Vraag me af hoe lang het duurt voordat iemand de stichting Lakemanleed op gaat richten, met z'n "failliet is de enige manier waarop mensen hun geld nog gaan zien'quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:23 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar het schuldendeel bij een faillissement. Vaak worden dergelijke schulden overgenomen, maar wanneer dat niet gebeurt zijn deze direct opeisbaar geworden.
Dan zijn de problemen voor heel veel mensen nog even een stuk groter geworden.
Die kan je nog opnemenquote:
En daarna mag je al je (automatische) betalingen en inkomsten (zoals salaris) gaan omzettenquote:Rekeninghouders bij DSB kunnen bij andere banken tot en met woensdag nog tot ¤ 250 per dag pinnen van hun DSB-rekening, aldus een woordvoerder van de Nederlandsche Bank (DNB). Zij zullen snel een betaalrekening bij een andere bank moeten openen. Andere banken zullen daaraan meewerken.
Zou wel grappig zijn. Heb je een negatieve BKR notering gekregen doordat je je DSB hypotheekje niet meer kon betalen, en dan kun je geen nieuwe rekening openen bij een andere bankquote:Op maandag 12 oktober 2009 13:10 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
En daarna mag je al je (automatische) betalingen en inkomsten (zoals salaris) gaan omzetten![]()
Die is uitgesteld.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:42 schreef Five_Horizons het volgende:
Om half twee is er overigens een persconferentie over dit gedoe....
Ik hoorde ook noemen dat er de afgelopen week zo ongeveer 600 mio is opgenomen van de spaartegoeden. Dan zou denk ik iedere bank te kampen hebben met te zwakke liquiditeitquote:Op maandag 12 oktober 2009 13:43 schreef Five_Horizons het volgende:
Mja... dat zal wel komen doordat alles vastzit in leningen....
Dit is geen kleine ingreep van DnB en de rechter. De kans dat dit met een sisser afloopt lijkt mij zeer klein tenzij iemand miljoenen\miljarden in DSB gaat pompen. Als een bak zijn betaal verplichtingen niet meer kan nakomen wat het probleem is als er geen cash is dan gaat het heel erg hard met rentes, boetes, etc etcquote:Op maandag 12 oktober 2009 13:51 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik hoorde ook noemen dat er de afgelopen week zo ongeveer 600 mio is opgenomen van de spaartegoeden. Dan zou denk ik iedere bank te kampen hebben met te zwakke liquiditeit![]()
Best wel een mogelijkheid dat de spaartegoeden bevroren zijn om te voorkomen dat iedereen alles weghaalt en het dus met een sisser afloopt.
Ik snap dat de kans klein is, maar de tegoeden zijn in eerste instantie slechts tot donderdag bevroren. Misschien dat DSB in de tussentijd in de gelegenheid wordt gesteld om de miljoenen/miljarden ergens beschikbaar te krijgen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:54 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dit is geen kleine ingreep van DnB en de rechter. De kans dat dit met een sisser afloopt lijkt mij zeer klein tenzij iemand miljoenen\miljarden in DSB gaat pompen. Als een bak zijn betaal verplichtingen niet meer kan nakomen wat het probleem is als er geen cash is dan gaat het heel erg hard met rentes, boetes, etc etc
Omdat ING en ABN systeembanken zjin, en DSB niet.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:59 schreef sanger het volgende:
Overigens meten met twee maten door Bos. Waarom ING en ABN wel helpen en DSB niet?
Zie de andere reacties en volgens mij is Bos ook nog niet aan het woord geweest dus het is toch nog niet uitgesloten dat ze wel gaan helpen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik snap dat de kans klein is, maar de tegoeden zijn in eerste instantie slechts tot donderdag bevroren. Misschien dat DSB in de tussentijd in de gelegenheid wordt gesteld om de miljoenen/miljarden ergens beschikbaar te krijgen.
Overigens meten met twee maten door Bos. Waarom ING en ABN wel helpen en DSB niet?
Niet door een verkeerde bedrijfsvoering, maar door een eppo genaamd Lakemanquote:Op maandag 12 oktober 2009 14:00 schreef infp2009 het volgende:
De DSB is een relatief kleine bank. Het omvallen van deze bank zal daardoor geen grote gevolgen voor de economie hebben. Daarnaast is deze situatie ook geen gevolg van de kredietcrisis, maar van een foute bedrijfsvoering.
Tja, kip en ei verhaal, vind je niet? Als DSB een betere bedrijfsvoering zou hebben gehad, zou Lakeman (in zijn ogen) de oproep niet hebben hoeven doen, en al zou hij het wel hebben gedaan; mensen zouden er wel wat langer over hebben nagedacht om zijn oproep te volgen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet door een verkeerde bedrijfsvoering, maar door een eppo genaamd Lakeman![]()
Zonder de oproep van Lakeman was dit niet gebeurt. Althans niet in deze mate.
Tja, maar in mijn ogen zijn mensen nog altijd zelf verantwoordel;ijk voor het aangaan van een hypotheekproduct. Ze hebben destijds niet goed opgelet of zich niet goed genoeg laten informeren. Dat is hun eigen verantwoordelijkheid die nu, middels Lakeman, bij een andere partij verhaald probeert te worden.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:27 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Tja, kip en ei verhaal, vind je niet? Als DSB een betere bedrijfsvoering zou hebben gehad, zou Lakeman (in zijn ogen) de oproep niet hebben hoeven doen, en al zou hij het wel hebben gedaan; mensen zouden er wel wat langer over hebben nagedacht om zijn oproep te volgen.
quote:De financieel dienstverlener is je verplicht bepaalde informatie te geven voorrdat je een complex financieel product - zoals een hypotheek - van hem koopt. Informatie over het product zelf, via bijvoorbeeld een Financiële Bijsluiter, die informatie bevat over het aangeboden financiële product, waardoor je het gemakkelijker kunt vergelijken met andere financiële producten en aanbiedingen.
Maar ook informatie over hemzelf. Hij moet je bijvoorbeeld antwoord geven als je hem vraagt hoe hij verdient aan het product dat hij je adviseert, of wat voor soort afspraken hij heeft met de geldverstrekker.
Een financieel dienstverlener is daarnaast verplicht je goed en duidelijk voor te lichten, op een dusdanige wijze, dat je ook werkelijk begrijpt wat je aangeboden wordt. Hij moet je vertellen over de risico's en de fiscale consequenties van ingewikkelde hypotheekconstructies.
Zaten er niet al veel mensen bij de DSB die bij andere banken al geweigerd waren?quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:00 schreef infp2009 het volgende:
Nogmaals dan:
Bij faillissement van een financiele dienstverlener worden zijn assets onder curatele gesteld. De curator gaat vervolgens kijken hoe hij de schuldeisers kan terugbetalen. De hypotheek en leningenportefeuilles worden daarvoor meestal verkocht aan andere financiele instellingen. Mocht niemand de portefeuille willen kopen worden de leningen en hypotheken direct opeisbaar. Dat betekent dat een consument in een keer de hele som moet betalen. Aangezien de meeste consumenten dat niet kunnen opbrengen zullen ze daarvoor een lening of hypotheek bij een andere bank moeten afsluiten.
Het stomme deel van die leners (ik doe geen uitspraken over verhoudingen) zullen stoppen met betalen omdat die club failliet is en er dus 'toch niemand meer om dat geld komt'. De rest zullen gewoon blijven betalen aan de partij die deze bezittingen van DSB overneemt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:57 schreef -_Tommy_- het volgende:
Maar wat ik nu toch mis in het hele verhaal. Wat gebeurd er dan met de mensen met een lening van DSB? Dus inderdaad lenen.nl en ga zo maar door. Dat is me nog nooit duidelijk geworden.
Jaquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zaten er niet al veel mensen bij de DSB die bij andere banken al geweigerd waren?
En dus mensen die bij andere verstrekkers niet aan de bak komen die worden dan failliet verklaard?quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:00 schreef infp2009 het volgende:
Nogmaals dan:
Bij faillissement van een financiele dienstverlener worden zijn assets onder curatele gesteld. De curator gaat vervolgens kijken hoe hij de schuldeisers kan terugbetalen. De hypotheek en leningenportefeuilles worden daarvoor meestal verkocht aan andere financiele instellingen. Mocht niemand de portefeuille willen kopen worden de leningen en hypotheken direct opeisbaar. Dat betekent dat een consument in een keer de hele som moet betalen. Aangezien de meeste consumenten dat niet kunnen opbrengen zullen ze daarvoor een lening of hypotheek bij een andere bank moeten afsluiten.
Maar aan je geld kan je niet komen toch? Max 750¤... Spaargeld moet je op gaan zitten wachten als ze failliet gaan tot de uitbetaling, kon volgens die expert bij RTL7 maand of 4-5 gaan duren!quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:47 schreef Tha_Duck het volgende:
ik moet toch helaas mijn ongelijk toegeven, DSB is toch gegaan. Treurig om te zien, qua bankzaken als lopende rekeningen en spaarrekeningen was er geen probleem. Ze zijn kapot gegaan door slecht handelen en een aantal rotzakken die opriepen om het kapot te maken. Dat is treurig, er staan 2000 gezinnen met een probleem nu en de mensen die er een hypotheek of lening hebben zijn zwaar de lul verwacht ik. Spaargeld enzo is allemaal afgedekt.
Ik heb onderwijl een nieuwe rekening bij de Rabo (met spoed vanmiddag) en ben druk om alles per direct om te zetten. Lekker werkje... Maar goed, had het a.s. donderdag geplanned en nu is het iets eerder
Dat is het mooiste in mijn geval, ik heb mijn spaargeld niet daar (wel als tegenrekening, dus nu wat moeite doen om het naar een andere tegenrekening te krijgen) maar alleen lopende bankzaken. Eind van de maand en 1e week van de maand gaat alles eraf (hypo, verzekeringen, etc.) dus dat is betaald. Stond nog maar paar honderd euro (buffer) op de lopende rekening. En die kan ik nog pinnen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:50 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Maar aan je geld kan je niet komen toch? Max 750¤... Spaargeld moet je op gaan zitten wachten als ze failliet gaan tot de uitbetaling, kon volgens die expert bij RTL7 maand of 4-5 gaan duren!
Lekker is dat... ik heb al een schuld van 25k bij de DSB, waarvan ongeveer 30% uit "zogenaamd verplichte" koppelverkoop bestond, wordt die schuld nog groter omdat ik een andere lening moet nemen bij een andere instantie die dan natuurlijk ook allerlei dingen erbij verkoopt.... als ze al accepterenquote:Op maandag 12 oktober 2009 11:23 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar het schuldendeel bij een faillissement. Vaak worden dergelijke schulden overgenomen, maar wanneer dat niet gebeurt zijn deze direct opeisbaar geworden.
Dan zijn de problemen voor heel veel mensen nog even een stuk groter geworden.
Nee, natuurlijk niet. Die schuld blijft hoogstens gelijk. Bij overname van een portfolio wordt natuurlijk ook gekeken naar de werkelijke waarde (dus zonder de koopsompolissen) en het risico. Hierdoor kunnen andere banken ze uiteindelijk voor minder overnemen dan hun eigenlijke waarde. Gegarandeerd rendement dus. Het is daarom erg onwaarschijnlijk dat klanten persoonlijk failliet zullen gaan hierdoor. De andere banken hebben geen business case die uitgaat van de dure koopsompolissen. Die gaan uit van het renteprincipe. Aangezien de rente bij DSB ook al aan de hoge kant was zul je er dus hopelijk/waarschijnlijk op vooruit gaan.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:29 schreef boofer het volgende:
[..]
Lekker is dat... ik heb al een schuld van 25k bij de DSB, waarvan ongeveer 30% uit "zogenaamd verplichte" koppelverkoop bestond, wordt die schuld nog groter omdat ik een andere lening moet nemen bij een andere instantie die dan natuurlijk ook allerlei dingen erbij verkoopt.... als ze al accepteren
Ik denk dat het interessanter is om wat topics te gaan consolideren, geloof dat er nu in 3 subfora een of meerdere topics lopen over DSB.. Wordt bijna 'n dagtaak om ze te volgenquote:Op maandag 12 oktober 2009 17:12 schreef capricia het volgende:
Misschien is het interessant om een topic te openen voor mensen die een lening bij de DSB hebben?
Ja als ik alles wil claimen moet ik toch gewoon in kunnen loggenquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:32 schreef Salatrel het volgende:
ik zou het toch wel fijn vinden als ik op zijn minst even het saldo van mijn internetspaarrekening kan bekijken
Klinkt goed, mits een andere bank de lening wil overnemen natuurlijk. Denk echter dat het geen probleem is. Maar wat gebeurd er dan met die koopsompolissen die allemaal van te voren gefinancierd zijn? Verdwijnen die zomaar? Ik moet alles maar goed in de gaten houden de komende tijd...quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:45 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Die schuld blijft hoogstens gelijk. Bij overname van een portfolio wordt natuurlijk ook gekeken naar de werkelijke waarde (dus zonder de koopsompolissen) en het risico. Hierdoor kunnen andere banken ze uiteindelijk voor minder overnemen dan hun eigenlijke waarde. Gegarandeerd rendement dus. Het is daarom erg onwaarschijnlijk dat klanten persoonlijk failliet zullen gaan hierdoor. De andere banken hebben geen business case die uitgaat van de dure koopsompolissen. Die gaan uit van het renteprincipe. Aangezien de rente bij DSB ook al aan de hoge kant was zul je er dus hopelijk/waarschijnlijk op vooruit gaan.
Niet iedereen is zo'n financieel wonder als jij. Bij een lening komen altijd extra kosten, ook bij andere banken dan de DSB. Reken er dus maar op dat zo'n nieuwe lening extra geld kostquote:als je weer in koppelverkoop trapt
Ik ben absoluut geen financieel wonder. Integendeel. Maar ik ben wel zo slim om niet op 1 plek te kijken. Rondvragen in je omgeving, diverse adviseurs, diverse bedrijven en vooral: LEZEN. Voorwaarden zijn duidelijk, en die kan je lezen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:06 schreef boofer het volgende:
Niet iedereen is zo'n financieel wonder als jij. Bij een lening komen altijd extra kosten, ook bij andere banken dan de DSB. Reken er dus maar op dat zo'n nieuwe lening extra geld kost
Bij Icesave werd de rente uitgekeerd tot en met de dag dat ze omvielen. Voor DSB zal dat tot en met vandaag zijn. Vanaf nu tot dat je het geld terug krijgt zal je geen rente krijgen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:09 schreef Stereotomy het volgende:
Spaargeld dat onder een bank valt die onder curatele staat.... wordt daar nog rentevergoeding over gegeven op basis van de laatste rentepercentages?
Je vat het probleem erg goed samen. Die waren dus niet duidelijk en nu is het nog een grotere puinhoop. Er staat niks op papier over dat de rente elk jaar met zoveel procent zou stijgen, nog dat de koppelverkoop niet verplicht is zoals de financieel adviseur zei. Rondvragen hielp niks, dit was de laatste oplossing destijds...quote:
Dat lijkt me stug....quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:49 schreef boofer het volgende:
Er staat niks op papier over dat de rente elk jaar met zoveel procent zou stijgen
Toch niet als overagressieve verkoper?quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:05 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Leuk nieuws dit allemaal, ik werk bij DSB, of althans, een dochteronderneming (nee, geen frisia). Maar afwachten hoe het verder gaat
Dat durf ik niet te zeggen. Zo'n koopsom is in principe gewoon een verzekering, en eigenlijk zijn ze niet van te voren gefinancierd maar simpelweg opgeteld bij de hypotheeksom. Lijkt me dus in principe niet een heel groot probleem om die uit de constructie te halen, maar daar durf ik je uiteraard geen zekerheid over te geven. Zoals gezegd, zo'n koopsompolis wil geen enkele bank in zijn portfolio hebben gezien de reputatieschade die de DSB-bank ervan heeft gehad.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:06 schreef boofer het volgende:
[..]
Klinkt goed, mits een andere bank de lening wil overnemen natuurlijk. Denk echter dat het geen probleem is. Maar wat gebeurd er dan met die koopsompolissen die allemaal van te voren gefinancierd zijn? Verdwijnen die zomaar? Ik moet alles maar goed in de gaten houden de komende tijd...
Kun je echt ook gewoon betalen in winkels? Ik dacht dat je alleen 3 keer (vandaag, morgen en overmorgen) kon pinnen (een keer per dag, max. 250), en dat het daarna over en uit was?quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:51 schreef ShoNuf het volgende:
Heb zelf ook een betaalrekening bij de Dsb. Kan nu 250 per dag er afhalen. Ik haal er dus ook 250 euri af per dag. Totaal dus 750 euri ga ik er afhalen. Daarnaast kan je gewoon bij de winkels blijven pinnen. Ik heb er nu ongeveer 1400 euro opstaan en ga morgen en woensdag nog ongeveer 700 euro bij de winkels pinnen (cashen)
haha, nee, bijbaantje in administratie en aanvragen doornemenquote:Op maandag 12 oktober 2009 20:59 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Toch niet als overagressieve verkoper?
Eigenlijk is het ook niet echt relevant: men had een hypotheek van 200.000 euro en heeft deze overgesloten naar 250.000. 2 ton om de oude hypotheek in te lossen en 50.000 om een verzekering voor aan te kopen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:23 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen. Zo'n koopsom is in principe gewoon een verzekering, en eigenlijk zijn ze niet van te voren gefinancierd maar simpelweg opgeteld bij de hypotheeksom. Lijkt me dus in principe niet een heel groot probleem om die uit de constructie te halen, maar daar durf ik je uiteraard geen zekerheid over te geven. Zoals gezegd, zo'n koopsompolis wil geen enkele bank in zijn portfolio hebben gezien de reputatieschade die de DSB-bank ervan heeft gehad.
Ook weer zo'n populistisch gelul daar. Je kan niet meer pinnen in de winkel, dus dat zal nooit winnen.quote:
Hoezo kan je niet meer pinnen in de winkel met een DSB pas ?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:51 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ook weer zo'n populistisch gelul daar. Je kan niet meer pinnen in de winkel, dus dat zal nooit winnen.
Je kan nu nog maximaal 750 of 1500 opnemen van je lopende rekening. En that's it.
omdat de tegoeden bevroren zijn. Tot woensdag 24:00 kan je nog pinnen en geld opnemen. met je betaalrekening.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hoezo kan je niet meer pinnen in de winkel met een DSB pas ?
echt belachelijk, hoe moet een mens dan eten ?quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:13 schreef Tha_Duck het volgende:
Omdat de betaalautomaten in de winkels zeggen: PAS ONGESCHIKT (of PAS ONBRUIKBAAR).
Heb het vanavond bij 2 winkels geprobeerd, en bij beiden het geval.
inderdaad. Kan je geen contant meer opnemen bij een automaat?quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
echt belachelijk, hoe moet een mens dan eten ?
Leer eens lezen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
inderdaad. Kan je geen contant meer opnemen bij een automaat?
Ik heb het niet over mij maar er zijn zat mensen met alleen DSB betaalrekening waar het salaris net gestort isquote:Op maandag 12 oktober 2009 23:20 schreef Tha_Duck het volgende:
Erhm.. zorgen voor een andere rekening?
Of wou je zeggen dat:
1. Je geen andere rekening hebt of geopend hebt vandaag?
2. Je met 750 euro niet een maand kan uitzingen tot je salaris er weer is?
Ik kan prima lezen, reageer je altijd zo naar iemand die iets over het hoofd ziet?quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:21 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Leer eens lezen.
Pinnen werkt nog bij de automaten in Nederland (750 of 1500 euro) en buitenland (1500 of 3000 euro). Pinnen in winkels werkt niet meer.
Ja, want het is al diverse keren in diverse topics gemeld.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:22 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik kan prima lezen, reageer je altijd zo naar iemand die iets over het hoofd ziet?
Salaris net gestort? Het is de 12e? Dat komt normaal rond de 25e. Bij mij zijn alle vaste lasten zelfs nog afgeschreven op tijd van de DSB.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mij maar er zijn zat mensen met alleen DSB betaalrekening waar het salaris net gestort is
Ik werk overdag, dus heb geen tijd om een rekening te openen
en nog steeds heb ik het over het hoofd gezien. Oh oh oh, wat een schandequote:Op maandag 12 oktober 2009 23:22 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ja, want het is al diverse keren in diverse topics gemeld.
Ja sommige mensen worden ontslagen als ze internetten op het werkquote:Op maandag 12 oktober 2009 23:23 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Salaris net gestort? Het is de 12e? Dat komt normaal rond de 25e. Bij mij zijn alle vaste lasten zelfs nog afgeschreven op tijd van de DSB.
En ik werk ook, en toch heb ik kans gezien een rekening te openen...
Ja sommige mensen zitten hier heel de dag al natuurlijk, andere mensen hebben nog een levenquote:Op maandag 12 oktober 2009 23:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
en nog steeds heb ik het over het hoofd gezien. Oh oh oh, wat een schande
Ik ben gewoon naar de bank gereden. Dit is een noodsituatie waarin je snel moet handelen, lijkt me stug dat je baas dat niet accepteert.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja sommige mensen worden ontslagen als ze internetten op het werk
Geen schande, maar gewoon een beetje niet te slimme vraag. Het stond een paar post erboven. Maar geeft niet, ga liever een nieuwe rekening fixenquote:Op maandag 12 oktober 2009 23:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
en nog steeds heb ik het over het hoofd gezien. Oh oh oh, wat een schande
Ja.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:03 schreef Stansfield het volgende:
Wanneer je 2 rekeningen op 2 namen hebt met allebei iets onder de 100.000 euro erop hebt. Krijgen beide personen dan allebei hun bedrag terug (ook al zijn ze getrouwd)
Dat hangt er een beetje vanaf hoe goed duidelijk is wie waar recht op heeft. Half jaartje?quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:03 schreef Stansfield het volgende:
En hoeveel weken/maanden duurt het voordat je je geld dan op een andere rekening hebt staan?
Hangt er vanaf hoe de tegoeden behandeld gaan worden en van de voorwaarden die bij de rekening horen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:03 schreef Stansfield het volgende:
En hoe zit het als je je geld er al een paar maanden af hebt maar er nog rente tegoed op staat, krijg je dat nog ergens?
Goede vraag!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:08 schreef Revolution-NL het volgende:
Aan alle DSB rekening houders: Waarom hebben zijn jullie na alle commotie de laatste tijd niet overgestapt naar een andere bank
Als ik een DSB rekening had dan had ik mijn rekening twee weken terug al opgeheven.
Voorlopig kom je er niet bijj. Als je geen andere betaalrekening hebt, kun je bij alle andere banken versneld een nieuwe rekening openen. Dit is zo met de DNB geregeld.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:22 schreef krn176 het volgende:
Hoe zit het met automatische incasso's van bijvoorbeeld huur / gas / licht / hypotheek en salaris dat hierop gestort wordt? Hoe kom je bij je geld?
Nou, met Icesave deed Bos nog een poging dat al het spaargeld weer teruggestord werd voor de kerst. Ik hoop dat het bij DSB nog een tikje sneller gaat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:09 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Dat hangt er een beetje vanaf hoe goed duidelijk is wie waar recht op heeft. Half jaartje?
[..]
Hangt er vanaf hoe de tegoeden behandeld gaan worden en van de voorwaarden die bij de rekening horen.
ja/nee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Goede vraag!
Dit zag je toch wel aankomen of niet?
Blijft Kut.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
ja/nee.
Er zou niets aan de hand zijn als Lakeman niet zijn bek had gehouden, of als de Nederlandse media niet zo zouden geilen op het zich richten op één bekend gezicht, namelijk Scheringa. Als de toko niet zo'n bekend gezicht had, was de berichtgeving half niet zo leuk geweest, dus dit was prijsschieten.
Had misschien net iets teveel vertrouwen daarin. Daarnaast had ik idd een andere spaarrekening geopend en was ik 'alleen' nog ff vergeten alles over te sluizen.
DSB was vroeg of laat toch failliet gegaan, EN TERECHT!!!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
ja/nee.
Er zou niets aan de hand zijn als Lakeman niet zijn bek had gehouden, of als de Nederlandse media niet zo zouden geilen op het zich richten op één bekend gezicht, namelijk Scheringa. Als de toko niet zo'n bekend gezicht had, was de berichtgeving half niet zo leuk geweest, dus dit was prijsschieten.
Had misschien net iets teveel vertrouwen daarin. Daarnaast had ik idd een andere spaarrekening geopend en was ik 'alleen' nog ff vergeten alles over te sluizen.
Ik had vandaag een behoorlijk slecht humeur ja.quote:
Als je zo helderziend was, kun je je beter richten op de aandelenmarkt. Je onderschat de invloed van Lakeman en vóóral hoe de media ermee omgingen. Zonder dat de mensen tegoeden zouden hebben opgenomen, had DSB nog rustig de zaakjes op kunnen lossen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:21 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
DSB was vroeg of laat toch failliet gegaan, EN TERECHT!!!
Dat is even voor de korte termijn even door de zure appel heen bijten. Het is voor de lange termijn gewoon zeeeer ok te noemen dat er weer een kankergezwel uit de financiele wereld verdwenen is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Als je zo helderziend was, kun je je beter richten op de aandelenmarkt. Je onderschat de invloed van Lakeman en vóóral hoe de media ermee omgingen. Zonder dat de mensen tegoeden zouden hebben opgenomen, had DSB nog rustig de zaakjes op kunnen lossen.
Nu gaat DSB vallen, hebben de domme ganzen die achter Lakeman waren aangelopen niets, en hebben de spaarders een tijd geen toegang tot hun geld.
DSB was gewoon een verouderd bedrijf. Ging niet mee met zijn tijd. Nam zijn verantwoordelijkheid maatschappelijk niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:29 schreef Stereotomy het volgende:
Kan het niet ontkennen dat DSB op het randje dubieuze verkooptaktieken hanteerde. Wel binnen de wet, misschien niet ethisch verantwoord.
Hoe bedoel je dat precies?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:31 schreef capricia het volgende:
[..]
DSB was gewoon een verouderd bedrijf. Ging niet mee met zijn tijd. Nam zijn verantwoordelijkheid maatschappelijk niet.
En daarom is het goed voor de lange termijn dat deze bank foetsie is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:29 schreef Stereotomy het volgende:
Kan het niet ontkennen dat DSB op het randje dubieuze verkooptaktieken hanteerde. Wel binnen de wet, misschien niet ethisch verantwoord.
Heb je P&W gezien?quote:
Nee, dat heeft de DSB zelf gedaan. Ze hebben gewoon verkeerde strategische beleidsbeslissingen gemaakt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:49 schreef Stereotomy het volgende:
DSB zou op het randje balanceren, maar er zou voldoende draagkracht zijn om het bedrijf levend te houden en te transformeren.
Wat Lakeman en de media hebben gedaan is de tijd die DSB daarvoor had verkorten naar 2 weken. En da's natuurlijk niet genoeg.
Ik snap dat er mensen zijn die zo denken. Dit is de oorzaak van de huidige val van DSB. De aanleiding hiervoor is Lakeman. In mijn persoonlijke belevingswereld kan het niet zo zijn dat ook hij geheel vrijuit gaat, na het opzetten van de hetze. Ik ben benieuwd hoe het rechtsysteem dit gaat interpreteren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, dat heeft de DSB zelf gedaan. Ze hebben gewoon verkeerde strategische beleidsbeslissingen gemaakt.
Ze hebben jaren en jaren de tijd gehad om hun eigen koers te varen en om, zoals jij het mooi zegt, te transformeren.
Ik denk niet dat hem iets te verwijten valt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik snap dat er mensen zijn die zo denken. Dit is de oorzaak van de huidige val van DSB. De aanleiding hiervoor is Lakeman. In mijn persoonlijke belevingswereld kan het niet zo zijn dat ook hij geheel vrijuit gaat, na het opzetten van de hetze. Ik ben benieuwd hoe het rechtsysteem dit gaat interpreteren.
Bronquote:"De problemen zijn ook veroorzaakt door de omstandigheden waarin de onderneming verkeerde", aldus de centrale bankier. "Die omstandigheden waren fragiel en die situatie was gecreeerd door DSB zelf."
dat hoef ik gelukkig niet. Ik ben geen klant van de DSBquote:Op maandag 12 oktober 2009 23:29 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Geen schande, maar gewoon een beetje niet te slimme vraag. Het stond een paar post erboven. Maar geeft niet, ga liever een nieuwe rekening fixen
Ik hoorde gisteren een viertal mensen op de radio die ook een te hoge hypotheek afgesloten hadden en niet meer aan hun maandelijkse verplichtingen konden voldoen. Die hebben contact opgenomen met de DSB en volgens hun zeggen heeft de DSB het heel netjes opgelost. En dit was voordat Lakeman opriep om de DSB failliet te laten gaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, dat heeft de DSB zelf gedaan. Ze hebben gewoon verkeerde strategische beleidsbeslissingen gemaakt.
Ze hebben jaren en jaren de tijd gehad om hun eigen koers te varen en om, zoals jij het mooi zegt, te transformeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |