangrijke cijfers uit gaan komen. Juist omdat er zoveel cijfers uitkomen is het moeilijk een richting te zoeken. Ik denk dat we naar beneden kunnen, de reden dat we nu rood zitten is vanwege de healthcare reform bill, en de 3q resultaten omtrent financials. Want dat zijn op dit moment de 2 sectoren die het meest in het rood staan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:29 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Dit is geen 1929 he..... het zou kunnen dat het vergelijkbaar zal worden, maar dat is maar zeer de vraag, alles gaat tegenwoordig vele malen sneller dan in 1929! Het is gewoon gevaarlijk om zo te denken, omdat als we straks op 500 aex staan en je komt er dan pas achter..... dat schiet niet op!![]()
Dit is inderdaad geen 1929, kans is groter dat het erger word dan 1929 als minder erg. Vanaf 2007 een extreem mooie neerwaartse 5 wave gezet, waarbij de huidige stijging niet meer is dan een correctie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:29 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Dit is geen 1929 he..... het zou kunnen dat het vergelijkbaar zal worden, maar dat is maar zeer de vraag, alles gaat tegenwoordig vele malen sneller dan in 1929! Het is gewoon gevaarlijk om zo te denken, omdat als we straks op 500 aex staan en je komt er dan pas achter..... dat schiet niet op!![]()
Tijdens de Japan crisis maakte de Nikkei ook rallies van 50% en meer. Denk dat we een zelfde soort verloop gaan krijgen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:29 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Of je richt een bedrijf op dat winsten genereert en een dividend uitkeert ter hoogte van de gangbare rentes. Door winstreservering en weinig te herinvesteren kun je ook meer zekerheid bieden dan spaarrekeningen. Jouw idee vind ik ook wel pakkend eigenlijk, alleen zit je dan met kosten die het rendement naar beneden drukken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Aardig ideetje misschien, naar analogie van de indextrackers, een tracker waarmee je je geld over zoveel mogelijk spaarrekeningen kan spreiden.
Ja, da's elke dag met elke daling of stijging achteraf.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als ik dat had geweten dan had ik wel posities genomen
Wat wordt er ingekocht dan? Opties, of aandelen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Voor de rest is het wel interessant dat er flink ingekocht wordt op Citigroup op dit moment, je kunt wel raden wie. En die lopen al vooruit op de cijfers van komende donderdag. Zelfde geld als BoA waar ook flink in gehandeld wordt, en dat wordt al door de stront molen gehaald.
Iiig veel calls 5$. Verwachtingen bij citi vind ik ook vrij negatief. Die kunnen wel es flink meevallen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat wordt er ingekocht dan? Opties, of aandelen?
help mn geheugen eens... Calls waren toch opties met winst bij een stijgende prijs... Toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:41 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Iiig veel calls 5$. Verwachtingen bij citi vind ik ook vrij negatief. Die kunnen wel es flink meevallen.
Yup, en vrijdag expireren ze. Dus men speculeert op meevallende cijfers donderdag voorbeurs.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
help mn geheugen eens... Calls waren toch opties met winst bij een stijgende prijs... Toch?
en wat zijn de gevolgen als het aandeel daalt voor de optiehouder? Enkel geld kwijt, of daadwerkelijk schulden (hoe klein dan ook)quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Yup, en vrijdag expireren ze. Dus men speculeert op meevallende cijfers donderdag voorbeurs.
Enkel geld kwijt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
en wat zijn de gevolgen als het aandeel daalt voor de optiehouder? Enkel geld kwijt, of daadwerkelijk schulden (hoe klein dan ook)
Alleen met geschreven opties kan je verlies groter zijn dan je inleg.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
en wat zijn de gevolgen als het aandeel daalt voor de optiehouder? Enkel geld kwijt, of daadwerkelijk schulden (hoe klein dan ook)
sinds sept08, eigenlijk niet van zijn plaats geweest... Netto danquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:51 schreef M.Melandri het volgende:
Gekste aandeel is nog dat AIGdat schiet echt elke dag alle kanten op.
Lijkt me toch een goede zaak dat ING aan de verkoop blijft ?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:58 schreef dvr het volgende:
ING in gesprek met OCBC over verkoop onderdelen
SINGAPORE (AFN) - ING voert met de Singaporese bank OCBC gesprekken over een verkoop van activiteiten. Dit maakte de Oversea-Chinese Banking Corporation, zoals de bank voluit heet, dinsdag bekend.
OCBC zei niet of het gaat om het onderdeel private banking van INGė. ING heeft eerder aangegeven dat het deze tak wil verkopen. Vorige week werd bekend dat de private banking-activiteiten in Zwitserland worden verkocht aan de Zwitserse bank Julius Baer. Eerder circuleerden al de namen van het Britse HSBC en DBS Group, eveneens uit Singapore, als mogelijke geļnteresseerden voor het onderdeel private banking.
De divisie private banking van ING levert bankdiensten aan vermogende particulieren. Wereldwijd werken er ongeveer 1500 mensen. De tak heeft meer dan 48 miljard euro aan vermogen onder beheer.
Komt door reversal split 1:20 in juli. Sindsdien maakt het aandeel gekke sprongen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:57 schreef RvLaak het volgende:
[..]
sinds sept08, eigenlijk niet van zijn plaats geweest... Netto dan
[edit]
Net ff de piek opgezocht.. 8 dec 2000; $2.073,76
tijd ?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Lijkt me toch een goede zaak dat ING aan de verkoop blijft ?
Voor de rest is Amerika onveranderd gesloten, het wachten is op Intel.
Ik wacht met je mee!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Lijkt me toch een goede zaak dat ING aan de verkoop blijft ?
Voor de rest is Amerika onveranderd gesloten, het wachten is op Intel.
Check die cijfers van Intelquote:
Je hoeft al 7 minuten niet meer te wachtenquote:
J&J kreeg al vrij snel het plakaat, 'goede cijfers, maar niet goed genoeg' slechts een korte periode na de cijfers ging J&J al naar beneden, en de sector, healtcare waar JJ ook in zit kreeg ook klappen vanwege de healthcare reform bill.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:25 schreef Vandergeld het volgende:
Ik vraag me nog wel af wat dit met US indices morgen gaat doen, Johnson & Johnson kreeg ook eerst een spike up vandaag tot 64 dollar pre market, uiteindelijk 2,5% lager gesloten op 61 dollar. Alcoa kreeg eerst een upstoot na de cijfers maar moest daarna ook terug..
waar kijk jij?quote:
De verwachtingen waren al goed, wat heet, Intel heeft zelfs al van te voren aangegeven, dat de Q3 resultaten erg goed zouden zijn! Voor de rest zijn de cijfers die je vraagt gewoon in te zien?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:37 schreef LXIV het volgende:
Die losse cijfers zijn "waardeloos" als je niet weet wat de verwachtingen waren of hoe deze goede cijfers precies gerealiseerd werden. Wat heeft bijv. de omzet gedaan, in welke sectoren maakte Intel de meeste winst, wat is het operationele resultaat, etc.
En zelfs al weet je dat allemaal wel, dan nog is het lastig te zien wat de markt hiermee doet.
Dit soort plaatjes gaan we nog meer zien komende 2 dagenquote:
Natuurlijk. Maar wat ik bedoel is dat die cijfers alleen niks zeggen, dat ze ook in de context geplaatst moeten worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De verwachtingen waren al goed, wat heet, Intel heeft zelfs al van te voren aangegeven, dat de Q3 resultaten erg goed zouden zijn! Voor de rest zijn de cijfers die je vraagt gewoon in te zien?
allemaal leuk & aardig, maar de meeste groei van Q2 op Q3 in 30 jaar... In een wereldwijde recessie... Hier stinkt iets, of Intel heeft de kip met de gouden eieren gevonden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De verwachtingen waren al goed, wat heet, Intel heeft zelfs al van te voren aangegeven, dat de Q3 resultaten erg goed zouden zijn! Voor de rest zijn de cijfers die je vraagt gewoon in te zien?
Wat?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:45 schreef M.Melandri het volgende:
Bijna 7% hoger nabeurs.
wat verwacht jij? En hoe denk jij dat intel de beste Q2/Q3 groei in 30 jaar heeft gerealiseerd?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Alcoa heeft de beurs bijna een hele dag gedragen, dat zal intel niet doen, met JPMorgan om 13.00 morgen en Retail sales om 14.30
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |