abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73604184
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zo grappig is dat ook weer niet als je een aantal jaartjes gespaard hebt om dat bedrag bij een te sparen.
Tsja zolang je onder het bedrag blijft dat gegarandeerd wordt krijg je het keurig terug.
En anders ben je gewoon dom geweest.

Het is nu niet bepaald reclame dat mensen niet bij hun geld kunnen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 11:15:25 #53
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73604188
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Vergeet niet dat vet coole maar verder nietszeggende 'laagste lening'-certificaat wat je er ingelijst bij kreeg

En die tenenkrommende reclames van die mensen die lekker gingen dineren en dat er dan gasten kwam 'zooo nieuwe auto??'. Met die gemaakt lach op die kutkoppen
Oh ja, dat geweldige certificaat , waar je inderdaad geen hol aan hebt
pi_73604203
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:09 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De directe link werkt nu ook al niet meer, lees ik....
Nee dan kom je weer op de 15 minuten pagina uit.
En die schakelt never nooit niet door.
pi_73604220
Wat heeft het eventuele wegvallen van DSB voor effect op banken zoals de Rabobank?
pi_73604248
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:16 schreef Langlearn het volgende:
Wat heeft het eventuele wegvallen van DSB voor effect op banken zoals de Rabobank?
Dat zij het grootste deel van de gegarandeerde spaargelden moeten ophoesten. (waarvan Rabo 40%)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73604279
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:17 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat zij het grootste deel van de gegarandeerde spaargelden moeten ophoesten. (waarvan Rabo 40%)
Oef dan hebben ze wel baat bij het staande houden.
pi_73604292
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:17 schreef Five_Horizons het volgende:

De spaarregeling van 100.000,- natuurlijk.

Krijgt een aardig staartje.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 11:20:49 #59
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73604321
Maar de DSB gaat echt niet omvallen, zoals F_H als schetst, dat zou veel teveel invloed hebben op de andere banken. En zelf een domino effect kunnen hebben.
pi_73604329
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:57 schreef the_undertaker het volgende:
En kunnen de mensen met een achtergesteld deposito in het geval van een faillissement die halve tamme van Hypotheekleed en de hart van nederland met een DSB hypotheek tokkies met hun hetze aanklagen?

En dan op zo'n forum van die gedupeerden

De hypotheken en leningen en kredieten schenken is het miste wat ze nu nog kunnen doen in mijn ogen !!!

Dat risico hebben die mensen ook zelf genomen, extra risico voor 7.5% rente. Net als het risico dat de mensen met een te hoge hypotheek zelf hebben genomen. Die hebben het geld dat ze kregen toch ook gewoon zelf opgemaakt.
pi_73604332
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:12 schreef Elcadarn het volgende:
Wat natuurlijk niet geheel ondenkbaar meer is....

Spaargeld, daarvoor wordt door de DNB garant gestaan. Maar als mensen daar een hypotheek, 2e hypotheek of consumptief krediet hebben afgesloten... Worden deze dan direct opeisbaar, overgenomen door de DNB, of zijn er nog andere opties ?

Disclaimer :
Aub geen simpele reacties als Tokkies bij de DSB, TS is klant van DSB etc. Zou hier graag een discussie (?) zien over wat echte mogelijkheden zijn. Dit omdat alle ogen vooral gericht zijn op de spaar tegoeden welke gegarandeerd worden, maar er vrij weinig in de media terug te vinden is over de schuldnemers.
Even uit het gesloten topic gekopieerd
pi_73604380
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar het schuldendeel bij een faillissement. Vaak worden dergelijke schulden overgenomen, maar wanneer dat niet gebeurt zijn deze direct opeisbaar geworden.

Dan zijn de problemen voor heel veel mensen nog even een stuk groter geworden.
pi_73604389
Laatst gewijzigd: 12 oktober 2009 11:20

WOGNUM - De rechtbank in Amsterdam heeft in de nacht van zondag op maandag een verzoek van De Nederlandsche Bank (DNB) om de bank onder curatele te plaatsen, afgewezen.
De rechtbank oordeelde dat de bank thans voldoende liquide is, maar dat de financiële positie wel zorgelijk is.

De komende dagen moet blijken hoe die positie zich verder ontwikkelt. Dat zei een woordvoerder van DSB Bank maandagochtend.

DSB-topman Dirk Scheringa is later op de dag aanwezig bij een nieuwe zitting bij de rechtbank over de kwestie. Hij zal dan opnieuw betogen dat zijn bank niet in acute nood is.

Noodregeling

Volgens de DSB-zegsman heeft DNB zondagavond een procedure voor een zogenoemde noodregeling gestart. Deze regeling houdt in dat de centrale bank het bewind bij de bank wil overnemen. Om twee uur vannacht is er een uitspraak gekomen, zo zei de woordvoerder.

NU.nl
pi_73604422
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:23 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar het schuldendeel bij een faillissement. Vaak worden dergelijke schulden overgenomen, maar wanneer dat niet gebeurt zijn deze direct opeisbaar geworden.

Dat is wel het laatste wat je wilt. Vandaar dat ik verwacht dat - mocht het zover komen - het hele zwikkie overgeheveld wordt naar bijv. ING, in combinatie met een garantie van DNB/Wouter Bos voor de wat 'mindere hypotheken etc.'.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73604427
Mja... maar met deze berichten is het een kwestie van tijd voordat DSB niét meer voldoende liquide is. (waarvan ik me afvraag hoe een rechtbank dit besluit zo snel kan nemen....)
pi_73604447
https://www.secure.dsbban(...)index_aanvragen.html Nieuwe, werkende link, geloof ik
pi_73604470
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:25 schreef Five_Horizons het volgende:
Mja... maar met deze berichten is het een kwestie van tijd voordat DSB niét meer voldoende liquide is. (waarvan ik me afvraag hoe een rechtbank dit besluit zo snel kan nemen....)
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard...... Misschien is er op zich niet zoveel aan de hand, maar de DSB bank kun je afschrijven. Zal nog een tijd duren voor mensen de bank vertrouwen om hun spaargeld daar te stallen.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 11:27:42 #68
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73604480
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:25 schreef Five_Horizons het volgende:
Inderdaad, is het niet vandaag dan gebeurt het wel morgen ofzo.
pi_73604506
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:26 schreef Five_Horizons het volgende:
https://www.secure.dsbban(...)index_aanvragen.html Nieuwe, werkende link, geloof ik
Ben ik nu gek of kun je daar alleen een rekening mee aanvragen?
pi_73604534
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:28 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat het storm loopt met nieuwe rekeninghouders
pi_73604541
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:28 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ik vergat de vervolgstap: klik daarna op 'inloggen' in het menu aan de linkerkant
  maandag 12 oktober 2009 @ 11:36:04 #72
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73604689
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:57 schreef the_undertaker het volgende:

De hypotheken en leningen en kredieten schenken is het miste wat ze nu nog kunnen doen in mijn ogen !!!

Sommige mensen zijn echt dom om zoiets te denken.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_73604836
pi_73604888
Was ook wel te verwachten, natuurlijk. Dit kon nooit lang blijven doorgaan.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 11:46:34 #75
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73605046
Je geld kun je daar ook niet meer weghalen, in dat geval.

Tja... en nu: het lijkt me verstandig dat er vandaag toch wel iets geroepen gaat worden vanuit de overheid.
pi_73605056
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:46 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nou, gaat goed daar. En die Wilting en Scheringa maar volhouden dat er niets aan de hand is
Doet me denken aan een Iraakse minister. Die meldde toen ook dat er niks aan de hand was terwijl de bommen hem om de oren vlogen...;)
pi_73605071
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:46 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nou, gaat goed daar. En die Wilting en Scheringa maar volhouden dat er niets aan de hand is
Wat moet je anders als bankier ? Roepen dat mensen die hun geld weghalen groot gelijk hebben ? Je probeert toch rust onder je rekeninghouders te creeeren en anderzijds kapitaal aan te trekken.
pi_73605121
Ja, precies. Vorige week hebben we trouwens wéér een bevestiging gehad dat DNB niet als toezichthouder op kán treden, aangezien ze niet de waarheid kunnen zeggen (dat levert sowieso een val op) en liegen kunnen ze eigenlijk ook niet (en dat hebben ze misschien wel een klein beetje gedaan....)
pi_73605152
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:48 schreef Five_Horizons het volgende:
Je geld kun je daar ook niet meer weghalen, in dat geval.
Zou je pinpas ook meteen geblokkeerd zijn vraag ik me af ?
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 11:53:01 #81
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73605188
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:48 schreef Che1984 het volgende:

[..]

Doet me denken aan een Iraakse minister. Die meldde toen ook dat er niks aan de hand was terwijl de bommen hem om de oren vlogen...;)
Precies
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:48 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Wat moet je anders als bankier ? Roepen dat mensen die hun geld weghalen groot gelijk hebben ? Je probeert toch rust onder je rekeninghouders te creeeren en anderzijds kapitaal aan te trekken.
Iets met je verlies nemen als een man en de waarheid vertellen aan je klanten?
pi_73605200
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:51 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zou je pinpas ook meteen geblokkeerd zijn vraag ik me af ?
Mja, ik weet niet of ze dit zo snel kunnen realiseren, eerlijk gezegd.
pi_73605238

Het gaat dus om ongeveer 6 miljard (al was dat uit eerdere uitspraken van Lakeman te halen, die sprak ook over 6 tot 8 miljard).
pi_73605322
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:53 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja, ik weet niet of ze dit zo snel kunnen realiseren, eerlijk gezegd.
Volgens RTL-Z kun je tot morgen 12 uur nog pinnen. Alle andere rekeningen dan betaalrekeningen zijn vanaf heden niet meer te bereiken....
pi_73605459
Woei! Het zat eraan te komen...
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 12:07:26 #86
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73605609
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:57 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Volgens RTL-Z kun je tot morgen 12 uur nog pinnen. Alle andere rekeningen dan betaalrekeningen zijn vanaf heden niet meer te bereiken....
Morgen om 13:00 kan je dus geen boodschappen meer doen. Ben je mooi klaar mee
Of met een pak contant geld gaan lopen. Ben je ook mooi klaar mee
pi_73605804
Ik heb er nog ¤50 staan.
pi_73605810
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:07 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Morgen om 13:00 kan je dus geen boodschappen meer doen. Ben je mooi klaar mee
Of met een pak contant geld gaan lopen. Ben je ook mooi klaar mee
Als dat het ergste is. Je kan zelfs versneld een rekening openen bij een andere bank.
pi_73605880
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:13 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb er nog ¤50 staan.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 12:19:36 #90
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73605985
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:13 schreef Godtje het volgende:

[..]

Als dat het ergste is. Je kan zelfs versneld een rekening openen bij een andere bank.
Ik weet niet of dat het ergste is, maar het is wel onhandig.
pi_73606300
Van nu.nl:
quote:
(...)
Niet bij geld

De regeling is vergelijkbaar met een surseance van betaling in het 'gewone' bedrijfsleven. Ze houdt onder andere in dat klanten van de bank voorlopig niet bij hun geld kunnen, meldt DNB.

Rekeninghouders kunnen tot woensdag 24 uur wel geld opnemen bij pinautomaten. DNB zegt te verwachten dat het depositogarantiestelsel snel actief wordt. Onder dat stelsel zijn spaartegoeden tot 100.000 euro gegarandeerd.

(...)

Solvabiliteit

DNB heeft de zogenoemde noodregeling voor DSB Bank aangevraagd, omdat het voortbestaan van de bank in gevaar is gebracht doordat klanten massaal geld van hun rekening haalden. Daarnaast staat de solvabiliteit, de mate waarin de bank aan zijn financiële verplichtingen kan voldoen, volgens de centrale bank onder grote druk.

(...)

Geen doorstart

DNB liet ook weten dat het niet gelukt is om DSB een doorstart te laten maken onder de hoede van vijf banken. Het gaat daarbij om Rabobank, ABN Amro, ING, Fortis en SNS. De banken durfden een overname niet aan, omdat gedupeerde klanten mogelijk grote schadeclaims gaan indienen. Ook vreesden ze voor verliezen op kredieten die door DSB Bank zijn verstrekt.
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:30:26 #92
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73606344
Gedoe.... nu pas op internet, te laat om spaargeld weg te halen.

Nouja, hopen dat het snel weer vrijkomt. Al een andere sparrekening geopend.
Confidence through competence
pi_73606363
Mja, dat van die doorstart, vraag ik me af. Ik denk dat de kredieten bij een bepaalde prijs wel over zullen gaan naar andere banken, eerlijk gezegd.
pi_73606460
Geen doorstart omdat de banken vrezen voor verliezen op de kredieten.. Er is dus niemand die de kredieten wil overnemen, dus is alles direkt opeisbaar voor de curator. Binnenkort worden er dus heel veel mensen die niet kunnen oversluiten uit hun huis gezet. Goede zet meneer Lakeman
pi_73606494
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:33 schreef WVL_KsZeN het volgende:
Geen doorstart omdat de banken vrezen voor verliezen op de kredieten.. Er is dus niemand die de kredieten wil overnemen, dus is alles direkt opeisbaar voor de curator. Binnenkort worden er dus heel veel mensen die niet kunnen oversluiten uit hun huis gezet. Goede zet meneer Lakeman
Mwoa... dat het vannacht niet goed gekomen is, wil niet zeggen dat het nóóit goed komt/gaat komen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:34:09 #96
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73606495
Ik denk niet dat de staat dat zover laat komen, want dat is ook gezichtsverlies voor hen.
Confidence through competence
pi_73606569
Noodregeling van kracht
De rechtbank van Amsterdam heeft om 11:15 uur de zogenaamde "noodregeling" van toepassing verklaard op DSB Bank. Dat betekent dat alle mutaties bevroren zijn tot nader bericht.

U kunt momenteel geen gebruik maken van Internetbankieren

Het deposito garantie stelsel van De Nederlandsche Bank blijft van toepassing.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_73606696
DSB: Goed voor je geld.
pi_73606786
Om half twee is er overigens een persconferentie over dit gedoe....
pi_73607065
En jawel hoor, einde DBS. Goed knudde dat je als klant niks meer kan overmaken en alle transacties die nog in behandeling zijn ook exit zijn ...
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
pi_73607084
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:23 schreef Five_Horizons het volgende:

Vraag me af hoe lang het duurt voordat iemand de stichting Lakemanleed op gaat richten, met z'n "failliet is de enige manier waarop mensen hun geld nog gaan zien'
pi_73607697
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:13 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb er nog ¤50 staan.
Die kan je nog opnemen
quote:
Rekeninghouders bij DSB kunnen bij andere banken tot en met woensdag nog tot ¤ 250 per dag pinnen van hun DSB-rekening, aldus een woordvoerder van de Nederlandsche Bank (DNB). Zij zullen snel een betaalrekening bij een andere bank moeten openen. Andere banken zullen daaraan meewerken.
En daarna mag je al je (automatische) betalingen en inkomsten (zoals salaris) gaan omzetten
Get it and Bet it
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')