Doet me denken aan een Iraakse minister. Die meldde toen ook dat er niks aan de hand was terwijl de bommen hem om de oren vlogen...;)quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, gaat goed daar. En die Wilting en Scheringa maar volhouden dat er niets aan de hand is
Wat moet je anders als bankier ? Roepen dat mensen die hun geld weghalen groot gelijk hebben ? Je probeert toch rust onder je rekeninghouders te creeeren en anderzijds kapitaal aan te trekken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, gaat goed daar. En die Wilting en Scheringa maar volhouden dat er niets aan de hand is
Zou je pinpas ook meteen geblokkeerd zijn vraag ik me af ?quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:48 schreef Five_Horizons het volgende:
Je geld kun je daar ook niet meer weghalen, in dat geval.
Preciesquote:Op maandag 12 oktober 2009 11:48 schreef Che1984 het volgende:
[..]
Doet me denken aan een Iraakse minister. Die meldde toen ook dat er niks aan de hand was terwijl de bommen hem om de oren vlogen...;)
Iets met je verlies nemen als een man en de waarheid vertellen aan je klanten?quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wat moet je anders als bankier ? Roepen dat mensen die hun geld weghalen groot gelijk hebben ? Je probeert toch rust onder je rekeninghouders te creeeren en anderzijds kapitaal aan te trekken.
Mja, ik weet niet of ze dit zo snel kunnen realiseren, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zou je pinpas ook meteen geblokkeerd zijn vraag ik me af ?
Volgens RTL-Z kun je tot morgen 12 uur nog pinnen. Alle andere rekeningen dan betaalrekeningen zijn vanaf heden niet meer te bereiken....quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja, ik weet niet of ze dit zo snel kunnen realiseren, eerlijk gezegd.
Morgen om 13:00 kan je dus geen boodschappen meer doen. Ben je mooi klaar meequote:Op maandag 12 oktober 2009 11:57 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Volgens RTL-Z kun je tot morgen 12 uur nog pinnen. Alle andere rekeningen dan betaalrekeningen zijn vanaf heden niet meer te bereiken....
Als dat het ergste is. Je kan zelfs versneld een rekening openen bij een andere bank.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Morgen om 13:00 kan je dus geen boodschappen meer doen. Ben je mooi klaar mee![]()
Of met een pak contant geld gaan lopen. Ben je ook mooi klaar mee
Ik weet niet of dat het ergste is, maar het is wel onhandig.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:13 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als dat het ergste is. Je kan zelfs versneld een rekening openen bij een andere bank.
quote:(...)
Niet bij geld
De regeling is vergelijkbaar met een surseance van betaling in het 'gewone' bedrijfsleven. Ze houdt onder andere in dat klanten van de bank voorlopig niet bij hun geld kunnen, meldt DNB.
Rekeninghouders kunnen tot woensdag 24 uur wel geld opnemen bij pinautomaten. DNB zegt te verwachten dat het depositogarantiestelsel snel actief wordt. Onder dat stelsel zijn spaartegoeden tot 100.000 euro gegarandeerd.
(...)
Solvabiliteit
DNB heeft de zogenoemde noodregeling voor DSB Bank aangevraagd, omdat het voortbestaan van de bank in gevaar is gebracht doordat klanten massaal geld van hun rekening haalden. Daarnaast staat de solvabiliteit, de mate waarin de bank aan zijn financiële verplichtingen kan voldoen, volgens de centrale bank onder grote druk.
(...)
Geen doorstart
DNB liet ook weten dat het niet gelukt is om DSB een doorstart te laten maken onder de hoede van vijf banken. Het gaat daarbij om Rabobank, ABN Amro, ING, Fortis en SNS. De banken durfden een overname niet aan, omdat gedupeerde klanten mogelijk grote schadeclaims gaan indienen. Ook vreesden ze voor verliezen op kredieten die door DSB Bank zijn verstrekt.
Mwoa... dat het vannacht niet goed gekomen is, wil niet zeggen dat het nóóit goed komt/gaat komen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:33 schreef WVL_KsZeN het volgende:
Geen doorstart omdat de banken vrezen voor verliezen op de kredieten.. Er is dus niemand die de kredieten wil overnemen, dus is alles direkt opeisbaar voor de curator. Binnenkort worden er dus heel veel mensen die niet kunnen oversluiten uit hun huis gezet. Goede zet meneer Lakeman
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |